کانال تلگرام مهاجرسرا
https://t.me/mohajersara







##### هشدار #####
به تاریخ ارسال مطالب دقت فرمایید.
شرایط و وضعیت پروسه ویزا دائم در حال تغییر است و ممکن است مطالب قدیمی شامل تغییراتی باشد.
اندر وصف خوبیهای آمریکا
(2011-01-03 ساعت 12:38)rasarasa نوشته:  دوستان من یک گزارش کامل از مراسم سال نو در لس انجلس به صورت روایی و تصویری ، در وبلاگم گذاشته ام . میتوانید برای دیدن آن روی این لینک کلیک کنید.http://rasaraplanet.wordpress.com/2011/0...%AC%D9%84/

دوست عزیز سیاره شما در ایران ف ی لت -ر هست و بدون vpn نمیشه به اونجا پروازی داشت
موفق باشید
پاسخ
تشکر کنندگان: rasarasa ، New York ، maaref ، kourosh2011 ، MAHDI2012
راست ميگه ولي اكثر مردم vpn دارن نگران نباش امان از دست مخابرات ا.ي.ر.ا.ن
واقعا از بهترين چيزا تو آمريكا آ.ز.ا.د.ي. تو همه چيز هست
پاسخ
تشکر کنندگان: rasarasa ، maaref ، MAHDI2012
اندر وصف خوبیها میشود به نبودن و یا کمبود صدای بوق ماشین و هیاهو در اکثر نقاط شهر اشاره کرد و رانندگی آرام و با لذت ..که البته در شهرهای بزرگ به نسبت مردم عصبیتر هستند و بیشتر عجله دارند.
دیگر خوبی که من در این چند ماه دیدم این بوده که توجه بسیار زیاد به حقوق زنان
و کودکان است. و البته بدترین فحش و ناسزا هم به مادران گرامی(Mother F) نثار میشود تا پدران عزیز.( با عرض معذرت از خانومها)
سرعت اینترنت بسیار عالیست برای ماها با اون سرعتای مافوق نور ایران...
این دو روز تعطیلی ویکند که آرش عزیز ازش یاد کردند بسیار فراوان حال میدهد.Wink
یه مورد دیگه که یادم اومد اینکه هرکی هر صدایی ازش در بیاد ( بازم معذرت) با یه اکسکیوزمی خودشو خلاص میکنه و به زندگیش ادامه میده..
اینم از خوبیهاش..حالا بازم فکر بکنیم ببینیم خوبی دیگه چی داره..!
Lottery 2010
U.S Citizen
Los Angeles, CA

Nothing is impossible
پاسخ
فکر کنم 2 تا خوبی دیگش نبود کاروان عروس ! و همچنین بیزنس ظروف کرایه است !
راستی کسی این 2 پدیده رو دیده جایی ؟
آنکس که نداند و بداند که نداند
لنگان خرک خویش به مقصد برساند
پاسخ
تشکر کنندگان: OverLord ، maxsoulfly ، rasarasa ، frozen mind ، هموطن ، maaref ، New York ، MAHDI2012
(2011-07-29 ساعت 11:23)soheilbadami نوشته:  فکر کنم 2 تا خوبی دیگش نبود کاروان عروس ! و همچنین بیزنس ظروف کرایه است !
راستی کسی این 2 پدیده رو دیده جایی ؟

جدي ميگي؟ همين دوتا خوبيش كافيه تا عبد و عبيد ولايت كفر بشم! از دست اين كاروانهاي احمقانه عروسي خيلي شكارم. يواشكي بهتون ميگم: تو عروسي خودم گاز ماشينو گرفتم و كاروانو جا گذاشتم!!! البته فكر نكنين خيلي عجول بودم، بلكه از همراهي با كاروان احمقانه نفرت داشتم.
[en] PD: Jan. 6, 2001
Visa: July 2012
F4
[/en]
پاسخ
تشکر کنندگان: OverLord ، ParsTrader ، genix21 ، Ashkan78 ، هموطن ، rasarasa ، soheilbadami ، maaref ، vahidvm60 ، New York ، Omidooo ، parsush ، barsa
(2011-07-29 ساعت 11:23)soheilbadami نوشته:  فکر کنم 2 تا خوبی دیگش نبود کاروان عروس ! و همچنین بیزنس ظروف کرایه است !
راستی کسی این 2 پدیده رو دیده جایی ؟

ظروف کرایه ای که هست.پس بیزینسشم هست .اما شاید ماشین ندارن! عوضش SPA سیار دارن برای سگاشون کلی هم ماشین جورواجور دارن.ای خدا...!
راستی من کاروان تولد دیدم به جای عروسی! چند تا ماشین همه شیشه هاشون رو نقاشی می کنن که مثلا فلانی که الان 16 سالت شده تولدت مبارک!بعد با هم راه میفتن میرن یه جا!اما ذیوونه بازی ایران را نمی تونن در بیارن.

پاسخ
مردم آمریکا تنها مردمی در جهان هستند که معنا و ارزش زندگی رو عمیقا درک کردند و برای اون بالاترین بها و شاید باید گفت خونبها رو دادند و میدونند که برای اینکه زندگی معنا و لذت بیشتری داشته باشه باید چه کارهای انجام بدن بیجهت نیست که امروزه آمریکائیها الگو و مرجع تمام مردم در روی این کره خاکی شدند.
پاسخ
یکی از یکی از بچه های گل گفت اینا الگوی دنیا هستن ..!! نگید تورو خدا این حرفارو .. اینا غول تبلیغاتین..ما که داریم با انواع مختلفشون هر روز سرو کله میزنیم ازشون بی ادبی ..بی شعوری..بی فرهنگی ..مشکلات عمیق خانوادگی ..دروغ...زیر آب زدن پیش رئیس ..پشت سره هم حرف زدن و جلو همدیگه لبخند زدن ووو خیلی چیزای دیگه میبینیم..البته موردای خوب و ارزشهای اخلاقی هم میبینیم ولی ایناهم خیلی مشکلات دارند..Sad
مطمئنن جامعه مطلق خوبی نیستن..ضمن اینکه در این کشور مهاجران نقش بسیار مهمی در تغییر و حتی شکل دادن یه فرهنگ جدید دارند.

خودمونیما نگزاشتین یه کم با وصف خوبیهاش حال کنیم ..از دست شماها.Cool
Lottery 2010
U.S Citizen
Los Angeles, CA

Nothing is impossible
پاسخ
تشکر کنندگان: free_free ، maaref ، shahrzad_a ، younes77 ، kamali2025
(2011-07-30 ساعت 11:20)Hossein81 نوشته:  یکی از یکی از بچه های گل گفت اینا الگوی دنیا هستن ..!! نگید تورو خدا این حرفارو .. اینا غول تبلیغاتین..ما که داریم با انواع مختلفشون هر روز سرو کله میزنیم ازشون بی ادبی ..بی شعوری..بی فرهنگی ..مشکلات عمیق خانوادگی ..دروغ...زیر آب زدن پیش رئیس ..پشت سره هم حرف زدن و جلو همدیگه لبخند زدن ووو خیلی چیزای دیگه میبینیم..البته موردای خوب و ارزشهای اخلاقی هم میبینیم ولی ایناهم خیلی مشکلات دارند..Sad
مطمئنن جامعه مطلق خوبی نیستن..ضمن اینکه در این کشور مهاجران نقش بسیار مهمی در تغییر و حتی شکل دادن یه فرهنگ جدید دارند.

خودمونیما نگزاشتین یه کم با وصف خوبیهاش حال کنیم ..از دست شماها.Cool

البته قضیه به شوری انکه هر کدام گفتید نیست !
1 چیز بینابینی هست که از نظر من ممکن هست مقداری بدتر شود یکی به خاطر انواع مهاجرین (و البته انصار!) و یکی وضعیت بد اقتصادی.
البته در این مقوله دنیایی حرف و بحث هست که بماند.

آنکس که نداند و بداند که نداند
لنگان خرک خویش به مقصد برساند
پاسخ
دوست عزیز ممنون از نکاتی که اشاره کردید.من هم با بدگویی هم وطنان از کشورمان پیش خارجیها مشکل دارم . این کار ما مثل اینست که برویم بشینیم پیش بقال محل از خواهر و برادر خودمان بد بگوییم و تصویر زشتی از خانواده خود ارائه دهیم که مثلا بخواهیم خود را تافته جدا بافته ای از خانواده نشان دهیم و بگوییم ما آنطور نیستیم ،درحالیکه هرچه باشد کسی کاری ندارد که ما به طور شخصی چه رفتارهای خوبی داریم وچقدر بافرهنگ وبا دیسیپلین هستیم و چه چیزهایی را بد میدانیم ،بلکه وقتی ایران و ایرانی بدنام شود اول و آخرش گریبان خودمان را میگیرد. کلا تبلیغات منفی به ضرر خاورمیانه و کشورهایی مثل ایران زیاد است حالا اگر ما هم بخواهیم به هر دلیلی هیزم به این آتش بریزیم در واقع خودمان را بیشتر از چشم اجنبیها انداخته ایم .آن هم کشوری که اکثر مردمش از اطلاعات عمومی ضعیفی برخوردارند و به دلیل دور بودن از نیمه دیگر دنیا و کمبود خبررسانی در مورد اوضاع دنیا هیچ تصوری از بقیه دنیا ندارند .یک بار یک دختر آمریکایی سیاه پوست که با ما رفت و آمد هم دارد و کاملا با ماایرانیها از نزدیک آشناست .ازمن پرسید شما در ایران روی زمین مینشینید و غذا میخورید؟ گفتم گاهی .گفت شما قاشق و چنگال هم دارید؟ یا با دست غذا میخورید؟ غذایتان را میریزید روی روزنامه میخورید؟ اینقدر کفری شدم که نگو !گفتم تو چی راجع به ما فکر میکنی!! گفت "نه من قصدتوهین نداشتم، من یک عکسی دیده ام که اینطوری بود گفتم شاید فرهنگ شما اینطوریست و این چیز بدی نیست تفاوت فرهنگیست. "گفتم در هیچ کشوری چنین چیزی ناشی از فرهنگ نیست بلکه ناشی از فقر است عکسی که تو دیدی احتمالا یک عده آدم فقیر بوده اند که معلوم نیست برای کدام کشور بوده اند ،گفت آره فکر کنم برای آفریقا بوده اند .
یعنی در این حد هم قوه تشخیص نداشت که بتواند ظاهر ما را از آفریقاییها مجزا بداند! و حتی نمیداند که آفریقاییها هم نژاد خودش هستند و اکثرا سیاهپوستند.حالا من بشینم برای چنین طرز فکری که هیچ اطلاعی و تصوری از بقیه دنیا ندارد بگویم ما بدبختیم و حکومت این بلاها را سرما آورده و غیبت بین ما مد است و از این حرفها... خب تصویری که در ذهن او ایجاد میشود دقیقا بازتاب حرفهای من خواهد بود.
ولی خب در این تاپیک ما خودمانیم و خودمانیم و مثل اینست که در خانواده بخواهیم خودمان را نقد کنیم وخوبیهای همسایه بغلی خود را بگوییم تا شاید الگویی شود برای رفتارهای بدی که داریم. قصد تخریب وطن و بزرگنمایی یک کشور دیگر نیست بلکه داریم میگوییم در جامعه مدرن آمریکا از نظر یک ایرانی چه چیزهایی خوب به نظر میاید. و این خوب به نظر آمدنها ناشی از ضعفها و کاستیهاییست که ما در وطن همیشه با آن درگیر بوده ایم، وگرنه کسی قصد آمریکا و آمریکایی پرستی و بهشت جلوه دادن یک کشور دیگر که خودش باهزار ویک مشکل دست به گریبان است را ندارد .
برنده لاتاری ۲۰۰۹. ساکن لس انجلس.

وبلاگ: https://rasaraplanet.wordpress.com سیاره راساراسا
پاسخ
دوست عزیز من ممنون از نکاتی که میفرمایید.من نمیدانم این قسمت فرمایش شما با من است یا نه؟ " از صبح تا شب كار كردن امريكايي ها را خيلي خام با كار كردن ايراني ها مقايسه نكنيد زيرا اشتباها به اين نتيجه ميرسيد كه در ايران خيلي خيلي كم كار ميشود. "
چون من در هیچکدام از نوشته هایم ساعت کاری ایرانیان و آمریکاییها را مقایسه نکرده ام ، و کلا هیچ اشاره ای در هیچ کجا به این موضوع نداشته ام .اتفاقا به نظر من در آمریکا کسی از صبح تا شب کار نمیکند یا حداقل شاید آدمهای کمی مجبور باشند بیشتر از 8 ساعت را سرکار سپری کنند،معمولا مردم فقط 5 روز در هفته و آنهم روزی 8 ساعت کار میکنند آنهم بدون اضافه کاری، ولی کار مفید . شاید شما قصد بیانتان با اینکه خطاب به من شروع کردید کلی بوده . در هر صورت در این تاپیک بارها درخواستم این بوده که با اینکه برای بیان خوبیهای یک چیز همیشه باید ملاک مقایسه ای باشد ولی حتی المقدور با ایران مقایسه نکنیم چون آنوقت تاپیک میرود به سمت گفتن کم و کاستهای ایران به جای گفتن خوبیهای آمریکا.
ممنون از شما.
برنده لاتاری ۲۰۰۹. ساکن لس انجلس.

وبلاگ: https://rasaraplanet.wordpress.com سیاره راساراسا
پاسخ
تشکر کنندگان: ابی22 ، soheilbadami ، maaref ، OverLord ، New York ، MAHDI2012 ، Omidooo ، ساری ، مانترا ، paral
دوست عزیز سوایمر
نکاتی که میفرمایید در اکثر موارد درست است و بدیهی است با انکه گاهی دچار افراط و تفریط میشود.
بسیار از این موارد هم در تاپیکی بنام (فکر میکنم) چالشهای زندگی در امریکا بحث میشود و ایرادی به این تاپیک که موضوع دیگری دارد وارد نیست.
به طور کلی شخصا با جامعه امریکا مشکلات زیادی فعلا دارم همانطور که به نوع دیگر با جامعه وطن داشتم اما
گیر کردن در دایره تعصب را شخصا باطل میدانم در هر حوزه ای که باشد. تعصب و افراط و تفریط که هر دو از 1 منشا میباشد دشمن شماره 1 پیشرفت فکری اند. به نظرم اگر جامعه ای را نقد میکنیم چه وطن چه غرب و هر جا لازم است که بسیاری موارد جامعه شناختی را در مقایسه در نظر بگیریم که البته امری است بس مشکل ولی جانب انصاف همواره بهتر است که رعایت شود.
آنکس که نداند و بداند که نداند
لنگان خرک خویش به مقصد برساند
پاسخ
تشکر کنندگان: ParsTrader ، rasarasa ، maaref ، OverLord ، success ، MAHDI2012 ، ساری ، younes77 ، American Darlin


دوست عزیز پیدا کردن کار برای کسی که تحصیلات آمریکایی ندارد اصلا محال نیست بنده خودم حدود 10 نفر را میشناسم که زیر دو سال است که به آمریکا مهاجرت کرده اند و همگی هم تحصیلاتشان در ایران بوده و هیچ امتحانی هم نداده اند و همگی هم کار پیدا کرده اند و دارند 5 روز در هفته روزی 8 ساعت کار میکنند، حقوقشان بالا نیست ولی اموراتشان میگذرد.(تا به حال کسی حرف از زندگی مرفه نزده)
درست است که کارشان در حد و اندازه درسی که خوانده اند نیست ولی بیشتر آنها بی ربط به تخصصشان هم نبوده مثلا یک مهندس معمار مجبور است اینجا به نقشه کشی رضایت دهد و یک گرافیست به کار کردن با فتوشاپ. قضیه سر اینست که در امریکا ، شرکتی که آپشن اضافه کاری و پرداخت حقوق بیشتر داشته باشد خیلی کم است. مگر اینکه کسی بخواهد ساعات باقی مانده روز را در شغل دومی سپری کند که من شخصا در این اوضاعی که یک کار هم به سختی پیدا میشود تا به حال آدم چند شغله ندیده ام . برای همین معمولا کارمندها روزی 8 ساعت و اغلب 5 روز در هفته سرکار هستند.
خدا را شکر تمام اطرافیان من که اکثرا از بچه های همین مهاجرسرا هستند اگر به صورت جدی دنبال کار بوده اند و کسی را نداشته اند که خرجشان را بدهد و در مضیقه مالی بوده اند ،همگی در کمتر از 6 ماه کار پیدا کرده اند،( این موضوع مضیقه مالی خیلی مهم است چون وقتی در مضیقه باشی خود را به آب و آتش میزنی تا زودتر کار پیدا کنی و پشتت به پولهایی که داری گرم نیست پس جدیتر میگردی). نمیشود همۀ این آدمها را استثنا دانست .

بحثِ گرفتن مدرک و سرتیفیکیت در تعدادی از رشته ها مطرح است نه همه مشاغل و رشته ها ،مثلا یک مهندس معمار که از ایران امده برای اینکه بتواند به عنوان یک مهندس که حق امضا و ساخت دارد وارد بازار کار شود باید هفت خوان امتحانات نظام مهندسی اینجا را طی کند. ولی این در صورتیست که بخواهد پروژه ای را دست بگیرد و خودش طراحی کند و بسازد. وگرنه در بدو ورود کسی برای نقشه کشی برای شرکتهای دیگران از او مدرک آمریکایی و امتحان خاصی نمیخواهد. یک مهاجر میتواند پلن بلند مدت برای رسیدن به جایگاه واقعی خود در جامعه را داشته باشد ولی در بدو ورود مجبور است کمی از ایده الهای خود کوتاه بیاید و به کارهای کمتر از تخصص خود تن درهد که این کارها هم پیدا کردنش نه محال است و نه راحت . وقت و انرژی و پیگیری زیادی نیاز دارد ولی به هیچ وجه محال هم نیست.من فکر میکنم که شما تجربیات ما که در حال حاضر در آمریکا مشغول زندگی هستیم را زیاد جدی نمیگیریدو بیشتر دارید روی شنیده هایتان (که البته خیلی از ما مهاجران به امریکا هم قبل از آمدنمان زیاد از این و آن ،حرفهای اغراق شده شنیده بودیم )قضاوت میکنید.

این تاپیک هم از اول هدفش مشخص بوده هدفش بیان خوبیهای آمریکاست بدون بزرگنماییهای مرسوم .معمولا هم کسانی در این تاپیک نوشته اند که تجربه شخصی از زندگی در آمریکا دارند و چیزهایی که مینویسند واقعیات قابل استناد است .هدف ،نقد امریکا به صورت کلی و دادن تصویر کاملی از این کشور نیست وگرنه اسمش را چیز دیگری میگذاشتم که به کم و کاستیها هم اشاره شود. خوانندۀ این تاپیک با توجه به موضوع میداند که قرار است فقط از جنبه های مثبت یک کشور باخبر شود نه همه جوانب وگرنه همه ما خوب میدانیم که هر کشوری کم و کاستیهای خودش را دارد. من خودم شخصا در تاپیکهای مختلف و وبلاگم بارهابه کم و کاستیهایی که به نظرم امده اشاره کرده ام ،ولی نه در این تاپیک .شایدیک روز کسی بخواهد تاپیکی به اسم اندر وصف بدیهای آمریکا باز کند و یا نقد آمریکا و... وهمه نقدها را یک جا جمع کند که من در آنجا هم بی شک حضور فعال خواهم داشت ،ولی این تاپیک به صورت کاملا واضح و آشکار موضوعش جنبه های مثبت آمریکا است نه چیز دیگر.

برنده لاتاری ۲۰۰۹. ساکن لس انجلس.

وبلاگ: https://rasaraplanet.wordpress.com سیاره راساراسا
پاسخ

والا من نمیدانم بحث آن تاپیک چه بوده ،ولی این قضیه دوری راه و ندیدن یکدیگربه نظر من ارتباطی با ساعات کاری زیاد ندارد،چون امریکا خودش دنیاییست و از این سر تا آن سرش رفتن وقت و هزینه زیادی میبرد. من خودم یکی از دوستان صمیمیم به تگزاس رفته و مطمئنم که سالها همدیگر را نخواهیم دید چون در اینجا تعطیلات بسیار کم است و بیشتر از 4 روز پشت سر هم تعطیل نیست و هر کارمند در طول سال فقط یک هفته مرخصی با حقوق دارد،مسافت بین ایالتها هم اینقدر طولانیست که باید با هواپیما که هزینه زیادی دارد سفر کنی و اینهمه هزینه کردن برای این مدت زمان کم کمی سخت است.برای همین خانواده هایی که در ایالتها و شهرهای مختلف هستند از هم سالها دور میمانند.

بنده همانطور که عرض کردم اکثر کسانی که دیده ام فقط 8 ساعت کار میکنند و همگی هم مهاجران ایرانی هستند. من در اینجا به غیر از یک خانواده ایرانی که خودش پمپ بنزین دارد و چون صاحب شغل است و پمپ بنزینها هم شبانه روزی هستند ومجبور است مدام به آن رسیدگی کند کس دیگری را ندیده ام که بیشتر از 8 ساعت کار کند.
حالا اینکه چه روایاتی در مورد امریکا موجود است در مورد زندگیهای سخت و بدون زمان کافی برای استراحت به نظر من از آن اغراقهاییست که نباید آنرا زیاد جدی گرفت وباید بگویم که با دیده های من منافات دارد . البته حتما در آمریکا کسانی هستند که زیادتر از معمول کار میکنند ولی من به عنوان یکی از مقیمان آمریکا باتوجه به برداشتم از جامعه اطرافم میگویم که تعداد این افراد خیلی کمتر از کسانیست که 8 ساعت کار میکنند. اتفاقا من هم قبل از امدنم این را زیاد شنیده بودم که آمریکا یعنی عمری کار و اینجا مردم وقت سرخاراندن هم ندارند حتی یکی از فامیلهایم که مقیم اینجاست از این حرفها زیاد میزد و هنوز هم میزند، درحالیکه او هم با اینکه مدام از زیاد کار کردن مینالد ولی فقط 5 روز درهفته روزی 8 ساعت کار میکند ولی شاید برای کسی که عمری در ایران در محل کار به جای کار کردن ،با اینترنت بازی کرده و به این و آن زنگ زده و کار مفیدش در روز یکساعت هم نبوده و هر هفته به بهانه شهادت و تولد و برف و الودگی تعطیل شده ، 8 ساعت کار مفید در روز آن هم فقط با یک هفته مرخصی و 6 روز تعطیل رسمی در کل سال ،فشار زیادیست که خیال میکند دارد روزی 18 ساعت کار میکند. ولی در واقع اکثر مردم همان 8 ساعت را کار میکنند و عده ای هم کمتر چون پاره وقت کار میکنند.



برنده لاتاری ۲۰۰۹. ساکن لس انجلس.

وبلاگ: https://rasaraplanet.wordpress.com سیاره راساراسا
پاسخ
واقعا حيفه تاپيكي كه ميتونه خيلي كمك كنه و خيلي موضوعات رو روشن كنه طرفدار نداره من كه به شخصه اولين تاپيكي كه باز ميكنم اين تاپيكه چون اطلعاتي كه بدرد من ميخوره بهم ميده ولي كلا نظرات خوب خيلي توش هست چون هيچ چيز مثل تجربه زندگي تو خارج بدرد امثال من نميخوره

بازم از كسي اين تاپيك رو درست كرده صميمانه تشكر ميكنم


اين نظر من بود

باران باش و نپرس کاسه های خالی از کیست
پاسخ
تشکر کنندگان: masih sh ، MAHDI2012 ، Omidooo ، rasarasa ، bakhshandehgy ، parsush ، paral




کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان