کانال تلگرام مهاجرسرا
https://t.me/mohajersara







##### هشدار #####
به تاریخ ارسال مطالب دقت فرمایید.
شرایط و وضعیت پروسه ویزا دائم در حال تغییر است و ممکن است مطالب قدیمی شامل تغییراتی باشد.
اولین شغل من پس از ورود به آمریکا چی بود؟
با سلام
یه سوال از دوستان متخصص کامپیوتر داشتم
من دانشجوی ارشد هوش مصنوعیم اما تخصصم تو زمینه storage ,backup and virtualization هستش و یک دوره EMC هم گذروندم . امسال لاتاری برنده شدم . حالا به نظرتون با توجه به این زمانی که طول میکشه تا احتمالا برم هوش مصنوعی رو تخصصی تر کار کنم یا رشته کاریم رو که اونجا بتونم شرایط بهتری رو داشته باشم.
{وضعیت: AP } ---{مصاحبه:هفته دوم نوامبر}--- {شماره کیس: 2016AS-04xx} --- {کنسولگری: ایروان} --- {تعداد افراد : ۱} --- {ارسال فرمهای سری اول: 3 June} ---
پاسخ
تشکر کنندگان: Tolu IR
من امروز قد موها سرم از توی سایت Craigslist کار آپلای کردم!فقط امیدوارم یکیشون جواب بده!
پاسخ
سلام دوستان

کسی اطلاعاتی در مورد بیزینسهای موفق در پورتلند اورگان داره؟ اونجا چه بیزینسهایی موفقتر هستند؟
کیس نامبر : **2015AS57**مصاحبه : JUNE 25 ابوظبی
دو نفر یکضرب - خودم کلیرنس**اپدیتها : 4 جولای و 22 جولایمقصد : ایالت DELAWARE - نیوآرک** آپ کلیر: 22 جولای شبدریافت ایمیل ویزا : 23 جولای تحویل پاس به سفارت: 27 جولای**دریافت ویزا :  30جولای.ورود به امریکا : 9 دسامبر 2015**فرودگاه : واشنگتن دی سی.افتتاح حساب بانکی : 11 دسامبر** درخواست پاس سفید :12دسامبر**  انگشت نگاری : 6 ژانویه 2016.دریافت سوشیال نامبر : 17 دسامبر**دریافت گرین کارتها : 4 فوریه 2016 دریافت پاس سفید : 2016/April/1 ....ورود مجدد March /19/2018 دالاس تگزاس
پاسخ
تشکر کنندگان: Tolu IR
(2015-07-17 ساعت 03:25)hoorshid نوشته:  من امروز قد موها سرم از توی سایت Craigslist کار آپلای کردم!فقط امیدوارم یکیشون جواب بده!

می تونم بپرسم تخصصتون چیه ؟
لطفا از تجربه خودتون با ماشیر کنید ؟ کدوم شهر هستید ؟
پاسخ
تشکر کنندگان: Tolu IR
(2014-09-03 ساعت 07:17)yami نوشته:  البته ITguyجان عزیز که متخصص این زمینه هستن ولی با توجه به اینکه با دوستی که این مطلب رو خونده بود و با هم تلفنی صحبت میکردم و سوال کرد که آخه چطور برنامه های اینقدر قدیمی هنوز کار میکنن، یک توضیح مختصری اینجا میدم که دوستان کنجکاو بهتر متوجه بشن.

سیستمهایی که این سازمانها چه دولتی و چه تجاری بسیاربزرگ استفاده میکردن معمولا بصورت مین فریم بعنوان سرور و ترمینال (کیبورد و مانیتور صرفا!) بعنوان ایستگاه کاری کاربران بود و از سیستم عامل یونیکس که معمولا اختصاصی هر مین فرم با توجه به اینکه سازنده اش کدام شرکت بود استفاده میکردن. آن زمانها یا اصلا ویندوزی نبود، یا ویندوز سرور نبود، یا اگه بود روی مین فریم نمیشد نصب کرد، و کلا ویندوز در محیط تجاری اصلا عددی حساب نمیشد. بخاطر اینکه 99 درصد داده هاشون داده ها متنی بود، این سیستمهای یونیکس و مین فریمها مثل باقلوا با این داده ها کار میکردن و میتونم بگم اون مین فریمها بخاطر سادگی سیستمهاشون از سرورهای فعلی خیلی قابل اعتماد تر بودن!! دوستانی که زمان سیستم عامل داس و خط فرمان یا برنامه نویسهای فاکس پرو آن زمان متوجه هستم که من چی میگم. چیزی به اسم هنگ کردن و این ادا بازی ها نبود. واقعا یا یک بود یا صفر! خاکستری نداشتیم این وسط!!

مسئله نیاز به آپدیتهای مداوم تقریبا از زمان ویندوز به بعد ظهور کرد. زمان یونیکس تا زمانی که برنامه و مین فریم درست کار میکرد بهش دست نمیزدن. علت این آپدیتهای مداوم در ویندوز یکی بحث استفاده از نرم افزارهای غیر سفارشی بود و دیگری بحث امنیت و شبکه های عمومی و اینترنت.
اون زمانها که این سیستمها رو درست میکردن، مثلا دهه هشتاد یا حتی نود میلادی، نرم افزار اینها سفارشی بود و شرکت طراحی کننده یونیکس مجبور نبود بخاطر ویروس یا درست کار کردن یک برنامه آپدیتی بده بیرون بلکه این برنامه نویس برنامه سفارشی بود که باید برنامه رو جوری مینوشت که با سیستم عامل و مین فریم درست در بیاد. اینترنتی به صورت الان نبود و شعب و دیتاسنترهای شرکتها از طریق خطوط اختصاصی که از شرکتهای مخابرات اجاره میکردن به هم وصل میشدن و دیتا سنترها هم از نظر فیزیکی به پادگان بیشتر شبیه بود و امنیت رو بیشتر به صورت فیزیکی ایجاد میکردن تا بصورت نرم افزاری. همچنین استفاده از رمزنگاری زیاد مرسوم نبود چون نه سیستمها توان بالایی برای انکریپشن و دیکریپشن داشتن و نه خطوط ارتباطی شون میتونست پاسخ گوی تبادل اطلاعات چند برابری بخاطر رمز نگاری بود.

بنابرین شما یک مین فریمی داشتید با سیستم عامل اختصاصی که نرم افزار اختصاصی روش بود و کاری که شما میخواهید رو که 99 درصد پردازش متن بود انجام میداد و هر از گاهی احتمالا برنامه نویسها و مدیران بانک اطلاعاتی یک تغییراتی در برنامه و دیتابیس میدادن که نتایج دلخواه رو بده و همین. این سیستمها هم نه به جایی وصل بودن که بهشون ویروسی چیزی بیوفته و نه معمولا ویروسی برای یک مین فریم سفارشی با سیستم عامل و نرم افزار سفارشی اش وجود داشت.

بعدا که ویندوز آمد و فایلهای اجرایی مرسوم شد و سیستم عامل و سخت افزار میلیونها کامپیوتر مشابه شد، ویروسها سر کله شان پیدا شد، بعدم که شبکه های عمومی مرسوم شد و این مخاطرات شروع به پخش شدن کردن و از طرفی هم با ظهور فایلهای مدیا نیاز به بهینه سازی مداوم سیستمها احساس شد. و همه اینها آخرش ختم شد به ایجاد چیزی به نام آپدیت های مداوم.

یک بار در فروشگاه BrandsMartUSA دیدم که یک سیستمهایی دارند که کامپیوترهاشون حداقل مال زمان بوق علی شاه هست و یک مونیتور محدب دارند که نهایتا متن رو با شش هفت رنگ نشون میده و همین!! پرسیدم این چیه و گفت این مربوط به سیستم اینونتوری (انبارداری) هست. اکثرا سیستمهای AS/400 شرکت IBM هستن که در خیلی از سازمانهای دولتی هم برای دیتا بیس استفاده میشه. یونیکس نیست ولی چیزی شبیه یونیکسه!
قسمتهای مربوط به فروش چون باید فروشگاهها به هم وصل میشدن و بحث تراکنشهای آنلاین مالی بود و مسئله امنیت بوجود میومد، مجبور شدن که از سیستمهای تازه کنن اما انبارداری هر فروشگاه برای خودش مستقله و همون سیستم رو نگه داشتن و خوب داره کار میکنه.

یک بار هم در دیتاسنتر کالجمون که تاسیس 1933 هست یک کامپیوتر کوچک دیدم که روش SCO UNIX نصب بود. دقیقا یادم نیست گفتن کارش چیه اما گفتن داره حدود سی ساله که 24 ساعته کار میکنه!! و اگه خراب بشه نمیدونن باید چکار کنن!! مونیتورش از بس صفحه متن خوش آمدگویی یونیکس روش مانده بود، Burn In شده بود و مونیتور رو خاموش میکردی باز متنه جاش مونده بود!!

برای من خیلی نوستالژیک بود!!
مهمترین عامل هزینه است وگرنه یونیکس رو میشه با کمی تغییرات در هسته گرافیکی کرد (یک دور تو آخرین ورژن ابونتو بزنید)
هزینه:
دوباره نویسی برنامه مورد نظر
آموزش زبان برنامه نویسی و پایگاه داده (طرف از فاکس پرو به اوراکل مهاجرت کنه ، اتفاق جالبیه)
خرید تجهیزات اصلی (سرور های سریع تر + مسیریاب های سازگار + ..(
برروزرسانی تجهیزات صنعتی مرتبط و یا خط تولید و ...
آموزش کاربران
تجهیز کاربران

البته چهارتا عمله هندی در یکسال براشون این کارا میکنه Smile
این خبرم جالبه:
http://blog.shabakeh.net/15883/%D9%82%D8...D8%B3.html
پاسخ
تشکر کنندگان: Tolu IR
سلام ...من فوق لیسانس صنایع دستی هستم....کارایی که بلدم >طراحی و ساخت زیورالات ...طراحی فرش... تدریس هنر و صنایع دستی و خلاصه کارای هنری ...به نظرتون از کجا شروع کنم برای کار پیدا کردن؟؟؟ ...راستی من دارم میرم لس آنجلس
پاسخ
تشکر کنندگان: Tolu IR
(2015-07-17 ساعت 03:25)hoorshid نوشته:  من امروز قد موها سرم از توی سایت Craigslist کار آپلای کردم!فقط امیدوارم یکیشون جواب بده!

چی جوری تو این سایت اپلای کنیم ؟ لطفا توضیح جامع بدین تو رو خدا ممنون

پاسخ
تشکر کنندگان:
سایت Craigslist، سایت تخصصی کاریابی نیست، سایت نیازمندی هاست که از شیر مرغ تا جون آدمیزاد توش آگهی شده. اگر آگهی شغلی توی این سایت دیدید، بسته به این که آگهی دهنده خودش توضیح داده باشه چجوری اپلای کنید یا نه فرق می کنه. معمولا فقط کافیه باهاش تماس بگیرید یا ایمیل بزنید و حداکثر رزومه بفرستید. شرکت های معتبر برای کارهای تخصصی و رسمی تر معمولا توی این سایت آگهی نمیدن.
تنها دو روز در سال هست که نمیتونی هیچ کاری بکنی‌! یکی‌ دیروز و یکی‌ فردا . . .
پاسخ
تشکر کنندگان: RezaTX ، حاجی واشنگتن ، Interuniversal
(2015-08-05 ساعت 13:50)mfarazz نوشته:  سلام دوستان

کسی اطلاعاتی در مورد بیزینسهای موفق در پورتلند اورگان داره؟ اونجا چه بیزینسهایی موفقتر هستند؟

در پورتلند کار گرفتن خیلی سخته
پاسخ
تشکر کنندگان:
همانطور که دوستمان Victor2016 نوشته Craigslist وب سایت نیازمندیهاست نه کاریابی. در صورتیکه دوستان تخصصی دارند حتما برای خود رزومه باید درست کنند و این رزومه فرمت خاص داره و شما نمی تونید انشا تابستانی که گذشت رو بعنوان رزومه ارائه کنید. به غیر از روزمه شما به cover letter هم نیاز دارید. برای اینکه با جزئیات این دو آشنا بشین از حضرت google استمداد کمک کنید مطالب خیلی مفید پیدا خواهید کرد. اما وقتی که برای مصاحبه دعوت شدید به این معنی نیست که شما کار رو گرفتید! معمولا اینروزها اول از شما مصاحبه تلفنی میگیرند و اگر شما رو با جایگاه خالی که تو شرکتشون دارند منطبق دیدند از شما برای مصاحبه حضوری دعوت می کنند. مصاحبه تلفنی بیشتر تخصص شما رو چک می کنند و حضوری شخصیت شما رو. یادتون باشه حتی حرکات دستها و پاهای شما مهم است (به body language خیلی اهمیت میدن) و به هیچ عنوان دست به سینه نشینید چون در آمریکا معنی ایران نداره و وقتی اینکار رو انجام بدین یعنی به طرف مقابل می گویید که ساکت باش من تصمیم به گوش دادن حرفهای تو را ندارم! باز هم می گم تو تمام مراحل از حضرت google استمداد کمک کنید بدون هیچ توقعی و صادقانه همه چیز رو بشما خواهد گفت. اگر هم از اون چیزی دستگیرتون نشد و کمک خواستید خبرم کنید در حد سوادم در خدمتم.
پاسخ
(2015-06-30 ساعت 12:44)Mehdi0065 نوشته:  با سلام
یه سوال از دوستان متخصص کامپیوتر داشتم
من دانشجوی ارشد هوش مصنوعیم اما تخصصم تو زمینه storage ,backup and virtualization هستش و یک دوره EMC هم گذروندم . امسال لاتاری برنده شدم . حالا به نظرتون با توجه به این زمانی که طول میکشه تا احتمالا برم هوش مصنوعی رو تخصصی تر کار کنم یا رشته کاریم رو که اونجا بتونم شرایط بهتری رو داشته باشم.

دوست من تمام وقت خود رو روی همان چیزی که تا بحال کارکردی متمرکز کن و سعی کن مقالاتی که تو آمریکا در آن زمینه ارائه شده رو بخونی تا دستت بیاد کجای کار هستی. وقتی رسیدی آمریکا حتما یک رزومه شیک برای خودت درست کن و تو وبسایتهای indeed.com , dice.com برای خودت اکانت درست کن، خیلی زود ایمیل دریافت می کنی برای مصاحبه. فقط باید صبرت زیاد باشه و فقط به هدفت فکر کنی حتما به نتیجه میرسی.
پاسخ
تشکر کنندگان: ho_tasha ، battosai ، حاجی واشنگتن ، barfi1
(2015-08-15 ساعت 14:30)nastaran_t نوشته:  سلام ...من فوق لیسانس صنایع دستی هستم....کارایی که بلدم >طراحی و ساخت زیورالات ...طراحی فرش... تدریس هنر و صنایع دستی و خلاصه کارای هنری ...به نظرتون از کجا شروع کنم برای کار پیدا کردن؟؟؟ ...راستی من دارم میرم لس آنجلس

اگر نظر منو بخواهید بهترین کار برای شما اینه که یک کارگاه کوچک برای خودتون درست کنید و بزینس خودتون رو داشته باشید. تو آمریکا مواد اولیه و ابزار خیلی ارزونه ولی وقتی به یک محصول تبدیل میشه قیمت پیدا میکنه. حالا یکسری جزئیات هم هست که اگر با ایده من موافق بودید بعدا بهتون میگم.
پاسخ
تشکر کنندگان: battosai ، soufia
سلام . من نیاز به کار دارم . در منطقه میشن ویجو زندگی میکنم. جهت نگهداری از سالمند خانم که بصورت شبانه روزی هم باشه لطفا اگر موردی را سراغ دارید بفرمایید. در ضمن سه ماه است که آمدم و هنوز سوشیال سکوریتی من نیامده است. گرین کارتم آمده . برای سوشیال دوباره باید به اداره اش بروم .لطفا راهنمایی کنید.
آیا میتوانم کاری داشته باشم که ضمن اینکه کار میکنم و از پولش هزینه های خود را بدهم به دانشگاه هم بروم و درسم را ادامه بدهم. در واقع کار به همراه درس خوانده آیا کاری سراغ داریید که شرایطش اینچنینی باشد.
پاسخ
تشکر کنندگان:
(2015-09-24 ساعت 04:32)tayebehgolestani نوشته:  سلام . من نیاز به کار دارم . در منطقه میشن ویجو زندگی میکنم. جهت نگهداری از سالمند خانم که بصورت شبانه روزی هم باشه لطفا اگر موردی را سراغ دارید بفرمایید. در ضمن سه ماه است که آمدم و هنوز سوشیال سکوریتی من نیامده است. گرین کارتم آمده . برای سوشیال دوباره باید به اداره اش بروم .لطفا راهنمایی کنید.
آیا میتوانم کاری داشته باشم که ضمن اینکه کار میکنم و از پولش هزینه های خود را بدهم به دانشگاه هم بروم و درسم را ادامه بدهم. در واقع کار به همراه درس خوانده آیا کاری سراغ داریید که شرایطش اینچنینی باشد.

سلام دوست گرامی اگر اشتباه نکنم شما اگر در منطقه میشن ویوهو اورنج کانتی در کالیفورنیا زندگی میکنید برای کار در زمینه ایی که فرمودین باید به سوپر مارکت های ایرانی مراجعه کنید که نزدیکترین به شما میشن رنچ مارکت ، هولسام چویس و سوپر ارواین هست که در دم درب ورودی این مغازه ها معمولا مجلاتی رایگان وجود داره که در آنها آگهی های زیادی وجود داره و چند نفر رو میشناسم که از همین طریق کار یا محل زندگی که بیشترش اتاق برای اجاره هست پیدا کردن سوپر ارواین بردی درب ورودیش داره که خیلی از افراد آنجا آگهی می دهند البته من یک بار زمانی که به ارواین آمده بودم این رو دیدم البته آگهی ها بیشتر مربوط به اتاق بود می تونین بروید و آگهیتون رو در اونجا قرار بدهید که جویای کار هستید ولی در درجه اول حتما به دفتر سوشال سکیوریتی سر بزنید چون واجبترین چیز برای شما همون سوشال هست و تا وقتی نباشه شما حکم توریست رو دارید با وجود دریافت گرین کارت چون شما نیاز به آیدی ایالت رو دارید که این استیت حساب بشین برای ادامه تحصیل و گرین کارت از شما برای این استیت شدن قبول نمی کنند و تاریخ آیدی یکی از اصلی ترین چیزهایی هست که برای این استیت شدن از شما میخواهند خیلی زودتر شما باید می رفتین برای سوشال به دفترشون برای پیگیری معمولاً بعد مراجعه اولین بار به دفتر سوشال بعد ده روز میاد که سه ماه خیلی دیر شده در مورد تحصیل هم به خیلی عوامل بستگی داره که چه رشته ای رو می خواهید ادامه تحصیل بدین در چه مقطعی که اگر فوق باشه نیاز به تافل صد در صد و به نسبت رشتتون ممکنه جی آر ای هم لازم داشته باشین که اونها هم داستان خودشون رو دارن و در مورد کار و تحصیل هم باز چند مورد دخیل هست که تنها هستین یا کسانی شما رو همراهی می کنند منظور همسر هست که اگر مجرد باشین با این دست کاری که می خواهید انجام بدهید حتی یک مرحله بهتر از این کار نهایتاً به شما ساعتی ۹ الی ۱۰ دلار بیشتر نمی دهند که اگر فول تایم باشین با کسر مالیات وبیمه نهایتاً بین ۹۰۰ تا ۱۱۰۰ دلار دست شما رو می گیره که هزینه های شما رو به همراه ادامه تحصیل که چه بگویم به تنهایی هم کفاف نمی دهد در منطقه اورنج کانتی البته این ها رو نگفتم که تو دل شما رو خالی کنم ولی خواستم در مورد کار و دستمزد بیشتر آگاه بشین من خودم از همین منطقه شروع کردم الانم تو همین کانتی هستم فقط نیم ساعت با شما فاصله دارم و اولش هم با همین حقوق گذروندم ولی مطمئناً با تلاش بهتر هم میشه همون طور که برای من هم شد ولی حتماً به دفتر سوشال سکیوریتی بروید هرچه سریعتر اگر بازم کمکی خواستین درخدمتم تا جایی که بتونم راهنمایی کنم که دین خودم رو به مهاجرسرا ادا کرده باشم
کیس نامبر:32XX / ارسال مدارک:23 می ،پست آرامکس / تعداد نفرات کیس : فقط خودم / سفارت: ابوظبی/ کارنت: ۹ دسامبر / مصاحبه: هفته چهارم فوریه-برگه آبی و چک کردن بعد چهار ماه
updates:23feb, 24feb, 25feb, 5mar, 9june, 10june
کلیر june 10 بعد از 107 روز انتظار
ویزا: July 7
ورود هفته آخر اکتبر ۲۰۱۴ Cool  

مرحله بعدF2A اقدام برای همسر
ارسال مدارک: July 15 2016
Priority ‎Date: July 18 2016  /اپرو: Nov 3 2016
مصاحبه: Oct 2018 مونترال کانادا (بکراند چک) و به گفته آفیسر حدود یکسال طول میکشد 
مصاحبه دوم: 2020 Mar مونترال قسم مجدد و دریافت برگه Welcome to The United States  Cool
پاسخ
(2015-09-22 ساعت 17:29)RezaTX نوشته:  
(2015-08-15 ساعت 14:30)nastaran_t نوشته:  سلام ...من فوق لیسانس صنایع دستی هستم....کارایی که بلدم >طراحی و ساخت زیورالات ...طراحی فرش... تدریس هنر و صنایع دستی و خلاصه کارای هنری ...به نظرتون از کجا شروع کنم برای کار پیدا کردن؟؟؟ ...راستی من دارم میرم لس آنجلس

اگر نظر منو بخواهید بهترین کار برای شما اینه که یک کارگاه کوچک برای خودتون درست کنید و بزینس خودتون رو داشته باشید. تو آمریکا مواد اولیه و ابزار خیلی ارزونه ولی وقتی به یک محصول تبدیل میشه قیمت پیدا میکنه. حالا یکسری جزئیات هم هست که اگر با ایده من موافق بودید بعدا بهتون میگم.

من یه سوال دارم ؟ اینکه ایا میشه کسی کار خودش رو راه بندازه؟
من و همسرم سوشیال داریمآی دی هم گرفتیم تازگی گرین کارتمون هم اومده ولی الان ایرانیم احتمالا نوامبر بیاییم.
همسرم کارش ساخت پنجره است. آیا می تونه مثلا برای مشتریایی که میشناسه کار بسازه.چون ما رفتیم هوم دیپو و دیدیم چقدر ابزار کامل و نسبتا ارزونه.
ضمن اینکه همسرم در زمینه نگهداری و پرورش اسب هم تخصص داره هم تجربه کافی. مدرک دانشگاهیشم تو این رشته است.
فکر می کنید بتونه کاری پیدا کنه که مناسب باشه و با حقوق پایین شروع نکنه؟
پاسخ
تشکر کنندگان:




کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان