کانال تلگرام مهاجرسرا
https://t.me/mohajersara







##### هشدار #####
به تاریخ ارسال مطالب دقت فرمایید.
شرایط و وضعیت پروسه ویزا دائم در حال تغییر است و ممکن است مطالب قدیمی شامل تغییراتی باشد.
گفتگوی آزاد در مورد اعلام نتایج (شمارش معکوس)
.

نظرسنجی جدید در ارتباط با اعلام نتایج لاتاری DV-2018
https://www.mohajersara.org/forum/thread-7409.html

.
سلام دوستان عزیز
درچند پست قبلی مطالب بسیار ارزشمند با دیدگاههای متفاوت رو خوندم ولذت بردم واز اینکه دوستان با سعه صدر وبا احترام دیدگاه مخالفشون رو نقد کردند بسیار برایم قابل احترام وتقدیر وسپاس است. دررابطه با سخنان تر ا م پ راجع به مردمان این چند کشور مخصوصا ایرانیان پاسخ ها زیاد وگاه بی پایان است با موارد زیرسخنان ایشان(به خوانید تهمت های ناجوانمردانه ودوراز انصاف)را به نقد میکشم
1-گذشته وتاریخ هرکشوری آینه تمام نمای جوهر وجودی مردمان آن کشور است ( رفتارهای مردمان هر کشوری را درزمان حال مقیاس قرار دادن راه به بیراهه رفتن است)
2-تاریخ هرکشوری درزمان های مختلف فراز وفرودهای زیادی را پیموده است وبه اصطلاح فولاد آبدیده ترشده است.مثلا کشورخودمان ایران را درنظر بگیریم از تاخت وتاز یونانیان ورومیان وتازیان ومغولان ودیگران درسال ها وقرن های گذشته .... همگی آنان سعی می کردند فرهنگ وتمدن کهن مارا تغییر دهندولی با پایداری عنصر خانواده ایرانی که بطور مخفیانه به فرزندان ونسل های بعد منتقل می شد محفوظ می ماند حتی درمقطعی از تاریخ اسارت کشورمان نخبگان ما مجبور بودند که به زبان آنان کتاب بنویسندولی فرهنگ کهن ما ایرانیان با انتقال از طریق زبان به زبان ونسل به نسل تا به امروز پایدار مانده است .یادگارنیاکان ما چون اعیاد نوروز .شب چله(شب یلدا).سیزده بدرو...تابه امروز پابرجاست وادامه خواهد داشت
3-جفرسون رییس جمهور ویکی ازپایه گذاران قانون اساسی آم ر یکا به پسرش سفارش میکند کوروش نامه را بخواند(کتابی از گزنفون راجع به زندگی کوروش کبیر).تحلیلگران میگویند او تحت تاثیر فرمانهای کوروش کبیر پایه گذار قانون اساسی آم ر یکا که براساس حقوق بشر است قرار گرفته وآن را نوشته است.
4-اینکه اکنون رییس جمهور همان کشور مردمان مارا انسانهایی .....بداندومارا از بدترین مردمان دنیا به حساب آورد بسیار دردناک ووحشتناک است مثل این است که اعتقاد داشته باشیم که همه مردمان افغانستان افکار طالبان راداشته باشند ویا مردمان عراق تحت سیطره داعش افکار داعشی داشته اند.
5-درفرمان مهاجرتی تر ا م پ برای جلوگیری ازورود این مردمان به قول ایشان خطرناک فقط مردمان معمولی را منع میکند وجالب است دولتمردان را از این قانون معاف میکند
جناب ایشان نشان میدهد که با دولت ایران مشکلی ندارد مشکل ایشان مردمان این سرزمین است. اگر از منظر نژادی بخواهیم بررسی کنیم جالب است بدانیم ترام پ آمریکایی-آلمانی پنجاه درصد ژنتیک اش از نژاد ژرمن است که بانژاد ایرانیان مشترک است یا بهتراست بگوییم از نژاد آریایی است .
6-درزمانهای گذشته که هنوز ایالات متحده ای وجود نداشت مردمان دیگر سرزمینها برای یادگیری علم رنج سفر های طولانی را به جان میخریدند وبه ایران سفر میکردند تا دردانشکاه گندی شاپوربه فراگیری علم بپردازند وبرای این کارفبل از سفر زبان فارسی یاد می گرفتند ودانستن وصحبت کردن بازبان فارسی افتخاری بود برای طبقه باسواد واندیشمند مردمان دیگرسرزمین ها.
7-واین درد دل ادامه خواهد داشت.....
پاسخ
تشکر کنندگان: dv2017 ، afshin4749 ، Hadi_20 ، jalayevatan
(2017-12-20 ساعت 01:19)afshin4749 نوشته:  
(2017-12-20 ساعت 01:14)ostokhan نوشته:  
(2017-12-20 ساعت 01:08)afshin4749 نوشته:  خیر دوست عزیز ، کاملا تصادفی ست !! چرا که امسال هم دوباره مثل سال 2012 که نتایج ابطال شد ، ثبت نامها هم کنسل و دوباره اجرا شد . چرا که سیستم های گزینشی دارای اشکالات عمده بودند که رفع شدند و پس از آن دوباره ثبت نام شروع شد. دوست خود من یکبار در مصاحبه ی سال 2011 رد شد و در سال 2012 ویزا گرفت و رفت !! در اینکه در نتایج دست کاری شود یا اینکه کسی را با نفوذ بپذیرند کاملا غیر ممکن است

با تمام احترام من نظرم با شما کاملا متفاوت و فکر میکنم حرف این دوستمون پر بیراه نیست علی ایحال بحث تحمیل نظرهامون به همدیگر نیست ولی منم باورم نمیشه که صرفا یک پروسه رندومی این وسط باشه. حالا هر چیزی هست مسلما ما ازش بیخبریم ولی دولت آمریکا هم نمیاد یه نفر رو بر اساس شانس به مملکتش راه بده

دوست من این پست را من پاک کرده بودم ولی به نظر میرسد که این اتفاق نیفتاده !!! من از صحبتهای ایشان برداشتی اشتباه داشتم و برای همین بعدا متوجه منظور ایشان شدم و پاسخ خود را فوری حذف کردم و حالا ..... لطف کنید شما پست خودتان را پاک کنید تا این برداشت اشتباه بنده هم حذف شود.
با سپاس

انجام شد
پاسخ
تشکر کنندگان: afshin4749 ، farrokh33 ، jalayevatan
(2017-12-19 ساعت 21:52)afshin4749 نوشته:  
(2017-12-19 ساعت 11:51)yami نوشته:  [quote='afshin4749' pid='766724' dateline='1513663291']
اصل اعتراض شما و هر کسی محترم است ولی در مستنداتتان کمی غلو شده یا صحیح نیستند

yami عزیز و نازنین ، از آنجا که سالهاست شما و آرش عزیز را میشناسم و تقریبا با نوع و زاویه دیدگاههای شما آشنا هستم و با احترام به عقاید شما باید چند موضوع را یادآور شوم ،
اول اینکه بنده داستان مهاجرت خانم ترامپ را بخوبی میدانم، میدانم که ایشان تحصیلات خود را نیمه تمام گذاشته و وارد دنیای فشن شده و از آن طریق و به واسطه ی شخصی وارد آمریکا شده و حتی میدانم که ایشان به هفت زبان زنده ی دنیا صحبت میکنند!!! برعکس آن چیزی که دیگران ایشان را فاقد هرگونه هنر میدانند!! حتی بار اول درخواست آقای ترامپ را برای ازدواج رد میکند و بار دوم ایشان را میپذیرند. پس بی اطلاع از ایشان نیستم. موضوع بر سر احترام به خواست دیگران است که خب شاید برای ایشان خیلی هم قابل درک و احترام نیست ( ترامپ ) که البته در برخی موارد هم باید به آن احترام گذاشت !! فارغ از اینکه قانون چه میگوید و مردم چه میخواهند ، خود ما در کشور خودمان تحمل یکسر بیچاره ی آوره را که از کردستان عراق و کشور افغانستان به ایران پناه آورده بودند را نداشتیم ، حالا چه رسد به این کشور که هفتاد و دو ملت را در خود جای داده !! اما مشکل از آنجایی حادث میشود که ایشان انگشت بر مواردی میگذارند که لااقل 30 درصد مردم این سرزمین مشمول آن هستند و کما اینکه اجداد خودشان هم این سرزمین را متصرف شده اند !! بحث اینجاست که شاید اگر سه نسل به عقب برگردیم ، خود همین جنابان هم مهاجرند پس نباید انگشت بر روی کلمه ی مهاجران آن هم از نوع بدشان گذاشت چرا که خودشان هم کم بدی نکردند !! کشتند و بردند و متصرف شدند !!
دوم اینکه خیر چینی ها بسیار و بیش از آنچه که تصور میشود به راحتی وارد این کشور میشوند و برعکس این هندی ها هستند که به سختی وارد این خاک شده ویزا میگیرند !! آن هم فقط بخاطر ارزان بودن و البته متخصص بودن !! تفاوت این دو دسته در فقر و ثروت است !! اگر دقت کرده باشید اکثر آدمهای چینی دارای اتومبیلهای گران قیمت و منازل آنچنانی خصوصا در اورنج کانتی کالیفرنیا هستند!! اصلا هم اعتنایی به آمریکاییها ندارند در حالی که در سرزمینشان زندگی میکنند !! اگر شما یک چینی را دیدید که از محصولات آمریکایی استفاده میکند، سلام بنده را بهشان برسانید !! من با هر دو دسته در حال کارکردن هستم و این نقل قولها تنها از زبان خود آنهاست که بنده خدمت شما و دیگران عرض میکنم و نه اینکه از خودم چیزی را تولید کنم.

سوم اینکه با نظر شما زیاد موافق نیستم !! شما به لحاظ اینکه در اینجا تحصیل کردید و بارها در گفتگوهای شما و آرش به آن اشاره شده ، نباید اینطور در مورد دیگران قضاوت کنید و تحصیلات آنها را بی ثمر خطاب کرده و یا اینکه شغل آنها را زیر سوال برده و آنها را متهم به پوسیدن در آن بکنید !!! زندگی برای یک مهاجر همیشه و حتی تا آخر عمر دشوار خواهد بود !! نباید به صرف اینکه خودما در حال حاضر موقعیت نسبتا خوبی داریم شان دیگران را زیر سوال ببریم چون گاهی پیش میآید که خود ما هم یکهویی از خر مراد سقوط میکنیم و مجبور میشویم کارهایی بکنیم که حتی روی بالش و خواب ناز هم نمیشد که تصورش کنیم !!
بنده هم در اینجا درس خواندم و متاسفانه بر خلاف انتظارم شغلی را که میبایست بدست آورم ، بدست نیاوردم و حتی چندین بار هم کارهای به قول اینها چیپ انجام دادم و فقط یک وام گردن کلفت به گردنم افتاد و حالا هم آن را دارم به زحمت پرداخت میکنم ، تصور هم میکنم با داشتن دو فوق لیسانس و یک لیسانس چیزی کم نداشته باشیم آن هم از نوع رشته های پر بازار و دکان ، همسرم هم همینطور ایشان پس از گذشت دوسال از بیکاری به تازگی شغلی پیدا کرده که مایلها از خانه دور است و ما فقط پایان هفته با هم هستیم !!! هر دو هم همینجا درس خوانده ایم به قول شما ......... بگذریم هرچند شغل و رشته ی تحصیلی هر دوی ما جزء پر درآمد ترین و پر خریدار ترین شغلها در آمریکاست !! ولی چون مهاجریم ، آنها را باید یدک بکشیم. خیلی خوب میدانید که پارتی بازی حرف اول را میزند و به قول خودشان "نتورک کانکشن" وگرنه اگر بخواهید بصورت عادی شغل پیدا کنید باید کلی بگردید و عاقبت هم یا با درآمد پائین و یا در مسافتی دور که هیچ تنابنده ای آنجا نمیرود را باید انتخاب کنید !! درصد کمی از مهاجران میتوانند شغلهای مورد نظر خود را به راحتی پیدا کنند ، مگر کسانی که برای همان موضوع وارد این کشور شده اند یعنی ویزای کار و تخصص!! ویزای گرین کارت لاتاری بر پایه ی تنوع نژادیست نه تخصص و تحصیل که اگر چنین بود باید چیزی شبیه کشور کانادا میشد.
بنده به نوبه ی خود هرگز نه جایگاه و نه شغل کسی را نکوهش نمیکنم چرا که این رفتار فقط وفقط از ما ایرانیها در اینجا سرمیزند !! اگر همه ی ما به نوعی تلاش کرده و میکنیم که از کشورمان خارج شویم ، فقط و فقط بخاطر شرایط حاضر و بی عدالتیهای موجود است نه چیز دیگر. چرا که در 40 سال پیش مردم فقط اینجا را بعنوان سیر و سیاحت انتخاب میکردند و نه زندگی !! از 38 سال گذشته تا کنون همه ی ما به اجبار عاشق اینجا شده ایم دوست عزیز نه به انتخاب. خود بنده اگر چنین نبود ، غلط میکردم خاک و خانواده را ترک کنم و به جایی بیایم که مجبور به انجام کارهایی شوم که نه دل به آن رضا دارد و نه روحم تحمل آن را !!



واقعا در کشور آمریکا پارتی بازی وجود داره من که نمی تونم باور کنم.می تونم بپرسم رشته تحصیلی شما چیه؟مگه میشه به خاطر مهاجر بودن کسی رو رد کنند؟
خدایا چنان کن سرانجام کار تو خشنود باشی و ما رستگار
پاسخ
تشکر کنندگان: farrokh33
(2017-12-19 ساعت 11:51)yami نوشته:  
(2017-12-19 ساعت 10:31)afshin4749 نوشته:  

اصل اعتراض شما و هر کسی محترم است ولی در مستنداتتان کمی غلو شده یا صحیح نیستند

همسر ترامپ با ویزای کاری وارد آمریکا شده و نه تنها آمریکا بلکه تقریبا تمام کشورهای دنیا این سیاست ویزای کار را دارند
کسب اقامت دایم و شهروندی آمریکا هم توسط همسر ترامپ به همینصورت. در اکثر کشورها شما بواسطه ازدواج با شهروند ان کشور حائز امتیاز اقامت و‌سهروندی میتوانید بشوید

اینکه مادر کسی کاری را کرده باشد دلیل موجهی برای تایید یا ادامه ان نیست
از قضا کسی که کاری را به صرف انکه مادرش موجه بداند، باید بهش شک کرد

مشکل اساسی در اینجا اوردن بیش از پنجاه هزار نفر ادم به بازار کار آمریکا انهم متمرکز شده در صرفا چند شهر اصلی در یال است
ادمهایی که از انگیزه آمریکا امدن اکثر بجز یک لیسانس فاقد تخصص و کمی شور و شوق چیز دیگری ندارند
و بمحض امدن اکثرا ولی نه همه در مشاغل پایین دستی دیر یا زود جذب و اکثرا تا اخر عمر همانجا فسیل میشوند

در مقابل هزاران انسان متخصص و تحصیلکرده که میتپانند ارزش افزوده زیادی را به انریکا ارائه کنند، پشت در ویزاهای مهاجرتی و‌غیر مهاجرتی میمانند
حتی جنگزده ترین و محتاج ترین کشورهای دنیا به نیروی کار هم اینگونه مهاجر قبول نمیکند
بالاخره اول اشخیص میدهند که این متقاضی در کدام سطح جانعه انهاست و بعد اینکه ایا اصلا به او‌نیاز دارند یا نه

در مورد چینی ها انهم باید با ویزا بیاییند و ویزا گرفتن هم برایشان کار راحتی نیست ولی بخاطر جمعیت زیادشان هر چقدر هم‌سخت بگیرند باز جمعیت قبولین جنعیت بالایی میشود

میتونم بدونم شما از چه طریقی وارد آمریکا شدید؟
من اگه جای آمریکایی بودم خواهان حذف ویزای لاتاری بودم چون هیچ جای دنیا همچین سیستمی وجود نداره و خیلی مهاجران از طریق ویزای غیر از لاتاری وارد آمریکا میشند که اونم خودش باعث تنوع نژادی در آمریکا میشه.
خدایا چنان کن سرانجام کار تو خشنود باشی و ما رستگار
پاسخ
تشکر کنندگان: farrokh33
(2017-12-19 ساعت 21:52)afshin4749 نوشته:  
(2017-12-19 ساعت 11:51)yami نوشته:  
(2017-12-19 ساعت 10:31)afshin4749 نوشته:  اصل اعتراض شما و هر کسی محترم است ولی در مستنداتتان کمی غلو شده یا صحیح نیستند
yami عزیز و نازنین ، از آنجا که سالهاست شما و آرش عزیز را میشناسم و تقریبا با نوع و زاویه دیدگاههای شما آشنا هستم و با احترام به عقاید شما باید چند موضوع را ...

قصد جسارتی نبود و صرفا بیان واقعیت از دیدگاه خودم است و بعضی وقتها واقعا با محافظه کاری صحبت کردن اصل مطلب رادنمیرساند
مخصوصا اینکه خودم هم در همان وضعیت شما و دیگر دوستان به انحای مختلف بوده ام پس یکجوری نسبت به این مشکلات و بیان بدون لفافه حق اب و‌گل دارم!!! خخخخخ
دوست عزیز با حلوا حلوا کردن و روحیه الکی و هندوانه زیر بغل دادن ادمها نعمولا مشکلی حل نمیشود
گاها و به نظر من اکثر وقتها لازم است که من باب کمک به ادمها یک تلنگر و سوقورتمه و نیشگون محکم زد که از جا بپرند و از رکود و قبول روزمرگی که خود را محکوم به عادت به ان میدانند خارج شوند
من وقتی وگاس بودم خیلیها را دیدم که با مدرک لیسانس و فوق لیسانس امدند و بخاطر عدم تخصص خیلی سریع به مشاغل پایین دستی جذب و عادت کردند و در مسیر فسیل شدن افتادند
من گاها بدون تعارف تلنگرهایی به انهایی که میشناختم میزدم که بلکه یک تکان محکمی به خودشان بدهند حالا اصلا اینکه تکانه بگیرند یا نگیرد بحث جداییست ولی مگر چه چیزی در زندگی تضمینی است که ان هم باشد؟
من خودم هم در همین مسیر در حال فسیل شدن بودم و برای همین حداقل دو بار از مشاغلی که خیلی از ماها عمرا حاضر به استعفا از ان بشوند، استعفا دادم و بخودم شوک وارد کردم که دچار روزمرگی و فسیل شدن نشوم.
تا همین اواخر تقریبا این تکانها و شوکها برایم بجز سختی و نهایتا جا افتادن در شغلی مشابه شغل قبل بعد از ماهها بیماری چیزی نداشت تا اینکه بالاخره سوراخ دعا را پیدا کردم و شکر خدا دارم کم کم به ان زندگی که از امریکا انتظارش را داشتم نزدیک میشوم. البته خوب اینده را هیچکس ندیده و هیچ چیز در زندگی قطعی و تضمینی نیست.
فرمول موفقیت در امریکا اصلا با انچه ما در ایران یاد گرفته ایم فرق دارد و اگر بر اساس ان بخواهید جلو بروید در بدترین حالت شکست شدید و در حالت عادی و قریب به اتفاق منجر به فسیل شدن و روزمرگی خواهد شد. چیزی که هیچکدام از ما بخاطرش اینجا نیامده ایم.
اگر کسی به شما بگوید که افشین جان شما بخاطر داشتن دو فوق لیسانس و یک لیسانس بالاخره در امریکا موفق خواهی شد، در حق شما ظلم کرده هست چون شما را تشویق به صبری میکند که در سیستم امریکا معمولا بی نتیجه است.
اما اگر کسی بشما گفت دوست عزیز اگر با این تحصیلات تا حالا انجه که باید میشدی و فکر میکردی بشوی، نشدی، عزیزم داری فسیل میشوی و برو فکری بحال خودت بکن، به شما استرس مثبتی وارد کرده که بدون تضمین البته میتواند منجر به تحرک و چاره جویی شما شود. حالا اینکه این تحرک و چاره جویی واقعا شما را به جایی بالاتر خپاهند رساند یا نه، کسی نه میداند و نه تضمین میکند، ولی برای موفق شدن این عمل جراحی کوچک همراه با کمی تا قسمتی با درد و‌خونریزی موضعی لازم است.
پاسخ
تشکر کنندگان: afshin4749 ، dv2017 ، farrokh33 ، American Darlin ، jalayevatan
(2017-12-20 ساعت 03:52)Hadi_20 نوشته:  [quote='afshin4749' pid='766748' dateline='1513704145']
[quote='yami' pid='766732' dateline='1513668095']
[quote='afshin4749' pid='766724' dateline='1513663291']
واقعا در کشور آمریکا پارتی بازی وجود داره من که نمی تونم باور کنم.می تونم بپرسم رشته تحصیلی شما چیه؟مگه میشه به خاطر مهاجر بودن کسی رو رد کنند؟
بله دوست عزیز ، پارتی بازی یا همان نت ورک کانکشن خودشان که بیشتر ترجیحی ست وجود دارد بخصوص اگر اسپنیش زبان باشید !! این موضوع در ایالت کالیفرنیا بیشتربه چشم میخورد. اما این بدان معنی نیست که در تمام سطوح شغلی شما شاهد پارتی بازیهای آنچنانی باشید !! شما در وحله ی اول لازم است تخصص کافی را داشته باشید و در وحله ی دوم شخصی را که شما را بشناسد و به آنان اطمینان دهد که شما در کارتان جدی ، کوشا ، و حرفه ای هستید !! نه اینکه یک بیسواد را بجای یک متخصص بر مسند کار بنشانند. اما در بین دو متخصص، آنها ترجیح میدهند که از خودشان جذب کنند.
به یاد ندارم که گفته باشم بخاطر مهاجر بودن مرا برای شغلی رد کرده باشند !! من فقط گفتم که یافتن شغل مناسب و همخوان برای یک مهاجر بسیار دشوار است. چرا که آنها سعی میکنند اول کسانی را بکار گرفته که از نقطه نظر زبان مشکلی نداشته و با تمام زوایای زبان انگلیسی آشنا باشد و این موضوع در مصاحبه ها کاملا آشکار میگردد. تسلط به زبان هم معنای خاصی دارد !! منظور بنده زبان محاوره ای و معمول پاپ نیست ، بلکه منظور من آشنایی با مکاتبات رسمی و اداری ست
رشته ی تحصیلی من حسابداری میباشد.
پاسخ
تشکر کنندگان: dv2017 ، farrokh33 ، Hadi_20 ، jalayevatan
(2017-12-20 ساعت 04:40)yami نوشته:  
(2017-12-19 ساعت 21:52)afshin4749 نوشته:  
(2017-12-19 ساعت 11:51)yami نوشته:  yami عزیز و نازنین ، از آنجا که سالهاست شما و آرش عزیز را میشناسم و تقریبا با نوع و زاویه دیدگاههای شما آشنا هستم و با احترام به عقاید شما باید چند موضوع را ...


اگر کسی به شما بگوید که افشین جان شما بخاطر داشتن دو فوق لیسانس و یک لیسانس بالاخره در آمریکا موفق خواهی شد، در حق شما ظلم کرده هست چون شما را تشویق به صبری میکند که در سیستم آمریکا معمولا بی نتیجه است.
اما اگر کسی بشما گفت دوست عزیز اگر با این تحصیلات تا حالا انجه که باید میشدی و فکر میکردی بشوی، نشدی، عزیزم داری فسیل میشوی و برو فکری بحال خودت بکن، به شما استرس مثبتی وارد کرده که بدون تضمین البته میتواند منجر به تحرک و چاره جویی شما شود. حالا اینکه این تحرک و چاره جویی واقعا شما را به جایی بالاتر خپاهند رساند یا نه، کسی نه میداند و نه تضمین میکند، ولی برای موفق شدن این عمل جراحی کوچک همراه با کمی تا قسمتی با درد و‌خونریزی موضعی لازم است.
ممنون از پاسخ شیوای شما. بنده روزی که ایران را ترک کردم میدانستم که مدارج تحصیلی و یا احتمالا مدارج حرفه ای ما در آمریکا معجزه نمیکند. برعکس خودم را برای یک دوران سخت آماده کرده بودم و هرگز پا به این سرزمین با آمال و آرزو نگذاشتم وشاهد آن هم پستهای من در شش هفت سال پیش است !! هرکس که فکر میکرد امروز از خواب پا میشوی و میروی وگلاس و حال و حول میکنی و شب هم که خوابیدی عمو سام زیر بالشت کلی دلار برای روز بعدت میگذارد را به شدت سرکوب میکردم و آنها را نکوهش !! یامی عزیز ، برای همین دوباره کلنگ را برداشتم و ساختمانهای قدیمی ذهنی را ویران و سعی کردم دوباره نوسازی از خود داشته باشم !! متاسفانه فسیل شدن من و امسال من که البته با قدری ناشکر همراه است گاهی دست خودمان نیست !! بنده بشدت به آیین شانس و اقبال اعتقاد دارم ، برخلاف دوران گذشته . یک جرقه ، یک برخورد و یک سلام ساده و گذرا میتواند گاهی زندگی شما را از این رو به آن رو کند. منکر نمیشوم ، چون بشدت مواردی محکم را شاهد بوده ام . واقعیت آن است که بسیاری از ما در همان ایرانی بسر میبریم که مفت و مسلا از آن بهره برده و بدون هیچ تلاشی کسب روزی میکردیم و کسی هم نبود که بگوید حاجی تو چه کاری در طی این روز انجام داده ای !!! اما اینجا 360 درجه متفاوت است!! دم به دم از شما گزارش کار میخواهند و پنل های خروجی که اگر غیر از این بود اینها هم دست کمی از کشور ما نداشتند !! اما بنده با این دید وارد آمریکا نشدم و فقط به این فکر کردم که چه راهی پیدا کنم که به قول شما فسیل نشوم و برای خودم باشم و یا اگر برای کسی دیگر کار میکنم ، ماندگارتر از آنی که انتظارش میرود باشم . اینجا بحث فرصتهاست و با از دست دادن فرصتها و خرج کردن بیهوده ی عمرگرانمایه ، چوبش را در آینده ای خواهی خورد که حاصلش نکبت و پشیمانی ست . من میخواهم آنطور نباشم وگرنه با ماهی چها رهزار دلار مشکلی ندارم !!! میخواهم طوری باشم که نیازی در آینده نداشته باشم و به فکر سوشال سکیوریتی میدهند یا نمیدهند و یا پولش کفاف میدهد یا نمیدهد نباشم میخواهم به آنها فقط به یک جنبه ی طنز فکر کنم. وگرنه خیلی ها فعلا دارند با ماهی چهار پنجهزار دلار زندگی راضی کننده ای را برای خودشان میگذرانند!! شاید عده ای بگویند چه کسی فردا را دیده ، شاید نباشی امروز را بچسب !! من مثل آمریکاییها فکر نمیکنم که امروز بخور فردا خدا کریم است من اینگونه فکر نمیکنم ، فرض میکنم خواهم بود و باید به آینده فکر کرد و نباید فکر کرد شاید من زودتر مردم !!!بوده اند کسانی که اینگونه فکر کرده و امروز حسرت بی فکریهای گذشته شان را میخورند. من میخواهم اینگونه نباشم وگرنه در زندگی روزمره و کسب روزی هیچ مشکلی ندارم و بخاطر آن هم شاید گاهی سپاسگزار باشم.
پاسخ
تشکر کنندگان: dv2017 ، yami ، farrokh33 ، American Darlin ، jalayevatan
با مدرک لیسانس یا فوق لیسانس ایران آیا می توان مدرک CPA گرفت؟ کار خوب با مدرک CPA در آمریکا به راحتی یافت نمی شود؟ در واقع، اگر فرد نخواهد در آنجا مدرک دانشگاهی جدیدی اخذ کند، آیا این مسیر سریع تر نیست؟ در کدام ایالت ها بازار کار حسابداری بهتر است؟ با سپاس
پاسخ
تشکر کنندگان: farrokh33 ، ostokhan
(2017-12-20 ساعت 10:24)shebrahimi نوشته:  با مدرک لیسانس یا فوق لیسانس ایران آیا می توان مدرک CPA گرفت؟ کار خوب با مدرک CPA در آمریکا به راحتی یافت نمی شود؟ در واقع، اگر فرد نخواهد در آنجا مدرک دانشگاهی جدیدی اخذ کند، آیا این مسیر سریع تر نیست؟ در کدام ایالت ها بازار کار حسابداری بهتر است؟ با سپاس

دوست عزیزم ،
با مدرک فوق لیسانس ایران میشود به راحتی CPA را بدست آورد. فقط باید با مفاهیم و طبقه بندی مالیاتی اینجا آشنا باشید و لازمه ی آن مطالعه ی بسیار و وسیع است. ذاتا CPA تنها نامش دهان پرکن و ترسناک است ، اما در واقع یک آزمون چهار مرحله ایست که از شما طی هر مرحله سوالاتی از مفاهیم مختلف حسابداری میشود که اگر پاسخ صحیح آنها را در حد مجاز بدهید میتوانید موفق به دریافت آن شود. اما این فقط آغاز راه است و باید کلی تلاش کنید تا وارد بازار کار شوید و این خود مشکل دیگریست که گریبان شما را خواهد گرفت. بهتر است نخست از کارهای ارزان با موسساتی که با این مدرک به مردم و تجارتخانه ها سرویس ارائه میدهند شروع کنید و در نهایت طی چند سال خودتان یک کمپانی ایجاد کرده و شروع به ارائه ی خدمات بصورت مستقل و به قول معروف گفتنی خود اشتغال باشید.
در مورد لیسانس خیر !! شما باید یک سری واحدها را که پیش نیاز دریافت این سرتیفیکیشن است را بگذرانید و پس از تایید آن اقدام به دادن تستهای مربوطه کنید و آنگاه موفق به دریافت آن شوید . این آزمون از آنجا مشکل فرض میشود که زبان ما انگلیسی نیست و متاسفانه این آزمون بسیار مفهومی و بقول معروف گفتنی تخصصی ست و شما باید در مورد زبان تخصصی این رشته کاملا مسلط و آماده باشید. این سه چهار آزمون را باید طی یکسال به اتمام برسانید وگرنه دوباره باید این مراحل آزمون را طی کنید و آنوقت است که کلی هم هزینه باید بکنید. در آمریکا بسیاری از مراکز آموزشی و دانشگاهی دوره ی آمادگی این آزمون را برگزار کرده که البته مجانی هم نیست و خیلی هم گران است. ولی کسانی موفق میشوند که یا متولد اینجا بوده و درس این رشته را هم در اینجا خوانده باشند یا کسانی که به زبان تخصصی حسابداری حسابی آشنا باشند وگرنه .......... از این نظر به زبان تکیه ی بیشتر دارم چرا که در صورت موفقیت در آزمون باید با ملت وشرکتها سرو کله بزنید و لااقل بفهمید که از شما چه میخواهند !! وگرنه اگر موفق به دریافت آن هم بشوید ، بعدا در ارتباط گرفتن دچار مشکل میشوید و گاهی هم ملت را با عملکر اشتباه ناشی در درک خواسته هایشان به فنا خواهید داد و آنوقت دادگاه شما را خلع ید میکند از این نعمت الهی !!
پاسخ
تشکر کنندگان: farrokh33 ، dv2017 ، shebrahimi ، jalayevatan ، ostokhan
(2017-12-20 ساعت 04:46)afshin4749 نوشته:  
(2017-12-20 ساعت 03:52)Hadi_20 نوشته:  [quote='afshin4749' pid='766748' dateline='1513704145']
[quote='yami' pid='766732' dateline='1513668095']
[quote='afshin4749' pid='766724' dateline='1513663291']
واقعا در کشور آمریکا پارتی بازی وجود داره من که نمی تونم باور کنم.می تونم بپرسم رشته تحصیلی شما چیه؟مگه میشه به خاطر مهاجر بودن کسی رو رد کنند؟
بله دوست عزیز ، پارتی بازی یا همان نت ورک کانکشن خودشان که بیشتر ترجیحی ست وجود دارد بخصوص اگر اسپنیش زبان باشید !! این موضوع در ایالت کالیفرنیا بیشتربه چشم میخورد. اما این بدان معنی نیست که در تمام سطوح شغلی شما شاهد پارتی بازیهای آنچنانی باشید !! شما در وحله ی اول لازم است تخصص کافی را داشته باشید و در وحله ی دوم شخصی را که شما را بشناسد و به آنان اطمینان دهد که شما در کارتان جدی ، کوشا ، و حرفه ای هستید !! نه اینکه یک بیسواد را بجای یک متخصص بر مسند کار بنشانند. اما در بین دو متخصص، آنها ترجیح میدهند که از خودشان جذب کنند.
به یاد ندارم که گفته باشم بخاطر مهاجر بودن مرا برای شغلی رد کرده باشند !! من فقط گفتم که یافتن شغل مناسب و همخوان برای یک مهاجر بسیار دشوار است. چرا که آنها سعی میکنند اول کسانی را بکار گرفته که از نقطه نظر زبان مشکلی نداشته و با تمام زوایای زبان انگلیسی آشنا باشد و این موضوع در مصاحبه ها کاملا آشکار میگردد. تسلط به زبان هم معنای خاصی دارد !! منظور بنده زبان محاوره ای و معمول پاپ نیست ، بلکه منظور من آشنایی با مکاتبات رسمی و اداری ست
رشته ی تحصیلی من حسابداری میباشد.

جسارت نباشه ولی من اینو اسمشو پارتی بازی نمیزارم بهرحال دیگه طبیعی است زبان دونستن لازمه و این پارتی بازی نیست یا اطمینان پیدا کردن از اینکه واقعا در کارتان جدی هستید(حالا به هر نحوی)اسمش پارتی بازی نیست.به نظر من پارتی بازی بیشتر مربوط به کشورهایی است که در اون انحصارطلبی وجود داره و رقابت وجود نداره پیدا میشه وگرنه در کشور مثل آمریکا که اصل بر رقابت است اصلا نمی تونه پارتی بازی وجود داشته باشه دلیلش هم کاملا هم مشخص است اگر شرکتی وجود داشته که در رقابت با شرکت های دیگه نباید کم بیاره اگه بیاد اونی که عشقش میکشه استخدام کنه و اصلا به صلاحیت و اینچیزا کاری نداشته باشه رقابت رو به بقیه میبازه و ورشکست برخلاف ایران که ارگان هایی که بودجه دولتی دریافت می کنند اصولا به ضرر فکر نمی کنند همه چیزم که انحصاری است نگرانی از بابت رقابت هم ندارند اینجا پدیده به نام پارتی بازی ظهور می کنه.البته ارگان های خصوصی وجود دارند که مثل برده ازت کار میکشند و تازه اولشم ازت چک کلفتی میگیرند که بعدا انداختنت بیرون جیکتم درنیاد.حالا شما میگید اینجا اونی که استخدام می کنه اولویت رو میده به غیرمهاجر من بهش این حقو میدم.چون اون در سیستم آموزشی آمریکا درس خونده و با سیستم اونجا بزرگ شده شاید نسبت به غیر مهاجر بهتر بتونه خودشو تطبیق بده.با این وجود اگه اون کارفرما به اطمینان برسه شما بهتری شک نکن شما جای اون خواهی بود به همون دلیلی که چندخط قبل گفتم.
حرف آخرم هم در مورد صحبت شما و یامی جان در مورد پیشرفت و کار و رضایت از زندگی است.ببینید توقع ما ایرانیا از زندگی خیلی بالاست و به نظر من نبود امکانات نیست که باعث میشه احساس خوشبختی نکنیم بلکه دلیلش اینه یاد نگرفتیم از حداقل ها نهایت استفاده و لذت رو ببریم چیزی که خارجیا خوب بلدند .تو همین کشورها اگه ببینید مثلا طرف برای تفریح میره پیاده روی میشینه کتاب می خونه حالا به ایرانی در مورد اینا بگی فقط بهت میخنده میگه اینام شد تفریح.مشکل همینه فکر می کنیم رسیدن به زندگی لوکس و پرزرق و برق و امکانات مادی فراوان کلید خوشبختی ولی جالب اینکه حتی بعد اینکه به همه اینام میرسیم باز راضی نمیشیم.یادمه دوستم میگفت چقدر مراسمات دورهمی اینا ساده است با کمترین امکانات بیشترین حال رو می کنند.با یه آمریکایی چت میکردم ازش در مورد لاس وگاس پرسیدم که گفتم خوش به حالت آمریکا هستی می تونی لاس وگاس بری.جواب داد تابحال اصلا نرفتم گفتم مگه میشه.جواب داد به چه دلیلی باید برم اونجا اینکه برم تو قمارخونه هاش پولامو ببازم خب به جاش میرم آتیشش میزنم یا مثلا اونجا به w.h.o.r.e پول بدم بعدهم از درون احساس پوچی کنم؟؟از جوابش جاخوردم.حالا منظورم نیست دیدگاه همه آمریکایی ها اینجوریه ولی واقعا شاید اون احساسی که ما از آمریکایی خوشبخت داریم با اونچیزی که هست فرق داشته باشه.حالا اگه یه ایرانی بره آمریکا مگه میشه به غیر از لس آنجلس و نیویورک و میامی و لاس وگاس جای دیگه ای زندگی کنه .حتی اگه از پسشم برنیاد باز به زور هم که شده با هر زحمتی اینکارو می کنه.
خدایا چنان کن سرانجام کار تو خشنود باشی و ما رستگار
پاسخ
تشکر کنندگان: hasti1985 ، farrokh33 ، jalayevatan ، ostokhan
(2017-12-20 ساعت 16:33)Hadi_20 نوشته:  
(2017-12-20 ساعت 04:46)afshin4749 نوشته:  
(2017-12-20 ساعت 03:52)Hadi_20 نوشته:  
(2017-12-19 ساعت 21:52)afshin4749 نوشته:  
(2017-12-19 ساعت 11:51)yami نوشته:  
(2017-12-19 ساعت 10:31)afshin4749 نوشته:  واقعا در کشور آمریکا پارتی بازی وجود داره من که نمی تونم باور کنم.می تونم بپرسم رشته تحصیلی شما چیه؟مگه میشه به خاطر مهاجر بودن کسی رو رد کنند؟
بله دوست عزیز ، پارتی بازی یا همان نت ورک کانکشن خودشان که بیشتر ترجیحی ست وجود دارد بخصوص اگر اسپنیش زبان باشید !! این موضوع در ایالت کالیفرنیا بیشتربه چشم میخورد. اما این بدان معنی نیست که در تمام سطوح شغلی شما شاهد پارتی بازیهای آنچنانی باشید !! شما در وحله ی اول لازم است تخصص کافی را داشته باشید و در وحله ی دوم شخصی را که شما را بشناسد و به آنان اطمینان دهد که شما در کارتان جدی ، کوشا ، و حرفه ای هستید !! نه اینکه یک بیسواد را بجای یک متخصص بر مسند کار بنشانند. اما در بین دو متخصص، آنها ترجیح میدهند که از خودشان جذب کنند.
به یاد ندارم که گفته باشم بخاطر مهاجر بودن مرا برای شغلی رد کرده باشند !! من فقط گفتم که یافتن شغل مناسب و همخوان برای یک مهاجر بسیار دشوار است. چرا که آنها سعی میکنند اول کسانی را بکار گرفته که از نقطه نظر زبان مشکلی نداشته و با تمام زوایای زبان انگلیسی آشنا باشد و این موضوع در مصاحبه ها کاملا آشکار میگردد. تسلط به زبان هم معنای خاصی دارد !! منظور بنده زبان محاوره ای و معمول پاپ نیست ، بلکه منظور من آشنایی با مکاتبات رسمی و اداری ست
رشته ی تحصیلی من حسابداری میباشد.

جسارت نباشه ولی من اینو اسمشو پارتی بازی نمیزارم بهرحال دیگه طبیعی است زبان دونستن لازمه و این پارتی بازی نیست یا اطمینان پیدا کردن از اینکه واقعا در کارتان جدی هستید(حالا به هر نحوی)اسمش پارتی بازی نیست.
با کمال احترام به نظر شما ،
خیر، گاهی اوقات پارتی بازی در اینجا کاملا شبیه به ایران میشود و آدم میماند که این همان آمریکایی ست که ما در تصورمان میپروراندیم !!؟؟؟؟؟؟ قصد ندارم که داستان و قصه ی حسین کرد شبستری برایتان نجوا کنم !! اما اگر خواستید لااقل سه نمونه ای را که برای منه نگون بخت اتفاق افتاد به نیش قلم بکشم !! ممکن است در ایالتهای کوچک کمتر دیده شده و یا اصلا بنظر نرسد ، اما در ایالتهای بزرگتر خیلی خیلی قابل لمس تر و عذاب آور تر است. بنده اطلاعی ندارم که شما در آمریکا زندگی میکنید یا خیر اما فقط همین را میدانم که اگر زندگی میکنید بسیار خوش شانس بوده اید که چنین بلایی تا کنون سرتان نیامده و یا شما بسیار فرد شایسته ای بوده اید که محل کار شما ترجیح داده اند که شما را بر یک آمریکایی مقدم بدانند!! بنده هم میدانم که اصل بر سرمایه است و سرمایه گذار نمیخواهد که با یک گزینش اشتباه سرمایه و سودش را به خطر بیندازد این را لااقل در این هفت سال فهمیده ام !! اما گاهی هم چنین نیست. گاهی هم سرمایه گذاری در میدان نیست و واسطه ها هستند که کار را میچرخانند. گاهی همان واسطه ها چنین اعمالی را انجام میدهند !! بحث این موضوع از حوصله ی تایپ کردن خارج است و بنده هم وقتی برای این موضوعات ندارم و فکر میکنم شاید بهتر است تلاش برای قانع کردن کسی نکنم چون اساسا سودی برایم ندارد. در حال حاضر هم بی شغل و کار نیستم که بخواهم از سوز دل چیزی را بر خلاف واقع گفته باشم و تصادفا هم درآمد قابل شکرگزاری دارم پس شکایت و شکوه ی من از بیکاری و بیعاری نیست بلکه از مواردیست که گاهی تعجب من را به سقف خیالات و رویاهای گذشته ام میکوبد.
موفق باشید
پاسخ
تشکر کنندگان: Hadi_20 ، farrokh33 ، jalayevatan ، ostokhan
Wink 
یلدا  مبارک
شب خوبی داشته باشید
چگونه کاربر حرفه ای مهاجرسرا شویم؟‎
We don't grow when things are easy  We grow when we face challenges
پاسخ
تشکر کنندگان: ostokhan ، shahin61 ، copol ، American Darlin ، elahe mousavi
(2017-12-13 ساعت 02:11)Hadi_20 نوشته:  
(2017-12-12 ساعت 19:48)John IH نوشته:  سلام و وقت بخیر .
دوستانی که در مورد لاتاری آمریکا و شرایط زندگی در آمریکا پرسشی دارند ، خوشحال می شم بتونم راهنمایی شون کنم.
در ضمن یک صفحه ی آموزش زبان انگلیسی روی Facebook دارم که پستهای متعددی در مورد واژگان ، اصطلاحات ، گرامر ، تلفظ و ... داره .

اگر علاقه مند به یاد گیری انگلیسی هستید می تونید از این صفحه ی آموزشی دیدن کنید و این صفحه رو ADD کنید.
در ضمن اگر پرسش خاصی در مورد  یادگیری زبان انگلیسی ، لاتاری و یا شرایط زندگی در آمریکا دارید می تونید از طریق Facebook Messenger مطرح کنید.

آدرس صفحه ی آموزش انگلیسی ام :

www.facebook.com/english.learner.509


موفق و پاینده باشید.

ممنون از لطفتون شما کانال تلگرام هم دارید؟
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
December 21, 2017
سلام و وقت بخیر
خیر. کانال تلگرام ندارم. تنها از طریقFacebook
پاسخ
تشکر کنندگان: ostokhan ، American Darlin ، Hadi_20 ، farrokh33
باسلام خدمت همه دوستان
ظاهراْ فال حافظ شب یلدا برای من خوب اومده ، برای اواسطه فوریه کارنت شدم تو سفارت ارمنستان ، فامیل یا پذیرشم ندارم از آمریکا ، اخیراْ کسی برا مصاحبه نرفته بتونه راهنمایی کنه؟خیلی
ممنون میشم
پاسخ
تشکر کنندگان:
بعد از اون همه بحث سکوت سنگینی اینجا حاکم شده.

خبر فوری و مهم:
رای دادگاه تجدیدنظر فدرال برای حوزه نهم در رابطه با شکایت از فرمان اجرائی سوم رئیس جمهور ترامپ صادر شد. بر اساس این رای افراد دارای رابطه با حسن نیت با اشخاص حقیقی و حقوقی باید از شمول اجرای این فرمان معاف باشند.
لطفا توجه داشته باشید صدور این رای دادگاه تجدیدنظر فدرال لزوما به معنی تعلیق اجرای فرمان اجرائی سوم رئیس جمهور ترامپ نیست. اطلاعات بیشتر و تحلیل حقوقی آثار و تبعات رای امروز دادگاه تجدیدنظر فدرال تا دقایقی دیگر از همین طریق اطلاع رسانی خواهد شد

اعلام نظر دادگاه تجدیدنظر فدرال برای حوزه نهم در رابطه با شکایت از دستور اجرائی سوم رئیس جمهور ترامپ خبر خوبی برای افراد دارای خویشاوند نزدیک در آمریکا است اما به هیچ وجه به معنای از سرگیری صدور ویزا یا حتی محدود شدن اجرای فرمان اجرائی ترامپ نیست.
اولا دادگاه در رای امروز خود فقط افراد دارای رابطه با حسن نیت با اشخاص حقیقی و حقوقی در آمریکا را از اجرای این فرمان معاف دانسته است‌. لذا حتی در صورت تحقق شرایطی که در ادامه بیان می شود، باز هم افراد فاقد چنین رابطه ای نمی توانند وارد آمریکا شوند.
ثانیا برای اینکه سفارتخانه ها صدور ویزا افراد دارای خویشاوند نزدیک در آمریکا را از سر بگیرند باید دو شرط محقق شود:
۱- دادگاه تجدیدنظر فدرال برای حوزه چهارم هم باید به نفع شاکیان رای داده و در واقع رائی مشابه با رای امروز دادگاه تجدیدنظر فدرال برای حوزه نهم صادر کند. تحقق این شرط بسیار محتمل به نظر می رسد.
۲- دیوان عالی کشور باید از صدور writ of certiorari خودداری کند. به عبارت ساده تر، دیوان عالی آمریکا باید از قبول استماع فرجام خواهی دولت از آراء دادگاه های فدرال خودداری کند. وقوع این شرط بسیار بعید به نظر می رسد و دیوان عالی آمریکا به احتمال قریب به یقین رسیدگی به این دعوا را خواهد پذیرفت. بنابراین حتی در صورتی که دادگاه تجدیدنظر فدرال برای حوزه چهارم هم به نفع شاکیان رای دهد، باز هم اجرای فرمان اجرائی ترامپ متوقف نخواهد شد.
بنابراین تمام متقاضیان ویزا باید همچنان به ارسال درخواست های waiver به سفارتخانه ها ادامه دهند.
پاسخ
تشکر کنندگان: dv2017 ، shahin61 ، jalayevatan ، American Darlin ، Hadi_20 ، Kamyab22 ، Spiritual ، farrokh33 ، copol




کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان