کانال تلگرام مهاجرسرا
https://t.me/mohajersara







##### هشدار #####
به تاریخ ارسال مطالب دقت فرمایید.
شرایط و وضعیت پروسه ویزا دائم در حال تغییر است و ممکن است مطالب قدیمی شامل تغییراتی باشد.
اولین سفر به آمريكا برای فعال سازی گرین کارت
راهنمای پرداخت هزینه گرین کارت آمریکا (USCIS Immigrant Fee)
سازمان خدمات شهروندی و مهاجرت ایالات متحده آمریکا (USCIS) یکی از اجزای وزارت امنیت داخلی آمریکاست که در صورتی که قصد مهاجرت به این کشور، جهت اقامت دائم داشته باشید باید از طریق سیستم الکترونیکی USCIS جهت تکمیل پروسه مهاجرت خود اقدام نمایید. پرداخت گرین کارت USCIS Immigrant Fee برای افرادی است که به دنبال اقامت دائم هستند. پرداخت گرین کارت USCIS Immigrant Fee را به صورت آنلاین باید انجام شود.


برای پرداخت آنلاین هزینه گرین کارت USCIS Immigrant Fee به لینک USCIS ELIS مراجعه نمایید. شما می توانید از طریق این سایت برای خود و اعضای خانواده همراه مبلغ ۱۶۵ دلار آمریکا به ازاء هر فرد پرداخت نمایید. به این منظور تنها شما، به عنوان شخص مهاجر، می توانید با ساخت اکانت USCIS ELIS و پرداخت هزینه مورد نیاز برای دریافت کارت اقامت دائم (گرین کارت) اقدام نمایید.

به هنگام ایجاد حساب کاربری در سایت USCIS ELIS پس از ارائه ایمیل، دریافت ایمیل تأییدیه و ایجاد رمز عبور لازم است حساب شما فعال شود. جهت فعالسازی حساب یکی از روش های call secure pin (ارسال کد فعالسازی با تماس تلفنی)، email secure pin (ارسال کد فعالسازی با ایمیل) و personal identity questions (طرح سه پرسش امنیتی توسط شما) را انتخاب کنید. انتخاب نوع فعالسازی از این جهت مهم است که شخص پرداخت کننده به این اطلاعات هنگام پرداخت نیاز دارد. پس در صورتیکه مایلید شخص دیگری به جز خودتان پرداخت هزینه گرین کارت شما را انجام دهد (غالبا برای مهاجران ایرانی این حالت رخ می دهد)، روش سوم را انتخاب نمایید.

متقاضیانی که قبلا اقامت دائم داشته و قصد بازگشت به خاک آمریکا را دارند (مانند ویزا های S و K) از پرداخت گرین کارت USCIS Immigrant Fee معاف هستند.

به پیشنهاد و تاکید USCIS هنگامی که شما پکیج ویزای مهاجرت خود را از طریق یکی از سفارت خانه یا کنسولگری های ایالات متحده دریافت کردید قبل از سفر این مبلغ را پرداخت نمایید در غیر اینصورت Green Card خود را دریافت نخواهید کرد.

لازم است درخواست پرداخت الکترونیکی را تکمیل نموده و موارد زیر را ارائه دهید:
Alien Number (A-Number) و Department of State (DOS) Case ID number خود
در صورتیکه برای اعضای خانواده نیز باید هزینه گرین کارت پرداخت نمایید، برای هر کدام A-Number، DOS Case ID number، و اطلاعات بیوگرافی آنها را داشته باشید.
پرداخت گرین کارت USCIS Immigrant Fee از طریق کارت های بین المللی ویزا و مسترکارت قابل انجام است.
مراحل پرداخت هزینه مهاجرت USCIS به طور خلاصه در ذیل آمده است:
دریافت DOS Case ID , Alien number (A-Number) شامل ۳ حرف به همراه ۹ یا ۱۰ عدد، بسته روادید sealed از سفارت ایالات متحده آمریکا
ایجاد حساب کاربری آنلاین USCIS ELIS با مراجعه به وبسایتgov/uscis-elis و دنبال کردن دستورالعمل های لازم، انتخاب گزینه “USCIS Immigrant Fee” و وارد نمودن اطلاعات شخصی
Vpayment | راهنمای پرداخت گرین کارت آمریکا ، پرداخت USCIS Immigrant Fee

پرداخت هزینه مهاجرتی USCIS به مبلغ ۱۶۵ دلار آمریکا به صورت آنلاین از طریق کارت اعتباری بین المللی ویزا و یا مسترکارت
دریافت گرین کارت (پس از پذیرفته شدن، USCIS پرداخت هزینه مهاجرت USCIS را تأیید و کارت مهاجرت دائم (گرین کارت) را به آدرسی که به هنگام مصاحبه برای روادید مهاجرت و یا در مرز ورودی ارائه نموده اید ارسال می کند).
نکته: تا زمانیکه هزینه مهاجرتی گرین کارت USCIS Immigrant Fee را نپردازید، کارت اقامت دائم (گرین کارت) را دریافت نخواهید کرد. البته عدم پرداخت این هزینه تأثیری بر روی وضعیت اقامت دائم شما نخواهد داشت اما قطعا بر زمان صدور گرین کارت از سوی USCIS اثر می گذارد. بنابراین، حتما این هزینه را پس از دریافت بسته روادید (ویزا) مهاجرت و پیش از سفر پرداخت نمایید.

اطلاعات مورد نیاز جهت پرداخت هزینه مهاجرتی گرین کارت USCIS Immigrant Fee
ایمیل و رمز عبور برای ورود به اکانت شما در سایت USCIS ELIS
ذکر ۳ پرسش امنیتی به همراه پاسخ های شما (در صورتیکه این روش را برای فعال سازی اکانت خود انتخاب نموده اید)
ذکر مبلغ ارز قابل پرداخت با در نظر گرفتن تعداد افراد متقاضی
نکاتی در مورد پرداخت گرین کارت آمریکا :
متقاضیان ویزای K (نامزدی)، صاحبان ویزای SQو ویزای بازگشت حق اقامت (SB-1) و کودکانی که به ایالات متحده زیر روش قبول شدن به فرزند خواندگی یتیم پذیرفته میشوند در حال حاضر از پرداخت هزینه مهاجرت USCIS معاف هستند.

پرداخت نکردن هزینه گرین کارت آمریکا USCIS Immigrant Fee هیچ تاثیری در گرفتن یا نگرفتن اقامت و گرین کارت شما ندارد و فقط روند دریافت اقامت و گرین کارت شما را به تاخیر می اندازد (سفارتخانه های آمریکا به شما توصیه می کنند قبل از سفر به آمریکا نسبت به پرداخت هزینه گرین کارت اقدام نمائید زیرا تا زمانیکه شما هزینه گرین کارت آمریکا USCIS Immigrant Fee را پرداخت نکنید روند دریافت گرین کارت شما آغاز نمی شود)

Vpayment این امکان را برای مشتریان خود ایجاد کرده است که بتوانند به راحتی پرداخت بین المللی خود (از قبیل خدمات پرداخت اینترنتی، ثبت نام آزمون های بین المللی، پذیرش دانشجو و خدمات مهاجرت و ویزا، هزینه چاپ مقالات، رزرو هتل، خدمات پست بین الملل) را انجام دهند. برای انجام این کار به صفحه خدمات پرداخت بین المللی وی پیمنت مراجعه نمایید.
پاسخ
تشکر کنندگان: Samand
سلام و عرض ادب یه سوال داشتم من دقیقا سال قبل همین موقع برای اولین بار وارد امریکا شدم و ده روز اونجا بودم گرین کارتمم گرفتم و برگشتم ایران دفعه دوم بعد از 7ماه برگشتم امریکا که بهم تذکر دادن ولی مشکلی نشد ده روزم امریکا بودمو برگشتم ایران دفعه سوم با فاصله 4 ماه برگشتم امریکا که مشکلی نشد الانم ایرانم میخوام سه ماه بعد برم امریکا که 6 ماه از لحظه خروجم نگذشته ایا برام مشکلی ایجاد میشه؟
پاسخ
تشکر کنندگان:
(2015-11-21 ساعت 06:04)امیررضا.س نوشته:  سلام به همه ی دوستان عزیز خودم که دیر یا زود قصد سفر به آمریکا را دارند.یه نکته ای هست که به احتمال بسیار زیاد شما دوستان میدانید ولی گفتنش خالی از لطف نیست.مخصوصا دوستان دانشجوی عزیز خودم.
اینکه میگویند اصولا اولین ایالتی را که در آمریکا وارد میشید آخرین ایالتتونه.یعنی  به احتمال بسیار زیاد ایالتی هست که دیگه شما برای زندگی انتخاب میکنید و احتمالش کمه که عوض کنید  ولی شدنیه.
به خاطر همین خیلی خیلی دقت کنید که مقصدتون با کاری که دارید و میخواهید انجام بدین یا رشته ی تحصیلیتون منطبق هست یا نه.زیرا شما وقتی ساکن یک ایالت میشوید بعد از یکسال رزیدنت اون ایالت محسوب میشوید و از بسیاری از امکانات اون ایالت بهره مند میشید درحالیکه ساکنان ایالت های دیگه هرچند که شهروند آمریکایی هستند نمیتوانند مثل شما از امکانات اون ایالت استفاده کنند و مثل یک فرد خارجی حسابرسی میشوند.
حالا این خودشا زمانی نشان میده که دانشجو باشید و اگر رزیدنت یک ایالت مثل تگزاس باشید هزینه ی دروس در دانشگاه تقریبا نصف برای شما حساب میشه و حتی بیشتر در حالیکه برای یک ساکن ایالت دیگر مثلا کالیفرنیا دو برابر و مثل یک فرد خارجی حساب میشه.به همین صورت شما میتونید از امکانات دانشجویی مثل انواع وام ها و ... استفاده کنید.جالبه وقتی شما مثلا از ایالت تگزاس گواهینامه ی رانندگی میگیرید با اون گواهینامه در ایالت های دیگر فقط تا 3 ماه میتونید رانندگی کنید و بعد از اون گواهینامه ی شما را قبول ندارند و شما اگر میخواهید در اون ایالت رانندگی کنید باید امتحان آیین نامه ی اون ایالت را بدین.
پس با این حساب باید متوجه شده بتشین که گواهینامه ی بین المللی را هم یه پاپاسی قبول ندارند.
پس لطف بفرمایید در ایالت محل زندگیتون دقت بفرمایید.

سلام.مرسی که اطلاعاتتون رو با ما به اشتراک میذارید.من در همین زمینه یه سوال دارم.من برنده ی لاتری هستم.ویزا گرفتم و تا یکی دو ماه دیگه میرم.من لیسانسم ایران بوده و ارشدم هند بود و زبانم خیلی خوبه .تصمیم داشتم برای یکی دو سال اول برم سمت فیلادلفیا یا شیکاگو که تجربه کاری بگیرم و یه مقدار کورس بگذرونم و پول سیو کنم بعد برم کالیفرنیا.چون در نهایت میخوام اونجا زندگی کنم.ولی یکی از دوستانم گفت که هر جایی اولین بار بری و مقیم اون ایالت بشی دیگه نمیتونی رزیدنت ایالت دیگه ای بشی و تو ایالت جدیدی که میری بهت وام نمیدن و هیچوقت نمیتونی از مزایای ایالت جدید (مثلا کالیفرنیا) استفاده کنی.آیا واقا اینجوریه؟ من فک میکردم بعد از یه مدتی اگر ایالتمو عوض کنم و بعد از یک سال تو اون ایالت جدید مقیم میشم و میتونم از مزایای اون ایالت استفاده کنم!لطفا منو راهنمایی بفرمایید. چون خیلی استرس گرفتم و اگر اینطور باشه من باید برنامه ام رو تغییربدم! مرسسسسی
پاسخ
تشکر کنندگان:
(2017-12-21 ساعت 23:27)هادی وکیل نوشته:  سلام و عرض ادب یه سوال داشتم من دقیقا سال قبل همین موقع برای اولین بار وارد آمریکا شدم و ده روز اونجا بودم گرین کارتمم گرفتم و برگشتم ایران دفعه دوم بعد از 7ماه برگشتم آمریکا که بهم تذکر دادن ولی مشکلی نشد ده روزم آمریکا بودمو برگشتم ایران دفعه سوم با فاصله 4 ماه برگشتم آمریکا که مشکلی نشد الانم ایرانم میخوام سه ماه بعد برم آمریکا که 6 ماه از لحظه خروجم نگذشته ایا برام مشکلی ایجاد میشه؟

عزيزم شما از گرين كارت بعنوان ويزاي توريستي داري استفاده ميكني و اين از دقت مامورين پليس مهاجرت خارج نيست! بله هركس دلايل و توجيحات خودش را داره منتهي جمله اي كه در ابتدا نوشتم دقيقا همون جمله اي هست كه پليس مهاجرت به شما ميگه ... اميدوارم حداقل مداركي در ارتباط با آمريكا داشته باشي كه نشون بده ارتباطت با امريكا قطع نشده در اين مدت مثل داشتن قبض برق، آب، اجاره/خريد ملك و امثال هم
پاسخ
تشکر کنندگان:
(2017-12-21 ساعت 23:27)هادی وکیل نوشته:  سلام و عرض ادب یه سوال داشتم من دقیقا سال قبل همین موقع برای اولین بار وارد آمریکا شدم و ده روز اونجا بودم گرین کارتمم گرفتم و برگشتم ایران دفعه دوم بعد از 7ماه برگشتم آمریکا که بهم تذکر دادن ولی مشکلی نشد ده روزم آمریکا بودمو برگشتم ایران دفعه سوم با فاصله 4 ماه برگشتم آمریکا که مشکلی نشد الانم ایرانم میخوام سه ماه بعد برم آمریکا که 6 ماه از لحظه خروجم نگذشته ایا برام مشکلی ایجاد میشه؟

تصور میکنم اگر به همین سبک و سیاق ادامه دهید ، بار دیگر گرین کارت شما را خواهند گرفت و به دادگاه خواهند فرستاد و آنوقت است که دیگر باید وکیل اختیار کنید و کلی هم پول خرج ایشان کنید که آخر سر هم معلوم نیست نتیجه چه میشود !! شما یا قصد مهاجرت دارید و یا ندارید !! اگر دارید که بیایید و بمانید تا سیتیزن شوید و آنوقت هرجا با هر مقدار زمانی که لازم دارید از امریکا خارج شوید !! یا اینکه قید اینجا را بزنید برگردید سر خانه و کاشانه ی اول. البته ببخشید که اینطور پاسخ میدهم چرا که این به شما کمک میکند که لااقل با خودتان سنگهایتان را وا بکنید !
پاسخ
تشکر کنندگان: victor2016
سلام. کسایی ک آدرس ندارن توی امریکا باید چکار کنن واس ارسال مدارک؟
پاسخ
تشکر کنندگان:
سلام. چقد طول میکشه تا ادم راه بیوفته اونجا. چقد از جیب باید خرج کرد؟
پاسخ
تشکر کنندگان:




کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان