کانال تلگرام مهاجرسرا
https://t.me/mohajersara







##### هشدار #####
به تاریخ ارسال مطالب دقت فرمایید.
شرایط و وضعیت پروسه ویزا دائم در حال تغییر است و ممکن است مطالب قدیمی شامل تغییراتی باشد.
مراحل خرید ماشین - راهنمای قدم به قدم
معمولا چه ماشین هایی اونجا تو بورس هستش و میشه راحت فروختش؟ زیر 10000 $ باشه؟
F4 /مصاحبه :دسامبر 2013 در ابوظبی . بعد 6 ماه یک ایمیل زدم و  اثر داشت!!!Smile
بعد از مدیکال مجدد  در تاریخ 10 جولای گرفتن پاسپورتها همراه با ویزا از سفارت.
فعلا اقامت در شارلوت/کارولینای شمالی.
پاسخ
تشکر کنندگان:
ﮊاﭘﻨﻲ و ﻛﺮﻩ اﻱ ﺩﺳﺖ ﺩﻭﻡ ﺣﻮاﻟﻲ 6 ﺗﺎ ﺩﻩ ﻫﺰاﺭ ﻭﻟي ﺣﺘﻤﺎ ﺑﺪﻭﻥ ﻋﻴﺐ و ﺧﻮﺭﺩﮔﻲ و ﺯﻧﮓ ﺯﺩﮔﻲ ﺑﺎﺷﻪ ﺯﻳﺮﺵ. ﺷﻮﺭﻟﺖ ﻣﺎﻟﻴﺒﻮ ﺳﺎﻳﺰ ﻛﻮﭼﻚ و ﺷﻮﺭﻟﺖ ﻛﺒﺎﻟﺖ ﻫﻢ ﻣﻦ ﺧﻴﻠﻲ ﺩﻭﺳﺖ ﺩاﺭﻡ.
ﺧﻴﻠﻲ ﺩﻧﺒﺎﻝ ﻛﺒﺎﻟﺖ ﮔﺸﺘﻢ, ﺑﻘﻴﻤﺖ ﻣﻨﺎﺳﺐ ﭘﺒﺪا ﻧﻜﺮﺩﻡ.
پاسخ
تشکر کنندگان: AZAR 1335 ، sce ، lighter ، alirezanz
درباره قیمت کاملا حق با شماست اما یک امای بزرگ داره.
به هیچ عنوان ماشین رنتال یا لیز برگشته بالای 15 هزار مایل نخرید!
تجربه من خرید یک النترا 2010 در سال فوریه 2012 با 40 هزار مایل درحالی که ماشین تنها 1.5 سالش بود.
اول از همه اینکه سرتیفاید یک چیز کاملا دل خوش کنک هست، وارانتی اضافی وجود نداره و عملا همون وارانتی اصلی کارخونه را دارید که عملا تو مایلج های بالا از بین رفته.
اما درباره خودرو، من همیشه با ترنسمیشین این مشکل داشتم و دیلر قبول نمیکرد چون تو کامپیوتر چیزی نبود . آخر با هزار تا دعوا و تلفن و ..... قبول کردن ترنسمیشن ایراد داره و تعویضش کردن ؛ اونم بخاطر اینکه هیوندای روی موتور و ترنسمیشن وارنتی داره وگرنه ربطی به سی پی او نداشت.
منم ماشین دلمو زده بود با 4500 دلار ضرر ترید کردم رفت یک صفر خریدم.

(2014-09-05 ساعت 02:34)yami نوشته:  خریدش با گواهینامه ایران رو نمیدونم در چه شرایطی هست. فکر کنم با گرین کارت و شماره سوشیال میشه ماشین خرید اما با گواهینامه ایران هزینه بیمه ات فکر کنم خیلی بالا باشه.

ماشین نو مزایا و معایب خودش رو داره. بین Brand New و Certified Pre-owned و خودروهای شرکتهای اجاره خودرو مقایسه کنید و ببینید کدامش شرایطش مناسبه.

مهمترین مسئله به نظر من اول گارانتی هست، چون قیمتش مناسب باشه ولی گارانتی کامل ماشین نو به شما انتقال پیدا نکنه، ممکنه ارزش نداشته باشه.

مثال میزنم نیسان Versa S مدل 2012

*** شرکت اجاره خودرو HERTZ با مایلج 51000 مایل، 9779 دولار
https://www.hertzcarsales.com/vehicle/details/14019627

*** در خود شرکت نیسان بصورت خودرو ترخیص شده از lease، با مایلج 42000 مایل، 9700 دولار
http://www.nissanusa.com/apps/cpo/vehicl...BodyStyle3=

*** بصورت نو و صفر کیلومتر مدل 2015! از شرکت نیسان که در این سال هم قیافه و هم اسمش عوض شده به Note، دولار 14180
http://www.nissanusa.com/cars/versa-note

البته دو تا قیمت اولی قابل مذاکره معمولا نیستن و همانی هست که هست.
در لینکها هم نوشته که چه گارانتی هایی شرکت هرتز یا خود نیسان میده اما صفر کیلومتر با توجه به آپشن و انواع مسائل دیگه قیمتش بالا پایین میشه و ممکنه یک هزینه های مخفی هم داشته باشه که من فکر میکنم به راحتی مدل کاملا معمولی اش به 15000 دولار خواهد رسید.

به نظر من اگه گارانتی که شرکت هرتز میده یا نیسان روی مدل از اجاره برگشته میده خوب باشه، نزدیک به 5هزار دولار تفاوت قیمت که حدود 50 درصد قیمت مدلهای ردیف اول و دوم هست، چشمگیره و میشه روش فکر کرد. اما اگه راههایی میدونید که نو شو از نمایندگی بخرید و ارزانتر از سایت هم بیوفته، مثلا با دادن ماشین قراضه و گرفتن کردیت در ازای اون، ممکنه نو اون به صرفه باشه.
مطمئن نیستم ولی انگاری ماشین نو و دست دوم یک تفاوتهایی در هزینه رجیستر و تایتل و تگ دارند، اینکه کدامش گرانتر میوفته یادم نیست.

در ضمن وقتی میشه از شرکت اجاره خودرو خرید که یکی دو روز هم اجازه تست میده یا از خود نیسان بصورت برگشته از لیز خرید، خرید از مردم و یا دیلر بصورت دست دوم اشتباهه. البته نظر منه.


پاسخ
تشکر کنندگان: yami ، Ashkan3832
stealth جان

خداییش آدم وسواسی مثل من و شما نباید دنبال ماشین دست دوم بره چون رو اعصابش میره. فرق زیادی هم نداره ماشین 1700 چوقی بخری مثل من یا بالفرض 12 هزار چوقی مثل شما.

الان این ساترن من موتور گیربکس عین ساعت کار میکنه اما متاسفانه از نظر تزئینات داخلی همچین جالب نیست. اون روز زیر بارون دو ساعت داشتم تو جانک یارد براش وسایل پیدا میکردم. تازه الان همه چیزش درست کردم مونده چراغ دنده عقبش که کار نمیکنه و مکانیکه میگه نمیدونم درست بشه یا نه چون دنده اتوماته و مکافاته کار این.

اما واقعیت اینه که شرایط فرد به فرد فرق میکنه. الان علیرغم همان ایرادی که میگین داشت، یکی از شما به گفته خودتان 4500 دولار زیر قیمت خریده و داره کیفش رو میبره. اینطور نیست؟

ماشین شرکتهای اجاره ای یا از لیز برگشته که به عنوان پری اوند میفروشن تا حدی افت قیمتش رو کرده و عملا نزیک به یک سوم ارزانتر از نو هست. حالا باید کیس به کیس بررسی کرد که آیا این یک دستگاه ماشین بخصوص خریدنی هست یا اون یکی در حالیکه در ماشین نو میگیم ماشین این کارخانه رو بخریم یا آن کارخانه.

بعضی ماشینهای از لیز برگشته یا فروش شرکتهای اجاره خودرو کاملا شانسی اکثرا هایوی مایلج هستن و اکثرا در اتوبان استفاده شدن و اصلا یک به صد کیفیتش از ماشین دست دوم دست مردم خیلی بهتر هستن. مخصوصا که ماشینهای شرکتهای اجاره خودرو در هر بار برگشت از مشتری کاملا تمیز و کنترل میشن.

من علیرغم تمام مزایای ماشین نو متاسفانه هیچوقت نتونستم خودم رو قانع کنم که فلان قدر پول بابت ماشین نو دادن صلاحه. الان این ماشین قراضه هه که خریدم، خدای نکرده ایراد کنه یک زمانی، به ارزانی درست شد، که شد وگرنه میبرم میندازم جانک یارد، یکی دیگه میخرم!!!

اما ماشین نو رو چه میشه کرد اگه ایراد اساسی کنه یا خدای نکرده آدم تصادف کنه؟ مغزش داغون میشه آدم!! تازه فلان قدر هم بیمه بالا باید بدی که مثلا احساس آرامش کنی که چیزی بشه تحت پوششی!! که واقعا زیاد به درد هم نمیخوره.

اصلا یک مسئله دیگه اینه که بالفرض شما خودتون همان ماشین 2010 رو صفرش رو میخریدید چه تضمینی بود که به این مشکل دیر یا زود دچار نشه؟
پاسخ
تشکر کنندگان: lighter ، alirezanz
والا بنا به نظر من ماشین‌ها لیز و رنتال پدرشون درومده و بیشتر مواقع ازشون باید دوری کرد

طرف ماشین خودش که نیست، من خودم هر بار جایی میرم عوض اینکه با ماشین خودم برم یه چیزی اجاره‌ می‌‌کنم و عین خیالم هم نیست که چه بلایی سر ماشین میاد چون دست اخر به من ربطی‌ نداره.

به نظر من بهترین کار خرید ماشین یک یا دو سال قدیمی‌ با مایلاژ خیلی‌ پایینه. خودم هم سال هاست همین کار رو می‌‌کنم و فقط یک بار این ماشین آخر یه کم اذیتم کرده که اونم چون زیر گارانتی بود تنها آزارش به من این بود که دو سه بار مجبور شدم ببرم دیلر وگرنه غیر از اون بقیه ‌اش با خودشون بود آخر سرم بهم پنج سال تعویض روغن مجانی‌ دادن

به هر حال به قول این رفیقمون کیس به کیس جریان فرق می‌‌کنه
ما در پیاله عکس رخ یار دیده ایم
پاسخ
تشکر کنندگان: yami ، maka2 ، nora-nora ، alirezanz
فکر کنم اصولا شما هر ماشینی که بخوای بخری اگه مایلش با سالش متناسب نباشه بهتره طرفش نرفت.خودم همیشه فرمول 10-12 هزار برای هر سال رو در نظر میگیرم البته برای ماشینهای کم سن و سال 6 ماهی خطا داره چون مثلا الان که 2014 هستیم ماشین 2015 توی بازاره.
آنکس که نداند و بداند که نداند
لنگان خرک خویش به مقصد برساند
پاسخ
تشکر کنندگان: yami ، alirezanz
سلام
من درباره خودم وسواس ندارم، من خودم یک سنترا 2002 خریدم 3 هزار تا و هنوز دارمش. اما برای خانمم خیلی حساس هستم . طرف ما ممکنه تو یک جاده بمونی و دو ساعت کسی رد نشه برای همین خیلی خیلی برام مهمه که ماشینش مرتب باشه.
درباره فروش هم من تو دیلر ترید کردم. فردای روزی که من ماشین را دادم به دیلر ، مایشن را لیست کردن برای 11500 و دو روز بعد فروش رفت. جالب اینجاست که دوباره به عنوان سرتیفاید فروش رفت و من مطمئنم غیر از شستنش هیچ غلط دیگه ای نکردن و اون داستان فلان پینت اینسپکشن کشکه.
چرا راه دور میری الان دخترمو با ماشین خانمم بردم مدرسه نگاه کردم دیدم چرا MPG پایین نمیاد . خونه رسیدم فیلتر هوا را چک کردم میبینم توش پر آشغاله . هفته پیش روغن ماشین عوض شده و 29 پونت اینسپکت شده.الان عکسشو گرفتم براشون فرستادم.

(2014-09-09 ساعت 09:30)yami نوشته:  stealth جان

خداییش آدم وسواسی مثل من و شما نباید دنبال ماشین دست دوم بره چون رو اعصابش میره. فرق زیادی هم نداره ماشین 1700 چوقی بخری مثل من یا بالفرض 12 هزار چوقی مثل شما.

الان این ساترن من موتور گیربکس عین ساعت کار میکنه اما متاسفانه از نظر تزئینات داخلی همچین جالب نیست. اون روز زیر بارون دو ساعت داشتم تو جانک یارد براش وسایل پیدا میکردم. تازه الان همه چیزش درست کردم مونده چراغ دنده عقبش که کار نمیکنه و مکانیکه میگه نمیدونم درست بشه یا نه چون دنده اتوماته و مکافاته کار این.

اما واقعیت اینه که شرایط فرد به فرد فرق میکنه. الان علیرغم همان ایرادی که میگین داشت، یکی از شما به گفته خودتان 4500 دولار زیر قیمت خریده و داره کیفش رو میبره. اینطور نیست؟

ماشین شرکتهای اجاره ای یا از لیز برگشته که به عنوان پری اوند میفروشن تا حدی افت قیمتش رو کرده و عملا نزیک به یک سوم ارزانتر از نو هست. حالا باید کیس به کیس بررسی کرد که آیا این یک دستگاه ماشین بخصوص خریدنی هست یا اون یکی در حالیکه در ماشین نو میگیم ماشین این کارخانه رو بخریم یا آن کارخانه.

بعضی ماشینهای از لیز برگشته یا فروش شرکتهای اجاره خودرو کاملا شانسی اکثرا هایوی مایلج هستن و اکثرا در اتوبان استفاده شدن و اصلا یک به صد کیفیتش از ماشین دست دوم دست مردم خیلی بهتر هستن. مخصوصا که ماشینهای شرکتهای اجاره خودرو در هر بار برگشت از مشتری کاملا تمیز و کنترل میشن.

من علیرغم تمام مزایای ماشین نو متاسفانه هیچوقت نتونستم خودم رو قانع کنم که فلان قدر پول بابت ماشین نو دادن صلاحه. الان این ماشین قراضه هه که خریدم، خدای نکرده ایراد کنه یک زمانی، به ارزانی درست شد، که شد وگرنه میبرم میندازم جانک یارد، یکی دیگه میخرم!!!

اما ماشین نو رو چه میشه کرد اگه ایراد اساسی کنه یا خدای نکرده آدم تصادف کنه؟ مغزش داغون میشه آدم!! تازه فلان قدر هم بیمه بالا باید بدی که مثلا احساس آرامش کنی که چیزی بشه تحت پوششی!! که واقعا زیاد به درد هم نمیخوره.

اصلا یک مسئله دیگه اینه که بالفرض شما خودتون همان ماشین 2010 رو صفرش رو میخریدید چه تضمینی بود که به این مشکل دیر یا زود دچار نشه؟


پاسخ
تشکر کنندگان: yami ، alirezanz
دقیقا متوجه هستم چی میگی. طرف ما خوب ماشین زیاد رد میشه اما مسئله اینه که کسی نگه نمیداره!!!

در اینکه مثل ایران خودمان بازار ماشین اینجا هم شارلاتان بازی زیاده حرفی نیست. اما یکی از اصلی ترین مشکلات من در مورد خرید ماشین دست دوم از مردم اینه که مردم حداقل اونایی که اینجا زندگی میکنن طرف ما، اعصاب اینکه بری دو ساعت ماشین رو تست کنی و تازه بگی بیا ببریم مکانیکی رو ندارن و البته اینکه میگن ما حال این کارها رو نداریم هم صد در صد به این معنی نیست که ماشین بدی هست و نمیخوان گندش در بیاد.
چند بار شده که ماشین رو خشم آمده ولی طرف گفته من وقت ندارم نیم ساعت شما رانندگی کنی که به اتوبان برسی و تخته گاز 70 یا 80 مایل بری که ماشین رو تست کنی! خوب دیگه نمیشه که آخه اینجوری هم خرید.

بنابرین عملا باید رفت و ماشین رو دست مردم دید و در عرض چند دقیقه تصمیم گرفت که آدم بخره یا نه. و این اصلا با اصول کاری من جور در نمیاد!

من قشنگ میخوام زیرشو، موتورشو، داخلشو، جک بزنم چرخهاشو و ... همه رو بررسی کنم. ناسلامتی آدم میخواد هفت هشت ده هزار دولار پول بابتش بده و خوب نمیذارن.

طرف دیلر هم نمیشه رفت چون نه اعصاب این کارها رو دارن و هم اینکه قیمتهاشو کاملا مضحک و مسخره هست، حداقل باز طرف ما. برای همین به نوعی خرید ماشین پری اوند از دیلر یا ماشین های کار رنتال که حتی گاها تا سه روز اجازه میدن که خوشت نیومد با کسر مبلغی جزئی پس بدی، برای شخص من بهترین گزینه هست.

از دوستان ایرانیم اینجا تجربه خرید از رنتال ها رو داره که الحق والانصاف حسابی در مورد چک کردن ماشین که بیش از یک ساعت طول کشید! همکاری کردن و تازه بردیم هم مکانیکی مون و اونم بررسی کرد. از طرفی هم یک گارانتی کذایی خود شرکت و دو سه روز مهلت پس دادن، یک جوری برای آدم قوت قلب میشه که فردا بردم خانه متوجه ایرادی اساسی شدم میتونم پس بدم.
بالاخره آدم با یک بیزنس طرفه ولی ماشین دست دوم از مردم میخری، امضاهه رو زدی دیگه تمام شد رفت پی کارش.

البته دوستان علاقمند و ریسک پذیر فراموش نکنن که فروش این ماشینها هم مخصوصا اگه قیمت پایینی نداشته باشن هم راحت نیست و به همین دلیل رنتال بودن و مایلج بالا کلا تو ذوق مشتری زن هست و راست کار بازار نیست به اون صورت. در قیمتهای خیلی پایین اصلا صرف نمیکنه طرف بره کارفکس بگیره اما برای قیمتهای متوسط به بالا معمولا همه میگیرن.

ماشین نو خوب یک چیز دیگه هست واقعا اگه پولش باشه و هم اینکه آدم ماشینی نخره که فردای روزگار تصادف کرد، تو تصادف هیچیش نشه اما از درد ماشینه پشت فرمان سکته کنه!!!
پاسخ
تشکر کنندگان: behdadK ، lighter ، soheilbadami ، tartar ، moqadam ، Danoosh ، alirezanz
بقول دوستی میگفت توی این امریکا هر کاری کنی سرت کلاه میره ! ماشین هر جورش - اینترنت و تلفن و موبایل و بیمه و غیره از هر شرکتی میگیری باز یه شرکت دیگه رو مقایسه میکنی میبینی اون بهتر بوده ! و ماشین هم مثل اینکه اینطوره و عجب افت قیمتی داره ماشین یوزد. گمانم تا رنج قیمت 15-20 هزار دلار سالی هزار تا 1500 گویی ازش میفته ! و خیلی هم عادیه.
آنکس که نداند و بداند که نداند
لنگان خرک خویش به مقصد برساند
پاسخ
تشکر کنندگان: tartar ، moqadam ، alirezanz
ﻣﺎ ﺳﻪ ﺳﺎﻟﻪ ﻳﻪ ﻣﺰﺩا ﭘﺮﻭﺗﺠﻲ 2000 ﺩاﺭﻳﻢ. 2500 ﺧﺮﻳﺪﻡ, ﻫﻤﺎﻧﻘﺪﺭ ﻫﻢ ﻣﻴﺮﻩ اﻻﻥ!!!!!
ﻣﺎﺷﻴﻦ ﻳﻌﻨﻲ اﻳﻦ! اﺭﺯﺵ اﻓﺰﻭﺩﻩ ﺩاﺭﻩ ﺑﺎ ﻧﺎﻥ اﺿﺎﻓﻲ!!!
پاسخ
تشکر کنندگان: mohsenmb ، قصه گو
اگه 1500 هم فروختی یه گوسفند بکش Big Grin به جون جفتمون Tongue
آنکس که نداند و بداند که نداند
لنگان خرک خویش به مقصد برساند
پاسخ
تشکر کنندگان: mohsenmb ، alirezanz ، daryush
ﺩﻳﻠﺮ 700 ﻫﻢ ﻧﻤﻴﺨﺮﻩ اﻣﺎ ﻣﺸﺘﺮﻱ ﻋﺎﺩﻱ ﺭاﺣﺖ ﺗﺎ 2500 ﻣﻴﺪﻩ. ﺑﻴﺸﺘﺮ ﺑﺨﺎﻃﺮ ﮊاﭘﻨﻲ ﺑﻮﺩﻥ و ﻣﺼﺮﻑ ﺑﻨﺰﻳﻨﺸﻪ.
اﻳﻨﺠﺎ ﻓﻠﻮﺭﻳﺪا ﻗﻴﻤﺖ ﺩﺳﺖ ﺩﻭﻡ ﺧﻴﻠﻲ ﺭﻓﺘﻪ ﺑﺎﻻ ﭼﻮﻥ ﻣﻴﺒﺮﻥ ﻣﺎﺷﻨﻬﺎ ﺭﻭ ﺷﻤﺎﻝ ﻳﺎ ﺻﺎﺩﺭ ﻣﻴﻜﻨﻦ اﻣﺮﻳﻜﺎﻱ ﺟﻨﻮﺑﻲ ﺑﺮاﻱ ﺭاﻧﺪﻥ ﻳﺎ ﻗﻂﻌﻪ.
پاسخ
تشکر کنندگان: mohsenmb ، alirezanz
یامی جان والله من سه هفته پیش یک کرولا با 137 تا کارکرد ، لاستیک و باتری نو مدل 98 برای یکی از آشناها از کریج لیست خریدم 1200 چوق . تنها روغن و تسمه را عوض کردیم براش و داره رانندگی میکنه.
اگه جنوب خوب میخرن بزنیم تو کارش یک کاسبی راه بندازیم من از اینجا میخرم برات میفرستمBig Grin
(2014-09-12 ساعت 13:52)yami نوشته:  ﺩﻳﻠﺮ 700 ﻫﻢ ﻧﻤﻴﺨﺮﻩ اﻣﺎ ﻣﺸﺘﺮﻱ ﻋﺎﺩﻱ ﺭاﺣﺖ ﺗﺎ 2500 ﻣﻴﺪﻩ. ﺑﻴﺸﺘﺮ ﺑﺨﺎﻃﺮ ﮊاﭘﻨﻲ ﺑﻮﺩﻥ و ﻣﺼﺮﻑ ﺑﻨﺰﻳﻨﺸﻪ.
اﻳﻨﺠﺎ ﻓﻠﻮﺭﻳﺪا ﻗﻴﻤﺖ ﺩﺳﺖ ﺩﻭﻡ ﺧﻴﻠﻲ ﺭﻓﺘﻪ ﺑﺎﻻ ﭼﻮﻥ ﻣﻴﺒﺮﻥ ﻣﺎﺷﻨﻬﺎ ﺭﻭ ﺷﻤﺎﻝ ﻳﺎ ﺻﺎﺩﺭ ﻣﻴﻜﻨﻦ اﻣﺮﻳﻜﺎﻱ ﺟﻨﻮﺑﻲ ﺑﺮاﻱ ﺭاﻧﺪﻥ ﻳﺎ ﻗﻂﻌﻪ.


پاسخ
تشکر کنندگان: alirezanz
اﺯ ﻛﺠﺎ ﺧﺮﻳﺪﻱ? ﺧﻴﻠﻲ ﺧﻮﺏ ﺧﺮﻳﺪﻱ. ﻣاﺷﻴﻦ ﺷﻤﺎﻝ و اﻳﻨﺠﺎ ﻧﻢﻳﺨﺮﻥ ﭼﻮﻥ ﭘﻮﺳﻴﺪﮔﻲ و ﺯﻧﮓ ﺯﺩﮔﻲ ﺩاﺭﻩ. اﻳﻨﺠﺎ ﺭاﺣﺖ اﻭﻧﻮ 2000 ﻣﻴﺮﻩ اﮔﻪ ﻣﺸﺘﺮﻳﺸﻮ ﭘﻴﺪا ﻛﻨﻲ و اﮔﻪ اﺻﻼ ﺯﻧﮓ ﺯﺩﮔﻲ و تﺗﺼﺎﺩﻑ ﻧﺪاﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﻪ.

فقط مسئله اینه که این ماشینهای سطح پایین رو بخوای بیاری اینجا مثلا از کالیفرنیا (بالفرض ماشین خوبیه ولی تست ایالتی رو نمیتونه پاس کنه) همینجوری پانصد دولاری پول حملش میشه!!

اونایی که ماشین ها رو میخرن میارن ایالات دیگه یا کشورهای دیگه از آکشن میخرن که خیلی ارزون میوفته و ارزش داره که پانصد دولار هم هزینه حملش رو بدن.
پاسخ
تشکر کنندگان: alirezanz
به غیر از Craigslist سایت بهتری هم برای خرید خودرو وجود داره ؟
منظورم سایت هایی باشه که ownerها اگهی بزنند نه dealerها.
تو Craigslist بیشتر Junk car پیدا میشه تا ماشینهای درست و حسابی.
پاسخ
تشکر کنندگان:




کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان