کانال تلگرام مهاجرسرا
https://t.me/mohajersara







##### هشدار #####
به تاریخ ارسال مطالب دقت فرمایید.
شرایط و وضعیت پروسه ویزا دائم در حال تغییر است و ممکن است مطالب قدیمی شامل تغییراتی باشد.
USMLE یا امتحان فارغ التحصیلان پزشکی
(2011-02-25 ساعت 14:52)maryamhosini نوشته:  سایت یا موسسه یی رو می شناسید که آزمایشی امتحان usmle برگزار کند

لکچر نوتا رو خوندم کامل
دی وی دی های کاپلان هم مرور کردم

از دوستانی که امتحان دادند
تجربه هاشون رو بیان کنن

با تشکر
برای سنجش: nbme.org
برای یادگیری: usmleworld.com
نسخه های افلاین هم میشه پیدا کرد.
do some torrenting,googling,rapidsharing and esp. take a look at www.kaplan.ir
از first aid هم غافل نشین.
bests
پاسخ
تشکر کنندگان: shima1364
سلام بچه ها
من یه سوال دارم.
می خوام بدونم که واسه امتحان USMLE آمریکا برای ادامه تحصیل تخصص گرفتن در اونجا باید امتحان تافل رو حتما بدیم؟
اینم بگم که من چون اقامت کانادا رو می خوام بگیرم واسه ویزا گرفتن آمریکا مشکلی ندارم.
پاسخ
تشکر کنندگان:
(2012-12-04 ساعت 04:18)mahdis2013 نوشته:  سلام بچه ها
من یه سوال دارم.
می خوام بدونم که واسه امتحان USMLE آمریکا برای ادامه تحصیل تخصص گرفتن در اونجا باید امتحان تافل رو حتما بدیم؟
اینم بگم که من چون اقامت کانادا رو می خوام بگیرم واسه ویزا گرفتن آمریکا مشکلی ندارم.

no,toefl is not needed.ca immigration does not necessarily solve your visa problem,unless you have a ca passport.
پاسخ
تشکر کنندگان: kasrafo
لطفا حذف شود
پاسخ
تشکر کنندگان:
====== ویرایش شد
سلام.
میتونم بپرسم کدوم دانشگاه هستین؟ و اینکه پتانسیل تحقیق چطوره اونجا؟
من مدتیه دارم در این مورد تحقیق میکنم و جواب بعضی از سوالاتونو دارم.

(2012-09-10 ساعت 01:43)ر.ع نوشته:  اگر سربازی معاف شم ، می تونم برم و از فیزیوپات برای مدرک عمومی بخونم؟

بعد از پایان دبیرستان شما undergraduate حساب میشینن و اجازه ورود به medical school رو ندارید. باید اول یک لیسانس مرتبط با پزشکی بگیرین و بعد توی امتحان MCAT شرکت کنین و بعد شروع به مکاتبه با دانشگاه ها کنید. شما به احتمال زیاد بعد از دبیرستان کنکور دادین و وارد دانشکده پزشکی شدین پس بالاترین مدرک شما که مورد قبول اونا باشه مدرک پیش دانشگاهی یا همون دبیرستانه، جای خوندم که میتونین واحداتونو انتقال بدین و اینکه از 90 واحد 30 واحد اونو قبول می کنن و بعد از یک سال خوندن اون لیسانسو بهتون میدن. اما باید دانشگاهی که این واحد ها رو قبول کنه پیدا کنید. اما نکته اینجاست که بعد از تمام این مراحل، شانس یک ایرانی خیلی خیلی خیلی پایینه چون نیاز به letter of recommendation دارین که فکر نمیکنم شخص معتبری توی ایران باشه...

(2012-09-10 ساعت 01:43)ر.ع نوشته:  2)اگر معاف نشم ، اجازه ی خروج از کشور برای دادن امتحان رو دارم؟ یعنی قبل از اتمام 7 سال برم.
شما الان دانشجو هستین(معافیت تحصیلی) و خروج شما مانعی نداره، البته نمیتونین هیچ مدرک تحصیلی رو حتی مدرک پیشدانشگاهیتونو داشته باشین و بدون مدرک هیچ جا نمیتونین ثبت نام کنین. در کل پیشنهاد میکنم متن جدید قانونو که سال 91 تغییر کرد از سایت www.police.ir بخونین. اگه سربازی معاف بشین نزدیک ترین فایده اینه که میتونین طرح رو بخرین ( راستی حدودا چقدر میشه؟)
(2012-09-10 ساعت 01:43)ر.ع نوشته:  3) امکانش هست که اگه مراحل usmle رو قبول شدم برم درسم که تموم شد برگردم ایران بعد طرح عمومی رو برم؟
این امتحان رو میتونین همین الان که دانشجو هستین بگذرونین اما باید از دانشگاه بپرسین که فرم 183 که از ECFMG میرسه رو براتون تایید(امضا) میکنن یا نه، چون من شنیدم بخشنامه اومده که تایید نکنین. اگه تایید نکنن باید صبر کنین تا درستون تموم بشه، طرح رو بگذرونین (فقط اگه سربازی معاف هستین میتونین بخرینش) و دانشنامتونو (همون مدرک) آزاد کنین. باید دانشنامه رو ترجمه کنین و به همراه یه سری فرم دیگه از جمله فرم 186 که ایندفه امضا می کنن. بفرستین به ECFMG تا در آزمون USMLE ثبت نام کنین. پس جواب سوال سه منفیه.
(2012-09-10 ساعت 01:43)ر.ع نوشته:  4) نظرتون راجع به ایالت کالیفورنیا چیه؟
چیز زیادی در مورد کلیفورنیا نمیدونم ما میدونم که بیشترین تعداد مهاجر رو داره و همین طور یکی از بیشترین مالیات های ایالتی رو میگیره. معمولا دموکراته ولی چند بار هم swinger شده. روی ویکیپدیا اطلاعات خوبی هست.
(2012-09-10 ساعت 01:43)ر.ع نوشته:  5) حداکثر فاصله ای که میتونم بین مراحل usmle ایجاد کنم چقدره؟
اولین امتحان رو که میدین تا هفت سال فرصت دارین تمام امتحان ها رو بگذرونین. در طول این هفت سال میتونینن هر چند بار که خواستین امتحان بدین البته یه سری محدودیت هایی داره که توی تاپیک 'قدم به قدم' هست.
(2012-09-10 ساعت 01:43)ر.ع نوشته:  6) حدود هزینه ی ثبت نام و رفت و برگشت جقدر میشه؟ (حدودا)
هزینه ثبت نام هر سه مرحله حداکثر 3500 دلاره. بقیش به شدت به خودتون بستگی داره که چجوری برین کجا برین کی برین و ....درکل میشه با 20000 دلار جمعش کرد(سفر به انکارا و هتل و امریکا و هتل اونجا و کتابهاتون و سفارت و بلیت و خرج خودتون ....)
(2012-09-10 ساعت 01:43)ر.ع نوشته:  8) برای طبابت در آمریکا باید حتما تمام مراحل usmle رو قبول شم؟
برای رزیدنتی باید دو مرحله ی اول قبول بشین(نمره بالا). برای طبابت باید مرحله ی سوم رو قبول بشین و تا دو مرحله اول رو تموم نکنین حق ندارین مرحله سوم رو امتحان بدین.
(2012-09-10 ساعت 01:43)ر.ع نوشته:  7) چه طوری می تونم از قوانین دانشگاهیه یک ایالت مطلع بشم؟
منظورتون از قوانین دانشگاهی ایالت چیه؟
لطفا حتما از دانشگاه بپرسین که آیا فرم 183 مربوط به USMLE رو امضا میکنن یا نه حتما حتما و به من هم خبر بدین.

از همه خواهش میکنم که فقط دریافت کننده صرف نباشند، بلاخره هر کسی به بعضی منابع دسترسی داره که بقیه ندارن، لطفا اطلاعاتتون رو به اشترک بگذارین و به قول معروف "بارتون که از پل گذشت" دیگه بی خیال اینجا نشین...
پاسخ
تشکر کنندگان: یاشار و ماری ، kasrafo ، mhr.714 ، Dr Sara ، NEURON ، Amir-Behnaz
به محض اینکه وقتم خالی بشه (بعد کنکور) و بقیه کد های وبسایتمو بنویسم و حاضر بشه. میخوام یه حال اساسی به این تاپیک بدم و حدود 35 گیگ از منابع رو (از جمله کاپلان) با لینک مستقیم بزارم. منتظر باشید Smile
پاسخ
تشکر کنندگان: kasrafo ، sina454 ، یاشار و ماری ، Dr Sara ، NEURON
سلام دوستان...ميخواستم بدونم امكان مچ شدن در رشته زنان چقدره. و آيا جزو رشته هاييه كه به پزشكان خارجى هم داده ميشه يا چون جراحي داره پر طرفداره؟
شماره کیس:**2014AS/تاریخ رویت قبولی:MAY 1/ارسال مدارک:13 MAY/تعداد:۳ نفر/سفارت:ابوظبی/تاریخ مصاحبه:۳ اکتبر/کلیرنس/ آپدیت :۸ اکتبر،۱۶ ژانویه،١٠ فوريه،٤ آپريل،٧ آپريل،٨ آپريل و کلیر در ۹ آپریل Smile
پاسخ
تشکر کنندگان:
سلام دوستان.... من حدود 2 ماه برای step2 خوندم ولی الان تقریبا 2 هفته است سویچ کردم به step1... منتها خیلی سردرگمم!نمیدونم که خوندن first aid+DVD کافیه یا اینکه باید حتما kaplan lecture notes رو هم بخونم!لطفا اگر کسی میتونه در این زمینه کمک کنه .ممنون
پاسخ
تشکر کنندگان:
(2012-12-04 ساعت 04:18)mahdis2013 نوشته:  سلام بچه ها
من یه سوال دارم.
می خوام بدونم که واسه امتحان USMLE آمریکا برای ادامه تحصیل تخصص گرفتن در اونجا باید امتحان تافل رو حتما بدیم؟
اینم بگم که من چون اقامت کانادا رو می خوام بگیرم واسه ویزا گرفتن آمریکا مشکلی ندارم.



سلام
شما میدونی اگه اقامت کانادا داشته باشیم تاثیری در ویزای آمریکا داره واقعا؟؟ مرحله کلیر شدن باز هم باید انجام داد؟؟
پاسخ
تشکر کنندگان:
سلام به همگی
من دانشجوی پزشکی دانشگاه آزاد واحد کازرون سال آخر هستم
چند سوال فوق العاده گیج کننده دارم که فقط دارم مدتی تلاش میکنم که جوابشونو پیدا کنم.من information booklet رو هم 2 بار خوندم.خواهش می کنم اگر کسی میدونه جواب بده.
یاشار و ماری عزیز هم که خیلی وقته دیگه نیستنSad(((((((
1-من می خوام به عنوان Student ثبت نام کنم نه graduate بنابراین فرم 183 یعنی certification statement رو باید پرینت بگیرم اما مشکل اینجاست که قبلا مدرک دانشگاه ما همون تهران بود چون ما زیرگروه تهرانیم و به همین خاطر توی لیست IMED نیستیم و من برای ثیت نام اولیه IWA همون دانشگاه آزاد تهران رو به عنوان دانشگاه خودمون انتخاب کردم.اما جدیدا دارن تلاش می کنن که دانشکده واحد ما رو جدا کنن و تقریبا تمام کارهاش انجام شده.اگر این اتفاق بیقته دانشکده ما به عنوان Kazerun college of medicine توی لیست IMED اضافه می شه و مدرک رو دیگه همون کازرون می نویسن نه تهران.
از اونجایی که یاشار و ماری قبلا گفته بودن که دانشگاه های آزاد واحد های مختلف تحت سازمان مرکزی هستن و فرم باید اونجا مهر بشه(توسط دکتر یحیوی حالا هر واحدی که میخواد باشه همه فرم هاشون مثل همه) و توسط امور بین الملل فرستاده بشه
آیا اینکه کدوم واحد درس می خونیم تاثیری تو پروسه ی ثبت نام داره؟چون من الان اگر تو Application هم تهران بنویسم(تو این مرحله می تونم اون تهران اول رو هم تصحیح کنم به کازرون) دیگه بعد از پرداخت پول غیر قابل تغییره و اگر مدرک من کازرون بیاد تناقض ایجاد می شه.
اگه بخوام سادش کنم آیا اینکه کدوم واحد هستیم تاثیری در verification process داره یا همه ی واحد ها یه دانشگاه (که همون سازمان مرکزی باشه حساب می شه)؟
2- دانشگاه آزاد توی EMSWP وب پرتال شرکت می کنه یا خیر چون توی پست های قبلی دیدم یکی از بچه ها اینجور ثبت نام کرده بود.چون در این صورت پروسش یه مقدار متفاوت می شه.
ممنون
پاسخ
تشکر کنندگان:
دوستان لطفا در مورد روان پزشکی هم توضیح بدین
پاسخ
تشکر کنندگان: jojo_hami
(2012-02-11 ساعت 19:00)cmbt نوشته:  
(2012-02-11 ساعت 18:41)SH1A2R3 نوشته:  
(2012-02-11 ساعت 17:39)cmbt نوشته:  
(2012-02-11 ساعت 16:00)Lucky Luke نوشته:  بچه ها سلام،

من تا حالا در گیر و دار مصاحبه و کلیر و ... بودم، تازه این توپیکو پیدا کردم. به امید خدا یا علی رو بگیم و برای دهمین بار خوندن واسه امتحانات جامع رو آغاز کنیم!! من یکم تو پست ها میچرخم بعدش میام تو توپیک. به امید بهترین نتایج. شاید با وعده های عمو حسین، امکان تحصیل تو رشته های بهتر هم باشه. کما اینکه چند تا از دوستای من تو این سالها رادیولوژی match شدن، و یکیشون هم ارتوپدی! به امید موفقیت همه همکارای عزیزم.
سلام بر دوست و همکار و همراه لاتاری امسال.خبر خوب اینکه برای کسانیکه گرین کارت دارند شانس ماچ شدن در رشته‌هایی‌ که شما فرمودید بیشتر است.پس هرچه سریعتر آستین‌ها را با لا بزنید و شروع کنید و به نظر من هم از استپ ۲ شروع کنید.که راحت تره و انگیزتون بیشتر می‌شه.نکته دیگر اینکه برای آن رشته‌هأی که شما گفتید و همچنین بیهوشی که یکی‌ از پر درآمد‌ترین رشته‌ها است باید در تمامی‌ استپ‌ها نمره تان بالای ۹۵ باشد.به امید موفقیت
یعنی بازم باید درس بخوونیم؟من که اول از کار کردن بعنوانassistant physician شروع میکنم اگه شد که هیچ اگه نشد به فکر درس خووندن مییوفتم.چون من از 7 سالگی بی وقفه درس خوندم.از وقتی هم که تموم کردم مثل قرقی کار کردم.واقعا فکر میکنم دیگه اینقدر خودمو ازار ندم.رشته من و همسرم طوریه که همیشه در استرس به سر میبریم.به امید موفقیت همکارای عزیزم.
سلام بر دوست خوبم.همانطور که قبلان هم توضیح دادم این کاملا بستگی به این دارد که هدف شما چی‌ باشد.فکر کنم که موقعیت من و شما تا قدری شبیه با هم باشد.هر دو مادر هستیم و بچه کوچک داریم.پس قضیه ما فرق می‌کند چون استارت برای درس خواندن و وارد رزیدنسی شدن یعنی‌ هیچ وقتی‌ برای خانواده و بچه باقی‌ نمیماند.ولی‌ پیشنهاد دوستانه من این است که نگویید بهphysician assistant فکر می‌کنم اگر نشد فکر درس خواندن می‌ا‌فتم .برای ما‌ها همین الان هم دیر است و دیگه اصلا وقتی‌ برای تلف کردن و امتحان کردن راه‌ها نداریم.من فکر می‌کنم همین الان تصمیم خود را بگیرید و اولین قدم را برای تصمیم خودتان همین الان بردارید.این را فقط به عنوان یک پیشنهاد گفتم .از صمیم قلب امیدوارم که هر تصمیمی که میگیرید موفق بشوید و من را هم از موفقیتتان بی‌خبر نگذارید.

سلام. میشه لطفا در مورد physician assistant توضیح بدین؟ یعنی برای اشتغال در اون نیازی به دادن امتحان usmle نیست؟؟ لطفا برای من بیشتر توضیح بدین. ممنونمShy
خدایا چنان کن سرانجام کار ، تو خشنود باشی و ما رستگار.....
پاسخ
تشکر کنندگان:
(2013-09-13 ساعت 23:00)jojo_hami نوشته:  
(2012-02-11 ساعت 19:00)cmbt نوشته:  
(2012-02-11 ساعت 18:41)SH1A2R3 نوشته:  
(2012-02-11 ساعت 17:39)cmbt نوشته:  
(2012-02-11 ساعت 16:00)Lucky Luke نوشته:  بچه ها سلام،

من تا حالا در گیر و دار مصاحبه و کلیر و ... بودم، تازه این توپیکو پیدا کردم. به امید خدا یا علی رو بگیم و برای دهمین بار خوندن واسه امتحانات جامع رو آغاز کنیم!! من یکم تو پست ها میچرخم بعدش میام تو توپیک. به امید بهترین نتایج. شاید با وعده های عمو حسین، امکان تحصیل تو رشته های بهتر هم باشه. کما اینکه چند تا از دوستای من تو این سالها رادیولوژی match شدن، و یکیشون هم ارتوپدی! به امید موفقیت همه همکارای عزیزم.
سلام بر دوست و همکار و همراه لاتاری امسال.خبر خوب اینکه برای کسانیکه گرین کارت دارند شانس ماچ شدن در رشته‌هایی‌ که شما فرمودید بیشتر است.پس هرچه سریعتر آستین‌ها را با لا بزنید و شروع کنید و به نظر من هم از استپ ۲ شروع کنید.که راحت تره و انگیزتون بیشتر می‌شه.نکته دیگر اینکه برای آن رشته‌هأی که شما گفتید و همچنین بیهوشی که یکی‌ از پر درآمد‌ترین رشته‌ها است باید در تمامی‌ استپ‌ها نمره تان بالای ۹۵ باشد.به امید موفقیت
یعنی بازم باید درس بخوونیم؟من که اول از کار کردن بعنوانassistant physician شروع میکنم اگه شد که هیچ اگه نشد به فکر درس خووندن مییوفتم.چون من از 7 سالگی بی وقفه درس خوندم.از وقتی هم که تموم کردم مثل قرقی کار کردم.واقعا فکر میکنم دیگه اینقدر خودمو ازار ندم.رشته من و همسرم طوریه که همیشه در استرس به سر میبریم.به امید موفقیت همکارای عزیزم.
سلام بر دوست خوبم.همانطور که قبلان هم توضیح دادم این کاملا بستگی به این دارد که هدف شما چی‌ باشد.فکر کنم که موقعیت من و شما تا قدری شبیه با هم باشد.هر دو مادر هستیم و بچه کوچک داریم.پس قضیه ما فرق می‌کند چون استارت برای درس خواندن و وارد رزیدنسی شدن یعنی‌ هیچ وقتی‌ برای خانواده و بچه باقی‌ نمیماند.ولی‌ پیشنهاد دوستانه من این است که نگویید بهphysician assistant فکر می‌کنم اگر نشد فکر درس خواندن می‌ا‌فتم .برای ما‌ها همین الان هم دیر است و دیگه اصلا وقتی‌ برای تلف کردن و امتحان کردن راه‌ها نداریم.من فکر می‌کنم همین الان تصمیم خود را بگیرید و اولین قدم را برای تصمیم خودتان همین الان بردارید.این را فقط به عنوان یک پیشنهاد گفتم .از صمیم قلب امیدوارم که هر تصمیمی که میگیرید موفق بشوید و من را هم از موفقیتتان بی‌خبر نگذارید.

سلام. میشه لطفا در مورد physician assistant توضیح بدین؟ یعنی برای اشتغال در اون نیازی به دادن امتحان usmle نیست؟؟ لطفا برای من بیشتر توضیح بدین. ممنونمShy

وا. چرا هیچکس جواب منو نداده؟!!Sad
خدایا چنان کن سرانجام کار ، تو خشنود باشی و ما رستگار.....
پاسخ
تشکر کنندگان:
دوستان من می خواهم برای step1 اماده بشوم . تازه شروع کردم تحقیق برای تهیه مقدمات و منابعی مثل dvd کاپلان 2012 و ........تا حدود یکی 2 ماه دیگه شروع کنم کسی میتونه کمکم کنه که از کجا باید شروع کنم . قیمتها متفاوته نشر تیمورزاده میگه 2010 را داره و جدیدترش هم در ایران نیست ولی سایت کاپلان ای ار میگه 2012 را داره البته با قیمته بیشتر کسی در مورد کیفیت دی وی دی و یا کتابها و مجموعه ارایه شده در این سایت در رابطه با انکه کدوم مجموعه بهتره تجربه ای داره؟ .ممنون میشم اگه کسی که تازه قبلا شروع کرده یا مثل من قدم اوله منو راهنمایی کنه.
sara
پاسخ
تشکر کنندگان:
با سلام
دوستان کسی سری USMLEWORLD DVDS را دارد یا غیر از سایت KAPLAN.IR رامیشناسد چون این سایت فقط با فول پکیج سری کاپلان میدهد سایت دیگری را برای اریه این محصول میشناسد ؟
ممنون
پاسخ
تشکر کنندگان:




کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان