کانال تلگرام مهاجرسرا
https://t.me/mohajersara







##### هشدار #####
به تاریخ ارسال مطالب دقت فرمایید.
شرایط و وضعیت پروسه ویزا دائم در حال تغییر است و ممکن است مطالب قدیمی شامل تغییراتی باشد.
شرایط In-State شدن + پیش نیازهای علمی زبانی ورود/پذیرش در کالج
(2012-06-04 ساعت 00:39)نخجیر نوشته:  سلام دوستان

ماقراره اواخر جولای به کالیفرنیا و احتمال زیاد به لوس انجلس بریم.خیلی دوست دارم رشته پرستاری بخونم.ممکنه از شرایط پذیرش و شهریه اون کمی اطلاعات بدین...از کی میتونم شروع کنم.چقدر باید انگلیسی بلد باشم..چقدر پول باید داشته باشم..بازار کارش چطوره..
و اینکه ایا ریاضیات هم جزو دروس خواهد بود یا نه..اگر مثبته ایا توی فرصت باقیمونده در ایران به فکر کلاس ریاضی باشم یا نه..چون دانش ریاضی بنده صفره.. نمیدونم کمکی میکنه یا نه..
ممنون از راهنماییتون

آقاجان! من دیگه در مورد شرایط کاری پرستاری (شیفتهای 12 ساعته و مسولیت بیش از 20 بیمار و تقریبا 90 زمان کاری در حال قدم زدن و سرپا بودن و کلا کارش سختر از کار پرستارها در ایران هست) توضیح بیشتر نمیدم ولی در مورد تحصیلاتش.
شما هم میتونی کالج خصوصی ازینایی که همه جا هست بری و هم کالج دولتی. معمولا اول مقطع کاردانی ارائه میشه و بعد اگه طرف خواست کارشناسی. کارشناسی شو هم بعضی کالجهای خصوصی بصورت آنلاین ارائه میدن که من کلا در کف اینم که مگه میشه پرستاری رو هم آنلاین یاد گرفت؟؟؟
بهرحال کالجهای خصوصی که گرونتر هم هستن معمولا دیپلم ایران رو قبول دارن و با یک امتحان زبان مختصر ممکنه به رشته راهتون بدن ولی کلا بستگی به کالجش و تعداد متقاضی داره. کالجهای دولتی همشونو نمیدونم اما کالجی که من میرم و استیت کالج هست و به نوعی نیمه دولتی حساب میشه، بعلت متقاضی زیاد پرستاری و بهداشتکار دهان دندان جزو رشته های با پذیرش محدوده! یعنی شما ثبت نام میکنی، یک تعداد واحد شیمی و زیست شناسی و آناتومی بر میداری و با توجه به نمره ای که گرفتی و احتمالا فاکتورهای دیگه از بین کسانی که نمره 2.5 از 4 یا بیشتر آوردن در درسها به تعداد لازم بر حسب نمره بر میدارن و بقیه باید برن کشکشون رو بسابن ولی اگه نمره هاشون بالای 2.5 باشه میتونن برای سال یا ترم بعد دوباره متقاضی بشن بدون امتحان دادن و اگه متقاضی کمتر بود و به اونا نوبت رسید پذیرش بشن. هزینه اون واحدها هم که شما میدی. یک کارنامه ای هم بهتون میدن که همون کالج یا کالج دیگه ای رفتین اون واحدها بلکه حساب بشه. تحصیل در رشته های مرتبط در سطح پایینتر هم مزیت حساب میشه. مثلا تا جایی که میدونم کسی که مدرک بهیاری داره برای پرستاری راحتتر پذیرش میشه تا کسی که با دیپلم دبیرستان اومده.
آخر سرم که فوقش دیپلمتون رو گرفتین باید امتحان ایالتی پاس کنین که پرستار شناخته بشین.
اطلاعات مربوط به رشته پرستاری کالج من در این لینک کامل هست:
http://www.palmbeachstate.edu/x3223.xml?id=82
در ضمن ریاضی بازم جبر داره. در سطح دبیرستان باید بلد باشین وگرنه پذیرش بشین هم باز یک عالمه پیش نیاز بهتون میدن که هم وقتتون میره و هم هزینه تون.
زبانتون هم باید خوب باشه. مثلا قراره با پیرپاتالها و کسی که زیر ماشین رفته صحبت کنین هاااا!!!
ضمنا بازار کارش بد نیست اما درصد هایر و فایر ش زیاده. یعنی هم زیاد استخدام میکنن و هم راحت اخراج میکنن بخاطر عدم نیاز یا کوچترین اشتباه. بخاطر اشتباه هم که باشه دیگه بعید کس دیگه ای استخدامتون کنه و شما هم به خیل افرادی که در اینجا به هر دلیلی مجبور شدن مدرکشون رو گذاشتن در کوزه اضافه میشین! بی تعارف.
اگه این استیت بشین که فعلا نیستین و تازه میخوان بیایین مگر اینکه برین ایالتی که قانون این استیتی نداره، بطور متوسط واحدی 100 دولار محاسبه میشه. کالج ما که اینجوریه. وام هم حداکثر بهتون 10000 چوق دانشجویی میدن که با بهره باید برگردونین و 5000 چوق هم بلاعوض. سالیانه البته! اگه هر ترم حداقل 12 تا 14 واحد بردارین.
پاسخ
سلام ممنون از اطلاعات خیلی خوبتون یامی جان.آیا این وام 10000 تایی احتیاج به ضامن داره؟؟؟ فکر کنم بهره 6.8 درصدم داره درسته؟ سپاس
2012AS00020XXX
اطلاع از قبولی: 2011 , 16 Jul
کنسولگری: آنكارا
ارسال فرمها:3 sep از طریق e mail
رسید فرمها: 3 sep تایید مدارک:27 sep
کارنت شدن: 9 oct
دریافت نامه دوم:19 DEC
مصاحبه: FEB
دریافت ویزا:یکضرب
هزینه ها:در سفرنامه اعلام کردم
بچه های مهاجرسرا خیلی مخلصیمTongue
پاسخ
تشکر کنندگان: vroom ، afshinghwink ، msar
(2012-06-04 ساعت 13:02)emrah66 نوشته:  سلام ممنون از اطلاعات خیلی خوبتون یامی جان.آیا این وام 10000 تایی احتیاج به ضامن داره؟؟؟ فکر کنم بهره 6.8 درصدم داره درسته؟ سپاس

فکر کنم ضامن نمیخواد (همش رو رگباره!!) و یک تعهد امضا میکنی! Smile فکر کنم کمتر از اون مقدار بهره اش هست. تا جایی که یادمه اون بهره مال وام فوق لیسانس و بالاتر هست. مال این وام من فکر کنم سه و خورده ای نزدیک چهار درصده.
پاسخ
اینم برای دوستانی که اولا فکر میکنن ریاضیشون بد نیست و ثانیا فکر میکنن به اندازه ای زبانشون خوبه که سر کلاس میتونن بشینن و درس یاد بگیرن.
از اینترنت مثلا این فیلم رو پیدا کردم. ببینین چی دستگیرتون میشه. عین کلاس درسه دیگه. درس اول ریاضی کالج آلجبرا بصورت ویدیو.

http://streamer.gulfcoast.edu/MATH/MATH2...5SECP5.WMV

ترجیحا تو اینترنت اکسپلورر باز کنین. امکان سیو کردن نداره. باید یکاری کنین که ویندوز مدیا پلیر بصورت ریل تایم بازش کنه. یعنی پلی کنه.
پاسخ
تشکر کنندگان: vroom ، emrah66 ، aadine ، pr.kia ، honey62 ، afshinghwink ، msar
سلام بر yami گرامی
اولا از اینکه به بچه ها با حوصله و طنز آلود جواب میدی ازت تشکر میکنم
راستش منم تازه وارد شدم به امریکا و کارهای کالج رو برا فال 2012 دارم انجام میدم.
مدرک ارشد دارم ولی میدونی که چون in state نیستم به خاطر هزینش و مسائل دیگه نمیتونم برم دانشگاه
گفتم چه بهتر برم کالج به چند دلیل:
1- کمک مالی
2- آشنا شدن و انطباق بیشتر با محیط
3- فراگیری موثر تر و بیشتر زبان ( که الان در سطح 7 esl دارم میرم کلاس زبانی که خود کالج برگزار میکنه)
حالا من یه سوال فنی دارم:
من میتونم به کالج بگم که مدرک ارشد دارم و بعضی از واحد هایی که قبلا تو ایران پاس کردم رو دیگه نگذرونم؟ ( خودش کلی واحد میشه)
فکر کنم میشه ولی احتمالا باید قید کمک مالی رو بزنم
شما در این مورد اطلاعاتی داری؟
سایت fafsa هم چیزی پیدا نکردم در این مورد خاص .

نگرانم که اگه هم با خود کالج مشورت کنم قضیه رو بشه.
بی صبرانه مشتاق نظرت هستم .
با تشکر
یقیــن دارم که ما روزی پــروانه خواهیــم شد. بگذار روزگار هـــر چه میـــخواهد پیــله کنـــد.
[font=Tahoma]زندگی در شیکاگو[/font]
پاسخ
تشکر کنندگان: emrah66 ، yami ، vroom ، Saeedv13 ، صوفیا صوری ، arman_m ، afshinghwink ، آلیس-1980 ، msar ، r.bazargan
(2012-06-05 ساعت 00:47)omidooo نوشته:  سلام بر yami گرامی
اولا از اینکه به بچه ها با حوصله و طنز آلود جواب میدی ازت تشکر میکنم
راستش منم تازه وارد شدم به امریکا و کارهای کالج رو برا فال 2012 دارم انجام میدم....

خواهش میکنم کاکو! (با اون اوووو ی آخر امیدووو باید شیرازی باشی دیگه!)
والا من که ادوایز کالج نیستم اما چیزی که از صحبتهای بچه ها در اینجا متوجه شدم و در خود کالج ظاهرا در صورت داشتن مدرک تایید شده لیسانس و بالاتر (نمیدونم فوق دیپلمم شاملش هست یا نه) گرنت تعلق نمیگیره. ولی بازم میگم شما کار خودتو سفت بگیر و از کس دیگری بخواه که برات جویا بشه.
در ضمن من نمیدونم که شما پنهان کاری کنی بعدا ممکنه قند (گند!!) کار بیرون بزنه یا نه. در آمریکا که به این نتیجه رسیدم که در کار دولت دیر و زود هست ولی سوخت و سوز نیست! واسه همین همون مدرک نیمه تمامم رو هم نشونشون دادم و قانعشون کردم که امکان گرفتن ریز نمرات براش ندارم و اونا هم گفتن که اساسا چون این مدرک یک مقطع نیست ما از اپلیکیشنت حذفش کردیم. برو حالشو ببر!!
شما تازه اینم حساب کن که هر چی هم گرنت بگیری برای دوباره خوندن درسها خرج خواهی کرد و تازه وقتت هم یک عالمه تلف میشه!!
رشته ات ایران چی بود؟ اینجا چی برداشتی؟ کدوم کالج؟
پاسخ
تشکر کنندگان: masih sh ، golbano ، Omidooo ، apoornaki ، vroom ، mml ، emrah66 ، honey62 ، hana_fd ، Saeedv13 ، mohajer13 ، مانترا ، moon_rose ، afshinghwink ، آلیس-1980 ، nedali ، msar
yami عزيز مرسي از توضيحاتت فقط ميخواستم بپرسم رشتهه هاي پارامديك و در حوزه پزشكي شرط سني دارند يا نه؟
كيس نامبر 2012AS00031***
مصاحبه :ابوظبي
پاسخ
تشکر کنندگان: afshinghwink ، msar
خوشبختانه رشته پارامدیک اینجا بر خلاف ایران در گروه Health and Medical نیست وگرنه برای ورود بهش مخصوصا در کالجهای خوب و دولتی دچار مشکل میشدیم. میشد Limited Access مثل پرستاری و باید اول چندین واحد درس میخوندی و بعد امتحان میدادی و بعد اگه جزو نفرات برتر بودی پذیرش میشدی و وگرنه موند واسه سال بعد! خواستی با همون نمره دوباره ارزیابی میشدی (که اگه قبول بشو بودی میشدی دیگه!) یاهم باید دوباره پول بدی و واحد برداری و بخونی که از اول رقابت کنی.
اینجا جزو گروه Public Safety هست در گروه رشته های آتش نشانی و ایمنی، پلیس و پارامدیک قرار میگیره. اینجا من برای تحصیل و حتی استخدام هیچ وقت شرط سنی ندیدیم چون فکر کنم خلاف قانون هست. حتی برای استخدام هم چون استخدامها همشون قراردادی هستن اینجا و مثل ایران یکجا سی سال استخدام نمیکنن بنابرین زیاد روی سن حساس نیستن ولی خوب یکی تازه فارغ التحصیل باشه و سنش هم مثلا 50 سال باشه و حال حوصله فعالیت فیزیکی هم نداشته باشه که دیگه استخدامش نمیکنن!! اینجا بیشتر بحث روی آمادگی جسمانی هست تا سن.
در ضمن برای استخدام در دولت محلی باید حتما بعد از اتمام دوره یک دوره سه ماهه آتش نشانی هم در کالج بگذرونی و مثل پارامدیک در امتحانات ایالتیش قبول بشی که امکان استخدام در آتش نشانی رو داشته باشی وگرنه باید بری در بیمارستانها و آمبولانس خصوصی ها کار کنی.
برای رشته فلایت پارامدیک یا همون فوریتهای پزشکی هوایی که در هلیکوپتر و هواپیمای آمبولانس کار میکنن هم باید حداقل سه سال سابقه کار داشته باشی و بعد از اتمام دوره ات بری دوره اونو ببینی. ادامه تحصیلشم تا جایی که میدونم یا از اول خوندن پرستاری هست که میشی پرستار اروژانس یا ادامه تحصیل در رشته مدیریت اورژانس و بحران که بهتره فعلا نخونی چون مدرکت بالا بره اورکوآلیفای میشی در استخدام.
در مقایسه با پرستاری هم این کار یک ذره درآمدش کمتره (سالی 50000 دولار در مقایسه با سالی مثلا 60 یا 70000 دولار) اما هم کارش راحتتره و هم مسئولیتش کمتر هم اینکه مثل پرستاری عین آمار شیفت رو ثانیه به ثانیه ازت کار نمیکشن!!
قبلا با مسئله کنار اومدن با خون و تصادف و دست و پاس قطع شده و اینا با خودت قرار مدار لازم رو بذار!!!
پاسخ
تشکر کنندگان: Omidooo ، vroom ، honey62 ، emrah66 ، Saeedv13 ، mohajer13 ، Soap McTavish ، moon_rose ، afshinghwink ، SomeOneX ، nedali ، msar ، soheil1993
سلام یامی
ببین من 3 ماه دیگه میام فلوریدا. داشتم توی وبسایت های دانشگاه ها می گشتم، توی وبسایت Florida State University توی قسمتی که راجع به resident بودن و اینا نوشته بود یه لینک داده بود به قوانین ایالت فلوریدا راجع به همین مسئله florida resident بودن و شهریه دانشگاه ها. اونجا من با مطالعه ای که کردم نوشته بود کسانی که permanent resident هستند اگر بتونن ثابت کنن که قصد موندن تو فلوریدا رو دارن یا یه همچین چیزی شهریه عادی پرداخت می کنن. این بندی که راجع به این مسئله نوشته اینه:
(4) A non-United States citizen may be eligible to establish residency for tuition purposes if evidence is presented verifying that he or she is legally present in the United States and the student is one of the following:
(a) A foreign national in a nonimmigrant Visa classification eligible for study and with a date of departure that is not during the term the student will be enrolled. The student, and parent, if the student is a dependent, must present evidence of legal presence in the United States. A Student Visa shall not be accepted as evidence of eligibility to establish residency.
(b) A foreign national, such as permanent resident aliens, parolees, asylees, Cuban-Haitian Entrants, and other legal aliens granted indefinite stay, in a status that is eligible for study in the United States.
پاسخ
تشکر کنندگان: afshinghwink ، nedali ، msar ، soheil1993
(2012-07-02 ساعت 21:27)k4sr4 نوشته:  سلام یامی
ببین من 3 ماه دیگه میام فلوریدا. داشتم توی وبسایت های دانشگاه ها می گشتم، توی وبسایت Florida State University توی قسمتی که راجع به resident بودن و اینا نوشته بود یه لینک داده بود به قوانین ایالت فلوریدا راجع به همین مسئله florida resident بودن و شهریه دانشگاه ها. اونجا من با مطالعه ای که کردم نوشته بود کسانی که permanent resident هستند اگر بتونن ثابت کنن که قصد موندن تو فلوریدا رو دارن یا یه همچین چیزی شهریه عادی پرداخت می کنن. این بندی که راجع به این مسئله نوشته اینه:
(4) A non-United States citizen may be eligible to establish residency for tuition purposes if evidence is presented verifying that he or she is legally present in the United States and the student is one of the following:
(a) A foreign national in a nonimmigrant Visa classification eligible for study and with a date of departure that is not during the term the student will be enrolled. The student, and parent, if the student is a dependent, must present evidence of legal presence in the United States. A Student Visa shall not be accepted as evidence of eligibility to establish residency.
(b) A foreign national, such as permanent resident aliens, parolees, asylees, Cuban-Haitian Entrants, and other legal aliens granted indefinite stay, in a status that is eligible for study in the United States.

من همچین برداشتی از این متن نکردم. اصلا تا حالا نشنیدم که صرف نشان دادن قصد اقامت در یک ایالت باعث رزیدنسی بشه. بهرحال من توصیه میکنم که برای ادامه تحصیل در آمریکا از کالج شروع کنید. هم راحتتر هست و هم هزینه کمتری داره. مثلا اگه قصد تحصیل در رشته مهندسی دارین، میتونی فوق دیپلم علوم بگیرین Associate of Science و یا فوق دیپلم علوم کاربردی Assocate of Applied Science که تمام دروس عمومی و پایه رشته های فنی و علوم پایه رو در اون میخونین و بعد برای ادامه تحصیل به دانشگاه برین. اینجوری اگه نمراتتون خیلی خوب هم باشه، ممکنه امتیازاتی هم از دانشگاه بتونین بگیرین.
دانشگاه هم برین شنیدم همون دو سال اول دروس پایه و عمومی هست و من خودم موندم که در دو سال بعدی چطور میان کل دروس اختصاصی مثلا مهندسی عمران یا مکانیک و هر رشته دیگه ای رو تدریس میکنن؟!
پاسخ
تشکر کنندگان: sohi ، emrah66 ، كاميلا ، honey62 ، Omid-Aria ، afshinghwink ، SomeOneX ، msar ، r.bazargan
دوستان خلاصه فقط خواستم شادی ام رو با شما قسمت کنم Smile

دیروز امتحان تعیین سطح رو ناک اوت کردم رفت پی کارش!! پیش نیاز بی پیش نیاز!! خلاصه صحنه ای بود، آفریدیم!!

اولش یک شوکی بهم وارد کردن که خداییش کم مونده بود .... رفتم که جواب رو بگیرم خانمه گفت، بسیار عالی، قبول شدی با نمره خوب [... منم که کلا هنگ کردم که این چی میگه؟؟ من که قرار بود خراب کنم ...] ولی ...
گفتم ولی چی؟ گفت ولی چون نمره ات خیلی خوب شده باید یک بار دیگه امتحان بدی، اما نگران نباش هااا، نیازی نیست دوباره پول امتحان بدی!!!!! $25 رو میگفت.
عین .... کم مونده بود بشینم زمین بکوبم تو سر کله خودم. گفتم یعنی چی؟ من دو ماهه به ... رفتم، میطالعه کردم، الان بخاطر نمره خوب داری تنبیه ام میکنی؟ تازه منت هم میذاری که پول ندم دوباره؟ نمیشه پوله رو بدم، امتاحانه رو ندم؟
فکر کنم رنگ و روم عین گچ دیفار شده بید، یه نگاهی بهم کرد، بعد با ترس و لرز یک چیزی به همکارش گفت [فکر کنم گفت الان یارو پس میوفته مسئولیت داره!!] بعد گفت واستا ببینم چی میشه کرد، بعد رفت برگشت و گفت چون رشته ات گروه فنی نیست، اجازه گرفتم که بیخیال بشیم.
چنان دویدم از مرکز تست بیرون که نظرشون عوض بشه هم نتونن دوباره پیدام کنن!!!
لامصب 15 سال بعد از ترک تحصیل بیان آدم رو در همچین موقعیتی قرار بدن، ببین چی میشه آدم؟ [قهوه تلخ: آخه چرا منو در همچین موقعیتی قرار میدی؟ کیــــــــــــــــــــــــــه؟]
از یک طرف هم رشته من مثل رشته های دیگه نیست که درسهاش دو سه واحدی باشه!! ترم اول درسهای عمومی اونجورین و از ترم دو هر ترم یک درس میدن که همون درسه 12 الی 16 واحده!!!!!!
یعنی اگه پیش نیاز بخوری دیگه به اون درس در اون ترم نمیرسی و بخاطر پیش نیاز پس نیازی هم نمیتونی درس بعدیشو بگیری و باید تا سال دیگه همین وقت منتظر باشی که دوباره ارائه بدن و برش داری!!
برای همین بچه های فوریتهای پزشکی کسایی هستن که کاردانی رو 4 ساله میگیرن!!!!
پاسخ
(2012-08-16 ساعت 18:14)yami نوشته:  دوستان خلاصه فقط خواستم شادی ام رو با شما قسمت کنم Smile

دیروز امتحان تعیین سطح رو ناک اوت کردم رفت پی کارش!! پیش نیاز بی پیش نیاز!! خلاصه صحنه ای بود، آفریدیم!!

اولش یک شوکی بهم وارد کردن که خداییش کم مونده بود .... رفتم که جواب رو بگیرم خانمه گفت، بسیار عالی، قبول شدی با نمره خوب [... منم که کلا هنگ کردم که این چی میگه؟؟ من که قرار بود خراب کنم ...] ولی ...
گفتم ولی چی؟ گفت ولی چون نمره ات خیلی خوب شده باید یک بار دیگه امتحان بدی، اما نگران نباش هااا، نیازی نیست دوباره پول امتحان بدی!!!!! $25 رو میگفت.
عین .... کم مونده بود بشینم زمین بکوبم تو سر کله خودم. گفتم یعنی چی؟ من دو ماهه به ... رفتم، میطالعه کردم، الان بخاطر نمره خوب داری تنبیه ام میکنی؟ تازه منت هم میذاری که پول ندم دوباره؟ نمیشه پوله رو بدم، امتاحانه رو ندم؟
فکر کنم رنگ و روم عین گچ دیفار شده بید، یه نگاهی بهم کرد، بعد با ترس و لرز یک چیزی به همکارش گفت [فکر کنم گفت الان یارو پس میوفته مسئولیت داره!!] بعد گفت واستا ببینم چی میشه کرد، بعد رفت برگشت و گفت چون رشته ات گروه فنی نیست، اجازه گرفتم که بیخیال بشیم.
چنان دویدم از مرکز تست بیرون که نظرشون عوض بشه هم نتونن دوباره پیدام کنن!!!
لامصب 15 سال بعد از ترک تحصیل بیان آدم رو در همچین موقعیتی قرار بدن، ببین چی میشه آدم؟ [قهوه تلخ: آخه چرا منو در همچین موقعیتی قرار میدی؟ کیــــــــــــــــــــــــــه؟]
از یک طرف هم رشته من مثل رشته های دیگه نیست که درسهاش دو سه واحدی باشه!! ترم اول درسهای عمومی اونجورین و از ترم دو هر ترم یک درس میدن که همون درسه 12 الی 16 واحده!!!!!!
یعنی اگه پیش نیاز بخوری دیگه به اون درس در اون ترم نمیرسی و بخاطر پیش نیاز پس نیازی هم نمیتونی درس بعدیشو بگیری و باید تا سال دیگه همین وقت منتظر باشی که دوباره ارائه بدن و برش داری!!
برای همین بچه های فوریتهای پزشکی کسایی هستن که کاردانی رو 4 ساله میگیرن!!!!
سلام جناب یامی
اول از همه تبریک میگم به خاطر قبولیتون.
ما تازه وارد آمریکا شدیم. آیا میتونیم از همین اولین بار برای پذیرش دانشگاههای اینجا اقدام کنیم؟ ترجمه دیپلم و لیسانسمون هم همراهمونه.
شماره کیس:2012AS00035XXX آنکارا
تعداد افراد کیس: 4 نفر
تاریخ ارسال فرمهای سری اول: 8 AUG
تاریخ کارنت شدن کیس: 7 مارچ
تاریخ مصاحبه: 24 می
تاریخ دریافت کلیرنس:29 june
تاریخ دریافت ویزا: 18 جولای 2012
تاریخ ورود به امریکا:15آگست 2012
جمع تقریبی هزینه ها :36000عكس،84000پست اول ،200000 ترجمه،41500پست آنکارا
پاسخ
تشکر کنندگان: afshinghwink ، msar
دوست عزیزم
شما یک سالی بخاطر رزیدنت شدن باید منتظر باشین که شهریه تون بیاد پاینن. حتی اگه پولش شهریه سه برابر هم براتون اهمیتی نداره باز مسئله زبان هست که یک سالی طول میکشه که لیسینینگتون جا بیوفته وگرنه کلاس هم برین هیچی از درس اوستاد متوجه نمیشین و وضعیت تحصیلیتون خراب میشه.
تو این یک سال هم بجز کار کردن و آشنا شدن با بازار کار اینجا و انتخاب یک رشته خوب که در کالجهای نزدیک شما هم باشه، میتونین خودتون رو برای امتحان تعیین سطح زبان و ریاضی آماده کنین. زبان در حد تافل و ریاضی در حد جبر رشته علوم تجربی دبیرستان. البته اگه بخواهین رشته های هنری یا انسانی بخونین باید زبانتون رو خییییییییییلی قویتر کنین و اگه بخواهین رشته های فنی بخونین، ریاضی تون رو.
بعدش هم اگه از ایران فوق دیپلمی لیسانسی دارین، من توصیه میکنم بیخودی وقتتون رو برای گرفتن یک فوق دیپلم یا لیسانس دیگه تلف نکنین و بجاش در همان کالج و رشته دوره سرتیفیکیت بردارین که محتویات همان رشته رو بدون دروس عمومی و پایه بهتون میدن و بجای درجه تحصیلی در نهایت بهتون سرتیفیکیت تعلق میگیره. مثلا شما میتونین فوق دیپلم رشته صنعت شکر باشید یا سرتیفیکیت رشته صنعت شکر (از رشته های خاص کالج ماست). هر دوی این افراد سطح علمی تخصصی یکسانی دارند اما اونی که فوق دیپلم گرفته امکان ادامه تحصیل داره. البته نه به این راحتی چون باید حدود دو ترم دیگه هم دروس عمومی بخونه که فوق دیپلمش حائز ادامه تحصیل به لیسانس بشه.
پاسخ
يامي جان ضمن تبريك يه سري سؤال ابتدايي ،خوندن زباني كه تو كالج ميدن جزو دروس عموميه ؟و بعد تموم شدن كالج دو سال ديكه ميمونه؟ رشته اي كه ميخوايم بخونيم رو بعد از كالج بايد مشخص كنيم ؟ دروس ارايه شده در كالج براي رشته هاي مختلف فرق مي كنه ؟ ممنون
--------------------------------------------------------------------------------
نوع ویزا: F2A
تاریخ ارسال مدارک : سپتامبر2011
تاریخ approve: آپریل 2012
دریافت شماره کیس : جولای 2012
پاسخ
تشکر کنندگان: sadeghi897 ، afshinghwink ، msar
(2012-08-21 ساعت 23:42)saba.m نوشته:  يامي جان ضمن تبريك يه سري سؤال ابتدايي ،خوندن زباني كه تو كالج ميدن جزو دروس عموميه ؟و بعد تموم شدن كالج دو سال ديكه ميمونه؟ رشته اي كه ميخوايم بخونيم رو بعد از كالج بايد مشخص كنيم ؟ دروس ارايه شده در كالج براي رشته هاي مختلف فرق مي كنه ؟ ممنون

زبان جزو دروس عمومیه و یکی دو تا هم نیست!! روی انشا یعنی نحوه درست نگارش مقاله و متن تاکید زیادی میشه و کامپوزیشن یک و دو هست که یک مال فوق دیپلمه و دو مال لیسانس. درس ارتباط زبانی و یکی دو تای دیگه هم هست. درسهای دیگه هم خیلی به این دروس زبان که میدن اهمیت داره. مثلا شما مقاله ای که برای رشته مثلا عمران درس سازه ها مینویسی باید دقیقا بر اساس استاندارهای زبانی باشه که در دروس زبان و انشا بهتون گفتن وگرنه متن علمی خوب بی ارزش میشه. کلا زبان از اول تا آخرش هست.
کالج نه همیشه ولی معمولا فرقش با دانشگاه اینه که:

1- معمولا مقطع لیسانس ندارن یا یکی دو رشته نهایتا که درش قوی هستن
2- هزینه هاش از دانشگاه کمتره و دانشجوهایی که فکر میکنن ممکنه نتونن در دانشگاه خیلی موفق بشن و بورس و گرنت بگیرن سعی میکنن دو سال اول رو که دروس عمومی هست در کالج که هزینه کمتری داره سپری کنن و بعد با اخذ مدرک Associate of Art یعنی فوق دیپلم عمومی برم دانشگاه برای ادامه تحصیل. Associate of Science هم که فوق دیپلم تخصصی هست و یک رشته ای چیزی یاد گرفتن هم بخوان برن دانشگاه ادامه تحصیل یا همون کالج، باید یکی دو ترمی دروس پایه ای که هنوز نخوندن رو بخونن که حائز ادامه تحصیل بشن.

دروس جنرال که برای ادامه تحصیل باید 36 واحدش رو حداقل بگذرونین در زمینه های مختلف و تقریبا اختیاری هست ولی از هر زمینه یک حداقل واحدی باید پاس بشه. مثلا در زمینه علوم طبیعی یکی آناتومی برمیداره دیگری نجوم! ولی اینکه کلا از این زمینه نخونه نه نمیشه.
پاسخ




کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان