کانال تلگرام مهاجرسرا
https://t.me/mohajersara







##### هشدار #####
به تاریخ ارسال مطالب دقت فرمایید.
شرایط و وضعیت پروسه ویزا دائم در حال تغییر است و ممکن است مطالب قدیمی شامل تغییراتی باشد.
به پارسی بودن خود افتخار کنید!
افسوس که این مزرعه را آب گرفته ... دهقان مصیبت زاده را خواب گرفته ... رنگ دل ما رنگ می ناب گرفته .. یادمان نرفته حزب توده و رهبران و سمپات هایش همیشه بر وطن دوستی و ملی گرایی تاخته و آنرا به خرافات ، جهل و پوسیدگی متهم میکردند و تنها راه رهایی از عقب ماندگی را توسل به روس یا همان اتحاد جماهیر شوروی سابق میجستند ، البته آقای جهانبگلو شاید با حزب توده ارتباط ارگانیکی نداشته باشند اما از همان چوب به حراج رفته جهان وطنی (انترناسیونالیستی ) برای ضربه زدن بر ریشه تاریخ و فرهنگ سترگ ایران زمین سود میجویند !
اما پایان عصر استثمار و استعمار هنوز در هیچ جایی اعلان نشده و هنوز مناسبات حاکم بر جهان را همان گروه ۵+۱ تعیین می نمایند ( استعمارگران پیشین ) ! فراموش نکنیم کشور آلمان که صاحب بزرگترین اقتصاد دموکراسی صنعتی دنیا بر حسب سرانه در دنیاست در طی ۹۰ سال اخیر رنج و درد و عذابی که با ۲ جنگ جهانی و تحریم و تقسیم ارضی متحمل شده امروزه تنها باید آن ۱+ در کنار ۵ تای دیگر سران دنیا باشد ؟! آنهم آلمانی که حتی غربیها همیشه حسرت داشتن توانمندیها و سازماندهی نیروی اجتماعی اش در صنعت اقتصاد و پیشرفت را داشته اند !
اما کدام درس گرفتن ؟ از چه چیزی سخن میگویید ؟ مگر شما نمیبیند آنها حتی حاضر به پرداخت کمترین حقی به کشورهای در حال توسعه نیستند و با ایجاد نوسانات ارزی و پولی مالی اقتصاد کشورهای رو به رشد را دچار چه بحرانهایی کرده اند ؟ پس چگونه و چرا ما باید بپذیریم آن مناسبات تمام شده ؟ مگر سیستمهای اقتصادی و سازمانهای پولی مالی که با بانکها ، بنگاهها و موسسات بزرگ که با دادن وام اعتبار و قرضه اقتصاد دنیا را میبلعند تعطیل شده اند ؟! یا بودجه ها و هزینه های چند صد میلیارد دلاری نظامی و ساخت اسلحه و فروش ان به کشورهای بحرانی کارشان تخته شده است ؟
بنظر شما آنکس که در گذشته بسر میبرد آنانی نیستند که ملتهای محروم را با سیاست بازی های جاه طلبانه ابتدا به بیراهه میبرند و سپس با لشگر کشی های وحشیانه برای جبران همان بیراهه رفتنها با ( اشتباهات کوچکی که فرمودید! ) با میلیونها تن بمب و موشک به خاک و خون میکشند و لابد به راه راست هدایت میکنند ! بلکه این نیروهای ملی هستند که در جهل ، نادانی ، خرافه ، و گذشته بدرد نخور ! و افسانه امپراتوری زندگی میکنند ؟!
چه کسی طالبان و القاعده و رادیکالیسم اسلامی رو بر مردم افغانستان و جهان تحمیل کرد ؟ چه کسی اکنون در حال تاسیس پایگاههای نظامی برای ۲۰۰ سا ل آینده در آنجاست ؟! به راستی شما فکر میکنید آنها در پی چه آمده اند ؟ اگر اینگونه است که در آفریقا القاعده و گروه الشباب و دادگاههایشان بیداد میکنند ؟ پس چرا آنجا نمیروند ؟ چون در افغانستان ۴۰۰۰ میلیارد $ ثروت در جا ( مس ، نیکل ، گاز ، اورانیم ، ... ) براورد شده و آفریقا دیگر چیز دندان گیری برای چاپیدن ندارد !
( فراموش نکنیم همین افغانستان بخشی از خراسان بزرگ با اشتراکات زبانی قومی فرهنگی اعتقادی مردم ساکن و صاحب فلات ایران است که با تبانی انگلیس و روسیه و شرکا در ۱۵۰-۱۶۰ سال پیش جدا شد و نیمش به نام تاجیکستان سهم روسها و نیم دیگرش همین افغانستان سهم انگلیس شد) .
حتما میدانید استعمار نو یعنی چه ؟ یعنی همین از خود بیگانگی که بسر ایرانی جماعت آورده اند و آنان را با سیاست زدگی از خود و مردم و میهن و گذشته شان بیگانه کرده اند ، از خود بیگانگی که اقبال ( لاهوری ) در موردش هشدار داده بود ، آقای جهانبگلو آب در آسیاب دشمنان این خاک میریزند ، حتما میدانید که تاریخ و یاد گیری ان در دروس آموزشی درکلیه کشورهای غربی ( اروپایی ، ژاپن و امریکا ) اجباری است و جایگاه خاصی نیز در میان دروس مهم دارد ، هگل ( اندیشمند و فیلسوف بزرگ آلمانی ) پدرعلم تاریخ می گفت : تاریخ یعنی حافظه و همچنین موتور محرک هر ملت برای برخاستن ، پس هر آنکس که از در دشمنی با آن براید راهی دیگر و قبله ای دیگر بجز وطن پرستی پیشه کرده است .
راستی میدانید هم اکنون که ما با هم در این مورد حرف میزنیم کشورهای غربی روزانه چند برنامه تلویزیونی و فیلم و سریال از تاریخ پر از تحریفشان را در گوش جهانیان زمزمه میکنند ؟ ( میتوانید برنامه هایشان را ببینید ، تقریبا ۳۰ % برنامه ها موضوع تاریخی دارند ! اما چرا ؟ چون جهانبگلوها نمیدانند یا نمیخواهند بدانند که تاریخ و اموزشش بهترین راه برای ایجاد انگیزه در ملتها برای تلاش جهت سازندگی و رسیدن به آرزوهایشان است ، تاریخ یعنی درس از گذشته یعنی حافظه ، چیزی که بیگانه گان از ان بیمناک اند.
راهی که کشورهای چین ، ژاپن و هند در گذشته برای رهایی از چنگال استعمارانجام دادند و آنرا پیشه کرده اند ایجاد یک محور حول ارزشهای ملی میهنی و اسطوره ای و تاریخی شان بود که برای ساختن کشورهایشان توانستند مردم و نیروهای اجتماعی شان را به صحنه بیاورند ، تاریخ و اسطوره ای که آقای جهانبگلو مدعی کهنگی و پوسیدگی آنند.
بیگانه ، بیگانه است فرقی بین اسکندر و اسلافش و اعرآب و مغول و امروز روس و انگلیس نیست ، ما ایرانی هستیم و زبان ، فرهنگ موسیقی معماری تاریخ و از همه مهمتر اسطوره داریم ، اسطوره یعنی اینکه ققنوس وار دوباره و دوباره از خاکستر خود برخواهیم خواست و ایرانی نوین را بر ناتوانیها و غفلتها و شکستهای دیروزمان بنا خواهیم کرد.
تشکر کنندگان: frozen mind ، mahdis
(2010-07-17 ساعت 16:32)babak2010 نوشته:  کدام درس گرفتن ؟ از چه چیزی سخن میگویید ؟ مگر شما نمیبیند آنها حتی حاضر به پرداخت کمترین حقی به کشورهای در حال توسعه نیستند

بنظر شما آنکس که در گذشته بسر میبرد آنانی نیستند که ملتهای محروم را با سیاست بازی های جاه طلبانه ابتدا به بیراهه میبرند و سپس با لشگر کشی های وحشیانه برای جبران همان بیراهه رفتنها با ( اشتباهات کوچکی که فرمودید! ) با میلیونها تن بمب و موشک به خاک و خون میکشند و لابد به راه راست هدایت میکنند ! بلکه این نیروهای ملی هستند که در جهل ، نادانی ، خرافه ، و گذشته بدرد نخور ! و افسانه امپراتوری زندگی میکنند ؟!
چه کسی طالبان و القاعده و رادیکالیسم اسلامی رو بر مردم افغانستان و جهان تحمیل کرد ؟ چه کسی اکنون در حال تاسیس پایگاههای نظامی برای ۲۰۰ سا ل آینده در آنجاست ؟!

حتما میدانید استعمار نو یعنی چه ؟

راستی میدانید هم اکنون که ما با هم در این مورد حرف میزنیم کشورهای غربی روزانه چند برنامه تلویزیونی و فیلم و سریال از تاریخ پر از تحریفشان را در گوش جهانیان زمزمه میکنند ؟ ، تاریخ یعنی درس از گذشته یعنی حافظه ، چیزی که بیگانه گان از ان بیمناک اند.


بیگانه ، بیگانه است فرقی بین اسکندر و اسلافش و اعرآب و مغول و امروز روس و انگلیس نیست ، ما ایرانی هستیم و زبان ، فرهنگ موسیقی معماری تاریخ و از همه مهمتر اسطوره داریم ، اسطوره یعنی اینکه ققنوس وار دوباره و دوباره از خاکستر خود برخواهیم خواست و ایرانی نوین را بر ناتوانیها و غفلتها و شکستهای دیروزمان بنا خواهیم کرد.

دوست عزیز شما از چه حقی صحبت می کنین؟ دقیقا علت بدبختی و عقب افتادگی کشورهای جهان سومی همینه که فکر می کنن همیشه بهشون ظلم شده،همه دنیا دشمن هستن و همه عالم حقشون رو خوردن و فقط نشستن و حرفای قشنگ قشنگ میزنن و مرتب میگن فلان باید حق ما رو بده

(بقول فرمایش شما) استعمارگران دیروز ،خیلی خوب از تاریخ درس گرفتن....شما فکر میکنی روزی که هیتلر ظهور کرد به مردم گفت من میخوام نسل یهودی رو منقرض کنم و من نژاد برتریم و بعد همه مردم المان براش هورا کشیدن و گفتن ایول هیتلر بریم همشون رو بسوزونیم ؟ خیر دوست عزیز ،هیتلر هم دقیقا با بازی با کلمات و برانگیختن حس غیرت و القای نژاد برتر و پررنگ کردن پیشینه نسل آریائی مردم رو تحریک کرد و کم کم المانیها باورشون شد چقد مظلوم واقع شدن و...........اما هیچ زمان هیچ المانی نمیدونست چی در سر هیتلره........حالا المان دیروز از اون روزا خیلی خوب درس گرفته چون خوب یادشه شعارهای رویاپونه یه نفر سالها کل دنیا رو درگیر جنگ کرد و دیگه کسی خواهان جنگ نیست .من به جرات ایرانی های امروز رو نژادپرست تر آلمانی های امروز میدونم .دقیقا همون جریانی که در المان اتفاق افتاد در ایران در حال شکل گیریه غافل از اینکه جنگها خیلی راحت با همین افکار پوسیده و غیرمنطقی شکل میگیرن!!!!!! اروپای امروز خیلی خوب جنگهای جهانی رو یادشه و برای همین هم مردمش با دیروز بسیار متفاوت هستن و تلاش میکنن دید تازه ای به جهان داشته باشن.جمعیت قابل توجهی از المان رو ترکهای جنگ زده تشکیل میدن.چنین اتفاقی رو در المان 50 سال پیش کی متصور بوده؟ کاش قبل از اینکه جنگی دیگه در بگیره به این پافشاری های اسطوره ای خاتمه بدیم.لازم نیست برای افتخار کردن به ایرانی بودنمون با غرور و تحکم اشتباهات سایرین رو بهشون گوشزد کنیم که اگه اینطور باشه خودمون محکومیم چرا که جز معدود کشورائی هستیم که با پیشینه تاریخی درخشان همه چیز رو با افراطها و تفریطهامون بر باد دادیم.هیچ کس مسبب خوشبختی و بدبختی کسی نیست این خود ما هستیم که زندگیمون رو میسازیم پس بجای استناد به تاریخ که مطمئنا همه بخشهای اون واقعیت نداره و درست روایت نشده بهتره فکری برای امروز و فردامون باشیم .

منظورتون از ملت محروم چیه؟محروم از مادیات یا محروم از عقل ؟ محرومیت مادی کشوری مسلما باعث سواستفاده کشورای دیگه نمیشه اما وقتی جامعه ایه از عقل و خرد کافی برخوردار نباشه زندگی خوبی در پیش نداره .مثل افریقا که از نظر ثروت خدادای بسیار غنیه اما متاسفانه بجای استفاده از این منابع ثروتشون رو میدن از غرب اسلحه میخرن و به جون هم میفتن.من اینو از سیاست جاه طلبانه کشوری نمیدونم بلکه از حماقت ملتی میدونم که نمیخوان ذره ای به خودشون زحمت بدن برای رسیدن به حقشون!

شما توجه کن در حال حاضر در کدوم مناطق دنیا جنگه ؟ مناطقی که ثروت داره؟؟؟ خیر.......مناطقی که دولت مردان و مردمی ضعیف و بدون فکر و متعصب یا خودخواه داره.

از ماست که بر ماست دوست عزیز وگرنه نه بقول معروف کار کار انگلیسهاست نه شوروی سابق نه روسیه و لاغیر ..خودمون با خودمون کردیم

شما با چه اطمینانی میگی تاریخ رو اونا تحریف کردن؟راویان تاریخ همگی پوسیدن و هر کشوری هم تاریخ رو با سلایق و رویاهای خودش ثبت کرده پس تاریخ همیشه و قطعی نمیتونه درست باشه پس چیزی که در اون شک وجود داره قابل استناد برای پیدا کردن مجرم و مقصرین تاریخی نیست !!!

جنگ خیلی وقته در دنیای مدرن تموم شده .این ما هستیم که با ساختن عباراتی مثل جنگ سرد و استعمار نو و برده داری مدرن و .............به ادامه جنگها دامن میزنیم

همه صحبتهاتون به کنار این بخش پایانی واقعا خیلی خیلی نا امیدکننده و خطرناکه .دقیقا همین طرز فکره که مناطقی از دنیا رو همیشه در حال جنگ باقی خواهد گذاشت....در دنیای امروز که مرزها کم کم معنای خودشون رو از دست میدن بیگانه و دشمنی وجود نداره اگه با درایت بدونیم و بتونیم برای خودمون دشمن تراشی نکنیم ..خیلی هم سخت نیست فقط کافیه از تریبون بیایم پائین و کمتر هر کشوری رو متهم به کار شیطانی بکنیم در غیر این صورت شک نکنین خاکسترتون هیچ وقت ققنوس نمیشه...بازم تاکید میکنم برای افتخار کردن به ملیت نیازی به متهم کردن سایرین یا جداسازی ملیتها و ناسیونالیست بودن نیست
تشکر کنندگان: kianoush ، ADONIS ، OverLord ، laili ، seravin ، shahram1347 ، aazitaa
عزیزانم ایران 14 قرن هست که مرده!
و تنها نام آن مانده!
پس بهتره فقط به گذشته ایران احتران بگذاریم ازش یاد کنیم، نه به امروز این سرزمین ( به اصطلاح ایران ).

ما همه انسان هستیم و باید در کنار هم بدون جنگ و مرزبندی زندگی کنیم!
ایران و افغانستان و آمریکا نداره که! همه جا کره زمین هست!
ولی جایی که امکان زیست درش نباشه ( سرزمین فعلی ما )، رو باید ترک کرد و به جایی رفت که ارزش طی کردن عمر را داشته باشه!

سرافراز باشید...
تشکر کنندگان: ADONIS ، یه مهاجر ، kianoush ، OverLord ، laili ، seravin ، shahram1347 ، mahdis ، homeless ، User ، aazitaa
از خودتون پرسیدین چرا فیلم 300 ساخته شد یا اینکه فقط عصبانی شدین و انتقاد کردین؟فکر می کنین فیلمساز تاریخ رو نمیدونست؟یا قصد تحریف داشت؟یا اینم نقشه شوم دشمنان بود؟؟ این فیلم کنایه ای به ایران امروزه..اگه کمی عمیق تر نگاه کنیم بدجور بهمون تلنگر میزنه...چجوری ایرانی که در طول تاریخ سرزمینی امن برای همه ملیتها بوده و کشورهای زیادی با حاکمیت پادشاهان خودشون فقط تحت امپراطوری ایران بودن و هر کس به داشتن ملیت و زبان و مذهب خودش آزاد بود امروز اینجوری شد؟ امروز به من بگین ایرانی با چه کشوری مشکل نداره؟ از مردم چه کشورائی بدش نمیاد ؟؟ دلایلی برای استعمارگران!!!!!! عنوان شد و اینکه با ایجاد القاعده!!!!!! افغانستان رو بدبخت کرده...چرا از افغانی ها بدمون میاد اونا که دیگه خونخوار نیستن؟چرا ترکها و عراقی های جنگ زده اخ هستن؟ اگه واقعا به تاریخمون و به اجدادمون می نازیم بجای اینکه فقط بشینیم و با دستاوردهاشون پز بدیم بهتره رویه اونا رو در پیش بگیریم نه اینکه دقیقا عکس اونچه که امال و ارزوهای اونا بود برای ایرانیا عمل کنیم............از چه زمان ایران درگیر جنگ شد؟ از زمانیکه کلمه دشمن برای ما مفهوم پیدا کرد وگرنه در دوره ای که همه ملیتها در امپراطوری ایران بدون شعارهای نژاد برتر در کنار هم زندگی میکردن چه زمان ایران تشنج رو تجربه کرد؟
تشکر کنندگان: laili ، seravin ، shahram1347 ، homeless ، ساشا ، usa.lover ، aazitaa
(2010-07-17 ساعت 18:17)ADONIS نوشته:  آقا بابک من یه سوال دارم که خودم جوابش رو دقیق نمیدونم ...اگر شما که جبهتون برای همه مشخص شده جواب بدین ممنون میشم :
شما از کدام رو انقدر با اطمینان کوروش و یا به طور کل تاریخ ایران رو گذشته ی خودتون میدونید ؟ آیا برای شما این امکان وجود داره که در خون هر ایرانی که اینک زیر لوای ایران به سر میبره ...ذره ای خون اعراب وجود نداشته باشه ؟
یا سرباز های روس و انگلیسی و هندی که در تاریخ معاصر لنگ اندازی میکردن ( به دلیل عدم وجود احساس و شعور در همگی پادشاهان و رهبران ایران) خونشون پاک شده ؟
1000 سال پیش محدوده ی جغرافیایی ایران چه جوری بود ؟ از کجا تا کجا ؟ الان چه جوریه ؟ ایرانی این وسط به چه کسانی اطلاق میشه ؟
هر کسی از ظن خود شد یار ما ... وز درون ما نجست اسرار ما ....
دوست و برادر گرامیم آدرس اشتباه ندهید ! گویا شما وطن پرستی را با نژاد پرستی اشتباه گرفته اید؟!
عرب و ترک و فارس و کرد و لر و بلوچ و گیلک و مازنی و ... حتی ان بیگانه ای که برای زندگانی درخاک ایران پناهی بگیرد و رو بسوی قبله ایرانیان نمازی بگذارد ایرانی است ، چه کسی گفته که وطن پرستی ، نژاد پرستی است ؟ ایرانیان از هزاره های پیش مردمانی مهمان نواز بوده اند و خواهند ماند ، و فراموش نکنیم ارزش و توانمندی هرملتی و کشوری در همین نکته نهفته است ، اما به شرطی و ان اینکه قدر نان و نمک ان خاک و مردمش را بدانند ، حتی امریکایها و دیگران نیز اگر کسی را بخواهند بپذیرند ابتدا از او میخواهند که قسم یاد کند که بر ارزشها و میثاقهای ملی مردم و کشور امریکا وفادار بماند ( the principle of patriotism = اصل وطن پرستی ! ) پس نمیتوان و نباید ان کشور را به نژاد پرست بودن متهم کرد .
تشکر کنندگان: frozen mind ، shahram1347
سلام. عزيز برادر افغان ها رو جدا نمي دوني چرا بدمون مياد؟ تابلو ديگه. بدبخت گننده ي جوان هاي ايران به نظرت كدوم كشوره؟(اعتياد). نگين كه اختيار دست خود ادمه و به اونا ربطي نداره كه كاملا حرف بي خوديه.
نمي دونين كه چرا ما با عراقيا بديم؟(البته الان ديگه اقايون سنگ تموم دارن مي ذارن واسشون!!!)
نمي دونم شما سنت چقدره و ايا به زمان جنگ قد ميده يا نه يا اصلا چيزي برات تعريف كردن يا نه!! همون برادر هاي عراقي بودن كه خرم شهرو به خونين شهر تبديل كردن.همون عزيز هاي عراقي بودن كه روي ابادان و حلبچه بمب شيميايي ريختن. شما تا حالا بچه اي كه شيميايي شده رو از نزديك ديدي كه حس هم نوعيت گل كرده؟ مي فهمي شيميايي شدن يعني چي؟ مي فهمي هر شب خون بالا اوردن يعني چي؟ كدوم كشور بود كه اين همه جوان هاي ايراني رو به خاكو خون كشيد؟ مردم كدوم كشور بودند كه به زنها و دختر هاي حتي 15ساله ايراني هم رحم نكردنو بهشون ت.ج.ا.و.ز كردن؟ بعدشم گردن بريده و تو چاه؟
اصلا گاهي اوقات فكر ميكنم خدا هم تلافيه ايرانو رو سر عراقي ها در اوورده! من به شخصه وقتي تو اخبار ميبينم كه تو عراق چند نفر بخاطر منفجر شدن بمب مردن از خوشحالي بال در ميارم.
اره عزيز.اگه يه خورده عميق تر فكر كني مي فهمي كه چرا عراق جنگ زده اخ!!!!
حالا واقعه جنگي كه 300سال پيش بين ايران و افغانستان رخ داد و اتفاقاتي كه اونجا افتادو ايشالا خودتون ميدونين و البته دمه نادر شاه گرم كه همه شونو لتو پار كرد.
ما الان يه تاريخي داريم كه بهش افتخار مي كنيم.نسل هلي 1000سال ديگه چي دارن كه افتخار كنن؟ (دور از جون اين جمع!!) يه عده كف خارج؟ در ضمن adonisجان اگه بخوايم اين طوري فكر كنيم پس كلا كل دنيا 15رگه ميشن ديگه. اگه عربها 500سال پيش اومدن و به قول شما كارايي كردن .ايراني ها هم 1500ساله پيش رفتن يه جاهايي از جمله خدمت عرب هاي عزيز و يه كارايي كردن؟
پس قبل اينكه ما عرب بشيم اونا فارس بودن!!!!(البته اگه بخوايم از استدلال شما استفاده كنيم)
يه چيزي كه تو اين مدت تو اين سايت عضو شدم فهميدم اينه كه چرا اينقدر سنگه خارجي هارو به سينه ميزنن.همش فكر ميكنن ايران همش بده و هرچي اونجا هست خوبه.ارزوي موفقيت براي همه
باي
تشکر کنندگان:
(2010-07-17 ساعت 22:48)@Š!M نوشته:  
(2010-07-17 ساعت 16:32)babak2010 نوشته:  کدام درس گرفتن ؟ از چه چیزی سخن میگویید ؟ مگر شما نمیبیند آنها حتی حاضر به پرداخت کمترین حقی به کشورهای در حال توسعه نیستند

بنظر شما آنکس که در گذشته بسر میبرد آنانی نیستند که ملتهای محروم را با سیاست بازی های جاه طلبانه ابتدا به بیراهه میبرند و سپس با لشگر کشی های وحشیانه برای جبران همان بیراهه رفتنها با ( اشتباهات کوچکی که فرمودید! ) با میلیونها تن بمب و موشک به خاک و خون میکشند و لابد به راه راست هدایت میکنند ! بلکه این نیروهای ملی هستند که در جهل ، نادانی ، خرافه ، و گذشته بدرد نخور ! و افسانه امپراتوری زندگی میکنند ؟!
چه کسی طالبان و القاعده و رادیکالیسم اسلامی رو بر مردم افغانستان و جهان تحمیل کرد ؟ چه کسی اکنون در حال تاسیس پایگاههای نظامی برای ۲۰۰ سا ل آینده در آنجاست ؟!

حتما میدانید استعمار نو یعنی چه ؟

راستی میدانید هم اکنون که ما با هم در این مورد حرف میزنیم کشورهای غربی روزانه چند برنامه تلویزیونی و فیلم و سریال از تاریخ پر از تحریفشان را در گوش جهانیان زمزمه میکنند ؟ ، تاریخ یعنی درس از گذشته یعنی حافظه ، چیزی که بیگانه گان از ان بیمناک اند.


بیگانه ، بیگانه است فرقی بین اسکندر و اسلافش و اعرآب و مغول و امروز روس و انگلیس نیست ، ما ایرانی هستیم و زبان ، فرهنگ موسیقی معماری تاریخ و از همه مهمتر اسطوره داریم ، اسطوره یعنی اینکه ققنوس وار دوباره و دوباره از خاکستر خود برخواهیم خواست و ایرانی نوین را بر ناتوانیها و غفلتها و شکستهای دیروزمان بنا خواهیم کرد.

دوست عزیز شما از چه حقی صحبت می کنین؟ دقیقا علت بدبختی و عقب افتادگی کشورهای جهان سومی همینه که فکر می کنن همیشه بهشون ظلم شده،همه دنیا دشمن هستن و همه عالم حقشون رو خوردن و فقط نشستن و حرفای قشنگ قشنگ میزنن و مرتب میگن فلان باید حق ما رو بده

(بقول فرمایش شما) استعمارگران دیروز ،خیلی خوب از تاریخ درس گرفتن....شما فکر میکنی روزی که هیتلر ظهور کرد به مردم گفت من میخوام نسل یهودی رو منقرض کنم و من نژاد برتریم و بعد همه مردم المان براش هورا کشیدن و گفتن ایول هیتلر بریم همشون رو بسوزونیم ؟ خیر دوست عزیز ،هیتلر هم دقیقا با بازی با کلمات و برانگیختن حس غیرت و القای نژاد برتر و پررنگ کردن پیشینه نسل آریائی مردم رو تحریک کرد و کم کم المانیها باورشون شد چقد مظلوم واقع شدن و...........اما هیچ زمان هیچ المانی نمیدونست چی در سر هیتلره........حالا المان دیروز از اون روزا خیلی خوب درس گرفته چون خوب یادشه شعارهای رویاپونه یه نفر سالها کل دنیا رو درگیر جنگ کرد و دیگه کسی خواهان جنگ نیست .من به جرات ایرانی های امروز رو نژادپرست تر آلمانی های امروز میدونم .دقیقا همون جریانی که در المان اتفاق افتاد در ایران در حال شکل گیریه غافل از اینکه جنگها خیلی راحت با همین افکار پوسیده و غیرمنطقی شکل میگیرن!!!!!! اروپای امروز خیلی خوب جنگهای جهانی رو یادشه و برای همین هم مردمش با دیروز بسیار متفاوت هستن و تلاش میکنن دید تازه ای به جهان داشته باشن.جمعیت قابل توجهی از المان رو ترکهای جنگ زده تشکیل میدن.چنین اتفاقی رو در المان 50 سال پیش کی متصور بوده؟ کاش قبل از اینکه جنگی دیگه در بگیره به این پافشاری های اسطوره ای خاتمه بدیم.لازم نیست برای افتخار کردن به ایرانی بودنمون با غرور و تحکم اشتباهات سایرین رو بهشون گوشزد کنیم که اگه اینطور باشه خودمون محکومیم چرا که جز معدود کشورائی هستیم که با پیشینه تاریخی درخشان همه چیز رو با افراطها و تفریطهامون بر باد دادیم.هیچ کس مسبب خوشبختی و بدبختی کسی نیست این خود ما هستیم که زندگیمون رو میسازیم پس بجای استناد به تاریخ که مطمئنا همه بخشهای اون واقعیت نداره و درست روایت نشده بهتره فکری برای امروز و فردامون باشیم .

منظورتون از ملت محروم چیه؟محروم از مادیات یا محروم از عقل ؟ محرومیت مادی کشوری مسلما باعث سواستفاده کشورای دیگه نمیشه اما وقتی جامعه ایه از عقل و خرد کافی برخوردار نباشه زندگی خوبی در پیش نداره .مثل افریقا که از نظر ثروت خدادای بسیار غنیه اما متاسفانه بجای استفاده از این منابع ثروتشون رو میدن از غرب اسلحه میخرن و به جون هم میفتن.من اینو از سیاست جاه طلبانه کشوری نمیدونم بلکه از حماقت ملتی میدونم که نمیخوان ذره ای به خودشون زحمت بدن برای رسیدن به حقشون!

شما توجه کن در حال حاضر در کدوم مناطق دنیا جنگه ؟ مناطقی که ثروت داره؟؟؟ خیر.......مناطقی که دولت مردان و مردمی ضعیف و بدون فکر و متعصب یا خودخواه داره.

از ماست که بر ماست دوست عزیز وگرنه نه بقول معروف کار کار انگلیسهاست نه شوروی سابق نه روسیه و لاغیر ..خودمون با خودمون کردیم

شما با چه اطمینانی میگی تاریخ رو اونا تحریف کردن؟راویان تاریخ همگی پوسیدن و هر کشوری هم تاریخ رو با سلایق و رویاهای خودش ثبت کرده پس تاریخ همیشه و قطعی نمیتونه درست باشه پس چیزی که در اون شک وجود داره قابل استناد برای پیدا کردن مجرم و مقصرین تاریخی نیست !!!

جنگ خیلی وقته در دنیای مدرن تموم شده .این ما هستیم که با ساختن عباراتی مثل جنگ سرد و استعمار نو و برده داری مدرن و .............به ادامه جنگها دامن میزنیم

همه صحبتهاتون به کنار این بخش پایانی واقعا خیلی خیلی نا امیدکننده و خطرناکه .دقیقا همین طرز فکره که مناطقی از دنیا رو همیشه در حال جنگ باقی خواهد گذاشت....در دنیای امروز که مرزها کم کم معنای خودشون رو از دست میدن بیگانه و دشمنی وجود نداره اگه با درایت بدونیم و بتونیم برای خودمون دشمن تراشی نکنیم ..خیلی هم سخت نیست فقط کافیه از تریبون بیایم پائین و کمتر هر کشوری رو متهم به کار شیطانی بکنیم در غیر این صورت شک نکنین خاکسترتون هیچ وقت ققنوس نمیشه...بازم تاکید میکنم برای افتخار کردن به ملیت نیازی به متهم کردن سایرین یا جداسازی ملیتها و ناسیونالیست بودن نیست

تا دلی آتش نگیرد حرف جانسوزی نگوید ... حال ما خواهی اگر، از گفته ما جستجو کن !
شما از هر دری سخنی دارید و از هر مجمری آتشی ! دوست و هموطن عزیزم , کشور تنها یک سرزمین خالی نیست مفهومی بسیار بیشتر از آنچه شما میگویید دارد هر آنچه که در گستره ایران زمین رخ داده هوویت و شخصیت و معنای ایرانی بودن من و تو را معلوم میکند.
معلوم نیست شما چرا و چگونه به منطق اینچنین رسیده اید اما اگر منظورتان اینست که روزی بشریت در هم ادغام خواهد شد و یک نژاد باقی خواهد ماند ، انهم انسانهایی بدون تفاوت در زبان موسیقی فرهنگ ملیت و هر کس تنها یک نفر باشد انهم بدون هیچ گونه نشانه و مشخصه خاص که انسان بودن او را معین نماید ؟ چرا ؟
روزگاری حاکمان حزب کمونیستی شوروی که تفکرات انترناسیونالیستی را تبلیغ میکردند انسان را موجودی پست و خطرناک میدانستند که باید او را وادار کرد تا از همه علایق و تفاوتهایش بگذرد و همه انسانها به یک شکل در آیند تا بتوان انسانی جهانی ساخت ! و دیدیم که ان فکر چقدر مبتذل و بیمایه بود و عاقبتش چه شد .
انسان جهانی غیر از ان چیزی است که شما میفرمایید ، چون امروزه ژاپنیها ، چینیها ، فرانسویها و مردم دیگر کشورها به همان اندازه که جهانی هستند بر داشتن ملیت فرهنگ و ارزشهای خودشان پای می فشارند و معلوم نیست شما این همه جهان وطنی را برای چه میخواهید ?!
جوامع انسانی با گونه ها و فرهنگها و رفتارها وعادات شان زیبا هستند ، امروزه هیچ کشوری اجازه نمیدهد که دیگران زبان فرهنگ هویت موسیقی و هر آنچه را که باید با ان کشورش را شناخت از بین ببرد ، البته استعمار نو با گسترش فکر بی وطنی و دل بریدن از خاستگاههای بومی سعی در تسلط بر ملتها را دارد ، که این را با گسترش جهانی زبان ملی خود ( انگلیسی ) و نیز پول ( دلار و لیره ) و نیز فرهنگ ( انگلوفیل ) و حتی موسیقی و ارزشهای خود نوعی جهان وطنی را تبلیغ و القا میکند ، اما دیگر کشورهای جهان نیز بیکار ننشستند و میبینیم که چینیها ، هندیها ، اخیرا روسها و عربها و ترکها و لاتینها و آفریقاییها نیز دست بکار شده اند و با گسترش سرمایه گذاری در بخشهای مختلف سعی در تربیت نیروها و افزایش توانمندیهای ملی برای حفظ و نگهبانی از میراث تمدنی و ملیشان برآمده اند و البته کشور هایی نیز که از این قافله جا بمانند بزودی با بحران ملی _هویتی به تیول قدرتهای برتر فرهنگی تبدیل که رفته رفته با نفوذ اقتصادی و سیاسی و نظامی تجزیه و به بخشی از مستعمرات آنها تبدیل میشوند.
شما در مورد هیتلر هم سخنانی فرمودید که به سخنان ما ربطی نداشت اما توضیحش بی جا نیست .
هیتلر در کشوری ظهور کرد که مهد فلسفه ، موسیقی ، شعر ، ادبیات ، تاریخ ، هنر ، فرهنگ ، صنعت ، اقتصاد و در یک کلام رهبری دنیای مدرن آنروز , اروپا در قرن گذشته بود .
اما اینکه چرا و چگونه حزب ناسیونال سوسیال ( نازی ) تاسیس شد و رسالت خود را مبارزه با استعمار انگلیس و فرانسه اعلام کرد ، در این مجال نمیگنجد ، اما میتوان به این نکته بسیار ظریف اشاره کرد که بر خلاف انگلیسها و فرانسویها که تقریبا در چهار گوشه دنیا دارای مستمره بوده و ملتهای بسیاری از هندی و چینی و حتی اروپایی تا آفریقایی و حتی آمریکایی ها ( امریکا بعد از انقلاب کبیر فرانسه و با حمایت انقلابیون فرانسوی توانست در جنگهای استقلال به رهبری آبراهام لینکلن از چنگال استعمار انگلیس رهایی یابد ) رو به بردگی گرفته و به میخ کشیده بودند , آلمان هیچگاه هیچ کشوری را تا زمان ( ظهور هیتلردر آلمان ) با وجود توانمندی نظامی و اقتصادی تسخیر و به مستعمره خود تبدیل نکرده بود.
در درگیریهایی (جنگ اول جهانی در سالهای ۱۹۱۴ تا ۱۹۱۸ ) که در ابتدای قرن بیستم برای تصرف و تقسیم مستعمرات بیشتر بین دولتهای سرمایه داری در گرفت المانها قربانی اصلی ان جنگ شدند ( طبق پیمان ورسای آلمان را به چند بخش بین انگلیس و فرانسه تقسیم کردند که این تقسیم نیز با ایجاد کانال دانتزیگ عملا آلمان را به دو شقه تقسیم میکرد , ارتش و نیروهای مسلح آلمان منحل بانکها ورشکست و مایملک ملت آلمان را به یغما بردند ) و این کینه از یهودیان بانکدار ثروتمند که متحد انگلیسها بودند بعدها در زمان ظهور هیتلر به عنوان یک تسویه حساب تاریخی منجر به فجایع وحشتناکی شد ، اما نباید فراموش کرد که سهم دیگر کشورهای سرمایه داری از ان جنایات ضد بشری کمتر از آلمان نبوده و نیست .
تشکر کنندگان: frozen mind ، mahdis
(2010-07-18 ساعت 11:30)hassanrouhi نوشته:  سلام. عزيز برادر افغان ها رو جدا نمي دوني چرا بدمون مياد؟ تابلو ديگه. بدبخت گننده ي جوان هاي ايران به نظرت كدوم كشوره؟(اعتياد). نگين كه اختيار دست خود ادمه و به اونا ربطي نداره كه كاملا حرف بي خوديه.
نمي دونين كه چرا ما با عراقيا بديم؟(البته الان ديگه اقايون سنگ تموم دارن مي ذارن واسشون!!!)
نمي دونم شما سنت چقدره و ايا به زمان جنگ قد ميده يا نه يا اصلا چيزي برات تعريف كردن يا نه!! همون برادر هاي عراقي بودن كه خرم شهرو به خونين شهر تبديل كردن.همون عزيز هاي عراقي بودن كه روي ابادان و حلبچه بمب شيميايي ريختن. شما تا حالا بچه اي كه شيميايي شده رو از نزديك ديدي كه حس هم نوعيت گل كرده؟ مي فهمي شيميايي شدن يعني چي؟ مي فهمي هر شب خون بالا اوردن يعني چي؟ كدوم كشور بود كه اين همه جوان هاي ايراني رو به خاكو خون كشيد؟ مردم كدوم كشور بودند كه به زنها و دختر هاي حتي 15ساله ايراني هم رحم نكردنو بهشون ت.ج.ا.و.ز كردن؟ بعدشم گردن بريده و تو چاه؟
اصلا گاهي اوقات فكر ميكنم خدا هم تلافيه ايرانو رو سر عراقي ها در اوورده! من به شخصه وقتي تو اخبار ميبينم كه تو عراق چند نفر بخاطر منفجر شدن بمب مردن از خوشحالي بال در ميارم.
اره عزيز.اگه يه خورده عميق تر فكر كني مي فهمي كه چرا عراق جنگ زده اخ!!!!
حالا واقعه جنگي كه 300سال پيش بين ايران و افغانستان رخ داد و اتفاقاتي كه اونجا افتادو ايشالا خودتون ميدونين و البته دمه نادر شاه گرم كه همه شونو لتو پار كرد.
ما الان يه تاريخي داريم كه بهش افتخار مي كنيم.نسل هلي 1000سال ديگه چي دارن كه افتخار كنن؟ (دور از جون اين جمع!!) يه عده كف خارج؟ در ضمن adonisجان اگه بخوايم اين طوري فكر كنيم پس كلا كل دنيا 15رگه ميشن ديگه. اگه عربها 500سال پيش اومدن و به قول شما كارايي كردن .ايراني ها هم 1500ساله پيش رفتن يه جاهايي از جمله خدمت عرب هاي عزيز و يه كارايي كردن؟
پس قبل اينكه ما عرب بشيم اونا فارس بودن!!!!(البته اگه بخوايم از استدلال شما استفاده كنيم)
يه چيزي كه تو اين مدت تو اين سايت عضو شدم فهميدم اينه كه چرا اينقدر سنگه خارجي هارو به سينه ميزنن.همش فكر ميكنن ايران همش بده و هرچي اونجا هست خوبه.ارزوي موفقيت براي همه
باي


صحبتهای شما واقعا خیلی سطحی و در حد بحث نیست فقط برای اینکه پرسش هاتون رو بدون پاسخ نذارم....شما در حال محاکمه این و اون برای بدبختی های کشورتون هستین.افغانستان ال کرد عراق بل کرد !!!! با قاطعیت میگم همه چی دست خودمونه.چرا خود افغانها به اندازه ایرانی ها معتاد ندارن ؟
محض اطلاع شما عرض کنم که کودکی من 8 سال تمام هدر شد چراکه پدر من تمام طول جنگ رو روی ناوها در خلیج فارس بسر میبرد و چه بسا شاید مثل خیلی های دیگه کشته میشد و آب از اب تکون نمیخورد پس من دلیل محکم تری برای کینه داشتن دارم اما کینه از چه کسی؟ از مسبب اصلی ،نه اون کسی که در ظاهر مقصر بنطر میاد و دوست داشتن مقصر جلوه بدن.....پدر من در دولتی جنگید که هیچ نقشی در آموزش و ارتقای اون نداشت و هیچ هزینه ای براش نکرده بود و در اینده هم نکرد اما نه بخاطر مشتی احمق بلکه فقط بخاطر مردمش انجام وظیفه کرد که البته من خیلی وقتا فکر میکنم خیلی از این مردم لایق نیستن و کاش پدر من و امثال پدر من نبودن تا برخی می دیدن چه بر سر ایران می اومد.برخلاف اونچه هم که در فیلمهای حماسی به خورد ما میدن کسائی که برای ایران جنگیدن مشتی نوجوون بسیجی نبودن که 100 تا خمپاره می خورن اما خم به ابرو نمیارن و با لبخند اشهدشون رو میگن.خیر غالب این افراد ارتشی های آموزش دیده و بسیار کارآمد بودن که اینم از نقشه های عزیزان برای پاکسازی چنین ارتش مدرنی بود تا بعد بتونن نیروهای خودشون رو جایگزین کنن تا مبادا خطری از طرف ارتش تهدیدشون کنه وگرنه کجای دنیا هزار مدل ارتش با نامهای مختلف شما می بینین مگر در کشورائی که..........(پس نفرمائین عراقی دشمنه عرب دشمنه انگلیسی دشمنه،دشمن در چند قدمی شماست)راستی نفرمودین جنگ تحمیلی !!!!! رو انگلیس ها راه انداختن یا عراقی ها ؟؟؟ جواب شما :هیچ کدام....جنگ رو پافشاری احمقانه عده ای برای تصاحب قدرتی که بدجور برای قد و قواره شون گشاد بود راه انداختن و در این جنگ کلی از نیروهای ارزشمند دوره دیده از دست رفت...ارتشی های دوره دیده در ایتالیا و امریکا و انگلیس کجا و ارتشی های دوره دیده در...................کجا...بجای اینکه مثل یه قاضی بدون پرونده انگشت اتهام به طرف این و اون بگیرین چراها رو پیدا کنین....همه کشورا جنگ رو تجربه کردن اما فقط 5 کشور در دنیا جنگ شیمیائی رو تجربه کرده!!! این سوال برانگیز نیست براتون؟؟؟ ....ژاپنی که هر سال واقعه هیروشیما رو به دنیا یاداوری میکنه چرا به دنیا نمیگه جه نقشه ای در سر داشته و در جنگ با امریکا چه کرد که اون بلا سرش اومد؟ شرمنده که من مثل شما عمیق فکر نمیکنم تا کینه های بی فایده 5000 ساله رو با خودم یدک بکشم اما شک نکنین جنگ رو بعنوان دختر یه نظامی خیلی بهتر از شما تحلیل میکنم.حالا باز با افتخار بشین و بگو من از عراقی متنفرم از افغانی متنفرم.اگه جوونای مملکت کمی از مغرشون استفاده میکردن به سمت اعتیاد نمیرفتن .اشتباهات و بی فکری های خودمون رو به پای دیگران ننویسیم.بازم تاکید میکنم بجای اینکه به تاریخمون بنازیم کمی مثل اونا عمل کنیم اوضاعمون خیلی بهتر میشه در ایران باستان این کلمات قصار شما اصلا مفهومی نداشته که اون امپراطوری با اون تنوع نژادی بدون جنگ دووم آورد .من در عجبم با این علاقتون به تاریخ چرا دقیقا عکس اون عمل می کنین؟


شما یه کشور نام ببرین که ایرانی جماعت ازش بدش نمیاد؟ یا اینکه باز تاریخ رو شخم میزنین و میگین 10 هزار سال پیش پادشاه فلان کشور اینکارو کرده پس تا ابد دشمنه؟؟؟ من هم بدلیل صدمان جبران ناپذیری که اعراب به کشورم وارد کردن مثل خیلی از ایرانی های دیگه دل خوشی از اعراب ندارم اما آیا این اشتباهات رو میشه به نام همه نوشت؟ در اینکه اعراب همیشه در طول تاریخ بدنبال تهاجم و تسلط بودن هیچ بحثی نیست (هرچند کشورگشائی و گسترش قلمرو از آرزوها و اهداف همه قدرتها بوده و مختص اعراب نیست) اما اونچه اعراب رو با بقیه کشورا متمایز میکنه اینه که هنوز اعراب از تاریخ درس نگرفتن شاید برای اینکه خیلی در جنگها آسیب ندیدن و همچنان طرزفکر خودشون رو از هزاران سال پیش حفظ کردن .....شما وضعشون رو ببینین.نیازی هم به نفرین و ناله برای منفجر شدن چند عراقی از طرف شما نیست چون حماقتهای خودشون گورشون رو میکنه و تا ابد در جنگ بسر خواهند برد و روی ارامش رو نمی بینن و مهم نیست چقد ثروت داشته باشن.متاسفانه ایرانی ها هم کم کم دارن دچار این تفکرات مخرب و بی منطق میشن و از همین الان هم اثار سوئش رو دارین در ایران بخوبی می بینین

(2010-07-18 ساعت 11:57)babak2010 نوشته:  معلوم نیست شما چرا و چگونه به منطق اینچنین رسیده اید اما اگر منظورتان اینست که روزی بشریت در هم ادغام خواهد شد و یک نژاد باقی خواهد ماند ، انهم انسانهایی بدون تفاوت در زبان موسیقی فرهنگ ملیت و هر کس تنها یک نفر باشد انهم بدون هیچ گونه نشانه و مشخصه خاص که انسان بودن او را معین نماید ؟ چرا ؟
روزگاری حاکمان حزب کمونیستی شوروی که تفکرات انترناسیونالیستی را تبلیغ میکردند انسان را موجودی پست و خطرناک میدانستند که باید او را وادار کرد تا از همه علایق و تفاوتهایش بگذرد و همه انسانها به یک شکل در آیند تا بتوان انسانی جهانی ساخت ! و دیدیم که ان فکر چقدر مبتذل و بیمایه بود و عاقبتش چه شد .
من نگفتم با کم رنگ شدن مرزها نژادها ادغام میشن بلکه با پدیده مهاجرت و تکامل ذهنی بشر مفهوم نژادپرستی کم رنگ میشه و کشورای عاقل از جنگ و همه عواملی که باعث جنگ میشه دوری می کنن چون منابع و ثروتها محدود و رو به اتمامه و حتی کشورای ثروتمند هم توان این رو نخواهند داشت که هم به جنگ بپردازن و همه رفاه و امنیت جامعه رو تامین کنن.
تشکر کنندگان: seravin ، usa.lover ، kianoush ، laili ، shahram1347 ، aazitaa

(2010-07-18 ساعت 14:30)@Š!M نوشته:  صحبتهای شما واقعا خیلی سطحی و در حد بحث نیست فقط برای اینکه پرسش هاتون رو بدون پاسخ نذارم....شما همچنان در حال محاکمه این و اون برای بدبختی های کشورتون هستین.افغانستان ال کرد عراق بل کرد !!!! با قاطعیت میگم همه چی دست خودمونه.چرا خود افغانها به اندازه ایرانی ها معتاد ندارن ؟
محض اطلاع شما عرض کنم که کودکی من 8 سال تمام هدر شد چراکه پدر من تمام طول جنگ رو روی ناوها در خلیج فارس بسر میبرد و چه بسا شاید مثل خیلی های دیگه کشته میشد و آب از اب تکون نمیخورد پس من دلیل محکم تری برای کینه داشتن دارم اما کینه از چه کسی؟ از مسبب اصلی ،نه اون کسی که در ظاهر مقصر بنطر میاد و دوست داشتن مقصر جلوه بدن.....پدر من در دولتی جنگید که هیچ نقشی در آموزش و ارتقای اون نداشت و هیچ هزینه ای براش نکرده بود و در اینده هم نکرد اما نه بخاطر مشتی احمق بلکه فقط بخاطر مردمش انجام وظیفه کرد که البته من خیلی وقتا فکر میکنم خیلی از این مردم لایق نیستن و کاش پدر من و امثال پدر من نبودن تا برخی می دیدن چه بر سر ایران می اومد.برخلاف اونچه هم که در فیلمهای حماسی به خورد ما میدن کسائی که برای ایران جنگیدن مشتی نوجوون بسیجی نبودن که 100 تا خمپاره می خورن اما خم به ابرو نمیارن و با لبخند اشهدشون رو میگن.خیر غالب این افراد ارتشی های آموزش دیده و بسیار کارآمد بودن که اینم از نقشه های عزیزان برای پاکسازی چنین ارتش مدرنی بود تا بعد بتونن نیروهای خودشون رو جایگزین کنن تا مبادا خطری از طرف ارتش تهدیدشون کنه وگرنه کجای دنیا هزار مدل ارتش با نامهای مختلف شما می بینین مگر در کشورائی که..........(پس نفرمائین عراقی دشمنه عرب دشمنه انگلیسی دشمنه،دشمن در چند قدمی شماست)راستی نفرمودین جنگ تحمیلی !!!!! رو انگلیس ها راه انداختن یا عراقی ها ؟؟؟ جواب شما :هیچ کدام....جنگ رو پافشاری احمقانه عده ای برای تصاحب قدرتی که بدجور برای قد و قواره شون گشاد بود راه انداختن و در این جنگ کلی از نیروهای ارزشمند دوره دیده از دست رفت...ارتشی های دوره دیده در ایتالیا و امریکا و انگلیس کجا و ارتشی های دوره دیده در...................کجا...بجای اینکه مثل یه قاضی بدون پرونده انگشت اتهام به طرف این و اون بگیرین چراها رو پیدا کنین....همه کشورا جنگ رو تجربه کردن اما فقط 5 کشور در دنیا جنگ شیمیائی رو تجربه کرده!!! این سوال برانگیز نیست براتون؟؟؟ ....ژاپنی که هر سال واقعه هیروشیما رو به دنیا یاداوری میکنه چرا به دنیا نمیگه جه نقشه ای در سر داشته و در جنگ با امریکا چه کرد که اون بلا سرش اومد؟ شرمنده که من مثل شما عمیق فکر نمیکنم تا کینه های بی فایده 5000 ساله رو با خودم یدک بکشم اما شک نکنین جنگ رو بعنوان دختر یه نظامی خیلی بهتر از شما تحلیل میکنم.حالا باز با افتخار بشین و بگو من از عراقی متنفرم از افغانی متنفرم.اگه جوونای مملکت کمی از مغرشون استفاده میکردن به سمت اعتیاد نمیرفتن .اشتباهات و بی فکری های خودمون رو به پای دیگران ننویسیم.بازم تاکید میکنم بجای اینکه به تاریخمون بنازیم کمی مثل اونا عمل کنیم اوضاعمون خیلی بهتر میشه در ایران باستان این کلمات قصار شما اصلا مفهومی نداشته که اون امپراطوری با اون تنوع نژادی بدون جنگ دووم آورد .من در عجبم با این علاقتون به تاریخ چرا دقیقا عکس اون عمل می کنین؟


شما هنوز جواب منو ندادین یه کشور نام ببرین که ایرانی جماعت ازش بدش نمیاد؟ یا اینکه باز تاریخ رو شخم میزنین و میگین 10 هزار سال پیش پادشاه فلان کشور اینکارو کرده پس تا ابد دشمنه؟؟؟ من هم بدلیل صدمان جبران ناپذیری که اعراب به کشورم وارد کردن مثل خیلی از ایرانی های دیگه دل خوشی از اعراب ندارم اما آیا این اشتباهات رو میشه به نام همه نوشت؟ در اینکه اعراب همیشه در طول تاریخ بدنبال تهاجم و تسلط بودن هیچ بحثی نیست (هرچند کشورگشائی و گسترش قلمرو از آرزوها و اهداف همه قدرتها بوده و مختص اعراب نیست) اما اونچه اعراب رو با بقیه کشورا متمایز میکنه اینه که هنوز اعراب از تاریخ درس نگرفتن شاید برای اینکه خیلی در جنگها آسیب ندیدن و همچنان طرزفکر خودشون رو از هزاران سال پیش حفظ کردن .....شما وضعشون رو ببینین.نیازی هم به نفرین و ناله برای منفجر شدن چند عراقی از طرف شما نیست چون حماقتهای خودشون گورشون رو میکنه و تا ابد در جنگ بسر خواهند برد و روی ارامش رو نمی بینن و مهم نیست چقد ثروت داشته باشن.متاسفانه ایرانی ها هم کم کم دارن دچار این تفکرات مخرب و بی منطق میشن و از همین الان هم اثار سوئش رو دارین در ایران بخوبی می بینین

ضمنا من نگفتم با کم رنگ شدن مرزها نژادها ادغام میشن بلکه با پدیده مهاجرت و تکامل ذهنی بشر مفهوم نژادپرستی کم رنگ میشه و کشورای عاقل از جنگ و همه عواملی که باعث جنگ میشه دوری می کنن چون منابع و ثروتها محدود و رو به اتمامه و حتی کشورای ثروتمند هم توان این رو نخواهند داشت که هم به جنگ بپردازن و همه رفاه و امنیت جامعه رو تامین کنن.
شب تاریک و بیم موج و گردابی چنین حایل ... کجا دانند حال ما سبکباران ساحلها
روزی که دریادار ( بایندر ؛ فرمانده نیری دریایی ایران در سال ۱۳۲۰ ) فرمانده نیروی دریایی ایران در خلیج فارس اخطار ناوشکنهای متجاوز انگلیس به آبهای ایران رو مبنی بر تسلیم نادیده گرفت و قهرمانانه چون آریو برزن و بابک و مازیار و مرداویج ، .. ازمرزهای آبی خاکی ایران با اهدا جان خویش دفاع کرد شاید نمیدانست که چند دهه دیگر دریابانان ایران با ناوشکن های سهند و سبلان و جوشن و پیکان باز راه بر بیگانه گان خواهند بست و بر پیمان وطن پرستی بی ادعا جان خویش را فدای کشور خود خواهند نمود .
بدون شک او میدانست بیشتر از چند ساعتی نخواهد توانست در زیر آتش ناوشکنهای نیروی دریایی انگلستان که برای اشغال ایران آماده شده بودند بایستد اما او نامش پرغرور و جاوید درحافظه ایرانیان چون دیگر قهرمانان دفاع از آب و خاک ایران زمین تا به ابد ماند که اگر وجود وطن فروشانی که ارتش ایران را بیدفاع و پشتوانه تسلیم بیگانگان کردند نبود ، شاید نقشه سیاسی امروز دنیا طور دیگری می بود.
باری شما از هر دری سخنی دارید و من فرصت پاسخ گویی به همه اتهامات شما را ندارم پس بصورت گزینه ای پاسخ میدهم .
۱. ژاپن میخواست که غربیها پایشان را از مشرق زمین کوتاه کنند با این فرضیه که حضور استعمار آنان جز نکبت برای مردم مشرق نداشته و نخواهد داشت ، هر چند که رفتار ژاپن بسیار تند بود اما جوابش بمب اتم نبود ؟! بمبی که نه ان صدها هزار نفر را که میلیونها انسان را به کام مرگ کشاند و آثارش هنوز بر روح و جان ژاپنی ها و هر انسان آزاده ای سنگینی میکند و هیچکس نمیتوانند این جنایت بزرگ و ننگین ضد بشری را در وجدان انسانهایی آگاه بی پاسخ بگذارد .
۲ .اعراب همین چند نفر حاکم مرتجع یا چند تروریست عرب نیستند ، چه بسیار در آنها انسانهای باشرف و آزاده و پاکی که در کسوت انسان دوستان به بشریت خدمت کرده و میکنند ، اگر چه که ما زخمها از حمله اعراب بر سینه داریم اما نمیتوانیم گناه دیگرانی را بر دامن افرادی دیگر چون صرفآ عربی صحبت میکنند بگذاریم چون این عین نژاد پرستی است ، در ضمن گناه مردمی که با بمب تکه تکه میشوند را به حساب تروریست بودنشان نگذارید چون در حوادث تروریستی این مردم عادی کوچه بازار و زنان و کودکان بیگناه هستند که قربانی میشوند نه تروریستهای جنایتکار !
۳ . اما در مورد انگلیس ، اگر ما از دولت انگلیس بخاطر جنایات و دشمنیهایش آسیب فراوان دیده ایم دلیل نمیشود که نسبت به مردم انگلیسی زبان نفرت پیدا کنیم ، بلکه از عملکرد بعضی از رهبران سیاست پیشه و تاجر منش ان کشور که برای مردم و کشور ما زیان و مشکل به بار آورده اند تبری و دوری میجوییم , و این راهم باید اضافه کرد که همه رهبران غربی دچار روحیه استعماری نیستند و گاها هم در میان آنها انسانهای دموکرات و طرفدار آزادی پیدا میشوند که سعادت و خوشبختی را نه فقط برای ملت خویش بلکه برای همه مردم دنیا حداقل در دل آرزو میکنند.
تشکر کنندگان: shahram1347 ، mahdis ، frozen mind
(2010-07-18 ساعت 17:35)babak2010 نوشته:  باری شما از هر دری سخنی دارید و من فرصت پاسخ گویی به همه اتهامات شما را ندارم پس بصورت گزینه ای پاسخ میدهم .

اعراب همین چند نفر حاکمان مرتجع عرب یا چند تروریست عرب نیستند ، چه بسیار در آنها انسانهای باشرف و آزاده و پاکی که در کسوت مردم انسان دوست به بشریت خدمت کرده و میکنند ، اگر چه که ما زخمها از حمله اعراب بر سینه داریم اما نمیتوانیم گناه دیگرانی را بر دامن افرادی دیگر چون صرفآ عربی صحبت میکنند بگذاریم چون این عین نژاد پرستی است ،

جالبه شما در طول تاپیک کل دنیا رو متهم به خونخواری کردین و حالا میگین من به شما اتهام میزنم؟ چه اتهامی دوست عزیز ؟ شما یه سری نظر داشتین و منم یه سری سوال و فقط سوالاتم رو از شما پرسیدم

منم دقیقا حرفم همین چیزا بود که نهایتا توی این پست شما بهش اشاره کردین.با تشکر از توجه شما
تشکر کنندگان: aazitaa
(2010-07-18 ساعت 18:22)@Š!M نوشته:  
(2010-07-18 ساعت 17:35)babak2010 نوشته:  باری شما از هر دری سخنی دارید و من فرصت پاسخ گویی به همه اتهامات شما را ندارم پس بصورت گزینه ای پاسخ میدهم .

اعراب همین چند نفر حاکمان مرتجع عرب یا چند تروریست عرب نیستند ، چه بسیار در آنها انسانهای باشرف و آزاده و پاکی که در کسوت مردم انسان دوست به بشریت خدمت کرده و میکنند ، اگر چه که ما زخمها از حمله اعراب بر سینه داریم اما نمیتوانیم گناه دیگرانی را بر دامن افرادی دیگر چون صرفآ عربی صحبت میکنند بگذاریم چون این عین نژاد پرستی است ،

جالبه شما در طول تاپیک کل دنیا رو متهم به خونخواری کردین و حالا میگین من به شما اتهام میزنم؟ چه اتهامی دوست عزیز ؟ شما یه سری نظر داشتین و منم یه سری سوال و فقط سوالاتم رو از شما پرسیدم

منم دقیقا حرفم همین چیزا بود که نهایتا توی این پست شما بهش اشاره کردین.با تشکر از توجه شما
اتهامات شما بسیار و غیر قبل شمارش هستند ، البته من تلاش کردم که مانند شما از جاده انصاف منحرف نشوم !؟ اما اگر میخواهید بدانید که کجا من را به چیز دیگری متهم کردید کافی است تنها همین نوشته خودتان رجوع کنیم چون من در تمام نوشته هایم هیچ گاه کسی رو به خونخواری متهم نکردم ! و تنها سعی نمودم که به سخنان تان جوابی درخور و شایسته بدهم .
کامیاب باشید
تشکر کنندگان: frozen mind
(2010-07-18 ساعت 18:34)babak2010 نوشته:  اتهامات شما بسیار و غیر قبل شمارش هستند ، البته من تلاش کردم که مانند شما از جاده انصاف منحرف نشوم !؟ اما اگر میخواهید بدانید که کجا من را به چیز دیگری متهم کردید کافی است تنها همین نوشته خودتان رجوع کنیم چون من در تمام نوشته هایم هیچ گاه کسی رو به خونخواری متهم نکردم ! و تنها سعی نمودم که به سخنان تان جوابی درخور و شایسته بدهم .
کامیاب باشید

(2010-07-15 ساعت 12:08)babak2010 نوشته:  چند سال در کشورهای اروپایی هم زندگی کردم و هیچوقت خودم رو در مقابل فرهنگ یا داشته های اونها نباختم ) اما بدم هم نمیاد برم امریکا روهم ببینم یا برای زندگی مدتی اونجا باشم ( چون کشوری با ارزشهای جهانی است ، یعنی این کشور به خاطر داشتن فرهنگها و ملیتهای گوناگون دارای توانمندی جهانی شده برعکس چند کشور استعماری ورشکسته اروپایی مانند انگلیس و فرانسه که در توهم جهان اول ماندن هستند ) ، خوب گرین کارد هم البته یه امتیازه نه یک ارزش والای انسانی ؟!

(2010-07-17 ساعت 16:32)babak2010 نوشته:  اما پایان عصر استثمار و استعمار هنوز در هیچ جایی اعلان نشده و هنوز مناسبات حاکم بر جهان را همان گروه ۵+۱ تعیین می نمایند ( استعمارگران پیشین ) ! فراموش نکنیم کشور آلمان که صاحب بزرگترین اقتصاد دموکراسی صنعتی دنیا بر حسب سرانه در دنیاست در طی ۹۰ سال اخیر رنج و درد و عذابی که با ۲ جنگ جهانی و تحریم و تقسیم ارضی متحمل شده امروزه تنها باید آن ۱ در کنار ۵ تای دیگر سران دنیا باشد ؟! آنهم آلمانی که حتی غربیها همیشه حسرت داشتن توانمندیها و سازماندهی نیروی اجتماعی اش در صنعت اقتصاد و پیشرفت را داشته اند !
اما کدام درس گرفتن ؟ از چه چیزی سخن میگویید ؟ مگر شما نمیبیند آنها حتی حاضر به پرداخت کمترین حقی به کشورهای در حال توسعه نیستند و با ایجاد نوسانات ارزی و پولی مالی اقتصاد کشورهای رو به رشد را دچار چه بحرانهایی کرده اند ؟ پس چگونه و چرا ما باید بپذیریم آن مناسبات تمام شده ؟ مگر سیستمهای اقتصادی و سازمانهای پولی مالی که با بانکها ، بنگاهها و موسسات بزرگ که با دادن وام اعتبار و قرضه اقتصاد دنیا را میبلعند تعطیل شده اند ؟! یا بودجه ها و هزینه های چند صد میلیارد دلاری نظامی و ساخت اسلحه و فروش ان به کشورهای بحرانی کارشان تخته شده است ؟
بنظر شما آنکس که در گذشته بسر میبرد آنانی نیستند که ملتهای محروم را با سیاست بازی های جاه طلبانه ابتدا به بیراهه میبرند و سپس با لشگر کشی های وحشیانه برای جبران همان بیراهه رفتنها با ( اشتباهات کوچکی که فرمودید! ) با میلیونها تن بمب و موشک به خاک و خون میکشند و لابد به راه راست هدایت میکنند ! بلکه این نیروهای ملی هستند که در جهل ، نادانی ، خرافه ، و گذشته بدرد نخور ! و افسانه امپراتوری زندگی میکنند ؟!
چه کسی طالبان و القاعده و رادیکالیسم اسلامی رو بر مردم افغانستان و جهان تحمیل کرد ؟ چه کسی اکنون در حال تاسیس پایگاههای نظامی برای ۲۰۰ سا ل آینده در آنجاست ؟! به راستی شما فکر میکنید آنها در پی چه آمده اند ؟ اگر اینگونه است که در آفریقا القاعده و گروه الشباب و دادگاههایشان بیداد میکنند ؟ پس چرا آنجا نمیروند ؟ چون در افغانستان ۴۰۰۰ میلیارد $ ثروت در جا ( مس ، نیکل ، گاز ، اورانیم ، ... ) براورد شده و آفریقا دیگر چیز دندان گیری برای چاپیدن ندارد ! ( فراموش نکنیم همین افغانستان بخشی از خراسان بزرگ با اشتراکات زبانی قومی فرهنگی اعتقادی مردم ساکن و صاحب فلات ایران است که با تبانی انگلیس و روسیه و شرکا در ۱۵۰-۱۶۰ سال پیش جدا شد و نیمش به نام تاجیکستان سهم روسها و نیم دیگرش همین افغانستان سهم انگلیس شد .


بیگانه ، بیگانه است فرقی بین اسکندر و اسلافش و اعرآب و مغول و امروز روس و انگلیس نیست ،

(2010-07-16 ساعت 11:59)babak2010 نوشته:  ۴. تحریک دولت عراق به جنگ با ایران و فراهم سازی و بستر سازی تبلیغی و رسانه ای ان جنگ خانمان برانداز که منجر به نابودی زیرساخت ها و سرمایه های انسانی ، مالی و ملی ایران به ارزش ۲۰۰۰ میلیارد دلار و نابودی ۱/۳ نیروی جوان و فرار بیش از ۵۰۰ هزار از نخبگان کشور به کشورهای غربی شد ( ودر بیش از دهها نشست سران کشورهای اروپائی و غربی در آنزمان هیچگاه برای پایان دادن به جنگ بین ایران و عراق کوچکترین عمل سیاسی و دیپلماتیک صورت ندادند و برعکس با فروش سلاح یا کرایه دادن هواپیما و فروختن اطلاعات جنگی زمینه ادامه آنرا فراهم کردند .

فکر میکنم اتهامات شما خیلی بی شمارتر شد !
نمیدونم وقتی همه بدبختی های مردم و ملتمون رو گردن بقیه کشورا بندازیم و براحتی آب خوردن دیگران رو استعمارگر و چپاولگر بدونیم این یعنی چی؟احیانا این اتهام زدن نیست؟
در پایان دنیا خیلی شانس اورد که شما تحلیلگر مسایل نظامی یا جنگی نشدین وگرنه همه رو بغیر از ایرانیان آریائی گردن زده بودین بنابراین با تشکر از خوش انصافی تون
موفق و معتدل باشین دوست عزیز
تشکر کنندگان: laili ، aazitaa
دوستان خیلی وقته که این بحث از طرف بابک بصورت غیر منطقی داره دنبال میشه و واقعا هم فایده نداره چون کسی رو که خوابیده میشه بیدار کرد ؛ ولی کسی رو که خودشو به خواب زده نه.
2010AS3xxx
تشکر کنندگان: یه مهاجر ، User ، laili ، kianoush ، usa.lover ، b!ta ، babak2010 ، nastaran86 ، aazitaa
يكي اينجا هست بهم بگه كه چرا غربي هارو بالاتر از ايران ميدونين؟ احتمالا يادتون رفته كه همون امريكا كه در مقابل خيلي از كشور هاي ديگه از نظر زندگي و امنيت عددي هم نيست دارن ايراني ها مي چرخونن.
گرچه ميدونم الان ميگين اگه اينجا بودن راننده تاكسي بودن. ولي اون امريكا جون بعضي ها هم اگه اروپايي ها نبود هنوز بايد گاو چرون بودند!!!!
اينكه ميگين در مورد عراقي ها خودشون نخواستند جنگ كنند
به فرض هم كه امريكايي ها و انگليس ها زورشون كردند.اما حتما زورشون نكردند كه به دختر 15ساله ايراني تجاوز كنند؟
شايد به نظر شما من نژاد پرست باشم.اما من از كل اعراب نفرت دارم. چه اوني كه تو عراقه.چه اوني كه الان تو اعماق دريا تو زير دريايي پي تحقيقات اينجور چيزاست.به خاطر خيلي از چيزا؟دلايل خاص خودمم دارم كه به نظرم صد در صد درسته
در ضمن درصد معتادان افغانستان از ايران بيشتره!!!
واقعا دليل اين همه بيگانه پرستي اصلا برام روشن نيست.حالا اونهايي كه تا حالا سعادت نداشتن كه از ايران خارج شن ميگيم داغن و با ديدن 4تا فيلم هاليوودي كه مخصوصا براي جوان هاي جهان سوم ساخته شده فكر كردن كه امريكا بهشتو كلي لذت داره حرفي نيست. اونا كه الان دور از ايرانن و مخصوصا امريكا تشريف دران ديگه انتظار نمي ره انقدر زود خودشونو ببازن(شايد نمك گير شدن.معلوم نيست)
طوري تو فروم هاي ديگه صحبت ميكنن كه انگار مدينه ي فاضلست امريكا. شايد از لحاظ خيلي چيزا امريكا بهتر از ايران باشه ولي يقينا ايران امن تره(امار سازمان ملل).گرچه الان ميگين ايراني ها امارو دست كاريش كردن.
در ضمن ايران با بلاروس مشكل نداره و كسي بدش نمياد. نمونه هاي ديگه زيادن
تشکر کنندگان: mahdis
من یک انسان هستم قبل از اینکه یک ایرانی باشم.


دوستان عزیز، کوروش، تخت جمشید و ایران باستان الان دیگر جزو میراث جهانی به شمار می آیند. یعنی اینکه فقط من و شما صاحب اون نیستیم. اتفاقا من فکر می کنم اگر کسی/کسانی/ملتی بخواد ادعا کنه که کوروش مال اونهاست باید آمریکایی ها و بسیاری از کشور های اروپایی باشند. چون طرز فکر اونها با اون چیزی که در باره کوروش گفته شده مشابه تره تا طرز فکر ما.

بهتره کمی از بالا به خودمون نگاه کنیم.
تشکر کنندگان: ADONIS ، یه مهاجر ، laili ، seravin ، kianoush ، shahram1347 ، wushu kung fu ، usa.lover ، b!ta ، aazitaa




کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان