کانال تلگرام مهاجرسرا
https://t.me/mohajersara







##### هشدار #####
به تاریخ ارسال مطالب دقت فرمایید.
شرایط و وضعیت پروسه ویزا دائم در حال تغییر است و ممکن است مطالب قدیمی شامل تغییراتی باشد.
ایالت کارولینای شمالی
درود فراوان بر
عموسعید عزیزSmile و تشکر بسیار از کمکهای بی شائبه ای که به دوستان دارید Big Grin.
سوالی از خدمتون داشتمShy
با توجه به جنگلی بودن منطقه و وجود درختان بی شمار در منطقه رالی
میخواستم بدونم صنایع چوب بازار کاری در منطقه شما داره میشه تو این زمینه مثل نجاری و کابینت سازی و صنایع مرتبط با چوب کاری پیدا کرد؟
میدونم شما تازه رفتید اونجا ولی بازهم نسبت به ماهایی که اینور هستیم اطلاعت بیشتری دارید.
سپاسگزارم از شماBig Grin
پاسخ
تشکر کنندگان: pari pariaaa ، msar
(2013-09-25 ساعت 00:39)soli asali نوشته:  دوستان اونجا برف هم مياد؟ منظور رالي و شهرهاي اطرافشه
آب و هوای رالی تو این دو ماهی که من اینجا هستم شباهت زیادی به شمال خودمون داشته. با این تفاوت که مثلاً من تو مرداد ماه شرجی گرگان خیلی اذیت می شدم. رطوبت نسبی اینجا به همون اندازه یا شاید بیشتر هم هست ولی دما امسال اونقدر بالا نرفت و بنابراین اصلاً اذیت نشدیم. هر چند که خودشون خیلی سوسول تشریف دارن و همش از گرمی هوا می نالیدنTongue. شما هم بهتر می دونین وقتی آب و هوای منطقه ای مرطوب باشه اختلاف دمای شبانه روز خیلی زیاد نمیشه. در دراز مدت هم به نظر میاد همین رطوبت باعث بشه زمستون با سرمای استخون سوز مثل مشهد و تبریز خودمون نداشته باشن. اونجوری که من شنیدم لااقل داخل شهر از برف سنگین خبری نیست. میگن پارسال یک برف یک سانتی متری اومده که همه جا تعطیل شده. کلاً تجربه رانندگی تو برف رو ندارن و مخصوصاً برای این که بچه ها زمین نخورن همه مدارس تعطیل میشه اینجور مواقع. حالا تو کوه و جنگل های اطراف نمی دونم برف میاد که شما بری اسکی کنی یا نه؟
(2013-09-28 ساعت 17:33)amin arefi نوشته:  ...با توجه به جنگلی بودن منطقه و وجود درختان بی شمار در منطقه رالی
میخواستم بدونم صنایع چوب بازار کاری در منطقه شما داره میشه تو این زمینه مثل نجاری و کابینت سازی و صنایع مرتبط با چوب کاری پیدا کرد؟ ...
من انبارهای خیلی بزرگ الوار رو دیدم تا حالا. خونه ها هم که مثل خونه درختی همه چوبینTongue. وقتی تو خونه آروم هم راه میرین همه چیز می لرزهTongue. احتمالاً کار در صنایع چوب و رشته های وابسته زیاد باشه. ولی این جنگل های انبوه مختص فقط این ایالت نیست. خوشگل تو ایالت های دیگه هم پیدا میشه. عناوین شغلی مرتبط رو پیدا کنید و تو اینترنت بیشتر سرچ کنید.
پاسخ
تشکر کنندگان: roeentan ، houmanmir ، soli asali ، nora ، amin arefi ، man.u65a ، itsmasoud ، dana ، rouzbehdarvishi ، gbtm ، sce ، el333 ، mhb161 ، A.R.R ، aghaghia ، pv-n ، pari pariaaa ، moony ، زری وحدتی ، Abdorrezaa ، msar ، copol
بعد از مدتها فرصتي شد تا به اينجا سر بزنم ،قبل از هر چيز از عمو سعيد خوب و عزيز حسابي تشكر ميكنم .(بابت زحماتي كه تو اين مدت براي ما كشيدن)
ما الان 23 روزه رالي هستيم .سوشال ها هفته پيش رسيد ولي از گرين كارت خبري نيست.ديگه داريم نگران ميشيم.
**2013AS57
مصاحبه ابوظبی هفته اول اوریل
تعداد کیس 4 نفر
نتیجه برگه آبی
پاسخ
تشکر کنندگان: Saeedv13 ، itsmasoud ، houmanmir ، amin arefi ، sce ، soli asali ، mhb161 ، pari pariaaa ، msar
سلام دوستان عزیز ساکن رالی
میخواستم بدونم شرایط کار اونجا چطوره؟ برای شروع دنبال کار بودید؟ اگر تجربه ای دارید لطفآ به اشتراک بذارید.
موفق باشید
2014as65$$
ABD/26JUNE
جا مانده از لاتاری 2014

پاسخ
تشکر کنندگان: Saeedv13 ، soli asali ، sce ، mhb161 ، pari pariaaa ، moony ، msar
(2013-10-06 ساعت 19:58)Saeedv13 نوشته:  
(2013-10-06 ساعت 12:31)azadeh2014 نوشته:  سلام دوستان عزیز ساکن رالی
میخواستم بدونم شرایط کار اونجا چطوره؟ برای شروع دنبال کار بودید؟ اگر تجربه ای دارید لطفآ به اشتراک بذارید.
موفق باشید
من دارم یه چیزهایی جمع و جور می کنم. به محض آماده شدن پستش می کنم. ولی به عنوان یک توصیه به همه باید بگم که اگر قرار به اومدن هست تا یک ماه قبل از کریسمس آمریکا باشید. برای گرفتن کارهای غیر تخصصی و پاره وقت الان بهترین زمان هست.

ممنون عمو سعید عزیز...میخواستم بدونم برای مشاغل جنرال برای شروع جای خوبی هست و میشه به راحتی کار پیدا کرد...من هر چی با گوگل مپ نگاه میکنم خیلی خلوت و کم جنب و جوش به نظر میاد با توجه به جمعیت 400 هزار نفریش مشاغل ابتدایی اوضاعش چطوره?
2014as65$$
ABD/26JUNE
جا مانده از لاتاری 2014

پاسخ
تشکر کنندگان: valencia ، Saeedv13 ، kiana11 ، soli asali ، amin arefi ، pari pariaaa ، alirz ، msar
(2013-10-06 ساعت 23:53)azadeh2014 نوشته:  ممنون عمو سعید عزیز...میخواستم بدونم برای مشاغل جنرال برای شروع جای خوبی هست و میشه به راحتی کار پیدا کرد...من هر چی با گوگل مپ نگاه میکنم خیلی خلوت و کم جنب و جوش به نظر میاد با توجه به جمعیت 400 هزار نفریش مشاغل ابتدایی اوضاعش چطوره?
Big Grin
راست میگین. خیلی خلوته. همه تو ماشیناشون نشستن. آدم پیاده رو یا در اداراتی مثل DMV و سوسیال سرویس می بینین یا در مراکز خرید یا در استادیوم ها موقع مسابقه تیم های NC State. سمت عصر هم یک عده شون برای دویدن یا پیاده روی همراه سگ هاشون می زنن بیرون. علت اومدن من به رالی اول دانشگاه معتبرش برای رشته ما بود. دوم شرایط مناسبش از لحاظ کشاورزی و رشته های وابسته و سوم جمعیت زیادش بود. جمعیت زیاد از لحاظ من ملاکی برای میزان فراوانی کارهای ساده و غیر مرتبط بود. مثلاً پیش خودم فکر کردم اگر قرار باشه تو یک فروشگاه کار بگیرم در شهرهای بزرگ با جمعیت زیاد و طبعاً فروشگاه های بیشتر امکان موفقیتم بیشتر از شهرهای کوچک هست. یک ماه هست که من به صورت آن لاین اپلیکیشن فروشگاه های بزرگی مثل والمارت، هریس تیتر، فود لاین و ... پر می کنم. هفته گذشته از یکی از این فروشگاه ها به نام Belk باهام تماس گرفتند و رفتم مصاحبه. قبولم کردند و بعد از بکگراد چک مشغول به کار میشم. البته کارش پارت تایم و غیر تخصصی هست ولی باید اول کاری مشغول به کاری بشید تا دلارهای نازنینی که از ایران آوردین رو خرج نکنین. الان تا بعد از کریسمس بهترین شرایط برای کارهای نیمه وقت مثل فروشگاه هاست. بعد از کریسمس ولی بازار کار خیلی خراب میشه و اگر از کار شما خیلی راضی باشند شما رو نگه می دارند و طبعاً نیروی جدیدی هم استخدام نمی کنند. سفارش من به همه دوستان این هست که اگر قرار به آومدن هست تا یک ماه قبل از کریسمس اینجا باشند، سوشیال نامبرشون رو در اولین فرصت بگیرند و برای همه جاها اپلیکیشن پر کنند تا شرایط بازار خراب نشده. موفق باشید. سعید
پاسخ
عمو سعید عزیز اینهایی که گفتین مثل دانشگاه و کشاورزی و جمعیت مد نظر منم هست ... به نظر شما در سایر ایام بجز کریسمس آدم بیکار میمونه؟ میخوام بدونم برداشت شما بعد از این مدت چیه؟ مثلا اقوام نزدیک ما در پیتسبورگ زندگی میکنن میگن هر کی از دوستاشون اومده همون یکماه اول تونستن براش کار پاره وقت پیدا کنن و هم خانم و هم آقا شاغل شدن ...در صورتیکه آمار بیکاری این دوشهر بسیار بهم نزدیکه و جمعیت رالی حتی کمی بیشتر از پیتسبورگ هم هست...به نظر شما برای کارهای ساده و پاره وقت هم زمان زیادی میبره تا در رالی مشغول بشیم؟تشکر
2014as65$$
ABD/26JUNE
جا مانده از لاتاری 2014

پاسخ
تشکر کنندگان: valencia ، Saeedv13 ، amin arefi ، soli asali ، pari pariaaa ، زری وحدتی ، msar
من هم گزینه اصلیم واسه اقامت کارولیناست البته اگه بتونم تا اسفند ماه که میام یه هم خونه واسه خودم پیدا کنم.
شماره کیس 3xxx 2013AS/نامه دوم 26 دسامبر /یک نفر /مصاحبه 21 فوریه / کلیرنس 208 روز /سفارت آنکارا /کلیر 17 سپتامبر / صدور ویزا 27 سپتامبر/ کارولینای شمالی
پاسخ
تشکر کنندگان: azadeh2014 ، Saeedv13 ، soli asali ، pari pariaaa ، msar
(2013-10-07 ساعت 14:02)valencia نوشته:  من هم گزینه اصلیم واسه اقامت کارولیناست البته اگه بتونم تا اسفند ماه که میام یه هم خونه واسه خودم پیدا کنم.

تبریک میگم به شما و امیدوارم مهاجرتتون به بهترین نحو انجام بشه...شما از بین چه گزینه هایی و بر اساس چه مزیت هایی برای خودتون کارولینای شمالی و رالی رو انتخاب کردید... البته فقط برای راهنمایی می خوام بدونم اگر ممکن هست.. ممنون
2014as65$$
ABD/26JUNE
جا مانده از لاتاری 2014

پاسخ
تشکر کنندگان: valencia ، soli asali ، pari pariaaa ، msar
(2013-10-07 ساعت 13:36)azadeh2014 نوشته:  عمو سعید عزیز اینهایی که گفتین مثل دانشگاه و کشاورزی و جمعیت مد نظر منم هست ... به نظر شما در سایر ایام بجز کریسمس آدم بیکار میمونه؟ میخوام بدونم برداشت شما بعد از این مدت چیه؟ مثلا اقوام نزدیک ما در پیتسبورگ زندگی میکنن میگن هر کی از دوستاشون اومده همون یکماه اول تونستن براش کار پاره وقت پیدا کنن و هم خانم و هم آقا شاغل شدن ...در صورتیکه آمار بیکاری این دوشهر بسیار بهم نزدیکه و جمعیت رالی حتی کمی بیشتر از پیتسبورگ هم هست...به نظر شما برای کارهای ساده و پاره وقت هم زمان زیادی میبره تا در رالی مشغول بشیم؟تشکر
وضع بازار که خراب بشه خوب نیروهای پارت تایمشون رو مرخص می کنند یا ساعت های کمی به طرف میدن. البته ایرانی های اینجا میگن که بعد از کریسمس تعداد زیادی از آمریکایی ها خودشون سر کار نمیان. یعنی معتقدند چند وقت کار کردند و پول جمع کردند حالا یه مدتی استراحت کنند و پول ها رو خرج کنندTongue. اینه که اگر خوب کار کرده باشین ممکنه مشمول بیکاری بعد از کریسمس نشین. من اگر برم سر این کار کمتر از یک ماه بعد از این که شروع به پر کردن اپلیکیشن کردم مشغول شدم. اون مواردی که من گفتم یه جور حساب کتاب اولیه و ابتدایی در توجیه انتخاب رالی به عنوان مقصد بود. وگرنه پیدا کردن کار و ... خیلی موارد به شانس آدم ها هم بستگی داره.
پاسخ
ممنون عمو سعید...یه سوال دیگه هم دارم اونهم اینه که نظرتون در مورد زندگی در شارلوت چی هست? تجربه یا شنیده هایی در موردش دارید یا مزایا و معایب خاصی اگه شنیدید ممنون میشم راهنمایی بفرمایید.
2014as65$$
ABD/26JUNE
جا مانده از لاتاری 2014

پاسخ
تشکر کنندگان: Saeedv13 ، soli asali ، pari pariaaa ، moony ، msar
(2013-10-07 ساعت 19:47)azadeh2014 نوشته:  ممنون عمو سعید...یه سوال دیگه هم دارم اونهم اینه که نظرتون در مورد زندگی در شارلوت چی هست? تجربه یا شنیده هایی در موردش دارید یا مزایا و معایب خاصی اگه شنیدید ممنون میشم راهنمایی بفرمایید.
والا هنوز قسمت نشده شارلوت رو ببینیم. اینجا خیلی ازش تعریف می کنند. از لحظ جمعیتی دو برابر رالی هست و همونطور که می دونین مرکز Bank of America در شارلوت هست. میگن برای رشته های مرتبط با بانکداری جای خیلی خوبی هست. یک چیزی بهتون بگم. من دو ماه و نیمه که رالی هستم. هیچ جای آمریکا به غیر از رالی رو ندیدم. حتی خیلی جاهای رالی رو هم ندیدم. روی صحبتم با شخص شما نیست. من به شما حق میدم که تا می تونین در مورد مقصد آینده تون اطلاعات کسب کنین ولی سعی کنید منابع اطلاعاتیتون قوی و معتبر باشه. مثلاً شخص من و خیلی های دیگه مثل من رفرنس معتبری برای مقایسه شهرهای آمریکا نیستیم. چون جایی رو ندیدم که مقایسه کنم و برای این که بتونی مقایسه کنی هم باید یه مدت نسبتاً طولانی تو اون شهر زندگی کرده باشی. بنابراین شما تو مهاجرسرا همچین کسی رو پیدا نمی کنین و هر کسی هر جایی رفته میگه بهترین جای آمریکاستTongue. در عوض می تونین از سایت های معتبری که من قبلاً تو همین تاپیک معرفی کردم استفاده کنین. این زیر مقایسه دو شهر رالی و شارلوت رو می بینین در سایت معتبر www.areavibes.com:
[عکس: attachment.php?aid=3275]

[عکس: attachment.php?aid=3276]
همونطور که ملاحظه می فرمایین نمره نهایی این دو شهر نزدیک به هم و رالی یک کوچولو بهتره. اما به طور جزئی تر که نگاه کنید شارلوت یه کمی از لحاظ سهولت زندگی بهتر از رالی هست، هزینه های زندگیش کمی بیشتره، از لحاظ جرم و جنایت به میزان قابل توجهی بدتره، از نظر آموزشی به میزان قابل توجهی پایین تره، از لحاظ مسکن و آب و هوا یه کمی بدتره و از نظر اشتغال کاملاً شبیه رالی هست. من شارلوت نرفتم و رالی رو هم خوب نمی شناسم، نمره های این دو شهر هم تقریباً مثل هم هستند ولی در همون نگاه اول رالی رو انتخاب می کنم. چون جرم و جنایتش کمتره و از لحاظ آموزشی هم شارلوت در مقابلش هیچی نیست. مهمترین تفاوت آموزشی این دو شهر شاید مربوط به دانشگاه NC State باشه که در رالی هست. رالی مثل یک شهر دانشجویی می مونه با جمعیت 400 هزار نفر. تو آمریکا شهرهای زیادی پیدا نمی کنین که دانشگاه مشهوری داشته باشه و جمعیتش هم به این زیادی باشه.
از این داستان نتیجه می گیریم که دوستان به حرف های تازه واردهایی مثل عمو سعید نباید توجه کنند. بلکه باید هدف خودشون رو از آمریکا اومدن مشخص کنند و بر اساس اون هدف و جستجو در سایت های معتبر چند شهر رو کاندید کنند و با باریک کردن جستجو در نهایت به انتخاب نهایی برسند. حرف هیچکس رو در تعریف یا مذمت از یک شهر بدون رفرنس باور نکنید. موفق باشید.


فایل‌های پیوست پیش‌نمایش تصاویر

پاسخ
عمو سعید عزیز، شارلوت خیلی بزرگتر از رالیه. اما من ازش شاکی بودم چون از شهر ما پرواز مستقیم به رالی نبود و چه در مسیر رفت و چه برگشت باید در شارلوت هواپیما عوض می کردم! Smile

اما نکته ای راجع به امنیت و میزان جرم و جنایت می خوام بگم: زیاد به آمارها توجه نکنین. رتبه Crime در شهری که من زندگی می کردم با محاسبه همین سایتی که شما معرفی کردین F هستش! در نگاه اول این خیلی زیاده و آدم حتی می ترسه! اما در مدت نزدیک 10 ماهی که ما اونجا بودیم هیچ خطری متوجه ما نشد و در امن و امان بودیم. یعنی اصلا خطری ندیدیم! از آشناها و اهل محل در این باره پرسیدم، به اتفاق گفتن که بیشتر این جرم ها بین باندهای خلافکارها اتفاق می افته و اونا با خودشون رقابت یا حتی انتقام جویی دارن و اغلب با مردم عادی کاری ندارن. راست هم می گفتن.
همسایه ای داشتیم که زن میانسال مکزیکی بود که با دو بچه اش که بزرگه دبیرستان را تمام کرده بود، در ساختمان کناری زندگی می کرد. یک روز هراسان آمد پیش ما و تعریف کرد که نیمه های شب یک نفر می خواسته به زور وارد خانه اش بشه و حتی شیشه در ورودی را شکسته و ... ولی نتونسته بیاد تو. به پلیس زنگ زدند و پلیس گزارش نوشت و رفت. بعدا معلوم شد که شوهر همین خانم به خاطر خرید و فروش مواد در زندانه و اون به ظاهر دزده هم از شوهره طلب داشته و اینها بهش پس نمی دادن و اون هم م.س.ت و کلافه شده بوده و ...!
[en] PD: Jan. 6, 2001
Visa: July 2012
F4
[/en]
پاسخ
سلام. پیرو مطالبی که در مورد شارلوت عنوان شد، عرض کنم ما یک سفر چند ساعته به اونجا داشتیم. دان تاونش به مراتب بهتر از رالی بود (چون تو رالی چیزی بعنوان دان تاون به اون صورت نداریم Smile) آدم هم بیشتر تو خیابونا دیده میشدن. شهربازی هم داشت به اسم Carowinds (اگه اشتباه نکنم). بهشت زهراشم باصفا بود! اشتباهی یه مسیری رو رفتیم که به اونجا ختم شد. ما هم یه دوری توش زدیم.
این تصاویر رو هم از آلبوم عکسهامون انتخاب کردم. البته اونهاییست که میشد رسانه ای بشه!

[عکس: 95417363505400555681.jpg]

[عکس: 06225152418418445899.jpg]

[عکس: 81313705293360127033.jpg]

[عکس: 42754767746929731529.jpg]

[عکس: 01666351424421393993.jpg]

[عکس: 46368036292320594009.jpg]

[عکس: 99700403110480112990.jpg]

[عکس: 08836278631059898599.jpg]

[عکس: 63664074242846349153.jpg]

راستی دکتر جان خسته اسباب کشی نباشی!
کیس:2013AS11XX/سفارت:ابوظبی/مصاحبه:NOV2012/ویزا یکضرب/هزینه ها+بلیط واشنگتن: 9MT سه نفر/سفر: MAY2013
پاسخ
با سلام، در مورد سوپر مارکت ایرانی چطور آیا اونجا سوپر مارکت ایرانی هست که اقلام ایرونی رو بفروشه؟
پاسخ
تشکر کنندگان: soli asali ، msar




کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان