کانال تلگرام مهاجرسرا
https://t.me/mohajersara







##### هشدار #####
به تاریخ ارسال مطالب دقت فرمایید.
شرایط و وضعیت پروسه ویزا دائم در حال تغییر است و ممکن است مطالب قدیمی شامل تغییراتی باشد.
راهنمایی جامع مهاجرت به آلمان
(2015-09-13 ساعت 17:01)سرباز هخامنشی نوشته:  
(2015-09-07 ساعت 13:12)rooya art نوشته:  سلام دوستان
اگر کسی ویزای تحصیلی یکی از کشور های عضو شنگن داشته باشه ،به غیر المان ،میتونه بعد از ورود به اون کشور قبل از ثبت نام دانشگاه و مراجعه به پلیس اون کشور ،بیاد المان و تقاضای پ نا ه ن د گ ی بده ،ممنون میشم راهنمایی بفرمایید...

درود دوست گرامی
اشتباه نکنین ویزای دانشجویی رو شما زمانی میتونین بگیرین که پذیرشی از دانشگاه اون کشور داشته باشین، مانند کشور آلمان که پس از گرفتن پذیرش به شما ویزای دانشجویی میدند.
اگر فردی از راه ویزا بخواد به کشوری در اروپا بره، و به آلمان بیاد برای پ ن ه ن د گ...امکانش زیاده که برگردوننتون به همون کشوری که ویزاشو گرفتین، و با این مشکلاتی که این روزهاست و شمار خیلی زیادی افراد جنگ زده میان به آلمان ******** خیلی دشوارتر شده، پرسشهایی ازتون میشه در آلمان که باید نشون بده چیزی شما رو تهدید میکرده، باید دلیلش روشن باشه که خودشون خیلی خوب آشنان با این چیزها،همینکه ویزا میگیرین از ایران خودش نشون میده دست کم آزادی رفتوآمد رو داشتین و درگیروبند نبودین، این ها دلیل هاییه که نمیگذاره شما به آسونی پذیرفته بشین.
من این راه رو پیشنهاد نمیکنم، به هر روی با انتگراسیون پ ن ا ه ...ایرانیان آلمان گفتگو کنین، ایرانیها مدیریتش رو دارن:
http://www.if-id.de/New/index.php
من پیشنهاد میکنم، از راه تخصص و دانش زبان آلمانی ویزای دانشجویی بگیرین، یا از راه کارت آبی با پیشینه کاریتون به آلمان مهاجرت کنین، و راه دیگریم هست بدون تخصص برای کارت آبی که پرستاری از سالمندان در خونه خودشون هست، که تنها نیاز به دانش زبان آلمانی داره.
باز م پرسشی بود درخدمتم.
http://www.bluecard-eu.de/eu-blue-card-g...ermit.html

http://www.dw.com/fa-ir/%DA%A9%D8%A7%D8%...a-15915131

http://www.dw.com/fa-ir/%DA%A9%D8%A7%D8%...a-16264921

سلام منونم از پاسختون ،برای من سوال هست که قبل از معرفی به سفارت و و پلیس اون کشور وقبل از گرفتن کارت اقامت تحصیلی و البته صبر کردن تا ویزای سه ماه مدتش تمام بشه و یک یا دو هفته قبل از تمام شدن ،شخص بیاد المان و مدتی اونجا باشه ،البته زمینی ....چطور میفهمن که از چه طریق امده ،و نگه که ویزای چه کشوری رو قبل گرفته ،مثل کسانی که از طریق توریستی میرن یونان یا ایتالیا بعد میرن المان ...اگه به این شکل باشه چطور به سفارت اون کشور برمیگردونند؟ ممنون میشم از راهنماییتون ،ببخشید با فیلتر شکن هم نتونستم سایت اینتراگسیون وارد بشم
پاسخ
تشکر کنندگان:
(2015-09-10 ساعت 02:17)سرباز هخامنشی نوشته:  
(2015-08-31 ساعت 14:55)shayrin نوشته:  سلام دوستان.
اینطور که من صفحات این پست رو خوندم و مشاهده کردم همین الآن قبل از اقدام پشیمون شدم!!
من لیسانس برق قدرت هستم.
تجربه کاری در شرکت خصوصی را دارم البته اون هم به مدت ۵-۶ ماه کار مرتبط با برق شبکه های توزیع.
25 ساله هستم، حال سوالی که برام پیش اومده اینه که تو رشته برق در کشور آلمان برای یه مهندس برق شرایط کاری و درآمد به چه صورته؟ برای کسی همانند من که تجربه ای نداره؟ آیا مثل ایران این شرایط وجو داره که جذبت کنن و حدود مثلاً ۲-۳ ماه کارآموزی باشی در اون شرکت کارخونه اداره و ... و بعد از اون در صورت راضی بودن از کارت جذب شی؟
آیا اصلاً همچین چیزهایی اونجا مثله اینجا مرسومه؟
این رو هم بگم که قصد اصلی من در اونجا تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد همین رشته به انضمام کار همزمان هست که خوب به نسبت درآمدی هم داشته باشم تا همه خرج خودم رو از ذخیره نگیرم بلکه مقداری رو اونجا با کار کردن در رشته خودم در بیارم به عنوان یک مهندس برق.
لازم به ذکر که کلاس زبان آلمانی هم بزودی میرم تا با مدرک زبان آلمانی گوته وارد آلمان شم تا مشکل اصلی زبان رو نداشته باشم.
ممنون میشم دوستان راهنمایی کنند.

درود
رشته برق تو سیستم آموزشی آلمان به شاخه های مختلفی گرایش میگیره،برای قطار،برای تک و ۳ فاز، برای خودروهای الکتریکی، برای توربین و نیروگاه ها، و..........

شما باید مدرکتون رو ابتدا به ارزیابی برسونین و پذیرش بگیرین و سپس درخواست ویزا، و یک دوره ای رو در آلمان بگذرونین، بهتره برای کاریابی به آکادمی ها مانند fachhochschule و dual system پذیرش بگیرین، این دوره میتونه از چند ماه تا ۱.۵ سال بدرازا بکشه و بیشتر دانشگاه ها رایگان هستن و تنها هزینه خدمات دانشجویی و زندگیو رفاه رو شما میپردازین که در برگه های بخش های اروپا {دانشجویی}دربارش بیشتر برگه منتشر کردم.

درآمد خوبه برای مهندسین، و از نیازمندیهای کاری آلمانه که داره روز به روز بیشتر میشه، برپایه آخرین آماری که منتشر شده و در اینترنت هم موجوده.

اون چیزی که شما گفتین ممکنه اما باید پیشنهاد کاری از کارفرما داشته باشین که پس از ویزا گرفتن برای شما دوره ای بگذارن {اما چنین چیزی کم پیش میاد چون بیشتر یک متخصص آماده بکار رو میخوان}، که بدون ارزیابی مدارک، پیشینه کاری و دونستن زبان امکانپذیر نیست.
بله شما میتونین پذیرش بگیرین، آدرسهایی رو برای پیدا کردن دانشگاه ها گذاشتم، و دیدن دوره هاش؛ و کار دانشجویی{کار نیمه} هم زیاده.

سلام ممنون از جوابتون
رشته من برق قدرت بوده که اصولاً همون برق صنعتی یا 3 فاز میشه نام برد.
من پیگیر پذیرفته شدن مدرکم بودم.
بعضی جاها میگن دانشگاه های آلمان مدرک دانشگاه آزاد رو قبول ندارن بعضی جاها هم نوشته قبول دارن.
یجور این جواب ها آدم رو گمراه می کنه.
آیا مرجع قابل اطمینانی هست که بشه دید آیا مدرک دانشگاه آزاد رو قبول می کنن یا خیر؟
و آیا واحد های دانشگاهی در شهر های مختلف براشون فرق می کنه یا صرفاً به اسم دانشگاه آزاد باشه مورد قبوله؟
ممنون میشم در این باره هم راهنمایی بفرمایید.
یک سئوال دیگه هم دارم این بود ، یکی از دوستان گفته بود سفارت برای صدور ویزای دانشجویی معادل 8 میلیون تومان هزینه دریافت می کنه، آیا درسته؟
Be Cool Cool
DV 2011 - DV 2012 - DV 2013 - DV 2014 - DV 2015 - DV 2016 - DV 2017 - DV 2018 - DV 2019 - DV 2020: Case Number 2020XXXX
پاسخ
تشکر کنندگان:
(2015-09-13 ساعت 20:18)rooya art نوشته:  [quote='سرباز هخامنشی' pid='660350' dateline='1442147497']
[quote='rooya art' pid='657560' dateline='1441615355']

سلام منونم از پاسختون ،برای من سوال هست که قبل از معرفی به سفارت و و پلیس اون کشور وقبل از گرفتن کارت اقامت تحصیلی و البته صبر کردن تا ویزای سه ماه مدتش تمام بشه و یک یا دو هفته قبل از تمام شدن ،شخص بیاد المان و مدتی اونجا باشه ،البته زمینی ....چطور میفهمن که از چه طریق امده ،و نگه که ویزای چه کشوری رو قبل گرفته ،مثل کسانی که از طریق توریستی میرن یونان یا ایتالیا بعد میرن المان ...اگه به این شکل باشه چطور به سفارت اون کشور برمیگردونند؟ ممنون میشم از راهنماییتون ،ببخشید با سد غیرقابل عبور شکن هم نتونستم سایت اینتراگسیون وارد بشم
درود هم میهن

نوشتن درباره این چیزها خلاف قوانین این نمایه هست، من باز مینویسم اگر باز پرسشی داشتین به من پیام بگین.
پرسشتون رو روشن تر بفرمایین،من نگرفتم درباره چه چیزی بیشتر پرسیدین.
شما اگر پیاده از ترکیه به یونان و ...بخواین به آلمان بیاین که دیگه نیازی به ویزا نیست، و خب فردی که ویزا میگیره شناسش وارد سیستم اینترنتی میشه،و اینکه شما به هر کشوری برید از شما پرسیده میشه که اهل کدوم کشور هستین،و مدارکی رو ازتون میخوان، و پر شده مرزها از نیروهای امنیتی بویژه این هفته، و دلایل کافی نباشه براشون شما و افراد دیگریو نگه میدارن و به زمانش با هواپیما برمیگردونن به جایی که اومدید،ویزاهای توریستی که داده میشد دیگه این زمانها خیلی کاهش پیدا کرده بدلایل ناتوانی خود یونان و ایتالیا و مجارستان و... که نه میتونن کنترل کنن و نگاه ها شدید امنیتی شده، اونها بهتر از هر فردی میدونن که چی داره رخ میده و تا پیش از این هم خودشون راه رو باز گذاشته بودن،گفته های هیچ ارگان یا فردی رو برای به هدف رسوندنتون و پول پرداخت کردن بهشون رو نخورین، هیچ فردی نمیتونه شما رو با گرفتن پول به هدف برسونه، اگر این راهو انتخاب کنین به خودتون بستگی داره،همش روی شانسه و گارانتی برای زندگی هم نیست.
پیش از هرچیز بدونین و بپذیرین این راهو که من بیشتر نمیتونم بنویسم بدلیلی که بالا گفتم.

اگر مدرک دانشگاهی دارید، تکنسین و یا مهندس هستین، پیشینه کاری در راستای رشتتون دارین و زبان آلمانی و یا انگلیسی میدونین، راه های خیلی بهتری برای پیشرفتتون هست چه برای کانادا که بتازگی سیستمی ویژه رو برای تکنسین ها و متخصصین و همچنین افرادی که دیپلم دارن راه انداخته که با نامنویسی و نمره آووردن تا 6 و یا کمتر از 6 ماه ویزا میگیرین.
اگر هم مدرک لیسانس از هر دانشگاهی دارید،و مدرک زبان، از راه دانشجویی میتونین مهاجرت کنین؛ و راه دیگرش از راه ارزیابی مدارکتون در -صنف رشتتون- در آلمان میتونین ویزای 6 ماهه به دنبال کار بیگیرین و در خاک آلمان کار پیدا کنین، بدون نیاز به اجازه اداره کار.{برگه هایی که منتشر کردم رو در بخش دانشجویی و مهاجرت به اروپا و آلمان بخونین}

سایت انتگراسیون مشکلی نداره،آدرس یه نرم افزار برای وارد شدن بهش رو هم میگذارم که باید بهش یه پیام با متن خالی بفرستین تا بدستتون برسه و دانلود کنین:
Manoto@GetLantern.org
این هم آدرسی برای آشنا شدن با راه مهاجرت به کانادا از راه برنامه ای که گفتم:
https://www.youtube.com/watch?v=xW7dAKpZ...B&index=24
من باز کاری از دستم بربیاد درخدمتم.
ویرایش: آخرین خبرها رو میگم،دیشب مرز مجارستان رو بستن، و قانونی برای پیشگیری گذاشتن،و همه مرزها به مجارستان،اتریش،یونان و...برای رسیدن به آلمان تو کنترل شدید هست و بسته شده برای نشست دوباره و تا کشورهای اروپا سهمیه نپذیرن مرزها باز نمیشه، با اینکه شمارشون داره هر روز هزاران نفر بیشترو بیشتر میشه و مشکلات آبیو خوراکی و بهداشتی هست؛ آخرین خبر دستگیری 60 نفره که تخلف کردن، و 14 نفر هم که از ترکیه به یونان میومدن تو دریا غرق شدن، و امکانات آبی یه قایق بادی هست که بیش از اندازه سرنشین سوار میکنن و تا 15 سانت هم در آب فرو میره، به همین دلیل هر آن ممکنه واژگون بشه، و هزاران نفر هم از کشورهایی که میومدن به کشورهایی که میگذروندن مانند یونان،مجارستان،مقدونیه و ...از کار اثر انگشت گذاری سرباز زدن،و و خواستن به کشور دیگری مانند آلمان برن.
من شمارو نه میخوام بیخودی امیدوار کنم نه میخوام از راه بدر کنم، و نه پیشنهادش رو میکنم.
امیدوارم این متن بمونه برای هم میهنایی که چنین هدفی رو دارن دست کم آَشنایی با این راه رو داشته باشن.
پاسخ
تشکر کنندگان: j@vad ، aristotel
(2015-09-14 ساعت 14:07)shayrin نوشته:  [quote='سرباز هخامنشی' pid='658694' dateline='1441835246']
[quote='shayrin' pid='655238' dateline='1441016713']


سلام ممنون از جوابتون
رشته من برق قدرت بوده که اصولاً همون برق صنعتی یا ۳ فاز میشه نام برد.
من پیگیر پذیرفته شدن مدرکم بودم.
بعضی جاها میگن دانشگاه های آلمان مدرک دانشگاه آزاد رو قبول ندارن بعضی جاها هم نوشته قبول دارن.
یجور این جواب ها آدم رو گمراه می کنه.
آیا مرجع قابل اطمینانی هست که بشه دید آیا مدرک دانشگاه آزاد رو قبول می کنن یا خیر؟
و آیا واحد های دانشگاهی در شهر های مختلف براشون فرق می کنه یا صرفاً به اسم دانشگاه آزاد باشه مورد قبوله؟
ممنون میشم در این باره هم راهنمایی بفرمایید.
یک سئوال دیگه هم دارم این بود ، یکی از دوستان گفته بود سفارت برای صدور ویزای دانشجویی معادل ۸ میلیون تومان هزینه دریافت می کنه، آیا درسته؟

درود
میدونم، اما در آلمان شاخه بندی ها زیادتره، به همین دلیل برخی کارهاشو گفتم.
نه چنین چیزی نیست، در گذشته بوده من افرادی رو میشناسم که 25 یا 40 سال در آلمان زندگی میکنن اما تنها از قوانین اون زمان میدونن، اینه که خیلی چیزها متفاوت تر و آسونتر شده از گذشته در امروز.

در آلمان مدارک دانشگاه های ایران مانند آزاد، دولتی، پیام نور، غیرانتفاعی و...پذیرفته شده هستن و کوچکترین شکی دربارش نیست، و همشون ارزیابی شده با نام شهر ها و استان ها و نام دانشگاه ها؛ برمیگرده به رشته شما که در آلمان چه جایگاهی داشته باشه و چه شاخه هایی هر دانشگاه و ایالتش برای پذیرش داشته باشن.
در این آدرس با جستجو میشه دیدششون، به بخش جستجوش برین اگر به مشکل خوردین من راهنمایی کنم:
http://www.kmk.org/zab/anerkennung-im-be...reich.html

شما زمانی که مدارکتون رو به مرکز ارزیابی برای دانشگاه میفرستین، {یا از دانشگاهی که هدف پذیرش دارید اونها به شما میگن که به چه مرکزی بفرستین و یا اگرم نیاز نباشه،که مدارک رو به خودشون میفرستین، مراکز و دانشگاه ها در هر ایالت رفتار متفاوتی با رشته و شکل پذیرش دارن}، اونها با نگاه به رشته شما،دروستون و نمرات تخصصیتون، مدارکتون رو ارزیابی میکنن،اینکه دانشگاه آزاد پذیرفته شده دیگه به شهر و یا دانشگاه در ایران نگاه نمیشه، به مدرکتون، گرایش و جایگاه رشته شما نگاه میشه و رزومه شما که باز برمیگرده به دانشگاه و ایالت.
سفارت هیچ هزینه ای بیرون از هزینه های ویزا و زندگی شما در اون کشور نمیتونه هزینه دیگری دریافت کنه و خلاف قانونه، هیچ فردی هم نمیتونه نوبت،بیمه و ویزا با گرفتن پول از شما براتون پارتی کاری کنه اینها همش کلاهبرداریه؛ اما پس از اینکه شما پذیرش گرفتید و نوبت برای پروسه ویزا گرفتن سفارت پولی به میزان 8040 یور مدرک میخواد که باید در حساب شما باشه، این هزینه دانشجویی شما هست برای یک سال، و در حسابتون موندگار میشه برای هزینه های زندگیتون در آلمان، و پس از گرفتن ویزا درکنارشم باید کار دانشجویی داشته باشین تا از پس هزینه ها بربیاین، استانهای شرقی آلمان هزینه زندگی کمتری دارن، و کیفیت دانشگاه هاش هم برابرن و برخی پیشینه تاریخی بیشتری دارن، درباره امنیت هم برخلاف گفته های برخی ها در شرق امنیت زیاد هست و فاشیستی جایگاهی نداره، و آلمان مدیونه به مهاجرین دانشجو و متخصص که پس از گذشت چند سال نقش مهمی در اقتصاد، صنعت و آموزش این کشور دارن، مردم آلمان هنوز از ترسو شرم جنگ جهانی به زبون میارن،تو برخی دانشگاه های شرق آلمان سیستمی پیاده شده که دانشجو با زندگی با خانواده های آلمانی بتونه هم زبانش رو قوی تر کنه و هم با فرهنگشون آشنا بشن، تجربه و آمار نشون داده که برخورد خیلی خوبی با ایرانی ها داشتن، و سرد بودنشون هم طبیعیه و بخشی از فرهنگشونه.
بدون این پول هرگز نمیشه ویزا گرفت، مگر یک فردی از فامیل بتونه پشتیبانی کامل مالی و مکانی شما رو در آلمان داشته باشه.
تو همین برگه های اروپا و دانشجویی آلمان هم دربارش نوشته بودم؛و اینکه آدرس دیگری هم هست برای پیدا کردن دانشگاه هایی که به رشته شما پذیرش میدند به شکلها و مدراک مختلف به نام -دااد-اون رو هم بخونین و درش رشتتون رو جستجو کنین و با شاخه هاش بیشتر آشنا شین.
پاسخ
تشکر کنندگان: shayrin ، j@vad ، aristotel ، aristotel
(2015-09-15 ساعت 15:07)سرباز هخامنشی نوشته:  
(2015-09-13 ساعت 20:18)rooya art نوشته:  [quote='سرباز هخامنشی' pid='660350' dateline='1442147497']
[quote='rooya art' pid='657560' dateline='1441615355']

سلام منونم از پاسختون ،برای من سوال هست که قبل از معرفی به سفارت و و پلیس اون کشور وقبل از گرفتن کارت اقامت تحصیلی و البته صبر کردن تا ویزای سه ماه مدتش تمام بشه و یک یا دو هفته قبل از تمام شدن ،شخص بیاد المان و مدتی اونجا باشه ،البته زمینی ....چطور میفهمن که از چه طریق امده ،و نگه که ویزای چه کشوری رو قبل گرفته ،مثل کسانی که از طریق توریستی میرن یونان یا ایتالیا بعد میرن المان ...اگه به این شکل باشه چطور به سفارت اون کشور برمیگردونند؟ ممنون میشم از راهنماییتون ،ببخشید با سد غیرقابل عبور شکن هم نتونستم سایت اینتراگسیون وارد بشم
درود هم میهن

نوشتن درباره این چیزها خلاف قوانین این نمایه هست، من باز مینویسم اگر باز پرسشی داشتین به من پیام بگین.
پرسشتون رو روشن تر بفرمایین،من نگرفتم درباره چه چیزی بیشتر پرسیدین.
شما اگر پیاده از ترکیه به یونان و ...بخواین به آلمان بیاین که دیگه نیازی به ویزا نیست، و خب فردی که ویزا میگیره شناسش وارد سیستم اینترنتی میشه،و اینکه شما به هر کشوری برید از شما پرسیده میشه که اهل کدوم کشور هستین،و مدارکی رو ازتون میخوان، و پر شده مرزها از نیروهای امنیتی بویژه این هفته، و دلایل کافی نباشه براشون شما و افراد دیگریو نگه میدارن و به زمانش با هواپیما برمیگردونن به جایی که اومدید،ویزاهای توریستی که داده میشد دیگه این زمانها خیلی کاهش پیدا کرده بدلایل ناتوانی خود یونان و ایتالیا و مجارستان و... که نه میتونن کنترل کنن و نگاه ها شدید امنیتی شده، اونها بهتر از هر فردی میدونن که چی داره رخ میده و تا پیش از این هم خودشون راه رو باز گذاشته بودن،گفته های هیچ ارگان یا فردی رو برای به هدف رسوندنتون و پول پرداخت کردن بهشون رو نخورین، هیچ فردی نمیتونه شما رو با گرفتن پول به هدف برسونه، اگر این راهو انتخاب کنین به خودتون بستگی داره،همش روی شانسه و گارانتی برای زندگی هم نیست.
پیش از هرچیز بدونین و بپذیرین این راهو که من بیشتر نمیتونم بنویسم بدلیلی که بالا گفتم.

اگر مدرک دانشگاهی دارید، تکنسین و یا مهندس هستین، پیشینه کاری در راستای رشتتون دارین و زبان آلمانی و یا انگلیسی میدونین، راه های خیلی بهتری برای پیشرفتتون هست چه برای کانادا که بتازگی سیستمی ویژه رو برای تکنسین ها و متخصصین و همچنین افرادی که دیپلم دارن راه انداخته که با نامنویسی و نمره آووردن تا ۶ و یا کمتر از ۶ ماه ویزا میگیرین.
اگر هم مدرک لیسانس از هر دانشگاهی دارید،و مدرک زبان، از راه دانشجویی میتونین مهاجرت کنین؛ و راه دیگرش از راه ارزیابی مدارکتون در -صنف رشتتون- در آلمان میتونین ویزای ۶ ماهه به دنبال کار بیگیرین و در خاک آلمان کار پیدا کنین، بدون نیاز به اجازه اداره کار.{برگه هایی که منتشر کردم رو در بخش دانشجویی و مهاجرت به اروپا و آلمان بخونین}

سایت انتگراسیون مشکلی نداره،آدرس یه نرم افزار برای وارد شدن بهش رو هم میگذارم که باید بهش یه پیام با متن خالی بفرستین تا بدستتون برسه و دانلود کنین:
Manoto@GetLantern.org
این هم آدرسی برای آشنا شدن با راه مهاجرت به کانادا از راه برنامه ای که گفتم:
https://www.youtube.com/watch?v=xW7dAKpZ...B&index=24
من باز کاری از دستم بربیاد درخدمتم.
ویرایش: آخرین خبرها رو میگم،دیشب مرز مجارستان رو بستن، و قانونی برای پیشگیری گذاشتن،و همه مرزها به مجارستان،اتریش،یونان و...برای رسیدن به آلمان تو کنترل شدید هست و بسته شده برای نشست دوباره و تا کشورهای اروپا سهمیه نپذیرن مرزها باز نمیشه، با اینکه شمارشون داره هر روز هزاران نفر بیشترو بیشتر میشه و مشکلات آبیو خوراکی و بهداشتی هست؛ آخرین خبر دستگیری 60 نفره که تخلف کردن، و 14 نفر هم که از ترکیه به یونان میومدن تو دریا غرق شدن، و امکانات آبی یه قایق بادی هست که بیش از اندازه سرنشین سوار میکنن و تا 15 سانت هم در آب فرو میره، به همین دلیل هر آن ممکنه واژگون بشه، و هزاران نفر هم از کشورهایی که میومدن به کشورهایی که میگذروندن مانند یونان،مجارستان،مقدونیه و ...از کار اثر انگشت گذاری سرباز زدن،و و خواستن به کشور دیگری مانند آلمان برن.
من شمارو نه میخوام بیخودی امیدوار کنم نه میخوام از راه بدر کنم، و نه پیشنهادش رو میکنم.
امیدوارم این متن بمونه برای هم میهنایی که چنین هدفی رو دارن دست کم آَشنایی با این راه رو داشته باشن.

متشکرم ببخشید من چطور میتونم به شما ÷یام خصوصی بدم ،تا بهتر بتونم از راهنمایی شما استفاده کنم ،خیلی ضروری هست
پاسخ
تشکر کنندگان: saeed_gh ، j@vad
(2015-09-20 ساعت 11:29)rooya art نوشته:  [quote='سرباز هخامنشی' pid='661584' dateline='1442313456']
[quote='rooya art' pid='660421' dateline='1442159320']
[quote='سرباز هخامنشی' pid='660350' dateline='1442147497']
[quote='rooya art' pid='657560' dateline='1441615355']


متشکرم ببخشید من چطور میتونم به شما ÷یام خصوصی بدم ،تا بهتر بتونم از راهنمایی شما استفاده کنم ،خیلی ضروری هست

من به شما یه پیامی نوشتم،شما همینکه برای اومدن به اشتراکتون نام و رمزتون رو مینویسین و برگه دوباره باز میشه، همون بالا چپ، میتونین ببینین پیامی به شما داده شده یا نه نوشته: -پیام خصوصی-،پایین گزینه -خروج- روی همون کلیک کنین به بخش نمایه خودتون میره که به پیام های دریافتی و ارسالی دسترسی دارید، و همچنینم میتونین روی همین نام من {سرباز هخامنشی}بالای نگاره پیامم که نقشه ایرانه، کلیک کنین و به نمایه من که وارد میشین یه گزینه داره نوشته -ارسال یک پیام خصوصی به سرباز هخامنشی- روی اون کلیک کنین میتونین پیام بنویسین.
پاسخ
تشکر کنندگان:
فکر نکنم با این وضعیت الام راهی وجود داشته باشه
پاسخ
تشکر کنندگان:
(2015-09-15 ساعت 15:59)سرباز هخامنشی نوشته:  
(2015-09-14 ساعت 14:07)shayrin نوشته:  [quote='سرباز هخامنشی' pid='658694' dateline='1441835246']
[quote='shayrin' pid='655238' dateline='1441016713']


سلام ممنون از جوابتون
رشته من برق قدرت بوده که اصولاً همون برق صنعتی یا ۳ فاز میشه نام برد.
من پیگیر پذیرفته شدن مدرکم بودم.
بعضی جاها میگن دانشگاه های آلمان مدرک دانشگاه آزاد رو قبول ندارن بعضی جاها هم نوشته قبول دارن.
یجور این جواب ها آدم رو گمراه می کنه.
آیا مرجع قابل اطمینانی هست که بشه دید آیا مدرک دانشگاه آزاد رو قبول می کنن یا خیر؟
و آیا واحد های دانشگاهی در شهر های مختلف براشون فرق می کنه یا صرفاً به اسم دانشگاه آزاد باشه مورد قبوله؟
ممنون میشم در این باره هم راهنمایی بفرمایید.
یک سئوال دیگه هم دارم این بود ، یکی از دوستان گفته بود سفارت برای صدور ویزای دانشجویی معادل ۸ میلیون تومان هزینه دریافت می کنه، آیا درسته؟

درود
میدونم، اما در آلمان شاخه بندی ها زیادتره، به همین دلیل برخی کارهاشو گفتم.
نه چنین چیزی نیست، در گذشته بوده من افرادی رو میشناسم که 25 یا 40 سال در آلمان زندگی میکنن اما تنها از قوانین اون زمان میدونن، اینه که خیلی چیزها متفاوت تر و آسونتر شده از گذشته در امروز.

در آلمان مدارک دانشگاه های ایران مانند آزاد، دولتی، پیام نور، غیرانتفاعی و...پذیرفته شده هستن و کوچکترین شکی دربارش نیست، و همشون ارزیابی شده با نام شهر ها و استان ها و نام دانشگاه ها؛ برمیگرده به رشته شما که در آلمان چه جایگاهی داشته باشه و چه شاخه هایی هر دانشگاه و ایالتش برای پذیرش داشته باشن.
در این آدرس با جستجو میشه دیدششون، به بخش جستجوش برین اگر به مشکل خوردین من راهنمایی کنم:
http://www.kmk.org/zab/anerkennung-im-be...reich.html

شما زمانی که مدارکتون رو به مرکز ارزیابی برای دانشگاه میفرستین، {یا از دانشگاهی که هدف پذیرش دارید اونها به شما میگن که به چه مرکزی بفرستین و یا اگرم نیاز نباشه،که مدارک رو به خودشون میفرستین، مراکز و دانشگاه ها در هر ایالت رفتار متفاوتی با رشته و شکل پذیرش دارن}، اونها با نگاه به رشته شما،دروستون و نمرات تخصصیتون، مدارکتون رو ارزیابی میکنن،اینکه دانشگاه آزاد پذیرفته شده دیگه به شهر و یا دانشگاه در ایران نگاه نمیشه، به مدرکتون، گرایش و جایگاه رشته شما نگاه میشه و رزومه شما که باز برمیگرده به دانشگاه و ایالت.
سفارت هیچ هزینه ای بیرون از هزینه های ویزا و زندگی شما در اون کشور نمیتونه هزینه دیگری دریافت کنه و خلاف قانونه، هیچ فردی هم نمیتونه نوبت،بیمه و ویزا با گرفتن پول از شما براتون پارتی کاری کنه اینها همش کلاهبرداریه؛ اما پس از اینکه شما پذیرش گرفتید و نوبت برای پروسه ویزا گرفتن سفارت پولی به میزان 8040 یور مدرک میخواد که باید در حساب شما باشه، این هزینه دانشجویی شما هست برای یک سال، و در حسابتون موندگار میشه برای هزینه های زندگیتون در آلمان، و پس از گرفتن ویزا درکنارشم باید کار دانشجویی داشته باشین تا از پس هزینه ها بربیاین، استانهای شرقی آلمان هزینه زندگی کمتری دارن، و کیفیت دانشگاه هاش هم برابرن و برخی پیشینه تاریخی بیشتری دارن، درباره امنیت هم برخلاف گفته های برخی ها در شرق امنیت زیاد هست و فاشیستی جایگاهی نداره، و آلمان مدیونه به مهاجرین دانشجو و متخصص که پس از گذشت چند سال نقش مهمی در اقتصاد، صنعت و آموزش این کشور دارن، مردم آلمان هنوز از ترسو شرم جنگ جهانی به زبون میارن،تو برخی دانشگاه های شرق آلمان سیستمی پیاده شده که دانشجو با زندگی با خانواده های آلمانی بتونه هم زبانش رو قوی تر کنه و هم با فرهنگشون آشنا بشن، تجربه و آمار نشون داده که برخورد خیلی خوبی با ایرانی ها داشتن، و سرد بودنشون هم طبیعیه و بخشی از فرهنگشونه.
بدون این پول هرگز نمیشه ویزا گرفت، مگر یک فردی از فامیل بتونه پشتیبانی کامل مالی و مکانی شما رو در آلمان داشته باشه.
تو همین برگه های اروپا و دانشجویی آلمان هم دربارش نوشته بودم؛و اینکه آدرس دیگری هم هست برای پیدا کردن دانشگاه هایی که به رشته شما پذیرش میدند به شکلها و مدراک مختلف به نام -دااد-اون رو هم بخونین و درش رشتتون رو جستجو کنین و با شاخه هاش بیشتر آشنا شین.
شما تو آلمان زندگی می کنی؟
پرواز را به خاطر بسپار پرنده مردنی است.
پاسخ
تشکر کنندگان:
با سلام خدمت همه دوستان عزیز
دوستان من حدود سه ترم دیگه کارشناسی مکانیک رو تموم میکنم و برنامم اینه که برای ادامه تحصیل در رشته A&P وارد المان بشم حالا سوالم اینه من سربازی معاف نیستمو الانم معافیت تحصیلی دارم ایا از الان میتونم اقدام کنم و قبل از تموم شدن کارشناسیم در ایران وارد المان بشم؟ یا نه چون سربازم باید حتما تا اخر کارشناسی خونم و بعد با وثیقه از کشور برای فوق خارج شم و حالا در کنارشم اون رشته ای که دوست دارم بخونم؟ اگر الان میشه اقدام کرد که من جویای نظرتون میشم که به نظرتون الان اقدام کنم یا نه؟ اگر نمیشه سوالم اینه که پذیرش دانشگاه رو میشه زود تر گرفت مثلا ترم اخر پذیرش رو بگیرم و بعد از پایان لیسانس برای ویزا اقدام کنم چون بحث ازمون کارشناسی ارشد هم هست اینطوری ادم نمیدونه برای کارشناسی ارشد جهت محکم کاری بخونه یا نه بره برای ویزا اقدام کنه
من خودم دوست دارم مستقل کارامو جلو ببرم اما به نظرتون برادرم که فرقش با من این بود که معاف بود از سربازی و الان با ویزای دانشجویی المانه میتونه تو این پروسه کمک کنه که مثلا راحت تر ویزا بدن یا نه فرقی نداره؟
با تشکر از همتون
بايد برم از اينجا
چاره نمونده جز كوچ...
پاسخ
تشکر کنندگان:
(2015-10-03 ساعت 14:04)kamyar2 نوشته:  با سلام خدمت همه دوستان عزیز
دوستان من حدود سه ترم دیگه کارشناسی مکانیک رو تموم میکنم و برنامم اینه که برای ادامه تحصیل در رشته A&P وارد المان بشم حالا سوالم اینه من سربازی معاف نیستمو الانم معافیت تحصیلی دارم ایا از الان میتونم اقدام کنم و قبل از تموم شدن کارشناسیم در ایران وارد المان بشم؟ یا نه چون سربازم باید حتما تا اخر کارشناسی خونم و بعد با وثیقه از کشور برای فوق خارج شم و حالا در کنارشم اون رشته ای که دوست دارم بخونم؟ اگر الان میشه اقدام کرد که من جویای نظرتون میشم که به نظرتون الان اقدام کنم یا نه؟ اگر نمیشه سوالم اینه که پذیرش دانشگاه رو میشه زود تر گرفت مثلا ترم اخر پذیرش رو بگیرم و بعد از پایان لیسانس برای ویزا اقدام کنم چون بحث ازمون کارشناسی ارشد هم هست اینطوری ادم نمیدونه برای کارشناسی ارشد جهت محکم کاری بخونه یا نه بره برای ویزا اقدام کنه
من خودم دوست دارم مستقل کارامو جلو ببرم اما به نظرتون برادرم که فرقش با من این بود که معاف بود از سربازی و الان با ویزای دانشجویی المانه میتونه تو این پروسه کمک کنه که مثلا راحت تر ویزا بدن یا نه فرقی نداره؟
با تشکر از همتون

درود،
شما باید دوره کارشناسیتونو به پایان بگذرونین،و از همین زمانی که به پایان دوره نزدیک میشین زبانتون رو خوب کنین، دوره و دانشگاه و شهرتونو انتخاب کنین، شکل دوره در دانشگاه باشه،یا فاخ هٌخ شوله یا دوآل؛
زمانی که مدارک رو فرستادین و پذیرش گرفتین میتونین با پرداخت پول و سند گذاری ویزای دانشجویی آلمان رو بگیرید، اما کارهارو باید دست کم 6 ماه تا 9 ماه زودتر برنامه ریزی و پیگیری کنین.
شما اگر مدرکتون{لیسانس} از دانشگاه آزاده نیازی به کنکور نیست،اگر سراسری هستین بیشتر برای این مدرک نیاز به پدیرفته شدن در کنکور دوره بالاتر هست که میشه ارشد،و سپس برای پذیرش درخواست میدید.
دانشجو بودن برادر شما تفاوتی در پروسه ویزای شما نداره،چون ایشون هم دانشجو هستن، تنها میتونن شما رو پشتیبانی مکان خوابگاهی کنن.
سفارت روی ویزادهی به شما با مشکل سربازی خیلی حساس هست،شما گمون کنم هدف موندن دارید، پیشنهاد میکنم از برادرتون نامی نبرید،اما اگر از شما در اینباره سفارت پرسید راستشو بگین و هرگز چیزی رو مخفی نکنین،و انگیزه های یادگیری دانش مکانیک در اروپا، رایگان بودن دانشگاه و کیفیتو رفاه زندگی دانشجویی رو بیان کنین.
پاسخ
تشکر کنندگان: kamyar2 ، aristotel
(2015-10-04 ساعت 00:55)سرباز هخامنشی نوشته:  
(2015-10-03 ساعت 14:04)kamyar2 نوشته:  با سلام خدمت همه دوستان عزیز
دوستان من حدود سه ترم دیگه کارشناسی مکانیک رو تموم میکنم و برنامم اینه که برای ادامه تحصیل در رشته A&P وارد المان بشم حالا سوالم اینه من سربازی معاف نیستمو الانم معافیت تحصیلی دارم ایا از الان میتونم اقدام کنم و قبل از تموم شدن کارشناسیم در ایران وارد المان بشم؟ یا نه چون سربازم باید حتما تا اخر کارشناسی خونم و بعد با وثیقه از کشور برای فوق خارج شم و حالا در کنارشم اون رشته ای که دوست دارم بخونم؟ اگر الان میشه اقدام کرد که من جویای نظرتون میشم که به نظرتون الان اقدام کنم یا نه؟ اگر نمیشه سوالم اینه که پذیرش دانشگاه رو میشه زود تر گرفت مثلا ترم اخر پذیرش رو بگیرم و بعد از پایان لیسانس برای ویزا اقدام کنم چون بحث ازمون کارشناسی ارشد هم هست اینطوری ادم نمیدونه برای کارشناسی ارشد جهت محکم کاری بخونه یا نه بره برای ویزا اقدام کنه
من خودم دوست دارم مستقل کارامو جلو ببرم اما به نظرتون برادرم که فرقش با من این بود که معاف بود از سربازی و الان با ویزای دانشجویی المانه میتونه تو این پروسه کمک کنه که مثلا راحت تر ویزا بدن یا نه فرقی نداره؟
با تشکر از همتون

درود،
شما باید دوره کارشناسیتونو به پایان بگذرونین،و از همین زمانی که به پایان دوره نزدیک میشین زبانتون رو خوب کنین، دوره و دانشگاه و شهرتونو انتخاب کنین، شکل دوره در دانشگاه باشه،یا فاخ هٌخ شوله یا دوآل؛
زمانی که مدارک رو فرستادین و پذیرش گرفتین میتونین با پرداخت پول و سند گذاری ویزای دانشجویی آلمان رو بگیرید، اما کارهارو باید دست کم ۶ ماه تا ۹ ماه زودتر برنامه ریزی و پیگیری کنین.
شما اگر مدرکتون{لیسانس} از دانشگاه آزاده نیازی به کنکور نیست،اگر سراسری هستین بیشتر برای این مدرک نیاز به پدیرفته شدن در کنکور دوره بالاتر هست که میشه ارشد،و سپس برای پذیرش درخواست میدید.
دانشجو بودن برادر شما تفاوتی در پروسه ویزای شما نداره،چون ایشون هم دانشجو هستن، تنها میتونن شما رو پشتیبانی مکان خوابگاهی کنن.
سفارت روی ویزادهی به شما با مشکل سربازی خیلی حساس هست،شما گمون کنم هدف موندن دارید، پیشنهاد میکنم از برادرتون نامی نبرید،اما اگر از شما در اینباره سفارت پرسید راستشو بگین و هرگز چیزی رو مخفی نکنین،و انگیزه های یادگیری دانش مکانیک در اروپا، رایگان بودن دانشگاه و کیفیتو رفاه زندگی دانشجویی رو بیان کنین.

خيلي ممنون از پاسخگوييتون دوست عزيز
بعله من احتمالا قصد موندن دارم فقط يه بخش كوچيكي از كلامتون رو متوجه نشدم من الان دانشگاه غير انتفاعي خيام در مشهد هستم يعني من بايد كنكور ارشدو بدم قبول كه شدم بعد در خواست بدم ؟
با تشكر
بايد برم از اينجا
چاره نمونده جز كوچ...
پاسخ
تشکر کنندگان:
(2015-10-04 ساعت 01:28)kamyar2 نوشته:  
(2015-10-04 ساعت 00:55)سرباز هخامنشی نوشته:  
(2015-10-03 ساعت 14:04)kamyar2 نوشته:  با سلام خدمت همه دوستان عزیز
دوستان من حدود سه ترم دیگه کارشناسی مکانیک رو تموم میکنم و برنامم اینه که برای ادامه تحصیل در رشته A&P وارد المان بشم حالا سوالم اینه من سربازی معاف نیستمو الانم معافیت تحصیلی دارم ایا از الان میتونم اقدام کنم و قبل از تموم شدن کارشناسیم در ایران وارد المان بشم؟ یا نه چون سربازم باید حتما تا اخر کارشناسی خونم و بعد با وثیقه از کشور برای فوق خارج شم و حالا در کنارشم اون رشته ای که دوست دارم بخونم؟ اگر الان میشه اقدام کرد که من جویای نظرتون میشم که به نظرتون الان اقدام کنم یا نه؟ اگر نمیشه سوالم اینه که پذیرش دانشگاه رو میشه زود تر گرفت مثلا ترم اخر پذیرش رو بگیرم و بعد از پایان لیسانس برای ویزا اقدام کنم چون بحث ازمون کارشناسی ارشد هم هست اینطوری ادم نمیدونه برای کارشناسی ارشد جهت محکم کاری بخونه یا نه بره برای ویزا اقدام کنه
من خودم دوست دارم مستقل کارامو جلو ببرم اما به نظرتون برادرم که فرقش با من این بود که معاف بود از سربازی و الان با ویزای دانشجویی المانه میتونه تو این پروسه کمک کنه که مثلا راحت تر ویزا بدن یا نه فرقی نداره؟
با تشکر از همتون

درود،
شما باید دوره کارشناسیتونو به پایان بگذرونین،و از همین زمانی که به پایان دوره نزدیک میشین زبانتون رو خوب کنین، دوره و دانشگاه و شهرتونو انتخاب کنین، شکل دوره در دانشگاه باشه،یا فاخ هٌخ شوله یا دوآل؛
زمانی که مدارک رو فرستادین و پذیرش گرفتین میتونین با پرداخت پول و سند گذاری ویزای دانشجویی آلمان رو بگیرید، اما کارهارو باید دست کم ۶ ماه تا ۹ ماه زودتر برنامه ریزی و پیگیری کنین.
شما اگر مدرکتون{لیسانس} از دانشگاه آزاده نیازی به کنکور نیست،اگر سراسری هستین بیشتر برای این مدرک نیاز به پدیرفته شدن در کنکور دوره بالاتر هست که میشه ارشد،و سپس برای پذیرش درخواست میدید.
دانشجو بودن برادر شما تفاوتی در پروسه ویزای شما نداره،چون ایشون هم دانشجو هستن، تنها میتونن شما رو پشتیبانی مکان خوابگاهی کنن.
سفارت روی ویزادهی به شما با مشکل سربازی خیلی حساس هست،شما گمون کنم هدف موندن دارید، پیشنهاد میکنم از برادرتون نامی نبرید،اما اگر از شما در اینباره سفارت پرسید راستشو بگین و هرگز چیزی رو مخفی نکنین،و انگیزه های یادگیری دانش مکانیک در اروپا، رایگان بودن دانشگاه و کیفیتو رفاه زندگی دانشجویی رو بیان کنین.

خيلي ممنون از پاسخگوييتون دوست عزيز
بعله من احتمالا قصد موندن دارم فقط يه بخش كوچيكي از كلامتون رو متوجه نشدم من الان دانشگاه غير انتفاعي خيام در مشهد هستم يعني من بايد كنكور ارشدو بدم قبول كه شدم بعد در خواست بدم ؟
با تشكر

درود
بله باید در دوره بالاتر قبول بشین،خب شما نگفتین از کدوم دانشگاه هستین من هم گفتم -اگر- از دانشگاه آزاد هستین اون شکلی میتونین برای پذیرش درخواست بدین.
پس از دانشگاه غیرانتفاعی هستین.
خب مدرک غیر انتفاعی شما در آلمان پذیرفته میشه،این تو سایت -آنابین- که آدرسش رو در بخش دانشجویی گذاشتم میشه مدارک و شهرها رو درش مشاهده کرد،و اینکه نیاز به قبولی کنکور دوره بالاتر سراسری باشه یا یانه رو خود دانشگاه به شما میگه، شما باید رزومتون رو برای دانشگاه بفرستین و اونها با نگاه به شهر و دانشگاه و رشته شما به شما میگن که نیاز هست یا نه، اما اگر به شکل همگانی بخوام بگم دانشجوهایی که با کنکور سراسری پذیرفته میشن نیازی به این کنکور دیگه نیست{برای مدرک لیسانس}، اما برخی دانشگاه ها چنین چیزی رو بنا به قانون ایالتی خودشون نمیپذیرن کنکورو نیاز میدونن،یا برخی دانشگاه ها هم نیاز به مدرک نمیدونن و آزمون داخلی خودشون رو برگزار میکنن.
این رو از نتیجه نشست وزارت علوم آلمان و ایران منتشر شده بود گفتم، نه اینکه از خودم چیزی دربیارم،و کامل درباره این چیزها نوشته شده، برخی چیزهارو هم باید تو تجربه بدست آوورد.
باز پرسشی بود درخدمتم.
پاسخ
تشکر کنندگان: aristotel ، aristotel
سلام
من یه آشنای دوری دارم که نزدیک به 30 ساله آلمان زندگی میکنه.
مدت زیادیه که توی شرکت بنز کار میکنه
به نظر شما آیا میتونه برای من دعوت نامه کاری ارسال کنه؟
پاسخ
تشکر کنندگان:
(2015-10-06 ساعت 12:22)rezanaseri نوشته:  سلام
من یه آشنای دوری دارم که نزدیک به 30 ساله آلمان زندگی میکنه.
مدت زیادیه که توی شرکت بنز کار میکنه
به نظر شما آیا میتونه برای من دعوت نامه کاری ارسال کنه؟
درود، نه هرگز چنین چیزی امکان پذیر نیست، شما باید رزومتون رو به مرسدس بنز بفرستین و این شرکت اگر توانایی که نیاز میدونه در شما ببینه،شما رو درخواست بده،تو اروپا از پارتی بازیو آشنا بازی خبری نیست.
پاسخ
تشکر کنندگان: aristotel
(2015-10-05 ساعت 23:43)سرباز هخامنشی نوشته:  
(2015-10-04 ساعت 01:28)kamyar2 نوشته:  
(2015-10-04 ساعت 00:55)سرباز هخامنشی نوشته:  
(2015-10-03 ساعت 14:04)kamyar2 نوشته:  با سلام خدمت همه دوستان عزیز
دوستان من حدود سه ترم دیگه کارشناسی مکانیک رو تموم میکنم و برنامم اینه که برای ادامه تحصیل در رشته A&P وارد المان بشم حالا سوالم اینه من سربازی معاف نیستمو الانم معافیت تحصیلی دارم ایا از الان میتونم اقدام کنم و قبل از تموم شدن کارشناسیم در ایران وارد المان بشم؟ یا نه چون سربازم باید حتما تا اخر کارشناسی خونم و بعد با وثیقه از کشور برای فوق خارج شم و حالا در کنارشم اون رشته ای که دوست دارم بخونم؟ اگر الان میشه اقدام کرد که من جویای نظرتون میشم که به نظرتون الان اقدام کنم یا نه؟ اگر نمیشه سوالم اینه که پذیرش دانشگاه رو میشه زود تر گرفت مثلا ترم اخر پذیرش رو بگیرم و بعد از پایان لیسانس برای ویزا اقدام کنم چون بحث ازمون کارشناسی ارشد هم هست اینطوری ادم نمیدونه برای کارشناسی ارشد جهت محکم کاری بخونه یا نه بره برای ویزا اقدام کنه
من خودم دوست دارم مستقل کارامو جلو ببرم اما به نظرتون برادرم که فرقش با من این بود که معاف بود از سربازی و الان با ویزای دانشجویی المانه میتونه تو این پروسه کمک کنه که مثلا راحت تر ویزا بدن یا نه فرقی نداره؟
با تشکر از همتون

درود،
شما باید دوره کارشناسیتونو به پایان بگذرونین،و از همین زمانی که به پایان دوره نزدیک میشین زبانتون رو خوب کنین، دوره و دانشگاه و شهرتونو انتخاب کنین، شکل دوره در دانشگاه باشه،یا فاخ هٌخ شوله یا دوآل؛
زمانی که مدارک رو فرستادین و پذیرش گرفتین میتونین با پرداخت پول و سند گذاری ویزای دانشجویی آلمان رو بگیرید، اما کارهارو باید دست کم ۶ ماه تا ۹ ماه زودتر برنامه ریزی و پیگیری کنین.
شما اگر مدرکتون{لیسانس} از دانشگاه آزاده نیازی به کنکور نیست،اگر سراسری هستین بیشتر برای این مدرک نیاز به پدیرفته شدن در کنکور دوره بالاتر هست که میشه ارشد،و سپس برای پذیرش درخواست میدید.
دانشجو بودن برادر شما تفاوتی در پروسه ویزای شما نداره،چون ایشون هم دانشجو هستن، تنها میتونن شما رو پشتیبانی مکان خوابگاهی کنن.
سفارت روی ویزادهی به شما با مشکل سربازی خیلی حساس هست،شما گمون کنم هدف موندن دارید، پیشنهاد میکنم از برادرتون نامی نبرید،اما اگر از شما در اینباره سفارت پرسید راستشو بگین و هرگز چیزی رو مخفی نکنین،و انگیزه های یادگیری دانش مکانیک در اروپا، رایگان بودن دانشگاه و کیفیتو رفاه زندگی دانشجویی رو بیان کنین.

خيلي ممنون از پاسخگوييتون دوست عزيز
بعله من احتمالا قصد موندن دارم فقط يه بخش كوچيكي از كلامتون رو متوجه نشدم من الان دانشگاه غير انتفاعي خيام در مشهد هستم يعني من بايد كنكور ارشدو بدم قبول كه شدم بعد در خواست بدم ؟
با تشكر

درود
بله باید در دوره بالاتر قبول بشین،خب شما نگفتین از کدوم دانشگاه هستین من هم گفتم -اگر- از دانشگاه آزاد هستین اون شکلی میتونین برای پذیرش درخواست بدین.
پس از دانشگاه غیرانتفاعی هستین.
خب مدرک غیر انتفاعی شما در آلمان پذیرفته میشه،این تو سایت -آنابین- که آدرسش رو در بخش دانشجویی گذاشتم میشه مدارک و شهرها رو درش مشاهده کرد،و اینکه نیاز به قبولی کنکور دوره بالاتر سراسری باشه یا یانه رو خود دانشگاه به شما میگه، شما باید رزومتون رو برای دانشگاه بفرستین و اونها با نگاه به شهر و دانشگاه و رشته شما به شما میگن که نیاز هست یا نه، اما اگر به شکل همگانی بخوام بگم دانشجوهایی که با کنکور سراسری پذیرفته میشن نیازی به این کنکور دیگه نیست{برای مدرک لیسانس}، اما برخی دانشگاه ها چنین چیزی رو بنا به قانون ایالتی خودشون نمیپذیرن کنکورو نیاز میدونن،یا برخی دانشگاه ها هم نیاز به مدرک نمیدونن و آزمون داخلی خودشون رو برگزار میکنن.
این رو از نتیجه نشست وزارت علوم آلمان و ایران منتشر شده بود گفتم، نه اینکه از خودم چیزی دربیارم،و کامل درباره این چیزها نوشته شده، برخی چیزهارو هم باید تو تجربه بدست آوورد.
باز پرسشی بود درخدمتم.
واقعا از شما ممنونم و به خاطر پاسخگوییتون سپاس گزارم این روز ها انقدر درگیری زیاد شده که همه بیشتر به خودشون فکر میکنن تا دیگران اما وجود شما در این سایت موجب افتخاره باز هم ممنون
بله حتما سوالی بود مزاحمتون میشمShy
بايد برم از اينجا
چاره نمونده جز كوچ...
پاسخ
تشکر کنندگان:




کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان