کانال تلگرام مهاجرسرا
https://t.me/mohajersara







##### هشدار #####
به تاریخ ارسال مطالب دقت فرمایید.
شرایط و وضعیت پروسه ویزا دائم در حال تغییر است و ممکن است مطالب قدیمی شامل تغییراتی باشد.
تحصیل در دانشگاه های آلمان
(2014-12-13 ساعت 21:39)amirreza24 نوشته:  سلام دوستان...
من دانش آموز پیش دانشگاهی هستم...
قصد دارم بعد کنکور سراسری تو یه کالج ثبت نام کنم...
چند تا سوال داشتم :
باید از طریق سفارت اقدام کنم یا موسسه دآآد؟
آموزش تو کالج به زبان انگلیسی هست یا آلمانی؟
کدوم کالج از همه بهتره؟
بهترین رشته تو کشور آلمان چیه؟
در صورت پذیرش حداکثر چند وقت طول میکشه ک وارد آلمان بشم؟
و در آخر من توانایی جمع کردن 8000 یورو را ندارم!(:-( راه کار دیگری پیش روم نیست؟؟؟
در صورت عدم پذیرش کدوم کشور تحصیل رایگان داره؟
ممنون اگه جواب بدین ;-)

درود به شما
شما بهتر هست که مدارکتون رو برای ترجمه بدینش به سفارت، و سپس این مدارک ترجمه شده رو برای -اونی اسیست- دانشگاه ها بفرستین، که اونها به شما میگن که چکار باید کرد{کالج یا هرچیز دیگه}؛
شما باید مدرک زبان آلمانی دست کم b1 رو در ایران بگیرین، و گرفتن مدرک بالاتر کارتون رو در آینده بهتر و کم هزینه تر میکنه؛
کالج ها همه در یک کیفیت آموزشی هستن، با تفاوت ناچیز.
در آلمان رشته های زیادی هست که بازار کار خوبی داشته باشه، بستگی داره شما چه شاخه ای رو بپسندین فنی یا پزشکی یا مدیریت......{یکی از بهترین رشته ها در بازار کار، رشته های مهندسی و خودرو سازی یا مکانیکی هستن،}
شما بهتر هست که 3 تا 6 ماه زودتر درخواست بدین، و پس از پذیرش گرفتن شما نزدیک به 2 ماه تا چند ماه بیشتر زمان میبره که کارهای سفارتیتون پیش بره.
شما باید برگه حساب بانکی دست کم 8000 یورو رو به سفارت مدرک کنین وگرنه تنها راهی که برای ویزا گرفتن شما میمونه اینه که در آلمان خانواده یا همراهی داشته باشین که اون بشه پشتیبان مالی شما.
در مورد پرسش آخرتون شما باید بگین چه رشته ای رو میخاین بخونین، در آسیا هم کشورهایی هستن که هزینه دانشگاهیشون پایین یا رایگان باشه، و نیز در اروپا.
هم میهن شما یه برنامه درست و 100% از دید خودت با نیازها و کیفیتهایی که میخای بریز و سپس به دنبال این باش که کدوم کشور این آینده رو میتونی درش ممکن کنی، وگرنه خیلی سردرگمی پیدا میکنی.
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>برای پیگیری رشته و دانشگاهی که امکان پذیرش شما رو ممکن میکنه چه به زبان انگلیسی{85% آموزش به زبان انگلیسی هست پس باید مدرک آلمانی دست کمb2 رو داشته باشین و هر دانشگاه سیستم پذیرشش و نه پایه آموزشش متفاوت از دیگر دانشگاه هاست} و آلمانی {که بهتر هست با زبان آلمانی پذیرش بگیرین اگر هدفتون کار در دوران پس از دانشجویی و کاریابی هست} میتونین به این آدرس برین https://www.daad.de/deutschland/studiena...ograms/en/
و نیز برای آگاهی بیشتر از چگونگی دانشجویی در کشور آلمان: https://www.facebook.com/IranianGermany
و
https://www.facebook.com/groups/413614438777409/
هم میهنانی که چیزهای مختلفی در مورد دانشجویی یا مهاجرت به آلمان میپرسن چه در این بخش چه در بخش های دیگر اروپا، پست های پیشین رو برای دونستن خودتون هم شده بخونین، و چیزهای تکراری نپرسین تا خوندن برگه ها برای افراد کاربردی باشه نه خسته کننده، خیلی از پاسخهای پرسشهاتون رو میتونین در پست های پیشین پیدا کنین، اگر زمان بگذارین، پیروز باشین.
پاسخ
تشکر کنندگان: barvos ، biotechnology ، msar ، maral-map
سلام و خسته نباشید یکی از دوستان در صفحه اول این قسمت در باره مدارس berufsschul در آلمان صحبت کرده آیا من میتوانم در مقطع کارشناسی ارشد عمران در این مدارس پذیرش بگیرم دوستمون گفته که این مدارس دکترا هم میدن.
پاسخ
تشکر کنندگان:
سلام.من فارغ التحصیل رشته تجربی هستم و میخواستم بدونم اگه کنکور زبان امتحان بدم و در رشته زبان المانی چند ترم رو بگذرونم میتونم از این امتیاز واسه مهاجرت تحصیلی اقدام کنم؟
این مجانی بودن بعضی دانشگاه ها مختص همه ی رشته ها میشه یا فقط بعضی رشته ها؟
ممنون میشم منو راهنمایی کنین
پاسخ
تشکر کنندگان:
(2015-05-05 ساعت 18:15)sobhan12345 نوشته:  سلام و خسته نباشید یکی از دوستان در صفحه اول این قسمت در باره مدارس berufsschul در آلمان صحبت کرده آیا من میتوانم در مقطع کارشناسی ارشد عمران در این مدارس پذیرش بگیرم دوستمون گفته که این مدارس دکترا هم میدن.

درود
brufsschule برای دوره هنرستانی هاست در آلمان، و پس از اون fachhochschule برای دوره دانشگاهی و بالاتر و تا دوره ارشد یا mster برای بیش از 700 رشته فنی،هنر، پزشکی و.... امکانپذیر هست، اما نه تا دکترا، اون فرد اشتباه کرده بوده، چون چنین چیزی در هیچ آکادمی ای گفته نشده و تنها چیزی که گفته شده اینه که تا ارشد امکانپذیر هست،در جنوب آلمان این امکان رو در برخی رشته ها {مانند مکانیک}به شما میدن که پس از پشت سرگذاشتن دوره ارشد فاخ هٌخ شوله ها بتونین دکترا رو در دانشگاه دیگری بگذرونین که مدرکش به نام و دوره دکترا اون دانشگاه داده میشه، فاخ هٌخ شوله ها پایه دانشگاهی دارن و ممکن هست در بخش دانشگاهی یا دانشکدش دوره برگزار بشه، اما با دانشگاه متفاوت هست، این راه برای افرادی هست که مدرک گرا نیستن و نیاز به دانش برای کار کردن در صنعت و یا سیستم ها رو دارن، این سیستم پیاده شده برای تخصص در رشته های مختلف، و سیستم دیگری هم هست به نام DH که میشه Dual hochschule که یادگیری در کنار کار کردن در همون زمینه هست و همزمان دستمزد هم در کار کارگاهی پرداخهت میشه، و کمپانی و شرکت ها و صنعت آلمان نیروهاش رو از این مراکز میگیره، چون درست در راستای نیاز این کشوره و.....
بله شما باید مدارکتون رو ترجمه کنین و به مهر ها برسونین و برای اونها بفرستین که پاسخ رو بهتون بگن.
و این رو هم بگم رشته عمران در آلمان بازار گرمی نداره و ساختو ساز کم هست و نگهداری بالا.
درباره این فاخ هوخ شوله ها و دوآل هٌخ شوله در آینده گسترده مینویسم همراه با سایتهای خودشون،و میگذارم تا هم میهنان ازش بهره ببرن.
پاسخ
تشکر کنندگان: asher ، maral-map
(2015-06-03 ساعت 21:41)neda dashti نوشته:  سلام.من فارغ التحصیل رشته تجربی هستم و میخواستم بدونم اگه کنکور زبان امتحان بدم و در رشته زبان المانی چند ترم رو بگذرونم میتونم از این امتیاز واسه مهاجرت تحصیلی اقدام کنم؟
این مجانی بودن بعضی دانشگاه ها مختص همه ی رشته ها میشه یا فقط بعضی رشته ها؟
ممنون میشم منو راهنمایی کنین

درود
شما نمیتونین از رشته ای به رشته دیگری که هم پایه هم نیستن بپرین و دوره بالاترش رو ادامه بدین؛ برای رشته زبان آلمانی، آلمان زمینه خوبی رو پیش رو گذاشته مانند اتریش،که میتونین از راه یادگیری زبان ویزا بگیرین، و زبان آلمانی رو در کشور آلمان فرابگیرین؛
درباره کنکور نمیتونم چیز 100% بگم چون شما باید از پایه به بالا دوره بگذورنین، و بهتره به اون آدرسهای پذیرشی که در این بخش گذاشته بودم پیام بگین.
باید برای انتخاب رشته زبان انگیزه نامه بنویسین{سفارت و کالج نیاز میدونه}،و در آلمان راه کالج رو بگذرونین و پس از اون ویزاتون مهر ادامه میخوره و .....
رایگان بودن دانشگاه ها برای همه رشته هاست این از حقوق پایه ای دانشگاهیه،مگر شما بخواین به اون اندک دانشگاه های خصوصی درخواست پذیرش و رزومه بدین، و تنها شما در هر ترم تنها باید هزینه زندگی دانشجویی و رفاهو بیمه رو بپردازین که دانشگاه برای رفاه و.... میانگین 140 یورو در هر ترم میگیره، اون 8040 یورویی که سفارت مدرکشو میخواد که تو حسابتون باشه برای یک سال برای همینهو برای ادامش هم از راه کار دانشجویی که زیاد گیر میاد میتونین هزینه رو دربیارین.
پیشتر گفتم،باز هم میگم نوشته هایی که منتشر کردم رو خوب بخونین و همه بخشهایی که به کارتون میاد، و یه پسند خشکو خالی هم کنین که من انرژی برای یاری بگیریم Smile
پاسخ
تشکر کنندگان:
سلام من دانشجوی رشته IT مقطع کارشناسی در یکی از دانشگاه های ازاد هستم خدمت سربازی معافم و دارم برای ایلس میخونم و دارای چند مدرک بین المللی در زمینه رشته خودم هستم .میخواهم از یکی از دانشگاه ها بورسیه یا پذیرش بگیرم.
متاسفانه وضع مالی زیاد خوبی هم ندارم
به نظر شما با این مشخصه ها امکان بورس شدن یا پذیرش گرفتن را من دارم و هزینه های پذیرش و زندگی چه قدر است؟
لطفا چند دانشگاه خوب در رشته من را هم معرفی کنید و اگر نکته ای است که در روند کارم کمکم میکند راهنمایم کنید.
با سپاس فراوان
پاسخ
تشکر کنندگان:
من برای دانشگاه درسدن اپلای کردم برای phd و اگه دانشگاه منو قبول کنه بعدش باید مصاحبه انجام بدم که فعلا اعلام شده که به صورت حضوری خواهد بود که شاید هم اصلا پذیرفته نشم با توجه به اینکه گرفتن وقت سفارت مشکل هست و من نمیدونم کی نامه پذیرش میاد؛ من میخوام وقت سفارت رو بگیرم حالا ممکنه من پذیرفته نشم. اونوقت میتونم وقت سفارت رو کنسل کنم ؟ آیا سیستم وقت دهی سفارت جهت وقت جدید به مدت 3ماه ویا بیشتر من رو بلاک نمیکنه؟
پاسخ
تشکر کنندگان:
سلام.من لیسانس گرافیک دارم و دارم کلاسای زبان آلمانی رو پیش میرم.میخاستم بدونم تو کشور آلمان کدوم شهراش برای زندگی دانشجویی راحت تره و سرد نباشه
پاسخ
تشکر کنندگان:
(2015-06-25 ساعت 17:26)solh نوشته:  سلام من دانشجوی رشته IT مقطع کارشناسی در یکی از دانشگاه های ازاد هستم خدمت سربازی معافم و دارم برای ایلس میخونم و دارای چند مدرک بین المللی در زمینه رشته خودم هستم .میخواهم از یکی از دانشگاه ها بورسیه یا پذیرش بگیرم.
متاسفانه وضع مالی زیاد خوبی هم ندارم
به نظر شما با این مشخصه ها امکان بورس شدن یا پذیرش گرفتن را من دارم و هزینه های پذیرش و زندگی چه قدر است؟
لطفا چند دانشگاه خوب در رشته من را هم معرفی کنید و اگر نکته ای است که در روند کارم کمکم میکند راهنمایم کنید.
با سپاس فراوان

درود
شما باید برای ادامه به دوره بالاتر مدرک لیسانستون رو از دانشگاه آزاد بگیرین، و سپس درخواست پذیرش بدین،بورسیه برای دوره مستر یا ارشد امکانش کمه، چیز زیادی از این رشته تو آلمان نمیدونم، اما از رشته های پردرآمد و نیازمند آلمان هست، که باید درش خوب توانا باشین، اگر هدفتون گرفتن مدرک در این کشور و کاریابی هست،باید دانش زبان آلمانی داشته باشین،ورگنه امکانش خیلی کمه، و دوره های دانشجویی هم بیشترشون ترم ها آخر رو به زبان آلمانی برگزار میکنن، که باز برمیگرده به دانشگاهی که ازش پذیرش میگیرن و همچیزو میگه چند درصدش انگلیسیه چند درصد آلمانی.
دانشگاه های آلمان 85%دشون رایگان هستن، تنها شما در هر ترم هزینه خدمات دانشجویی رو میپردازین که در پست های پیشین برگه های رو منتشر کردم.
شما باید برای گرفتن ویزای دانشجویی 8040 یورو پول درحسابتون باشه، و این پول قفل میشه و میزانی در هرترم امکان برداشت هست، این هزینه برای یک سال هست، و با کار دانشجویی میتونین از پس هزینه ها بربیاین.
از این آدرس هم میتونین دانشگاه ها و دوره های رشتتتون رو پیدا کنین.
https://www.daad.de/deutschland/studiena...ograms/en/
پست های پیشین رو که گذاشتم بخونین به پاسخ پرسشهاتون میرسین، پیروز باشین.
پاسخ
تشکر کنندگان: maral-map
(2015-07-25 ساعت 23:13)mina101 نوشته:  من برای دانشگاه درسدن اپلای کردم برای phd و اگه دانشگاه منو قبول کنه بعدش باید مصاحبه انجام بدم که فعلا اعلام شده که به صورت حضوری خواهد بود که شاید هم اصلا پذیرفته نشم با توجه به اینکه گرفتن وقت سفارت مشکل هست و من نمیدونم کی نامه پذیرش میاد؛ من میخوام وقت سفارت رو بگیرم حالا ممکنه من پذیرفته نشم. اونوقت میتونم وقت سفارت رو کنسل کنم ؟ آیا سیستم وقت دهی سفارت جهت وقت جدید به مدت ۳ماه ویا بیشتر من رو بلاک نمیکنه؟

درود
درسدن شرق آلمان خیلی خوبه و از دید هزینه و زندگی خیلی خوب هست، هرچند که دکتراتون پژوهشیه و دستمزد هم داره،
بله شما میتونین زودتر نوبتتون رو پس بگیرین، و اونهایی که نیاز به نوبت دارن جایگزین شما بشن،
بتازگی هم بخش تازه ای در سفارت میخواست از همین ماه باز بشه که تنها برای کارهای دانشجویان به آلمان بود،و نوبت تنها از همون بخش امکانپذیر میشد، که حجم نوبت دهی رو کاهش بده؛
شما هرنوبتی که بگیرین بسته به حجم نوبت سفارت تا میانگین 2 ماه ممکنه دیگه نوبتی به شما ندن، اما اگر نوبت گرفتین و نیاز نشد نوبتتون رو ببندینش.
برای چگونگی بروزترش با خود سفارت گفتگو کنین.
پیروز باشین.
پاسخ
تشکر کنندگان: mina101
(2015-08-08 ساعت 19:25)ati.pink نوشته:  سلام.من لیسانس گرافیک دارم و دارم کلاسای زبان آلمانی رو پیش میرم.میخاستم بدونم تو کشور آلمان کدوم شهراش برای زندگی دانشجویی راحت تره و سرد نباشه

درود
خیلی خوبه که به زبان آلمانی پذیرش میگیرین.
سرد از دید هر فرد به یک چیزهایی برمیگرده، گاهی +20 درجه برای برخی سرده، برای برخی هم دمای زیر صفر تازه سردی احساس میشه.
جنوب غرب و جنوب شرق آلمان هواش بهتره، آلمان هوای معتدل اقیانوس اطلس و قاره‌ای داره،
اما دوره دانشجویی شاید نیاز باشه تو شرق آلمان بگذرونین، اما برای کار به غرب یا جنوب برید، بستگی به خیلی چیزها داره، به دانشگاه و رشته شما، هزینه های زندگی دانشجویی و خدمات دانشجویی{دانشگاه ها رایگانن} در شرق مانند درسدن هزینه های خیلی پایینتری دارن نسبت به جنوب و غرب.
شما ابتدا دانشگاه هایی که رشته شما رو چه در آکادمی عالی fachhochschule پذیرش میدن و یا دانشگاه ها رو پیدا کنین، و سپس چند تارو انتخاب کنین و رزومتون رو برای پذیرش بفرستین، درباره رشته شما من چیز زیادی نمیدونم که کدوم شهر و دانشگاه بهتره، اما درباره پذیرش، راه دانشجویی به دانشگاه و یا فاخ هٌخ ها و دوآل ها، و کاریابی میتونم چیز بیشتری بگم، پست های پیشینی که نوشتم رو تو بخش های دانشجویی و آلمان بخونین.
پرسشی بود درخدمتم. پیروز باشین.
پاسخ
تشکر کنندگان: ati.pink ، maral-map
ممنون از جواب شما.من خیلی تو دانشگاهای آلمان سرچ کردم .متاسفانه برای رشته گرافیک دانشگاه زیادی نداره و اگر هم باشه ماهی 200 تا 600 یورو هزینشه.اما برای رشته موسیقی و معماری تا دلتون بخواد پذیرش داره و اکثرا هم رایگان.از خیلیا شنیدم که اصلا سمت شرق یا جنوب آلمان نرو!مخصوصا شرق.میگفتن که بیش از حد نژاد پرستن و زندگی کردن توشون سخته. یه سوال داشتم.برای گرفتن اپلای باید مدرک زبان هم بفرستسم؟چون من فعلا کتاب a1 رو شروع کردم و وسطاشم.میخواستم بدونم برای شروع کار حتما باید مدرک زبان آماده باشه؟ ممنون از راهنماییتون
پاسخ
تشکر کنندگان:
کاش یکی بیاد اینجا رو یه نگاهی کنه!!!!!!!!!
پاسخ
تشکر کنندگان:
(2015-08-15 ساعت 19:03)ati.pink نوشته:  ممنون از جواب شما.من خیلی تو دانشگاهای آلمان سرچ کردم .متاسفانه برای رشته گرافیک دانشگاه زیادی نداره و اگر هم باشه ماهی 200 تا 600 یورو هزینشه.اما برای رشته موسیقی و معماری تا دلتون بخواد پذیرش داره و اکثرا هم رایگان.از خیلیا شنیدم که اصلا سمت شرق یا جنوب آلمان نرو!مخصوصا شرق.میگفتن که بیش از حد نژاد پرستن و زندگی کردن توشون سخته. یه سوال داشتم.برای گرفتن اپلای باید مدرک زبان هم بفرستسم؟چون من فعلا کتاب a1 رو شروع کردم و وسطاشم.میخواستم بدونم برای شروع کار حتما باید مدرک زبان آماده باشه؟ ممنون از راهنماییتون
زمانتون خوش
خب برای اینکه هر کشوری سیستم ویژه خودش رو برای کار داره، که تو راستای همون سیستم کاری براش سیستم آموزشی میچینن، نه مانند سیستم ایران.
دوست گرامی اون هزینه ای که شما میگین گمون کنم هزینه دانشجویی و خدماتش هست نه شهریه دانشگاه، چون بیشتر دانشگاه ها رایگان هستن و تنها خدماتی که به دانشجو و رفاهش میدن ازشون اون میزان هزینه رو در هر ترم دریافت میکنن.
هنر و گرافیک تو آلمان مانند رشته معماری روش دانشجویی و کارش خیلی متفاوت تر از ایرانه، من برای رشته ای که شما میخواستین که نه برای فیلم باشه نه برای طراحی یا دیزاین و نه برای موزیک،یچیز همگانی پیدا کردم. برای دوره مستر دو تا دوره پیدا کردم یکیشو نگاه کردم تو دانشگاه وایمار هست{Public Art and New Artistic Strategies} و ممکنه باز هم باشه، هزینه شهریش رایگان هست، هزینه خدمات دانشجویی برای تیاتر، موزه،رفتوآمد نقلیه ای،خوراکو کافه تریا دانشگاه و....در هر ترم 160 یورو هست، و با هزینه های زندگی دانشجویی در هر ترم رو خودش تخمین زده 700 یورو، این دوره به انگلیسی هست، اما خود دانشگاه گفته باید آشنایی به زبان هم داشته باشی{من پیشنهاد میکنم دست کم ب1 رو بگیرین هم برای دانشجویی هم برای کار دانشجویی که درآمد داشته باشین.}
خب اون چیزهایی که شنیدین خیلی خیلی اشتباه بهتون گفتن، شما اگر به یه استانی وارد میشین یکی به شما رفتار بدی نشون میده آیا همه مردمش رو باید انگ بدی زد؟
شرق آلمان بهترین زمینه ها رو برای زندگی دانشجویی داره و همون هزینه خدماتش هم از جاهای دیگه آلمان کمتره{هزینه کلش چیزی بین 350 تا 500 در هرترم}،دوستانی رو میشناسم که دورشون رو به پایان رسوندن و هیچ مشکلی نداشتن و خیلی هم شاد بودن و برای کار به غرب آلمان رفتن،درباره جنوب آلمان هم باید بگم که خیلی ها آرزو دارن که بتونن در جنوب کار و زندگی کنن، چون درآمدش بالاست که برمیگرده به رزومه خود فرد اما هزینه های زندگی بالایی داره؛ دوره فاشیستیو چکمه بازی دیگه گذشته، امروزه تو آلمان شدید با رفتارهای فاشیستی برخورد میشه.
نژاد پرستی جرمه تو آلمان شدید برخورد میشه، اون داستانها امروز دیگه جایگاهی نداره،اما درباره سرد بودن رفتار مردم هم باید بگم که تو اروپا یچیز جا افتادست، هرکی سرش تو کار خودشه و یهویی با یکی جوش نمیخورن، و کم کم دوست میشن نه یهویی خودمونی رفتار کنن، شما هم هدفتون دانشجوییه، و اینکه برخی ها در آلمان رفتار خیلی سردی از خودشون نشون میدن و با بیان برخورد میکنن تو ادارات، بدلیل اینکه مهاجرهای زیادی از کشورهای دنیا به این کشور سرازیر شدن و پذیرفتنش براشون اینکه کشورشون داره مانند امریکا یا کانادا میشه خیلی سخته همین امسال دست کم 650 هزار پناهنده اومدن آلمان.
خب بدون مدرک زبان هم میشه پذیرش گرفت، اما ویزا نمیشه گرفت، چون سفارت مدرک دوره زبان و دانش زبان رو تو راستای پذیرشی که از دانشگاه گرفتین نیاز میدونه، راهیم هست برای گرفتن ویزا بهش پذیرش مشروط میگن، که پس از پذیرش و گرفتن ویزا باید دوره زبان رو در کالج بگذورنین همراه چند درس و پس از گذروندن و بدست آووردن دانش نیازمند به دانشگاه راه پیدا کنین، اما بهترین پیشنهادی که میتونم بکنم اینه که مدرک زبان رو در ایران بگذرونین و اگر هم دوره انگلیسی باشه برای کارپیدا کردن باید به زبان آلمانی توانا باشین و هم برای ترم آخر رشتتون که باز به دانشگاه برمیگرده.
آدرسی که دورشو پیدا کردم: https://www.daad.de/deutschland/studiena...splay=list
آدرس دانشگاهش: http://www.uni-weimar.de/de/universitaet...ichkeiten/
درباره وایمار: https://fa.wikipedia.org/wiki/%D9%88%D8%...8%A7%D8%B1
پیشنهاد میکنم درباره دوره های fachhochshule هم بخونین، خودم هم میخوام یه متنی رو درباره اینگونه مراکز آکادمی عالی و دانشکده ای منتشر کنم.
و درباره این رشته شما هم بگم که از نیازمندیها و کمبود نیروی کار تو آلمان نیست، مانند رشته های فنی{مکانیک ها و شاخه هاش}،پزشکی،مدیریت ها،آی تی که بیشترین نیازمندیهارو دارن نیست؛ و از رفاهو آزادی کار برخوردارین، درآمدش و کاریابیتون برمیگرده به توانایی بالاتون و کارهایی که داشتین.
پاسخ
تشکر کنندگان: ati.pink ، maral-map
خیلی ممنون از اطلاعات و راهنمایی های شما . البته من آلمان رو مثل یه پل میبینم برای رفتن به آمریکا.تمام تلاشم اینه که برم آمریکا.
پاسخ
تشکر کنندگان: سرباز هخامنشی ، maral-map




کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان