کانال تلگرام مهاجرسرا
https://t.me/mohajersara







##### هشدار #####
به تاریخ ارسال مطالب دقت فرمایید.
شرایط و وضعیت پروسه ویزا دائم در حال تغییر است و ممکن است مطالب قدیمی شامل تغییراتی باشد.
مالیات یا همان TAX
(2013-09-06 ساعت 10:27)soheilbadami نوشته:  
(2013-09-05 ساعت 14:22)kiana11 نوشته:  عزیزان فداکار سلام
من با سود پولی که در بانکهای ایران دریافت می کنم می خواهم ماهانه ۱۲ تا ۱۵ هزار دلار وارد سر زمین حاصلخیز کنم .
۱- حال سوالی که مطرح میشود: ایا بایستی بابت این پول مالیات پرداخت کنم ؟
۲-در یک جای گفته اند اگر این مبلغ ماهیانه زیر ۱۰ هزار باشد مالیات تعلق نمی گیرد ایا صحت دارد این گفته ؟
۳- اگر قرار باشد مالیات بدهم چه روشی وجود دارد تا کمتر مالیات بدهم ؟
۴- بابت ارسال این پول از ایران به انجا بایستی موافقت جایی را گرفت یا احتیاجی نیست ؟ ویا تا مبلغی احتیاج است وتا مبلغی احتیاج نیست؟
در ضمن با توجه به امضایم کیس من مهاجرتی است
با تشکر فراوان
جزئیات رو که باید از حسابدار رسمیتون جویا بشید اما راجع سوال اولتون بله باید مالیات بر درامد خارجیتون رو بپردازین چون درامد شماست و همیشگی هست.
فعلا اینطور گفته میشه که واریزهای کمتر از 10 هزارو بانک به اداره مالیات گزارش نمیکنه اما با فرض این موضوع هم شما برای مدتی ممکنه این درامد خارجی رو از چشم اداره مالیات دور نگه دارین ولی مطمئنا اگر مدتی بعد متوجه اون بشند یقینا چندین برابر اون رو باید جریمه بدید و تبعات دیگه. این موضوع البته با انتقال یک یا چند باره داراییتون یا بالفرض ارثیه یا هدیه که مشمول مالیات نیستن تفاوت داره هم از لحاظ تعداد و مقدار و هم ماهیت.
ممنونم از پاسختون ،ولی سوالی که مطرح میشود این است که مگر نباید مالیات بر درامد چیزی را پرداخت کنیم که در کشوری که ان درامد را به دست اورده ایم مالیات ان را پرداخت نکرده باشیم ، به عبارتی بایستی در دو جا مالیات بر درامد را پرداخت کرد؟ حالا بگذریم که سود بانکی در ایران معاف است از پرداخت مالیات ، ولی کسی که در ایران درامد دارد ومالیات ان را پرداخت می کند بایستی در انجا هم مالیات بر درامد را پرداخت کند؟Rolleyes
پاسخ
تشکر کنندگان: soheilbadami
ممنونم از پاسختون ،ولی سوالی که مطرح میشود این است که مگر نباید مالیات بر درامد چیزی را پرداخت کنیم که در کشوری که ان درامد را به دست اورده ایم مالیات ان را پرداخت نکرده باشیم ، به عبارتی بایستی در دو جا مالیات بر درامد را پرداخت کرد؟ حالا بگذریم که سود بانکی در ایران معاف است از پرداخت مالیات ، ولی کسی که در ایران درامد دارد ومالیات ان را پرداخت می کند بایستی در انجا هم مالیات بر درامد را پرداخت کند؟Rolleyes
.................
بله همینطوره و چند سالی هست که اداره مالیات این قانون رو گذاشته و شدیدا دنبال وصول مالیات بر درامد خارجی هست چون قبل ان فرار مالیاتی زیاد بود و خیلی از امریکاییها پولشون رو خارج میکردن و در بانکهای کشورهای دیگه میگذاشتن و مالیات نمیدادن ولی بمرور فعلا بجز سوئیس تقریبا بقیه کشورها اطلاعات داراییهای شهروندان امریکا رو به اداره مالیات ارائه میدن البته کشورهایی مثل ایران که رابطه ای ندارند نه اما انتظار ای ار اس اینه که شما درامدتون رو با خود اظهاری اعلام کنین و همچنین مالیاتهایی که پرداختین در کشور مبدا که اون رو از مالیات سالانه کسر میکنن و مابه تفاوت رو شخص میپردازه البته اینها که میگم کلی است اما در جزئیات حساب و کتاب و پیچیدگی زیاد داره و باید حسابدار اظهار کنه ضمن اینکه مدارک مربوط به حساب و کتاب شما هم همیشه باید در دسترس و بروز باشه و اماده اودیت یا حسابرسی.
در ضمن شما وقتی مقیم امریکا باشید با قوانین امریکا زندگی میکنین که طبیعتا سود سپرده شما معاف از مالیات نیست.
پاسخ
تشکر کنندگان: Saeedv13 ، storagemeter ، kiana11 ، amin arefi ، lighthouse
دوستان یک سئوال دارم که شاید باید در قسمت خرید مسکن میپرسیدم ولی چون اصل چیزی که بهش نیاز دارم در ضمینه مالیات نه مسکن اینجا میپرسم
ببینید من مقداری پول برای خرید خونه میخوام ببرم که نیمی از سرمایه من هستش و میخوام باهاش یک خونه و یک شرکت راه بندازم به نظر شما اگر من همون ابتدا که وارد میشم برم خونه بزرگ در یک محله خوب که شاید ده سال دیگه لازمم میشه بخرم از نظر مالیاتی بهتره یا اینکه یک خونه کوچیک
متاسفانه شغلم هرگز نمی تونه انقدر سرمایه گزاری روش تاثیر داشته باشه مثلا یک تایپ و تاکثیری چقدر میشه روش سرمایه گزاشت یا یک ساندویچ فروشی یا کارهایی از این دست سرمایه بالا خیلی کاربردی برای شغل منم نیستش و می ترسم مجبور شم برای پولم بیشتر از درآمدم مالیات بدم برای همین آیا به ملکی که قبل از یک سال خریداری بشه مالیات تعلق میگیره یا فرقی نمیکنه ده سال دیگه هم بخری اصلا به ملکی که برای اولین بار خریدی مالیات تعلق میگیره آیا این مالیات برای مسکن هر سال هستش یا یکبار برای همیشه
در قسمتهای مختلف به بعضی از این سئوالاتم جواب داده شد ولی چون مواردی دیگر گفته شد که جوابها را تغییر میداد من و به شک انداخت لطفا در صورت آگاهی کامل یک توضیح کامل در مورد مالیات و مسکن برای مهاجرین بدهید سپاسگزارم
[font=Arial]
آنجا که پیشتر از تو محکوم گشته صدایت بهترین سخن سکوت است
[/font]
Wink
پاسخ
تشکر کنندگان:
اگر برای پولی که یک مهاجر وارد آمریکا میکنه مالیاتی داده نمیشه اگر قبل از یک سال ملکی را خریداری کند آیا مالیات برای آن ملک وجود دارد و به چه شکل باید مطلع کرد که چقدر پول وارد میکنیم و حد آن مبلغ تا چقدر است با تشکر
[font=Arial]
آنجا که پیشتر از تو محکوم گشته صدایت بهترین سخن سکوت است
[/font]
Wink
پاسخ
تشکر کنندگان:
چرا آمریکایی‌ها ترک تابعیت می‌کنند؟
تام گیگن مجله بی بی سی نیوز
به روز شده: 15:52 گرينويچ - پنج شنبه 03 اکتبر 2013 - 11 مهر 1392

شمار آمریکایی هایی که در سال جاری میلادی ترک تابعیت کرده‌اند به رقم بی سابقه‌ای رسیده است. تصور می شود یکی از دلایل عمده آن وضع یک قانون جدید مالیاتی باشد که بسیاری از آمریکایی‌های مقیم خارج را نگران کرده است.

ترک تابعیت، موضوع ساده ای برای شهروندان آمریکایی نیست ولی موضوعی است که بسیاری از آنان یا در فکرش هستند یا آن را عملی کرده‌اند.

در سه ماهه دوم سال جاری میلادی، تعداد شهروندان آمریکایی که ترک تابعیت کرده اند به ۱۱۳۱ نفر رسید؛ در حالی که در همین مدت در سال ۲۰۱۲، تنها ۱۸۹ آمریکایی ترک تابعیت کرده بودند. البته با توجه به این که نزدیک به ۶ میلیون از اتباع آمریکا در خارج از این کشور زندگی می کنند این رقم چشمگیر نیست ولی به هر حال نشان دهنده افزایش قابل توجه آمریکایی هایی است که گذرنامه آمریکایی خود را پس داده اند.

این آمار توسط اداره ثبت فدرال آمریکا تهیه شده و با وجود این که دلیلی برای این افزایش آورده نشده، تصور می شود مسئله مالیات عامل مهمی باشد.

شخصیت‌های معروف آمریکایی که ترک تابعیت کردند
هنری جیمز، رمان نویس
تری گیلیام، کارگردان
یهودی منوهین، ویولونیست
ادوآردو ساورین، از پایه گذاران فیسبوک
به موجب قانون "پرداخت مالیات حساب های خارجی" که از اول ژوئیه سال ۲۰۱۴ اجرا خواهد شد، کلیه نهادهای مالی و بانک ها در سراسر جهان موظف هستند تمام دارایی‌ها و درآمدهای بالای پنجاه هزار دلار اتباع آمریکایی را که در دفاترشان ثبت کرده اند، به اداره درآمد داخلی آمریکا گزارش دهند. آمریکا می تواند بانک های متخلف را جریمه کند.

دولت آمریکا تخمین می زند که شهروندان آمریکایی معادل سالانه ۱۰۰ میلیارد دلار مالیات درآمدهای خارج از کشور خود را پرداخت نمی کنند و وضع قانون جدید مالیاتی جهت دسترسی به این عایدی کلان است. برخلاف بقیه کشورها، اتباع آمریکا نه تنها هنگامی که ساکن این کشور هستند مشمول پرداخت مالیات می شوند، بلکه هنگامی که مقیم یک کشور خارجی نیز هستند به عنوان یک شهروند آمریکایی باید مالیات بپردازند.

قانون جدید، زنگ خطری برای بسیاری از آمریکایی های مقیم خارج است. آنان تا کنون نیز می بایستی همواره فرم مالیاتی را پر کرده و حساب های خارجی خود را اعلام کنند ولی عملا بسیاری از آنها از این کار شانه خالی می کردند. اما حالا در صورت خودداری از اعلام حساب های خارجی خود با جریمه های سنگینی روبرو خواهند شد و می دانند که دولت آمریکا دسترسی بیشتری به حساب های خارجی آنان دارد.

بسیاری در دفاع از قانون جدید می گویند اداره مالیاتی آمریکا تنها سعی می کند آنچه را که طلبکار است وصول کند ولی نظرمنتقدان این است که دولت آمریکا در تلاش برای ردیابی ثروتمندانی که از پرداخت مالیات شانه خالی کرده اند، مردم عادی را نیز با کابوس تکمیل فرم های مالیاتی که وقت زیادی را گرفته و پر هزینه هم هست مواجه می کند. برای عده ای ادامه این وضعیت امکان پذیر نیست.

بریجیت، که از خبرنگار بی بی سی خواسته نام حقیقی اش فاش نشود، مدت ۳۲ سال در کشورهای اسکاندیناوی (شمال اروپا) زندگی می کرد ولی تابعیت آمریکایی خود را حفظ کرده بود. اما اکنون او از گذرنامه آمریکایی خود دست شسته است. او می گوید: "این کار ارتباطی به فرار کردن از پرداخت مالیات ندارد. من هیچوقت با خطر اجبار به پرداخت مالیات در آمریکا روبرو نبودم چون مالیاتی که اینجا پرداخت می کنم به مراتب بیشتر است. مسئله برای من این بود که دنبال کردن کد مالیاتی و رعایت آن روز به روز برای من مشکل تر می شد. قانون جدید، کار من را سخت تر خواهد کرد و من این سئوال را از خودم می کردم که آیا می خواهم این وضعیت را ادامه دهم؟"

برای بریجیت، تکمیل پرسشنامه مالیاتی تا آن حد مشکل شده بود که هزینه سالانه کمک گرفتن از حسابداران و مشورت برای تکمیل آن به دو هزار دلار می رسید ولی با اجرای قانون جدید، این رقم به ۵ هزار دلار افزایش می یابد. علاوه بر این بسیار از وکلای مالیاتی، مشتری آمریکایی قبول نمی کردند و بعضی از بانک ها حتی از قبول پول آمریکاییان خودداری می کردند.

بریجیت می گوید: "حالا که می دانم دیگر نباید نگران درخواست های آمریکا باشم، خیلی بهتر می خوابم. البته از این به بعد هیچوقت قادر نخواهم بود در آمریکا زندگی کرده یا ملکی بخرم ولی می توانم از آنجا بازدید کنم و همین برای من کافی است."

بریجیت می گوید احساس وابستگی قوی او به آمریکا لطمه خورده است: "اگر چه من از ایام جوانی در آمریکا زندگی نمی کردم، از این که آمریکایی هستم لذت می بردم و حالا از این که مجبور شدم به جایی برسم که ببینم حفظ تابعیت آمریکا برایم دیگر مقدور نیست عصبانی هستم."

او معتقد است از بعضی جهات هنگامی که یک آمریکایی در خارج از کشورش زندگی می کند حس آمریکایی بودنش قوی تر می شود چون متوجه می شود چیزهایی که آن را خصوصیات فردی تصور می کرده در حقیقت جنبه ملی دارد به همین جهت حتی بیشتر با هویت ملی اش احساس همبستگی می کند.

بریجیت می افزاید تا کنون همیشه خودش را یک آمریکایی معرفی می کرد ولی از این به بعد این کار را نخواهد کرد اگر چه با وجود ترک تابعیت، در قلبش همیشه آمریکایی خواهد بود و روز شکرگزاری و نیز چهارم ژوئیه را جشن خواهد گرفت.

او می گوید موضوع مالیات مهمترین سوژه صحبت در میان آمریکایی های مقیم خارج است و وکلای مالیاتی در آمریکا که با اتباع آمریکایی مقیم خارج از کشور سر و کار دارند می گویند مسئله مالیات، به صورت یک موضوع بسیار مهم درآمده است.

دیوید کوئنزی، صاحب یک دفتر مشاوران مالیاتی که تخصصش کمک به آمریکایی های مقیم خارج در امور مالیاتی است می گوید: "من طرفدار کسانی هستم که مالیاتشان را پرداخت می کنند ولی اجرای قانون، بسیار گران تمام می شود. عده ای هر سال چهار تا پنج هزار دلار صرف تکمیل پرسشنامه مالیاتی شان می کنند و آخر کار متوجه می شوند که چیزی به دولت بدهکار نیستند. کاری که قانون جدید کرده این است که گزارش دادن های افراد را بیشتر کرده ولی در ضمن موجب این ترس شده که اداره مالیات اطلاعات کاملی درباره دارایی های اشخاص خواهد داشت. به همین جهت تکمیل پرسشنامه مالیاتی برای تمام کسانی که گذرنامه آمریکایی دارند ناگهان به صورت یک کار پر دردسر که باید با دقت و صحت صورت بگیرد درآمده است."

دیوید کوئنزی، می افزاید کسانی هستند که بسیار ثروتمندند و دارایی خود را مخفی می کنند و مالیات نمی پردازند که البته این کار بسیار بدی است و باید برای آن چاره ای پیدا کرد ولی این قانون تمام آمریکاییان مقیم خارج را تحت فشار زیادی قرار داده است.


به نظر نمی رسد بانک های خارجی نیز از قانون جدید راضی باشند و سناتور پل راند، از حزب جمهوریخواه لیبرتارین (خواهان حداقل شدن نقش حکومت در جامعه) هست طرحی را پیشنهاد کرده که در باره حذف بخش هایی از قانون مورد بحث است که درباره مشارکت در اطلاعات است.

ولی خزانه داری آمریکا محکم پشت سر این قانون ایستاده است. رابرت استاک، معاون خزانه داری در امور مالیات بین المللی، از قانون جدید حمایت می کند: "این قانون تعهدات جدیدی را بر اتباع آمریکایی مقیم خارج تحمیل نمی کند. مالیات دهندگان آمریکایی از جمله شهروندان آمریکایی مقیم خارج ملزم هستند قوانین مالیاتی آمریکا را اجرا کنند."

آقای استاک، اضافه می کند افرادی که برای فرار از تعهدات مالیاتی خود در بانک های خارجی حساب باز کرده اند ممکن است به حق نگران باشند که با قانون جدید فعالیت های مخفیانه آنان برملا خواهد شد ولی ترک تابعیت آمریکا سبب نمی شود که این افراد بتوانند از پرداخت بدهی های مالیاتی معوقه شان خودداری کنند.

کسانی که به باشگاه آمریکاییان سابق، پیوسته اند یا کسانی که خیال پیوستن به این باشگاه را دارند می گویند رد تابعیت آمریکا به منظور نپرداختن مالیات نیست.

ویکتوریا فراژ، که ۴۷ سال دارد و با یک مرد فرانسوی ازدواج کرده، از بیست سال قبل در خارج از آمریکا و عمدتا در فرانسه زندگی کرده است. او نمی داند در صورتی که فرانسه با اجرای قانون مالیاتی جدید آمریکا موافقت کند، برای او چه پیامدهایی خواهد داشت: "آیا حساب های بانکی من بسته خواهد شد؟ آیا همسر من ناچار خواهد شد اسم من را از حساب مشترکمان حذف کند؟"

ویکتوریا در حال حاضر سرگرم مداوای بیماری سرطانش است و کار نمی کند و به همین جهت درآمدی ندارد. او می گوید امسال برای تکمیل اوراق مالیاتی اش حدود یک هزار دلار به حسابداران پرداخت کرده ولی سال آینده باید مبلغ بیشتری بپردازد.

با توجه به این که والدین ویکتوریا در آمریکا زندگی می کنند و او مرتب به دیدار آنها می رود، ترجیح می دهد گذرنامه آمریکایی خود را از دست ندهد. او می گوید: "من هیچ آمریکایی ساکن خارج را نمی شناسم که به پس دادن گذرنامه آمریکایی اش فکر نکند ولی خود من تا موقعی که بتوانم ایستادگی خواهم کرد و تسلیم نخواهم شد. وقتی همه راه ها را امتحان کردم از سفارت آمریکا وقت خواهم گرفت."

اما کسانی هم هستند که اعم از این که مشکلات مالیاتی تا چه حد جدی باشد، هرگز از تابعیت آمریکا دست نخواهند کشید و معتقدند آمریکایی بودن مهم تر از همه چیز است.
پاسخ
تشکر کنندگان: amin arefi ، tajhizgaran ، Lucky Luke ، nora
(2009-10-16 ساعت 22:03)rs232 نوشته:  راستش متریکس جان من هیچوقت استعداد حساب و کتاب را نداشتم و برای همین اعداد و ارقام اصلا توی ذهنم نمیمونه. ولی فقط یک اطلاعات کلی میتونم بهتون بدم که شاید دوستان دیگری که در آمریکا هستند بتوانند آن را تکمیل کنند. در آمریکا چند نوع مالیات وجود داره. یک نوع از آن مالیات خرید است که شما برای هر خریدی مجبورید مالیات بپردازید. مطمئن نیستم ولی فکر کنم حدود 8% قیمت فروش مالیات است. مالیات مهم دیگری که شما میپردازید مالیات بر درآمد است. این مالیات به دو بخش ایالتی و فدرال تقسیم میشود که به میزان درآمد شما و افرادی که تحت تکفل دارید حساب میشود. مثلا من که یک نفر هستم حدود 40% از حقوقم برای مالیات میرود. حدود 36% از فیش حقوقی کم میشود و حدود 4% آن را در پایان سال همراه با پرونده مالیاتی پرداخت میکنم. البته همه به من میگویند که تو دیوانه هستی که چنین مالیاتی را میپردازی. چون راههایی وجود دارد که شما میتوانید بخش زیادی از این مالیات را برگردانید. مثلا اگر من خانه بخرم مقدار زیادی از مالیاتم کم میشود و یا اگر برای طرح 401k اقدام کنم بخشی از این مالیات بعنوان پس انداز بازنشستگی من ذخیره میشود که قرار است این کار را بکنم ولی هرگز زیر بار خانه خریدن نخواهم رفت. وقتی شما در جایی شاغل میشوید کارفرمای شما هر ماه مالیات را از حقوق شما کسر میکند و به اداره مالیات میپردازد. در آخر سال یک فرم W2 برای شما میفرستد که مبنای پرونده مالیاتی شما است و بعد از اینکه آن را فرستادید برایتان تکس ریترن می آید. در سال اول که من فقط 6 ماه کار کرده بودم و حقوقم کم بود در تکس ریترن برایم چک فرستادند ولی در دوسال اخیر با اینکه افراد تحت تکفلم را صفر زده بودم در تکس ریترن میبایست حدود چهار درصد درآمدم را میپرداختم. ولی مثلا اگر من یک نفر و یا دو نفر را تحت تکفل خودم بگیرم در واقع پولی که به آنها میپردازم از مالیات من کسر خواهد شد و در آمد خالص من تغییری نخواهد کرد. اینها روشهای تشویقی است که شما افرادی را که بیکار هستند تحت تکفل خود بگیرید و خرج آنها را از مالیات خود بپردازید. در ضمن اگر مثلا من یک چیزی را دونیت کنم یا ببخشم به مراکز غیر انتفاعی مبلغ ارزش آن از مالیات کسر خواهد شد و در واقع شما از مالیات خودتان بخشش کرده اید. متاسفانه من در این موارد تا کنون خیلی کوتاهی کرده ام و مبلغ زیادی بابت مالیات پرداخت کردم.
گریتون جان. در مورد حقوق 5000 دلار در ماه دقیقا نمیدونم چقدر مالیات داره ولی فکر کنم حدود 28 درصد باشه.
راستش برای اجاره فکر نمیکنم شما مالیات بدید چون معمولا کسی که اجاره میده باید مالیات پرداخت کنه
در مورد ماشین هم تا حالا دقت نکردم ولی فکر کنم مالیاتش مثل بقیه چیزها حدود 8% باشه ولی اصلا مطمئن نیستم.
امیدوارم این اطلاعات بدردتان بخورد

سلام
چرا نوشتید هرگز زیر بار خانه خریدن نخواهید رفت؟ من قصد خرید ملک در آمریکا پس از مهاجرت را دارم و فکر می کردم کار خوبی باشد . ممکن است راهنمایی کنید؟
برای چراغ همسایه هم نور آرزو کن
بی شک حوالی ات روشن تر خواهد شد ...
پاسخ
تشکر کنندگان: behfaza
سلام دوستان گرامی،

من در مرحله برنامه ریزی برای مهاجرت به ایالات متحده هستم. دو سالی ارمنستان هم بودم ولی برگشتم ایران که یک بار برای همیشه به جایی مهاجرت کنم که فکر می کنم بهترین کشور برای تأمین آینده و آسایش دخترم، همسرم و خودمه. این اولین پستی هستش که توی مهاجر سرا می زنم و راستش روی کمک و همفکری شما خیلی حساب کردم. امیدوارم که این محفل بتونه بخش عمده ای از راه منو در مسیر این مهاجرت روشن کنه.
من یه طراح و برنامه نویس وب هستم که خوشبختانه به واسطه اجباری که در دوران زندگیم در ارمنستان برای قطع همکاری با ایران و کار با کلاینت های امریکایی و اروپایی پیش اومد، تونستم تا حدود زیادی کیفیت کارم رو به بالاترین استانداردهای طراحی وب دنیا نزدیک کنم ولی از اونجا که تجربه یه فشار سنگین مالی رو در ارمنستان داشتم، دیگه اینبار نمی خوام روی پیدا کردن شغل در آمریکا حساب باز کنم. برای همین مشغول آماده سازی کلکسیون محصولاتم هستم و قصد دارم درآمد مورد نیاز برای زندگی در ایالات متحده رو از طریق فروش آنلاین محصولاتم در وبسایت هام تأمین کنم.
ایده آلی که براش برنامه ریزی کردم اینه که بعد از تکمیل کلکسیون محصولاتم که شامل تولیدات دیجیتال و تحت وب، مثل قالب های وبسایت (قالب ریسپانسیو، قالب جوملا، تم وردپرس و...)، افزونه های وبسایت (افزونه های جوملا، وردپرس و...)، فایل های کمکی و... می شه و همچنین پس از رسوندن سطح درآمدم از فروش این محصولات به ماهانه ۲۰،۰۰۰ دلار، به آمریکا مهاجرت کنم.
با این مقدمه طولانی حالا وقتشه که سئوالم رو مطرح کنم. پرسش من از عزیزان مطلع اینه که اگر من با مبلغی در حدود ۲۰۰،۰۰۰ دلار پول نقد و یک وبسایت که ماهانه ۲۰،۰۰۰ دلار از طریق فروش آنلاین محصولات دیجیتال، از نوعی که عرض کردم درآمد داره، به لس آنجلس مهاجرت کنم، کل مالیات هایی که برای داشتن یه خونه به ارزش ۱۵۰،۰۰۰ دلار، یه اتومبیل به ارزش ۲۰،۰۰۰ دلار یه پس انداز ۳۰،۰۰۰ دلاری در حساب پی پل و سایر مایحتاج و وسایل لازم برای یه زندگی متوسط به بالای خانوادگی با همسر و یه دختر کوچولو باید بپردازم چقدر می شه؟
حتماً با خودندن پست من دو موضوع رو متوجه شدید. یکی اینکه اطلاعاتم راجع به قیمت ها و جزئیات مهاجرت و زندگی در ایالات متحده خیلی ناچیزه و دیگه اینکه نیاز به یه پاسخ صریح و کامل با حداکثر جزئیات ممکن دارم.
دوستان گرامی، من یه بار تجربه فشار اقتصادی رو توی یه مملکت غریب متحمل شدم. بهیچ وجه مایل نیستم با اون تجربه، اینبار با یه فرزند و خیلی دورتر از کشور قبلیم روبرو بشم پس لطفاً منو کمک کنید تا به یه درک صحیح در محاسباتم برسم.
پاسخی که انتظارش رو می کشم یه فهرست کامل از تمام مالیات هاییه که منی با این مشخصات باید برای زندگی در کالیفرنیا بپردازم. شامل مالیات بر درآمد (با توجه به نوع درآمدم و اینکه پولها همه به حساب پی پل من خواهد رفت)، مالیات منزل، مالیات اتومبیل، خرید، نگهداری (پس انداز) پول و...

با آرزوی موفقیت برای همه خوانندگان این مطلب،
امین
پاسخ
تشکر کنندگان: sce ، Rock
دوست عزیز در امریکا مالیات فدرال به درامد و ارزش افزوده سرمایه شما میخوره و چون مدل کاریتون خوشفرمایی هست محاسبه اش به اسونی نیست ولی میتونین بین 25 تا 30 درصد در نظر بگیرید. یک مالیات هم به استیت میدید (چون کلیفرنیا هستین) از درامد که کمتر از 15 نباید باشه ولی دقیقش رو حسابدار رسمی میدونه. کلا باید حسابدار رسمی داشته باشید چون بیزنس دارید و اون بهتون خواهد گفت. مالیات خونه تون هم بسته به منطقه خواهد بود و قانون اون شهر البته اگر در لوس انجلس خونه 150 هزار دلاری بود یکی هم من میخوام Smile
تاپیک مالیات بر درامد هم توضیح زیاد داره که میتونین اونجا مطالعه کنین.
آنکس که نداند و بداند که نداند
لنگان خرک خویش به مقصد برساند
پاسخ
تشکر کنندگان: sce ، Saeedv13 ، Rock ، Ace ، behfaza ، tartar
سلام دوستان .
من یه سوال مهم داشتم ، پولی که با خودمون از ایران می بریم رو تو بذاریم بانک ، بهش مالیات تعلق می گیره؟؟؟ چقدر به بالا مالیات بهش تعلق می گیره؟
Case:7xxx- قبولی:٢می2012-سفارت:آنکارا-کارنتی:11مارچ2013-مصاحبه: آخر می2013*یکضرب*مقصد:ایشالابرای ساختن زندگی سن دیه گو!-سفرنامه آنکارا -ورود به آمریکا:17سپتامبر2013- سوشال:25سپتامبر2013- دریافت گرین کارت 21 اکنبر2013- مهاجرت نامه
پاسخ
تشکر کنندگان:
(2013-03-26 ساعت 20:51)nazanin_nik2012 نوشته:  من 6 ماه تو آمریکا بودم و کار کردم حقوقم حدود 2000 تا بود الان که برگشتم برام فرم مالیتی اومده که مهلتش تا اپریله و من جون دارم یرمیگردم آمریکا حالا اگه با تخیر پرداخت کنم چی میشه؟

يك سوال به ادرسي كه گرين كارت اومده فرم ماليات رو ميفرستن يا ادرسي كه محل كار از شما ميگيره؟
پاسخ
تشکر کنندگان:
به خونه یا آپارتمان چقدر مالیات تعلق میگیره؟
پاسخ
تشکر کنندگان:
سلام
دوستان این نحوه پر کردن مالیات سالانه و فرمهاشو کسی داره که برای نمونه ببینیم چطوره ؟

از کی تا کی وقت داریم که باید اینکار رو انجام بدیم ؟
2014AS1xxx، فرم :28می باایمیل،کنسولگری:Yerevan،کارنت :14 می ,مصاحبه: اکتبر-انتظار برای ویزا :100 روز
معاینه پزشکی ایروانمدارک مصاحبه ایروان
خدایا در میان این همه چشم ، نگـــــاهِ تـــو مرا بی نیاز می سازد از هر نگاهی..
پاسخ
تشکر کنندگان:
Big GrinBig GrinBig GrinBig GrinBig GrinBig GrinBig GrinBig Grin
(2011-02-25 ساعت 22:24)shahrzad_a نوشته:  
(2011-02-25 ساعت 12:58)frozen mind نوشته:  shahrzad_a عزيز
من كه هنوز نفهميدم شما چي مي خواين. از يك طرف ميگين پول ندارين و حتي آرزو مي كنين كه ماشيني داشتين تا مي فروختين و پولشو مي آوردين آمريكا، از طرف ديگه نگران هستين كه مبادا شما رو به خاطر پولي كه با خودتون ميارين به پولشويي! متهم كنن. بهتره مسأله رو واضحتر بيان كنين.

مگه شما با ويزاي «توريستي» چقدر مي خواين با خودتون پول بيارين كه نگران اتهام پولشويي هستين؟ يك ميليون دلار؟! يا حتي 500هزار دلار؟! Smile

آهااااان! به قول اینا گود کواسشن !
frozen mind جان اولا علت اینکه قاطی پاتی شد اینه که مثل اون همشهری اصفهانی که یه سطل پر نمونه برد آزمایشگاه بعد به فامیل زنگ زد گفت همه سالمین... منم سوالای کل فامیل رو اعم از سیتی زن ,گرین کارت , دانشجو , کارمند, توریست و حتی اونا که هنوز ایرانن پرسیدم. Big Grin
بعدشم اگر اینجا کسی ماشین داشت و فروخت چی میشه( اینم مثال بود که بگم پول نقد اگر دست کسی بود) میدونین اندر احوالات مهاجرت همینه که اغلب تو ایران سرمایه خوبی داشتیم .حداقل اونقدر داشتیم که$ 2200 پول بلیط هواپیما مونو بدیم. اما اومدیم اینجا و به N تا آدم native یاد میدیم که چطوری از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنن و من که خودم پا به پای گوگل مپ Direction می دم برای اتوبوس . خلاصه ماشین بی ماشین . حالا ما آدم حسابی های سابق و مهاجر طفلکی فعلی (خودمو میگم) برای اینکه بتونیم زندگیمون و راه بندازیم پول می خوایم دیگه نه ؟؟
حالا به هر شکلی بود دوستان و آشنایان را تشویق کردیم که بدهی هایی که سالها به خانواده شون داشتن را از طریق خانواده من در ایران پرداخت کنند.این بنده گان خدا هم بدهی رو از این ور می دن به من . آقا جرات ندارم بزارم تو بانک که!!! یکی میگه چی؟؟1000$ ؟؟فردا دیپورتت می کنن.یکی میگه زیر 10000$ دلار کاریت ندارن.
دیگه اینکه من چون واقعا توریستی اومدم و قصد موندن نداشتم برای 3-4 ماه پول آوردم و وقتی هم تو فرودگاه آفیسر مارو برد 3/5 ساعت نگه داشت و تاریخ تولد پدر بزرگی که سال 1330 فوت کرده رو پرسید و گفت منتظر جواب FBI هستیم با اعتماد به نفس گفتم اومدم تو مملکتتون پول خرج کنم باید از خداتونم باشه( حالا کار نداریم که اون فهمید من چی می گن یا نه؟ چون فوری درجه دمای لوس آنجلس را برام گفت!) اما حالا دست به عصا راه می رم .
راستی هیچ سیتی زنی حاضر نشد که 5000$ به حسابش از دوبی واریز شه!
به هر حال می دونین که اوایل همه چیز برای آدم گیج کننده است. بعد از مدتی که اینجا اونقدر درآمد داشتین که به چندرغاز ایران کاری نداشتین همه چی راحت تر میشه.
الان معلومه من و فامیل چی می خوایم ؟
پاسخ
تشکر کنندگان:
(2013-09-05 ساعت 06:23)ParsTrader نوشته:  
(2013-09-04 ساعت 23:33)مریم م نوشته:  در صورتی‌ که با ویزای تحصیلی‌ وارد آمریکا بشیم و همزمان با ورود من و همسرم هر کدوم نفری ۱۰۰۰۰$ بیاریم و از ایران ۲ تا ویزا کارت داشته باشیم و توی هر کدوم ۵۰۰۰$ بریزیم یعنی‌ دارأییمون در ابتدا ۳۰۰۰۰$ می‌شه که همون ماه اول باید برای ثبت نامه دانشگاه و کرایه کردن خونه و خرید وسائل اولی‌ زندگی‌ هزینه بشه

۱..در این شرایط همون ماه اول ما باید مالیات بدیم؟؟

۲.هر ماه از ایران ۶۰۰۰$ به ویزا کارتمون ریخته می‌شه این مبلغ که تقریبا ثابت هست در پایان سال به عنوان درامد حساب میشه و مشمول مالیات می‌شه؟

۳.در چه حالتی ما می‌تونیم خودمونو کم درامد اعلام کنیم؟؟؟چون عملا ما در آمریکا کار نمی‌کنیم که درامد داشته باشیم آخه یه جا شنیدم اگر کم درامد اعلام بشیم هر سال مقداری از مالیات هایی که پرداخت کردیمو بهمون بر میگردونن

ممنون میشم اگر جوابمو بدید.
سلام
پولی که از ایران به همراه خود می برید جزو درامد شما حساب نمیشه بنابراین مالیاتی به ان تعلق نمی گیره . پولی هم بعدن از ایران برای شما حواله می کنند باز هم درامد شما در آمریکا نیست و با توجه به اینکه شما گرین کارت آمریکا را ندارید باز هم به شما مالیاتی تعلق نمی گیرد . در برگه های مالیاتی هم باید درامد خود در آمریکا را بنویسید که درامد شما صفر است.
با ارزوی موفقیت برای همه

این حرف منطقی به نظر میرسه چون پول از طریق گردش حساب از خارج از کشور به حساب شما وارد میشه و دست شما هم نیست که واریز بشه یا نه لذا منبعش آمریکا نیست که بخواد مالیات داشته باشه .

حالا اگه این پول رو یه نفر براتون بیاره آمریکا چی ؟ اونوقت شما باید بری به حساب واریز کنی ، لذا نمیپرسن درآمد نداری از کجا اومده ؟ شک کنن داری کار خلافی می کنی ، مثلا داری غیر قانونی کار میکنی یا هر چیز دیگه ؟
پاسخ
تشکر کنندگان:
(2013-09-05 ساعت 11:19)soheilbadami نوشته:  همونطور که مدیر محترم گفتن شما رزیدنت آمریکا حساب نمیشید که بخواید فرم مالیاتی بدین و هر چه بیشتر پول بیارید و خرج کنین بیشتر باعث خوشحالی استکبار جهانخوار Big Grin خواهد بود . شما نه مالیاتی میدید و نه چیزی پس میگیرید و ازین بابت دردسری ندارین.

البته دانشجویی که کمک تحصیلی گرفته ( فول فاند یا TA ) چون منبع درآمد داره باید مالیات بده
نمونه تجربی
اگه این درآمد کم باشه ، مالیات رو آخر سال برمیگردونن ( شاید یه مقداری رو )
پاسخ
تشکر کنندگان:




کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان