کانال تلگرام مهاجرسرا
https://t.me/mohajersara







##### هشدار #####
به تاریخ ارسال مطالب دقت فرمایید.
شرایط و وضعیت پروسه ویزا دائم در حال تغییر است و ممکن است مطالب قدیمی شامل تغییراتی باشد.
کلیرنس برندگان 2015
سلام دوستان من
قبل از هر سخنی تبریک میگم به دوستانی که امسال برنده شدن و دارن آماده میشن که به مصاحبه برن.
ممکنه حرفام به نظرتون تلخ بیاد اما باید واقعیت رو پذیرفت.
همونطور که مدیران و دوستان بارها و بارها گفتن لاتاری فقط و فقط یه شانس و فرصته که نصیب عده کمی شده و همه تون میدونین که همه این برنده ها ویزا نخواهند گرفت (اگه اینو نمیدونستین الان میدونین!).
توصیه برادرانم اینه که خودتونو برای هر اتفاقی آماده کنین و ویزا رو حق خودتون ندونین. اینو دوستان 2013ای هزاران بار و حتی تو صفحه اول کلیرنس 2014 گفتن ولی عده کمی گوش کردن و حتی داشتیم دوستانی که از کار و دانشگاه انصراف دادن و حتی خونه شونو فروختن و با این فرض که 100% ویزا میگیرن همه پلای پشت سرشونو خراب کردن اما...
حتماً در جریان اتفاقی که امسال برای بچه های 2014 افتاد هستین. اگه نمیدونین باید بگم که عده زیادی از دوستانی که از ماه می به بعد مصاحبه رفتن و کلیر شدن موفق به دریافت ویزا نشدن و این تعداد خیلی بیشتر از ویزا نگرفته های سال 2013 است.
اما همه اینایی که گفتم به این معنی نیست که نگران بشین و خودتونو ببازین فقط باید واقع گرا باشین و بدونین که درصد بالایی از شما وارد دوره کلیرنس خواهید شد حتی ممکنه سربازی نرفته باشین و کار دولتی نداشته باشین.
اینو بدونین که هیچکس تا الان نتونسته و ازین به بعد هم نخواهد تونست در مورد پروسه کلیرنس و دلایلش با قطعیت نظر بده و هرچی که گفته میشه بر پایه نظریات شخصی و حدس و گمانه. پس خیلی مطمئن نباشین که حتی با نرفتن به سربازی و کار دولتی نداشتن وارد دوره کلیرنس نخواهید شد. فقط هرچه پیش میاد با روی باز و بدون ناراحتی بپذیرین و شکیبا باشین. امید و انرژی مثبتتونو حفظ کنین و به زندگی عادیتون برسین چون مطمئن باشین اگه بیش از ظرفیتتون براش انرژی بزارین و فکرتونو بیش از حد مشغولش کنین هم از کار و زندگیتون میفتین و هم انرژی کافی برای برنامه ریزی درست برای مرحله بعد از دریافت ویزا نخواهید داشت و اگه احتمالاً ویزا نگرفتین ممکنه نتونین تا مدت زیادی بعد از اون به زندگی عادیتون برگردین.
یه نکته مهم:
در زمان کلیرنس سعی کنین از ارسال ایمیلهای متعدد به سفارت یا KCC یا تماس بیهوده با اونا بیش از حد خودداری کنین و اجازه بدین این پروسه روند عادی خودشو طی کنه و به افراد سفارتا اجازه بدین کارشونو بر طبق قوانینشون انجام بدن. مطمئن باشین اگه دوره تون تموم شده باشه (یعنی کلیر شده باشین) و اتفاق غیرعادی مثل امسال نیفتاده باشه حتما کیس نامبرتونو تو سایت اعلام میکنن.
در ضمن وقتی کلیر شدین حتماً حتماً حتماً در اولین زمان ممکن قبل از پایان اون ماه برای دریافت ویزاتون به سفارت مراجعه کنین تا مشکلاتی که امسال بر اثر تموم شدن سهمیه ماهانه پیش اومد تا حد امکان پیش نیاد.
خیلی نگران سفر و هتل و مصاحبه نباشین. خیلی راحتتر از اونی که فکرشو میکنین پیش میرن و به امید خدا عده زیادی تون ویزاتونو دریافت خواهید کرد.
حتماً از تجربه های سفرتون تو تاپیک مربوطه برای دوستان جدید بنویسین تا اونام سفر راحتی داشته باشن.
در پایان برای همه تون آرزو میکنم به همه خواسته های کوچیک و بزرگتون برسین.
شاد باشین و روان مثل رود.
دوستای عزیز، به عنوان یه جامانده از 2014 ازتون خواهش میکنم که به هیچ عنوان تا ویزا را توی پاستون ندیدید، و حتی تا اولین سفر را برای فعال شدن گرین کارت انجام ندادید، این موضوع را تمام شده ندونید و تا فرصت دارید و هرچی توان هست بذارین برای یادگیری زبان و از هیچ فعالیت دیگه ای که دارین، چه شغلی و چه توی زندگی به هیچ عنوان فاصله نگیرین و زندگی معمول خودتون را ادامه بدید
اینطوری اگر انشااله ویزا را بگیرین که نور علی نور، و اگر خدا نکرده به هر علتی ویزا بهتون داده نشد، از این فرصت به نحو احسن برای یادگیری ززبان استفاده کردید و یه یادگاری توپ از این مدت براتون باقی میمونه و زندگیتون هم که دست نخورده سرجاشه
برادرانه ازتون خواهش میکنم تا اولین سفر را به آمریکا انجام ندادید، این موضوع را تمام شده و قطعی ندونید.........
کیس:2014as43xx///یک نفر////مصاحبه:17آوریل آنکارا،برگه صورتی///17بار آپدیت(بعداز مصاحبه)انتظار تا 30 سپتامبر
بازمانده لاتاری 2014
سلام دوستان خوب
از همین حالا دوست دارم یه چیزی رو بهتون بگم
از الان شروع کنیم و به خودمون معنای جمله یی که تو نامه ی اول قبولی دیدیم رو بقبولونیم
اینکه تعداد شماره ها بیشتر از ظرفیت ویزاست و برنده شدن ویزا گرفتن رو تضمین نمی کنه
من لاتاری رو فقط یه احتمال می بینم و اصلا روش حساب نمی کنم
اینطوری مرحله ی کلیرنس رو پشت سر گذاشتن راحت تره
مهاجرت به حد کافی استرس آور هست
بیاین برای خودمون اسون ترش کنیم
با امید موفقیت برای همه
برنده ی لاتاری ۲۰۱۵- برنده ی اصلی خودم- نفرات کیس ۲ نفر- محل مصاحبه: کوآلالامپور- ویزا دریافت شده. خودم یک ضرب و همسرم پس از زمان کوتاه. last status: LAX ticket bought Big Grin
منتظر سرای ۲۰۱۵ لطفا عضو شوید دوستان گلم
سلام آیا داشتن پرونده مهاجرتی در حال پردازش در سفارت کشور دیگر و همچنین سفر به دبی جهت مصاحبه در سفارت آن کشور قبل از مصاحبه لاتاری در سفارت امریکا ‌، بر روند ویزای یکضرب و یا ادمین پروسس تاثیر منفی دارد؟؟؟؟؟
تشکر کنندگان: aghamilad ، آلیس-1980 ، mfarazz ، bahar101 ، alireza51
(2014-09-16 ساعت 22:04)azad229 نوشته:  سلام آیا داشتن پرونده مهاجرتی در حال پردازش در سفارت کشور دیگر و همچنین سفر به دبی جهت مصاحبه در سفارت آن کشور قبل از مصاحبه لاتاری در سفارت آمریکا ‌، بر روند ویزای یکضرب و یا ادمین پروسس تاثیر منفی دارد؟؟؟؟؟

خیر دوست من هیچ تاثیری ندارد (نه مثبت و نه منفی). البته تا زمانیکه خودتون شخصا به افیسر نگفته باشین.
شماره کیس:2014AS000072xx, کنسولگری: ایروان, ۳ نفر
زمان مصاحبه: ۹ جون، مشمول پروسه کلیرنس،
کلیر: ۷ آگوست. دریافت ویزا ۱۳ آگوست، مقصد: نیویورک
تشکر کنندگان: babak12 ، آلیس-1980 ، soruosh ، mfarazz ، bahar101 ، alireza51 ، amir piri
(2014-09-16 ساعت 22:04)azad229 نوشته:  سلام آیا داشتن پرونده مهاجرتی در حال پردازش در سفارت کشور دیگر و همچنین سفر به دبی جهت مصاحبه در سفارت آن کشور قبل از مصاحبه لاتاری در سفارت آمریکا ‌، بر روند ویزای یکضرب و یا ادمین پروسس تاثیر منفی دارد؟؟؟؟؟

سلام به نظرم خیر و شاید بهتر هم باشه که قبل از کارنت شدنتون کلیرنستون بیاد Smile
این برنده شدن برای دانشجویان که قصد تحصیل دارند و باید مدارکی ارایه کنند که بعد از اتمام تحصیل برمیگردند مشکل زا هستش.
شما یه جور جفت شیش اوردین وسط پرونده اول Cool
تشکر کنندگان: mfarazz ، hamid99 ، bahar101 ، alireza51
دوستان 2015
قبل از اینکه به این تاپیک بیاید سری به صفحات آخر تاپیک های مشابه سالهای قبل بزنید.
خودمم خسته شدم از زدن این حرفها ولی هیچوقت هیچکس گوش نمیده و پایانش میشه ناراحتی ها و نا امیدی هایی که دوستان دچارش میشن.
به خاطر خودتون و خانواده تون و آرامش زندگی تون به لاتاری دل نبندید و تا زمانی که ویزای امریکا توی پاسپورتتون نخورده هیچ تغییری توی زندگیتون ندید.

- تمام جاهایی که اسمی از لاتاری گرین کارت اومده از ویکی پدیا گرفته تا سایت های خود دولت امریکا در توضیحش اومده و حتی در ابتدای نامه برنده شدنتون هم نوشته شده که هر سال بیش از 100 هزار نفر برنده اعلام میشه و فقط به 55 هزار نفر ویزا تعلق میگیره. این یعنی فقط حدود نصف کسانی که برنده شدن ویزا میگیرن.
از طرفی به خاطر مشکلاتی که در روابط دیپلماتیک ایران و امریکا هست ما ایرانی ها شامل بک گراند چک میشیم، و همین مساله هم باز شاید باعث بشه حتی اگر ویزا ها تمام نشه تعدادی از برنده های ایرانی به خاطر طولانی مدت شدن مدت کلیرنس و پایان لاتاری در 30 سپتامبر نتوانند ویزا بگیرن.

حالا با در نظر داشتن این دو مورد، اگر خدای نکرده به کسی ویزا نرسید، اگر دچار صدمات روحی شدید شد مقصر فقط خودش است که بیش از اندازه زندگی خودش رو درگیر این پروسه کرده.
اگر می خواهید این مدت رو در آرامش سپری کنید فقط و فقط کارهای لازم برای مصاحبه تون رو انجام بدید، به جز چندتا واکسن و ترجمه ی چندتا مدرک که کار خاص دیگه ای ندارید، لازم نیست روزانه توی این سایت باشید و فکر خودتون رو درگیر کنید، من مطمعن هستم بچه های مهاجرسرا بین برندگان ایرانی بیشترین استرس و تنش روحی رو دارن. درسته که داشتن اطلاعات خوبه ولی داشتن اطلاعات زیاد از حد باعث استرس و فشار عصبی میشه .
هر سال بیش از 4000 ایرانی برنده میشن، چند نفرشون عضو مهاجرسرا هستند؟ خوشبینانه نگاه کنیم شاید 400 نفر هرسال ، فکر میکنید اون 3600 نفر دیگه نمیرن مصاحبه؟ ریجکت میشن تو مصاحبه؟ نه اینطور نیست، اتفاقا اونها خیلی راحت تر این پروسه رو طی میکنند، چون اونها اطلاعاتی که فقط لازم دارن رو از طریق خود سایت سفارت و ایمیل ها دریافت می کنند، نه اطلاعات زیادتری که به دردشون نمیخوره. مطمعنن وقتی برای مصاحبه به ترکیه، ارمنستان یا ابوظبی میرید با اینگونه افراد برخورد خواهید داشت و خواهید دید که چقدر کم استرس تر و آرام تر از شما هستند.
هیچوقت یادم نمیره روزی که توی آنکارا توی هتل نشسته بودم با تعدادی از برندگان ایرانی، تصورم این بود که هر کسی که لاتاریه پس عضو مهاجرسرا هم هست، و وقتی می دیدم اصلا نمیدونن مهاجرسرا چیه تعجب میکردم، ازشون پرسیدم پس چطور کاراشون رو پیش بردن؟ میگفتن واسمون ایمیل میومده، خیلی از اصطلاحات معمول مثل کارنت و کلیر و ... رو اصلا نمیدونستن، و کارهاشونو توی آنکارا سپرده بودن به این آژانس های مسافرتی.
تو دلم میخندیدم و کلی با خودم کیف کرده بودم که من خودم همه این اطلاعات رو از مهاجرسرا کسب کردم و نیازی ندارم که پول بدم به این دلال های آژانس ها تا کارهامو انجام بدن، ولی الان میفهمم که من در عوض وقت و اعصابم رو روی این کار گذاشتم، در حالی که اونها این وقت و اعصاب و استرس رو با پول خریده بودن و خودشون داشتن زندگی عادیشون رو میکردن و در روز مصاحبه با من هیچ تفاوتی نداشتن به جز اینکه استرسشون از من کمتر بود، وقتی هم آفیسر اون جمله معروف "پرونده تون تکمیله و فقط یک روند اداری داره که باید طی بشه، بعد از دوماه سایت رو چک کنید" رو بهشون گفته بود تصورشون دقیقا این بود که خب حتما روالش همینه و بعد از دوماه باید بیان ویزا بگیرن و همونطور خوشحال و بی استرس برگشتن ایران. مثل من نمیدونستن بک گراند چک و کلیرنس چیه که استرس داشته باشن

دوستان خلاصه میکنم، زندگی خودتون رو زیاد درگیر این پروسه نکنید، بزارید همه چیز روال خودش رو طی کنه، شما به زندگی خودتون برسید.
این حرفها رو نزدم که نا امیدتون کنم، در واقع جنگ اول به از صلح آخر بود، توی بچه های مهاجرسرا همیشه تعداد کسانی که ویزا گرفتند بیشتر از کسانی بوده که ویزا نگرفتند. فقط حرفم این بود سعی کنید این مدت به خودتون سخت نگیرید و ادامه زندگی خودتون رو وابسته به حضور در امریکا ندونید.
با سلام و تبریک به 2015 ای ها
موردی رو سراغ دارین که با وجود رفتن به سربازی fbi checkنخورده باشه؟مرسی
تشکر کنندگان: alireza51
(2014-09-18 ساعت 01:27)حامد آیلتس نوشته:  با سلام و تبریک به 2015 ای ها
موردی رو سراغ دارین که با وجود رفتن به سربازی fbi checkنخورده باشه؟مرسی

برای ۲۰۱۴ ایها که مورد نداشتیم.
کلا دوستانی که سربازی رفتند بهتره خودشون و واسه اف بی آی چک آماده کنند،
اما صرفنظر از ۲۰۱۴، اگه چک فقط واسه سربازی باشه خیلی طولانی نیست.
شماره کیس:2014AS000072xx, کنسولگری: ایروان, ۳ نفر
زمان مصاحبه: ۹ جون، مشمول پروسه کلیرنس،
کلیر: ۷ آگوست. دریافت ویزا ۱۳ آگوست، مقصد: نیویورک
تشکر کنندگان: حامد آیلتس ، mfarazz ، alireza51
با اجازه مدیران و عزیزان با سابقه و فعال دوست دارم با توجه به تجربه های 2013 و 2014 به عزیزانی که شماره کیسشون بالاتر از 5000 هست و سربازی رفتن یا شغل دولتی دارن و احتمال کلیرنس دارند پیشنهاد کنم حتما در لاتاری 2016 هم شرکت کنند تا شانسشون بیشتر باشه انشالا. امیدوارم عزیزان این مورد رو به عنوان انرژی منفی تلقی نکنید و فقط کمی واقع گراتر با لاتاری برخورد کنید. برنده شدن به معنای ویزای قطعی نیست. عزیزانی که سربازی رفتند حتما کلیرنس خواهند داشت و استثتایی هم وجود نداره. شغل دولتی هم در بیشتر موارد مشمول کلیرنس هست. پس دوستانمون شتابزده عمل نکنند و خیلی محتاط با لاتاری برخورد کنید. انشالا که امسال پروسه کلیرنس سریع تر انجام بشه و روی ماه تک تکتون رو اینجا ببینم. بنده حقیر هم در ساکرامنتوی کالیفرنیا هستم هر اطلاعاتی از اینجا خواستید و اگر تصمیم داشتید اینجا بیاید قدمتون به چشم من هست و هرکاری بتونم براتون انجام میدم. به امید دیدار همتون. شاد باشید و بی غم
تشکر کنندگان: rezasadeghi ، نیلان ، Mahmood129 ، saboteur ، babak12 ، kimfar ، soruosh ، sal0811 ، A_A ، ریحانا ، behjat ، y.n ، bidad ، سوین ، m.ghoreishi ، R-AL ، mfarazz ، alireza51 ، shahabjafari
دوستان عزیز 2015
متنهای خیلی خوبی نوشته شده ولی ارزش جمع بندی مجدد را دارد. همه دوستان تاکید میکنند که این بلا تکلیفی را باید طوری گذراند که چه ویزا بگیریم و چه نگیریم اسیب کمتری ببینیم. در هر حالت اگر خیلی سر سری بگیریم و ویزا دریافت کنیم امادگی نداریم و یک دوره بسیار پراسترس و چالش را خواهیم داشت( مثلا بخاطر زبان یا بچه ها و ....) و اگر هم خیلی دل ببندیم و ویزا نگیریم ضربه روحی خیلی سختی خواهیم خورد. من با وجودی که فکر میکنم خوب دارم کنترل میکنم و هفته ای یک بار سر میزنم ولی دست و دلم به هیچکاری نمیره( نه توسعه بزینس، نه خرید جنس برای خونه و ...) و اونوقت بعد از 1 سال دیگه ( از الان) میبینی که یک سال را در زندگیت تلف کردی

واقعیتهای موجود:
1- نرخ همراه در دنیا برای لاتاری 1.5 نفر است یعنی بازا هر 100 کیس 150 نفر ویزا میگیرن
2- این نرخ برای اسیا 2 است یعنی بازا هر کیس 2 نفر ویزا میگیرن
3- ویزای صادر شده برای ایرانیان از 363 عدد در سال 2004 به 3741 در سال 2013 و بنا به امار غیر رسمی به 2300 در سال 2014 رسیده است به عبارتی بین 20 تا 40% ویزاهای صادر شده از اسیا مربوط به ایران بوده است. میتوان گفت که برای 2015 هم میتوان یک عدد منطقی 25% تا 30% را در نظر گرفت که سهم ایرانیان خواهد شد.
4- کل ویزاهای صادر شده برای اسیا در سال 2013 به تعداد 9480 ویزا بوده است که از این تعداد 40% را ایرانیان گرفته اند ولی در سال 2014 7930 ویزا صادر شده که حدود 30%ان یعنی 2300 تا مال ایران است.اما متوسط 10 ساله میگوید که به طور متوسط 8000 نفر از اسیا ویزا میگیرند.( یک سال ممکن است 9480 بشود مانند 2013 و یک سال ممکن است 7930 شود مانند 2014) بنابراین 8000 تا منطقی است.
5- با توجه به موارد بالا کیسهای تا 4500 از ایران شانس بسیار بالایی دارند و به همین ترتیب هر چه جلوتر برویم شانس کمتری خواهد بود.منظورم ناامید کردن کیسهای بالاتر نیست که خودم هم جزو ان کیسها هستم ولی میتوان منطقی دید که کیسهای تا 4500 باید بسیار خوشبین باشند.
5- به نظر میرسد واقعا کلیرنس ربطی به زمان مصاحبه نداشته باشد و به قول خیلی از دوستان پرونده ها از قبل بررسی شده اند و وضعیتشان تا حدود زیادی مشخص است و مصاحبه بیشتر برای تایید یا عدم تایید بررسی اولیه است. لذا کلیرنس به نظر من قابل تحلیل نیست. البته به نظر منطقی میرسد که کشور آمریکا بتواند از کیسهای انتخابی بهترین کیسها را مال خود کند لذا پروسه کلیرنس میتواند ابزاری برای غربالگری درست کار باشد.

ا
خوشتر ز عشق و صحبت و باد بهار چیست........................ساقی کجاست گو سبب انتظار چیست
.زاهد شراب کوثر و حافظ پیاله خواست..............................تا در میانه خواسته کردگار چیست
تشکر کنندگان: A_A ، lida55 ، Shahram914 ، ریحانا ، behjat ، 3rip ، y.n ، bidad ، سوین ، m.ghoreishi ، Mahboy ، reza2015usa ، m_kh ، mfarazz ، hamid99 ، violets ، alireza51 ، rezamehrzad
(2014-09-18 ساعت 12:09)houshym نوشته:  دوستان عزیز 2015
متنهای خیلی خوبی نوشته شده ولی ارزش جمع بندی مجدد را دارد. همه دوستان تاکید میکنند که این بلا تکلیفی را باید طوری گذراند که چه ویزا بگیریم و چه نگیریم اسیب کمتری ببینیم. در هر حالت اگر خیلی سر سری بگیریم و ویزا دریافت کنیم امادگی نداریم و یک دوره بسیار پراسترس و چالش را خواهیم داشت( مثلا بخاطر زبان یا بچه ها و ....) و اگر هم خیلی دل ببندیم و ویزا نگیریم ضربه روحی خیلی سختی خواهیم خورد. من با وجودی که فکر میکنم خوب دارم کنترل میکنم و هفته ای یک بار سر میزنم ولی دست و دلم به هیچکاری نمیره( نه توسعه بزینس، نه خرید جنس برای خونه و ...) و اونوقت بعد از 1 سال دیگه ( از الان) میبینی که یک سال را در زندگیت تلف کردی

واقعیتهای موجود:
1- نرخ همراه در دنیا برای لاتاری 1.5 نفر است یعنی بازا هر 100 کیس 150 نفر ویزا میگیرن
2- این نرخ برای اسیا 2 است یعنی بازا هر کیس 2 نفر ویزا میگیرن
3- ویزای صادر شده برای ایرانیان از 363 عدد در سال 2004 به 3741 در سال 2013 و بنا به امار غیر رسمی به 2300 در سال 2014 رسیده است به عبارتی بین 20 تا 40% ویزاهای صادر شده از اسیا مربوط به ایران بوده است. میتوان گفت که برای 2015 هم میتوان یک عدد منطقی 25% تا 30% را در نظر گرفت که سهم ایرانیان خواهد شد.
4- کل ویزاهای صادر شده برای اسیا در سال 2013 به تعداد 9480 ویزا بوده است که از این تعداد 40% را ایرانیان گرفته اند ولی در سال 2014 7930 ویزا صادر شده که حدود 30%ان یعنی 2300 تا مال ایران است.اما متوسط 10 ساله میگوید که به طور متوسط 8000 نفر از اسیا ویزا میگیرند.( یک سال ممکن است 9480 بشود مانند 2013 و یک سال ممکن است 7930 شود مانند 2014) بنابراین 8000 تا منطقی است.
5- با توجه به موارد بالا کیسهای تا 4500 از ایران شانس بسیار بالایی دارند و به همین ترتیب هر چه جلوتر برویم شانس کمتری خواهد بود.منظورم ناامید کردن کیسهای بالاتر نیست که خودم هم جزو ان کیسها هستم ولی میتوان منطقی دید که کیسهای تا 4500 باید بسیار خوشبین باشند.
5- به نظر میرسد واقعا کلیرنس ربطی به زمان مصاحبه نداشته باشد و به قول خیلی از دوستان پرونده ها از قبل بررسی شده اند و وضعیتشان تا حدود زیادی مشخص است و مصاحبه بیشتر برای تایید یا عدم تایید بررسی اولیه است. لذا کلیرنس به نظر من قابل تحلیل نیست. البته به نظر منطقی میرسد که کشور آمریکا بتواند از کیسهای انتخابی بهترین کیسها را مال خود کند لذا پروسه کلیرنس میتواند ابزاری برای غربالگری درست کار باشد.

ا
ضمنا ایا کسی از دوستان اماری دارد که چند درصد از برندگان کارشان را دنبال نمیکنند و یا اصلا پذیرفته شدنشان درست نبوده است.؟؟
خوشتر ز عشق و صحبت و باد بهار چیست........................ساقی کجاست گو سبب انتظار چیست
.زاهد شراب کوثر و حافظ پیاله خواست..............................تا در میانه خواسته کردگار چیست
تشکر کنندگان: mfarazz ، alireza51
سلام دوستان من
یه توصیه خیلی کاربردی و ضروری برای همه شما دارم:
سعی کنین خیلی به آمار و ارقامی که از سالهای گذشته یا از تحلیل فایل سیس بدست میاد اطمینان نکنین و ذهنتونو تا جایی که ممکنه ازین آمار و ارقام دور نگه دارین و به زندگی عادیتون برسین.
تجربه بچه های 2014 نشان داد که نتایج واقعی میتونه خیلی با تحلیل های آماری و اعداد و ارقام فاصله داشته باشه و هر اتفاق غیرمنتظره ای (منفی یا مثبت) میتونه روی بده.
بنابراین به جای کلنجار رفتن با آمار و اینکه چند نفر مصاحبه رفتن، کدوم کشورا بیشتر ویزا میگیرن و ... ذهنتوتو شلوغ نکنین. هرچند میدونم خیلیاتون درگیر خواهید شد اما از ما گفتن بود!
و یه موضوع خیلی مهم که خیلی از 2014 ایها بهش توجه نکردن و شمام ممکنه نکنین:
تو همه نامه ها و اطلاعیه های رسمی گفته میشه که هر کشوری "حداکثر" 7% سهمیه کلی 50000 نفرو میتونه بدست بیاره که میشه حدود 3500 نفر اما همونطور که از کلمه "حداکثر" معلومه، این قولو ندادن که حتماً اون 7% رو به هر کشوری میدن کما اینکه سهمیه ایران امسال یعنی 2014 خیلی کمتر از اون مقدار شد!
خلاصه کلام اینه که فقط کارای مربوط به مصاحبه تونو به دقت و بدون استرس انجام بدین و امیدوار باشین.
برای همه شما بچه های 2015 آرزو میکنم به همه آرزوهای کوچیک و بزرگشون برسین.
شاد باشین و روان مثل رود.
تشکر کنندگان: rezasadeghi ، A_A ، y.n ، آزاده_امین ، bidad ، daria ، سوین ، m.ghoreishi ، mfte.teacher ، mfarazz ، alireza51
من یادم میاد که در رابطه با FBI چک اعلام شده بود که تصمیم دارن از امسال یا پارسال بعد از انجام قرعه کشی یک چک رو روی اسامی انجام بدن و بعد اونها رو اعلام کنن...با این فرض ماهایی که برنده ی ۲۰۱۵ شدیم یه چک کوچیک در پروسه مون صورت گرفته...دوستان لطفا راجع به صحت یا سقم این مساله نظربدید، ممنون.
پیروز باشید
برنده ی لاتاری ۲۰۱۵- برنده ی اصلی خودم- نفرات کیس ۲ نفر- محل مصاحبه: کوآلالامپور- ویزا دریافت شده. خودم یک ضرب و همسرم پس از زمان کوتاه. last status: LAX ticket bought Big Grin
منتظر سرای ۲۰۱۵ لطفا عضو شوید دوستان گلم
تشکر کنندگان: mfarazz ، hamid99 ، alireza51
(2014-09-18 ساعت 16:00)نیلان نوشته:  من یادم میاد که در رابطه با FBI چک اعلام شده بود که تصمیم دارن از امسال یا پارسال بعد از انجام قرعه کشی یک چک رو روی اسامی انجام بدن و بعد اونها رو اعلام کنن...با این فرض ماهایی که برنده ی ۲۰۱۵ شدیم یه چک کوچیک در پروسه مون صورت گرفته...دوستان لطفا راجع به صحت یا سقم این مساله نظربدید، ممنون.
پیروز باشید

سلام دوست من
دونستن این مسئله اصلاً اهمیتی نداره چون هیچ بخشی از این پروسه دست ما نیست.
خواهش میکنم از الان ذهنتونو درگیر این مسائل نکنین چون بعد از مصاحبه برای گذروندن دوره کلیرنس یا برنامه ریزی برای سفر به ذهنی خالی و آماده نیاز دارین.
البته بچه های هر سال دقیقاً همون راهی رو میرن و همون فکرایی رو میکنن که بچه های دوره قبل رفتن و داشتن!
شاد باشین.
تشکر کنندگان: sce ، نیلان ، soruosh ، mfarazz ، hamid99 ، alireza51




کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان