کانال تلگرام مهاجرسرا
https://t.me/mohajersara







##### هشدار #####
به تاریخ ارسال مطالب دقت فرمایید.
شرایط و وضعیت پروسه ویزا دائم در حال تغییر است و ممکن است مطالب قدیمی شامل تغییراتی باشد.
فرزندان مجرد يا متاهل بالای 21 سال
پس مثل اینکه فقط شانس داداش من بود که ۲۰ روز مونده به ۲۱ سالگیش با یه پرونده ی کامل که فقط وقت مصاحبش مونده بود نامه دادن که از F2A به گروه F2B منتقلش کردن!!!Sad

Periority Date:sep 2005
Category: F2B

تکمیل پرونده : ۱۶ مارچ ٢٠١١
در انتظار وقت مصاحبه
پاسخ
تشکر کنندگان:
(2011-05-22 ساعت 13:52)نیوشا نوشته:  سلام ؛ من 21 سالم تموم شده بود ولی ویزا رو دادن!!!! این داستانی که میگن اگه 21 سالت گذشته دیگه ویزا بهت نمیدن اشتباه!!!!!!!! ما از طریق f4 اقدام کرده بودیم از طرف عمه ام ....
20 روز دیگه من میرم....
امیدوارم همه ی 21 ساله ها ویزا بگیرن ............
سلام دوست عزیز لطف می کنین تاریخ اپلای ، تاریخ کارنت شدن کیس ، تاریخ مصاحبه و تاریخ تولدتون ( البته اگه ایرادی نداره) لطف کنین بگین؟
خلاصه وضعیت در لینک زیر است.
اینجا
پاسخ
تشکر کنندگان: bsbali ، amir2640 ، dreamer60
(2011-05-22 ساعت 16:39)samba نوشته:  
(2011-05-22 ساعت 13:17)Kaveh90 نوشته:  سلام دوستان عزیز
تو همین سایت مهاجر سرا دوستانی هستن که دنبال این قانون هستن. منم یکی از این دوستان هستم.
منم خیلی دنبال این قانون رفتم آخرش هم نفهمیدم که چه خبرهBig Grin، یه قانون دیگه ای هست که میگه مدت زمان انتظار شما برای approve شدن و تعلق شماره کیس نامبر به شما رو از سن شما ( در زمان مصاحبه) کم می کنن ( مثلا برای کیس ما حدود سه سال میشه) اگر زیر 21 بشه به شما ویزا تعلق میگیره.
ولی در کل بهتر ما توی خود سایت های اداره مهاجرت دنبال این قانون بگردیم تا بتونیم یه قانون قطعی برای این مشکل پیدا کنیم. من فکر نمکنم که وکیل های ایرانی توی امریکا بتونن کار خیلی خاصی بکنن.

"اون یه قانون دیگه ای که میگه مدت زمان انتظار شما برای approve شدن و تعلق شماره کیس نامبر به شما از سن شما (در زمان مصاحبه) کم می کنن اسمش هست:"
Child status protection act یا به طور خلاصه (CSPA) Big Grin

اگه شما 3 سال approve پروندتون طول کشده باشه احتمالا این مقدار از سنتون کم می شه. اون زمان من با اینکه زمان مصاحبه 6 ماه سنم بیشتر شده بود اما از پرونده حذف شده بودم، فقط حدود 1 ماه از سنم کم کردن چون approve پروندمون 12 سال قبلش موقع درخواست 1 ماهه اومده بود. خیلی جالبه که یه فامیل دیگمونم اون موقع با ما نوبتشون شده بود و درخواست کننده پرونده ها یکی بود و تشکیل پرونده ها حدودا همزمان بود، approve اونا خیلی بیشتر طول کشیده بود و شانس من مال ما یک ماه بود که اصلا به درد من نخورد و من با 4 ماه و خورده ای بیشتر 21 نتوستم مصاحبه برم. حتی دوباره از طریق خانواده درخواست گرین کارت برام دادن 3 سال طول کشید تا approve اومد و واقعا نمی دونم اون موقع چه طوری یه ماهه اومده بود!
اینا رو خوده nvc فکر می کنم حساب کرده بود که من چقدر سنم بیشتره.
البته همینطور که شما هم فرمودین فکر کنم خیلی ماده تبصره و اینا داره و کلا باید پرونده رو دید که کی شامل می شه کی نه.
F1
تشکیل پرونده: آگوست 2007 |مصاحبه: جون 2015 ،ارمنستان | ویزا: یکضرب
ورود اول به امریکا: جون 2015 | دریافت سوشال: 2 هفته بعد از ورود - گرین کارت: 6 هفته بعد از ورود
سفرنامه
پاسخ
تشکر کنندگان: bsbali ، amir2640 ، Kaveh90 ، battosai
ما وکیل هم داشتیم یعنی هنوز هست. اون زمان این بحث بود که همچین کاری کردن ولی بعد دیگه نشد و مثکه دادگاه هم رفتن و هنوز می رن، اگر وکیلی بتونه بکنه احتمالا بقیه هم می تونن، فکر نکنم فعلا اینجور باشه.
این مدارکی که گفتین می شه اسکنشو تو ایمیل فرستاد؟ یا اینکه درخواست ها باید پستی باشه؟
نمی دونم کسیو می شناسین از این راه رفته باشه جدیدا؟ حتی قبلا هم فکر نکنم تعداد زیادی رفته باشن
اگه لینکی سایتیم هست برا پست قبلیتون ممنون می شم بزارین.

(2011-05-23 ساعت 09:17)samba نوشته:  
نقل قول:If your child cannot immigrate with you because of their age, then a separate petition must be filed for your child

حال بیاید فرض کنیم به هر دلیل کنسول به این نتیجه برسد که شما مشمول قانون CSPA نیستید و سن شما بیشتر از 21 سال است. حالا چه کار باید کرد؟
همانطوریکه در نقل قول بالا اشاره شده است یک Petition جداگانه باید برای شما اصطلاحاً file شود ولی این به این معنی نیست که Priority date خود را از دست خواهید داد.
برای اینکه Priority date اولیه خود را بتوانید مطالبه کنید لازم است که:

اول: یک کپی از فرم اولیه I-130 که نام شما به عنوان کودک زیر 21 سال در آن درج شده است داشته باشید.

دوم: نیاز به یک کپی از Approval Notice مربوط به فرم I-130 (که نام شما به عنوان کودک در آن ذکر شده) دارید

سوم: اگر به هر دلیل Approval Notice گم شده است (مثلاً خاله - دایی - عمه - عمو آن را گم کرده اند و یا یادشان نیست که کجا گذاشته اند) هنوز این شانس را دارید که تقاضا کنید که یک کپی از Approval Notice برایتان ارسال شود برای اینکار باید فرمی پر شود که اطلاعات بیشتر را در لینک زیر می توانید پیدا کنید.
http://www.uscis.gov/portal/site/uscis/m...18190aRCRD

چهارم: ارسال یک نامه به عنوان Cover letter که در آن تقاضا می کنید که Priority date اولیه شما لحاظ شود.

پنجم: اگر به شما جواب مثبت دادند که به منظور خود رسیده اید ولی اگر جواب منفی دادند نا امید نشوید و باز هم ای.میل بفرستید و تقاضا کنید Priority date اولیه شما را به شما برگردانند.

ششم: تمام اینکارها را باید در طی یکسال از زمان "کارنت" شدن کیس انجام دهید.

هفتم: اگر مهاجرت برایتان خیلی مهم است وکیل بگیرید ولی اگر قصد دارید بروید گرین کارت بگیرید و برگردید ایران بنابراین زیاد وقت دارید.
F1
تشکیل پرونده: آگوست 2007 |مصاحبه: جون 2015 ،ارمنستان | ویزا: یکضرب
ورود اول به امریکا: جون 2015 | دریافت سوشال: 2 هفته بعد از ورود - گرین کارت: 6 هفته بعد از ورود
سفرنامه
پاسخ
تشکر کنندگان:
(2011-05-23 ساعت 16:36)samba نوشته:  
INA § 203(h)(3), 8 U.S.C. § 1153(h)(3), reads:
Retention of priority date.—If the age of an alien is determined under paragraph (1) to be 21 years of age or older for the purposes of subsections (a)(2)(A) and (d), the alien’s petition shall automatically be converted to the appropriate category and the alien shall retain the original priority date entered upon receipt of the original petition.

جالبه، البته چون قانونه یکم سخته زیاد گویا نیست اما انگار داره می گه که باید تاریخ تبدیل بشه.
خب اینو حتما وکیلا هم می دونن که تو قانون همچین چیزی هست و نباد سخت باشه استفادش، نمی دونم شاید ماده تبصره ای چیزی هست که همینو رد می کنه وگرنه چرا اینجور عمل نمی کنن!
اگر شما الان وکیلی می شناسین خارجی ایرانی که همچین کاری بکنه اگه می شه اسمشو بگین.
F1
تشکیل پرونده: آگوست 2007 |مصاحبه: جون 2015 ،ارمنستان | ویزا: یکضرب
ورود اول به امریکا: جون 2015 | دریافت سوشال: 2 هفته بعد از ورود - گرین کارت: 6 هفته بعد از ورود
سفرنامه
پاسخ
تشکر کنندگان: amir2640
(2011-05-22 ساعت 16:57)samba نوشته:  قانون Child status protection act یا به اختصار (CSPA) در ششم آگوست 2002 تصویب شد. این قانون خیلی پیچیده است، بد نوشته شده بنابراین هر کس به میل خود اون رو تفسیر می کنه و اینکه شامل حال همه نمی شه. البته بعضی ها از جمله وکلای امور مهاجرت می گن که باید شامل حال همه بشه!
بله تاریخ 6 آگوست 2002 این قانون تصویب شد و فقط شامل کسانی می شه که کیسشون بعد از 6 آگوست 2002 aprove شد قبل از اون اگر هرکس کیسش اپروو شده باشه شامل حالشون نمیشه متاسفانه .. از هستی بانو میتونید در مورد این سایت اطلاعات بگیرید اگر انگلیسیتون خوب باشه که هست دوست عزیز این اطلاعاتو کاملا توضیح داده و حتی مثال هم زده
پاسخ
تشکر کنندگان:
من می دونم که قبلا این کار انجام شده برا خانم گارسیا و حالا تعدادی دیگه اگه نگاه کنید می بینید پستا تاریخشون قدیمیه 2006 و 2007 . چیزی که الان هست اینجور نیست. از اون موقع تا حالا وکیلا دادگاه می رن که بتونن برا همه از این قاونون استفاده کنن اما فعلا جواب ندادن و هنوز مسائل قانونی داره . ما مسائل خانم گارسیا رو همون موقع خوندیم و حتی با وکیلشم تماس داشتیم. چیزی که الان هست اگه شما درخواست کنین فعلا تاریختون عوض نمی شه مگر اینکه یک مورد جدید بگین که تونسته باشن چون الان این کیس گارسیا رو اینقد همه وکیلا خبر دارن که اگه وکیلی دوباره انجام بده خب بقیه هم خبر دا می شن ، اون زمان چون جدید بود یه عده تونستن استفاده کنن.
من اینا رو برا این می گم چون پول وکیل گرونه هزینش برا همچین موردی بالاس و فعلا که جواب نداده (من خودم یه نمونش که وکیل داریم)
اگه وکیل هم می خواین بگیرین فعلا زیاد امیدوار نباشین که بتونه تاریخ تشکیل پروندتونو عوض کنه و برنامه هاتون رو این باشه که زود کارتون درست می شه. چون فعلا دادگاها نتیجه ندادن و هنوز قاضی نظرشو نگفته و تاریخ تشکیل پرونده همین تاریخ جدیده فعلا .بهرحال امیدوارم که زودتر نتیحه رو بگن ولی 4 5 سال فعلا همینه!
(مطالب این پست از صحبت وکیلا تو تلوزیون، وکیل خودم و وضعیت پرونده خودم بود مرجع اینترنتی نمی دونم)
F1
تشکیل پرونده: آگوست 2007 |مصاحبه: جون 2015 ،ارمنستان | ویزا: یکضرب
ورود اول به امریکا: جون 2015 | دریافت سوشال: 2 هفته بعد از ورود - گرین کارت: 6 هفته بعد از ورود
سفرنامه
پاسخ
تشکر کنندگان: frozen mind
(2011-05-22 ساعت 14:09)leily نوشته:  پس مثل اینکه فقط شانس داداش من بود که ۲۰ روز مونده به ۲۱ سالگیش با یه پرونده ی کامل که فقط وقت مصاحبش مونده بود نامه دادن که از F2A به گروه F2B منتقلش کردن!!!Sad
عذر میخوام میتونید بیشتر توضیح بدین یعنی چی اخه برادرتون هنوز 21 سالش نشده بود از پرونده انداختنش بیرون؟ تازه میگن تا اخر 21 سالگی فرزند جا داره برای دریافت ویزا مطمئنید دوست عزیز؟ البته بگم خانوم نیوشا گفت که در گروه f4 بود گروه f2a نمیدونم چطور یاست میشه بیشتر توضیح بدین کار مهاجرتتونو؟
پاسخ
تشکر کنندگان:
اینا فکر نمی کنید کمی سطحش بالا باشه من این مسائل فارسیشم بخونم متوجه نمی شم شاید هیچ کس دیگر هم که الان تو نوبته این چیزا رو ندونه و لازم هم نباشه.
منظورم اینه کسی که می خواد با یه چیزی کار کنه لزومی نداره همه مسائل داخلی سیستمو بدونه، مثلا ریز قانون حمایت فرزند چیه یا دادگاه appeal کجاست و وکیل ها کجا شکایت می کنن ... خب اینا که دیگه کار وکیله
من نتیجه نهایو گفتم که برای جابه جا کردن تاریخ درخواست جدید هنوز موفق نبودن، چند سال پیش مواردی بوده اما نه الان. حرف وکیل و دادگاهم اوردم ولی نه تخصصی، در حد اینکه وکیلا تو دادگاه فعلا نتیجه نگرفتن!
من متوجه لینک و منظورتون نشدم، می شه به زبان ساده بگین منظورتون اینه که طول می کشه دادگاه جواب بده یا برا یه سری پرونده ها این جواب می ده برا بعضی نه یا ...؟
F1
تشکیل پرونده: آگوست 2007 |مصاحبه: جون 2015 ،ارمنستان | ویزا: یکضرب
ورود اول به امریکا: جون 2015 | دریافت سوشال: 2 هفته بعد از ورود - گرین کارت: 6 هفته بعد از ورود
سفرنامه
پاسخ
تشکر کنندگان: dreamer60
(2011-05-25 ساعت 07:15)samba نوشته:  یک گروه از وکلا اعلام کرده اند که در دادگاه استیناف سانفرنسیسکو شکایت خود را مطرح کرده اند نتیجه دادگاه استیناف که همه منتظر آن هستند می تواند شرایط را به کلی تغییر دهد.
http://fa.wikipedia.org/wiki/%D8%AF%D8%A...A%A9%D8%A7
به هر حال قصد من این نبود که بحث به اینجا کشیده شود فقط سعی داشتم با کمک دیگر دوستان بررسی کنیم که CSPA با چه فرمولی سن را محاسبه می کند که هنوز موفق نشده ام Sad
من این فرمولو به دست آوردم دوست عزیز اولا باید بگم من 24 سالمه در کتگوریه f4 هستم از منم پول صدور ویزا خواستن و اسمم در همه مدارکها بوده سال 2000 تقاضا داده بودیم و در سال 2010 مدارک را تکمیل کردیم البته اداره مهاجرت ازمون خواسته بود.. یه جورایی نوبتمونه 2 ماه دیگه کیسمون کارنت میشه و منتظر تاریخ مصاحبه هستیم و من خیلی تحقیق کردم بیشتر سایتهای اداره مهاجرتو مرور کردم وفرمولها را به دست اوردم این قانون بهش خیلی توجه میکنند اخیرا در 6 آگوست 2002 این قانون تصویب شده و کسانی که نامه اپروو را بعد از این تاریخ دریافت کردن شامل حالشون میشه از جمله خانواده من بازم قطعی نمی خوام صحبت کنم در مورد این مسئله پس منتظرم برای مصاحبه انشالله بیبنم که نتیجه مطلوبه داشته باشه به امید خدا و دوستان را حتما در جریان قرار خواهم داد

از همه دوستان میخوام تاریخ PRIRITY , تاریخی که نامه aprove را دریافت کردن بگن میخوام آمار بگیرم در رابطه با همین فرمول میخوام یک چیزو مطمئن شم ممنون از دوستان لطفا همکاری کنید
پاسخ
تشکر کنندگان: frozen mind ، Kaveh90 ، samba ، bsbali
(2011-05-25 ساعت 10:05)پرنا رحمانی نوشته:  
(2011-05-25 ساعت 07:15)samba نوشته:  یک گروه از وکلا اعلام کرده اند که در دادگاه استیناف سانفرنسیسکو شکایت خود را مطرح کرده اند نتیجه دادگاه استیناف که همه منتظر آن هستند می تواند شرایط را به کلی تغییر دهد.
http://fa.wikipedia.org/wiki/%D8%AF%D8%A...A%A9%D8%A7
به هر حال قصد من این نبود که بحث به اینجا کشیده شود فقط سعی داشتم با کمک دیگر دوستان بررسی کنیم که CSPA با چه فرمولی سن را محاسبه می کند که هنوز موفق نشده ام Sad
من این فرمولو به دست آوردم دوست عزیز اولا باید بگم من 24 سالمه در کتگوریه f4 هستم از منم پول صدور ویزا خواستن و اسمم در همه مدارکها بوده سال 2000 تقاضا داده بودیم و در سال 2010 مدارک را تکمیل کردیم البته اداره مهاجرت ازمون خواسته بود.. یه جورایی نوبتمونه 2 ماه دیگه کیسمون کارنت میشه و منتظر تاریخ مصاحبه هستیم و من خیلی تحقیق کردم بیشتر سایتهای اداره مهاجرتو مرور کردم وفرمولها را به دست اوردم این قانون بهش خیلی توجه میکنند اخیرا در 6 آگوست 2002 این قانون تصویب شده و کسانی که نامه اپروو را بعد از این تاریخ دریافت کردن شامل حالشون میشه از جمله خانواده من بازم قطعی نمی خوام صحبت کنم در مورد این مسئله پس منتظرم برای مصاحبه انشالله بیبنم که نتیجه مطلوبه داشته باشه به امید خدا و دوستان را حتما در جریان قرار خواهم داد

از همه دوستان میخوام تاریخ PRIRITY , تاریخی که نامه aprove را دریافت کردن بگن میخوام آمار بگیرم در رابطه با همین فرمول میخوام یک چیزو مطمئن شم ممنون از دوستان لطفا همکاری کنید

سلام دوست عزیز
شما هم به همون قانونی که من بارها در پست های مختلف گفتم اشاره می کنید آیا متن این قانون داری برای من لینکشو بفرستی؟
به نظر شما با اینکه من از زمان مصاحبه مادرم گذشته باشه می تونم از این قانون استفاده کنم؟چون من مجدد درخواست هم فرستادم باز تو گروه F2b قرار گرفتم.اگر نامه ها هم گم شده باشه میشه از NVC مجدد تاریخ proitiy date و Approve را بگیرم تا ببینم مشمول میشم یا نه؟
به نظر دوستان وکیل بگیرم بهتر نیست؟
Category : F2B
Receipt Number : WAC1190XXXXXX
Priority Date : 2011 January
Approve Date : 2013 September
Welcome Letter Date : 2016 August
Document Complete Letter : 2016 December
Case Number : ANK2013XXXXXX
Interview Date : 2018 February
Visa Issue : 2019 December         
تا زمانی که امید وجود دارد زندگی هم ادامه خواهد داشت
پاسخ
تشکر کنندگان:
(2011-05-22 ساعت 08:10)bsbali نوشته:  
(2011-05-22 ساعت 07:59)samba نوشته:  فرزندان مجرد بالای 21 سال در کتگوری F2b نامی است که برای این تاپیک انتخاب شده است. من پیشنهادی دارم! ابتدا مشخص کنید که این فرزندان مجرد زمانی که برایشان تقاضای گرین کارت شده است چند سال داشته اند؟ قصد دارم به قانون Child Status Protection act 2002 و یا به اختصار CSPA اشاره کنم. تا زمانی که این قانون را عمیقا بررسی نکرده باشیم ممکن است به بیراهه برویم و اشتباه کنیم. به عنوان مثال در همین تاپیک دوستی اشاره می کند که به خاطر اینکه همراه پدر و مادر نتوانسته مهاجرت کند سختی های زیادی را تحمل کرده است در حالیکه قانون CSPA عطف به ماسبق می شود. در جای دیگری در مهاجر سرا دوستی اشاره می کند که در 18 سالگی در گروه F4 قرار گرفته است و نتوانسته است به همراه پدر و مادر خود به عنوان IR مهاجرت کند و مثالهای دیگر ...
قانون CSPA به قدری پیچیده است که نیاز به یک تاپیک مستقل دارد و بدون آگاهی از این قانون "فرزندان مجرد بالای 21 سال کتگوری F2b" ممکن است وقت زیادی را تلف کنند.

samba عزيز سلام
من هم يا حرف شما كاملا موافقم چون اين قانون شاخ و برگ هاي زيادي داره كه شايد هر قسمت به درد يك نفر بخوره من هم روي اين قضيه دارم تحقيق مي كنم خود من وقتي براي مادر و پدرم و من درخواست داده شد 15 سال داشتم ولي موقع درست شد كار 26 سال كه فكر ميكنم طبق يك قسمت از همين قانون مشمول بودم ولي سفارت گفت شما بعد از مادر و پدر مجدد درخواست بده و چيزي در اين مورد نگفته حالا من هم هر كمكي بر بياد از دست ميكنم شما هم اگر اطلاعاتي گرفتي به من خبر بدي خوشحال مي شوم البته به زودي با يك وكيل هم مشورت مي كنم كه نتيجه را مي گويم.

با سلام خدمت همه شما عزیزان
ضمن احترام به نظرات شما در خصوص تغییر نام این تایپیک و اینکه این قانون شاخ و برگ زیادی دارد, اما تصور بنده این هست که که نام این تایپیک کاملا مفهوم و هدف را میرساند, و این شامل کسانی است که والدینشان به هر طریق گرین کارت گرفتن ولی خود آنها به دلیل اینکه بالای 21 سال هستند نتوانستند به همراه آنها مهاجرت کنند,دانستن شرح حال و تجربیات آنها میتواند راهگشای دیگران(ار جمله اینجانب) باشد.
با تشکر از همه دوستان
پاسخ
تشکر کنندگان: dreamer60
البته نقل قول دوم مربوط به پست من بوده، که خوشبختانه برنده بد شانس لاتاری 2012 نبودم ! (:-)
پاسخ
تشکر کنندگان: GBUSA ، dreamer60 ، amir2640 ، samba
لینک زیر مدعی است که می تواند سن شما را بر اساس قانون CSPA محاسبه کند ولی من هنوز تست نکرده ام. فکر کنم در هر صورت خوشتان بیاید چون سن شما را کمتر خواهد کرد. آنهم قانونی.
http://www.immihelp.com/immigrant-visa/cspa-calculator/
پاسخ
تشکر کنندگان: bsbali ، dreamer60
(2011-05-27 ساعت 12:53)samba نوشته:  لینک زیر مدعی است که می تواند سن شما را بر اساس قانون CSPA محاسبه کند ولی من هنوز تست نکرده ام. فکر کنم در هر صورت خوشتان بیاید چون سن شما را کمتر خواهد کرد. آنهم قانونی.
http://www.immihelp.com/immigrant-visa/cspa-calculator/

من با تاريخ هايي كه حدودي مي دونستم زدم جواب داد كه شما مشمول بودين كه ويزا بگيرد.فكر مي كنم درست محاسبه مي كنه دوستان ديگه هم امتحان كنند جوابشو بگويند.
باتشكر از Samba
Category : F2B
Receipt Number : WAC1190XXXXXX
Priority Date : 2011 January
Approve Date : 2013 September
Welcome Letter Date : 2016 August
Document Complete Letter : 2016 December
Case Number : ANK2013XXXXXX
Interview Date : 2018 February
Visa Issue : 2019 December         
تا زمانی که امید وجود دارد زندگی هم ادامه خواهد داشت
پاسخ
تشکر کنندگان: dreamer60




کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان