کانال تلگرام مهاجرسرا
https://t.me/mohajersara







##### هشدار #####
به تاریخ ارسال مطالب دقت فرمایید.
شرایط و وضعیت پروسه ویزا دائم در حال تغییر است و ممکن است مطالب قدیمی شامل تغییراتی باشد.
ارمنستان - مصاحبه
elahe خانوم درودبر شما ... این آیدی مربوط میشه به زمانی که من برای اولین بار میخواستم ایمیل درست کنم . .. دوم راهنمایی بودم بلد نبودم اون موقع....اون کسی که کامپیوتر رو برام راه اندازی کرد گفت آیدی یاهو چی باشه گفتم نمیدونم اما خودش برگشت گفت چون اسمت علی هست و خیلی خیلی پرسپولیسی هستی میذارم علی سرور هرچی آبی ... الان هم پرسپولیسیه هولیگان هستم .. به تیمم به شدت تعصب دارم ... اما چند وقت پیش این آیدی یاهو با همین نام رو برای همیشه دیلیت کردم ... و واقعا بعضی اوقات به مهاجرسرا میام این آیدی رو میبینم راستشو بخواهین یه ذره خجالت میکشم ... شاید به ناظم عزیز یه بار ایمیل بزنم بگم اینو عوضش کنه ...چون برای دوران طفولیت بوده Smile............ .(آخه یکی نیست بگه علی(یعنی خودم) اینم آیدی بود برای مهاجر سرا گذاشتی Smile ) در مورد سفر ... اگر سفر ویزا هست که حتما حتما ایشالا ویزا رو میگیری و ردیف میشه ...مسئله اسپانسر اینا هم که ایشالا ردیف شده اگر نشده در آینده ای نزدیک حل میشه .... اما اگر سفر for holiday هست ایشالا خوش بگذره ...
پاسخ
تشکر کنندگان: sasan_rock ، dreamer60 ، الهه سابق ، frozen mind
با سلام به همه دوستانRolleyes
والا تونستم به سختی به اینترنت دسترسی پیدا کنم که بیام و بهتون از آخرین اخباری که دارم یه گزارش نصفه نیمه بدم و برم.
مادر من در آخرین تماسی که با nvc داشتن - اپراتور بهشون گفته که فعلا" فقط قراره که برای اون دسته از افراد که کارشون به خاطر تعطیلی سفارت آنکارا عقب افتاده , از سفارت ایروان کمک بگیرن و مابقی افراد ی که مثل من هستند , محل مصاحبشون همون آنکارا خواهد بود. البته من که هیچ کدوم از این صحبت ها رو مبنای تصمیم گیریم قرار نمی دمCool. ببخشید اگه جمله بندی هام زیاد درست نیست . اینو بگزارید به پای کمبود امکانات...Tongue
همتون رو دوست دارم 3>
روال كلي پرونده من اينجاست.
این خانه قشنگ است ولی خانه من نیست  
این خاک چه زیباست ولی خاک وطن نیست

در صورت داشتن سوال مهمي ميتونيد برام پيام بگذارين ، قول ميدم شايد يه كم دير ولي حتما جواب بدم Tongue
پاسخ
تشکر کنندگان: f1f ، battosai ، frozen mind ، الهه سابق ، nadia-64
علی آقا سلام من هم ارمنستان بودم کنسول موافقت کرد و از ما امضا واثر انگشت گرفتن وبه من وخانوادم تبریک گفت وبه ماهم نامه صورتی دادن وگفتن 5هفته تا دوماه زمان میبره تا ویزا آماده بشه وگفت فرمi864Aکه مخصوص همسر ضامن هست رو سری بعد یک نفر از خانواده به همراه پاسپورتها با خودش بیاره وبه صندوق سفارت بندازه ویک هفته بعد مراجعه کنه و ویزاها رو بگیره من به سایتی که تونامه صورتی بود رفتم وفقط 7تا کیس نامبر رو اعلام کردن که تا تاریخ 15dec وقت دارن برن ویزا بگیرن آیا درست وارد شدم وتا تاریخی که به ما گفتنhttp://armenia.usembassy.gov/admin_processing.htmlباید به این سایت مراجعه کنم ممنون از شما ودیگر دوستان که منو راهنمایی کنید.
پاسخ
تشکر کنندگان: f1f ، frozen mind ، battosai ، Blaze
(2012-09-08 ساعت 15:08)327faranak نوشته:  علی آقا سلام من هم ارمنستان بودم کنسول موافقت کرد و از ما امضا واثر انگشت گرفتن وبه من وخانوادم تبریک گفت وبه ماهم نامه صورتی دادن وگفتن 5هفته تا دوماه زمان میبره تا ویزا آماده بشه وگفت فرمi864Aکه مخصوص همسر ضامن هست رو سری بعد یک نفر از خانواده به همراه پاسپورتها با خودش بیاره وبه صندوق سفارت بندازه ویک هفته بعد مراجعه کنه و ویزاها رو بگیره من به سایتی که تونامه صورتی بود رفتم وفقط 7تا کیس نامبر رو اعلام کردن که تا تاریخ 15dec وقت دارن برن ویزا بگیرن آیا درست وارد شدم وتا تاریخی که به ما گفتنhttp://armenia.usembassy.gov/admin_processing.htmlباید به این سایت مراجعه کنم ممنون از شما ودیگر دوستان که منو راهنمایی کنید.

سلام....great job.... من هم تبریک میگم به شما ......خیلی خوشحال شدم که کار شما ردیف شد ... Smile) در مورد سایت بله باید همون آدرس رو برید بعدش اینو بزنید PLEASE CLICK HERE TO FIND YOUR CASE NUMBER ببینید کیس نامبرتون هست یا... باید صبر کنید و هر روز چک کنید. سایت آپدیت میشه چند وقت به چند وقت ... به امید اینکه به زودی ... .
پاسخ
تشکر کنندگان: 327faranak ، frozen mind ، Blaze ، الهه سابق ، nadia-64
یکی بود یکی نبود،غیر از خدا،سفارت ارمنستان بود.
من و برادرم از سال 2005 تقاضا دادیم واسه سیتیزن شیپی آمریکا،وقتی کارنت شدیم و پرونده تکمیل شد، شش ماه بعد بهمون وقت دادند یعنی 13.8.2012 برای برادرم و من هم 20.8.2012 نمی دانم چرا ما که دعوت کنندمون یکی بود در دو روز متفاوت مصاحبه گذاشتند چون توی ترکیه برای دو برادر در یک روز مصاحبه می ذارند،ناگفته نماند ما در ابتدا واسه ترکیه تقاضا دادیم سفارت امریکا سرخود و بدون هماهنگی قبلی ما رو فرستاد ارمنستان(بذار پا برسه اونجا حالیشون میکنم)، ما دقیقا ساعت 5:50 پرواز داشتیم از تهران به ارمنستان،دقیقا یک ساعت و بیست دقیقه طول کشید تا رسیدیم به فرودگاه ایروان.
ما چون در شهریورماه به ایروان رفتیم اول ترسیدیم که هوا سرده و حتی با خودمون هم لباس گرم بردیم اما هوا فوق العاده بود هوا بهاری و دلچسب بود.
وقتی به سالن فرودگاه رفتیم برگه هایی به ما دادند تا مشخصاتمون رو پر کنیم تا بهمون ویزای بیست و یک روزه بدهند.
نکته اول:
- پول بلیط یک نفره از تهران به ایروان 287 هزار تومان است.
- حتما با خودتون خودکار ببرید ما چون خودکار نداشتیم از همه دیرتر فرم را پر کردیم.
- یک نمونه فرم فارسی رو میزها قرار دادند و خیلی راحت میتونید فرم ها را پر کنید.
- توی فرم نام و نام خانوادگی،تاریخ صدور پاسپورت،تاریخ انقضای آن،تاریخ تولدتون به میلادی،ادرس شما در ارمنستان و شما باید حتما آدرس هتلتون رو بدونید،آدرس شما در ایران،نوع پاسپورت شما مثلا عادیه یا دیپلماتیکه،یه سواله که میگه دفه اول شماست اومدین یا چند بار اومدین
- سابقه کیفری دارید یا نه؟ تاریخ ورود به ارمنستان،تاریخ خروج شما از ارمنستان،مدت اقامت رو برای محکم کاری 21 روز بزنید.در اخر هم امضا کنید و اسمتون رو به انگلیسی دقیقا مثل پاسپورت بنویسید.
بعد از اون به برگه رو ببرید به باجه تا ویزا رو در پاسپورتتون مهر کنند،کارمندای فرودگاه خیلی خوش اخلاق هستند و با روی باز از شما استقبال می کنند،کمی هم انگلیسی بلد هستند.
بعد از اون هم برید پولتون که به دلار آوردین به درام تبدیل کنید همه پولا لازم نیست در فرودگاه تبدیل کنید چون در شهر در سوپرمارکت های ساس SAS براحتی میتونید پول را تبدیل کنید.واحد پول درام در ایران تبدیل نمیشه و هر چه سریعتر پولتون در ایران را به دلار تبدیل کنید چون قیمت دلار روز به روز بالا میره.
اینجا تاکسی ها و سوپرمارکتی ها ازتون درام میگیرند،جالبی کار اینه که مقدار درام رو در ماشین حساب مینویسند و بهتون نشون میدهند.
وقتی در فرودگاه مهر تاریخ ورود می زنند ساک شما روی ریل گذاشته میشه پس نترسید که ساک شما دزدیده بشه.
ما یک لیدر گرفته بودیم تا ما رو از فرودگاه ببره و سوئیت ما رو نشون بده،کمی انگلیسی بلد بود و من هم دست و پا شکسته باهاش حرف زدم.
سوئیتی که ما از قبل از طریق آژانس مسافرتی رزرو کرده بودیم هر نفر شبی بیست دلار شده بود.من و داداشم شبی چهل دلار پرداخت کردیم تنها جایی که از ما به جای درام ، دلار گرفتند کرایه همین سوئیت بود.
وقتی وارد آپارتمان میشوید میترسید چون وضعیت راهروها خیلی افتضاحه من و داداشم هم تو دلمون گفتیم سالی که نکوست از بهارش...
وقتی با آسانسور رفتیم طبقه هشتم،وارد سوئیت شدیم خیلی مرتب و با سرویس کامل بود و نگرانیمون برطرف شد.
در آپارتمان اینترنت مجانی است البته روزی فقط حدود سه ساعت کار میکرد من نفهمیدم به خاطر حجم دانلود بود یا ساعتی.اخه چون سرعتش بالا بود مثه بی جنبه ها رفتم آهنگ دانلود کردم .
نکته دوم:
- سعی کنید هتل یا سوئیت شما به میدان پراگ یا همون جمهوری نزدیک باشه چون اکثر جاهای دیدنی به میدان پراگ نزدیکه.سوئیت ما به هتل شیراک shirak hotel نزدیک بود.و ما با پای پیاده میرفتیم میدان جمهوری.
- هزینه هتل بیشتر از سوئیته،فک کنم شبی ،نفری شصت دلار میگیرند که ما فقط بیست دلار برای سوئیت دادیم.
- شماره تماس لیدر رو بگیرید و شماره خودتون رو هم به او بدهید.
- اپراتورهای ایرانی در ایروان رومینگ دارند البته هزینه هاشون زیاده.
- بهترین کار خرید یک سیم کارت ارمنی هست که من دو تا مارک مشهورشو دیدم یکی beeline و دیگری mts ،سیم کارتهای ارمنی واسه اینکه اسپانسر شما از آمریکا بهتون زنگ بزنه خیلی خوبه چون هزینه از شارژ شما کم نمیشه،اما در مورد اپراتورهای ایرانی حتی اگر با شما تماس بگیرند ازتون شارژ کم میشه.
-
صبح روز بعد که بیدار شدیم روز یکشنبه بود و همه جا تعطیل بود من و داداشم هم با پای پیاده رفتیم رسیدیم به یک چهارراه،همین که ما پامون رو روی خط کشی عابر پیاده گذاشتیم همه ماشینها پشت خط سفید ایستادند با اینکه خیابون خیلی خلوت بود اما تا ما از خیابون رد نشدیم اونا هم حرکت نکردند.
فک کردم مثه تو ایران ماشین ها مثه برق،مماس از کنارمون رد میشن و یه متلکی هم بارمون میکنند.
داشتیم راه میرفتیم یه استیشن ایستاد و با دست اشاره میکرد بیاین،ما هم ترسیدیم میخوان ما رو بدزدن،نمیدونم از کجا فهمیدن من و داداشم از نخبگان کشورمون هستیم(چشمک) بعد از کلی فک کردن فهمیدیم اینا تاکسی هستند و میخواستن کمی درام ازمون بچاپند.
همینطوری که رفتیم رسیدیم به یه میدون بزرگ که یه ساعت بزرگ توشه،چون از قبل رفته بودیم تو سایتها مناظر دیدنی ایروان رو دیده بودیم فهمیدیم که این میدون پراگه.
ناگهان یه مرد نسبتا چاق اومد گفت سلام،ما چشامون در اومد که از کجا فهمید ما ایرانی هستیم(نکته ما چون سبزه بودیم خیلی تابلو بودیم ایرانی هستیم ارمنی ها مثه برف سفیدن دقیقا مثه نژاد روسی)،پرسیدم شما هم ایرانی هستید؟ گفت نه اما سالهاست با ایرانی ها کار میکنم و مخمون رو کار گرفت که ما رو با 25000 درام ببره دریاچه سوان،که ما هم چون میخواستیم دکش کنیم الکی شمارشو گرفتیم تا ولمون کنه.
بعدشم رفتیم مارکت و کمی خرید کردیم اکثر فروشنده ها خانم هستند و خیلی مهربان،انقد مهربون که دوس داری تمام اجناس سوپرمارکتی رو ازش بخری تا بتونی جبران کنی(چشمک).
نوشابه های اینجا لایت هستند مثه ایران پر از گاز نیست و راحت از گلوت میره پایین.
ایروان شهر مانکن هاست چه دختر چه پسر،واقعا کف کرده بودم،پسراش هم مثه ایرانیا خیلی تو مد و موهای فشن نیستن خیلی ساده تیپ میزنند اما دختراش خیلی شیک تیپ میزنند.
اگه زمانی دلتون گرفت کافیه شبا بیاین میدان جمهوری تا بتونید با یه ایرانی گپ بزنید و دلتون وا بشه شبا تو میدون جمهوری یا پراگ فواره های آب همراه با موسیقی براتون یه خاطره خوب میسازند.اونجا ایرانی های زیادی هستند که بهتون آدرس دیسکو یا آپارتمان برای کرایه میدهند که بهتره اول قیمت ها رو چک کنید تا کلاه سرتون نره.
آرامش فوق العاده ای در ایراون وجود داره و شما هیچگونه استرسی نخواهید داشت شهر حال و هوای اروپایی داره و خیابوناش بسیار تمیز و ساختمان ها با نمای بسیار زیبا.
سفارت ارمنستان دو تا دکتر واسه واکسن بیشتر نداره،یکی دکتر kristine khachatryan و dr anush m.ordyan که اتاقشون هم یکی هست باید از میدان پراگ سوار تاکسی بشین و بگویید بیمارستان Muratsan از میدون پراگ تا اونجا دقیقا 700 درام میشه و به هیچ وجه بیشتر پرداخت نکنید
نکته سوم:
- حتما با تاکسی های که تاکسی متر دارند در شهر رفت و آمد کنید تا کلاه سرتون نره.
- حتما در ایران واکسن بین المللی بزنید تا اینجا لازم به پرداخت هزینه اضافی نشین.واکسن بین المللی در ایران مجانی است و ما سه واکسن به انگلیسی Td , Mmr , hepatits b زدیم و یکی دیگه هم varicella همون آبله مرغان هست که اگه در زمان بچگی گرفتین لازم به زدنش نیست.
- نگران مترجم فارسی نشوید دکتری در بیمارستان هست به نام خانم لوسی که بسیار هم مهربان است و کاملا به زبان فارسی آشنایی داره.
وارد بیمارستان شدید به سمت چپ برید و در طبقه دوم آخر راهرو اتاق 222 مربوط به دکتر سفارته.قبلا گفته بودند ساعت یک بریم اما ما بی جنبه ها ساعت 9 صبح رفتیم و اتفاقا چون خلوت بود اونجا سریع کار ما رو راه انداختند.
در اتاق دکتر اول پاسپورت شما رو میخواد بعد وزنتون و قدتون چک میشه
بعد خانم لوسی به فارسی ازتون میپرسه مشکل قلبی دارید یا نه؟ اهل مشروب وسیگار هستین یا نه؟ قبلا سابقه بستری شدن در بیمارستان را دارید.
مشکل آلرژی دارین؟ و همون جا فشار خونتون چک میشه.
بعد دکتر بهتون دو تا رسید میده که باید اول برین عکس از قفسه سینه بگیرید و بعد هم ساختمانی در پشت ساختمان اصلی بیمارستان هست که اونجا واسه آزمایش خون هست.
نکته چهارم:
- برای عکس قفس سینه باید لباستون رو در بیارید و یک تخته رو به سینه هاتون بچسبونید،پشت به دوربین و رو به دیوار و یک نفس عمیق بکشید تا عکس بگیرند از شما.
دکتر به شما میگه که دو روز بعد بیاین واسه گرفتن جواب آزمایش،البته فرمهای مخصوصی که اطلاعات شما رو پر کرده خودش واسه سفارت پست میکنه.

ایشالا بعدا مابقی سفر به ایراون را خواهم نوشت.در پناه حق.
پاسخ
سلام دوستان
کیس من هم داره منتقل میشه ارمنستان
یک سوال دارم و انم اینکه چقدر طول میکشه تا تاریخ مصاحبه معلوم بشه؟
من اگر بخواهم واکسن هامو تو ایران بزنم کجا میتونم این کار را بکنم؟
ممنونم
پاسخ
تشکر کنندگان: الهه سابق ، battosai
واکسناتو توی پاستور باید بزنی. جواب سوال اولتونو متاسفانه نمیدونم
ویزا ازدواجی/اقدام اول ژانویه 2012/ اپروو: اول جون/گرفتن کیس نامبر آخر جولای/تکمیل مدارک در NVC: سوم ژانویه 2013/مصاحبه: آخر اپریل 2013/ویزا یکضرب از ابوظبی
پاسخ
تشکر کنندگان: mohammadonline ، battosai
(2012-09-15 ساعت 14:54)elahenadafy2 نوشته:  واکسناتو توی پاستور باید بزنی. جواب سوال اولتونو متاسفانه نمیدونم

ممنونم
پاستور فقط در تهران هست؟ داخل شهرهای دیگه نیست؟
ممکن هست شماره تماس و آدرس پاستور تهران را بهم بدی؟
ممنونم
پاسخ
تشکر کنندگان: battosai
بله فقط تهران هست ...میدان قدس به طرف شریعتی بعد از بانک صادرات در سبز رنگ بزرگ انستیتو ... (پشت ایستگاه اتوبوس ) من از طرف بالا آدرس دادم جنب بانک صادرات میشه ....

واکسیناسیون :22730014

تلفنهای پایگاه :22719774 - 22719794 - 22700044 - 22701144 - 22700201
پاسخ
تشکر کنندگان: frozen mind ، الهه سابق ، nadia-64 ، dreamer60
ولی هلال احمر شهرستانها هم شنیدم این کارو میکنن و البته بعدش باید بیارید پاستور تهران تا واستون برگه صادر کنن. بازم تماس بگیرید بهتره
ویزا ازدواجی/اقدام اول ژانویه 2012/ اپروو: اول جون/گرفتن کیس نامبر آخر جولای/تکمیل مدارک در NVC: سوم ژانویه 2013/مصاحبه: آخر اپریل 2013/ویزا یکضرب از ابوظبی
پاسخ
تشکر کنندگان: frozen mind ، battosai ، mohammadonline
سلام دوستان

من مصاحبه توي ايروان دارم.ميشه راهنمائي كنيد كه من چطوري برنامه ريزي كنم براي رفتن.خوب زمان رفت قبل از زمان معاينه پزشكي است قبول،اما برگشت چي؟؟ برنامه ريزي كنم براي 2 روز بعد مصاحبه يا 5 روز يا....؟!!!

ممنون ميشم دوستان با تجربه پاسخ بدن.مرسي
پاسخ
تشکر کنندگان:
(2012-09-26 ساعت 18:35)mohsen-usa نوشته:  سلام دوستان

من مصاحبه توي ايروان دارم.ميشه راهنمائي كنيد كه من چطوري برنامه ريزي كنم براي رفتن.خوب زمان رفت قبل از زمان معاينه پزشكي است قبول،اما برگشت چي؟؟ برنامه ريزي كنم براي 2 روز بعد مصاحبه يا 5 روز يا....؟!!!

ممنون ميشم دوستان با تجربه پاسخ بدن.مرسي
پاسخ
تشکر کنندگان:
سلام دوست عزیز ماسه نفر بودیم کلیر شدیم اما یکی از دوستان مهاجر سرا یک ماه پیش تنها رفته بود وبعد از یک هفته ویزاشو گرفت معلوم نیست روز مصاحبه کنسول چه جوابی به شما خواهد داد سعی کن بلیط برگشتتو اپن بگیری که بتونی تاریخشو تغییر بدی وهتل هم همینطور تا روز مصاحبه رزرو کن تا بتونی اگر احتیاج بودتمدیدش کنی --- نوع کیس خودت رو هم بنویس که تو چه گروهی هستی وچندنفرهستیدتا اعضای دیگه اگر تجربه دارن بهتر به شما کمک کنن.سفر خوبی داشته باشید
پاسخ
تشکر کنندگان: dreamer60
نمی دونم در جریان هستید یا نه اما احتمال زیاد به خاطر ترافیک زیاد تعدادی از مصاحبه های لاتاری 2013 سفارت آنکارا رو فرستادن ایروان.
من یکی سوالی از دوستانی که بیشتر با روال اونجا آشنا هستند دارم که نتوسنتم جواب درستی توی تاپیک ها پیدا کنم
اینکه اگر کلیرنس نخوری و ویزای یک ضرب بخوان بدند از روز مصاحبه چقدر طول می کشه تا پاسپورت ویزا خورده رو به شما بدند.
آیا مثل آنکارا با پست پاسپورت رو بهتون می دن یا باید مراجعه کنید. اگر رنگ برگه ای رو هم که در این شرایط می دن بگید متشکر می شم.
2013AS1017 ≈≈ ویزا از سفارت ایروان ≈≈ ساکن مریلند، ویرجینیا از ۱ اپریل ۲۰۱۳ ≈≈ داستان من و لاتاری ۲۰۱۳
پاسخ
تشکر کنندگان: marjani ، امیر مهاجر ، dreamer60 ، مانترا
من یک سوال دارم سفارت ارمنستان نامه مالی قبول نمیکنه حتما باید اسپانسر داشته باشیم ؟ من فقط میتونم نامه مالی ببرم اسپانسر ندارم.
Case No:2013as18xx
Interview Date:w2 DEC
Status of clearance: 29 jan
Visa issud: 12 Feb 2013
پاسخ
تشکر کنندگان:




کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان