کانال تلگرام مهاجرسرا
https://t.me/mohajersara







##### هشدار #####
به تاریخ ارسال مطالب دقت فرمایید.
شرایط و وضعیت پروسه ویزا دائم در حال تغییر است و ممکن است مطالب قدیمی شامل تغییراتی باشد.
ففسا - FAFSA
سلام دوستان ، مدتی نبودم چون خیلی خیلی گرفتار کار و زندگی شدم ؛
بالاخره پس از کلی کلنجار رفتن با خودم و آینده ی پیش رو و با توجه یه همه موارد ، بنده هم برای کالج اقدام کردم و از ففسا هم کمک مالی بلاعوض گرفته و در ترم بهار مشغول به درس خوندن میشم . البته با توجه به اینکه زبان انگلیسی من باید ارتقاع پیدا میکرد ، دو ترم زبان هم برای شروع در نظر گرفته شد یعنی باید سطح زبان 5 و 6 رو بگذرونم . البته خدا رو شکر که مجبور نبودم که از سطح پایین تری شروع کنم . این برای آدمی که با نقطه شروع صفر از نظر زبان انگلیسی وارد آمریکا شده ، جای بسی خرسندی ست . به هر صورت پروردگار رو سپاس میگم .
نکته ای که لازمه بهش اشاره کنم اینه که من مدرک تحصیلی خودم رو رو نکردم و به قول دوستمون انصاف نیست که مدرک رو کنی و مشکلت حل نشه و مجبور بشی از کمکها هم استفاده نکنی !!! خدا بر ما ببخشه و منو هم عف کنه . تصمیم داشتم نرم افزار بخونم ، اما با خودم که دو دوتا چهارتا کردم ، دیدم که نرم افزار خوندن خیلی خوبه اما نه برای کسی که 42 سال از عمرش رفته و باید حداقل از 45 سالگی وارد این کار بشه . خودتون خوب میدونید که وارد شدن به این قضیه یعنی رقابت با بچه هایی که اولاً متولد آمریکا هستن ، دوماً سن و سال کمی رو دارن و بهره وری بهتری رو برای شرکتها دارن ، سوماً اینکه نداشتن سابقه کار براشون مهم نیست ، چون جوون هستن و جویای کار . به هر صورت تصمیم من عوض شد و قرار شد که یه دوره 6 ماهه تا یکساله در زمینه سیستمهای تبادل دما ببینم و گواهینامه ( Certification) بگیرم و سریع وارد بازار کار بشم . این موضوع منو خیلی زودتر به درآمد و گذران زندگی وشغل شخصی میرسونه تا نرم افزار . بعداً هم میتونم سر فرصت اون رشته رو هم که قبلاً درش کار کردم و سابقه دارم ، بصورت تحصیلی ادامه بدم . بهر صورت این فرصت خوبی بود که از ففسا کمکی بگیریم و زندگی رو به بطالت نگذرونیم .
پاسخ
(2013-12-19 ساعت 19:00)afshin4749 نوشته:  سلام دوستان ، مدتی نبودم چون خیلی خیلی گرفتار کار و زندگی شدم ؛
بالاخره پس از کلی کلنجار رفتن با خودم و ...

تبریک میگم. کار ایرکاندیشن و اینجور چیزها در آمریکا خیلی خوبه و من که فلوریدا هستم میبینم که چه بازار بی نهایت بزرگی داره. تنها اشکالش اینه شرکتها واقعا کار سنگینی از کارگر میکشن و بقولی رس طرف رو میکشن.
ایشالا که سریع حرفه ای بشین و با یکی دو نفر خودتون یک شرکت کوچک ثبت کنید و خودتون برای خودتون کار کنید. با یک ون خریدن و کمی وسایل و البته تخصص خوب حله !
پاسخ
تشکر کنندگان: مانترا ، ojee ، afshin4749 ، Saeedv13 ، pari pariaaa ، khder ، manila ، noobnoobi ، mehdi2014 ، tamana2016
(2013-12-19 ساعت 18:21)yami نوشته:  
(2013-12-19 ساعت 18:18)nedafarsi نوشته:  
(2013-12-17 ساعت 14:58)montazer59 نوشته:  
(2013-12-10 ساعت 07:17)yami نوشته:  
(2013-12-10 ساعت 03:46)nazi1368 نوشته:  سلام بر دوستان گرامی خواهش می کنم هر کمک و راهنمایی که می دانید ممنون میشم به بنده کنید.
من برنده لاتاری 24 ساله هستم و در ماه می مصاحبه داشته ام و در سی و یکم اکتبر وارد آمریکا در لس آنجلس شده ام اکنون گرین کارد و سوشال دارم برای ای دی کارد اقدام کردم و مرحله اول رانندگی را امتحان داده ام اکنون پیش فامیلم زندگی می کنم و لیسانس دانشگاه اصفهان دررشته ی فناوری اطلاعات هستم. خیلی ناامید و خیلی خیلی ناراحتم من نمی دانستم که یک سال طول می کشد که resident for tuition purposes محسوب شوم آیا درست است؟همچنین من برای FAFSA اقدام کرده ام و هنوز نتیجه اش نیامده از یک دانشگاه قبولی برای مستر دارم که در ماه ژانویه برای زمستان درسم برای مهندسی نرم افزار شروع می شود اگر وام ندهند برایم امکان پذیر نیست که به دانشگاه بروم آیا کسی تجربه ی مشابه داشته است؟ به نظرتون بهترین کار برای من چیه ؟برم دانشگاه؟ برم کالج؟ من برنامه نویس وب حرفه ایی هستم اما کار نمی تونم پیدا کنم خیلی سخت است احساس می کنم از همه ی زندگی عقب افتادم خانواده و همه چیزم رو از دست دادم خیلی ناراحتم

سلام
شرایط شما رو کاملا درک میکنم. بندرت کسی هست که با مدرک تحصیلی بالا و تخصص وارد آمریکا بشه و اولش اینطوری نشه. اگه واقعا میخواهید در این کشور آینده ای برای خودتون درست کنید باید تحمــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــل کنید. اونم نه یک سال و دو سال بلکه سالها و در عین حال تلاش مضاعف به نسبت بقیه مردمش تا خودتون رو به سطحی که میخواهید برسونید.
با توجه به اینکه خانم جوانی هستید و تازه وارد و احتمال با زبان نه چندان قوی من توصیه ام اینه که حداقل یک سال در همین شرایط ادامه بدید تا هم رزیدنت بشید و هم زبانتون در حد عالی بشه مخصوصا لیسینینگ. بعد برای یک دانشگاه ارزان اقدام کنید که از پولی که میگیرید هم جیزی براتون بمونه. تازه تا اونموقع کردیت هیستوری تون هم کمی سابقه دار میشه و میتونین وامهای متفرقه دانشجویی از بانکها هم بگیرید البته اگه دانشگاه شما رو اون بانک قبول بکنه.
در این یکسال سعی کنید یک شغل که با مردم و مشتری طرف هستید پیدا کنید و اگه نشد هم یک کار داوطلبانه یا انترنشیپی بدون دستمزد در زمینه تخصصی خودتون اما در یک شرکت معروف پیدا کنید تا رزومه تون رو ارتقا بده و در ضمن در رزومه تون نشون داده بشه که در سوابق کاری تخصصی شما وقفه ای نیوفتاده.
یک راهشم با همان ففسا یکی دو ترم با شهریه بالا بخونید اگه توان مالی شو دارید.
چون اسم دانشگاهتون رو نمیدونم و نگفتین که GRE و این مسائل رو دارین یا نه فقط یک یادآوری کنم که حتما تحقیق کنید که دانشگاهتون معتبر و آکردیته باشه.

سلام
مگه ففسا برای مستر هم کمک بلا عوض میکنه؟
[/quote
من تجربه خودم برای شما مینویسم این تجربه منحصربه ایالت نوادا وشهرلاس وگاس هست وممکنه درسایرایالتها به این صورت نباشه
من لیسانس حسابداری دارم ..برای کالج csnدروگاس ثبت نام کردم .ترم های ابتدایی آموزش زبان انگلیسی است وپس ازاوون هم رشته تخصصی موردنظرم میتونم شروع کنم.درزمان ثبت نام مدرک تحصیلی خودم دیپلم اعلام کردم به این دلیل که نمیخواستم رشته تحصیلی خودم ادامه بدم وفوق بخونم.وازطرفی فکرکردم شاید به افرادبا مدرک تحصیلی بالا درکالج فایننشیال تعلق نگیره .بعدازثبت نام وتست زبان برای فایننشیال ثبت نام کردم وتقریبا تمام امورمربوط به فایننشیال انجام شده وهرهفته به بخش اموردانشجویی وفایننشیال مراجعه میکنم تا ببینم که رونددریافت واموربه خوبی پیش میره.من نمیدونم که آیا واقعا ایالتهای دیگه این قانون این استیت بودن به چه صورته اما اینجا به این طریق نیست .وشما به نظرم باید مدام درحال مکاتبه وپیگیری جریان فایننشیال خودتون باشید ومدام به دانشگاه مراجعه کنید وببینید که روند اوون به چه صورت پیش میره.درضمن من 5ماه بیشترنیست که اینجا هستم وقصددارم که نمرات تحصیلیم بعدازکالج به unlvمنتقل کنم که انجام پذیرهست.

من الان یه سوالی واسم پش اومده، از تحقیق هایی که کرده بودم فکر میکردم توی همه مقاطع میشه از فسفا استفاده کردو من دارم از الان مکاتبه میکنم برای دکتری و فکر میکردم میتونم اونجا بعد از گرفتن پذیرش از فسفا درخواست وام کنم، با این چیزهایی که الان خوندم به این موضوع شک کردم!!! میشه منو راهنمایی کنین؟

تا جایی که من میدونم ففسا صرفا برای Undergraduate هست و فقط برای یکبار تحصیل دراین مقطع برای همینه که همه میگن اگه قبلا از هر جایی مدرک کاردانی یا لیسانس دارین رو نکنین. چون انصاف نیست وقتی اینجا قبولش ندارن، بخاطر اون از وام هم محروم بشن. البته نمیدونم اساسا نگفتن این سابقه تحصیلی جرم هست اینجا یا نه. احتمالا موقع پر کردن فرم ففسا طرف متعهد میشه که حرف درست رو بزنه.
برای مقاطع Gradutae یعنی فوق و دکترا وامهای بانکی و بورسیه و گرنت و انواع دیگری از فاند ها وجود داره. با همان دانشگاهی که صحبت مکاتبه میکنین ازشون بپرسین چون اطلاعات کامل دارن که شما چی میتونین بگیرین.
البته وامهای بانکی معمولا به کردیت هیستوری هم کمی ربط داره.

گرفتن فاند و فایننشال ایدهایی از این نوع ظاهراً به نظر اساتید داره ولی من فکر میکردم فافاسا رو هرکی اپلای میکنه میتونه استفاده کنه
من یه سایت یکی دوتا دانشگاه هم سر زدم برای دانشجویان گرجویت هم وام رو عنوان کرده بودند که ثبت نام توی ففسا شرایط اولیه اش بود، حالا یه کم سردرگم شدم Sad
کیس نامبر:2014AS8XX*کنسول:ابوظبی*ایمیل فرمها:MAY25*بولتن کارنت:AUG13*ویزا:اواخرOCTیکضرب*سفرنامه قسمت اول-قسمت دوم*مقصداول:هیوستون مارچ2014*مقصدنهایی:بوستون آگست2014*تجربه کار در امریکا*
پاسخ
تشکر کنندگان: nika ، pari pariaaa ، Lemony ، khder ، noobnoobi
من یک تحقیقی کردم و ظاهرا درسته دانشجوهای فوق و دکترا هم میتونن برای ففسا اقدام کنن ولی فرقش با دانشجوهای کاردانی و لیسانس اینه که مقدار وام و تنوع وامی که برای دانشجوهای فوق و دکترا از طریق ففسا میدن کمتره و بیشتر این مرحله برای تشخیص نیاز مالی دانشجو هست تا دادن وام واقعی و اگه اول کار چیزی هم بدن خیلی ناچیز هست.
ظاهرا اگه بورسیه نه وام دیگه ای از طریق ففسا به دانشجو تعلق بگیره، فوری همان مبلغ وام ففسا رو هم ازش کم میکنن و بقیه اش رو میدن.
در نتیجه شما روی ففسا به عنوان ابزار تشخیص مقدار نیاز دانشجو حساب کنید و نه گرفتن وام قلنبه مثل مقطع کاردانی یا لیسانس چون برای فوق و دکترا انتظارشون این هست که دانشجو از بورسیه ها و گرنتها و وامهای بانکی و فاندهای غیر ففسا استفاده کنه که البته زیاد هم هستن.

http://studentaid.ed.gov/sites/default/f...g-info.pdf

http://studentaid.ed.gov/fafsa
پاسخ
تشکر کنندگان: romance33 ، nedafarsi ، Saeedv13 ، deineath ، ojee ، pari pariaaa ، gbtm ، Lemony ، khder ، noobnoobi
با سلام

فقط خواستم بگم ففسا به فوق لیسانس هم تعلق میگیره. من لیسانس ایران گرفته بودم وقتی‌ گرین کارت رو گرفتم از ایران برای فوق اپلی‌ کردم. ففسا هم شامل‌ام شد. در کّل فکر نمیکنم مشکلی‌ باشی‌ واسه فوق همه‌‌جا ففسا میده. موفق باشید.
پاسخ
تشکر کنندگان: nedafarsi ، odiseh ، ojee ، pari pariaaa ، gbtm ، apoornaki ، khder ، noobnoobi ، mehdi2014
(2013-12-20 ساعت 20:27)hamed_gh نوشته:  با سلام

فقط خواستم بگم ففسا به فوق لیسانس هم تعلق میگیره. من لیسانس ایران گرفته بودم وقتی‌ گرین کارت رو گرفتم از ایران برای فوق اپلی‌ کردم. ففسا هم شامل‌ام شد. در کّل فکر نمیکنم مشکلی‌ باشی‌ واسه فوق همه‌‌جا ففسا میده. موفق باشید.

جسارتا فضولی نباشه میشه بگین چقدر تعلق گرفت برای هر سال تحصیلی (دو ترم)؟ البته اینکه هر مقداری که حالا مثلا دادن آیا ماکزیمم بود یا بخاطر داشتن ساپورت خانوادگی یا هر دلیل دیگری مقدار کمتری شاملتون شد؟
پاسخ
تشکر کنندگان: odiseh ، pari pariaaa ، noobnoobi
بایدسایت ففساوسایت دانشگاه بادقت بخونید هرایالتی قوانین وشرایط خاص خودشه داره من یادمه اوایل راجع به یک گزینه ای درففسا تحقیق میکردم که الان هرچقدرفکرمیکنم یادم نمیاد..وقتی ایالتهای مختلف مطالعه کردم متوجه شدم که قانونش درایالتهای مختلف متفاوته امیدوارم که یادم بیادوبراتون بنویسم.حتی موردهای خیلی جزیی ترشامل گواهینامه وبازکردن حساب درهرایالتی شامل قوانین خاص خودشه ونمیشه یک تجربه دریک شهروایالت به شهردیگه ای تجویزکرد.با این حال قسمتی درهرمرکزدانشگاهی وجودداره به نام فایننشیال که میتونه به خوبی افرادراهنمایی کنه وشما میتونیدحتی قبل ازهراقدامی شرایط خودتون شرح بدیدودرخواست راهنمایی کنیدوبا حوصله افرادمتقاضی راهنمایی میکنندبااین حال من درجایی که هستم به نظرم میرسه که یک مقدارشرایط دریافت فایننشیال برای مقاطع فوق ودکتری متفاوته ونیازمندتحقیق بیشتر.
2013AS6354،رویت:6MAY،ارمنستان . 2،نفر. ارسال : 19MAY، کارنت: 11feb، مصاحبه:هفته29اپریل.کلیرنس :14جوون.ویزا:26جوون.ورود29جولای.لاس وگاس
پاسخ
تشکر کنندگان: sib 24 ، yami ، مانترا ، pari pariaaa ، noobnoobi ، mehdi2014
من توی union county collage ثبت نام کردم فسفا رو هم پر کردم . سابمیت هردوش برام اومده و پین و غیره . ولی تعیین سطح برای ای اس ال نشدم هنوز . ولی فکر کنم 6 سطحیه و ترمی 3000 تاس که احتمالا فاننشیالش رو بدن . حالا نمیدونم چیزی بدن یا نه ولی خوب حالا منتظریم . شاید هم ندن چون ادمیشن کالج گفت تازه اومدی و ما نمی دونیم چطوریه ! یه چیز دیگه که هست من کاردانی نرم افزار دارم بنظرتون مدرکم رو ارائه کنم اونجا ؟ تاثیری داره ؟ اگه نخوام کامپیوتر بخونم چی میشه بعد ؟ ممنون
2013EU21XX
ورود 22 نوامبر 2013
نیویورک
پاسخ
تشکر کنندگان: shatsi ، pari pariaaa ، manila ، noobnoobi
سلام دوستان
میشه راجع به اینکه اگه کسی بخواد فوق لیسانس MBA توی آمریکا بگیره و معدل لیسانسش توی ایران 13 باشه و نرم افزار خونده باشه چطوری می تونه ادامه تحصیل بده منو راهنمایی کنین لطفا؟

من فقط بگم که دارم برای تافل می خونم اما دیگه نمی دونم قدم بعدی چیه . یکی از دوستانم می گفت که هزینه تحصیل توی آمریکا خیلی بالاست و این حرف برای من که هنوزنیومدم اونجا و شدیدا به فکر ادامه تحصیل هستم خیلی ناامید کننده بود
شماره کیس: 4XXXX
رویت قبولی:Aug 2011
ارسال فرمهای اول و دوم :Oct 2011 و May 2012
مصاحبه:June 2012
دریافت کلیرنس:July 2012
دریافت ویزا:Aug 2012
ورود به آمریکا:Nov 2012
دریافت گرین کارتBig Grinec 2012
ورود مجدد: July 2014
پاسخ
تشکر کنندگان: ojee ، pari pariaaa ، noobnoobi
(2013-12-26 ساعت 15:18)odiseh نوشته:  سلام دوستان
میشه راجع به اینکه اگه کسی بخواد فوق لیسانس MBA توی آمریکا بگیره و معدل لیسانسش توی ایران 13 باشه و نرم افزار خونده باشه چطوری می تونه ادامه تحصیل بده منو راهنمایی کنین لطفا؟

من فقط بگم که دارم برای تافل می خونم اما دیگه نمی دونم قدم بعدی چیه . یکی از دوستانم می گفت که هزینه تحصیل توی آمریکا خیلی بالاست و این حرف برای من که هنوزنیومدم اونجا و شدیدا به فکر ادامه تحصیل هستم خیلی ناامید کننده بود

بغیر از تافل شما نتیجه آزمون GRE رو هم میخواهید که ریاضی و زبان هست و زبانش خداییش خیلی سخته.
معدود دانشگاههایی هستن که GRE نمیخوان مثل Nova Southern که طرف ماست در فلوریدا و دانشگاه معتبریه ولی شهریه اش برای فوق بالای 700 و برای دکتری بالای 1000 دولار هست برای هر واحد. فکر کنم این استیت و اوت او استیت هم نداره.
پاسخ
تشکر کنندگان: deineath ، مانترا ، romance33 ، ParsTrader ، pari pariaaa ، noobnoobi
من university of Houston مستر رو شروع کردم و فرم های FAFSA رو هم پر کردم. FAFSA هم بررسی و انجام داده و فرستاده Financial Aid دانشگاه. اونجا HOLD شده به خاطر وضعیت Selective Service Registration
من 34 سالمه و کارت معافیت سربازی ایران رو دارم. مراجعه حضوری کردم و گفتم هر مدرکی که لازمه بیارم. گفتند باید مدرکی بیاری که قبلش illegal در آمریکا نبودی.
من هم پاسپورت و مهر ورودم رو کپی گرفتم و دادم ولی الان دوباره چک کردم Hold شده به خاطر همین SSS.
من الان وضعیت سربازیم رو چطور باید براشون ثابت کنم؟
پاسخ
تشکر کنندگان: ojee ، romance33 ، pari pariaaa ، noobnoobi
(2014-01-20 ساعت 18:11)renausa نوشته:  من university of Houston مستر رو شروع کردم و فرم های FAFSA رو هم پر کردم. FAFSA هم بررسی و انجام داده و فرستاده Financial Aid دانشگاه. اونجا HOLD شده به خاطر وضعیت Selective Service Registration
من 34 سالمه و کارت معافیت سربازی ایران رو دارم. مراجعه حضوری کردم و گفتم هر مدرکی که لازمه بیارم. گفتند باید مدرکی بیاری که قبلش illegal در آمریکا نبودی.
من هم پاسپورت و مهر ورودم رو کپی گرفتم و دادم ولی الان دوباره چک کردم Hold شده به خاطر همین SSS.
من الان وضعیت سربازیم رو چطور باید براشون ثابت کنم؟

Selective Service Registration سایت داره اونجا نوشته که چطور بهشون نامه بفرستی. بررسی میکنن جواب میدن میبریش میدی دانشگاه.
پاسخ
تشکر کنندگان: romance33 ، Saeedv13 ، ParsTrader ، noobnoobi ، mehdi2014
(2014-01-20 ساعت 18:17)yami نوشته:  
(2014-01-20 ساعت 18:11)renausa نوشته:  من university of Houston مستر رو شروع کردم و فرم های FAFSA رو هم پر کردم. FAFSA هم بررسی و انجام داده و فرستاده Financial Aid دانشگاه. اونجا HOLD شده به خاطر وضعیت Selective Service Registration
من 34 سالمه و کارت معافیت سربازی ایران رو دارم. مراجعه حضوری کردم و گفتم هر مدرکی که لازمه بیارم. گفتند باید مدرکی بیاری که قبلش illegal در آمریکا نبودی.
من هم پاسپورت و مهر ورودم رو کپی گرفتم و دادم ولی الان دوباره چک کردم Hold شده به خاطر همین SSS.
من الان وضعیت سربازیم رو چطور باید براشون ثابت کنم؟

Selective Service Registration سایت داره اونجا نوشته که چطور بهشون نامه بفرستی. بررسی میکنن جواب میدن میبریش میدی دانشگاه.

سلام
ربطي به مقطع تحصيل نداره . منم كه كالجم هر سري برا ففسا همين رو ميگه و هر سري همون اطلاعات ورود به امريكا رو مي دم و اسكن انها كفايت مي كنه و مركز ففسا تو كالج برام "ويو" مي كنه و كل سال همه چي اوكي هست تا ففساي بعدي ولي براي نامه به سلكتيو سرويس مطمئن نيستم . چون كلا دوست ندارم جاهايي كه ازم بي خبرند از من مطلع بشن. هرچند قانوني اينجام
امام راحل یه جمله جالبی داشت می فرماید" انشاله خدا همه ما را آدم کند" !
آمین رو بلند بگو ! Big Grin
Lol Wink
پاسخ
تشکر کنندگان: romance33 ، noobnoobi
(2014-01-20 ساعت 18:11)renausa نوشته:  من university of Houston مستر رو شروع کردم و فرم های FAFSA رو هم پر کردم. FAFSA هم بررسی و انجام داده و فرستاده Financial Aid دانشگاه. اونجا HOLD شده به خاطر وضعیت Selective Service Registration
من 34 سالمه و کارت معافیت سربازی ایران رو دارم. مراجعه حضوری کردم و گفتم هر مدرکی که لازمه بیارم. گفتند باید مدرکی بیاری که قبلش illegal در آمریکا نبودی.
من هم پاسپورت و مهر ورودم رو کپی گرفتم و دادم ولی الان دوباره چک کردم Hold شده به خاطر همین SSS.
من الان وضعیت سربازیم رو چطور باید براشون ثابت کنم؟
دوست عزیز این selective service یک نامه هست.شما پس ازتکمیل یک فرم که دانشگاه بایددراختیارشمابذاره وپست این فرم به اداره موردنظرکه آدرسش دراین فرم هست وگرفتن یک کپی ازصفحه ویزا ومهرورودشما به امریکا وفرستادن اون به همراه این فرم این نامه برای شما میاداصل نامه رونگه داروازروش کپی بگیرهرجارفتی واسه تحصیل یا تحت هرشرایطی این نامه روخواستن سریع کپی میگیری میدی بهشون .من برای ففسا این نامه روگرفتم وفرستادم الان هم فایننشیال گرفتم اگربرای این ترم درخواست دادیدسریع اقدام کنیدتازمان نگذشته اگرمتوجه نشدیدبه من پیغام بدید
2013AS6354،رویت:6MAY،ارمنستان . 2،نفر. ارسال : 19MAY، کارنت: 11feb، مصاحبه:هفته29اپریل.کلیرنس :14جوون.ویزا:26جوون.ورود29جولای.لاس وگاس
پاسخ
تشکر کنندگان: romance33 ، noobnoobi ، mehdi2014
دوستان سلام

من دو تا سوال داشتم که اگر ممکنه به من جواب بدید چون JAN 27 کلاسها شروع میشه ، من و خانم توی ففسا ثبت نام کردیم و بعد به کالج مراجعه و امتحان تعیین سطح زبان رو دادیم و معلوم شد که چه کلاسی باید بشینیم ، بعد مراجعه کردیم به سایت کالج و دیدیم که زده من مشکل SELECTIVE SERVICE دارم و خانم مشکل SSN ، من به سایت SSS یا SELECTIVE SERVICE مراجعه کردم فرم تیپی داشت دانلود کردم و مشخصات رو داخلش پر کردم و اون رو با پست ارسال کردم اونها هم قبل از ژانویه جواب دادن که شما مشکلی نداری و این نامه رو برات میفرستیم به هرجا میخوایی ارائه کن ....منم از اون موقع تا حالا نامه رو دادم به کالج و تازه هفته قبل توی سیستم اعمال کرده و گفته که 2 تا 3 هفته طول میکشه تا پاسخ نهایی رو به شما بدیم که به شما تعلق می گیره یا نه .....تا الان هم یکبار انتخاب واحد کردم و بدلیل نپرداختن پول من رو DROP کرده و دوباره واحد برداشتم با فرق اینکه یکی از کلاسها که 6 واحدی و اصلی هم بود یعنی ESOL20 و 6 واحدی جا نداشت و بصورت WAITING LIST ثبت نام کردم حالا می خواستم ببینم با توجه به اینکه دوشنبه کلاسها آغاز میشه و تا ساعت 6 امروز هم گفتن که دوباره اگه تکلیف پول معلوم نشه DROP میکنن کلاس ها رو من باید چیکار کنم به نظر دوستان....دوشنبه سر کلاس برم...؟ نروم؟......مشکل خانم هم تا بحال حل نشده و با وجود ارائه SSN که حدود 1/5 ماه پیش انجام شد و پیگیری های حضوری متوالی هنوز برای ایشون هم HOLD میباشه ....ممنون میشم پاسخ بدید......
2013AS45xx ღ دیدن قبولی: 07 نوامبر ۲۰۱۲ ღ ارسال فرم‌ها: 23نوامبر ۲۰۱۲ با ایمیل ღ مصاحبه: 20 مارچ ۲۰۱۳، آنکارا، برگهٔ صورتی ღ سفرنامه ღ مقصد:  *San diego *California  Smile ، کلیر:16 سپتامبر(180 روز انتظار)، تاریخ issued : سپتامبر 19، دریافت ویزا: 20 سپتامبر *آنکارا* تاریخ ورود به امریکا: 23 نوامبر(قطر ایرلاین)
پاسخ
تشکر کنندگان: romance33 ، noobnoobi




کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان