کانال تلگرام مهاجرسرا
https://t.me/mohajersara







##### هشدار #####
به تاریخ ارسال مطالب دقت فرمایید.
شرایط و وضعیت پروسه ویزا دائم در حال تغییر است و ممکن است مطالب قدیمی شامل تغییراتی باشد.
بهترين ايرلاين برای سفرهای خارجی
ما با klm اومدیم دالاس روی هم رفته همه چیز خوب بود فقط از آمستردام تا دالاس دو ردیف جلو و یک ردیف پشت سر ما خانواده هایی بودن که دو سه تا بچه داشتن که کمی در این مورد اذیت شدیم ، اما پذیرایی خوب بود و پرسنلش هم خوش اخلاق بودن .
الان من میخوام توی سایت klm مایلج خودمون رو ثبت کنم ، کسی میدونه از کدوم قسمت سایت باید این کار رو انجام بدم ؟
ممنون
شماره کیس: 10XXX
تاریخ دریافت نامه قبولی:jun .2009
کنسولگری:ابوظبی
تاریخ ارسال فرمهای سری اول:jul,2009
تاریخ کارنت شدن کیس : Jan-2010
تاریخ ورود به آمریکا :8 نوامبر 2010

مالکیت آسمان را به نام کسانی نوشته اند که به زمین دل نبسته اند!
پاسخ
تشکر کنندگان: behzadb57 ، farshidkhalafi ، mavarfan ، emankh101 ، sanaz2010 ، peyman74 ، maaref
(2010-11-11 ساعت 01:29)amins نوشته:  کمک فوری

دوستان من با آلیتالیا واسه لوس آنجلس بلیت دارم ۲ هفته دیگه . تا حالا چیزی از ویزا ترانزیت نشنیده بودم.به سفارت ایتالیا ایمیل زدم جواب درست نداد.آیا به ویزای ترانزیت نیاز دارم یا نه?

دوست عزیز فکر کنم منظورتون tax باشه باید بگم اون tax به خاطر توقف (Stop) بین مسیر, موقع دریافت بلیط همراه با سایر هزینه ها در کل یکجا ازتون گرفته می شه.

2010AS9500
Visa: Sep 2010
First Travel: Dec2010-Mar2011
SSN: After 7 days
Green Card: After 27 days
Second Travel: Nov2011-Dec2011

گاهـــــــــــــــــــــی وقتـــــــــــــــــها . . .

از کنار غصه ها باید رد شد و گفت :

میـــــــــــــــــــــــگ میـــــــــــــــــــــــــگ . . .
پاسخ
تشکر کنندگان: maaref
من یک ماه پیش از ترکیش بلیط واسه واشینگتن گرفتم.دو روز پیش رفتم و تاریخ بلیط رو یک هفته عقب انداختم بدون اینکه هزینه ازم بگیرن.از اینش خوشم اومد Big Grin
شماره کیس:2010AS296XX
تاریخ دریافت نامه قبولی:Aug 22
کنسولگری:ANKARA
تاریخ کارنت شدن: Aug 2010
تاریخ مصاحبه: 2 Sep
تاریخ دریافت ویزا: Sep 4
جمع هزینه ها: 3.5 میلیون برای دو نفر
ورود به آمریکاBig Grinec 10
ایالت:ویرجینیا-حومه واشینگتون دی سی

پاسخ
تشکر کنندگان: behzadb57 ، Ashkan78 ، mavarfan ، MOHSEN8766 ، loveusa2010 ، maaref
چند نکته در مورد ترکیش
شما بلیط رفت و برگشت 1؛ 3 . . . تا 12 ماه رو می تونین بگیرین و هر چه فاصله برگشت کم باشه بلیط ارزونتره البته در نظر گرفتن این موضوع که توی یه کلاس باشه
برای تغییر زمان پرواز تا 24 ساعت مانده به پرواز رایگان ولی بعدش 60 یورو جریمه داره
برای کنسلی زمان پرواز تا 24 ساعت مانده به پرواز 50 یورو جریمه داره ولی بعدش امکان پذیر نسیت
لازم بگم اینا رو از دفتر ترکیش گرفتم وقتی برای پرواز شیکاگو بلیط رزرو کردم

2010AS9500
Visa: Sep 2010
First Travel: Dec2010-Mar2011
SSN: After 7 days
Green Card: After 27 days
Second Travel: Nov2011-Dec2011

گاهـــــــــــــــــــــی وقتـــــــــــــــــها . . .

از کنار غصه ها باید رد شد و گفت :

میـــــــــــــــــــــــگ میـــــــــــــــــــــــــگ . . .
پاسخ
تشکر کنندگان: Eskandari ، hamed_gh ، mavarfan ، sanaz2010 ، maaref
بعد از انتشار گزارش موسسه تحقیقاتی اسکای ترکس (SKYTRAX) به عنوان یکی از معتبرترین شرکتهای رتبه بندی ایرلاینهای هواپیمایی در خصوص نظر مشتریان هما این بار به سراغ مسافرین داخلی رفتیم و نظر انها را در مورد خدمات ارائه شده توسط شرکتهای هواپیمایی داخلی جویا شدیم.
سعید یکی از مسافران فرودگاه مهرآباد درخصوص سفرهای هوایی با ایران‌ایر به خبرنگاراقتصادی خبرگزاری فارس گفت: خدمات این شرکت قبلاً بسیار خوب بود اما از زمانی که شرکت هواپیمایی‌ ماهان تأسیس شد، خدمات هما رو به افول گذاشت و خراب شد.
وی افزود: من اغلب سفرهای هوایی خود را با شرکت ماهان انجام می‌دهم زیرا به لحاظ ایمنی و هر بُعد دیگر بسیار ممتاز است. خدمات این شرکت هواپیمایی در مقایسه با دیگر ایرلاینها بسیار خوب است.
به گفته وی، علت اصلی افت کیفیت خدمات ایران‌ایر، مسئولان و مدیران آن هستند. ماهان یک شرکت خصوصی است و خدمات بهتری را ارائه می‌کند.
برخوردها در شان مسافران نیست
افشین، مسافر جوانی که قصد عزیمت به جنوب را داشت در خصوص وضعیت ایرلاینهای داخل کشور می‌گوید: ایرلاینهایی نظیر ایران‌ایر دارای خدمات تقریباً یکنواختی هستند. در مسیرهای پر رفت‌وآمد مثل تهران - مشهد وضعیت غذایی آن اصلاً مناسب نیست ولی گاهی در برخی پروازها نظیر تهران - کیش غذای گرم سرو می‌شود.
به گفته وی، در مجموع برخورد مهمانداران آنچنان که باید و در خور شأن مسافر نیست. انگار خود مهمانداران نیز خسته و دل‌زده‌اند. این موضوع در ایرلاینهای دولتی بویژه ایران‌ایر کاملاً مشهود است.
وی معتقد است: هواپیماهای ایران‌ایر و ایران‌ایر تور به غیر از هواپیماهای بوئینگ آن مابقی اصلاً خوب نیستند. در زمینه تأخیر، ایرلاینها تفاوت چندانی با هم ندارند. در پرواز خارجی با ایران‌ایر، امکانات و غذا خوب و برخوردها دوستانه‌تر بود اما هواپیما فرسوده و در شأن پروازهای خارجی نیست به‌گونه‌ای که وقتی در فرودگاه اورلاندو به زمین نشست، قدیمی‌ترین هواپیمای آن فرودگاه بود.
نیکی، یکی دیگر از مسافران مهرآباد در خصوص مقایسه تأخیر ایرلاینها با یکدیگر اظهار داشت:‌این مسئله‌ امری بدیهی و عادی بوده و بعضاً اعلام می‌شود که هواپیما هنوز از مقصد پرواز نکرده است.
به گفته وی، پذیرایی و برخورد مهمانداران در تمامی ایرلاینها مناسب بوده و مشکل خاصی ندیده‌ام.
تکان‌های شدید در زمان نشست و برخاست هواپیما
مسافر دیگری با نام صادق در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفت: اغلب پروازهای شرکتهای هواپیمایی از جمله هما با تکانهای زیاد در موقع نشست و برخاستن همراه است که ناشی از عمر زیاد هواپیما است.
بدترین و بهترین پروازم با هما بود
یکی از مسافرانی که با خبرنگار فارس، صحبت کرد، اسماعیل بود که تاکنون تنها با پروازهای ایران‌ایر مسافرت کرده است.
وی گفت: سرویسهایی که ارائه می‌شود، خوب ولی هواپیماهای آن قدیمی و فرسوده است.
وی افزود: تأخیرهای هما در خارج به مراتب کمتر از داخل کشور است که ناشی از نظم خاص حاکم بر فرودگاههای خارج ارزیابی می‌شود.
منصور، مسافر دیگر مهرآباد معتقد است:‌بدترین و بهترین پروازها را با هما تجربه کردم.
به گفته وی، نوع پذیرایی و برخورد مهمانداران این ایرلاین بسیار خوب و رضایت‌بخش است.
ایمن در پرواز نامناسب در ارائه خدمات
شریف‌، یکی دیگر از مسافران مهرآباد می‌گوید: من تقریباً هر ۲ هفته یکبار با هواپیما مسافرت می‌کنم و ترجیح می‌دهم با آسمان یا ایران‌ایر مسافرت کنم. اما از لحاظ خدماتی که ارائه می‌شود آسمان بهتر از ایران‌ایر است و آنرا ترجیح می‌دهم.
وی افزود:‌ از نظر امنیت پروازی ایران‌ایر را ترجیح می‌دهم. ایرلاین دیگر نظیر آسمان صرف‌نظر از نوع هواپیماهای آن به دلیل نوع خدماتی که ارائه می‌دهند مطلو‌بتر است.
به تاخیرهای هما عادت کردم
ناصر مسافر جوان دیگری است که در مهرآباد به خبرنگار فارس گفت: بهترین ایرلاین از نظر من آسمان و بدترین آن ایران‌ایر تور است. لغو و تأخیر پروازهای ایران‌ایر تور یا هما امری شایع است در حالی که در ایرلاینهای دیگر کمتر به چشم می‌‌خورد.
به گفته وی، حتی نحوه برخورد مهماندار با مسافران و نحوه پذیرایی ایرلاینهای دیگر بویژه اسمان از ایران‌ایر‌تور بسیار بهتر است. کمترین تأخیر پرواز را شرکت ماهان دارد در حالی که پروازهای ایران‌ایر یا ایران‌ایر تور با تأخیر یا لغو پرواز همراه می‌شود.
مدیریت بهتر مدیران ماهان
محمد، مسافر دیگری در مهرآباد معتقد است: در بین شرکت‌های هواپیمایی، ماهان از بقیه بهتر است. پروازهای آن به موقع، زیاد و به تمام نقاط کشور است. کیفیت غذاهای سرو شده در هواپیما نیز در این ایرلاین رضایت‌بخشمی‌باشد.
وی علت برتری این ایرلاین را مدیریت بهتر و مناسب‌تر آن دانست در عین حال نیز می‌گوید: نوع هواپیماهای آن نیز در مقایسه با دیگر شرکتهای هواپیمایی، بهتر و مدرن‌تر است. تأخیر پرواز‌های ایران‌ایر بیشتر به دلیل مشکلات و نقص فنی هواپیمای آن است.

منبع: خبرگزاری فارس
پاسخ
تشکر کنندگان: Ashkan78 ، sanaz2010 ، maaref ، payam62
ببخشید ولی این بخش در مورد ایرلاین برای سفرهای خارجی است و در این نوشته مقایسه بین ایران ایر و ایران ایر تور و آسمان و... که فکر کنم در مقایسه با ایرلاینهای اروپایی یه چیزی تو مایه های مقایسه بین پیکان و مرسدس هست!!
این دوستان عزیزی مثل اسماعیل و صادق و نقی و تقی و قلی... به نقل از "خبرگذاری فالس نیوز" که احتمالا تراوشات ذهنی خودش هم هست فکر نمیکنم تا به حال با هیچ کدوم از ایرلاینهای اروپایی و امریکایی سفر کرده باشند که میان میگن مثلا آسمان بهترین است!!
خدا وکیلی مردم ایران خیلی شجاع (دلم نمیاد اون یکی کلمه رو بکار ببرم!) هستند که سوار هواپیماهای فرسوده با عمر بالای 30 سال که هیچ قطعه یدکی مدتهاست دریافت نمیکنند ... هواپیماهای وزین کشور دوست و برادر توپولوف هم که نوبر هستند!! Sad
پاسخ
تشکر کنندگان: behzadb57 ، Lamborghini ، mavarfan ، Mojhdeh ، ronmony ، payam62
با سلام به همه دوستان
من باید برای پرواز از تهران به لس آنجلس بلیت دو سره تهیه کنم. ویزای امریکا رو دارم. مایلم برای شکسته شدن کمر مسافرت، در میانه سفر در کشور سومی برای دو سه شب اقامت داشته یاشم. کدام مسیر و ایر لاین را پیشنهاد می کنید؟

از دوستان با تجربه خواهشمندم راهنمایی کنند که این کار تا چه حد امکان پذیر است. با توجه به اینکه دنبال دردسر زیاد مثل گرفتن ویزای توریستی شینگن نیستم و کشور سوم هم برایم چندان مهم نیست که کجا باشد ولی مهم است که ذر میانه مسافرت هوایی باشد.
پاسخ
تشکر کنندگان: maaref
(2010-11-14 ساعت 14:40)megaholding نوشته:  ببخشید ولی این بخش در مورد ایرلاین برای سفرهای خارجی است و در این نوشته مقایسه بین ایران ایر و ایران ایر تور و آسمان و... که فکر کنم در مقایسه با ایرلاینهای اروپایی یه چیزی تو مایه های مقایسه بین پیکان و مرسدس هست!!
این دوستان عزیزی مثل اسماعیل و صادق و نقی و تقی و قلی... به نقل از "خبرگذاری فالس نیوز" که احتمالا تراوشات ذهنی خودش هم هست فکر نمیکنم تا به حال با هیچ کدوم از ایرلاینهای اروپایی و امریکایی سفر کرده باشند که میان میگن مثلا آسمان بهترین است!!
خدا وکیلی مردم ایران خیلی شجاع (دلم نمیاد اون یکی کلمه رو بکار ببرم!) هستند که سوار هواپیماهای فرسوده با عمر بالای 30 سال که هیچ قطعه یدکی مدتهاست دریافت نمیکنند ... هواپیماهای وزین کشور دوست و برادر توپولوف هم که نوبر هستند!! Sad
خب این حرف شما درسته مخصوصا ما که تو کار ایر لاین هستیم و برای ایران ایر کار میکنیم (هما هندلینگ ایران ایر تور رو انجام میده) با مقایسه شما موافقیم چون شرکتی مثل امارات یا klm به راحتی میتونه هواپیمای جدید بگیره اما ایران تحت تحریم هستش و ما در این شرکت شاهد تاخیر هایی حتی تا 9 ساعت هستیم و این ... نمیشه در موردش بیشتر حرف زد .
I have a dream
حالا!!!
پاسخ
تشکر کنندگان: Mojhdeh ، emankh101 ، Ashkan78 ، maaref
از بي بي سي شنيدم كه به جبران تحريم هاي اخير، ايران به BMI اجازه سوخت گيري نمي ده و هواپيما براي سوختگيري ناچاره به كشورهاي اطراف مثل آذربايجان و .... بره. شايد ارزون شدن بليط BMI به همين خاطر باشه
پاسخ
تشکر کنندگان: Ashkan78 ، sanaz2010 ، mavarfan ، peyman74 ، maaref
در مورد اتحاد که باهاش اومدم:

ساعت 4:45 صبح از تهران راه افتاد و بعد از 2.5 ساعت رسید ابوظبی. هواپیماش شامل صندلیهای بیزینس و اکونومی بود. پذیرایی واسه صبحونه هم املت قارچ به همراه دسر و تکه میوه و کره و پنیر بود. برخوردها خیلی خوب بود و اگه چیز دیگه هم میخواستی زود برات میاوردن.

پرواز دوم هواپیمای ایرباس 346 بود که صندلیهای درجه یک هم داشت. مدت پرواز حدودا 14.5 ساعت بود که ساعت 10.40 دقیقه با 20 دقیقه تأخیر راه افتاد و 3 بعد از ظهر رسید شیکاگو. مسیر پروازیش هم از جنوب ایران، عراق، ترکیه، دریای سیاه، وسط اروپا، شمال انگلستان، جنوب گرینلند، شمال شرق کانادا و دریاچه میشیگان و بالاخره شیکاگو بود(حدودی نوشتم).
توی این پرواز هم علاوه بر نوشیدنی های گرم و سرد که هر چند وقت سرو میشد، دوبار غذای گرم هم سرو کردن{اولیش حق انتخاب با مشتری بود. مهماندار اومد گفت که چیکن، بیف و وج. پیش خودم گفتم دوتای اولو میدونم چیه بزار سومی رو بگم. چشتون روز بد نبینه مثل زهرمار بود. فکر کنم هندی بودش چون تو هواپیما هندی هم زیاد بود. خلاصه وج نگیرین}. ازون آب قرمز خوشرنگ هم بود که چون من تا حالا بچه مثبت بودم نمیدونم چیه اسمش!!! {اصلن هم لب نزدم Wink}هر چفدر میخواستین میاورد. بغل دستی ایرونی من اشتباه نکنم 6-7 تا بطری خالی کرد!!

بگذریم. توی هر دو هواپیما امکانات صوتی و تصویری و تلفن هم حتی بود(تلفن نیاز به کارت اعتباری داشت) که توی هواپیمای دوم نعداد فیلما و آهنگاش به مراتب بیشتر از اولی بود.

راستی یه توصیه: موقع راه افتادن دورو برو نگاه کنین ببینین صندلی خالی هست یا نه! آخه هواپیمای دوم ما خیلی جا خالی داشت. تا به خودم اومدم دیدم هندیا اومدن هر کدوم سه چهارتا از این خالیا رو غصب کردن و تا خود شیکاگو روش ولو شدن و من موندم تو کف یه ذره خواب. زرنگ باشین

فرمای گمرک و ... رو هم 2 ساعت مونده به شیکاگو پخش کردن.
اینم یادم رفت بگم که توی تهران کارت پرواز دوم از ابوظبی به امریکا رو ندادن و اونو تو ابوظبی گرفتیم. احتمالا همه خطوط از ایران به امریکا اینجوری باشه؟!!

ارادتمند
شماره کیس:2010AS00017XXX
کنسولگری:ANKARA
مصاحبه: اول June
کلیر: 27 سپتامبر
ورود به امریکا: 19 نوامبر2010 Cool
پاسخ
(2010-11-22 ساعت 21:12)Eskandari نوشته:  در مورد اتحاد که باهاش اومدم:

اینم یادم رفت بگم که توی تهران کارت پرواز دوم از ابوظبی به امریکا رو ندادن و اونو تو ابوظبی گرفتیم. احتمالا همه خطوط از ایران به امریکا اینجوری باشه؟!!

ارادتمند

خیلی ممنونم از وقتی که گذاشتید و این مطلب رو نوشتید. اینجور که شما تجربه کردید به نظر می رسه شباهت زیادی به پرواز امارات داشته باشه (از نظر ترکیب مسافرا و غذا و مسیر پروازی و اون آب قرمزا و حتی اون هموطنی که 6-7 تا رو یه دفعه رفته بالا!!! نوش جان! کم نیاد برادر!)

درباره کارت پرواز هم عرض کنم که این شرایط همه Connection Flight ها هستش و ربطی به شرکت هواپیمایی و مبدأ و مقصد نداره.

راستی می دونید چرا تو همه پروازها همیشه حداقل دو نوع غذا وجود داره؟ این یه قانونه و علتش اینه که خلبان و کمک خلبان هم که از همین غذای مسافران تغذیه می کنند، حتماً باید دو غذای متفاوت بخورند که اگر یکی از غذاها مسموم بود برای اون یکی مشکلی پیش نیاد. این برای کم کردن احتماله و طبیعتاً تو ذهن خلاق بعضی ها میاد که اگر هر دو غذا مسموم بود چی؟! نگران نباشید اون موقع همه افراد هواپیما رو قبل از ورود به بهشت می برن درمانگاه سرم می زنن!

پاسخ
تشکر کنندگان: Eskandari ، emankh101 ، behzadb57 ، frozen mind ، mavarfan ، abbas_dinari ، hamed_gh ، mohammad.maleki ، maaref
با سلام و خسته نباشید خدمت تمامی اساتید محترم

بنده حدود 33 صفحه این تاپیک را کامل خواندم و متاسفانه به تعدادی از سوالات برخوردم که جواب داده نشده بود

و برای بنده هم مشکل ایجاد کرد اگر امکان پذیره به تعدادی از این سوالات جواب بدین

1.زمان High Season و Low Season ?

2.در مورد American AirLine و میزان بار مجاز آن و دفاتر فروش آن مقداری صحبت کنید ؟

3.اگر بلیط این شرکت در امریکا خریداری شود و برای بنده ایمیل شود ,به چه صورت می توان ویزای ترانزیت لندن را تهیه کنم ؟
(فرض براینکه بنده ویزای اقامت امریکا دارم)


واقعا از کمک شما ممنونم
پاسخ
تشکر کنندگان: mohammad.maleki ، maaref
(2010-11-23 ساعت 17:02)abbas_dinari نوشته:  با سلام و خسته نباشید خدمت تمامی اساتید محترم

بنده حدود 33 صفحه این تاپیک را کامل خواندم و متاسفانه به تعدادی از سوالات برخوردم که جواب داده نشده بود

و برای بنده هم مشکل ایجاد کرد اگر امکان پذیره به تعدادی از این سوالات جواب بدین

1.زمان High Season و Low Season ?

2.در مورد American AirLine و میزان بار مجاز آن و دفاتر فروش آن مقداری صحبت کنید ؟

3.اگر بلیط این شرکت در امریکا خریداری شود و برای بنده ایمیل شود ,به چه صورت می توان ویزای ترانزیت لندن را تهیه کنم ؟
(فرض براینکه بنده ویزای اقامت امریکا دارم)


واقعا از کمک شما ممنونم

1.زمان High Season , Low Season با توجه به مقصد و حتی ایرلاین میتونه متفاوت باشه.معمولا تابستان همیشه گرونتر میشه بلیطها، مثلا این مربوط به تورکیشه واسه جاهای مختلف: http://www.turkishairlines.com/en-INT/mi...hleri.aspx

2.میزان بار مجاز برای خود AA رو اینجا میتونید ببینید: http://www.aa.com/i18n/travelInformation...owance.jsp
توی ایران aa که دفتر نداره.
در مورد بار هم اگه بلیطی که میگیرید در پرواز دوم یا سوم با aa کانکشن داشته باشه همون باری که تو پرواز اول check in کردین تا انتهای مسیر بدون جریمه برده میشه. پس باید ببینید پرواز اولتون با کدوم هواپیمایی بوده و بار مجازش چقدر.

3. دارنده های ویزای امریکا ویزای ترانزیت لازم ندارند به شرطی که از سالن ترانزیت نخواهند خارج بشوند.
پاسخ
تشکر کنندگان: abbas_dinari ، Lamborghini ، Eskandari ، mohammad.maleki ، maaref
با سلام و تشکر دوباره

شما به صورت فرضی کدامیک از پروازهای زیر را انتخاب می کنید ؟
اگر پشنهادی دارید عنوان کنید خوشحال میشم ؟

با توجه به اینکه بنده اولین باره از پروازهای connection استفاده می کنم و تجربه کافی را دارا نیستم احتیاج دارم که در بین دو پرواز زمانی را برای ترانزیت و ... اختصاص بدهم
(مثلا انتخاب پرواز 3 ؟)

یک سوال دیگه (با انتخاب پرواز 1 و با توجه به اینکه پرواز اول در رفت با امارات شروع می شه فکر کنم بتوانم میزان بار مجاز بیشتری حمل کنم ؟)


خیلی ممنونم
پاسخ
تشکر کنندگان: mohammad.maleki ، maaref
این لینکاتون میره تو سایت اصلی، تایپ کنید مشخصات پروازها رو لطفا.
پاسخ
تشکر کنندگان: mohammad.maleki ، maaref




کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان