کانال تلگرام مهاجرسرا
https://t.me/mohajersara







##### هشدار #####
به تاریخ ارسال مطالب دقت فرمایید.
شرایط و وضعیت پروسه ویزا دائم در حال تغییر است و ممکن است مطالب قدیمی شامل تغییراتی باشد.
حیوانات خانگی در آمریکا
امروز که خیلی سرم خلوته گفتم یک چیزی براتون تایپ کنم.
یکشنبه گذشته آقای حمید خان میزوری به من زنگ زد و کلی تلفنی با هم صحبت کردیم. ایشان آدم خوش مشربی است طوریکه از صحبت کردن با ایشان سیر نخواهید شد. حمیدخان به من سفارش داد که در مورد حیوانات خانگی در امریکا بنویسم و من هم چون کارم سفارش گرفتن است قبول کردم!

حیواناتی که در امریکا در کنار انسانها زندگی میکنند دو دسته هستند.
دسته اول حیوانات خانگی که با میل و اراده صاحبخانه در کنار آنها زندگی میکنند. مثل سگ و گربه.
و دسته دوم حیواناتی هستند که بهرحال در کنار انسانها زندگی میکنند. مثل موش, سنجاب, راسو, راکون و پرندگان وحشی.

اصولا ارتباط مردم امریکا با حیوانات خوب است و با آنها خشن برخورد نمیکنند. آنها اعتقاد دارند که هیچ موجود زنده ای از جمله انسان را تا جایی که میشود نباید کشت بنابراین حیوانات نیز نسبت به انسانها خوشبین تر هستند و از دو کیلومتری آنها فرار نمیکنند و یا حالت تهاجمی ندارند.

من بعضی مواقع که ظهرها میروم خانه در حیاطمان که مشرف به دریاچه است به پرنگان وحشی غذا میدهم. شاید باورتان نشود ولی مرغابی های وحشی, سیگال, حاجی لک لک, پلیکان و انواع و اقسام پرندگان دیگر که من آنها را نمیشناسم, مشتری غذاهای من هستند. دیروز یک مرغابی با هشت تا بچه کوچولو آمده بود و من به آنها بیسکوییت میدادم. انسان عشق و احساس محبت واقعی را میتواند در رفتار این حیوانات کوچک ببیند.

راسوها (اسکانک) هم در امریکا بخاطر بوی بدشان معروف هستند. البته من جزو معدود جانوران زنده ای هستم که از این بو خوشم میاید زیرا من را یاد جنگل می اندازد. ولی تقریبا همه انسانها و حیوانات از این بو فراری هستند و اگر تلنگش در برود تا مدتها کل محله را بو میگیرد.

راکونها هم خیلی موجودات بامزه ای هستند و با چشمان درشتشان به آدم زل میزنند. ولی آنها معروف به خرابکاری هستند و همیشه میروند توی انباریها و همه چیز را بهم میریزند. من در ریچموند که بودم خانه مان محل عبور و مرور راکونها بود و شبها بعد از ساعت یازده شب از سقف خانه می آمدند روی درخت روبروی پنجره من و از آنجا وارد حیاط میشدند و در حوض آبتنی میکردند. اگر هم بهشان نزدیک میشدی فرار نمیکردند و بسیار پررو بودند. فقط می ایستادند و زل میزدند به شما. بامزه تر آن است که بچه هایشان هم در کولشان است و در حالیکه گردن مادرشان را گرفته اند از پشتشان آویزان هستند. من که اصلا هیچ خطری در آنها ندیدم ولی میگویند به آنهایی که بچه همراهشان است نباید زیاد نزدیک شد و در ضمن راکونها میتوانند حامل بیماری هاری هم باشند.

سنجابها هم خیلی بامزه هستند و اغلب از درختها بالا و پایین میروند. اگر یک تکه نان دستتان بگیرید به شما نزدیک میشوند و از دستتان غذا میخورند. در ضمن آنها میتوانند از روی سیم برق عبور کنند و از این طرف به آنطرف بروند. پرش آنها هم دیدنی است و اصلا باورتان نمیشود که چقدر میتوانند بپرند. در واقع چون سبک هستند و دستان آنها هم وقتی باز میشود مثل باله است میتوانند بین دو درخت پرش آزاد کنند.

موشها هم که در کنار آدمها زندگی میکنند و کم و زیاد, یک لقمه غذا با هم میخورند و میخوابند. البته موشهایی که من در اینجا دیدم خیلی کوچک هستند و قابل مقایسه با موشهای تهران که اندازه خرس هستند نیست. در ضمن تک و توک در خانه ها پیدا میشوند و محل زندگی آنها بیشتر در کنار رودخانه ها و دشت هاست. من فکر میکنم از نوع موشهای صحرایی باشند.

اما بیشتر شما با سگ و گربه و خصوصیات آنها آشنایی دارید. در امریکا اصولا سه نوع آدم وجود دارد. دسته اول که عاشق گربه هستند. دسته دوم که عاشق سگ هستند و دسته سوم که بیشتر تازه مهاجران هستند و از حیوان خوششان نمیاید.
من خودم عاشق گربه هستم و وقتی یک بچه گربه میبینم برایش غش و ضعف میروم. در ساسالیتو که بودم همخانه ام یک گربه بسیار خوشگل و با کلاس داشت و این گربه بیچاره همیشه از دست من فراری بود چون اگر میگرفتمش دیگر رضایت نمیدادم که برود. البته او هم من را دوست داشت ولی اصولا چون در امریکا حیواناتشان را دستمالی نمیکنند, نحوه ابراز احساسات من برایش غیر عادی بود! از سگ هم بدم نمیاید ولی دوست ندارم که مرا لیس بزنند. و غیر از این هیچ مشکلی با آن ندارم. وقتی که لس آنجلس رفتم عموم یک سگ کوچک داشت که هر روز صبح وظیفه داشت با لیس زدن صورت افراد آنها را بیدار کند! من هم وقتی بیدار میشدم می افتادم دنبالش و او هم فرار میکرد.

اینجا سگها و گربه ها برای خودشان شخصیت دارند و هر کدامشان یک جور هستند. شاید اینکه میگویند رفتار آنها به صاحبانشان شبیه است خیلی بی ربط نباشد. بعضی از سگها که از ما بهتران هستند و اصلا به کسی محل سگ هم نمیگذارند! همین سگ عموم که اسمش گیزمو بود عاشق یک سگ همسایه شان شده بود که متعلق به یک پیرزن پولدار بود. آنطور که میگفتند آرایشگر مخصوص و پزشک مخصوص داشت که ماهی یکبار می آمدند و کارهای آن سگ را انجام میدادند. من یکبار آن سگ را دیدم و واقعا احساس حقارت کردم!
اولا که همچین سرش را بالا نگه داشته بود و مثل اسب در حالی که قر میداد راه میرفت. بی معرفت حتی سرش را هم کج نکرد که مرا نگاه کند چه برسد به گیزمو بیچاره که همیشه با لنگه دمپایی مورد محبت قرار میگرفت.

ارتباط امریکاییان با حیوانات خانگیشان دقیقا مثل یک عضو خانواده است و باید آنها را به دکتر ببرند و واکسن بزنند. در ضمن مثل ما آشغال غذا بهشان نمیدهند بلکه باید از فروشگاه برایشان غذا بخرند. برای سگها انواع و اقسام پوشاک هم وجود دارد مثل کفش, کلاه و کاپشنهای مختلف که وقتی میخواهند بروند بیرون تنشان میکنند. همه آنها جای خواب و ظرف غذای مشخص دارند و در ساعتهای خاصی از روز میروند بیرون که حاجتهای خودشان را اجابت کنند.

اگر شنیده اید که برخی از امریکاییها حیواناتشان را از فرزندانشان بیشتر دوست دارند شاید خیلی بیراه نباشد چون برای حیوانشان به اندازه فرزندانشان خرج میکنند و آنها را دوست دارند. هر روز هم آنها را به پارکهای مخصوص میبرند تا با سگهای دیگر آشنا شوند. و باید آنها را هفته ای یکبار هم حمام کنند.

خلاصه اگر در امریکا به کسی بگویید سگ, از این لقب خوشش آمده و به آن افتخار میکند. آن چیزی که در امریکا معادل گفتن سگ در ایران است, خوک است.

این چیزهایی بود که من در مورد حیوانات در امریکا میدانم و امیدوارم مقبول افتد.
با آرزوی موفقیت برای شما
پاسخ
چه موضوع جالبی
من عاشق حیوانات خانگی هستم
علاقه به حیوانات خانگی در ایران هم کم نیست اما متاسفانه حیوان آزاری هم کم نیست
یه لاک پشت و یک کاسکو تقریبا مدت زیادی هست که عضو خانواده ما در ایران هستند
نمیدونم میشه اینها رو برد اونجا یا نه
جدایی از این دو موجود برای پسرم (و خودم )خیلی سخته

به دلایل شخصی از مدیریت استعفا داده ام لطفا سولات مربوط به مدیریت را از من نپرسید
پاسخ
تشکر کنندگان: rs232 ، honareirani ، amirbakhshi ، سارا کوچولو ، ADONIS ، _USA_ ، azar1348 ، soli asali ، taherifar
با سلام
آقا آرش ضمن تشکر از قبول زحمت و از همه مهمتر، دید مثبتی که به اینحقیر دارید، درخواست میکنم که شما یا دیگر دوستان، مسئله ی قبول حیوانات خانگی و رد چنین رفتاری از طرف دیگران را نیز از نظر رواشناسی و اجتماعی بررسی فرمایند تا تبادل اطلاعاتی در باره ی انگیزه های این طرز تفکر داشته باشیم.

برای من همیشه جای این سوال بوده است که بعد از منع دینی و مذهبی، چه عواملی در فرهنگ ما ریشه دارد که در گذشته های نچندان دور، قبول و داشتن بعضی حیوانات خانگی(بجز حیوانات حلال گوشت و مفیدی مثل گاو و گوسفند) بسیار سخت به نظر میرسد.
در حالیکه در بیشتر کشورها، آنچنان این مسئله در فرهنگ آنها ، حل شده است که گاهی هم خبرهایی از افراط و تفریط در این زمینه هم شنیده ام، مثلا ً سال گذشته پیرزنی پولدار؛ هشت میلیون دلار !!! مال و ارثیه ی خود را به سگ خود بخشید !!! همه بگید: مـــرده شور بخت حمید رو ببره که شانس این سگه رو هم نداشت.

پیروز باشید. ارادتمند حمید میزوری
دوستان گرامی، برای خواندن نوشته های بیشتری از اینجانب، میتوانید با کلیک کردن در«اینجــا- از دیار نجف آباد تا آمریکای جهانخوار»به وبلاگ شخصی ام تشریف بیاورند تا بیشتر درخدمتتان باشم..... موفق و پیروز باشید. ارادتمند حمید
پاسخ
تشکر کنندگان: rs232 ، Ali Sepehr ، usa.lover ، WIKIMAN ، honareirani ، sousangerd ، amirbakhshi ، Afies ، _USA_ ، azar1348 ، soli asali ، taherifar
من فکر میکنم به جای اینکه خودم و اسیر و گرفتار یه موجود زنده ی دیگه بکنم که به غیر از خرج و گرفتاری چیز دیگه ای هم برام نداره این هزینه رو بذارم برای خرج تحصیل یا درمان یه بچه توی ایران......................
اینجا یه سری از دوستهای من یه بچه رو توی آفریقا تحت پوشش قرار دادند با ماهی فقط بیست دلار.حالا شاید من کلا چون ضد حیوونم این طوری فکر میکنم ولی برای بعضی ها واقعا باعث شادیشون میشه.حیوون اصولا به غیر خرج و گرفتاری و رسیدگی و اسیری چیز دیگه ای نداره آخرش هم میوفته میمیره و شما رو با یه دنیا غم و اندوه و زحمت بی نتیجه تنها میذاره.میخواهی بری مسافرت اسیرش میشی...میخواهی بری مهمونی نمیتونی ببریش.میری سر کار بیچاره رو باید بذاری تو خونه تنهائی. بعضی هاشون هم که روحشون لطیف دچار افسردگی میشن.من که واقعا نمیفهمم آدمها چطوری میتونند به غیر بچشون خودشون و گرفتار یه موجود دیگه بکنند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
جهت تبلیغات در سایت با رایانامه ads@mohajersara.com تماس بگیرید.
پاسخ
به طور كلي اكثر غريب به اتفاق ما ايراني ها احتمالا به دليل باورهاي غلط ديني و مذهبي از موهبت رابطه و نگهداري از حيوانات اهلي و غير اهلي در منزل محروم هستيم.
من به شخصه از بچگي تا به امروز آرزوي نگهداري از يه سگ خونگي دارم و ميدونم تا زماني كه در ايران هستم اين آرزو محقق نميشه. چون به ما گفته شده كه سگها حيوانات نجسي هستن , فرهنگ ما تا به حال كه اين اجازه رو نداده يه سگ تو خونه نگهداري كنيم.
البته فكر كنم نگهداري از گربه منافاتي با فرهنگ ما نداشته باشه كه در اين مورد بايد يه مطالعه بكنم و ضمنا يه جستجو در زمينه فروشگاه حيوانات اهلي تو شهرمون داشته باشم .ولي احتمالا گربه اون لطف و صفاي سگ رو نداره چون شنيدم گربه بي صفته و اگه مثلا يه روز در خونه رو باز بذاري ميره بيرون وديگه پشت سرش رو هم نگاه نميكنه در حالي كه همه ميدونيم سگ احساس داره وفادارترين حيوان است و محبت سرش ميشه وحتي عاشق هم ميشه و خلاصه سگ صاحابش رو ميشناسه(البته فكر كنم اينجا برعكس باشه و سگ صاحبشو رو نشناسهBig Grin).
البته من تا به حال چند نوع پرنده تو قفس نگهداري كردم ولي نگهداري از پرنده ها تو قفس به آدم حس زندان بان بودن رو ميده و من از اين روش بدم مياد.
رشته 6 امتيازي--->ارسال مدارك تشكيل پروند كبك براي سوريه : 2010/8---> دريافت فايل نامبر كبك از دمشق: 2010/10--->
دعوت به مصاحبه : 2011/12---> مصاحبه :2012/02 --->
دريافت فايل نامبر فدرال : 2012/03
مدیکال : ---
پاس ریکوئست: ---
پاسخ
من تا حالا انواع و اقسام حيوانات رو پرورش دادم و تا مرز ملكوت بدرقه كردم...

حرف laili رو درك مي كنم! چون وقتي خودت بچه دار باشي به اندازه كافي مي توني محبتت رو به اون ابراز كني و از طرف اون هم هر حركتي مبني بر محبت ببيني تا عرش اعلي سير مي كني... اما مثلا من كه بچه ندارم (و فعلا هم امكاناتش نيست! Big Grin) يه ساله سرپرستي از يه بچه همستر يتيم (البته الان خانومي شده براي خودشWink) رو به عهده گرفتم ... خوبيش هم اينه كه همسترها توي روز (كه من خونه نيستم) مي خوابن و شبها بيدار ميشن و بازي مي كنن... اينطوريه كه سوزي دچار كمبود محبت نميشه! اگر هم من زياد لي لي به لالاش نذارم خرج چنداني هم نداره ! ميوه و سبزيجات و غلات و اينجور چيزا مي خوره! بگذريم...

اصلا اومدم اينو بگم اينجا، داشت يادم مي رفت!!!! توي آمريكا شما وقتي با هاپوي محترمتون تشريف مي بريد بيرون، بايد با خودتون تجهيزات لازم (كيسه، دستمال كاغذي، دستكش... هر چي كه براي اين مورد لازمتونه!) برداريد كه اگر دوست گراميتون تصميم گرفتن در كنار خيابان (گلاب به روتون!) اجابت مزاج نمايند، بعد از انجام عمليات، شما به عنوان ولي نعمت ايشون وظيفه دارين عمليات پاكسازي منطقه رو انجام بدين:ٔ... از اعضاي محترمي كه در اونجا زندگي مي كنن خواهشمندم اگر توضيح اضافه اي مي دونن، بدهند ما هم در جريان قرار بگيريم... Wink
.
[font=Times New Roman]V[/font] رفتن همیشه رسیدن نیست ... ولی برای رسیدن، باید رفت ...
.
پاسخ
مونیکا جون اینجائی که ما هستیم لازم نیست کسانی که سگ دارند مجهز باشند چون هر دو متر به دو متر روی تنه ی درختها یه جائی وجود داره که داخلش کیسه نایلون هست....برای زمانی که صاحبان سگهای عزیز بخواهند انجام وظیفه کنند..................
ولی در مورد همستر شما باید بگم که اگه بخواهی بری مسافرت چی کارش میکنی؟آدم چقدر از این و اون خواهش کنه تو رو خدا بیا آب و غذای این و بده تا من برگردم؟
منم مثل تو انواع و اقسام حیوانات اهلی و وحشی و به دست عزرائیل عزیز سپردم ...آخریشم یه بچه آهو داشتم که عمرش و داد به شما بعد از اون اونقدر از نظر روحی ضربه خوردم که دیگه حاضر نیستم اون تجربه دوباره تکرار بشه.......................
جهت تبلیغات در سایت با رایانامه ads@mohajersara.com تماس بگیرید.
پاسخ
تشکر کنندگان: rs232 ، indmehdi ، usa.lover ، Monica ، honareirani ، amirbakhshi ، سارا کوچولو ، Afies ، _USA_ ، taherifar
سلام

اي ول... اونها عجب تكنولوژي بالايي دارن! Wink
راستي، من وقتي مي خوام برم مسافرت بايد قرعه كشي كنم كه سوزي رو به كي بدم نگهداره! همه سرش با هم دعوا مي كنن! آب و دون هم نداره! هر چي خودت مي خوري بذار جلوش اونم اگر دوست داشته باشه يه گاز مي زنه! در مورد آب هم مشكلي نيست، همسترها كلا آبخور نيستن، سوزي معمولا فقط وقتي مشغول گاز زدن لوله ظرف آبش ميشه به زور آب مي خوره! اونها معمولا نياز به آب بدنشون رو از طريق ميوه و سبزي رفع مي كنن! Big Grin

من ناراحت ميشم، اما بعدش يه حيوون ديگه مي گيرم جاي اون يكي رو پر كنه! Tongue
.
[font=Times New Roman]V[/font] رفتن همیشه رسیدن نیست ... ولی برای رسیدن، باید رفت ...
.
پاسخ
به نظر من داشتن حیوان خیلی خوبه و آدم رو سرگرم میکنه،مخصوصا برای آدم های تنها!!!
من عاشق تمام حیوانات هستم و هیچ گاه باعث آزارشون نمیشم. فقط حشرات و مورچه ها اگر اذیتم کنند، منم یه کشیده ای بهشون میزنم که بمیرن!
واااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااای، آدم چطری میتونه نقطه عطف سگ را تمیز کنه؟!؟! اه!
من یه سوال دارم:
حیوانات اگر واکسیناسیون بشن و همه بهشون برسیم، کثیف نیستند؟ مثلا لسی زدن سگ برای پوست یا غیره بد نیست؟
پاسخ
تشکر کنندگان: honareirani ، hvm ، amirbakhshi ، یه مهاجر ، taherifar
بچه من اسم لاک پشته رو گذاشته لاکی
لاکی موجود صبوری هست یه بار رفتیم مسافرت 15 روزه وقتی برگشتیم حالش از قبلش هم بهتر بود منتها اون رو توی وان حموم که مقداری هم آب توش بود گذاشته بودیم و هر دوسه روز یه بار برادرم بهش غذا داده بود
لاکپشت تا بیش از 15 روز هم میتواند بدون غذا سپری کنه منتها باید حتما آب دم دستش باشه
اما کاسکو رو گذاشته سپهر
سپهر خیلی نازک نارنجی هست ولی وقتی میریم مسافرت حتما باید ببریمش
سپهر همیشه توی سفرهای داخلی که با ماشین میریم همراهمونه
سر سفره ما مینشینه و از همون غذایی که ما میخوریم میخوره
فکر میکنم این دو حیوون در تامین آرامش روحی ما دخیل باشند و در هر حال باهاشون احساس راحتی میکنیم
خرج و زحمت زیادی هم ندارند که هیچ خیلی هم باهاشون کیف میکنیمSmile

به دلایل شخصی از مدیریت استعفا داده ام لطفا سولات مربوط به مدیریت را از من نپرسید
پاسخ
ما هم طوطی داشتیم و هم لاک پشت. لاک پشت ما هم اسمش لاکی بود.
ولی طوطی زیاد کثیف میکنه و اگر آزاد باشه باید یک دستمال کاغذی همیشه دستتون باشه ریقشو پاک کنید. :d
کلا حال میده حیوان داری ولی اگر کسی مثل آرش خان مرتب حیوانات و پرندگان و ... میایند پیشش، به نظر من برایش کافی هست و احتیاجی به خرید و اسیر کردن آنها ندارد.
پاسخ
تشکر کنندگان: honareirani ، rs232 ، amirbakhshi ، ADONIS ، taherifar
خب معلومه!!! آدم توي جنگل زندگي كنه كه ديگه درختچه توي گلدون نمي كاره بذاره كنار خونه اش!

اصلا حيوان ها هم توي طبيعت ديدنشون بيشتر به آدم كيف ميده! Wink
.
[font=Times New Roman]V[/font] رفتن همیشه رسیدن نیست ... ولی برای رسیدن، باید رفت ...
.
پاسخ
تشکر کنندگان: honareirani ، rs232 ، amirbakhshi ، espahbod ، taherifar
دوستان راستی تو این تاپیک باید یه یادی هم از تیرکمون مگسی دوران کودکی کنیم واقعا جاش خالیهBig Grin
2010AS3xxx
پاسخ
تشکر کنندگان: Monica ، sh-b ، ChairMan ، usa.lover ، rs232 ، hvm ، laili ، shr.jafari ، amirbakhshi ، سارا کوچولو ، ADONIS ، _USA_ ، taherifar
1-چه عجب یه پست هم از ساسان جان در گفتگو آزاد دیدیم.

2-من هم عاشق حیواناتم . قصد دارم تو یو اس هم که رفتم یه سگ ژرمنشیپر را نگهداری کنم .
آیا میشه سگی مثل ژرمن شیپر رو توی خیابان برد؟ من که فکر نمیکنم .

واما خرج یک سگ ماهیانه حدودا چقدر است در یو اس؟
پاسخ
تشکر کنندگان: seravin ، usa.lover ، rs232 ، amirbakhshi ، سارا کوچولو ، soli asali ، taherifar
وای! چه بحث شیرینیه!
من عاشق جکو جونور هستم! عاشق ها! ولی متاسفانه الان اصلا وقت نگه داریشو ندارم. ولی قبلنا دو تا لاک پشت داشتم. دو تا هم خرگوش سفید و مامانی داشتم. یکیش چشاش قرمز بود. اسمش هم تینی بود.انقدر دوسش داشتم که نگو. وقتی رو مبل میشستم فیلم ببینم اگه سه ساعت هم طول می کشید کنارم دراز می کشید و تکون نمیخورد و منم فقط نازش میکردم و اونم کیف می کرد. تا وقتی فیلم من تموم بشه پیشم میموند. وقتی تموم میشد پا میشد در میرفت که منم دنبالش کنم و باهاش بازی کنم. مثل ماه بود. خدا رحمتش کنه!
پاسخ
تشکر کنندگان: usa.lover ، ChairMan ، rs232 ، Monica ، amirbakhshi ، soli asali ، taherifar ، aaraam




کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان