کانال تلگرام مهاجرسرا
https://t.me/mohajersara







##### هشدار #####
به تاریخ ارسال مطالب دقت فرمایید.
شرایط و وضعیت پروسه ویزا دائم در حال تغییر است و ممکن است مطالب قدیمی شامل تغییراتی باشد.
سفرنامه و تجربه مصاحبه در آنکارا
رايان عزيز تبريك بخاطره مصاحبه و اميدوارم هر چه زودتر كلير بشيد و ويزاتون را بگيريد.از اونجا كه من هم يك پسره 2 ساله دارم مي خواستم ببينم اين جناب آقاي دكتر واسه بچه ها تست سل ميگيره يا نه؟آخه من يك جا خوندم كسايي كه بچه دارند هم هزينهشون بيشتر ميشه و هم واسه تست سل بايد چند روز بيشتر تركيه باشند چون جواب تست سل دير تر مي آيد؟اگر ميشه بيشتر راهنمايي كنيد . درضمن ميشه لطف كنيد و بگيد سفرتون چند روز طول كشيد و هزينه پزشكي واسه بچه چقدر شد؟ببخشيد كه خيلي پرسيدم . مرسي
کیس نامبر:2011AS 12000
مصاحبه:27ژانويه آنکارا
کلیرنس:4 مارس


تشکر کنندگان: SH1A2R3
(2010-11-08 ساعت 11:49)arshida نوشته:  رايان عزيز تبريك بخاطره مصاحبه و اميدوارم هر چه زودتر كلير بشيد و ويزاتون را بگيريد.از اونجا كه من هم يك پسره 2 ساله دارم مي خواستم ببينم اين جناب آقاي دكتر واسه بچه ها تست سل ميگيره يا نه؟آخه من يك جا خوندم كسايي كه بچه دارند هم هزينهشون بيشتر ميشه و هم واسه تست سل بايد چند روز بيشتر تركيه باشند چون جواب تست سل دير تر مي آيد؟اگر ميشه بيشتر راهنمايي كنيد . درضمن ميشه لطف كنيد و بگيد سفرتون چند روز طول كشيد و هزينه پزشكي واسه بچه چقدر شد؟ببخشيد كه خيلي پرسيدم . مرسي

برای بچه ها بین 2 تا 15 یا 16 سال یه آمپول میزد اگه جای لکش بزرگ میشد تست سل رو میگرفت اما 3 تا 4 روز قبل از مصاحبه باید معاینه بشن ( از صحبتهای افرادی که بچه تو این رنج داشتن و تو مطب بودن متوجه شدم) من هزینه خودم و خانومم و بچه امون 380 دلار جدا از اون 95 دلاری شد که برای عکس قفسه سینه و خون داده بودم شد ولی خانواده ایی مشابه ما که فقط سن بچه شون 13-14 سال بود 340 دلار دادن. موفق باشید

نمی توانیم کاری بکنیم مرغان غم بالا سرمان پرواز نکنند ولی می توانیم کاری بکنیم که روی سرمان آشیانه نسازند. . .
تشکر کنندگان: behzadb57 ، SH1A2R3
دوستان عزیز مهاجرسرایی
با درود
بر حسب وظیفه علاقمند هستم تا سفرنامه خودم رو به رشته تحریر در بیاورم تا شاید دوستان دیگه بتونند نکته هایی رو در صورت لزوم از این یادداشت برداشت کنند.
من به اتفاق خانم و دختر گلمون که 4 ماهش تموم شده ساعت 4:50 صبح روز چارشنبه گذشته 27 اکتبر 2010 با هواپیمایی ترکیش به سمت آنکارا حرکت کردیم.قبل از پرواز به دلیل اینکه ما کوچولو داشتیم صندلی هامون رو هم رزرو کردم تا ردیف جلو بگیریم تا بچه دچار ناراحتی نشه.
بعد از 2:30 دقیقه و در هوای بسیار بسیار مه آلود آنکارا هواپیما به زمین نشست.(اگر ایرانی بود محال بود توی این هوا بشینه روی باند.چون من بارها و بارها این موضوع رو دیدم وبه نظر من احتیاط شرط عقله)
بعد از تحویل بار چون ما ترنسفر داشتیم، به اتفاق یک خانوم و آقای دیگه مجزا با یک ون مجهز سریعا" به هتل ریکسوس رفتیم.ما 9 وقت دکتر داشتیم.اما با ترافیک بسیار وحشتناک صبحگاهی حدود 1:45 توی راه بودیم تا رسیدیم به هتل ریکسوس.بسیار هتل خوب و تر و تمیزیه(نسبت به کل هتلهای ترکیه)
وسایل رو گذاشتیم و با توجه به اینکه 1.5 ساعت از وقتمون توی مطب دکتر میگذشت و هوا هم سرد بود،با یک تاکسی 4 لیر دادیم و 3 دقیقه بعد ما رسیدیم دکتر.
بسیار بسیار خلوت.از ما نپرسید که وقت گرفتین یا نه.فقط پاسپورت ها رو دادیم به دو خانومی که اونجا توی طبقه چهارم بودن و بعد یک معرفی نامه داد و گفت برین طبقه 3.
ما هم رفتیم.پشت کانتر طبقه 3 چند تا خانوم نشستن که اصل پاس+دوقطعه عکس و کیس نامبر رو میخوان(نامه قبولی)
میدین و بعد منتظر میشین تا صداتون کنن تا خون بگیرن.بعد هم قفسه سینه.پشت همنون کانتر خانم دکترها یه جای چای+آب+آب پرتقال و بیسکوییت ترکی هست که چاییش خیلی میچسبه تو سرما.حتما" استفاده کنین.در ضمن پولی نیست.
بعد از این کارها میرین طبقه 4 با برگه هایی که بهتون دادند.به ما گفت ساعت 4:30 توی مطب باشین برای انجام واکسیناسیون.ما هم راس ساعت برگشتیم.من و خانومم نفری 1 عدد امپول خوردیم.به بچون چیزی نزد.من با خود اونگان قریب به 45 دقیقه درد دل کردیم.بنده خدا آدم بدی نیست.بعضی ها پیچوندنش.من اصلا" در مورد چیزی باهاش صحبت نکردم.خودش گفت یک واکسن برات کافیه.اما ما چون تاریخ واکسیناسیون بچمون برای 4 ماهگی افتاده بود 28 اکتبر،نمیتونستیم تهران بزنیم.مجبور شدیم
توی ترکیه بزنیم.البته خیلی من رو تو ضمینه بیماری کودکان راهنمایی کرد انصافا" و اینم بگم که من رو برد توی دفتر خودش نه اونجایی که واکسن میزنن.به نظر کارش خیلی درسته.
به من گفت من این واکسن ها رو ندارم.زنگ زد جلوی خودم گذاشت رو اسپیکر و با انیستیتو پاستوشون هماهنگ کرد و گفت فردا بیا تا واکسن بچه رو بزنم.ما هم رفتیم و فردا اومدیم.یک واکسن که تلفیق 4-5 واکسن بود زد و قطره فلج اطفال هم بهش داد خورد.البته جلوی خودم واکسن رو از یخچالش در آورد و کشید و زد.خیلی مقدارش زیاد بود.این نکته رو بگم که علیرغم مقدار زیاد واکسن و تزریق همه اون به پای بچمون هیچ گ.نه تب،لرز،کوفتگی عظله برخلاف ایران نداشت.ما سری اول زدیم بچه تب کرد،یک روز گریه،پاهاش قرمز شد،و تا دو روز نمیتونست تکون بده.اما هیچ کدوم از این مشکلات رو اونجا نداشت.به هیچ وجه.
فردا هم که روز جمعه بود کل جواب ها رو داد و با زحمت بسیار زیاد خانم منشی گفت که همه چیز خوبه.
ما هم برگشتیم توی بارون بسیار وحشتناک و رفتیم هتل.
از ساختمان دکتر که میاین بیرون سمت چپ درب آسانسور تو طبقه همکف،یک بار خوب با غذا در مغازه بغلیش وجود داره.سیب زمینی های تنوری خوشمزه ای دارد.
مصاحبه ما روز دوشنبه ساعت 8:30 بود.شب قبل از اون رایان عزیز هم من رو پیدا کرد.من شماره اطاق رو بهش داده بودم.سهراب خان و خانمشون هم اونجا دیدم.رایان انرژی بسیار بهمون میداد و میگفت که حتما" ویزا میگیری.همون شب هم آدرس سفارت و مطب رو بهشون دادم.هتل ریکسوس تا سفارت حدود 3-4 دقیقه پیاده راهه.تا مطب هم حدود 10 دقیقه.
ما مثل همیشه ساعت 6 بیدار شدیم.رفتیم صبحانه رو خوردیم و رایان هم دوباره صبح اومد ما رو دید و دوباره روحیه داد به ما.(بسیار دوست مهربان و فعال و دلسوزیه)
ساعت 7:30 رسیدیم دم سفارت.چشمتون روز بد نبینه.صفی بود.توی صف ایستادم و خانومم و کالسکه بچه رو گذاشتم توی آفتاب دلچسب صبحگاهی.
بعد صف رو جدا کردند.هوا بسیار سرد بود و من بعدش سرمای بدی خوردم.تا نگهبان خانومم و کالسکه بچه رو دید اولین نفر قبل از 50-60 نفر رفتیم توی سفارت کبری آمریکا.بعد از security check یک خانوم که احساس میکنم ایرانی بود(قیافش+تیپش+و در نهایت زبان فارسی که از من و شما بهتر صحبت میکرد)مدارک اصل شامل:
کارت ملی+سند ازدواج+فرم مالیاتی اسپانسر+اصل شناسنامه+اصل پاسپورت رو از ما گرفت و داخل یک پاکت گذاشت و یک شماره داد و اولین نفر وارد صحن سفارت شدیم که بسیار سرد بود.
شماره ما اعلام شد:اول انگشت نگاری
بعد واریز پول و بعد هم شماره دوباره اعلام شد و رفتیم باجه 5 که یک خانم بسیار عصبانی و عصا قورت داده به تور ما خورد.من همون جا گفتم که FBI چک رو شاخمونه و همون هم شدوالبته از قبل برگه آبی توی پرونده ما بود ظاهرا".
چند تا سوال کرد:کار میکنین؟کجا؟دولتیه یا خصوصی؟دوتا مهندسین دیگه؟هر دوتایی هم کارمیکنین؟چه کاری؟برقی؟بچتون چند ماهشه؟
تمام.به همین راحتی.بعد برگه آبی رو داد بدون هیچ گونه نقص مدارک+ فرم 8 سوالی.
مجموعا" 2-3 دقیقه بیشتر طول نکشید.
اما نکته اینجاست که داغون تر از این سفارت من تا حالا ندیدم.خیلی قدیمیه.
اومدیم بیرون و رفتیم هتل و رایان رو دیدم و شروع کردیم صحبت کردن.
کسی اون روز بعید میدونم که ویزا گرفت.همه رفتن تو فاز همون برگه آبی.من هم که از اون روز تا روز بعد در هتل در تخت با سروا خوردگی دست و پنجه نرم کردم و فرداش شکر خدا با قرص و استراحت خوب شدم و رفتیم خرید.یک روز هم با رایان ملوس و پدرش و مادرش رفتیم آنکامال و کلی با هم بودیم.جاتون خالی بستنی و نهار رو با هم بودیم.رایان اسم کوچولوی دوستمونه که خیلی بامزه و شیرینه.خدا واسه پدر مادرش حفظش کنه ان شالله.
ما روز چهار شنبه هم هتل رو تحویل دادیم و رفتیم خرید.آخر شب هم پرواز کردیم اومدیم ایران.
دوستان چند نکته از سفر خودم و لازم میدونم بگم.
-کارت تلفن حتما" بخرین که به صرفه هست.تمام دکه های روزنامه فروشی دارن.آبی رنگه.5 لیره.که 50 کنتور میشه حرف زد.یعنی تا حدود 20-25 دقیقه.
-کباب 49 خیلی رستوران خوبیه.غذا های بسیار خوبی دارد.سالد و چاییش مجانیه.
-رستوران MELBO توی کیدان کیزیل آی هم معروفه و شبهای تعطیل موسیقی زنده داره.لازانیا هاش خوشمزش.
توی همون خیابون هم رستوران های متعددی وجود داره که میتونین تست کنین.
-مترو هم تا آنکا مال از کیزیل آی چهار تا ایستگاه فاصله داره.ایستگاه AKKUPRU پیاده شدین روبروتون کاملا" مشخصه.
-به هیچ وجه به کسی در اونجا کاراتون ندین انجام بده.چون پول الکیه و خودتون به راحتی میتونین انجام بدین.
-با این پوریا راهواری هم اصلا" کاری نداشته باشین که بسیار بسیار .............. که واقعا" جای تاسف دارد.
بچه دار ها حتما" حتما" حتما": کالسکه ببرنودر غیر اینصورت کاملا" فلج میشین.کاور بارون هم برای بچه فراموش نشه.
- چتر با خودتون ببرین.البته هتل ما چتر داشت و در مواقع بارونی دم درب بود تا استفاده کنین.
-یک صرافی قبل از میدان کیزیل آی سمت راست با آرم قرمز رنگ مشخصه.DOVIS(از بالا به پایین که دارین حرکت میکنین)
-اونهایی که اهل دل هستن هم بار فراوان موجود هست.در ضمن میتونین سوجوک،سوسیس،سالامی،..... و مخلفات رو هم از طبق همکف آنکامال تهیه کنین و با خوتون بیارین.راستی دوغ با مارکULKER فرموش نشه. .توی ظرف شیر مانند که حدود 1.5 لیتر قیمت داره.بسیار بسیار خوشمزه است.عکس یخ هم روی ظرف داره.
ودر آخر میخواهم بگم که سفارت هیچی نیست.الکی به خودتون دلشوره راه ندین.همه چیز روبه راه میشه.
آرزوی بهترین ها رو براتون دارم و در صورت نیاز به هرگونه اطلاعات با پیام خصوص در خدمتتون هستم.
به امید روز های بهتر و دریافت ویزای همه دوستان
تهران-17-08-1389

دوستان گرامی
فارغ از بحث سفرنامه
در همین جا هم از تمام اطلاعاتی که دوستان و مدیران با محبت و وظیفه شناس این سایت به بنده منتقل کردند کمال تشکر و قدردانی را دارم و به صراحت اعلام میکنم که اطلاعات این سایت بسیار بسیار مفید و سازنده برای کلیه عزیزان میباشد.
با تشکر
سفرنامه قسمت دوم:
برای دوستان عزیزی که این سفر هم مصاحبه هست و هم سیاحت. 3 تا پیشنهاد دارم. یه وقت نگید طرف دلش خوشه. میدونید من فکر می کنم مصاحبه اصلا چیزی نیست که به خودتون استرس وارد کنید البته برای بچه های لاتاری بقیه را نمی دونم. به همین دلیل اصلا خودتون را ناراحت نکنید. من فکر میکنم اگه یک هفته ای میرید انکارا بعد از روز مصاحبه کاملا بیکارید خوب حالا که هزینه کردید و تا انجا رفتید به جای نشستن و فکر کردن میشه رفت چند جا رو دید. این امکان پیش امده که انکارا برید پس استفاده کنید بد نیست. یکی از جاهایی که میشه رفت قونیه است. برای عاشقان مولانا یه فرصت حسابیه. چون تورهای قونیه از انکارا برگزار میشه. ما با همان تور آقای راهواری رفتیم نمیدونم جاهای دیگه چه جوریه.اینو میتونید تحقیق کنید . نفری 75 دلار. صبح ساعت 9:30 با یه ون که 8 نفر بودیم راه افتادیم. حدودا 3 ساعت راه بود. وسط راه هم جایی نگه داشتن ناهار خوردیم. برای من این سفر بسیار لذت بخش بود. ارامگاه مولانا را دیدم. ارامگاه اقبال لاهوری هم همان جاست. به ارامگاه شمس هم رفتیم. در قونیه جایی پیاده شدیم و یادگاری خریدیم. و عصر هم راه افتادیم برگشتم. هنگام برگشت هم جایی ایستادیم و نوشیدنی خوردیم. و حدود ساعت 9 شب هم هتل بودیم.
جای دیگه ای که میتونید برید قلعه اولوس ulus هست. میتونید سوار اتوبوس بشید. یه توضیح بدم و ان اینکه در انکارا دو مدل اتوبوس بود. یکی بلیطی و دیگری پولی که صندوق دار وسط اتوبوس نشسته و پول میگیره. روی شیشه اتوبوس هم نوشته چه ایستگاههایی میره. در ضمن تو خود ایستگاه هم که ایستادید روی تابلوش نوشته در چه ایستگاه هایی توقف داره. اگه سوار اتوبوسی بشید که به ایستگاه اولوس میره شما صاف میرسید اولوس. این اتوبوس از جلوی هتل هیلتون میگذره. برای مسافرین انجا بهترین راهه. وقتی ایستگاه اولوس پیاده شدید مجسمه های قشنگی هست که می تونید عکس بیندازید از همان جا که پیاده شدید مستقیم یه کم جلوتر یه چهارراه هست به سمت راست تاکسی ایستاده (میشه به سمت کوه) سوار تاکسی میشید میگید انکارا کلعسی بر وزن قلعه. البته اینجا هم اتوبوس بود ولی ما ترسیدیم قلعه نره و جای دیگه بره. از انجا تا قلعه با تاکسی فاصله ای نیست. وقتی یه قلعه رسیدید حتما بالاش برید انکارا زیر پاتونه. البته برای روزهای سرد و برفی نمیدونم شرایط چه جوری باشه. چون یه روستاست که زمانی که ما انجا بودیم سهمیه ذغالشون را اورده بودن!. میگویند که اینجا انکارای خیلی قدیم بوده.
جای دیگری هم که میشه رفت موزه اتاتورک است. باغ زیبایی داره که تا موزه و ارامگاه باید پیاده برید. ارامگاه اتاتورک را میبینید وارد موزه میشید. جالبه. به قسمت شمشیرها که میرسید هدایای کشورهای مختلف به اتاتورک را با دقت بخوانید ببینید هدیه کی قشنگ تره!. جالبه
برای غذا هم باید بگم غذاهای ترکیه خوشمزه است و به ذائقه ما سازگار. اسکندر کباب, ادونا کباب شیش کباب و دونر کباب را فراموش نکنید. می تونید آیران (دوغ) ترکی را هم امتحان کنید.
به این ترتیب هم مصاحبه رفتید، هم گشتید. امیدوارم به دردتون بخوره.
با تشکر از آزاده جون در مورد اون قلعه و مقبره آتاتورک و یه جای دیگه هست مثل یه برج آقای راهواری یه تور داره که صبح میبرتتون بعد از ظهر میاره فکر کنم حدود 40 دلار هزینه تور هست (همراه با ناهار). به نظر من ارزش داره از این تور استفاده کنید
تشکر کنندگان: آزاده رها ، POURIA RAHVARI ، SH1A2R3
(2010-11-08 ساعت 11:29)rayan.s نوشته:  با سلام؛ دوستان گرامی من تمام تجربیات خودم و قسمتی از تجربیات دوستان عزیز همسفرم را از زمان ارسال مدارک تا روز مصاحبه خدمتتان ارائه میکنم شاید ذره ایی از دینم را به سایت ادا کرده باشم.
من اصل نامه های تمکن مالی و کپی رنگی ترجمه کلیه مدارک خواسته شده و اصل آنها را در تاریخ 27 سپتامبر برای سفارت ارسال کردم که 30 سپتامبر بدستشان رسید (تاریخ مصاحبه من 3 نوامبر بود ) من علاوه بر مدارک فوق کپی رنگی تمام صفحات دو پاسپورت قبلی خودم و همسرم را که نوشته یا مهر ورود و خروج یا ویزا بود را ضمیمه لیست مسافرتهام ارسال کردم . همچنین کپی رنگی ترجمه و اصل کارت پایان خدمتم براشون فرستاده بودم.
در مورد اسپانسر:
DLT عزیز اسپانسر داشت به همراه 35 میلیون پول ؛ Sohrab-p فقط اسپانسر داشت ؛ Peyman74 اسپانسر و 11 میلیون پول و منم بدون اسپانسر و نامه تمکن مالی از بانک صادرات و پارسیان به میزان 101 میلیون داشتیم که از هیچکدوممون در مورد مسائل اسپانسر سوال نشد.
کیس من و DLT بچه دارشدن بعد شرکت تو لاتاری بود که مدارک و فرم ها رو براشون فرستاده بودیم و هیچ مشکلی نبود Sohrab-p عزیزم کیسش ازدواج بعد قبولی بود که ازشون در این مورد سوال کرده بود که با توضیح مسئله ازدواج مسعجل شد و ویزای همسرشان صادر گردید .

در مورد دکتر اونگان :
روز مراجعه ما دوشنبه بود که وقت ما و Sohrab-p اولین وقتها بود یعنی 9 تا 9:20 دقیقه و ما ساعت 8:50 اونجا بودیم و با صف منتظران که 5-6 نفری بودن مواجه شدیم و اونجا متوجه شدیم وقت گرفتن از دکتر امری الکی میباشد و وقتی به منشی گفتیم بابا جان مگه توسایت نگفتی حتما" باید وقت گرفت؟ گفت: ها ! ای که گفتی یعنی چه؟ خلاصه تو مطب اول ترکها بعد مریضای کارچاق کن ( که این کار متاسفانه تضیع حقوق دیگران است ) و بعد سایرین که پروسه عکس و خون هم بیش از 1 ساعت در شلوغ ترین روز طول نکشید و بعد از گرفتن وقت عصر برای 16:20 دقیق و مراجعه در ساعت 16:15 پی بردم اینم کشکه و باید زود رفت که البته باز هم زمانش کمتر از 1 ساعت شد.
اما ملاقات با این جانور گرامی دکتر اونگان؛ ایشون یه متن انگلیسی رو حفظه و وقتی متوجه میشه شما کمی انگلیسی متوجه هستید براتون بلغور میکنه. ... شما ایرانیا با ما ترکا خوبید من اگه با خودم بود به کسی واکسن نمیزدم ... این آمریکایها سخت گیرن ( حالا پول واکسنها رو خودش میگیره ولی آمریکایها سخت گیرن) ...ایرانیا دروغ میگن و...انیستیتو پاستور شما حالیش نیست چه واکسنایی باید بزنید و ...
بگذریم، برای پسر 8 ماهه من که تمام واکسناش رو زده بود بعد اینکه به مادرش در اطاق بغل گفته بود واکسن لازم نداره از من پرسید شغل چیه گفتم مهندس ساختمانم گفت : جانمی جان! (رشته تحصیلی در میزان واکسن اضافی تاثیر داره چون کسایی که مثل من سر رشته ایی از علم پزشکی ندارن هرچی بخواد بهشون میگه) دو تا وکسن به پسرم زد که یکیش هپاتیت بود و به من که قبلا" آبله مرغون گرفته بودم واکسنش رو بدون اینکه بپرسه بهم زد و واکسن نوبت سوم MMR رو که نزده بودم رو اصلا" چیزی نگفت و به خانومم هم که آنتی بادی آبله مرغان تو خونش بود و بچه هم شیر میداد به ادعای خودش واکسن آبله رو زد.
به Sohrab-p که آزمایش خونش اشتباه شده بود و روز اول گفته بود واکسناتون کامله و آزمایش مجدد هزینه ایی نداره فرداش دوباره که رفته بود به Sohrab-p یه واکسن زد!!!
خلاصه: این دکتر هر کاری دلش بخواد میکنه و تو مطبش وقت گرفته از سایت و نگرفته فرقی ندارن و کلا" وقت اهمیت نداره و تو روز دوشنبه که شلوغ ترین بود دو تا 1 ساعت وقت برد.
روز مصاحبه:
اگه بچه دارید و کالسکه هم با خودتان میبرید لازم نیست تو صف وایسید بخاطر سرمای هوا مامور دم در شما را بدون صف و حتی قبل از ترکها به داخل راه میده ( مجدد میگم به خاطر سرما و بچه کوچک لازم به صف ایستادن نیست) . در هنگام تحویل مدارک با اونکه ایمیلی برام اومده بود خواسته بود مدرک دیپلم رو ببرم مسئول تحویل مدارک گفت لازم نیست دم دستت باشه اگه کنسول خواست موقع مصاحبه بهش بده که ایشونم نخواست.کارت پایان خدمتم ازم نگرفتن.ضمنا" ازم تو همون ایمیل خواسته بودن رای دادگاه رو که تو توضیحات شناسنامه بهش اشاره شده رو هم ببرم که به مسئول تحویل مدارک تحویل دادم.
من چون زود وارد شده بودم تونستم مصاحبه چند نفر از ایرانی های عزیز که کیسشون مهاجرت بود ولی نه از جنس لاتاری رو ببینم . به همه حتی اونی که 40 سال پیشم خدمت کرده بود و یا بازنشسته دولتی بود یا رشته خاص (برق,کامپیوتر, مکانیک و میکروبیولوژی ...لیسانس به بالا- Peyman74 فوق دیپلم برق بود برای همین برگه سوالات رو دریافت نکرد)بدون استثناء کارت آبی و فرم 9 سوالی (رشته خاص) رو بهشون دادند.
کسی هم بود که اسپانسرش باباش بود و چون مالیات 2009 رو پیچونده بود گفتن بهش تا دلایل ندادن مالیات رو نیاری کیست به جریان نمیفته!
پس حتما" دوستان اسپانسر دار مطمئن بشن اسپانسرشون مالیات داده باشه.
بعد از انگشت نگاری و هنگام پرداخت وجه برگه آبی رو تو پروندم روئیت کردم
اما مصاحبه ، بدون هرگونه توضیحی بابت توضیحات شناسنامه و با علم به اینکه تمام فرمهام رو درست پر کردم و مدارکم صحیح قسم رو خوردم و خانم کنسول یا همون آفیسر سوالاتش رو شروع کرد.
آفیسر: کار میکنی؟ گفتم: بله گفت: رشته ساختمانی؟ گفتم : بله گفت: ساختمان سازی میکنی؟ گفتم: بله گفت: شرکت چی؟ خصوصیه؟ گفتم: شرکت ... خصوصیه. گفت سربازی کردی؟ گفتم: بله. رو به خانومم , گفت: کار میکنی؟ گفت : نه گفت : قبلا" هم کار نمی کردی؟ گفت: نه.
گفت: بچه (البته به اسم ) ماه چقدر؟ گفتم : 8 ماه بعد رو به خانومم, در مورد شناسنامه به زبان انگلیسی سوال کرد و ایشونم انگلیسی جواب داد و بعد از دادن برگه آبی گفت: شما پرونده تان کامله فقط 1 تا 2 ماه آینده جوابتون میاد. همین و بس. به امید موفقیت تمام عزیزان.

با سلام ، دقيقاً من ياد اونجا انداختين مال من هم همينطوري بود
منم بچم بعد ثبت نام بدنيا اومد و موقع مصاحبه 40 روزه بود موقع دريافت ويزا هشت ماهه
سووالات ما هم دقيقا همينا بود شايد بگم با همين لهجه و همينطور شكسته پكسته
دكتر هم همينطور فقط من مدارك مالي 42 ميليون بردم
دوستان موفق باشين

2010AS9500
Visa: Sep 2010
First Travel: Dec2010-Mar2011
SSN: After 7 days
Green Card: After 27 days
Second Travel: Nov2011-Dec2011

گاهـــــــــــــــــــــی وقتـــــــــــــــــها . . .

از کنار غصه ها باید رد شد و گفت :

میـــــــــــــــــــــــگ میـــــــــــــــــــــــــگ . . .
تشکر کنندگان: rayan.s ، shaan ، satusa ، mavarfan ، maryam_goli ، emankh101 ، javidk ، sinswimer ، Donantonio ، SH1A2R3
رايان عزيز DLT عزيز
تبريك ميگم شما هم مصاحبه رو به خوبي پشت سر گذاشتيد!
اميدوارم هر چه زودتر جواب كليرنس هم بياد!

موفق باشيد
آزده رهاي عزيز
تبريك به خاطر پشت سر گذاشتن مصاحبه! به جمع ما خوش آمدين! ته صف اون طرفه Wink

اميدوارم زودتر كلير بشين!
تشکر کنندگان: hasti_banoo ، rayan.s ، frozen mind ، آزاده رها ، R.F ، mavarfan ، OMID_R ، maryam_goli ، free_free ، SH1A2R3
یوزر عزیز
ممنون از پیام تبریک محبت آمیز شما
از صمیم قلب آرزوی ویزا گرفتن تمام هموطنان و علی الخصوص دوستان مهاجرسرایی رو از خداوند منان خواستارم.
موفق باشید.
تشکر کنندگان: User ، mavarfan ، SH1A2R3
(2010-11-08 ساعت 17:00)shamim نوشته:  با تشکر از آزاده جون در مورد اون قلعه و مقبره آتاتورک و یه جای دیگه هست مثل یه برج آقای راهواری یه تور داره که صبح میبرتتون بعد از ظهر میاره فکر کنم حدود 40 دلار هزینه تور هست (همراه با ناهار). به نظر من ارزش داره از این تور استفاده کنید

مرسی شمیم عزیز. در تور یک روزه برج آتاکوله هم میبرن. یه چیزی شبیه برج میلاد. هزینه اش هم با ناهار نفری 50 دلار بود. یه کم گرون شدهWink. ما از این تور استفاده نکردیم. یه تور خرید داشتن که به یک مرکز خرید بیرون شهر بردن. آن هم بود نفری 15 دلار. که از آن استفاده کردیم. خرید هم میشد کرد.
تشکر کنندگان: shamim ، mavarfan ، POURIA RAHVARI ، SH1A2R3
دوستان عزيزي كه به تازگي مصاحبه دادين اميدوارم موفق باشيد و به آرزوتون برسيد.
اما يه نكته كوچولو ، دوستان درسته كه آنكارا يا ابوظبي مي رويد براي مصاحبه و استرس داريد اما لاقل سعي كنيد از محيط استفاده كنيد اينجور نباشه كه بشينيد توي هتل و فكر كنيد و استرس بديد به خودتون و بقيه، بزنيد بيرون و مسافرتتون رو تبديل كنيد به يه تور تفريحي كه حالا اون وسطش يه كار سفارتي هم هست، لااقل اينهمه خرج مي كنيد خودتون يا همسر و بچتون يه لذتي برده باشند بگن لااقل تركيه يا امارات خوش گذشت. مي دونم سخته اما شدنيه.
سر خوش و موفق باشيد
تشکر کنندگان: arshin ، Ashkan78 ، Amir78 ، MOHSEN8766 ، behzadb57 ، mavarfan ، Sooshians ، sinswimer ، SH1A2R3
سلام.ببخشيد من 2 روز تو حالت دپرس بودم.بخاطر شوكي كه از ديدن برگه آبي و فرم 8 سوالي به من دست داده بود ..............
آخه كم پيش مياد با مدرك ليسانس بدون كار دولتي و بدون سربازي بدون نقص مدرك 8 سوالي بدن.ديشب پاسخ سوالها رو با راهنمايي هاي دقيق هستي بانو كه تو صفحه 19 بخش كليرنس2011 بود پر كردم و فرستادم پاسخش هم اومد كه در ادامه ميزارم ببينيد .خلاصه شرايط طوري شد كه مجبور شم تا اومدن كليرنسم اينجا بمونم.الان تو 1 هتلي هستم با ماهي 500 دلار خوشبختانه اينتر نت و صبحانه مجاني هست. از شانس بد ما هر چي تعطيليه تو اين ماه و ماه آينده هست .اون 13 روز تو ماه دسامبر خيلي زور داره.اينجا آدم طعم واقعي غربت رو حس ميكنه.............

پاسخ ايمل در تايد جوابها : البته خط آخرشو من متوجه نشدم منظورشون چي بوده؟؟؟؟
Dear Applicant:
Thank you for the information you provided. Your case will be processed accordingly.
Sincerely,
Immigrant Visa Unit

This email is UNCLASSIFIED.


تشکر کنندگان: hasti_banoo ، success ، frozen mind ، mavarfan ، SH1A2R3
(2010-11-10 ساعت 17:30)SNAGHIAN نوشته:  سلام.ببخشيد من 2 روز تو حالت دپرس بودم.بخاطر شوكي كه از ديدن برگه آبي و فرم 8 سوالي به من دست داده بود ..............
آخه كم پيش مياد با مدرك ليسانس بدون كار دولتي و بدون سربازي بدون نقص مدرك 8 سوالي بدن.ديشب پاسخ سوالها رو با راهنمايي هاي دقيق هستي بانو كه تو صفحه 19 بخش كليرنس2011 بود پر كردم و فرستادم پاسخش هم اومد كه در ادامه ميزارم ببينيد .خلاصه شرايط طوري شد كه مجبور شم تا اومدن كليرنسم اينجا بمونم.الان تو 1 هتلي هستم با ماهي 500 دلار خوشبختانه اينتر نت و صبحانه مجاني هست. از شانس بد ما هر چي تعطيليه تو اين ماه و ماه آينده هست .اون 13 روز تو ماه دسامبر خيلي زور داره.اينجا آدم طعم واقعي غربت رو حس ميكنه.............

پاسخ ايمل در تايد جوابها : البته خط آخرشو من متوجه نشدم منظورشون چي بوده؟؟؟؟
Dear Applicant:
Thank you for the information you provided. Your case will be processed accordingly.
Sincerely,
Immigrant Visa Unit

This email is UNCLASSIFIED.

دوست عزیز؛ جوابتان را در تایپیک کلیرنس دادم. امیدوارم این ایام هرچه زودتر به سر بیاد. لطفا" رشته تحصیلیتون را اعلام کنید و چرا مجبوری بمونی و برنگردی؟

نمی توانیم کاری بکنیم مرغان غم بالا سرمان پرواز نکنند ولی می توانیم کاری بکنیم که روی سرمان آشیانه نسازند. . .
تشکر کنندگان: Donantonio ، SH1A2R3
(2010-11-10 ساعت 18:02)rayan.s نوشته:  
(2010-11-10 ساعت 17:30)SNAGHIAN نوشته:  سلام.ببخشيد من 2 روز تو حالت دپرس بودم.بخاطر شوكي كه از ديدن برگه آبي و فرم 8 سوالي به من دست داده بود ..............
آخه كم پيش مياد با مدرك ليسانس بدون كار دولتي و بدون سربازي بدون نقص مدرك 8 سوالي بدن.ديشب پاسخ سوالها رو با راهنمايي هاي دقيق هستي بانو كه تو صفحه 19 بخش كليرنس2011 بود پر كردم و فرستادم پاسخش هم اومد كه در ادامه ميزارم ببينيد .خلاصه شرايط طوري شد كه مجبور شم تا اومدن كليرنسم اينجا بمونم.الان تو 1 هتلي هستم با ماهي 500 دلار خوشبختانه اينتر نت و صبحانه مجاني هست. از شانس بد ما هر چي تعطيليه تو اين ماه و ماه آينده هست .اون 13 روز تو ماه دسامبر خيلي زور داره.اينجا آدم طعم واقعي غربت رو حس ميكنه.............

پاسخ ايمل در تايد جوابها : البته خط آخرشو من متوجه نشدم منظورشون چي بوده؟؟؟؟
Dear Applicant:
Thank you for the information you provided. Your case will be processed accordingly.
Sincerely,
Immigrant Visa Unit

This email is UNCLASSIFIED.

دوست عزیز؛ جوابتان را در تایپیک کلیرنس دادم. امیدوارم این ایام هرچه زودتر به سر بیاد. لطفا" رشته تحصیلیتون را اعلام کنید و چرا مجبوری بمونی و برنگردی؟

مرسي از پاسخت.رشتم نرم افزار كامپيوتر -بخاطر خدمت رساني اگه برگردم يه 17 ماه بعلاوه 3 ماه تشويقيBig Grin مهمون( ايرانم ) و گرين كارت بي گرين كارت
تشکر کنندگان: rayan.s ، satusa ، behzadb57 ، mavarfan ، tata63 ، SH1A2R3
خط آخر یعنی این نامه طبقه بندی شده نیست. (معنی تحت الفظی اش)
حالا منظور چیه و آیا در مکاتبات مرسوم هست رو نمیدونم چون تجربه ای نداشتم.
تشکر کنندگان: behzadb57 ، mavarfan ، SNAGHIAN ، DLT ، SH1A2R3
دوستان عزیزم سلام.

امروز 23 آبان ماه 1389 هست که دارم این سفر نامه رو می نویسم،
من بلیط رو از یه آژانس هواپیمایی تو میدان محسنی گرفتم که آخرسر وقتی برگ Voucher هتل رو بهم داد دیدم تمام هماهنگیها رو آژانس سفیران کرده و اون فقط درصد گرفته!
پرواز ما پنج شنبه 13 آبان ( 4Nov ) با ترکیش بود. پروازش بد نبود ولی خداییش خلبانهای ایرانی تو Landing خیلی ماهرتر هستند.موقعی که هواپیما فرود اومد رعشه به تن همه افتاد.
کارمند آژانس اومد دنبالمون و رفتیم به سمت هتل ددمان. هتل خوب با امکانات مناسبیه برای اقامت.

چند تجربه و نصیحت در مورد هتل:

الف- سعی کنید تو لابی هتل چای نخورید. ما دو تا چای خوردیم شد 12 TL یعنی 9216 تومان. میدونید چرا؟ آهان... جونم براتون بگه: از دهن ما در رفت گفتیم چای لیوانی.اونم توی چای لیوانی به جای 1 نپتون در هر لیوان 2 نپتون انداخت. فکر کرد حجم لیوان هر چقدر بزرگتر باشه باید تعداد نپتون هم بیشتر باشه!!! Smile
( فرداش رفتم یه بسته نپتون گرفتم و هر شب یه قوری آب جوش میگرفتم از لابی هتل و چای نوش جان میکردیم)
ب- اگه سر صبحانه پرتغال دیدید و در کنارش دستگاه آب میوه گیری یه وقتی ذوق زده نشید بگید شاهکار کردم، عجب هتلی گرفتم!
میدونید چرا؟ آهان... جونم براتون بگه: ما جلوی خانممون سینه رو سپر کردیم و گفتیم کیف کردی چه هتلی گرفتم. سر صبحانه آب پرتغال تازه هم می دن. خلاصه بعد از صرف صبحانه به همسرم گفتم بشین 2 تا آب پرتغال بزنیم به بدن! چشمتون روز بد نبینه، هنوز از گلومون پایین نرفته بود صورت حساب آورد، شاخ درآوردیم 12 TL یعنی 9216 تومان برای دو لیوان آب پرتغال! Sad
(تو مغازه ها که تعدادشون کم هم نبود آب پرتغال لیوانی 2 TL یعنی 1536 تومان)
ج- سعی کنید آب معدنی بزرگ هر روز بخرید تا مجبور نشید از یخچال اتاقتون آب بردارید، چون آب معدنی کوچک رو دو برابر آب معدنی بزرگ باهاتون حساب میکنن و در ضمن روش درصد هم بابت سرویس دهی میگیرن.
د- حتماً به محض ورود به اتاق و تحویل گرفتن اتاق داخل یخچال رو خوب نگاه کنید، چون شیشه ویسکی که تو یخچال ما بود خالی بود ولی پلمپ بود که من رفتم و توضیح دادم و برام عوض کردن.
ه- اگر تو سالن هتل عروسی بود برید تماشا کنید. عروسیاشون جالبه.

گرفتن وقت از دکتر و تست مدیکال

دوستان گل مهاجرسرا;
به هیچ وجه من الوجود ، به هیچ عنوان ، تو رو خدا ، جون مادرتون پول بابت خدمات تست مدیکال به آژانس ها ندید.
ببینید فقط چند بار تاٌکید کردم!!!
خیلی خیلی راحت تر از اون چیزیه که فکرشو کنید. حتی واقاً نیازی به وقت قبلی هم نداره ولی اگر خواستید مثل من وسواس به خرج بدید وقت گرفتن از تو سایتش راحته. اگه دوستان خواستن من در خدمتتون هستم بابت وقت گرفتن.
الف- میرید مطب دکتر که طبقه 4 هست. یه برگه میده میگه برید طبقه 3
ب- تو طبقه 3 برگه رو میگیره و نفری 47 $ میگیره (دقیقاً یادم نیست نفری چند)، و میگه بشینید.
ج- اسمتونو صدا میزنن و میرید واسه آزمایش خون.دوباره میشینید.
د- اسمتونو صدا میزنه و میرید واسه عکس از سینه که خودش به فارسی میگه نفس عمیق بکش و حبس کن.
و آخر سر هم یه برگه و دوباره میرید طبقه 4. بهتون وقت دکتر میده و میگه فلان ساعت بیاید.
حالا خداییش ارزش داره پول مفت بدید به آژانس ها؟. با این پول برید اسکندر کباب بخورید (وای دلم قش رفت)
راستی دوستانی که حول شدن و رفتن ب بسم الله کارت واکسن گرفتن سعی کنند نزدیک رفتن به ترکیه برن پاستور و بخوان کارت جدید با تاریخ های جدید بگیرن چون دکتر واسه ما که هفته قبل از پرواز کارت رو گرفته بودیم واکسن نزد ولی یه خانواده 4 نفری که 4 ماه قبل کارت رو گرفته بودن واسشون نفری $200 افتاد!
اگه گفت جای آبله مرغون رو بدنت هست یا نه یه وقت نکنه بگید نه! بگید آره و تند تند رو جاهای مختلف صورتتون دست بزارید و بگید ایناهاش ایناهاش ایناهاش. اونقدر بگید تا چشماش قیلی بیلی بره بگه OK و از رو بره. من این کار رو کردم و جواب داد در صورتی که پوست صورت من صاف هستش! 
بعد از اینکه نفری $70 دلار بابت معاینه دادید (با فرض اینکه واکسن نخورید) جواب رو هم که در روزی که تعیین میکنه میرید میگیرید. به همین سادگی فیلمی از ... ولی خداییش راحته

مصاحبه

وقت مصاحبه ما سه شنبه NOV 9 بود. ما بچه بدی بودیم به حرف دوستان مهاجرسرا گوش نکردیم دیر رفتیم، ته صف بودیم.
یه پدر و پسر جلوی ما بودن که بنده های خدا انقدر کارشون پیچیده بود که ما با تاریخ تولد اشتباه کلی به خودمون امیدوار شدیم. خیلی خیلی استرس داشتم. هم من و هم همسرم. ولی مژگان (همسرم) میگفت: ما برگه آبی میگیریم، همینم شد. وقتی داخل حیاط سفارت ته صف بودیم یه خانم با قد بلند اومد و اسم ما رو پرسید و به محض اینکه خانمم خودشو معرفی کرد گفت با من بیاید. منو بگی گفتم یا ابوالفضل کارمون تمومه. آخر سر هم نفهمیدیم چرا اومد دنبالمون در صورتی که تو صف کیس لاتاری بود ولی فقط ما رو برد. شایدم انرژی مثبت بچه ها اونقدر شده بود که یه آن نظر کرده شدیم!؟! به تاریخ گیر ندادن و برگه آبی دادن Smile . “من پرسپولیسی هستم و اولین بار بود که با دیدن یه برگه آبی ذوق کردم.”
داریوش و ساناز عزیز هم فردای ما مصاحبه داشتن که اونها یک ضرب ویزا رو گرفتن ( بازم تبریک )

دوستان عزیزم این چند خط رو سعی کردم طوری بنویسم که بجای اینکه خاطرات من رو بخونید تجربه ای بابت دوستانی که میخوان برن ترکیه باشه. امیدوارم چنین شده باشد.

چند خط توضیح درباره آنکارا (محل های خرید و رستوران ها)

آنکارا پر از فروشگاه برای خرید هست. ارزان و گران
- مغازه های داخل متروی کیزیلای (ایستگاه Kizilay ) رو سعی کنید که از دست ندید. قیمت هاش خیلی مناسبه.
- برای رفتن به مرکز خرید آنکامال کافیه تو ایستگاه سوار متروی قرمز رنگ بشید و ایستگاه چهارم پیاده بشید. ایستگاه Akkupro
یه مرکز خرید خیلی بزرگ و متنوع. حتماً حتماً تو طبقه پایینش یه رستوران وسط راهرو هست که برید و اسکندر کباب و کوفته رو بگیرید و بخورید.فوق العاده خوشمزه هست
عکسی از اسکندر کباب:

. که در قسمت مرکزی آنکارا قرار دارد مرکز خرید جدید آنکارا می باشد Kizilay منطقه
.فروشگاه های کوچک و بزرگ زیادی می شود پیدا کرد ، Kizilay در بلوار آتاترک، خیابان اصلی منطقه

.نزدیک بلوار آتاترک قرار دارد Kocabeyoglu Pasaji بازار سنتی
که به خاطر فروشگاه های چرم خود معروف است نیز نزدیک بلوار Izmir Caddesi خیابان
.آتا ترک قرار دارد

.قسمت قدیمی آنکارا بروید ، Ulus اگر می خواهید اجناس ارزان بخرید آن وقت باید به

.مرکز آنتیک فروش های آنکارا قرار دارد که پر از اجناس قدیمی می باشد ،Ulus در نزدیکی

اما اگر می خواهی اجناس مارک دار و لوکس بخری، اجناسی از مارک های معروف، آن وقت باید به
. بروی Gaziosmanpasa در مناطق Arjantin Caddesi

قرار دارد، این خیابان مرکز Kavaklidere ختم می شود خیابان Cankaya در جاده ای که به
.دست فروش ها می باشد

. قرار دارد ، Karum در انتهای خیابان، یکی از مرکز خرید های محبوب آنکارا، بنام

بروی. که از طرف وزارت Dosim اما اگر به دنبال سوغاتی و فرش و گلیم هستی آن وقت باید به
.فرهنگ و سازمان صنایع دستی ترکیه اداره می شود

از مطب دکتر که میاید بیرون سمت راستتون یه خیابونه که هرچی میرید بالاتر قیمت هاش ارزون تره.
فروشگاه های متنوع و مناسبی داره.
فروشگاه های زنجیره ای LCWAKKII هم جنس های خوب با قیمت مناسب داره.

مسجد Kocateme واسه دیدن و نماز خوندن جای مناسبیه.یه مسجد خیلی بزرگ و زیباست



در مورد Night Club ها و Bar ها:

دوستان گلم، در کنار هتل ددمان 4 بار نزدیک هم بود که محیط بسیار بد و نا امن داشتند.
در صورتی که من با خانمم جلوی در پرسیدیم بار خوبیه؟ خانوادگیه؟ اونا هم میگفتن YES,YES , VERY GOOD . گفتیم میریم داخل و نگاه میکنیم، اگه خوب بود میشینیم. اون هم گفت:
NO PROBLEM ، ما رفتیم تو ... چشمتون روز بد نبینه، افتضاح آقا افتضاح. اصلاً اصلاً توصیه نمیکنم.
خیلی محیط بارهاش بد بود.
رفتم پیش رزوشن هتل و ماجرا رو گفتم اونم گفت NO NO NO بعد آدرس یه بار رو داد که شرق هتل ددمان بود (اون سه چهار تا بار غرب هتل بودن)
یه بار خیلی مناسب از نظر محیط و آدماش. مثلاً یه دختر ترک با دامن کوتاه اومده بود راهش ندادند.
اسمش ARENA 312 بود. روبروی رستوران شب های تهران (راستی اگر برنج خورید برید شب های تهران). در ضمن این بار Live Music هم داره. جاتون خالی ما با یک خانواده گل ایرونی و داریوش و ساناز عزیز و آقای دکتر سه شنبه شب اونجا بودیم و کلی گپ زدیم.

عکس ARENA 312


میدان آتاتورک هم جای جالبیه تو منطقه Ulus

امیدوارم که این سفر نامه واستون جالب بوده باشه و بدردتون بخوره.
اگه سؤالی داشتید شماره بدید یا بگیرید در خدمتتون هستم.

مرسی دوستان.مرسی مهاجر سرا
ارادتمند شما: Javid.K
ایران،تهران، 23 آبان ماه 1389
به امید موفقیت همه در لاتاری و گرفتن ویزا.
بدرود.

هم روز را تو می سازی ، هم روزگار را ، امروز را زیباتر بساز...

Case Number: 2011AS9700
تاریخ پرواز به ایالات متحده: 2011 Apr 21
BEAVERTON, OREGON





کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان