کانال تلگرام مهاجرسرا
https://t.me/mohajersara







##### هشدار #####
به تاریخ ارسال مطالب دقت فرمایید.
شرایط و وضعیت پروسه ویزا دائم در حال تغییر است و ممکن است مطالب قدیمی شامل تغییراتی باشد.
گفتگوی آزاد - آرشیو
.
دوستانی که به سفارتها مراجعه کردند، لطفاً تجربه خود را در تاپیک تجربه مراجعه به سفارتهای آمریکا قرار دهند.
.
سلام خیالتون راحت با مهاجرت غیرقانونی مشکل داره روند شاید کمی کند بشه ولی پروندها سرجاشون هستن وخود ترامپ به تنهای نمیتونه تصمیم بگیره کی بیاد کی بره و اینم بگم راحت30درصد اقتصاد آمریکاروی ایرانی میچرخه واز نظرهای دیگه هم همینطور
تشکر کنندگان:
دوستان عزیز

پیشنهاد میکنم این مقاله رو مطالعه کنین. در این مقاله که در دسامبر 2016 منتشر شده به روشنی دو بخش قانون مهاجرت بررسی شده. من در این مقاله سعی میکنم خلاصه ای از اون رو با شما به اشتراک بگذارم به این امید که دوستان متوجه بشوند که در پایان ممنوع کردن تمام افراد یک کشور از ورود به امریکا در قانون اساسی امریکا و توسط قانون گذاران ایالات متحده به روشنی ممنوع اعلام شده است.

طبق بخش 212-f در قانون مهاجرت و ملیت Immigration and Nationality Act یا INA، (این قانون بخشی هست که کل سیاست مهاجرت به امریکا در زیر مجموعه اون تعریف و قانون گذاری شده و دادگاه این رو منبع خودش به عنوان قانون میدونه و به اون ارجاع میده):
- هر زمانی رئیس جمهور تشخیص بده که ورود شهروندان کشوری ممکنه تهدیدی برای امریکا باشه، برای مدت زمانی که تعیین میکنه میتونه ورود شهروندان اون کشور و یا هر نوع ویزای مهاجرت و یا غیر مهاجرت رو به خاک امریکا ممنوع کنه.
با توجه به اینکه این قانون تبعیض آمیز بوده، بخش دیگری بعدها به این مجموعه تحت عنوان بخش 202-a-1-A اضافه شد:
- هیچ شخصی نمیتونه به خاطر نژاد، جنسیت، ملیت، مکان تولد یا محل زندگی در اولویت و یا تحت تبعیض برای دریافت ویزای مهاجرتی قرار بگیره.

همان طور که می بینید هرچند در بخش 212 قانون این اجازه رو به رئیس جمهور برای ممنوع کردن ورود تمام شهروندان یک کشور به امریکا میده اما، در بخش 202 به صراحت ذکر کرده که اولویت و یا تبعیض در عدم ویزای مهاجرتی به خاطر نژاد، جنسیت، ملیت، مکان تولد یا محل زندگی افراد ممنوعه. پس تا اینجا، کار ترامپ بر خلاف نص صریح قانون خواهد بود.
همچنین، هرچند بخش 202 نمیتونه از ورود همه مردم بر اساس ملیتشون محافظت کنه اما این روشنه که این بخش مخصوص "ویزای مهاجرت" یا همون افرادی هست که کارت سبز دارند (اینجاش هم برای خودم من سوال بود که منظور مقاله "دارندگان کارت سبز" هست و یا در کل افرادی هم که از طریق "کارت سبز" برای مهاجرت اقدام میکنند. با توجه به ادامه مقاله به نظرم گزینه دوم صحیح تر به نظر اومد. تا نظر دوستان چه باشه)
Section 202 does not protect all types of people who wish to come here from discrimination based on national origin. It is limited only to immigrants or so-called green card holders
سابقه و چرایی اضافه کردن این دو بخش به قانون مهاجرت:

برای اولین بار در سال 1882 ورود کارگرهای چینی به امریکا ممنوع اعلام شد.
در 1917 ورود تمام افرادی که بومی هر کشوری در آسیا، هند و نوار شرق آسیا بودند به امریکا ممنوع اعلام شد.
در 1924 سهمیه مهاجران از غرب اروپا بیشتر از بقیه نواحی شد.

در 1952 کنگره میخواست این قانون رو لغو کنه اما در نهایت موفق نشد. به جای اون لایحه ای رو با تغییری اندک به این قانون اضافه کرد. اینجا بود که بخش 212 به این قانون اضافه شد که براساس ملیت رئیس جمهور میتوانست ورود افراد رو به امریکا ممنوع کنه. ترومن این بخش رو بر خلاف اعلامیه بزرگ استقلال امریکا دونست و اون رو وتو کرد. کنگره وتو رو باطل کرد و در نهایت در سال 1952 این بخش 212 به قانون اضافه شد.

بعد این مقدمه لازم به ذکر است که بخش 202 در سال 1965 در مقابل بخش 212 تبعیض آمیز سال 1952 به قانون مهاجرت اضافه شد.

بعد این فعل و انفعالات، در چند مورد هم که افراد ملیت خاصی به عنوان مثال، ویتنامی داشتند ورود آنها به امریکا ممنوع  اعلام شده بود. تا اینکه این دادگاه بود که در نهایت بر اساس قانون 202 حکم صادر کرد و ممنوعیت رو غیرقانونی نامید. این قبلن اتفاق افتاده که رئیس جمهوری ورود ملیتی رو به امریکا ممنوع کنه اما هیچ رئیس جمهوری تاکنون نبوده که کل یک کشور رو از ورود به امریکا ممنوع کنه.
یک مثال دیگه هم کارتر هست که در سال 1980 (به خاطر تسخیر سفارت) صدور ویزای ایرانیان رو به حالت تعلیق درآورد. اما با شواهد و آماری که هست مشخصه ویزای مهاجرت در اون زمان هم برای ایرانیان صادر میشد و فقط ویزای غیر مهاجرتی (توریستی، دانشجویی و کار) بود که به طور موقت ممنوع شده بود.
در پایان هم ذکر این نکته خالی از لطف نیست که اوباما هم از دستور اجرایی خودش استفاده کرد و طبق نظر دادگاه کار اوباما برای اجازه کار به مهاجران و تعلیق اخراج آنها مطابق قانون بود اما، نه زمانی که بر خلاف موارد مطرح شده در قانون بوده باشه. برای همینم فقط قسمتی از دستور اجرایی اوباما اجرایی شد. نکته ای که به روشنی قدرت قانون رو نشون میده.
بر این اساس کار ترامپ برای قدغن کردن ورود تمام شهروندان یک کشور به امریکا بر خلاف بخش 202 قانون مهاجرت و بر خلاف قانون اساسی امریکاست.

>>> تنها مشکلی که این وسط هست اینه که اگه کار بخواد به دادگاه بکشه، دادرسی زمان بر خواهد بود و همین هم برای افرادی که با گرین کارت میخواهند شهروند امریکا بشوند این نگرانی رو ایجاد میکنه که کیس آنها به موقع مورد بررسی قرار نگیره. باید امیدوار باشیم حداقل آنقدر آنها هوشمند باشند که بخش مهاجرت رو از این دستور اجرایی جدید جدا کنند(هر چند قلبن امیدوارم نه ایران و نه هیچ کشور دیگه ای تمام شهروندانش جزو اون لیست نباشه و بقیه هم وطنانمون هم دچار مشکل نشوند)

امیدمون به خداست که خودش خیر و صلاح همه ما رو بهتر از خودمون میدونه
شماره کیس:         2017AS*5**
تعداد نفرات:           یک نفر
تشکر کنندگان: Bboys_s ، hsh85 ، Paniz888 ، mrticoen ، ssalahi ، hesgan ، afshin007x ، mrlzdh
(2017-01-25 ساعت 20:36)Raha_s121 نوشته:  دوستان سلام ويزاي من و بچه  هام زده شده و براي اخر اسفند بليط گرفتم. مشكلي برامون پيش نمي ياد خَيلي نگرانم

الان بي بي سي داره نشون ميده، بنظر همه ويزا ها معلق ميشه، مسخره اس واقعا، كلي ايراني به اين اقا راي دادن
تشکر کنندگان: mulan1979 ، maryam1983
دلم شکسته تر از شیشه های شهر شماست
شکسته باد آنکه این چنین مان میخواست
به امید خدا.
3  may  :  ?
c/n :   +6000
ds_260 : 20 may
Resubmit : 09  nov
Current : April
Interview : 16 jun
Embassy : ank >>>abudhabi
Status : in transit
نتیجه :  رشته ای بر گردنم افکنده دوست. میکشد هرجا که خاطرخواه اوست. رشته برگردن نه از بی مهری است. رشته عشق است و برگردن نکوست.
«خدایا بهترین ها رو به  همه ببخش ، به من هم ببخش
ای بخشاینده مهربان.
تشکر کنندگان: mostafa2017 ، شهرادلیلا
دوستان تا الان هم خدا خواسته که شده این که برنده شدیم، رفتیم مصاحبه یا قرار هست بریم جواب گرفتیم یا مراحل اداری داریم این که تا اینجا شده معجزه بوده و خدت خواسته پس بقیش هم خدا درست میکنه امید داشته باشید فکر میکنم شاید برای یک یا چند ماه توقفی ایجاد کنن و بعد با قوانین جدید شروع به صدور ویزا کنن پس امیدوار باشید.
شماره کیس: 2017AS2XXX
مصاحبه:1 نوامبر (AP)(ابوظبی)
تعداد:4
آپدیت ها:
10 می نفر دوم (دوخطی)
14 می تمام افراد(نفر دوم OR)
18 می نفر اصلی و نفرات سوم و چهارم (نفر اصلی دو خطی)
23 می همه ی افراد(نفر اصلیOR)
24 می متن کلییر در سایت
18 جون تحویل پاسپورت به سفارت
19 جون ایشود در سایت ceac
22 جون تحویل از سفارت
تشکر کنندگان: m_baghaei ، V_B ، a_cute65 ، pegkh ، soruosh ، bhb32 ، afshin007x
دوستان عزیز

پیشنهاد میکنم این مقاله رو مطالعه کنین. در این مقاله که در دسامبر ‎2016‎ منتشر شده به روشنی دو بخش قانون مهاجرت بررسی شده. من در این مقاله سعی میکنم خلاصه ای از اون رو با شما به اشتراک بگذارم به این امید که دوستان متوجه بشوند که در پایان ممنوع کردن تمام افراد یک کشور از ورود به آمریکا در قانون اساسی آمریکا و توسط قانون گذاران ایالات متحده به روشنی ممنوع اعلام شده است.

طبق بخش ‎212-f‎ در قانون مهاجرت و ملیت ‎Immigration and Nationality Act‎ یا INA، (این قانون بخشی هست که کل سیاست مهاجرت به آمریکا در زیر مجموعه اون تعریف و قانون گذاری شده و دادگاه این رو منبع خودش به عنوان قانون میدونه و به اون ارجاع میده):
- هر زمانی رئیس جمهور تشخیص بده که ورود شهروندان کشوری ممکنه تهدیدی برای آمریکا باشه، برای مدت زمانی که تعیین میکنه میتونه ورود شهروندان اون کشور و یا هر نوع ویزای مهاجرت و یا غیر مهاجرت رو به خاک آمریکا ممنوع کنه.
با توجه به اینکه این قانون تبعیض آمیز بوده، بخش دیگری بعدها به این مجموعه تحت عنوان بخش ‎202-a-1-A‎ اضافه شد:
- هیچ شخصی نمیتونه به خاطر نژاد، جنسیت، ملیت، مکان تولد یا محل زندگی در اولویت و یا تحت تبعیض برای دریافت ویزای مهاجرتی قرار بگیره.

همان طور که می بینید هرچند در بخش ‎212‎ قانون این اجازه رو به رئیس جمهور برای ممنوع کردن ورود تمام شهروندان یک کشور به آمریکا میده اما، در بخش ‎202‎ به صراحت ذکر کرده که اولویت و یا تبعیض در عدم ویزای مهاجرتی به خاطر نژاد، جنسیت، ملیت، مکان تولد یا محل زندگی افراد ممنوعه. پس تا اینجا، کار ترامپ بر خلاف نص صریح قانون خواهد بود.
همچنین، هرچند بخش ‎202‎ نمیتونه از ورود همه مردم بر اساس ملیتشون محافظت کنه اما این روشنه که این بخش مخصوص "ویزای مهاجرت" یا همون افرادی هست که کارت سبز دارند (اینجاش هم برای خودم من سوال بود که منظور مقاله "دارندگان کارت سبز" هست و یا در کل افرادی هم که از طریق "کارت سبز" برای مهاجرت اقدام میکنند. با توجه به ادامه مقاله به نظرم گزینه دوم صحیح تر به نظر اومد. تا نظر دوستان چه باشه)

Section 202 does not protect all types of people who wish to come here from discrimination based on national origin. It is limited only to immigrants or so-called green card holders

سابقه و چرایی اضافه کردن این دو بخش به قانون مهاجرت:

برای اولین بار در سال ‎1882‎ ورود کارگرهای چینی به آمریکا ممنوع اعلام شد.
در ‎1917‎ ورود تمام افرادی که بومی هر کشوری در آسیا، هند و نوار شرق آسیا بودند به آمریکا ممنوع اعلام شد.
در ‎1924‎ سهمیه مهاجران از غرب اروپا بیشتر از بقیه نواحی شد.

در ‎1952‎ کنگره میخواست این قانون رو لغو کنه اما در نهایت موفق نشد. به جای اون لایحه ای رو با تغییری اندک به این قانون اضافه کرد. اینجا بود که بخش ‎212‎ به این قانون اضافه شد که براساس ملیت رئیس جمهور میتوانست ورود افراد رو به آمریکا ممنوع کنه. ترومن این بخش رو بر خلاف اعلامیه بزرگ استقلال آمریکا دونست و اون رو وتو کرد. کنگره وتو رو باطل کرد و در نهایت در سال ‎1952‎ این بخش ‎212‎ به قانون اضافه شد.

بعد این مقدمه لازم به ذکر است که بخش ‎202‎ در سال ‎1965‎ در مقابل بخش ‎212‎ تبعیض آمیز سال ‎1952‎ به قانون مهاجرت اضافه شد.

بعد این فعل و انفعالات، در چند مورد هم که افراد ملیت خاصی به عنوان مثال، ویتنامی داشتند ورود آنها به آمریکا ممنوع  اعلام شده بود. تا اینکه این دادگاه بود که در نهایت بر اساس قانون ‎202‎ حکم صادر کرد و ممنوعیت رو غیرقانونی نامید. این قبلن اتفاق افتاده که رئیس جمهوری ورود ملیتی رو به آمریکا ممنوع کنه اما هیچ رئیس جمهوری تاکنون نبوده که کل یک کشور رو از ورود به آمریکا ممنوع کنه.
یک مثال دیگه هم کارتر هست که در سال ‎1980‎ (به خاطر تسخیر سفارت) صدور ویزای ایرانیان رو به حالت تعلیق درآورد. اما با شواهد و آماری که هست مشخصه ویزای مهاجرت در اون زمان هم برای ایرانیان صادر میشد و فقط ویزای غیر مهاجرتی (توریستی، دانشجویی و کار) بود که به طور موقت ممنوع شده بود.
در پایان هم ذکر این نکته خالی از لطف نیست که اوباما هم از دستور اجرایی خودش استفاده کرد و طبق نظر دادگاه کار اوباما برای اجازه کار به مهاجران و تعلیق اخراج آنها مطابق قانون بود اما، نه زمانی که بر خلاف موارد مطرح شده در قانون بوده باشه. برای همینم فقط قسمتی از دستور اجرایی اوباما اجرایی شد. نکته ای که به روشنی قدرت قانون رو نشون میده.
بر این اساس کار ترامپ برای قدغن کردن ورود تمام شهروندان یک کشور به آمریکا بر خلاف بخش ‎202‎ قانون مهاجرت و بر خلاف قانون اساسی آمریکاست.

‎>>>‎ تنها مشکلی که این وسط هست اینه که اگه کار بخواد به دادگاه بکشه، دادرسی زمان بر خواهد بود و همین هم برای افرادی که با گرین کارت میخواهند شهروند آمریکا بشوند این نگرانی رو ایجاد میکنه که کیس آنها به موقع مورد بررسی قرار نگیره. باید امیدوار باشیم حداقل آنقدر آنها هوشمند باشند که بخش مهاجرت رو از این دستور اجرایی جدید جدا کنند(هر چند قلبن امیدوارم نه ایران و نه هیچ کشور دیگه ای تمام شهروندانش جزو اون لیست نباشه و بقیه هم وطنانمون هم دچار مشکل نشوند)

امیدمون به خداست که خودش خیر و صلاح همه ما رو بهتر از خودمون میدونه
شماره کیس:         2017AS*5**
تعداد نفرات:           یک نفر
تشکر کنندگان: mrticoen ، rahghozar ، Mrcivil ، onasiss ، V_B ، m_baghaei ، soruosh ، bhb32
ای کاش آقای سپهر مستقیما پاسخی راجب این فعل و انفعالات بدن... خیلی بلاتکلیف و نگرانیم....
تشکر کنندگان: pishtaz611 ، Mrcivil
سلام به همه دوستان بزرگوار و برنده لاتاری 2017
صبور باشید و امیدوار....
شاید واقعا خیری در این هست که ما در شرایطی که رییس جمهور یک کشور انقدر هیجانی و غیر منطقی هست وارد اون کشور نشیم. شاید واقعا در اینده مشکلات بیشتری گریبانگیرمون بشه....
امید به خدای مهربون داشته باشید و باور کنید که خدا برای هممون بهترین رو می خواد...
به امید روزهای خوب چه در ایران و چه در امریکا..
شماره کیس: 2017AS19XX
تاریخ مشاهده نتیجه لاتاری: اول June
تاریخ ارسال فرم 260: اول June
تاریخ دریافت نامه دوم: 14 october
مکان مصاحبه:ابوظبی
تاریخ مصاحبه: 7 دسامبر
نتیجه مصاحبه: نقصی مدارک و AP
فرد برنده: آقا -سربازی معاف-کارشناسی ارشد الکترونیک-کار شرکت خصوصی
تعداد افراد کیس: دو نفر
سفرنامه
تشکر کنندگان: mrticoen ، onasiss ، hesgan ، V_B ، m_baghaei ، afshin007x
[quote='frhe' pid='738538' dateline='1485365821']
سلام به همه دوستان بزرگوار و برنده لاتاری 2017
صبور باشید و امیدوار....
شاید واقعا خیری در این هست که ما در شرایطی که رییس جمهور یک کشور انقدر هیجانی و غیر منطقی هست وارد اون کشور نشیم. شاید واقعا در اینده مشکلات بیشتری گریبانگیرمون بشه....
امید به خدای مهربون داشته باشید و باور کنید که خدا برای هممون بهترین رو می خواد...
به امید روزهای خوب چه در ایران و چه در آمریکا..
[/سلام
خوش به حالتون و روحیه خوبتون ولی برای کیس ما که همه زندگیشو فروخته و بلیط و ویزا هم دستمون هست و نمی تونییم بریم چکار باید بکنییم
قبولی 2017
مصاحبه : اکتبر
تشکر کنندگان:
این واقعا ظالمانست چون ما این همه سال زندگیمون روی هواست به خاطر اینکه بالاخره بریم پیش خانواده هامون
Catagory :F2B
Priority Date : 26APR2012
Case No : Yrv2013......

پس کی روزای خوب میاد؟ اصلا میاد عایا؟!!!Sad
تشکر کنندگان: bsbali ، battosai ، omid311
دوستان ما از برندگان سالهاي پيش هستيم .فقط خواستم بگم دلمون با شماست و اميدواريم حكم امروز مشكلي براتون پيش نياره ..دعاي ما همراه شماست عزيزان ...
شماره کیس : 2013AS000XXX - سه نفر-سفارت : انکارا - مصاحبه : NOV - کلیر: DEC 10 Smile - مقصد:کالیفرنیا. دریافت گرین کارت : اپریل . خدایا شکرت.
تشکر کنندگان: amirafza ، فام مج ، Paniz888 ، Bboys_s ، mrticoen ، onasiss ، a_cute65 ، pegkh ، mostafa2017 ، AbbasHTC ، m_baghaei ، bhb32 ، afshin007x
(2017-01-25 ساعت 11:33)Survivor نوشته:  
(2017-01-25 ساعت 11:15)Sudeh نوشته:  
(2017-01-25 ساعت 10:56)arminpaye نوشته:  دوستان اگه همچين قانوني رو بخواد اجرا كنه حداقل چقدر طول ميكشه؟ يعني نميشه كه امشب بگه فردا اجرا شه مگه كنگره و غيره نبايد تاييد كنن؟

به نظر نمیرسه بتونه انقدر زود اجرایی کنه.
و اینکه اگر واقعا قابل اجرا باشه مشمول افرادی میشه که تازه میخوان اقدام کنن نه اونایی مراحل قانونیشو طی کردن.
تو ی سایتی هم خوندم به لحاظ قانونی تصمیم گرفتن برای ویزا جزو اختیارات ترامپ نیست.
تو این حال و هوا بازار شایعه داغه. فعلا چیزی مشخص نیست تا زمانی که قانون مشخصی به تصویب برسه.

. che mohajerat che tourist che daneshjooi, executive order hast va belafasele ejrai khahad shod va in dar morede sodoore visa hast. kari nadaran category chie va cheghadr sabr karde kesi. visa sader nakhahad shod.

Age kamel khonde bashin nebeshtan SOME visas in yani inke shamele hameye case ha nakhahad bood. be nazare manam behtare ro dele hamdigaro khali nakonin o sabr konin ta taklif maloom she.
تشکر کنندگان:
(2017-01-25 ساعت 20:49)Afra207 نوشته:  
(2017-01-25 ساعت 20:36)Raha_s121 نوشته:  دوستان سلام ويزاي من و بچه  هام زده شده و براي اخر اسفند بليط گرفتم. مشكلي برامون پيش نمي ياد خَيلي نگرانم

الان بي بي سي داره نشون ميده، بنظر همه ويزا ها معلق ميشه، مسخره اس واقعا، كلي ايراني به اين اقا راي دادن

تاجائيكه ما شنيديم ايراني ها به ايشون رأي ندادن دوست عزيز!
Fedهازدواج با سيتيزن- ‎IR1‎
سفارت: آنكارا
شروع پروسه: 2014/9/9
اپروو: 2015/5/13
دريافت كيس نامبر: 2015/6/17
ايميل تأييد تكميل مدارك در ان وي سي:  2016/3/3
ايميل مصاحبه: 2016/5/25
تاريخ مصاحبه: 2016/7/14
نتيجه مصاحبه:  AP

آپديت هاي مهم:
(٢٠١٦)
١٥ جولاي - ١٢ دسامبر

(٢٠١٧)
 - ١٣ دسامبر دو خطي شدن 

(٢٠١٨)
٢٢ فوريه or  
٥ اپريل waiver 
 ٣٠ جولاي يك خطي شدن 
 ٢٥ اكتبر تبديل or به / 

(٢٠١٩)
١٢ جولاي (ارسال پكيج ويور توسط وكيل ما) 
٥ دسامبر (دو خطي)
 ١١ دسامبر (تكميل دوباره فرم DS-260) 

(٢٠٢٠)
٧ ژانويه or شدن
١٣ ژانويه Expiring Soon
٢٣ ژانويه or
٢٤ ژانويه ايميل مصاحبه مجدد (مورخ ١٨ فوريه)
تشکر کنندگان: mulan1979 ، bhb32 ، Nooshin1361
دوستان یعنی تکلیف ما چی میشه، کسی دقیقا میدونه جریان چی شد یه بار میگن پناهنده یه بار میگن کل ایرانیا نمیتونن وارد بشن،
اگه کسی میدونه لطفا اینجا بگه
کیس نامبر: 2017AS1xx
تعدادافراد کیس: 2 نفر
تاریخ رویت قبولی:3/May
تاریخ ارسال فرم 260:28/May
تاریخ کارنت:August
تاریخ دریافت نامه دوم:14/October
تاریخ مصاحبه: ِDecember5
وضعیت: AP
ویزا دریافت شد 15/Apr/2017
تشکر کنندگان:
الان شبكه BBC رسماً اعلام كه صدور ويزا براي شهروندان ايراني با امضاي ترامپ ممنوع شد.
دوستان متأسفانه گويا قضيه جديه

تشکر کنندگان:




کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان