کانال تلگرام مهاجرسرا
https://t.me/mohajersara







##### هشدار #####
به تاریخ ارسال مطالب دقت فرمایید.
شرایط و وضعیت پروسه ویزا دائم در حال تغییر است و ممکن است مطالب قدیمی شامل تغییراتی باشد.
تبريك به مناسبت فرا رسيدن نوروز ۱۳۸۹
بنظرتون هنوز زود نيست!Rolleyes
تشکر کنندگان: lexington
به جای انتظار بهار

تو خود بهار باش تا از هر کجا که می گذری دلها برایت جوانه زنند.
مهاجرت و زندگی در غربت برای انسان ، مانند فردی است که در جاده های وطن خود رانندگی می کرده و حال او را به اقیانوس انداخته اند ! باید اتومبیل خود را تبدیل به قایق کند تا نجات یابد...
تشکر کنندگان: nnazi_2005 ، lexington ، سارا کوچولو ، shahram1347 ، ChairMan ، N.D ، ساشا
عمری با حسرت و اندوه زیستن نه برای خود فایده ای دارد و نه برای دیگران
باید اوج گرفت تا بتوانیم آن چه را که آموخته ایم با دیگران نیز قسمت کنیم
.
لحظات از آن توست؛ آبی، سبز، سرخ، سیاه، سفید،... رنگهایی را که بایسته است بر آنها بزن
روزهایت رنگارنگ
.
نوروز شعر بی غلطی است که پایان رویاهای ناتمام را تفسیر می کند.
باز هفت سين سرور
ماهي و تنگ بلور
سکه و سبزه و آب
نرگس و جام شراب
باز هم شادي عيد
آرزوهاي سپيد
باز ليلاي بهار
باز مجنوني بيد
باز هم رنگين کمان
باز باران بهار
باز گل مست غرور
باز بلبل نغمه خوان
باز رقص دود عود
باز اسفند و گلاب
باز آن سوداي ناب
کور باد چشم حسود
باز تکرار دعا
يا مقلب القلوب
يا مدبر النهار
حال ما گردان تو خوب
راه ما گردان تو راست
باز نوروز سعيد
باز هم سال جديد
باز هم لاله عشق
خنده و بيم و اميد

سال نو مبارک
تشکر کنندگان: lexington ، shahram1347 ، سارا کوچولو ، ChairMan ، nnazi_2005 ، Lottery_GC
بهارم دخترم از خواب برخيز
شكر خندي بزن شوري برانگيز

گل اقبال من اي غنچه ي ناز
بهار آمد تو هم با او بياميز

***
بهارم دخترم آغوش واكن
كه از هر گوشه، گل آغوش وا كرد

زمستان ملال انگيز بگذشت
بهاران خنده بر لب آشنا كرد

***
بهارم، دخترم، صحرا هياهوست
چمن زير پر و بال پرستوست

كبود آسمان همرنگ درياست
كبود چشم تو زيبا تر از اوست

***
بهارم، دخترم، نوروز آمد
تبسم بر رخ مردم كند گل

تماشا كن تبسم هاي او را
تبسم كن كه خود را گم كند گل

***
بهارم، دخترم، دست طبيعت
اگر از ابرها گوهر ببارد

و گر از هر گلش جوشد بهاري
بهاري از تو زيبا تر نيارد

***
بهارم، دخترم، چون خنده ي صبح
اميدي مي دمد در خنده تو

به چشم خويشتن مي بينم از دور
بهار دلكش آينده ي تو !

ف.م
با آرزوی موفقیت برای شما
تشکر کنندگان: hvm ، lexington ، shahram1347 ، سارا کوچولو ، OverLord ، ChairMan ، nnazi_2005 ، Ali Sepehr ، fairwall ، R.F ، hoda_ch
تبریک میگم پیشاپیش فرارسیدن نوروز باستان روبه همه
عیدی یادتون نرهBig GrinBig Grin
case:19###
Big Grin



تشکر کنندگان: shahram1347 ، سارا کوچولو ، OverLord ، ChairMan ، nnazi_2005 ، lexington ، rs232 ، star4631
یک خبر بد به مناسبت فرا رسیدن سال نو:
عوارض خروج از کشور در سال جدید دو برابر می‌شودBig Grin
نقل قول:عوارض خروج از كشور به دو برابر افزايش يافت

براساس مصوبه كميسيون تلفيق بودجه، عوارض خروج مسافر از كشور به دو برابر افزايش يافت، همچنين بنابر پيشنهاد دولت قرار است بر خلاف سالهاي گذشته كه همواره عوارض خروج از كشور رقم ثابتي بود امسال نسبت به مقصد سفر، عوارض متغير تعيين و پرداخت شود.
به گزارش خبرنگار پارلماني «ميراث خبر»، محمد مهدي مفتح،‌ گفت: «در بخش عوارض خروج از كشور، دولت 438 ميليارد ريال درآمد پيش‌بيني كرده بود كه بر اساس مصوبه كميسيون تلفيق، اين رقم به 860 ميليارد ريال افزايش يافت.»
وي افزود: «‌امسال برخلاف سالهاي گذشته كه همواره عوارض خروج از كشور رقم ثابتي بود و مسافران براي سفر به هر نقطه‌اي عوارض يكسان پرداخت مي‌كردند، دولت پيشنهاد كرده است كه نسبت به مقصد سفر، عوارض را متغير پيش‌بيني كنيم.»
به گفته وي، بر همين اساس مقرر شده است اين عوارض براي مقاصد مختلف بر اساس مسافت و ديگر موارد متغير باشد كه اين مسئله تنها درباره مسافران و گردشگران صدق مي‌كند و مربوط به عوارض خروج كالا نمي‌شود.
منبع
بله محسن جان . . . البته براي ما كه ديگه عادي شده
من كه آماده گيشو داشتم با توجه به اينكه اول بليط سپس دلار و حالا عوارض خروج نمي دونم اميدوارم اين سونامي افزايش قيمت ها به اين اونگان نامرد نرسه و گرنه خودتون حدس بزنيد . . .
ولي از لطف خدا غافل نيستم نمي ذاره يه باره ديگه بيام انكارا و همون روز ويزا رو جورش مي كنه. . .
راستي اين پست بنام تبريك نوروز بود درسته خيلي پيشاپيشه ولي من هم به نوبه خود به تمام اعضاي اين سايت باعشق و خانواده هاي محترمشان تبريك عرض نموده و براي يكان يكان عزيزان آرزوي گرين كارت و روزهاي خوب خوش در سال جديد خودمان در امريكاي اونا عرض مي نمايم . . . چقدر طولاني شد خسته شدم . خداحافظ
تجربه شکست خیلی بهتر از حسرت خوردن از دست دادن یه موقعیت هستش
 

نشویل - تنسی : جایی که من زندگی‌ می‌کنم ، شهری کوچک ، با هزینه‌های متوسط ، وضعیت کار بد نیست 
(2010-03-01 ساعت 16:44)msnazi نوشته:  یک خبر بد به مناسبت فرا رسیدن سال نو:
عوارض خروج از کشور در سال جدید دو برابر می‌شودBig Grin
نقل قول:عوارض خروج از كشور به دو برابر افزايش يافت

براساس مصوبه كميسيون تلفيق بودجه، عوارض خروج مسافر از كشور به دو برابر افزايش يافت، همچنين بنابر پيشنهاد دولت قرار است بر خلاف سالهاي گذشته كه همواره عوارض خروج از كشور رقم ثابتي بود امسال نسبت به مقصد سفر، عوارض متغير تعيين و پرداخت شود.
به گزارش خبرنگار پارلماني «ميراث خبر»، محمد مهدي مفتح،‌ گفت: «در بخش عوارض خروج از كشور، دولت 438 ميليارد ريال درآمد پيش‌بيني كرده بود كه بر اساس مصوبه كميسيون تلفيق، اين رقم به 860 ميليارد ريال افزايش يافت.»
وي افزود: «‌امسال برخلاف سالهاي گذشته كه همواره عوارض خروج از كشور رقم ثابتي بود و مسافران براي سفر به هر نقطه‌اي عوارض يكسان پرداخت مي‌كردند، دولت پيشنهاد كرده است كه نسبت به مقصد سفر، عوارض را متغير پيش‌بيني كنيم.»
به گفته وي، بر همين اساس مقرر شده است اين عوارض براي مقاصد مختلف بر اساس مسافت و ديگر موارد متغير باشد كه اين مسئله تنها درباره مسافران و گردشگران صدق مي‌كند و مربوط به عوارض خروج كالا نمي‌شود.
منبع

اينطور كه من از متن خبر متوجه شدم دو برابر اضافه شده است يعني سه برابر مي شود. اين هم عيدي مهاجرين عزيز.
تشکر کنندگان: shahram1347 ، OverLord ، Lottery_GC
واسه مهاجرت (با گرین کارت یا ویزای گرین کارت در پاسپورت) عوارض نمی‌گیرند. اما واسه مصاحبه که می‌ریم باید بدیم دیگه...
تشکر کنندگان: kavoshgarnet ، shr.jafari ، shahram1347 ، OverLord
من یه سوال بیربط بکنم با اجازه،شاید واقعا بی ربط باشه ولی تنها جایی که در مورد نوروز میشه نظر رفقا رو درباره برنامه های نوروز دونست اینجاست
لطفا اگه کسی موافقه که بتونیم احیانا برنامه های نوروز رو تنظیم کنیم باهم،با توجه به اینکه تقریبا عده زیادی توی کالیفرنیا ساکن هستند و عده ای هم ممکنه برای نوروز سفری به اون ایالت داشته باشند،تاپیکی بزنیم یه میتینگی چیزی بزاریم بین خودمون! یه تاپیک که آمار بگیریم ببینیم هرکسی وقت عید کجاست اون 2،3 روز،بعدش هرکسی ببینه شاید ایالتی که میخواد بره،حالا چه نیویورک چه کالیفرنیا چه هرجای دیگه،شاید بخواد یه میتینگ حتی 3،4 نفره ترتیب بده!
به نظرم این تنها راه ادامه نهضت مهاجرسراست که فواید بیشماری داره و ممکنه موجب تقویت روحیه هم بشه بین خودمون!
البته به نظر من واقعا فواید بیشتری داره ولی دیگه نخواستم زیاده گویی کرده باشم
از بزرگان هم تقاضا دارم نظرشونو بفرمایند یا تاپیکی در این مورد افتتاح کنند
و من الله توفیق[عکس: haha.gif]
[font=Verdana]
یا به ما یار نشو یا چو شدی چون ما شو+++ما چو رسوای جهانیم تو هم رسوا شو
عاشق و رند و غزل خوان و فرنگی مشرب+++رند و لاقید و ملامت کش و بی پروا شو
[/font]


به همه ی هموطن های عزیز ایرانی خودم تبریک می گم ( البته پیشاپیش) تو هر کجای دنیا که هستند، ایران ، کالیفرنیا، لاس وگاس، ایران جلس ...
امیدوارم این سال، سال موفقیت و پیروزی های فراوانی براشون باشه و همیشه هر جا که هستند شاد باشند .
خدایا این سال رو سال برنده شدن تو لاتاری برای همه ی اونایی که دوست دارن برن قرار بـــــــــده
خوب دیگه از منبر بیام پایین .
خوش باشید ! Cool
از خاطرات دکتر حسابی

--------------------------------------------------------------------------------

در زمان تدریس در دانشگاه پرینستون دکتر حسابی تصمیم می گیرند سفره ی هفت سینی برای انیشتین و جمعی از بزرگترین دانشمندان دنیا از جمله "بور"، "فرمی"، "شوریندگر" و "دیراگ" و دیگر استادان دانشگاه بچینند و ایشان را برای سال نو دعوت کنند. آقای دکتر خودشان کارتهای دعوت را طراحی می کنند و حاشیه ی آن را با گل های نیلوفر که زیر ستون های تخت جمشید هست تزئین می کنند و منشا و مفهوم این گلها را هم توضیح می دهند. چون می دانستند وقتی ریشه مشخص شود برای طرف مقابل دلدادگی ایجاد می کند. دکتر می گفت: " برای همه کارت دعوت فرستادم و چون می دانستم انیشتین بدون ویالونش جایی نمی رود تاکید کردم که سازش را هم با خود بیاورد. همه سر وقت آمدند اما انیشتین 20دقیقه دیرتر آمد و گفت چون خواهرم را خیلی دوست دارم خواستم او هم جشن سال نو ایرانیان را ببیند. من فورا یک شمع به شمع های روشن اضافه کردم و برای انیشتین توضیح دادم که ما در آغاز سال نو به تعداد اعضای خانواده شمع روشن می کنیم و این شمع را هم برای خواهر شما اضافه کردم. به هر حال بعد از یک سری صحبت های عمومی انیشتین از من خواست که با دمیدن و خاموش کردن شمع ها جشن را شروع کنم. من در پاسخ او گفتم : ایرانی ها در طول تمدن 10هزار ساله شان حرمت نور و روشنایی را نگه داشته اند و از آن پاسداری کرده اند. برای ما ایرانی ها شمع نماد زندگیست و ما معتقدیم که زندگی در دست خداست و تنها او می تواند این شعله را خاموش کند یا روشن نگه دارد."
آقای دکتر می خواست اتصال به این تمدن را حفظ کند و می گفت بعدها انیشتین به من گفت: " وقتی برمی گشتیم به خواهرم گفتم حالا می فهمم معنی یک تمدن 10هزارساله چیست. ما برای کریسمس به جنگل می رویم درخت قطع می کنیم و بعد با گلهای مصنوعی آن را زینت می دهیم اما وقتی از جشن سال نو ایرانی ها برمی گردیم همه درختها سبزند و در کنار خیابان گل و سبزه روییده است."
بالاخره آقای دکتر جشن نوروز را با خواندن دعای تحویل سال آغاز می کنند و بعد این دعا را تحلیل و تفسیر می کنند. به گفته ی ایشان همه در آن جلسه از معانی این دعا و معانی ارزشمندی که در تعالیم مذهبی ماست شگفت زده شده بودند. بعد با شیرینی های محلی از مهمانان پذیرایی می کنند و کوک ویلون انیشتین را عوض می کنند و یک آهنگ ایرانی می نوازند. همه از این آوا متعجب می شوند و از آقای دکتر توضیح می خواهند. ایشان می گویند موسیقی ایرانی یک فلسفه، یک طرز تفکر و بیان امید و آرزوست. انیشتین از آقای دکتر می خواهند که قطعه ی دیگری بنوازند. پس از پایان این قطعه که عمدأ بلندتر انتخاب شده بود انیشتین که چشمهایش را بسته بود چشم هایش را باز کرد و گفت" دقیقا من هم همین را برداشت کردم و بعد بلند شد تا سفره هفت سین را ببیند.
آقای دکتر تمام وسایل آزمایشگاه فیزیک را که نام آنها با "س" شروع می شد توی سفره چیده بود و یک تکه چمن هم از باغبان دانشگاه پرینستون گرفته بود. بعد توضیح می دهد که این در واقع هفت چین یعنی 7 انتخاب بوده است. تنها سبزه با "س" شروع می شود به نشانه ی رویش. ماهی با "م" به نشانه ی جنبش، آینه با "آ" به نشانه ی یکرنگی، شمع با "ش" به نشانه ی فروغ زندگی و ... همه متعجب می شوند و انیشتین می گوید آداب و سنن شما چه چیزهایی را از دوستی، احترام و حقوق بشر و حفظ محیط زیست به شما یاد می دهد. آن هم در زمانی که دنیا هنوز این حرفها را نمی زد و نخبگانی مثل انیشتین، بور، فرمی و دیراک این مفاهیم عمیق را درک می کردند. بعد یک کاسه آب روی میز گذاشته بودند و یک نارنج داخل آب قرار داده بودند. آقای دکتر برای مهمانان توضیح می دهند که این کاسه 10هزارسال قدمت دارد. آب نشانه ی فضاست و نارنج نشانه ی کره ی زمین است و این بیانگر تعلیق کره زمین در فضاست. انیشتین رنگش می پرد عقب عقب می رود و روی صندلی می افتد و حالش بد می شود. از او می پرسند که چه اتفاقی افتاده؟ می گوید : "ما در مملکت خودمان 200 سال پیش دانشمندی داشتیم که وقتی این حرف را زد کلیسا او را به مرگ محکوم کرد اما شما از 10هزار سال پیش این مطلب را به زیبایی به فرزندانتان آموزش می دهید. علم شما کجا و علم ما کجا؟!"
خیلی جالب است که آدم به بهانه ی نوروز، فرهنگ و اعتبار ملی خودش را به جهانیان معرفی کند.

" نوروز 1389 مبارک ! "
Smile
به نام یزدان پاک
ای خداوند دگرگون کننده ی دلها و دیده ها
ای تدبیر کننده ی روز و شب
ای دگرگون کننده ی حالی به حالی دیگر
حال ما را به بهترین حال دگرگون کن ............ آمین

امیدوارم عید با بوسه هایش، بهار با گلهایش و سال نو با همه ی امیدهایش برهمه ی شما فرخنده باشد. باغ رویاهاتان پرشکوفه، شکوفه های زندگیتان پربار و تن و دل و روحتان شاد و تندرست باد.
من هم به فراخور خودم فرارسیدن فصل رویش گل و برافروختگی آتش اهورایی نورزباستانی را پیاپیش به همه شما تبریک عرض میکنم و امیدوارم که شماهایی که دست به کار خونه تکونی هستند، هنگام خونه تکونی دلهاتون، ما رو دور نریخته باشید و من هم سعی میکنم که زیاد جا نگیرم و تا امکان دارد بدرد بخور باقی بمانم.

پیام نوروز این است که دوست داشته باشید و زندگی کنید که زمان همیشه از آن ما نیست. با آروزی 12 ماه شاد، 52 هفته ی پیروز، 365 روز پر از سلامتی، 8760 ساعت عشق، 525600 دقیقه خیروبرکت، 315300 ثانیه دوستی برای همه ی شما عزیزان.
ارادتمند حمید............پیروز باشید
دوستان گرامی، برای خواندن نوشته های بیشتری از اینجانب، میتوانید با کلیک کردن در«اینجــا- از دیار نجف آباد تا آمریکای جهانخوار»به وبلاگ شخصی ام تشریف بیاورند تا بیشتر درخدمتتان باشم..... موفق و پیروز باشید. ارادتمند حمید
تشکر کنندگان: sh-b ، rs232 ، kavoshgarnet ، OverLord ، سارا کوچولو ، shahram1347 ، Lottery_GC ، laili ، ساشا
سلام
خیلی عجیبه. این تاپیک به کلی از دید من مخفی بود! یعنی من تمام این مدت این تاپیک را ندیده بودم!!!!!
الان داشتم لیست افراد آنلاین را دید میزدم، دیدم شهرام داره در این تاپیک یه قل دو قل بازی میکنه. وقتی عنوان تاپیکو خوندم فکر کردم تازه همین حالا ایجاد شده و وقتی واردش شدم و دیدم دو صفحه توش متن هست "کف کردم"
مرسی شهرام از کار قشنگت
سال نوی همگی مبارک. امیدوارم همتون امسال به هر چی می خواهید برسید دو برابرش هم به من برسه.
[عکس: za4.gif] [عکس: za4.gif] [عکس: za4.gif]
تشکر کنندگان: Ali Sepehr ، shahram1347 ، سارا کوچولو ، Lottery_GC ، lexington ، ساشا
سارا کوچولوی عزیز در مورد متنی که گذاشتی بحث و جدل زیاده...........خیلی ها عقیده دارند که پسر دکتر حسابی بعد از مرگ پدر به خاطر معروف شدن این داستان و گفته .....
در اینکه پروفسور حسابی شخصیت علمی بدون جایگزینی در کشور ماست شکی نیست ولی به عقیده ی من هم این داستان نمیتونه خیلی واقعی باشه......
جهت تبلیغات در سایت با رایانامه ads@mohajersara.com تماس بگیرید.
تشکر کنندگان: payam_prz ، lexington ، سارا کوچولو




کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان