کانال تلگرام مهاجرسرا
https://t.me/mohajersara







##### هشدار #####
به تاریخ ارسال مطالب دقت فرمایید.
شرایط و وضعیت پروسه ویزا دائم در حال تغییر است و ممکن است مطالب قدیمی شامل تغییراتی باشد.
اندر وصف خوبیهای آمریکا
(2011-01-03 ساعت 15:32)amjad نوشته:  
(2011-01-03 ساعت 12:38)rasarasa نوشته:  دوستان من یک گزارش کامل از مراسم سال نو در لس انجلس به صورت روایی و تصویری ، در وبلاگم گذاشته ام . میتوانید برای دیدن آن روی این لینک کلیک کنید.http://rasaraplanet.wordpress.com/2011/0...%AC%D9%84/
دوست من ،جناب امجد،شما چیزی نوشتید؟ هیچی دیده نمیشه. لطفا دوباره بنویسید.

برنده لاتاری ۲۰۰۹. ساکن لس انجلس.

وبلاگ: https://rasaraplanet.wordpress.com سیاره راساراسا
پاسخ
تشکر کنندگان: anab ، fairwall ، maaref
یکی از خوبیهای امریکا اینه که مدیرانش و تصمیم گیرندگانش هنوز شرم و حیا و دلسوزی
براشون مونده حالا شده سر سوزنی هم که باشه ! تازه بی ترس از جهنم !
آنکس که نداند و بداند که نداند
لنگان خرک خویش به مقصد برساند
پاسخ
با سلام
دیروز رفته بودم فرودگاه برای استقبال از پسرداییم.تازه از همسرش جدا شده بود.تو مسیر کلی با هم حرف زدیم.خیلی دل پری از آمریکا داشت.وقتی دیدم داره کلی از بدیهای استکبار جهانی ردیف میکنه در قالب یک پیشنهاد بی شرمانه بهش توصیه کردم به آغوش وطن برگرده و دیگه خیال رفتن به این جهنم دنیوی رو از سرش بیرون کنه.یه نگاه عاقل اندر سفیه بهمون انداخت بعد گفت آمریکا یه خوبی که برا ما مهاجرا داره اینه که به آدم عزت نفس میده اینکه طرز برخورد جامعه بهت القا میکنه که برای جامعه مفیدی.میگفت اگه همین وضعیتو تو کشور .... داشتم یا تا الان معتاد شده بودم یا دو 3 بار خودکشی کرده بودم.
نمی دونم چه حکایتیه؟ولی من هر کسی رو دیدم که از بدیهای ینگه دنیا گفته وقتی ازش می پرسی چرا بر نمی گردی دیگه چیز بدی از اونجا نمیگه.
زندگی یعنی بخند، هر چند که غمگینی
ببخش، هر چند که مسکینی
فراموش کن، هر چند که دلگیری
این گونه بودن زیباست، هر چند که آسان نیست.
پاسخ
خیلی وقته که اندر وصف خوبیهای آمریکا چیزی نگفتم. جونم براتون بگه که یکی از خوبیهای آمریکا که با تغییر نگاه میتونه بدیش هم باشه اینه که شما در کشوری که سیاستش نقش تعیین کننده ای در دنیا داره و سیاستمداران به شدت باهوشی دارد ذهنتون کاملا عاری از هرگونه سیاستی میشه و دغدغه ذهنیتون از اوضاع نا به سامان منطقه ، بالا پایین شدن قیمت نفت و طلا ، دلسوزی برای مظلومیت مردم فلسطین و جزییات بحثهای مطرح شده در سازمان ملل و .... تبدیل میشه به اینکه فلان سلبریتی چندمین بچه اش رو حامله شده و برنده امریکن آیدل کی بوده و و اوضاع آب و هوای آخر هفته چطوره و زن شاهزاده انگلیس با چه لباسی کجاها بوده .
در آمریکا در شبکه های محلی به هیچ وجه اثری از اخبار سیاسی نمی بینید و مردم اگر خودشان دنبال شبکه های اخبار سیاسی نباشند کاملا از خبرهای سیاسی به دور نگه داشته میشوند . مطمئن باشیدکسانیکه که در روستاهای ایران هستند به مراتب بیشتر از مردم آمریکا از اخبار سیاسی و اقتصادی آمریکا از طریق صدا و سیمای ایران آگاه میشوند. برای همین مردم آمریکا در یک آرامش روانی عجیب و غریب به سر میبرند ،از قدیم گفته اند بیخبری خوش خبریست، هرگز برایشان مهم نیست که در سنای آمریکا امروز چه گذشت و اوباما چه سخنرانی در کنگره کرد . برایشان مهم نیست که در خاورمیانه چه خبر است و اروپا با چه مشکلاتی دست و پنجه نرم میکند . تنها چیزی که عامه مردم میدانند اینست که سربازان آمریکایی در جای دورافتاده ای به نام افغانستان با مظلومیت تمام در حال کشته شدن هستند. برای همین هم همه آرامش دارند و از جایی که زندگی میکنند کاملا راضی هستند و اصلا خبر ندارند که مالیاتی که میدهند صرف تولید اسلحه میشود یا راهسازی. و این هم یکی دیگر از سیاستهای سیاستمداران آمریکاست که لزومی نمیبینند مردم عامی که تماشاگر شبکه های محلی هستند از اخبار سیاسی و امور مملکت آگاه شوند همانطور که لزومی نمیبینند که چیزی را لاپوشانی کنند و جلوی پخشش در شبکه های سیاسی را بگیرند . به این ترتیب تمام اقشار جامعه چه اقلیتی که به شدت پی گیر اخبار واقعیست ،چه مردم عامی که مغزشان پر از اخبار خاله زنکی هالیوود است ،به چیزی که نیاز دارند میرسند و همه در آرامش و امنیت روانی زندگی میکنند .
برنده لاتاری ۲۰۰۹. ساکن لس انجلس.

وبلاگ: https://rasaraplanet.wordpress.com سیاره راساراسا
پاسخ
چقدر به موقع گفتید. همین دیشب داشتم فکر میکردم از اینهمه شبکه که اینجا هست و من مدتی است تو نخ برنامه هاشون هستم تا حالا 1 برنامه چالشی (مثلا مثل 90 !) اینجا ندیدم. برنامه های سیاسی کانال و زمان خودشون رو دارن و خیلی هم جالب اند اما من ندیدم مثلا 1 گزارش اجتماعی خیلی نیم بند مثل اوناکه تو شبکه 5 یارو با 1 دوربین میرفت و از مشکلات مردم میپرسید اینجا پخش بشه و این بسیار زیرکانه هست. مثلا بنزین در تکزاس که ارزانترین سوخت رو ذاره به 4 $ هم رسید اما هیچ بخش خبری پیدا نشد که 1 برنامه یا گزارش نیم بند از روش بسازه. من از همسایه امریکاییم میپرسم راستی چرا اینجا معمولا هیچکی راجع هیچی حرف نمیزنه و نظری نداره. البته بهم گفت که چرا موقع انتخابات یک 50 درصدی به حرف میان. ولی بقول شما خوش بحالشون با اینهمه ارامش.
البته من 1 خوبیم بگم که اینها با تمام این تفاسیر مردم ازاده ای به نظر میان و اگر پای مسائل خیلی مهم باشه مخصوصا اگه مستقیم با زندگی و معیشتشون رابطه داشته باشه بی تفاوت نیستن. موضوع جالبی که اینجا هست معمولا دولتها اگر هم بخوان زور گویی انچنانی به ملت انجام بدن جراتش رو ندارند میدونید چرا چون اکثر مردم مسلح اند ! چند روز پیش سر 1 کلاس بودم و استاد پرسید چند نفر اینجا اسلحه دارید ؟ از 9 نفر 5 تا دست بلند کردن ! و استاد فرمود من هم 2 تا دارم. (البته اینجا تکزاسه!) برام جالب بود.
آنکس که نداند و بداند که نداند
لنگان خرک خویش به مقصد برساند
پاسخ
نمی دونم این پاراگراف آخر رو به شوخی نوشتین یا جدی ولی واقعیت اینه که این جوری نیست! این جا ساز و کار قدرت سیاسی چنان با نهادها و عوامل دیگه مشروط شده که زورگویی دولت به حداقل برسه ... و اتفاقاْ اندر وصف خوبی های آمریکا میشه گفت وجود این همه اسلحه دست مردم هر جای دیگه دنیا که بود می تونست به یک هرج و مرج و آشوب تمام عیار تبدیل بشه
پاسخ
تشکر کنندگان: mavarfan ، soheilbadami ، rasarasa ، tamanna ، frozen mind ، New York ، maaref ، OverLord ، MAHDI2012 ، cchico ، American Darlin
درست میگید . دقیقا همینطور هست ولی منظور من استناد به بدترین حالت هست. یعنی فرض تقریبا محال که روزی کسانی هوس کنن که قواعد بازی رو زیر پا بگذارن ولی متوجه میشن که نشدنی هست. اسلحه 1 عامل بازدارنده هست. این رو هم بگم اینجا هم کم نیستن ادمهایی که این سودا ها رو در سر میپرورن ولی طی این 50 60 سال گذشته این ساز و کارها و عوامل مفید دیگه ای از تعداد این ادمها کم کرده و دست و پاشون رو بسته.
آنکس که نداند و بداند که نداند
لنگان خرک خویش به مقصد برساند
پاسخ
تشکر کنندگان: rasarasa ، هموطن ، tamanna ، mavarfan ، maaref ، OverLord ، MAHDI2012 ، American Darlin
بیشتر نوشته ها در وصف ایرانه و خصوصیات ایرانی انگار باید اسم تاپیک رو عوض کنین نه؟

باید در مورد آمریکا گفت تا افراد ضمن آشنایی بیشتر خودشون تفاوتها رو به اندازه دیدگاه و درک فهمشون تشخیص بدن
پاسخ
تشکر کنندگان: tamanna ، New York ، maaref ، MAHDI2012
ندیده میگم آمریکا خیییییییییلی خوبه شاید بیشتر حالا زیاد فرقی نمیکنه حداقل از اینجا که بهتره مگه نه؟!؟
I have a dream
حالا!!!
پاسخ
تشکر کنندگان: maaref
من با اینکه برنامه های اینجا آبکی هستند موافقم. بی بی سی که سراسر دنیا به موشکافی معروفه اینجا سریال پخش می کنه بیشتر مواقع! سی ان ان هم همیشه در حال هیاهو است و با اخبار «داغ» در مورد مسائل جالب سعی می کنه تبلیغات بفروشه.
این از وضع شبکه های به اصطلاح خبریه. شبکه های محلی که عمیق ترین خبرشون مربوط به جدایی آرنودلد شواردزنگر و همسرشه!
البته مردم تو زمینه سیاسی معمولا یک جهت گیری دارند. مثل همون استقلال و پرسپولیس ما اینها دموکرات و جمهوری خواه دارند و همه بین این دو یکی رو انتخاب کردند و اکثرا دلایلشون خیلی احساسیه. مثلا خیلی ها دموکرات ها رو دوست دارند چون رنگشون آبیه یا نشانشون یک خره! خیلی بعیده که کسی پای بحث های سیاسی بشینه و همه چیز رو تحلیل کنه و بعد تصمیم به رای دادن بگیره.
پاسخ
تشکر کنندگان: ParsTrader ، frozen mind ، mavarfan ، maaref ، rasarasa ، rs232 ، OverLord ، vahidvm60 ، mahdicivil ، free_free ، ابی22 ، New York ، MAHDI2012 ، roze ، Abdorrezaa
(2011-07-16 ساعت 12:58)mohsen324 نوشته:  من با اینکه برنامه های اینجا آبکی هستند موافقم. بی بی سی که سراسر دنیا به موشکافی معروفه اینجا سریال پخش می کنه بیشتر مواقع! سی ان ان هم همیشه در حال هیاهو است و با اخبار «داغ» در مورد مسائل جالب سعی می کنه تبلیغات بفروشه.
این از وضع شبکه های به اصطلاح خبریه. شبکه های محلی که عمیق ترین خبرشون مربوط به جدایی آرنودلد شواردزنگر و همسرشه!
البته مردم تو زمینه سیاسی معمولا یک جهت گیری دارند. مثل همون استقلال و پرسپولیس ما اینها دموکرات و جمهوری خواه دارند و همه بین این دو یکی رو انتخاب کردند و اکثرا دلایلشون خیلی احساسیه. مثلا خیلی ها دموکرات ها رو دوست دارند چون رنگشون آبیه یا نشانشون یک خره! خیلی بعیده که کسی پای بحث های سیاسی بشینه و همه چیز رو تحلیل کنه و بعد تصمیم به رای دادن بگیره.

ای بابا
انجا هم مرذمشون به خر رای میدن ؟
اگر اینجوریه همون بهتر من دیگه امریکا نیام Big Grin
انشالله خداوند همه را به راه راست هدایت کنه
آن مایه ز دنیا که خوری یا پوشی
معذوری اگر در طلبش میکوشی
باقی همه رایگان نیرزد هشدار
تا عمر گرانبها بدان نفروشی
پاسخ
تشکر کنندگان: frozen mind ، mavarfan ، هموطن ، maaref ، rasarasa ، OverLord ، free_free ، MAHDI2012 ، Omidooo ، Abdorrezaa
(2011-07-15 ساعت 14:25)ms.me52 نوشته:  بیشتر نوشته ها در وصف ایرانه و خصوصیات ایرانی انگار باید اسم تاپیک رو عوض کنین نه؟

باید در مورد آمریکا گفت تا افراد ضمن آشنایی بیشتر خودشون تفاوتها رو به اندازه دیدگاه و درک فهمشون تشخیص بدن
شاید خیلی از نوشته های این تاپیک به این سمت و سو رفته باشند ولی من خودم همیشه سعی کرده ام حتی المقدور بدون اشاره به ایران در این تاپیک چیزی بنویسم که داغ دل کسی تازه نشود و ترغیب به نوشتن در مورد ایران نشوند. ولی خب همیشه خوبی در کنار بدی معنا میگیرد و وقتی آدم می خواهد از خوبیهای جای جدیدی که در آن زندگی میکنند بگوید گاهی هم سری میزنند به صحرای کربلا و با جای قبلی مقایسه میکند تا حق مطلب ادا شود. ولی من تمام هدفم این بوده و هست که فقط در مورد آمریکا بحث شود بدون اینکه داغ دلمان در مورد ایران تازه شود.
من به عنوان کسی که تاپیک را باز کرده ام در چنین فروم آزادی که فضایش گاهی شبیه چت روم میشود نمیتوانم از کسی توقع داشته باشم که فقط در جهت اهداف تاپیک حرف بزند و اظهار نظر دیگری نکند . در تمام تاپیکهایی که در مهاجرسرا باز کرده ام تنها کاری که توانسته ام در این مورد انجام دهم یک نوع مدیریت نامحسوس و جهت دادن به بحثهاست به این روش که با ارسالهایم نگذارم موضوع زیاد از مرحله پرت شود و بااینکه همیشه در مورد تاپیک دیگران هم به این موضوع حساس بوده ام که چیزی ننویسم که خارج از موضوع تاپیک باشد ،ولی واقعا جز این کار دیگری از دستم برنمیاید.

این یک مشکل عمومی در مورد تمام تاپیکهای مهاجرسراست که از هر ده پست در بهترین حالت شاید فقط دوتای آن به موضوع تاپیک مرتبط باشد والبته با اینکه نسبت به سابق که نیمی از ارسالها شامل احوالپرسی و تشکر بود خیلی اوضاع بهتر شده ولی گویا بیش از این کاریش نمیشود کرد جز امید داشتن به صبر خوانندگان که باید بگردند و ارسالهای باربط به موضوعات را پیدا کنند. من از همینجا از سعۀ صدر همه خوانندگان از جمله شما سپاسگذارم.

برنده لاتاری ۲۰۰۹. ساکن لس انجلس.

وبلاگ: https://rasaraplanet.wordpress.com سیاره راساراسا
پاسخ
تشکر کنندگان: frozen mind ، shahrzad_a ، rs232 ، mavarfan ، New York ، OverLord ، Hossein81 ، maaref ، faraz_k ، MAHDI2012 ، ساری ، younes77 ، paral ، hamed shayan
یکی از خوبی های امریکا برای من دو روز تعطیلی آخر هفته است. البته الآن به هر کسی که می گویم جواب می دهد که ما هم دو روز در ایران تعطیل هستیم در حالی که من در پانزده سالی که در ایران کار کردم هیچ زمانی پنجشنبه ها تعطیل نبودم. در عوض بسیاری از کسانی که در امریکا می شناسم نه تنها شنبه را کار می کنند بلکه بعضی وقت ها یکشنبه ها را هم مجبور هستند کار کنند. بعضی ها هم که اصلا هفت روز هفته را تعطیل خدایی هستند. جریان ما مثل این است که یک ریگ بزرگ در کفشمان باشد و هی در زمان راه رفتن به پای ما سیخ بدهد. مهاجرت مثل این است که ما یک تکان مهم به کفشمان بدهیم و سپس دو حالت دارد یا آن ریگ به یک گوشه می رود و راحت می شویم و یا اینکه در جای بدتری قرار می گیرد و بیشتر سیخ می دهد.
با آرزوی موفقیت برای شما
پاسخ
فلش ماب: گروهی از آدم ها که ناگهان در یک جای عمومی برای مدتی کوتاه شروع به کاری غیرعادی می‌کنند و بعد متفرق می‌شوند. این عمل معمولا برای سرگرمی خود و دیگران صورت می‌پذیرد و گردهمایی‌های مرسوم اجتماعی فلش ماب به حساب نمی‌آیند.
فکر می کنم از ویدئو مشخص باشه که فلش ماب مال یک جامعه آزاد است. جایی که ابتکار زدن جرم نیست، با هم رقصیدن امنیت ملی رو به خطر نمی‌ندازه و دوربین داشتن و فیلم گرفتن و شر کردن، جاسوسی نیست.

لینک ویدئو

به نقل از وبلاگ کیبرد آزاد
تارخ ثبت نام در سایت : October 28, 2010
شماره کیس : 2012AS0003XXXX
تاریخ رویت قبولی در سایت: 15 جولای
تاریخ ارسال فرمهای سری اول: August 01, 2011
کنسولگری: آنکارا
تاریخ کارنت شدن کیس:
تاریخ مصاحبه:
تاریخ دریافت ویزا:
تاریخ ورود به آمریکا :
تاریخ دریافت گرین کارت :
جمع تقریبی هزینه ها تاکنون : 16000T
پاسخ
تشکر کنندگان: rasarasa ، mavarfan ، New York ، OverLord ، free_free ، maaref
این جمله آقا آرش خیلی قشنگ بود:
"مهاجرت مثل این است که ما یک تکان مهم به کفشمان بدهیم و سپس دو حالت دارد یا آن ریگ به یک گوشه می رود و راحت می شویم و یا اینکه در جای بدتری قرار می گیرد و بیشتر سیخ می دهد."
به نظرم تمام مهاجرت را در این جمله می توان خلاصه کرد .
حالا یک سری مسایل بعدش پیش می آید مثل اینکه خوب چکار کنید اندازه ریگ کوچکتر شود؟ یا اینکه ریگ یک جای خوب برود و....که کلش می شود سرنوشت یک نفر!
پاسخ
تشکر کنندگان: vahidvm60 ، rasarasa ، maaref ، New York ، MAHDI2012 ، parsush




کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان