کانال تلگرام مهاجرسرا
https://t.me/mohajersara







##### هشدار #####
به تاریخ ارسال مطالب دقت فرمایید.
شرایط و وضعیت پروسه ویزا دائم در حال تغییر است و ممکن است مطالب قدیمی شامل تغییراتی باشد.
واکسیناسیون و آزمایشهای پزشکی
سلام
يه نكته خيلي مهم كه دوستان فراموش كردن مدت زمان دادن پاسخ دكتر اونگان هست كه يكي از دوستان در صفحه دوم اين تاپيك پرسيده ولي كسي جواب نداد. من اكثر سفرنامه ها و تجربه ها رو خوندم ولي به قطعيت نرسيدم بعضي ها 3 روز رو روايت كردن و من نقل قول 1 روز رو هم شنيدم. نمي دونم شايد نبايد ريسك بكنيم و 3 روز رو در نظر بگيرم.
تاریخ ورود به امریکا: 8 اپریل
Standing Stones
تشکر کنندگان:
(2010-09-05 ساعت 18:05)petros نوشته:  بیشترین قضیه ای که در حال حاظر شدیدا فکر مارو مشغول و نگران کرده موضوع واکسن هست. چون پدر من 61 سالشونه و دچار بیماریه "پمفیگوس" هستن که یک بیماریه پوستی هست که باعث میشه سیستم دفاعیه بدن پایین بیاد،ولی به هیچ وجه مسری نیست، و پدر من بیماریشون خیلی وقته که کنترل شده و هیچگونه علایم و مشکلی ندارن.ولی مسله ای که هست اینه که ایشون به هیچوجه نباید واکسنی بزنن چون موجب برگشتنه بیماریشون میشه. میخوام بدونم با توجه به سفر نامه ها و نظرات خیلی از دوستان سال بالایی که تعریف کرده بودند دکتر مورد تایید سفارت حداقل یکی دوتا امپول رو میزنه، پدر من باید چی کار کنه؟ آیا کسی هست که یه تجربه مشابه داشته باشه؟
با هر کس که مشورت میکنیم میگن که به هیچوجه نگید که داستان چیه، چون اگه متوجه بشن دیگه از ویزا خبری نیست.لازم به ذکره که در اینجا یک سری آزمایشات کامل برای میزان آنتی بادی و تشخیص واکسنهای دیگه، انجام دادیم و همه چی خوب بود.فقط نگرانی بر سر اینه که به دکتر چیزی در مورد بیماری بگیم یا نه؟ و نکنه اگه نگیم دکتر مجبورمون کنه یه واکسن بزنیم.
مشکلی که من مطرح کردم هم به مرگ و زندگیه پدرم بستگی داره و هم به ویزا گرفتن یا نگرفتنش که هر دو موضوع حیاتیست.من به نظر خودم دو راه دارم:
1- یک گواهی از پزشکمون بگیریم که در آن بیماریرو توضیح داده باشه و بگه که ایشان الان هیچ مشکلی ندارن و تاکید کرده باشه که به هیچوجه ایشان نباید واکسنیرو بزنن,که دیگه باقیش با خداست که در ابوظبی بپذیرن یا نه.
2-مدارکی تهیه کنم در ایران مبنی بر اینکه پدر من اخیرا بواسطه قبولی در قرعه کشی گرین کارت به دکتر خانوادگی که سالیانه سال همگی تحت نظر ایشان بودیم مراجعه کرده و کلیه واکسنهای ذکر شده در سایت سفارت رو زده و به تایید پاستور برسانیم.که در این حالت هم نگرانم که نکنه آنجا باز دکتر گیر بده که واکسنیرو حتما باید بزنید و ما دیگر حتی نتونیم مسله بیماریرو مطرح کنیم و مسایل دروغگویی وسط بیاد.
ممنون میشم با تامل بیشتری به این موضوع پاسخ بدین.

دوست عزیز در مورد نظر 1 : در این صورت شما با گرفتن برگه از پزشک پدر, باعث میشید برای سلامتشون مشکلی پیش نیاد. در زمینه پزشکی اطلاعاتی ندارم اما وقتی برای خانوم های حامله واکسن زده نمیشه, پس میشه از همون روش و آزمایشات برای افراد دیگه ای هم که نباید واکسن بزنن استفاده بشه.

در مورد نظر 2: در این مورد که هیچ گونه تضمینی به شما نمیشه که به پدر واکسن زده نشه. اکثر بچه های 2010 با کارت واکسن کامل رفته بودن, اما بیشتر بچه ها کمِ کم 1 واکسن بهشون زده شد.

نظر من این هست که در مورد این موضوع که موضوع کم اهمیتی هم نیست, به هیچ وجه نباید دروغ بگید. به خصوص که خوب همین توضیحاتی که اینجا دادید در مورد مسری نبودن بیماری و ..., وقتی توسط پزشکشون قید بشه قطعا پزشکان اونجا هم میتونن متوجه بشن و تصمیم دیگه ای بگیرند.

در صورتی که به هر دلیل مدارک پزشکی شما کامل نشه و اونجا مجبور به دادن آزمایشات زیاد باشید(در صورتی که پزشکان ایرادی نگیرن و مشکلی پیش نیاد) , مصاحبه میرید و بهتون نقص مدرک خواهد خورد.و بعد میتونید جواب آزمایشات که آماده شد, ارائه بدید.

به هر حال توصیه میکنم رو این موضوع تامل بیشتری کنید و با پزشک و افراد آگاه در این مورد مشورت کنید بعد تصمیم بگیرید.
موفق باشید


(2010-09-06 ساعت 09:03)suntino نوشته:  سلام
يه نكته خيلي مهم كه دوستان فراموش كردن مدت زمان دادن پاسخ دكتر اونگان هست كه يكي از دوستان در صفحه دوم اين تاپيك پرسيده ولي كسي جواب نداد. من اكثر سفرنامه ها و تجربه ها رو خوندم ولي به قطعيت نرسيدم بعضي ها 3 روز رو روايت كردن و من نقل قول 1 روز رو هم شنيدم. نمي دونم شايد نبايد ريسك بكنيم و 3 روز رو در نظر بگيرم.

پروسه پزشکی(در آنکارا) یه برنامه ی روتین داره: صبح به امور آزمایش خون و عکس قفسه سینه اختصاص داره و عصر همون روز معاینه پزشکی. و جواب هم فردا عصرش آماده خواهد بود.
اون 3 روز که شما شنیدید برای زمانی هست که بچه همراه باشه, به دلیل دیر آماده شدن جواب آزمایش بچه هست که در این صورت باید زودتر رفت.
چشم انتظاری جاذبه ای قوی دارد. منتظر چیزهایی باش که می خواهی شان, نه چیزهایی که نمی خواهی

شماره کیس: 2010AS000016XXX
کنسولگری:آنکارا
تاریخ مصاحبه: May 2010  
تاریخ دریافت ویزا: فردای روز مصاحبه
تشکر کنندگان: suntino ، Donkey chance ، farshidkhalafi ، petros ، nastaran86 ، amir0_0amir
(2010-09-05 ساعت 16:46)saeedproo نوشته:  دوستان باید حتما mmr و کزاز و دیفتری رو توی 16 اذر یا پاستور زد . توی این مراکز خانه ی بهداشت که بچه های کوچیک رو واکسن می زنن نمی شه این واکسن ها رو زد ؟
هزینه ی mmr و کزاز و دیفتری توی پاستور یا 16 اذر چقدره ؟

من از يك خانه بهداشت پرسيدم گفتند براي بزرگسالان نمي زنند.ما هم رفتيم انستيتو پاستور تجريش و mmr براي هر نفر پنج هزار تومان و ديفتري و كزاز هم مجاني زديم.
تشکر کنندگان:
(2010-09-06 ساعت 10:39)saeedproo نوشته:  یکی از دوستان توی همین تاپیک گفت اگر زمانی که mmr رو میزنید . یکی از بیماری های اریون و سرخک و سرخجه رو نگرفته باشید احتمال زیاد میگیرید . چون من سرخجه رو نگرفتم . می خوا م ببینم یه چنین چیزی هست ؟
mmr و کزاز و دیفتری هر کدو م 2 نوبت داره ؟
ادرس دقیق پاستور تجریش رو لطف میکنید ...
جای پارک ماشین توی تجریش هست ؟

1- اگر بیماری رو نگرفته باشید، بله احتمال اینکه مبتلا شوید هست. در این صورت، حدود یک هفته تا 10 روز بعد از تزریق علائم بیماری ظاهر می شود. اما این ابتلا حتمی نیست .

2- دیفتری کزاز در صورتی که واکسنهای سه گانه رو در طفولیت تزریق کرده باشید، هر 10 سال یکبار، یک نوبت کافی است. انستیتو پاستور در بالاترین سطر کارت واکسن، مهرهای مربوط به تزریق سه گانه در زمان کودکی شما رو با توجه به تاریخهای تقریبی خواهد زد. بهتره به پزشک انستیتو یادآوری کنید.

MMR هم دو نوبت تزریق کافیست.

3- محل انستیتو شعبه تجریش : خ شریعتی، نرسیده به میدان قدس، سمت چپ ، پایگاه شمیرانات انستیتو پاستور ( تقریبا پشت ایستگاه اتوبوس)

جای پارک هم که مسلماً در نزدیکی میدان قدس پیدا نمیشه، مگر در کوچه های فرعی یا با مقداری فاصله در حاشیه شریعتی


تشکر کنندگان: امیر مهاجر
(2010-09-07 ساعت 10:33)saeedproo نوشته:  دوستان اگه برای واکسن زدن رفتم پاستور بعد از زدن واکسن کزاز . دیفتری و سری اول MMR کارت بین المللی میدن ؟
دوست من شما اولین واکسنی را که بزنید (هر کدام هیچ فرقی نمیکند)
و درخوست کارت واکسن بین الملل بدید همان لحظه به شما کارت واکسن بین الملل میدهند و بعد به ترتیب در هر تاریخی که معیین شد با کارت صادر شده دفعه ی اول میروید و بعد از زدن واکسن های بعدی فقط تاریخ ان واکسن به میلادی در کارت واکسن شما ثبت میگردد

تشکر کنندگان:
سلام
ممنون از هستي بانو و همه عزيزاني كه بچه ها رو راهنمائي مي كنن
اگر لطف كنين راهنمائي مي خواستم :
قبلاً شنيده بودم كه انيستيتو پاستور مركزي ميدان پاستور بهتره و واكسن هائي كه استفاده مي كنند تازه تر هست ، مي خواستم بدون تفاوت مركز تجريش با پاستور مركزي چي چيزائي هست و هزينه هاشون چقدر باهم متفاوته و با توجه به تجربتون ، بهتره به كدوم يك از اين مراكز مراجعه كنيم؟
راستي تا يادم نرفته ، ما كه كيس نداريم به نظرتون كي اين واكسيناسيون رو انجام بديم؟
ممنون
تشکر کنندگان:
سلام.

من خودم از مجموع مطالب دوستان برداشتم این بود که پاستور تجریش خلوت تر و منظم تره. به خاطر همین دیروز به پاستور تجریش رفتم و واکسن TD رو مجانی بهم زدن (MMR و هپاتیت B رو قبلاً زده بودم و کارتش رو نشون دادم). فقط 2200 تومن پول صدور کارت رو گرفتن.

خانم دکتری هم که مسؤول صدور کارت بود بسیار متشخص و دقیق و با حوصله بود و اتفاقاً بهش گفتم که دوستان مهاجرسرا خیلی ازشون تعریف کردن و خیلی سورپرایز شد.

مجموعاً هم 6-7 نفر تو صف بودن که یکی هم از دوستان فروم بود (اسمشون رو نپرسیدم).

در ضمن واکسن MMR رو انگار پاستور مرکزی نداره و در صورتی که مایل باشید واکسن آبله مرغان بزنید، فقط پاستور تجریش اونو میاره و به قیمت 90000 تومن تزریق می کنه. یه خانومی که می خواست اونو بزنه می گفت رو جعبه اش قیمت 83 یورو درج شده.

در مجموع من نظری راجع به پاستور مرکزی ندارم ولی پاستور تجریش خوب بود و مشکلی نداشت و همه چیز سریع و دقیق پیش رفت.

تشکر کنندگان:
بچه ها ظاهرا واکسن MMR داره نایاب میشه
من رفتم بزنم گفتن کمه باید بری از مرکز بهداشت نامه بیاری تا بهت بزنیم.
در ضمن دست چپم هپاتیت 2 خورده و دست راستم DT کاملا فلج شدم .


Smile
آرزوی من مفید بودن برای مهاجرسراست در صورتی که پرسش و یا مشکلی دارید(هرچندغیرقابل حل) دارید می توانید تا حد توان من روی کمک من حساب کنید...Smile

دستهایی که کمک می کنند پاکتر از دستهایی هستندکه رو به آسمان دعا می کنند(کورش کبیر)
تشکر کنندگان:
سلام به همه دوستان
برای آزمایشات پزشکی تو ابوظبی چقدر طول میکشه تا نتیجه آزمایشات رو بدن (چند روز قبل از روز مصاحبه باید اقدام کرد) ؟ آیا حتما باید وقت قبلی گرفت؟
تشکر کنندگان:
(2010-09-07 ساعت 23:06)free_free نوشته:  بچه ها ظاهرا واکسن MMR داره نایاب میشه
من رفتم بزنم گفتن کمه باید بری از مرکز بهداشت نامه بیاری تا بهت بزنیم.
در ضمن دست چپم هپاتیت 2 خورده و دست راستم DT کاملا فلج شدم .


Smile

دوست عزیز شما به کدوم مرکز مراجعه کردید که اینو گفتن.
تشکر کنندگان:
این درسته که 2 مرحله هپاتیت کفایت میکنه ؟؟؟
من MMR رو کامل زدم اما نوبت سوم هپاتیت رفت 4 ماه دیگه
تشکر کنندگان:
(2010-09-12 ساعت 14:58)saint نوشته:  این درسته که 2 مرحله هپاتیت کفایت میکنه ؟؟؟
من MMR رو کامل زدم اما نوبت سوم هپاتیت رفت 4 ماه دیگه

دوست عزيز
هپاتيت سه مرحله است و مرحله سوم 5 ماه پس از مرحله دوم هست. بايد حتما سه مرحله رو بزنيد تا واكسيناسون هپاتيت تكميل بشه.
چنانچه زمان مرحله سوم قبل از تاريخ مصاحبه باشه اينجا اون رو ميزنيد و اگر هم بعد از مصاحبه باشه اگه زمانش نزديك باشه ظاهرا اونگان براتون ميزنه ولي اگه زمانش نزديك نباشه بعدا خودتون بايد بزنيد (حالا يا اينجا يا US ).
تشکر کنندگان: pefa
(2010-09-12 ساعت 08:59)kiarash86 نوشته:  سلام به همه دوستان
برای آزمایشات پزشکی تو ابوظبی چقدر طول میکشه تا نتیجه آزمایشات رو بدن (چند روز قبل از روز مصاحبه باید اقدام کرد) ؟ آیا حتما باید وقت قبلی گرفت؟

سلام.به صورت روتین معمولا عصر همون روزی که می رید آزمایش جواب رو می دن.برای محکم کاری 2روز قبل مصاحبه برید.البته حواستون به تعطیلی های آزمایشگاه هم باشه.ببینید اگه مطب خلوت باشه بدون وقت می تونید برید ولی خوب از کجا معلوم که خلوته یا شلوغ.پس ریسک نکنید و وقت قبلی بگیرید.
ایشالا سال بعد.غصه نداره که!!!
تشکر کنندگان: User
(2010-09-12 ساعت 12:11)Vahid-DV2011 نوشته:  
(2010-09-07 ساعت 23:06)free_free نوشته:  بچه ها ظاهرا واکسن MMR داره نایاب میشه
من رفتم بزنم گفتن کمه باید بری از مرکز بهداشت نامه بیاری تا بهت بزنیم.
در ضمن دست چپم هپاتیت 2 خورده و دست راستم DT کاملا فلج شدم .


Smile

دوست عزیز شما به کدوم مرکز مراجعه کردید که اینو گفتن.

مشهد
آرزوی من مفید بودن برای مهاجرسراست در صورتی که پرسش و یا مشکلی دارید(هرچندغیرقابل حل) دارید می توانید تا حد توان من روی کمک من حساب کنید...Smile

دستهایی که کمک می کنند پاکتر از دستهایی هستندکه رو به آسمان دعا می کنند(کورش کبیر)
تشکر کنندگان:
سلام و وقت به خیر
در جاهای مختلف اطلاعاتی درمورد زمانبندی کارهای پزشکی داده شده اما یک جمع بندی منظم از ترتیب و مدت زمانی کارهای پزشکی نداریم.
خواهش می کنم اگر مدیران سایت میتونن این برنامه زمانی و مدتی رو بدن.
ترتیب کارها : به ترتیب ازکدوم شروع و به کدوم ختمکنیم ؟
زمان بین هر کدوم : هر کدوم چقدر زمان میبره؟ مثلاً یجا نوشته بودن که هباتیت 1 و 2 6 ماه فاصله باید داشته باشه.
و زمانش نسبت به کل کارهای پروسه ویزا : کی شروع کنیم کارا رو ؟ مثلاً من الان کارنت شدم و احتمالاً تا 1 ماه نامه میاد و تا 2 ماه بعدش مصاحبه است (جمعاً 3 ماه ) چجوری تو این فرصتباید هپاتیت رو تکمیل کنم؟! اگه 6 ماه هپاتیت درست باشه؟
ممنونم.
شماره : 2011AS00009xxx
تاریخ نامه قبولی: April 28, 2010
کنسولگری: Ankara
تاریخ ارسال فرمهای سری اول: May 28, 2010
تاریخ کارنت شدن کیس: Sep 10,2010
تاریخ دریافت نامه دوم: 9 اکتبر
تاریخ مصاحبه: 30 نوامبر Smile
تاریخ دریافت کلیرنس: 25 فوریه 2011 (85 روز)
جمع تقریبی هزینه ها: تا حالا 2.5 میلیون حدوداً
تشکر کنندگان:




کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان