کانال تلگرام مهاجرسرا
https://t.me/mohajersara







##### هشدار #####
به تاریخ ارسال مطالب دقت فرمایید.
شرایط و وضعیت پروسه ویزا دائم در حال تغییر است و ممکن است مطالب قدیمی شامل تغییراتی باشد.
سفرنامه و تجربه مصاحبه در آنکارا
ما امروز در آنکارا مصاحبه داشتیم . مدارکمون کامل بود و مصاحبه خوب پیش رفت . طبق معمول به صف کلیرنس پیوستیم . در مورد کارت ملی ، هم اصلش لازم است و هم ترجمه اش . ترجمه کارت ملی من و خانمم را از ما خواستند و در پرونده گذاشتند .
به امید موفقیت همه دوستان .
---------------------------------------------------------------------------------
شماره کیس:2010AS000005XX
کنسولگری:Ankara
تاریخ ارسال فرمهای سری اول: 20june 2009
تاریخ دریافت نامه دوم: از طریق ایمیل دریافت کردم
تاریخ مصاحبه:09Nov 2009
تاریخ دریافت کلیرنس:
تشکر کنندگان: shabnam286 ، Hamid55 ، mary joon ، Monica ، ShoMpeT ، kash ، sh-b ، meweadl ، R.F ، free_free
از آنجائیکه برگه های سفید و آبی که در روز مصاحبه به کسانی که مشمول کلیرنس می شوند داده می شود مورد سوال بعضی دوستان است ، توضیح زیر را نوشته ام :
برگه سفید چیز خاصی نیست . 8 تا سوال است که باید همان شب پاسخ آنها را تهیه و برای سفارت ایمیل کنید . رزومه نیز یکی از 8 سوال است که باید به ایمیل پیوست کنید ( رزومه کامل با ذکر تاریخ ها و مسئولیت شما در هر یک از جاهائی که کار کرده اید) . همینطور خلاصه تحصیلات ( از ابتدا تا تحصیلات دانشگاهی و حتی نام پروژه ای که در دانشگاه بروی آن کار کرده اید و نام استاد راهنما ! ) ، مبدا ورودی به آمریکا ( فرودگاه و ایالت ) و اینکه آیا قصد اقامت دائم در آمریکا را دارید یا می خواهید در رفت و آمد به ایران باشید ، لیست سفرهای خارجی و تاریخ و مدت هر یک ، منبع پشتیبانی مالی ( فرد یا موسسه ای شما را پشتیبانی می کند یا خودتان هزینه هایتان را پوشش می دهید ) ، نام خود و اعضای خانواده و شماره کیس ، نوع شغل یا فعالیت و یا بیزنسی که در آمریکا دنبال خواهید کرد و اینکه چقدر راجع به آن بررسی و تحقیق کرده اید . البته بعد از ظهر مصاحبه ( دیروز ) ایمیلی از سفارت گرفتم که یکی از سوالات حذف شده بود و فقط 7 سوال داشت ( که من هم در لیست بالا آن را حذف کردم ) . همین ایمیل را با هفت پاسخ Reply کردم و رزومه ، خلاصه تحصیلات و خلاصه سفرهای خارجی را نیز که قبلآ در تهران آماده کرده بودم در سه فایل به ایمیل پیوست کردم . این سوآلات را باید فورآ پاسخ دهید ، چون آفیسر به ما گفت از زمانیکه پاسخ این سوآلات را بفرستید ، پروسه کلیرنس شما شروع می شود .

برگه آبی نیز که اسم و شماره کیس شما روی آن نوشته شده در واقع معرفی نامه شما برای ورود به سفارت در روزی که بعد از کلیرنس به سفارت مراجعه می کنید می باشد . اگر کسر مدارک هم داشته باشد بروی لیست موجود در این برگه آبی تیک می خورد که در روز دریافت ویزا باید با خود ببرید که البته ما کسری مدارک نداشتیم و فقط گذرنامه هایمان تیک خورده که با خود ببریم .

به امید موفقیت همه دوستان
---------------------------------------------------------------------------------
شماره کیس:2010AS000005XX
کنسولگری:Ankara
تاریخ ارسال فرمهای سری اول: 20june 2009
تاریخ دریافت نامه دوم: از طریق ایمیل دریافت کردم
تاریخ مصاحبه:09Nov 2009
تاریخ دریافت کلیرنس:
تشکر کنندگان: kash ، Hamid55 ، ShoMpeT ، ALIREZA205 ، Monica ، seravin ، R.F ، king_of_sky ، farzad24 ، pjfreeboy ، free_free ، mohammadm64 ، ali999
سلام دوستان ما دیروز کارهای پزشکی رو انجام دادیم. همه چیز خوب پیش رفت. دکتر اونگان اونجا نشسته پول بگیره. و واکسن varicella رو به همه میزنه.

============================================================================================
salam dostan ma dıroz karhaye pzshky ro anjam dadım hme chız khob pısh raft . doktor ungan onja neshste fagat poı begıre. va vaksan [b]varıcella ro be hame mızane.
تشکر کنندگان: mohsen324 ، ShoMpeT ، ALIREZA205 ، Monica ، R.F ، king_of_sky
سلام دوستان عزيز

يكي از بچه ها(پوري) نوشته كه كپي سيتيزن شيپ اسپانسر رو هم بايد همراه ببريم. مي خواستم از بچه هايي كه مصاحبه رفتن و اسپانسر داشتن بپرسم آيا كپي سيتيزن شيپ لازمه و اونها همراه داشتن يا نه؟ ممنون مي شم جواب بدين.
راستي آقا يا خانوم HAM اگه لطف كنن و سفرنامه رو بنويسن ممنون خواهيم شد. يه سوال هم دارم: چرا بچه هايي كه مصاحبه مي رن و سفرنامه مي نويسن به قسمت سوالات مصاحبه در مورد كارشون كه مي رسن چيز خاصي نمي نويسن؟ لطف كنين در اين مورد هم توضيحاتي بدين. ممنون
تشکر کنندگان: sh-b
سلام
من چنتا سوال داشتم که ممنون میشم کسی راهنماویم کنه
1- اگه کسی بعد از نامه اول دیر مدارکشو پست کنه تاریخ مصاحبش دیر تر میشه؟ ( چطور میشه تاریخ مصاحبه رو عقب بندازیم)
2- بعد از در یافت ویزا تا مدت برای سفر به آمریکا وقت داریم یا بهتره بگم مدت انقضای ویزا چقدره؟ ( چطور میشه این مدت را زیاد کرد؟)
مرسی
تشکر کنندگان:
سلام
مبارکتون باشه آقای merdax

1سوالی شما شغلتون دولتی نیست ویا سربازی نرفتین که انقدر زود کلیر شدین
درسته؟
تشکر کنندگان: mohammadm64
دوست عزیز esmail ، برای اسپانسر کپی سیتیزن شیپ لازم نیست . فقط گواهی اشتغال به کار با ذکر حقوق دریافتی سالیانه و مدت اشتغال در آن محل + فرم نوتورایز شده I-134 + کپی برگه های مالیاتی سه سال آخر (W-2) + اصل گواهی های حساب های بانکی اسپانسر لازم است .
من Hamid هستم و به اتفاق همسرم و دختر ده ماهه ام دیروز 9 NOV مصاحبه داشتیم و هنوز در آنکارا هستیم . سفر نامه نمی نویسم چون شرح ماوقع همان است که سایر دوستان در سفرنامه های قبلی نوشته اند . فقط چند تجربه شخصی می نویسم شاید برای بعضی از دوستان که شرح حالشان همانند من است ، مفید باشد :
ما با ترکیش آمدیم استانبول و بعد آنکارا ، چون روز سه شنبه پرواز مستقیم به آنکارا وجود ندارد . با آژانس جزیره بهشت از طریق آقای راهواری ( پدر ) تور گرفتیم برای هتل ددمان . خدمات آزانس جزیره بهشت خوب است و حتی آقای راهواری شماره صندلی هایمان را هم برایمان رزرو کرده بود . در فرودگاه آنکارا هم آمدند دنبالمان و هتل و اتاقمان هم خوب بود .
پوریا راهواری (پسر) پیشنهاد کرد که نفری 50 دلار بدهید تا کارهای پزشکی را برایتان انجام دهم و من هم موافقت کردم . از ما 100 دلار گرفت و برای دخترم هم هزینه ای نگرفت . خوب شد این کار را کردیم ، چون روز چهارشنبه شدیدآ بارانی بود و ما با آنکارا و مطب دکتر و آزمایشگاه آشنائی نداشتیم . به علاوه آنفولانزای خوکی در ترکیه بسیار زیاد شده است و من ترجیح دادم در محیط آزمایشگاه و مطب بالا و پائین نکنم و پوریا کار هایمان را انجام دهد . صبح راننده اش آمد دنبالمان و رفتیم آزمایشگاه . پوریا در آنجا منتظر بود و مدارکمان را گرفت و با زبان ترکی با پرسنل صحبت کرد و کارمان را سریع انجام داد . عکس قفسه سینه هم انداختیم . ما را رساندند به هتل و دوباره عصر آمد دنبالمان و رفتیم به مطب دکتر که در طبقه پائین است . پس از معاینه و زدن واکسن آنفولانزا برای هر سه نفرمان ، پس از حدود ده دقیقه پوریا پکیج پزشکی مان را بصورت مهر و موم از منشی گرفت . پوریا در هتل ، پرواز ترکیش و کلینیک پزشکی خیلی آشنا دارد و کارها را سریع پیش می برد . در غیر اینصورت شاید باید یک یا دو روز برای جواب پزشکی منتظر می ماندیم که البته چون بچه شیر خوره داریم و رفت و آمد برایمان مشکل است ، این روش را ترجیح دادیم .
در ضمن هوای آنکارا سرد است و شب ها سردتر می شود ( سرد تر از تهران ) . لباس گرم را فراموش نکنید .
در روز مصاحبه وقت در ساعت 08:30 داشتیم ، ولی از ساعت 07:50 جلوی درب سفارت بودیم . از هتل ددمان تا سفارت 6 لیر کرایه تاکسی است ( هر دلار بین 1.40 تا 1.45 لیر است و این بستگی دارد به اینکه کجا پولتان را تبدیل کنید ، در هتل یا در صرافی ! )
ساعت 8 درب سفارت باز شد و چون بچه داشتیم و هوا سرد بود از نگهبان خواستیم که اجازه بدهد برویم داخل ( چون ابتدا کسانی که وقت 08:15 داشتند را راه می داد ) . نگهبان گفت که وقت شما 08:30 است ، چرا زود آمدید ( با عصبانیت ! ) ولی نهایتآ گذاشت زودتر برویم داخل .
پس از عبور از بازرسی خانمی به زبان فارسی اصل مدارک را از ما خواست : اصل شناسنامه ها ، اصل گذرنامه ها ، اصل کارت های ملی ( و ترجمه آنها که من قبلآ با مدارکم پست نکرده بودم ) ، اصل سند ازدواج ، اصل مدرک لیسانس خودم و اصل کارت پایان خدمت که البته من معافیت کفالت داشتم . در ضمن نمونه عکس هائی را که قبلآ در پکیج فرستاده بودم را خواست ببیند تا اگر با مشخصات مورد نظر آنها مطابقت ندارد ، جهت انداختن عکس مجدد ما را راهی عکاسی کند . از نمونه عکسها چند تا داشتم که نشانش دادم و قبول کرد ( مشخصات عکسهای ارسالی را حتمآ رعایت کنید به خصوص گوش هایتان کاملآ پیدا باشد حتی خانم ها و الا باید بروید عکاسی و مجددآ عکس بگیرید و یک نفرقبل از ما دچار این وضعیت شد ) . بعد آن خانم یک شماره به ما داد و رفتیم داخل سالن اصلی . شماره ما چهار بار بروی مونتور ثبت شد .مرتبه اول مدارک اضافی را که قبلآ با DHL فرستاده بودم پس دادند . مرتبه دوم رفتیم و برای سه نفر مبلغ 2325 دلار دادیم . مرتبه سوم انگشت نگاری ( با اسکنر الکترونیک ) انجام دادیم و مرتبه آخر نوبت مصاحبه رسید .
زبان فارسی را انتخاب کردیم تا راحت تر باشم . آقای آفیسر خوشروئی با زبان فارسی دست و پا شکسته احوالپرسی کرد . مجددآ مدارک اضافی و عکس های اضافی را عودت داد . چون مدارک ما کامل بود ، مصاحبه مدت زیادی طول نکشید ( حداکثر 5 دقیقه ) . تغییراتی را که قبلآ در فرم هایم داشتم و برای KCC ایمیل کرده بودم به او گفتم ( مثل تولد دخترم بعد از شرکت در لاتاری ، تغییر آدرس ارسال گرین کارت در آمریکا ، لیست سفرهای خارجی ام که قبلآ در فرم های اولیه ننوشته بودم ) . پرینت ایمیل هائی را که قبلآ فرستاده بودم در پرونده ام دیدم . ظاهرآ KCC آنها را در پرونده ام گذاشته بود و به آنکارا ارسال کرده بود . سپس فرم های DS-230 را من و همسرم امضا کردیم و من هم جای دخترم امضا کردم . آدرس جدید ارسال گرین کارت را قبل از امضا در فرم DS-230 نوشتم . از من در مورد کارم پرسید و شرکت هائی که کار کرده ام که توضیح دادم . گفت کسی که آدرس ارسال گرین کارت به او را در آمریکا داده ای چه نسبتی با شما دارد که توضیح دادم . پرسید اسپانسر با شما چه نسبتی دارد که گفتم از دوستان قدیمی ام است . پرسید که آیا قبلآ به آمریکا رفته اید که گفتم خیر . از خانمم هم پرسد که آیا کار می کنید که جواب داد خیر و اینکه در چه رشته ای تحصیل کردید . فقط همین ! چرا یک چیز دیگر هم گفت و اینکه دختر خیلی خوشگلی دارید و من هم گفتم ممنون !! در پایان گفت که مدارک شما کامل است ولی برای تکمیل مراحل اداری ( کلیرنس) بین 3 تا 6 هفته دیگر هر جمعه سایت سفارت را چک کنید و هر وقت کلیر شدید بیائید برای دریافت ویزا . بعد برگه های سفید و آبی را داد که توضیح آنها را در چند پست بالاتر نوشته ام . و السلام !
برای اثبات تمکن مالی مدارک زیر را تهیه کرده بودم و 18 روز قبل از مصاحبه با DHL به همراه سایر مدارک با کرایه پستی 120,000 تومان ( !!!!!) به سفارت در آنکارا فرستادم ( هزینه DHL برای ارسال مدارک به KCC در آمریکا 75,000 تومان شده بود ) البته وزن مدارکم برای آنکارا کمی از یک کیلو بیشتر شده بود ، چون مدارک سه نفر بود . مدارک مالی : ترجمه سند منزل و ترجمه گواهی ارزشیابی ملک توسط کارشناس دادگستری ، گواهی تمکن مالی برای سه حساب بانکی ( به انگلیسی ) ، برگه های اسپانسر که در ابتدای همین پست توضیح داده ام . سایر مدارک ارسالی همان هائی بود که در نامه دوم خواسته بودند .
البته من نامه دومم هیچوقت نیامد ( شاید بدلیل تغییر پلاک ! ) . تاریخ مصاحبه را از KCC با ایمیل دریافت کردم و چند بار هم با ایمیل با سفارت آنکارا آن را Confirm کردم . در سایت سفارت بخش Appointment هم که در جدول می توان وقت خود را دید . سپس با ارسال ایمیل به سفارت در آنکارا ، مضمون نامه دوم را خواستم که آن را نفرستادند ولی فایلی فرستادند که توضیحات لازم و مدارکی که باید ارسال می شد به همراه آدرس ها در آن نوشته شده بود . در ضمن در یکی از ایمیل ها نوشته است که :You may consider this mail in lieu of appointment letter که همان را پرینت گرفتم و در درب نگهبانی سفارت نشان دادم . البته آنها نام و کیس نامبر مصاحبه شوندگان هر روز را دارند و با لیست خودشان و پاسپورت ها چک می کنند .

امیدوارم که توضیحات خسته کننده نبوده باشد و اگر هم خسته کننده بود ، مفید واقع شده باشد .
به امید موفقیت همه دوستان .
حمید
---------------------------------------------------------------------------------
شماره کیس:2010AS000005XX
کنسولگری:Ankara
تاریخ ارسال فرمهای سری اول: 20june 2009
تاریخ دریافت نامه دوم: از طریق ایمیل دریافت کردم
تاریخ مصاحبه:09Nov 2009
تاریخ دریافت کلیرنس:
ممنونم حميد عزيز
اميدوارم به زودي كيليرنس تون بياد و خوشحالم كه همه چيز براتون خوب پيش رفته.
فقط يه سوال داشتم. چرا با وجود داشتن اسپانسر برگه تمكن مالي و سند خونه و از اين چيزها ارائه كردين؟ مگه اسپانسر كافي نيست؟ مهرداد كه فقط حساب بانكي برده بود و خدا رو شكر قبول كردن. بچه هاي سال قبل هم فقط فرم آي 134 و برگه هاي مالياتي 3 سال آخر رو برده بودن. فكر نمي كني با داشتن اسپانسر بقيه مدارك اضافي بودن؟
دوستان با تجريه و مديران لطفن نظرات شون رو در مورد نكات مطرح شده در سفرنامه ها بدن بد نيست. ما رو خوشحال مي كنين و ما هم دعا مي كنيم آمريكا بهتون خوش بگذره.
تشکر کنندگان: m.memari
حمید جان،
ممنوم بابت نکات مفیدی که نوشتین....یه سوال، تا اونجائی که من از بحث بچه های 2009 متوجه شدم فرم I-34نیازی به نوتورایز شدن نداره...شما خودت همین طوری نوترایز کردی یا واقعا لازم بود؟
شماره کیس: 2009AS15xxx
تاریخ نامه قبولی: May 2008
کنسولگری: Mumbai
تاریخ ارسال فرمهای سری اول: 15Aug 2009
تاریخ مصاحبه: May 2010
دریافت ویزا: 9June 2010
-------------------------------
تشکر کنندگان:
در فایل INSTRUCTIONS که از سفارت به جای نامه دوم برایم ایمیل کرده اند ، در بخش " ارائه گواهی مبنی بر عدم نیاز به بهره مندی از بودجه عمومی " در صفحات 9 و 10 ، نوشته شده که یک یا هر سه روش اثبات این موضوع می توانند استفاده شوند :
1- ارائه گواهی دارائی های شخصی ( ملک ، حساب بانکی ، سهام و ... ( که باز گفته شده یکی از آنها یا هر چند که امکان پذیر است ))
2- EMPLOYMENT که معمولآ ما نداریم .
3- ارائه اسپانسر
پس هر یک از روش های فوق به تنهائی امکان پذیر است . ولی من برای محکم کاری چند روش را دنبال کردم . البته ما خانواده سه نفری هستیم و طبیعتآ می بایست پشتوانه مالیمان را قویتر نشان می دادیم .
باز در همین قسمت گفته شده که فرم I-134 باید نوتورایز شود :
sworn to before a notary public or other official competent to administer an oath
اسپانسر شما با هزینه اندکی می تواند در آمریکا این کار را انجام دهد . البته پیدا کردن اسپانسر کار راحتی نیست و طرف باید خیلی خاطر شما را بخواهد تا این کار را برایتان انجام دهد . من به یکی از بستگان در آمریکا گفتم که قبول نکرد ( بهانه آورد ) و به ناچار دست به دامن یکی از دوستان قدیمی ام شدم که لطف کرد و این کار را انجام داد .
---------------------------------------------------------------------------------
شماره کیس:2010AS000005XX
کنسولگری:Ankara
تاریخ ارسال فرمهای سری اول: 20june 2009
تاریخ دریافت نامه دوم: از طریق ایمیل دریافت کردم
تاریخ مصاحبه:09Nov 2009
تاریخ دریافت کلیرنس:
تشکر کنندگان: mohsen324 ، Hamid55 ، esmail ، sh-b ، Monica ، mohammadm64
(2009-11-10 ساعت 13:54)RYRA نوشته:  سلام
مبارکتون باشه آقای merdax

1سوالی شما شغلتون دولتی نیست ویا سربازی نرفتین که انقدر زود کلیر شدین
درسته؟

نه من ششغلم دولتی نیست و معاف از سربازی هم شدم،ولی بیشتر کلیرنس رو طبق گفته آفیسر،سفر خارج مخصوصا بهکشورای مسلمون و کشورای خاورمیانه میدونن! البته این دقیق نیس،تقریبیه! همونطور که بعد از سفرنامه هم اشاره کردم
[font=Verdana]
یا به ما یار نشو یا چو شدی چون ما شو+++ما چو رسوای جهانیم تو هم رسوا شو
عاشق و رند و غزل خوان و فرنگی مشرب+++رند و لاقید و ملامت کش و بی پروا شو
[/font]


تشکر کنندگان: maryam5 ، mohammadm64
(2009-11-10 ساعت 14:09)HAM نوشته:  تغییراتی را که قبلآ در فرم هایم داشتم و برای KCC ایمیل کرده بودم به او گفتم (............. لیست سفرهای خارجی ام که قبلآ در فرم های اولیه ننوشته بودم )

اگه تو فرم اول نوشته باشیم. ولی بعد از ارسال مدارک,در واقع قبل از مصاحبه بازم مسافرت رفته باشیم باید روز مصاحبه اعلام کنیم؟ یا تا همون زمانی که تو فرم ها نوشته بودیم بسه!
چون همونطور که merdax گفته بود طولانی شدن پروسه کلیر واسه سفرها و .. هست. و اگه اینو بگیم که مدت کلیر خودمون رو بیشتر کردیم!!
نیازی هست به اعلامش یا چون بعدش بوده نه دیگه؟
چشم انتظاری جاذبه ای قوی دارد. منتظر چیزهایی باش که می خواهی شان, نه چیزهایی که نمی خواهی

شماره کیس: 2010AS000016XXX
کنسولگری:آنکارا
تاریخ مصاحبه: May 2010  
تاریخ دریافت ویزا: فردای روز مصاحبه
تشکر کنندگان:
روز مصاحبه کپی تمام صفحات پاسپورت را می خواد
کیس نامبر:***12
تاریخ مصاحبه:28 مارچ
تاریخ کلیرینس:30 سپتامبر
تشکر کنندگان:
(2009-11-11 ساعت 13:00)R.F نوشته:  
(2009-11-10 ساعت 14:09)HAM نوشته:  تغییراتی را که قبلآ در فرم هایم داشتم و برای KCC ایمیل کرده بودم به او گفتم (............. لیست سفرهای خارجی ام که قبلآ در فرم های اولیه ننوشته بودم )

اگه تو فرم اول نوشته باشیم. ولی بعد از ارسال مدارک,در واقع قبل از مصاحبه بازم مسافرت رفته باشیم باید روز مصاحبه اعلام کنیم؟ یا تا همون زمانی که تو فرم ها نوشته بودیم بسه!
چون همونطور که merdax گفته بود طولانی شدن پروسه کلیر واسه سفرها و .. هست. و اگه اینو بگیم که مدت کلیر خودمون رو بیشتر کردیم!!
نیازی هست به اعلامش یا چون بعدش بوده نه دیگه؟
چون کپی پاسپورت شما را می گیرند و اصلش را هم نگاه می کنند و اگر سفر خارجی رفته باشید در پاسپورتتان ثبت شده است ( ویزا یا مهر ورود به کشوری ) ، بهتر است بهشان بگوئید .
---------------------------------------------------------------------------------
شماره کیس:2010AS000005XX
کنسولگری:Ankara
تاریخ ارسال فرمهای سری اول: 20june 2009
تاریخ دریافت نامه دوم: از طریق ایمیل دریافت کردم
تاریخ مصاحبه:09Nov 2009
تاریخ دریافت کلیرنس:
تشکر کنندگان: R.F
من يه كم گيج شدم

فرم هاي اوليه DS-230 و DSP-122 هيچ جايي ندارند كه سابقه مسافرت هامون رو بخوان. اونجا تنها يه سوال هست كه سابقه سفرهاي ما رو به آمريكا خواسته.

فقط توي بسته دومي كه سفارت آمريكا در آنكارا مي فرسته يه فرمي هست كه سابقه همه مسافرت هاي بالاي 16 سال رو خواسته.

منظور HAM از فرم اول، كدوم يك از اين فرم هاست.

راستش يه كم نگران شدم نكنه توي پر كردن فرم هاي DS-230 و DSP-122 اشتباه كرده باشم (هرچند كپي اون فرم ها رو دارم و هرچي نگاه مي كنم جايي نيست كه سابقه سفرهام رو خواسته باشه).


(2009-11-11 ساعت 19:03)HAM نوشته:  
(2009-11-11 ساعت 13:00)R.F نوشته:  
(2009-11-10 ساعت 14:09)HAM نوشته:  تغییراتی را که قبلآ در فرم هایم داشتم و برای KCC ایمیل کرده بودم به او گفتم (............. لیست سفرهای خارجی ام که قبلآ در فرم های اولیه ننوشته بودم )

اگه تو فرم اول نوشته باشیم. ولی بعد از ارسال مدارک,در واقع قبل از مصاحبه بازم مسافرت رفته باشیم باید روز مصاحبه اعلام کنیم؟ یا تا همون زمانی که تو فرم ها نوشته بودیم بسه!
چون همونطور که merdax گفته بود طولانی شدن پروسه کلیر واسه سفرها و .. هست. و اگه اینو بگیم که مدت کلیر خودمون رو بیشتر کردیم!!
نیازی هست به اعلامش یا چون بعدش بوده نه دیگه؟
چون کپی پاسپورت شما را می گیرند و اصلش را هم نگاه می کنند و اگر سفر خارجی رفته باشید در پاسپورتتان ثبت شده است ( ویزا یا مهر ورود به کشوری ) ، بهتر است بهشان بگوئید .
قرعه كشي 2010 خاطره شد ...
تشکر کنندگان:




کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان