کانال تلگرام مهاجرسرا
https://t.me/mohajersara







##### هشدار #####
به تاریخ ارسال مطالب دقت فرمایید.
شرایط و وضعیت پروسه ویزا دائم در حال تغییر است و ممکن است مطالب قدیمی شامل تغییراتی باشد.
تجربه ما در گرفتن گواهینامه
سلام

امروز رفتم گواهینامه بین المللی گرفتم. 63.000 تومن نا قابل با یک سال اعتبار. البته 3 ساله هم داشت اما امریکای شمالی رو ساپورت نمی کرد.

و به خاطر همین یک ساله بودنش دم رفتن گواهینامه رو گرفتم.

و یه مورد دیگه که می خواستم بگم در مورد اون نوع گواهینامه های با 20 سال اعتبار هست که مورد تایید سازمان نیست.
پاسخ
تشکر کنندگان: گل نهال ، farshad_m ، sadeghi897 ، aghaghia ، romance33 ، KIMIA2005 ، Lecturer ، taherifar ، nedaba
سلام دوستان

کسی‌ هست که smog check star station ارزون سراغ داشته باشه؟

ترجیحا در جنوب La در Torrance یا san pedro

ممنونم از کمکتون
پاسخ
تشکر کنندگان: shatsi ، taherifar ، nedaba
سلام دوستان
کسی آموزشگاه رانندگی تو سن هوزه می شناسه؟ چون من ماشین ندارم می خوام که از اونا کمک بگیرم
ممنون
پاسخ
تشکر کنندگان: amiz.abdollah ، taherifar ، nedaba
به شما پیشنهاد میکنم کاری که من کردم رو انجام بدین:

اگر اینجا کسی رو دارید که به رانندگی مسلط باشه، اول امتحان کتبی رو بدین بعد به همراه برگه پرمیت و گواهینامه بین المللی یه ماشین اجاره کنید. مثلا برای یک روز یا دو روز (برای من که یک روز کافی بود) بعد به همراه اون شخص تمرین کنید، ابتدا هم از جاهای خلوت شروع کنید. بعد هم برید اونجایی که امتحان میگیرند و پشت سر ماشین ها حرکت کنید تا مسیر امتحان رو یاد بگیرید و چند بار مسیر رو برید من با دوساعت تمرین تو مسیر مورد نظر به خوبی جا افتادم و همون دفعه اول قبول شدم.
کل هزینه اجاره با بنزین شد 75 دلار و با 50مایل رانندگی گواهینامه گرفتم.

ببینید اگر سراغ اموزشگاه برید حد اقل دو جلسه تمرین می برند شما رو و یک جلسه هم اگر ماشین نخریده باشید باید با ماشین اموزشگاه امتحان بدین که کلا چیزی حدود 180 دلار باید هزینه کنید. برای سه جلسه.

قوانین شون چیز خواصی نداره و فقط باید عین مطالبی که در کتاب هست رو شما عمل کنید.

موفق باشید
------------------------------------------------------------
------------------------------------------------------------

در مورد GPS هم بگم تا می تونید ریفوربیش نگیرید چون در بعضی موارد امکان اپدیت نقشه وجود ندارد. این مورد رو می تونید تو رویو های GPS ها در سایت های مثل وال مارت بخونید که شکایت های زیادی داشتن در این مورد.

(2014-03-15 ساعت 13:56)peanut نوشته:  سلام دوستان
کسی آموزشگاه رانندگی تو سن هوزه می شناسه؟ چون من ماشین ندارم می خوام که از اونا کمک بگیرم
ممنون
پاسخ
تشکر کنندگان: Rock ، peanut ، alirz ، آلیس-1980 ، taherifar ، ho_tasha ، amin arefi ، bugbear ، nedaba
دوستان من و همسرم امتحان ایین نامه را به فارسی و براحتی پاس کردیم سوالات همانی بود که دانلود کرده بودیم و فقط جزیی فرق داشت .
ما در شعبه laguna hills در اورنج کانتی اقدام کردیم و بدون وقت قبلی و حضوری رفتیم حدود یک و نیم ساعت تو صف بودیم برای ID CARD هم هم زمان اقدام کردیم روی هم 60 دلار شد . برای امتحان عملی یک هفته بعد وقت دادند که هر دوی ما دفعه دوم قبول شدیم . پس از رد شدن دفعه اول یک مربی ایرانی برای یک و نیم ساعت گرفتیم 55 دلار و تمام مسیر امتحان را تمرین کردیم . برای بار دوم 6 دلار مجدد گرفتند .
نکات امتحان عملی با ان چیزی که دوستان نوشته بودند قدری فرق داشت .
گواهینامه را پست میکنند اما به ما یک پرمیت سه ماهه دادند تا گواهینامه ارسال شود .
پاسخ
تشکر کنندگان: mirman ، moqadam ، آلیس-1980 ، taherifar ، حریر ، shadi79 ، amin arefi ، nedaba
دوستان میشه کلاس اموزشی در گواهینامه موتور سیکلت نرفت ؟ و امتحان داد ؟
پاسخ
تشکر کنندگان: taherifar ، nedaba
از دوستان منطقه ولي ايا كسي رو ميشناسيد كه تعليم راننگي بده با مبلغ كم ؟ باتشكر
پاسخ
تشکر کنندگان: taherifar ، nedaba
(2009-12-08 ساعت 14:47)payam_prz نوشته:  اینجا یه کمی خلوت تره. کسی هم اینجا با چوب دنبالمون نیست، من هم الان که ساعت یک و نیم نصفه شبه، از خواب بیدار شدم و پس از مدتی خاروندن خودم متوجه شدم خوابم نمی بره و باید بیام تو مهاجرسرا مواد تزریق کنم.
میخوام تجربیات گهربار خودم در مورد چگونگی خرید اتوموبیل، بیمه و گرفتن گواهینامه را در اختیارتون قرار بدم Cool

عرض کنم بنده به دلیل مسائلی، همیشه گواهینامه بین المللی خودم را تمدید میکردم. این کار علاوه بر استفاده ازگواهینامه در کشورهای دیگه، یک خوبی بزرگ هم داشت که الان عرض میکنم.
قیافه من، یا شاید روش رانندگی من، بسیار پلیس پسنده! یعنی این پلیسهای عزیز ایران، یه جا ده تا ماشین با هم تصادف کنند و من از کنارشون رد بشم، اون ده تا را ول میکنند و میافتند دنبال من. وقتی هم که منو میگیرن، اولین کارشون گرفتن گواهینامه است. من هم در تهران که بودم به دلایلی باید هر هفته سری به فیروزکوه میزدم و اونجا مجبور می شدم با پلیسهای عزیز کمی خوش و بش کنم. به همین دلیل گواهینامه بین الملی خودمو تو داشبورد گذاشتم و هر وقت از من درخواست گواهینامه می کردند، اون را میدادم خدمتشون، حالا اون پلیس بیچاره جلوی چشمات پر پر میزد و هیچ کار نمی تونست بکنه، چون فوق فوقش گواهینامه را باطل می کرد و من هم فرداش می رفتم یکی دیگه میگرفتم! دیگه خبری از پیوست کردن گواهینامه و این بند و بساطها هم نبود. البته معمولا کار به اینجاها کشیده نمیشد و اون اسکناس تا شده لای گواهینامه، سفارش ما رو خدمت جناب سروان میکرد!

به هر حال، وقتی ما کوله بار سفر به آمریکا را برای مهاجرت بستیم، به دلایل مسخره ای اون گواهینامه را نیاوردیم. چه دلایلی؟ عرض میکنم:
نمی دونم کدوم شیر پاک خورده ای (حالا یا تو مهاجرسرا یا جای دیگه) به ما اینطوری القا کرده بود که گواهینامه بین المللی برای مهاجرها قابل قبول نیست. البته واقعیت همینه، ولی ماجرای واقعی اینه که معمولا تا دو سه ماه میشه ار اون استفاده کرد و اصلا به طور کلی وقتی پلیسی از شما درخواست گواهینامه میکنه، کاری به وضعیت مهاجرتی شما نداره! حالا ما که 150 کیلو بار خودمون بردیم و 400 کیلو بار هم توسط باربری هوایی ارسال کردیم، دلمون نیومد بیست گرم ناقابل به این بار اضافه کنیم. (راستی این ماجرای باربری هم بد نیست که بعدا تعریف کنم، به دردتون میخوره)

بعد از ورود به اینجا، اولین کاری که کردیم، پیگیری گواهینامه بود. خدا را شکر ما از بدو ورود، وارد خونه یکی از دوستان قدیمی همسرم شدیم که کاملا به همه راهها و چاهها وارد بودند. با کمک این دوستان ما امتحان کتبی گواهینامه را با یک روز مطالعه بدون حتی یک غلط انجام پاس کردیم. می پرسید چطوری ممکنه؟ بله حق دارید، باید کمی توضیح بدم ولی لطفا بعدا نگین ایرانیها الن و بلن و جیمبلن.
این دوستان ما، دست ما را گذاشتن تو دست یک آقایی به نام علی آقا. این علی آقا، مجوز آموزش رانندگی داشت و بعد از یک جلسه کوتاه قرار شد با پرداخت 270 دلار، در چند جلسه من و همسرم را برای امتحان عملی آماده کنه و به عنوان جایزه هم به ما یک دسته کاغذ خوشگل داد. این دسته کاغذ، شامل هفت سری سوالات امتحانی بود که جوابش هم در زیرش داده شده بود. علی آقا گفت، سوالهای شما یکی از این هفت سریه، اینا را بخونین کافیه Wink
سوالها به زبان فارسی بود و ترجمه بسیار آشغالی هم داشت و گاهی جوابهاش جوری ترجمه شده بود شما آرزو میکردید ای کاش به به روسی نوشته شده بود تا بیشتر متوجه منظور می شدید. خلاصه ما سوالها را حفظ کردیم و راهی DMV لاگونا هیلز شدیم. بعد از کمی ایستادن در صف و پر کردن فرم، به جلوی یکی از باجه ها هدایت شدیم و اونجا از ما یک آزمایش چشم آبکی گرفتن و از هر کدوم هم (فکر کنم) 28 دلار دریافت کردند و ما رو به قسمت امتحان کتبی راهی کردند.
حالا من میگم امتحان کتبی همه فکر میکنن سالن امتحان کنکور بود، نه جان من، یک اتاق که با تیر و تخته به چند باجه کوچیک تبدیل شده بود و شما باید به یکی از اون باجه ها برید و همینطور ایستاده تستها را پر کنید و تحویل بدید. ما هم مثل شاگرد زرنگها دیرتر از همه رفتیم تو و زودتر از همه کاغذها را تحویل دادیم و جواب بدون غلطمون را گرفتیم. آها راستی قبل از گرفتن امتحان، از شما میخوان چند تا برگه را امضا کنید و بعد میگن برو اونجا بایست.... بعد متوجه میشین که ای دل غافل هنوز چشماتون چپ مونده و دهنتون بازه که از شما عکس گرفتن!!! این عکس هم میشه عکس داخل گواهینامه شما! عکس بنده بسیار مشابه عکس اصغر قاتل افتاد و اگر کمی تخیل به خرج بدین و فکر کنید که دیوار آبی پشت سرم تخت بیمارستانه، مطمئن میشید که من مردم و روی تخت تشریح جسد خوابیدم.
بسیارخوب، خوان اول رد شد. به کسانی که این قسمت را پاس کنند، یک کاغذ با عکس زیباشون داده میشه که منگنه میکنند روی یک کاغذ دیگه که روش امضا کردید. شما با استفاده از این کاغذها میتونید رانندگی کنید! باور نمی کنی؟ خوب از 118 بپرس!
تو این کشور همه چیزهای خوب، یک آمممما هم پشتش داره... مثلا چند روز پیش تو verizon دیدم یک لپ تاپ خوشگل کوچولو تخفیف خورده شده 99 دلار! بعد هم یک برگه کنارش بود که میگفت اگر لپ تاپو بخرین، 70 دلار بهتون Rebate یعنی کارت خرید مجانی میدن. خوب ما هم خوشحال شدیم گفتیم بریم هزار تا بخریم بفرستیم ایران میلیونر بشیم.... که به این آممما برخوردیم. زیر برگه تبلیغش با کوچکترین فونت موجود در جهان نوشته بود "برای خرید این دستگاه باید توافقنامه دوساله خرید خدمات اینترنت وایرلس این شرکت را قبول کنید" بیچاره ها منظورشون این بود که برای دوسال باید هر ماه 45 دلار دیگه بسلفید اما بلد نبودن درست و حسابی موضوع را بفهمونن!
برگردیم سر ماجرای اون لایسنس زپرتی که میشه باهاش رانندگی کرد. اولا این مجوز سه ماه بیشتر اعتبار نداره، ثانیا در حین رانندگی باید یک نفر که خودش دارای گواهینامه درست و حسابی باشه، کنار شما نشسته باشه! البته برای آموزش بد نیست. اما برای ما امکانپذیر نبود.

آقا من غلط کردم.... این تو یک پست نمیشه. حالا باید قصه کرد شبستری در مورد امتحان عملی و خرید ماشین بگم.... فکر کنم دوباره خوابم میاد. زودی بر میگردم بقیه شو تعریف میکنم.
آقا پيام ، چقدر بامزه نوشته بودي خيلي خنديدم . توصيفت در باره عكس فوق العاده بود ، عكس من هم همينطوره ، اوني كه توي كاستكو انداختم كه بدترهCool
پاسخ
تشکر کنندگان: lotus_8491 ، taherifar ، حریر ، lighthouse ، nedaba
(2009-12-09 ساعت 04:35)payam_prz نوشته:  ...
پس از عبور از مرحله اول، شاد و خندان به خونه دوستمون برگشتیم و طبق اطلاعاتی که به دست آورده بودیم، وارد سایت DMV که پگاه عزیز معرفی کرد شدیم تا برای دو سه روز آینده وقت امتحان کتبی بگیریم. اواسط سپتامبر بود و ما حساب کردیم که سه جلسه با علی آقا کار میکنیم و برای هفته بعد هم وقت امتحان عملی را رزرو میکنیم. اما وقتی وارد سایت شدیم و تاریخ اعلام شده را دیدیم چشمامون سیاهی رفت.... برای اواخر نوامبر!
به قول حمید جبلی، اگر دیدی جوانی بر درختی تکیه کرده، بدان عاشق شدست و گریه کرده.... خوب یعنی چه؟ منظور شاعر چیه؟ شاعر چی میخواد به ما برسونه؟ منظور اینه که با عنایات نیوتن عزیز، پک و پوز ما کمی تا قسمتی تحت تاثیر جاذبه زمین قرار گرفت.
اما از اونجا که همسر بنده به این راحتی تسلیم بشو نیست و ما هر چی بهش گفتیم بابا اینجا آمریکاست، نمیشه وقت را عوض کرد، به خرجش نرفت و در هر شبانه روز 24 بار به سایت سرزد و مدام درخواست زمانبندی مجدد داد. چیزی که من نمیدونستم این بود که بعضی از مردمی که قبلا وقت گرفتند به دلایل مختلف وقتشون را کنسل میکنند و وقت آزاد شده را باید به سرعت قاپید. همسر ما هم اول از همه برای خودش یک وقت عالی برای اواخر سپتامبر پیدا کرد و بعد کامپیوتر را خاموش کرد و رفت!
ما هم که از کله شقی خودمون متنبه شده بودیم، خودمون نشستیم پشت فرمون کامپیوتر و مراسم ریفرش کنون راه انداختیم ولی حتی یک وقت درست و حسابی پیدا نکردیم. بنابراین نزد همسر رفته و ابراز ندامت کردیم و اعتراف کردیم که دست ..نشونده استکبا.ر هستیم و بالاخره با کمک همسر جان، یک وقت برای هفته اول اکتبر پیدا کردیم. اینجاست که باید بگیم: کس نخارد پشت من جز ناخن همسر من!
علی آقا، یک ماشین تویوتا کمری متعلق به کارتون فلینت استون (عصر حجر) داشت. مقرر شد ما با همون ماشین هم تمرین کنیم و هم امتحان بدیم. راستی همینجا به همه توصیه میکنم برای امتحان عملی، ماشینی ببرید که شتاب پایین داره و قدرت موتورش بالا نیست. چون اگر یه کم تیک آف بزنید نابود خواهید شد.
آره آقا، آره خانم... برای امتحان عملی باید خودتون ماشین ببرید! یعنی مثل ایران نیست که سوار اتوموبیلهای دولت بشین و مسئولیت ماشین هم با خودتون هست. ضمنا اتوموبیل باید بیمه ثالث کامل هم داشته باشه. بیچاره این ممتحنها که باید جونشون را بذارن کف دستشون سوار ماشینی بشن که ترمز در قسمت شاگرد نداره و این جوونای آمریکایی میشینن پشت فرمون و اونها را میبرند به سوی ابدیت....
باور کنید خودم دیدم خانمه نمیتونست رانندگی کنه و آخرش هم نتونست ماشینشو درست پارک کنه ولی اومده بود امتحان عملی بده...

خوب بگذریم. داشتم از علی آقا میگفتم. رانندگی با علی آقا واسه خودش حال و هوایی داره. چون جای رادیوی ماشین عمل میکنه و مدام باهاتون حرف میزنه و متاسفانه کلید و دکمه ای هم برای خاموش کردنش وجود نداره. با کمک علی آقا متوجه شدیم که واقعا در علامت ایست (Stop) باید ایستاد و نباید گاز داد. یا اینکه اگر چراغ سبز بود ولی عابر داشت از خیابون رد میشد باید اجازه بدید رد بشه و پشت چراغ منتظر بمونید. یا اینکه اون سیخونکی که از سمت چپ فرمون زده بیرون، اگر به پایین فشار بدیم، چشمک زن چپ روشن میشه و بزنیم بالا، چشمک زن راست! با کمک علی آقا ما کمی در رانندگی متمدن شدیم و خودمون را برای امتحان عملی آماده کردیم.
روز امتحان عملی همسر بنده فرا رسید. با علی آقا رفتیم شماره رزرو را دادیم و بعد تو محوطه منتظر شدیم تا نوبتمون بشه. راستی برای امتحان عملی، باید ماشین را زیر تابلوهایی که نوشته مخصوص این کار هست پارک کنید. طبق تجربیات علی آقا، چهار نفر ممتحن وجود داشتند که اولی یک پیرزن مهربان و صبور، دومی یک زن فیلیپینی بد ترکیب و بد برخورد، سومی یک آقای مکزیکی گنده و جدی و آخری هم یک آقای موبلند خوش اخلاق بود که این آخری رسید به همسر بنده. به طور کلی روش امتحان اینطوریه که با خطاهای بزرگ، مثل عدم رعایت حق تقدم و نگاه چپ کردن به عابر و عملیات ژانگولر انجام دادن، در جا رد میشین. اما خطاهای کوچکی هم هست که اگر 15 تا از اونها هم داشته باشید باز قبول محسوب میشین. خطاهای کوچیک معمولا به این صورت هستند:
- ندانستن اسم قسمتهای مختلف ماشین (مثل Emergency Light ، Hand Brake، Horn، wind shield Defrost، Rear defrost ) و ندانستن حرکات پانتومیم با دست برای گردش به چپ و گردش به راست و توقف.
-عدم استفاده از راهنما
-عجله کردن در گردش به راست در چراغ قرمز
-عدم کنترل تمام تقاطعها در حین عبور
-بد رانندگی کردن در لینها
-دنده عقب کج و کوله
-سرعت بالا یا خیلی پایین
-ایستادن کمی بعد از خط عابر در چراغ
- دور زدن در چراغ و عبور چرخها از خط
-کنترل نکردن آینه ها در تعویض لین
-فرو کردن انگشت در بینی بیش از یک اینچ
-ایجاد بوی بد در اتوموبیل

خلاصه همسر عزیز بنده رفتند و امتحانشون را دادند و با نمره منفی 11 قبول شدند و اومدند بیرون. حالا چراغا خاموش لطفا. قراره من نوحه بخونم و شما کمی به حال من گریه کنید. آخ دوستااااان اگر بدونیییییییین چه سختههههههههه، همسرت قبووووول بشههههه ولی خودت رو پل صراااااااااط لنگ در هوااااااا باشییییییی ... اوهو اوهو .... مخصوصا اینکه صبح تا شب هی بهت بگن تو رد میشیییییییییییییی اوهو اوهو ایه ایه ایه .... چون بد رانندگی میکنییییییییییی..... آخ فدای جگر سوختمممممممممممم.......

دیگه چراغا روشن لطفا.
اینجانب پرونده کاملا سیاهی در دست همسرم دارم که تمام خلافهای رانندگی و بد رانندگی کردن در اون ذکر شده. به همین دلیل تا ده روز آینده به ذکر گویی و راز و نیاز با خدای خویش برآمدم بلکه من را از این آزمایش الهی سربلند بیرون بیاره. در روز موعود دوباره به اتفاق علی آقا ولی بدون خانم راهی DMV شدیم. دردسرتون نمیدم که چه بر ما گذشت، اون مکزیکی جدیه گیر ما افتاد و ما را برد تو کوه و بیابون. البته فکر بد نکنید (فقط برای امتحان بود)، هی به ما گفت راه بیافت، بپیچ، بچرخ، برقص، بشین، پاشو، ترمز کن و ما هم مثل اردک دست آموز دستورات ایشون را انجام دادیم و بالاخره با نمره منفی پنج با گردنی افراشته از DMV زدیم بیرون. علی آقا هم از خوشحالی ما سو استفاده کرد و مبلغ 250 دلار به دلیل اینکه وقتش بیش از اندازه برای ما تلف شده بود از ما گرفت. دیگه بیشتر در این مورد توضیح نمی دم چون ممکنه خوش بیاد اینو بخونه متوجه احساساتم بشه.....
آها راستی به مدت چهار پنج ساعت هم همسر گرامی را سر کار گذاشتم که رد شدم و او و دوستش هم در ساعتهای آخر هی می خندیدند و دست گرفته بودند که ما میدونستیم و تو رانندگی بلد نیستی و تا تو باشی درست برونی و به قول کاپیتان هادوک "گاریچی ناشی" و از این حرفها.
به کسانی که خوان دوم را رد کنند، یک برگه پرینت شده میدن که تا سه ماه مثل یک گواهینامه واقعی عمل میکنه. در این سه ماه هم باید گواهینامه اصلی با پست برسه به آدرسی که دادید.
فراموش نکنید اگر آدرس شما تغییر کرد، باید دوباره به DMV مراجعه کنید و فرم تغییر آدرس را پر کنید و یک کارت تایید دریافت کنید. در غیر این صورت اگر تصادف کنید و پلیس متوجه تغییر آدرس شما بشه، 300 دلار ناقابل جریمه خواهید شد......

آخیشششششششش. حالا دیگه میشه ماشین بخریم.... اما متاسفانه مثل اینکه از اتاق فرمان میگن وقت برنامه ما به اتمام رسیده و قصه حسین کرد شبستری در باب خرید اتول به روز دیگری موکول میشه..... تا برنامه بعد خدانگهدار.

اين پيام شما از عالي هم اونور تر بود . مرسي ، شما تصور كن ، تو اداره در حالت خواب آلودگي اين مطالب را بخواني ، چقدر عاليه
پاسخ
با سلام خدمت دوستان عزیز و مهربان
امیدوارم که خوب و در صحت کامل باشید.
اگر امکانش هست دوستانی که در هیوستون تگزاس هستن کمک کنن.
تمامی فایل های امتحانی که گذاشته بودن پاک شده اگر امکانش هست مجدداً قرار بدین.
همچنین اطلاعات تکمیلی در مورد گواهینامه بدین و به چه صورت هست؟
من در پست ها خوندم به صورت آنلاین هست؟
در انتها میخوام بدونم اگر گواهینامه اصلی و بین المللی رو بیاریم و به DPS نشان بدیم مجدداً باید امتحان بدیم تا فقط عملی امتحان می دیم؟
با تشکر از همه دوستان مخصوصاً هیوستون تگزاس.
پاسخ
تشکر کنندگان: nedaba
(2013-07-17 ساعت 07:52)smu نوشته:  با سلام و ارزوی موفقیت برای همه دوستان .من امروز امتحان عملی هیوستون رو برای اولین بار دادم و قبول شدم. ازمون ایین نامه که صرفا اپشن انگلیسی دارد (نه مثل کالیفرنیا) رو همزمان با همسرم داده بودمو هر دو قبول شدیم و بعدش ایشون بلا فاصله امتحان عملی دادن قبول شدن و من پرمیت گرفتم تا تمرین بیشتری کنم چون در ایران هم با وجود داشتن گواهینامه تقریبا رانندگی نکرده بودم.( به دوستان جوان و کم تجربه در رانندگی به شدت توصیه میکنم بسیار مفید است)و بعد یکی دو ماه تمرین من هم امتحان دادم .اطلاعات یا کمکی برای دوستانی که در مورد هیوستون و گواهینامه تگزاس سوال دارند باشه در پیام خصوصی یا همین جا در خدمتم. سپاس

با سلام اگر امکان دارد ایمیل بدین که بشه چند سوال از شما پرسید با تشکر
پاسخ
تشکر کنندگان: حریر ، nedaba
(2013-07-30 ساعت 04:17)hoseyn نوشته:  برای دوستانی که کالیفرنیا هستند و مخصوصا در محدوده Bay Area که وقتهای امتحان عملی یک ماهه است، تجربه جالب خودمون را می گم:
وقتی خانمم رد شد و رفت دوباره وقت بگیره، گفتش که 30-40 روز دیگه. من گفتم که دیره وایوای تا شهر دور و بر را ازش خواستم چک کنه که وضع اونها هم بدتر بود. نهایتا گفت خودت برو توی سایت و این وقت را بگیر که من کنترل کرده بودم و به ما اجازه نمی داد و می گفت این شماره پرمیت مجاز نیست. وقتی بهش گفتم، سریع فهمید و گفت شما پرمیتت دو ماهه است و به خاطر همین نمیشه. بیا برای یک پرمیت یکساله صادرمی کنم تا بتونی ولی دیگه باهاش نمیشه رانندگی کرد.
و ما با چند روز سعی و تلاش تونستیم یک وقت کنسلی پیدا کنیم و ...

lvsd
پاسخ
تشکر کنندگان: nedaba
salam doostan aya kesi jadidanematahan aeen nameh dar san hozeh dade?
پاسخ
تشکر کنندگان:
سلام به همگی
دیروز که برای دفعه دوم رفتم امتحان ایین نامه را بدم یک خانم ایرانی که از کارمند های dmv بود بهم گفت اگر تو امتحان ایین نامه مشکل داری و برات سخته میتونی بگی که به روش person to person ازت امتحان بگیرند ولی خوشبختانه قبول شدم و کار به این روش نکشید البته بخاطر این گفت که دیگه نروم 30$ دلار اضافه پرداخت کنم چون تو این روش همه قبول میشوند چون مترجم به زبان ساده تر سوالاتو بیان میکنه
پاسخ
تشکر کنندگان: Haghighat ، amin arefi ، nedaba
سلام دوستان
من در شهر ارلینگتون تگزاس هستم و میخواستم برای امتحان کتبیه گواهینامه برم دفترشون ولی یه جا توی سایته مهاجرسرا خوندم الان دیگه چند ماهه گذروندن کورسهای انلاینه رانندگی پیش از امتحان در تگزاس اجباری شده. کسی اطلاعه دقیقتری در این زمینه داره ممنون میشم راهنمایی کنه
پاسخ
تشکر کنندگان: nedaba




کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان