کانال تلگرام مهاجرسرا
https://t.me/mohajersara







##### هشدار #####
به تاریخ ارسال مطالب دقت فرمایید.
شرایط و وضعیت پروسه ویزا دائم در حال تغییر است و ممکن است مطالب قدیمی شامل تغییراتی باشد.
راهنمای کامل تحصیل در سوئد
برای ویزای دانشجویی و چگونگی پذیرش در دانشگاههای سوئد و اقامت در سوئد لطف" منو راهنمایی کنید.
پاسخ
تشکر کنندگان: pistoon ، msar
مقطع فوق لیسانس رشته زنتیک
پاسخ
تشکر کنندگان: pistoon ، msar
یه سوال داشتم

یکی از بچه ها میگفت میشه برای یک دوره یک ساله زبان سوئدی ویزا گرفت و بعد تمدیدش کرد میخواستم بپرسم ایم موضوع صحت داره؟

من دیپلم کامپیوتر دارم برای پزیرش دانشگاه حتما باید پیش رو هم بگیرم؟
پاسخ
تشکر کنندگان: OverLord ، saman_2000 ، مهرانگیز حمیدی ، pistoon ، msar
دوست گرامی nazanin_m
مطلب پایین برگرفته از وبسایت http://www.kavoshelm.com/Study%20in%20Sweden.htm هستش که احتمالا هزینه ای رو نیز برای گرفتن پذیرش تقاضا میکنند. گذاشتن این مطلب دلیلی بر تایید یا نفی نحوه کار این وبسایت نمیباشد. هدف فقط اطلاع رسانی است. در متن زیر میتوانید خلاصه ای از مدارک مورد نیاز و شرایط تحصیل رو مطلع شوید.

برای رشته ی مورد نظرتون هم میتونید در دانشگاه های انگلیسی زبان کشورسوئد سرچ کنید. 90% دانشگاه های معتبر جهان در وبسایت خود قسمتی جهت درخواست آنلاین پذیرش رو دارند.
-----------------------

کشورسوئد کشور نسبتا بزرگی در شمال اروپا در قسمت شرقی شبه جزيره اسکانديناوی با وسعت ۴۴۹.۷۵۰ کيلومتر مربع يکی از کشورهای سرداروپاست مردم سوئد از نژاد سفيد تيره ژرمن ميباشند پيرو دين مسيحيت بوده و بيشتر مردم پروتستان هستند زبان ملی آنها زبان سوئدی است پايتخت سوئد شهر استکهلم استواحد پول سوئد يور ميباشد

هزينه دانشگاه در کشور سوئد

در کشور سوئد تحصيلات رايگان است(تا سال 2011) و دانشجويان هيچ هزينه ای برای تحصيل در دانشگاه پرداخت نميکنند به دليل اينکه اکثريت دانشگاهها دولتی هستند

هزينه زندگی درکشور سوئد

هزينه يک دانشجو در کشور سوئد با در نظر گرفتن اجاره خوابگاه وغذا ـ رفت و آمد ـ۴۵۰ $ يور ميباشد

ورود به دانشگاههای کشور سوئد

اکثر دانشگاههای معتبر سوئد به انگليسی تدريس دارند ولی برای ورود به دانشگاه ها شما بايد مدرک زبان تافل را داشته باشيد همينطور بايد مدرک پيش دا نشگاهی ويا ديبلم چهار ساله نظام قديم را گرفته باشيد

مدارک مورد نیازمتقاضیان کارشناسی و کارشناسی ارشد:

مدرک دیپلم, مدرک پیش دانشگاهی, ریز نمرات دیپلم و ریز نمرات پیش دانشگاهی.(کپی تائید شده)

مدرک دانشگاهی (فوق دیپلم, لیسانس, فوق لیسانس), ریز نمرات (فوق دیپلم, لیسانس, فوق لیسانس). (کپی تائید شده). شماره تماس و نام فردی در دانشگاه که این مدارک را تائید کرده و مسولان در دانشگاه سوئد در صورت لزوم میتوانند با اوتماس بگیرند باید در زیر این مدارک قید شود. ( متقاضیان فوق لیسانس )
ترجمه تائید شده کلیه مدارک در بند 1

ترجمه تائید شده کلیه مدارک در بند 2 ( متقاضیان فوق لیسانس )

سابقه کار(در صورت دارا بودن) اگر نامه سابقه کار به فارسی است, ترجمه تائید شده آن نیز مورد نیاز میباشد.

2 سری کپی از تمامی صفحات پاسپورت .

1 سری کپی از تمامی صفحات شناسنامه .

6 قطعه عکس رنگی مخصوص پاسپورت .

CV به زبان انگلیسی

مدرک TOFEL یا IELTS و نمرات کسب شده.

کار

دانشجويان در سوئد اجازه کار دارند وميتوانند به صورت نيمه وقت به راحتی کار پيدا کنند وکار کنند

رشته های لیسانس سوئد به زبان انگلیسی


1. English Studies
2. Language and Cultural Studies
3. English with Specialisation in Language, Literature and Culture
4. Human Rights
5. International Migration and Ethnic Relations
6. International Programme for European Studies
7. International Relations
8. Peace and Conflict Studies
9. International Economics and Policy
10. International Management
11. Business Administration (BBA)
12. Business Informatics (BBI)
13. Economics (BScEco)
14. Analytical Finance
15. International Business Management
16. International Business Marketing
17. Business and IT Management
18. Electronic Engineering
19. Software Engineering and Management
20. Computer Software Development


پیروز باشید.
من سوات ندارم امزا بزارم. نمیشه انگشط بزنم؟؟ په ای چه وب صاتی یه
پاسخ
تشکر کنندگان: usa.lover ، خرداد ، mah_taban74 ، ADONIS ، OverLord ، zara man ، nani ، pistoon ، barvos ، maria2000 ، msar
سلام.من دانشجوی ارشد در دانشگاه تبریز هستم.کارشناسیم را هم در تبریز بودم با معدل 17 گذروندم.میخوام در یکی از دانشگاهای اروپا ترجیحا سوئد ادامه بدم.من یک سال دیگه تموم میکنم ارشد.در ضمن در 3 مقاله به عنوان همکار مقاله دارم .لطفا بگید می توانم بورس بگیرم از سوئد ؟و اگر نتونستم هزینش چقدر میشه در دورهی دکتری؟ممنونم
پاسخ
تشکر کنندگان: usa.lover ، zara man ، pistoon ، msar
دانشگاههای سوئد تا سال 2011 رایگان هستند. البته به جزء دانشگاههای خصوصی!
هزینه زندگی هم بستگی به خودتان دارد. بین 400 تا 800 یورو.
اجازه کار دانشجویی هم دارید.
این سایت تمام دانشگاههای معتبر دولتی سوئد را دارد. وقتی وارد سایت شُدید، بالای صفحه زبان انگلیسی را انتخاب کنید و بعد کمی پایین تر نوشته Third cycle (Doctoral studies)1 این گزینه را بزنید و مرحله به مرحله با آن جلو بروید.
www.studera.nu

در ضمن وقت اپلای هم از دو سه روز دیگه شروع میشه.
برای بورس هم خودتان باید در سایتهای ی که رشته شما را دارند در قسمت scholarships چک کنید. معمولا داشگاههای سوئد بورس نمیدهند، چون اصولا تحصیل رایگان هست و میشه گفت به همه دارند بورس میدهند.
این سایت هم بسیار عالی میباشد. حتما بروید:
http://www.studyinsweden.se
در این سایت، قسمت scholarships را حتما چک کنید.
موفق و موید باید و اگر سوال دیگری داشتید حتما بپرسید...من یکی که در خدمتم!
پاسخ
تشکر کنندگان: lexington ، parmida.722 ، zara man ، nani ، segerias ، pistoon ، msar
چه سؤال سختي!!! Smile
من جوابشو نميدونم، اما براي اينکه دوستان بتونن جواب بدن، داده‌هاتون کافي نيست.
1) رشته و گرايشتونو بگين.
2) آيا تافل دارين؟ (چون دانشگا‌هاي سوئد ميخوان)
3) مقالاتي که گفتين، ISI بوده؟
برنده گرین کارت لاتاری 2010.
ساکن لوس آنجلس، کالیفرنیا.
پاسخ
تشکر کنندگان: usa.lover ، lexington ، OverLord ، zara man ، pistoon ، maria2000 ، msar ، saeed_gh
سلام دوست عزیز اپلای چیه؟
پاسخ
تشکر کنندگان: pistoon ، msar
دانشگاههای سوئد آیلز رو بیشتر از تافل قبول دارن!!!

قانون پولی شدن تحصیل در سوئد برای دانشجویان خارجی تصویب شد.

Beginning with the autumn semester 2011, Sweden will be introducing application and tuition fees for some international students who apply for courses and programmes at universities and university colleges.
پاسخ
تشکر کنندگان: یه مهاجر ، OverLord ، msar
افرادي كه مي توانند براي مقطع كارشناسي درخواست پذيرش دهند:

1.افرادی که دوره دبیرستان و پيش دانشگاهي خود را تمام کرده اند(دانشگاه هاي سوئد بدون مدرك پيش دانشگاهي پذيرش نمي دهند)
2.دارای مدرک TOEFL و IELTS می باشند. مینیمم نمره TOELF یا IELTS با توجه به رشته و دانشگاه به دوگروه تقسیم شده است. اطلاعات بیشتر در لینک زیر یافت می شود.
https://www.studera.nu/studera/1349.html

برای پذیرش در هر رشته می تواند شرایط ویژه ای وجود داشته باشد. لذا قبل از انتخاب هر رشته با مراجعه به سایت هر دانشگاه ، از داشتن همه شرایط ویژه اطمینان حاصل کنید. باید توجه داشته باشید که رشته هایی که در سوئد در دوره لیسانس به زبان انگلیسی ارایه می شوند محدودمی باشند.

افرادي كه مي توانند براي مقطع كارشناسي ارشد درخواست پذيرش دهند:

متقاضیانی که دوره کارشناسی خود را در یکی از دانشگاه هایی که در پیوند زیر آمده است به پایان رسانده اند و یا در سال آخر مشغول به تحصیل می باشند می توانند برای دانشگاه های سوئداقدام کنند.

http://www.unesco.org/iau/onlinedatabases/list.html

نکته:‌ بعضی از دانشگاه‌های داخل ایران که دوره‌ی دکترا ندارند در این لیست ذکر نشده‌اند. از جمله‌ی این دانشگاه‌ها می‌توان به دانشگاه‌های غیرانتفاعی اشاره کرد. در سال ۲۰۰۷ برخی از این دانشگاه‌ها با توجه به لیست‌های دیگر در دسترس شخص بررسی‌کننده‌ی مدارک ایرانیان (Lenna Andersson) مورد تأیید قرار گرفتند.

نحوه درخواست پذیرش
به غیر از متقاضیان دوره های Erasmus Mundus که کاملا جداگانه پذیرش می شوند، همه متقاضیانی که تمایل دارند برای دانشگاههای سوئد در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد پذیرش بگیرند، باید از طریق سازمان VHS (مركز مطالعات دانشگاهي سوئد) اقدام کنند. برای درخواست پذیرش از دانشگاههای سوئد برای ترم پاییز، شما بایداز اوایل دسامبر تا 15Jan به سایت www.studera.nu رفته و یک account جدید درست کنید. با داشتن یک email ومشخصات فردی و آدرس پستی این کار امکان پذیر است.

پيدا كردن رشته دراين وب سايت بسيار راحت و آسان است. كافي است شما وارد اين وب سايت ولينك Course search شويد بعد مي توانيد با انتخاب ترم ،رشته ، شهر و دانشگاه مورد نظر رشته هاي ارايه شده را مشاهده نماييد در ضمن مي توانيد از دو نوع سيستم جستجوي پيشرفته و مرحله اي بهره ببريد. در سيستم پيشرفته يا Advanced شما مي توانيد شهر، رشته و دانشگاه را باهم انتخاب كرده و رشته هاي ارايه شده در آن را ببينيد ولي در سيستم مرحله اي شما بايد مرحله به مرحله رشته، شهر و دانشگاه را انتخاب كنيد.


شما تعداد محدودي انتخاب براي رشته ها داريد براي مثال در مقطع كارشناسي ارشد شما حق انتخاب چهار رشته و براي كارشناسي بيست رشته داريد كه اين تعداد نيز در سالهاي بعد ممكن است تغيير كند.لازم نيست تمام انتخاب هي خود را پر كنيد شما در صورتي كه كم تر از تعداد تعيين شده انتخاب كنيد مشكلي براي شما پيش نخواهد آمد مثلا" به جاي 4 انتخاب، 2 انتخاب داشته باشيد يا مي توانيد همه ي چهار مورد را پر كنيد. شما مي توانيد به تعدادي خاص رشته ي تحصيلي انتخاب كنيد حال ممكن است اين رشته ها در چند دانشگاه يا از دانشگاه هاي مختلف باشد براي مثال شما مي توانيد چند رشته در دانشگاه چالمزر و چند رشته از دانشگاه مالمو انتخاب كنيد.

شما بايد به ترتيب علاقه به رشته ها، آن ها را منظم كنيد چون در صورت پذيرفته شدن در انتخابهاي نخست خود باقي انتخاب هاي شما حتي در صورت دارا بودن شرايط نيز باطل مي شوند. به عنوان مثال اگر شما انتخاب اول خود را در رشته ي برق چالمرز قرار داده باشيد در صورت قبولي در آن انتخاب هاي بعدي شما باطل مي شود.

شما بعد از اينكه براي رشته هاي مورد نظر خود در وب سايت تقاضا داديد در انتها، صفحه اي براي پرينت به شما مي دهد كه شامل شماره ي تقاضاي شما و مشخصات و آدرس شما مي باشد شما بايد اين شماره را براي مراحل بعدي حفظ كنيد.اين صفحه را كه بايد بعد از دريافت پرينت كنيد و با امضا كردن آن به همراه مدارك ديگر بفرستيد Cover sheet مي گويند. اگر در لحظه ي اتمام ثبت نام دسترسي به چاپگر نداريد مي توانيد بعدا" با مراجعه به پروفايل خود در سايت آن را پرينت نماييد.

در این مرحله و تا قبل از زمان 1 فوریه(این تاریخ می تواند سالهای بعد تغییر کند) باید یک سری مدارک به آدرس studera پست شود. مهم نیست در چند رشته درخواست می دهید اما فقط یک سری مدارک خواهید فرستاد.

توجه داشته باشيد كه نيازي به فرستادن مدارك به تعداد دانشگاه ها يا رشته هايي كه انتخاب كرده ايد نيست، كافي است مدارك را در يك نسخه ي ترجمه شده براي آنها ارسال كنيد. اين مركز خود اقدام به اسكن و كپي مدارك شما مي كند و به همان تعداد براي دانشگاه ها ارسال مي كند. تنها تعدادي از دانشگاه ها مداركي از شما ممكن است بخواهند كه دانشگاه هاي ديگر آن مدارك را نياز ندارند مانندSOP ياديگر مدارك كه شما مي توانيد با عنوان كردن اسم دانشگاه يا آرم دانشگاه در بالاي SOP يادآور شويد كه اين مدرك براي دانشگاه مورد نظر است.

توجه کنید که به غیراز موارد خاص که درسایت دانشگاه ذکر شده است(عمومادر مورد رشته های خاص مانند معماری) همه مدارک فقط به studera فرستاده می شود ومدرکی به دانشگاهها فرستاده نمی شود.

All documents should be sent to University Studies in Sweden FE 1, SE-833 83 Stroemsund, SWEDEN Phone number to The Call Centre +46-771-550 720 +46-771-550 720 E-mail https://www.studera.nu/studera/1008.html

توجه داشته باشید که deadline مربوط به فرستادن مدارک میتواند مهم باشد یا نباشد. اگر در آن رشته ای که شما تقاضا داده اید، افراد زیادی تقاضا داده باشند، و شما بعد از deadline مدارک را بفرستید، شما به احتمال خیلی زیاد رد خواهید شد. اما اگر در آن رشته ای که شما تقاضا داده اید، افراد زیادی تقاضا نداده باشند، و شما بعد از deadline مدارک را بفرستید، شما به احتمال خیلی زیاد قبول خواهید شد!

Late Application بررسي تقاضا شامل دو نوبت اصلي است. اگر شما application خود را بعد از deadline تاييد كنيد بعنوان Late Applicant در نظر گرفته مي شويد. توجه داشته باشيد كه در اين نوبت دكمه Add براي انتخاب رشته تنها براي دانشگاه هايي فعال است كه رشته آنها در نوبت اول به حد نصاب نرسيده باشد. دانشگاه ها ممكن است به تناوب اين دكمه را بر حسب تقاضاهاي رسيده فعال يا غير فعال سازند، لذا جهت كسب اطلاع از اينكه رشته اي براي Late Applicant ها باز خواهد شد يا نه مي بايست با دانشگاه تماس بگيريد. سايت Studera توصيه كرده كه شهروندان غير اروپايي براي اين نوبت اقدام ننمايند، زيرا روند اخذ ويزا، روندي طولاني است.

ارسال مدارك به سوئد

شما براي ارسال مدارك به سوئد از سرويس هاي پستي مختلفي مي توانيد استفاده كنيد. اما اكثر افراد TNT را پيشنهاد مي دهند. پست TNT در اكثر مواقع مدارك را ظرف مدت حداقل 4 روز به Studera (واقع در شهر Stromsund) مي رساند و شما مي توانيد تحويل مدرك خود را در وب سايت آن چك كنيد؛ اين در حالي است كه پست DHL بسته شما را در استكهلم به پست محلي تحويل مي دهد و هيچ گونه امكاني براي پيگيري بسته وجود نخواهد داشت.

به ياد داشته باشيد كه پيگيري مدارك ارسال شده به سوئد در وبسايت TNT شامل دو مرحله مي باشد. پست TNT مدارك شما را ابتدا به شهر Orebro مي برد و به پست محلي سوئد تحويل مي دهد از اين مرحله به بعد شما شماره پيگيري جديدي را در سايت دريافت خواهيد كرد، اين شماره 9 رقمي معمولا" جلوي عبارت NEW AWB قرار دارد و از اين پس شماره ي پيگيري شما به اين شكل است. بعد از 1 تا 3 روز(بستگي به نوع سرويس پستي دارد) مدارك شما از Orebro به Stromsund (شهر مقصد) مي رسد و در صورت تحويل، ساعت و نام ديافت كننده ي بسته را به همراه تاريخ در سايت درج مي شوند.

وب سايت شركت پستي TNT http://www.tnt.com

Reapplicants كساني كه در ترمهاي قبل يكبار درخواست پذيرش دادند و تمامي مدارك را به صورت كامل به Studera ارسال نموده اند، كافيست فقط كاور شيت جديد را ارسال كنند و نيازي به ارسال مجدد تمامي مدارك نخواهد بود.

If you have previously applied for a Master's programme via studera.nu (and then did send in a complete set of supporting documents), you only need to submit new documents that are relevant for the masters' programmes you are applying for now. .All new documents must be accompanied by a cover sheet. Use the same user account When logging on, you must use the same user account as you did when you previously applied to study via studera.nu. https://www.studera.nu/studera/1659.html

مدارک مورد نیاز برای اخذ پذیرش در مقطع فوق لیسانس
1.Cover Sheet ، كاور شيت : بعد از ساختن account در studera از شما درخواست می شود یک پرینت از اطلاعات ثبت شده یا همان Cover Sheet بگیرید و یا ميتوانيد بعدا دوباره وارد account خود شده و یک پرینت از كاور شيت بگیرید. سپس آنرا امضا کنید و همراه با بقیه مدارک در داخل بسته پستی قرار دهید.
2.ترجمه رسمی مدرک تحصیلی و یا نامه ای از طرف دانشگاه مبنی بر آنکه شما تا آخر این سال تحصیلی فارغ تحصیل خواهید شد.(لطفا این نامه فراموش نشود! می توانید این نامه را از رئیس دانشکده، معاون آموزشی و یا در آخر از یکی از اساتید بگیرید. توجه کنید که رسمی بودن آن خیلی اهمیت ندارد!.بدون این نامه/مدرک ممکن است شما رد شوید!
3.ترجمه رسمی ریز نمرات .(در حال حاضر الزامی وجود ندارد که مستقیما از طرف دانشگاه ارسال شود ولی پیشنهاد می شود طبق روال از طرف دانشگاه باشد.)
4.کپی پاسپورت و یا ترجمه رسمی یک مدرک شناسایی دیگر.
5.ارسال نمره IELTS و یا TOEFL: حداقل این نمره برای هر دانشگاه متفاوت است و برای اطلاع از آن باید به سایت دانشگاه هایی که درخواست پذیرش می دهید رجوع کنید.(
6.GRE و Recommandation Letter اصلا اجباری نمی باشد. در صورتی که نمره GRE خوبی دارید ،می توانید فقط کپی کارنامه خود را همراه با بقیه مدارک پست کنید.
7.مدارک دیگر:هر رشته با توجه به ویژگی های خود می تواند مدارک دیگری هم نیاز داشته باشد که این مدارک در سایت دانشگاه و در آن رشته مربوطه یافت می شود.
به ياد داشته باشيد كه شما نمي توانيد كپي مدارك ترجمه شده را ارسال كنيد و حتما" بايد اصل مدرك ترجمه شده را ارسال كرد.


مدارک مورد نیاز برای اخذ پذیرش در مقطع لیسانس1.Cover Sheet : بعد از ساختن account در studera از شما درخواست می شود یک پرینت از اطلاعات ثبت شده یه همان Cover Sheet بگیرید و یا بعدا دوباره وارد account خود شده و یک پرینت از بگیرید.سپس آنرا امضا کنید و همراه با بقیه مدارک در داخل بسته پستی قرار دهید.
2.ترجمه رسمی مدرك پيش دانشگاهي، ديپلم و ريز نمرات دبيرستان و پيش دانشگاهي . (توجه داشته باشید که مدرک موقت پیش دانشگاهی و دیپلم مورد قبول نیست)
3.کپی پاسپورت و یا ترجمه رسمی یک مدرک شناسایی دیگر.
4.ارسال نمره IELTS و یا TOEFL: حداقل این نمره برای هر دانشگاه متفاوت است و برای اطلاع از آن باید به سایت دانشگاه هایی که درخواست پذیرش می دهید رجوع کنید.
5.مدارک دیگر:هر رشته با توجه به ویژگی های خود می تواند مدارک دیگری هم نیاز داشته باشد که این مدارک در سایت دانشگاه و در آن رشته مربوطه یافت می شود.
به ياد داشته باشيد كه شما نمي توانيد كپي مدارك ترجمه شده را ارسال كنيد و حتما" بايد اصل مدرك ترجمه شده را ارسال كرد.

MR چیست؟
MR یا Merit Rating نمره یا درجه ای است که شایستگی شما را در دانشگاه های تقاضا شده در سوئد مشخص می کند. در واقع این نمره در هر دانشگاه بعد از بررسی مدارک متقاضیان توسط دپارتمان مربوطه بر اساس معیارهای تعیین شده، اعطا می گردد . این نمره دارای حد اکثری است که توسط دانشگاه مشخص می شود (هر چه MR شما به حداکثر تعیین شده نزدیک تر باشد شانس شما برای پذیرش بیشتر است) MR ها در دانشگاه های مختلف متفاوت هستند. این نمره در کنار رشته ی انتخابی شما در پروفایلتان بعد از ارزیابی مدارک شما توسط دانشگاه ثبت می شود.

حداکثر MR دانشگاه های مختلف

Uppsala= 999

KTH = 52

Orebro= 999

Halmstad ( with group of UB)= 1300

Halmsatd (with Group GP)=999

vaxjo = 180

jonkoping = 999

Malmo=300

Chalmers=999

Lund=999

Karolinska =20

Gotland=180

Kalmar=180

Mid sweden = 485

Goteborg(with Group AP) = 225

Linkoping = 999

Stockholm = 9999

BTH(Master programmes in engineering)= 3

زبان سوئدی
در سوئد تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در اکثر رشته/دانشگاهها به زبان انگلیسی است (تعداد معدودي از رشته ها در مقطع كارشناسي به زبان انگليسي تدريس مي شود). تقریبا تمام سوئدی ها به راحتی با شما انگلیسی حرف می زنند. اما اگر بخواهید کار کنید تقریبا در تمام موارد باید سوئدی بدانید. سوئدی یک زبان Germanic به حساب می آید و هم ریشه با انگلیسی و آلمانی است اما علاوه بر آن از زبان قدیمی منطقه اسکاندیناوی به نام Old Norsk هم نشات گرفته است، بنابراین همچنانکه بسیاری از کلمات آن برای کسانی که انگلیسی می دانند آشنا به نظر می رسد، کلمات و آواهای تازه نیز آموختن درست آن را تا اندازه ای سخت می سازد. اما از طرف دیگر گرامر بسیار ساده تری نسبت به آلمانی دارد. در زبان سوئدی تنها یک case برای تمام حالات فاعلی، مفعولی و مضاف الیهی وجود دارد. اسمها در زبان سوئدی از نظر جنسی دو حالت common , neuter دارند.

آزمون TISUS چيست؟

The Test in Swedish for University Studies)TISUS) آزموني است براي اثبات تسلط بر زبان سوئدي كه براي ورود به رشته هاي سوئدي زبان نياز به قبول شدن در اين امتحان داريد. اين آزمون از سه بخش درك مطلب (reading) ، بخش نوشتاري (writing)و مصاحبه (speaking) كه دو بخش نخست كتبي و مصاحبه به صورت شفاهي مي باشد. اين امتحان هر سال در چند نوبت برگزار مي شود. در خارج از سوئد اين آزمون در سفارت خانه ها به برگزار مي شود. هزينه ي اين آزمون در سوئد 1600 كرون و در خارج از سوئد 2000 كرون مي باشد.(ممكن است در خارج از سوئد هزينه هاي جانبي نيز دريافت گردد) در اين آزمون برخلاف تافل و آيلتس نمره اي وجود ندارد و شما در اين آزمون يا تمره ي قبولي مي گيريد يا مردودي.


طبق اطلاعاتی که در روی بورد سفارت سوئد وجود دارد و تجربیات دوستان مدارک زیر جهت درخواست برای اقامت دانشجویی نیاز است:

1.فرم 105031 (در دو نسخه)
تاریخ ورود و خروج را از ماه آگوست بنویسید.
2.دو قطعه عکس ۴×۶ تمام رخ، رنگی، زمینه سفید، بدون روتوش ( توجه کنید با روتوش به هیچ عنوان قبول نمی کنند )
عكاسی صاحبقرانیه نزدیك سفارت عكس مورد قبول سفارت را در كمتر از ۲۰ دقیقه تحویل می‌دهد، گرچه هیچ اجباری به گرفتن عكس در این عكاسی نیست.
3.فیش بانکی به مبلغ ۱٫400٫۰۰۰ ریال به حساب سپهربانک صادرات شماره 0200317741000 به نام سفارت سوئد نزد شعبه صاحبقرانیه (كد شعبه ۳۱۳۵)قابل پرداخت در تمام شعب بانک صادرات
این شعبه بانك نزدیك سفارت است و تقریبا همیشه هم خلوت است.
4.اصل پاسپورت و فتوکپی از تمام صفحات گذرنامه به غیر از صفحات سفید (در دونسخه)
صفحات دارای مهر خروجی و صفحه ای كه در آن نوشته شما همسر و بچه ندارید را هم كپی كنید.
حتما پاسپورت امضا شده باشد.
اصل پاسپورت همان موقع به شما برگردانده خواهد شد.
5.مدرک مالی نشان دهنده توان مالی متقاضی ( Bank Statement ) معادل ۷۳۰۰۰ کرون برای هر سال تحصیل که برای دوره دوساله فوق لیسانس برابر ۱۴۶۰۰۰ کرون (حدود 20 میلیون تومان) خواهد شد. (در دو نسخه)
یك نسخه اصل و یكی كپی هم قابل قبول است.
حتما معادل دلاری یا كرون موجودی در پایین گواهی بانکی موجود باشد. اگر نبود خودتان اضافه کنید.
6.نامه admission دانشگاه (از سایت studera.nu) به اضافه یک كپی.
7.فرم شماره 135011 فقط مختص افراد متاهل علاوه بر فرم 105031
8.بیمه مسافرتی برای آن دسته از دانشجویانی که مدت تحصیل آنها یک سال و یا کمتر از یک سال است.
این بیمه نامه نیز از نزدیك سفارت قابل تهیه است.
9.پاکت نامه به همراه تمبر که آدرس روی آن قید شده باشد.

دو فرم گفنه شده در بالا را هم از خود سفارت نیز می‌توانید دریافت کنید.


زمان دریافت ویزای دانشجویی سوئد بسیار متغیر است و به طور متوسط بین ۳ تا ۸ هفته از زمان تحویل مدارک طول خواهد کشید.

برای پیگیری ویزا سه راه عمده وجود دارد: [b]

1.تماس تلفنی با سفارت: شما میتواند از یکشنبه تا چهارشنبه از ساعت ۲ تا ۴ بعدازظهر با سفارت سوئد با شماره زیر تماس بگیرید. برای این منظور شما باید شماره پرونده ۴ رقمی خود را بدانید.
تلفن: 23712200
2.تماس تلفن به اداره مهاجرت سوئد: شما ابتدا باید بدانید که پرونده شما توسط کدامیک از ادارات مهاجرت در سوئد بررسی می شود. با توجه به دانشگاهی که قبول شده اید، اداره مهاجرت مشخصی پرونده شما را بر عهده میگیرد.
شماره تلفن و آدرس آن اداره را می توانید از سایت زیر بیابید: http://www.migrationsverket.se/english/e...lagger.jsp
3.ارسال ایمیل به اداره مهاجرت سوئد: همچنین شما می توانید با اعلام نام و نام خوانوادگی و روز تولد، از طریق ایمیل از وضعیت ویزای خود با خبر شوید.
آدرس ایمیل: upplysningen@migrationsverket.se
4. چک کردن وضعیت در سایت اداره مهاجرت سوئد: همچنین شما می توانید با داشتن شماره پیگیری هفت یا هشت رقمی، وضعیت درخواست خود را بررسی کنید.
آدرس سایت: http://www.migrationsverket.se/info/2306_en.html


اخبار فارسی سوئد
پاسخ
تشکر کنندگان: usa.lover ، Elf ، farzad24 ، zara man ، nani ، majidazimi ، کامران مهاجر ، barvos ، maria2000 ، msar
اخبار فارسی سوئد – از ترم پاییز سال ۲۰۱۱ همه دانشجویان تبعه کشورهای خارج از اتحادیه اروپا که مایل به تسلیم درخواسست پذیرش در یکی از دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی سوئد هستند موظف به پرداخت ۱۰۰۰ کرون هزینه تسلیم درخواست خواهند شد.
دلیل این پیشنهاد هزینه بالای رسیدگی به تقاضای تحصیل در سوئد از سوی دانش پژوهان خارج از اتحادیه اروپاست که تعداد آن در سالهای گذشته مرتبا افزایش یافته است.

این پیشنهاد از سوی گروه برررسی سازمان سنجش سوئد (و هو اس) تسلیم دولت این کشور شده است.

تحصیل در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی سوئد که استانداردهای آن دارای وزنه بین المللی است برای دانشجویان خارجی کماکان کاملا رایگان است و دانش پژو تنها نیاز به پرداخت هزینه مسکن و خورد و خوراک خود را دارد.


تعداد قابل توجهی از دانش پژوهان ایرانی نیز در طی سالهای گذشته با استفاده از این موقعیت استثنائی از ایران در دانشگاه های سوئد پذیرش گرفته و جهت ادامه تحصیل به سوئد آمده اند. این دانشجویان در صورت تحصیل در دانشگاه ها و دیگر مراکز آموزش عالی اتحادیه اروپا و آمریکا مجبور به پرداخت شهریه های سنگین سالانه چند ده هزار یورو و دلاری می بودند.

اما اکثر دست اندرکاران آموزشی در سوئد پیش بینی می کنند که شهریه ای شدن دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی سوئد برای دانشجویان خارج از اتحادیه اروپا تنها یک مسئله زمانی است. تاکنون زمان مشخصی برای این رفرم اعلام نشده است.
پاسخ
تشکر کنندگان: Elf ، zara man ، majidazimi ، barvos ، msar
اخبار فارسی سوئد – ترم تحصیلی جدید در سوئد آغاز گشته است و قیمت گران کتب دانشگاهی یکی از مشکلات عمده دانشجویان و بویژه دانشجویان خارجی در این کشور بشمار می رود. در برخی موارد هزینه خرید کتب دانشگاهی مورد نیاز یک دانشجو میتواند از میزان اجاره یک یا حتی چند ماه مسکن وی بیشتر باشد. و برای دانشجویان میهمانی که از کشورهای نه چندان ثروتمند جهت تحصیلات به سوئد می آیند مشاهده برچسب قیمت گران کتب دانشگاهی در این کشور چشمها را گشاد و ابروها را به بالا می برد.
دانشجویان در سوئد جهت پایین آوردن هزینه کتب دانشگاهی خود دست به ترفندهای مختلفی می زنند. دانشجویان ایرانی نیز از این بابت مستثنی نیستند. برخی دانشجویان کتب دانشجویان ترم های قبل را که در همان رشته مشغول به تحصیل بوده اند خریداری می کنند. اما کتب دانشگاهی مرتبا در حال تجدید چاپ و دگرگونی هستند و یا در بسیاری موارد هم کتابهایی که در سال گذشته مورد استفاده قرار گرفته اند در سال تحصیلی جدید با کتب دیگری تعویض می گردند.

در آغاز سال تحصیلی جدید در سوئد تابلوهای اطلاعیه دانشگاهها پر است از آگهی دانشجویانی که کتابهای قدیمی خود را بفروش می رسانند و یا مایل به خرید کتابهای قدیمی دانشجویان ترم گذشته هستند. اما همواره قبل از خرید کتابهای قدیمی باید کنترل کنید که آیا در سال تحصیلی جدید نیز همان کتاب در رشته مور نظر شما تدریس خواهد شد یا خیر تا بیهوده مجبور به خرید کتابهایی که بعدا مورد استفاده تان قرار نمی گیرند نگردید.

تعدادی از دانشجویان نیز کتابهای مورد نیاز خود را قرض گرفته و از آن کپی میگیرند. یک دانشجوی ایرانی به اخبار فارسی سوئد می گوید:

“سال گذشته کتابهای مورد نظر خودم را قرض گرفتم و به آشنایی که عازم ایران بود دادم و او در ایران از همه آنها برایم کپی گرفت و توسط یک مسافر دیگری که با ایران ایر عازم استکهلم بود برایم به استکهلم ارسال کرد. به این صورت چندین هزار کرون صرفه جویی کردم”.

چند سال قبل نیز یک دانشجوی مبتکر در سوئد به فکرایده اقتصادی جدیدی افتاد و پس از خرید یک دستگاه پیشرفته کپی در ازای دریافت مبلغی بعنوان اجرت از دانشجویان, کتابهای مورد نظر آنها را کپی کرده و در اختیار آنان قرار میداد. او از این طریق به سرمایه قابل توجهی دست یافت اما آوازه “خدمات” او سرانجام به گوش ناشران نیز رسید که پس از اعلام جرم علیه وی “چاپخانه” محبوب او توسط مقامات دولتی تعطیل گردید.

اما با وجود همه شیوه ها و ترفندهای کاهش هزینه کتاب, اکثریت دانشجویان در هر حال مجبورند که بدلایل مختلف کتابهای خود را بصورت نو خریداری کنند. دراین صورت تنها راه چاره فقط یک واژه است: اینترنت.


خرید کتاب از طریق اینترنت در سوئد بمراتب ارزانتر از خرید آن از فروشگاههای کتاب در شهر است. تفاوت قیمت در این زمینه میتواند تا حتی ۶۰ درصد باشد. در واقع چنانچه کتب دانشگاهی خود را از طریق دیگری غیر از اینترنت خریداری کنید بدون شک در پایان ترم تحصیلی مبلغ کلانی متضرر شده اید.

آد لیبریس
آد لیبریس یکی از مشهورترین و معتبرترین کتابفروشیهای اینترنتی در سوئد است که تقریبا همه کتب دانشگاهی و غیر دانشگاهی مورد نیاز دانشجویان و دیگر دوستداران کتاب در سوئد از طریق آن قابل تهیه است. قیمتهای کتاب در آدلیبریس بمراتب ارزانتر از قیمت کتابفروشیهاست و در هر کجای سوئد که زندگی کنید قادر به خرید کتاب از طریق آدلیبریس خواهید بود که با پست برایتان ارسال خواهد شد. آدلیبریس را خصوصا به دانشجویان ایرانی میهمان از ایران توصیه کنید تا مجبور به خرید کتب دانشگاهی مورد نیاز خود به قیمت گران فروشگاه های داخل شهر نشوند.
پاسخ
تشکر کنندگان: ADONIS ، usa.lover ، Elf ، zara man ، nani ، majidazimi ، barvos ، msar
اخبار فارسی سوئد – بدنبال تحولات چند ماهه اخیر ایران بخش قابل توجهی از دانشجویان میهمان ایرانی ساکن سوئد با مراجعه به اداره مهاجرت این کشور تقاضای پناهندگی تسلیم نموده اند و تعداد زیاد دیگری نیز در حال سبک سنگین نمودن اقدام مشابهی هستند.
اما این دانشجویان می بایست در این رابطه به چه نکاتی توجه کنند. آیا چنین اقدامی استفاده ای عاقلانه از فرصتی مناسب جهت کسب اقامت دائم در سوئد است یا عملی اشتباه که در نهایت شانس ادامه تحصیل و تمدید ویزای دانشجویی این دانشجویان را نیز از آنان خواهد گرفت؟

با توجه به پرسشهای مکرری که در این رابطه به اخبار فارسی سوئد ارسال شده است به سراغ “مرکز اطلاعات ایرانیان می رویم” و تا پاسخ صحیحی به تعدادی از پرسشهای مطرح شده در این زمینه دریافت کنیم.

اخبار فارسی سوئد: آیا دانشجویان ایرانی میهمان در سوئد با استناد به ...........................می توانند تقاضای پناهندگی تسلیم اداره مهاجرت سوئد کنند و در اینصورت از چه مقدار شانسی برخوردارند؟

مرکز اطلاعات ایرانیان: تقاضای پناهندگی از معدود انواع “اقامت” است که قانونا می توان در داخل مرزهای سوئد آن را تسلیم نمود. تقاضاهای اکثر دیگر انواع اقامت می بایست در خارج از مرزهای سوئد و قبل از ورود به سوئد تسلیم یکی از نمایندگیهای این کشور شود. بنابراین جهت “تسلیم” یک تقاضای پناهندگی از سوی دانشجویان میهمان ایرانی در سوئد مانعی وجود ندارد اما اینکه آیا صرفا با استناد.......................... شانسی جهت دریافت پناهندگی در سوئد وجود خواهد داشت پاسخ منفی است.

اخبار فارسی سوئد: یعنی دانشجویان میهمان ایرانی مقیم سوئد با این وجود شانسی جهت دریافت پناهندگی ندارند؟

مرکز اطلاعات ایرانیان: منظور من این نبود. مسئله بی اندازه مهمی که باید به آن توجه کرد این است که اداره مهاجرت سوئد هر پرونده پناهندگی را بصورت فردی و منفرد مورد رسیدگی قرار می دهد. یک متقاضی پناهندگی نمی تواند با استناد به شرایط و وضعیتی کلی تقاضای پناهندگی تسلیم کرده و تصور نماید که به این واسطه از شانس خوبی جهت دریافت پناهندگی برخوردار خواهد بود. بلکه باید بتواند بصورت فردی و با استناد به اسناد و مدارک ثابت نماید که جان وی بعنوان یک فرد در کشورش در معرض خطر است و او نمی تواند به هر دلیلی از حمایتهای قانونی دولت متبوعش استفاده نماید.برای مثال حکمی از سوی دادگاه علیه او صادر شده و یا او به هر واسطه ای در این رابطه تحت تعقیب و آزار پلیس یا دیگر نیروهای دولتی در کشورش قرار گرفته است. امیدوارم تفاوت مهم در این رابطه را بخوبی توضیح داده باشم.

اخبار فارسی سوئد: دانشجویان میهمان ایرانی در صورت تسلیم یک تقاضای پناهندگی در سوئد متحمل چه ریسک هایی خواهند شد؟

مرکز اطلاعات ایرانیان: دانشجویان میهمانی که در اندیشه تسلیم یک تقاضای پناهندگی در سوئد هستند باید توجه کنند که اخذ پناهندگی در حال حاضر برای اتباع ایران در سوئد بسیار مشکل است اما غیر ممکن نیست. و بیشترین شانس, و یا بهتر بگویم بیشترین امکان قانونی, جهت دریافت پناهندگی در سوئد را افرادی دارند که کم یا بیش چهره های شناخته شده ای در صحنه سیاسی ایران بوده اند. به این ترتیب یک دانشجوی میهمان باید قبل از اینکه دست به تسلیم یک تقاضای پناهندگی در سوئد بزند اطمینان حاصل نماید که دارای دلایل مستحکم و محکمه پسندی جهت دریافت پناهندگی است در غیر اینصورت ممکن است وضعیت خود را شدیدا خراب کرده و ویزای تحصیلی خود را نیز از دست بدهد.

اخبار فارسی سوئد: اگر یک دانشجوی میهمان به تقاضای پناهندگی اش پاسخ منفی بگیرد تکلیف تحصیلاتش چه می شود؟


مرکز اطلاعات ایرانیان: یک دانشجوی میهمان که استاتوس (وضعیت اقامت) خود را از ویزای دانشجویی به متقاضی پناهندگی تغییر دهد در صورت دریافت پاسخ منفی به درخواست پناهندگی اش قادر به حفظ ویزا و اقامت تحصیلی خود نخواهد بود و باید سوئد را ترک کند. چنین فردی در آینده نیز از شانس بسیار کمی جهت دریافت ویزای تحصیلی در سوئد برخوردار خواهد بود. حتی هیچ گارانتی و تضمینی نیز وجود ندارد که چنین فردی قادر به ادامه تحصیلاتش در طی مدت رسیدگی به تقاضای پناهندگی اش باشد.

نکته دیگری که باید به آن توجه کرد این است که یک متقاضی پناهندگی حق خروج از کشور را نیز ندارد و باید تا پایان مدت رسیدگی به پرونده اش که ممکن است تا دو سال به طول انجامد می بایست در سوئد باقی بماند.

اخبار فارسی سوئد: پس توصیه شما به دانشجویان میهمان ایرانی در سوئد این است که تقاضای پناهندگی تسلیم نکنند؟

مرکز اطلاعات ایرانیان: این بسیار مهم است که توجه کنید که ما هیچوقت توصیه ای به افراد نمی کنیم. بلکه مرکز اطلاعات ایرانیان تنها و صرفا آلترناتیوهای مختلف قانونی را برای علاقمندان تشریح می کند تا افراد با اطلاع از قوانین موجود تصمیم صحیحی بگیرند. طبیعتا چنانچه یک دانشجوی میهمان احساس می کند که در صورت بازگشت به کشورش جانش در خطر قرار دارد می تواند تقاضای پناهندگی تسلیم کند و در صورتی که بر اساس قوانین این کشور استحقاق دریافت پناهندگی را داشته باشد پناهندگی و متعاقب آن اقامت بگیرد. اما اگر هدف صرفا کسب اقامت است شاید این تصمصم درستی نباشد چون چنانچه به نتیجه نرسید دانشجو هزینه سنگینی را بابت آن پرداخت خواهد کرد. هر فردی باید خود در این مورد سبک سنگین کرده و از پیامدهای احتمالی تصمیمش آگاه باشد و هزینه آن را بداند.

اخبار فارسی سوئد: برای آن دسته ازدانشجویان میهمانی که در هر حال مایلند در سوئد باقی بمانند چه راه هایی وجود دارد؟

مرکز اطلاعات ایرانیان: دانشجوی مهیمانی که تحصیلات خود را در یکی از دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی سوئد به اتمام برساند شانس خوبی جهت یافتن کار در سوئد را خواهد داشت و می تواند با استفاده از قوانین جدید مهاجرت کاری سوئد که توسط دولت دست راست فعلی به مرحله اجرا گذاشته شده است در سوئد اقامت بگیرد. از سوی دیگر کم هم نیستند تعداد دانشجویان میهمان ایرانی در سوئد که در طی مدت تحصیلشان در سوئد شریک زندگی آینده خود را در دانشگاه یا محیط خارج پیدا کرده و از طریق ازدواج با فرد مقیم یا سیتی زن سوئد مقیم دائم این کشور شده اند. در واقع در حال حاضر برعکس دو دهه گذشته شانس دریافت اقامت در سوئد از طریق غیر پناهندگی بمراتب بیشتر از تسلیم یک درخواست پناهندگی است که به شهادت آمار در اکثر موارد منتهی به یک پاسخ منفی شده است.


بخشهائی از مقاله به دلیل ملاحظات و محدودیتها ویرایش و برخی از بخشها برای رفع شبهه با نقطه چین علامتگذاری شده ست.
پاسخ
تشکر کنندگان: usa.lover ، ساشا ، Elf ، zara man ، majidazimi ، msar
هزینه یک دانشجو در کشور سوئد با در نظر گرفتن اجاره خوابگاه(اگه موفق به گرفتن بشین) وغذا رفت و آمد و … به گفته سایت رسمی سوئد [www.studyinsweden.se] یورو EUR 750 و یا SEK 7,070 کرون سوئد است که البته طبق تجربه دوستان ایرانی می تواند کمتر نیز باشد و در شهرهای کوچکتر و مخصوصا جنوبی سوئد حتی تا نصف این مبلغ برای یک زندگی ساده دانشجویی می تواند کافی باشد.

Food: SEK 2,000. Accommodation: SEK 3,200. Local travel: SEK 500. Telephone/Internet: SEK 300. Insurance, medical care and hygiene: SEK 250. Student union fee: SEK 60-70. Clothing, hobby/leisure, other: SEK 750.
Total: SEK 7,070, or about ز ۷۵۰٫


دانشگاه‌های کشور سوئد
در دانشگاه‌های سوئد دو ترم تحصیلی وجود دارد :

۱ . پاییز
۲ . بهار (در ترم بهار رشته ها محدود هستند.)
سیستم آموزشی ترمیک و زبان آموزشی در مقطع لیسانس برای اکثر رشته‌ها(به استثنای چند رشته معدود) سوئدی است. زبان آموزشی کل رشته‌ها در مقطع فوق لیسانس به زبان انگلیسی می‌باشد و برای ورود به آنها شما باید مدرک زبان (TOEFL یا IELTS) داشته باشید.

لیست دانشگاه های سوئد
/ دانشگاه های سوئد براساس محل و Subject area

در اینجا به معرفی چند دانشگاه مطرح در سوئد می پردازیم:
دانشگاه KTH

این دانشگاه به عنوان اولین پلی تکنیک سوئد در سال ۱۸۲۷ در شهر استکهلم تاسئیس گردید و امروز با داشتن حدود ۱۳۵۰۰ دانشجو یکی از معتبرترین دانشگاههای اروپا به خصوص در زمینه رشته های فنی می باشد . این دانشگاه دارای بیشترین تعداد دانشجویان خارجی در بین دانشگاههای سوئد است .

دانشگاه اوپسالا

این دانشگاه در شهر اوپسالا در نزدیکی استکهلم واقع شده است. دانشگاه اوپسالا در سال ۱۴۷۷ میلادی تاسیس شده و ۲۰۰۰۰ دانشجو دارد.این دانشگاه، برترین دانشگاه سوئد و از دانشگاه های برتر جهان (البته بیشتر در رشته های علوم پایه و نه در فنی مهندسی) می باشد. همچنین دانشگاه اوپسالا با داشتن ۴۰۰۰ هیئت علمی و ۲۰۰۰ دانشجوی دکترا دارد.


دانشگاه لوند

این دانشگاه در سال ۱۶۶۶ تاسیس شد. این دانشگاه هم اکنون ۳۸۰۰۰ دانشجو دارد. این دانشگاه یکی از بهترین دانشگاه های سوئد می باشد. دانشگاه در شهر لوند که در جنوب سوئد قرار دارد قرار گرفته است. این شهر در نزدیکی دانمارک و آلمان است. شهر تاریخی لوند نزدیک شهر مدرن مالمو است. این شهر ۱۰۰۰۰۰ نفر جمعیت دارد که ۳۸۰۰۰ نفر از آنها دانشجو هستند و این امر محیط آموزشی خوبی در این شهر به وجود آورده است.
دانشگاه لوند ۳۰۰ واحد مطالعاتی، ۵۰ دوره ی کارشناسی ارشد و زمینه های تحقیقاتی دکترا را به زبان انگلیسی برگزار می کند.


دانشگاه گوتنبرگ

این دانشگاه در شهر گوتنبرگ واقع شده است. دانشگاه گوتنبرگ با داشتن حدود ۵۰۰۰۰ دانشجواز دانشگاه های عمده و اصلی اروپا می باشد. همچنین دانشگاه گوتنبرگ با داشتن ۸ هیئت علمی و ۶۰ دپارتمان یکی از گسترده ترین دانشگاه ها از نظر رشته و فرصت های آموزشی می باشد.
یکی از مشخصه های بارز این دانشگاه داشتن تعامل بین تحقیق و آموزش است. این دانشگاه همکاری نزدیکی با دانشگاه همشهری خود یعنی چالمرز دارد.

دانشگاه چالمرز

دانشگاه صنعتی چالمرز در قلب شهر گوتنبرگ واقع شده است. این دانشگاه با داشتن ۱۷ دپارتمان و ارائه حدود ۵۰ رشته در مقطع فوق لیسانس در زمینه ی علوم طبیعی، تکنولوژی و معماری فعالیت دارد. چالمرز با کمپانی های معتبر سوئدی از جمله SKF-Volvo و Ericsson همکاری در زمینه ها ی آموزشی و تحقیقاتی دارد و امید وار است در آینده ی نزدیک خود را در زمینه های فناوری اطلاعات، نانوتکنولوزی و Bioscience قدرتمند تر کند.
چالمرز در سال ۱۸۲۹ توسط نیکوکار سوئدی به نام ویلیام چالمرز تاسیس شد و امروزه یکی از بهترین دانشگاه های صنعتی در اروپا است.


دانشگاه استکهلم

دانشگاه استکهلم واقع در پایتخت کشور سوئد از بزرگترین دانشگاههای سوئد در سال ۱۸۷۸ تاسئیس شده است .این دانشگاه ۲۷۵۰۰ دانشجو دارد که ۱۸۰۰ نفر آنها در مقطع دکترا تحصیل می کنند . این دانشگاه دارای چهار دانشکده علوم انسانی،علوم پایه،حقوق و علوم اجتماعی و ۸۰ دپارتمان می باشد . این دانشگاه در رشته شیمی بسیار معتبر می باشد چنانچه چهار نفر از محققین این دانشگاه در سالهای ۱۹۰۳-۱۹۲۹-۱۹۴۳ و ۱۹۹۵ در رشته شیمی موفق به دریافت جایزه نوبل شده اند .
پاسخ
تشکر کنندگان: Elf ، zara man ، majidazimi ، barvos ، msar
اخبار فارسی سوئد – وضعیت دشوار یافتن مسکن اجاره ای در استکهلم بزرگ بر کسی پوشیده نیست. خصوصا گروهی که بدلیل تغییر شغل و یا ورود به دانشگاه مجبور به نقل مکان به شهرهای بزرگ و دانشگاهی سوئد بوده و در نتیجه نیاز فوری به تهیه مسکن دارند دچار وضعیت دشواری می شوند.
در حال حاضر تعداد قابل توجهی از دانشجویان با استعداد ایرانی که از ایران موفق به کسب پذیرش جهت تحصیل در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی سوئد شده اند با فرار رسیدن ترم تحصیلی پاییز پیش رو هنوز موفق به یافتن مسکن نشده و در وضعیت دشواری قرار گرفته اند.

موسسه “اس ئی سی” در سوئد که در صدد یافتن مسکن برای این دانشجویان است اینک یک پاداش ۲۰۰۰ کرونی برای یابنده مسکن برای این دانشجویان در شهرهای استکهلم, اپسالا و گوتنبرگ نظر گرفته است.

این موسسه در ازای اسکان هر دانشجو در هر کدام از شهرهای استکهلم, اپسالا و یا گوتنبرگ مبلغ ۲۰۰۰ کرون پاداش به یابنده مسکن خواهد داد. برای مثال یابنده یک آپارتمان ۴ اتاق خوابه که قابل اسکان ۴ دانشجو باشد مبلغ ۸۰۰۰ کرون (۲۰۰۰ کرون برای اسکان هر دانشجو) پاداش دریافت خواهد کرد و یابنده یک آپارتمان دو خوابه که قابل اسکان ۲ دانشجو باشد مبلغ ۴۰۰۰ کرون پادش دریافت خواهد نمود.

مسکن یافت شده می بایست حداقل برای مدت ۶ ماه قابل اجاره کردن باشد.

همچنین چنانچه دارای مسکن بزرگی در یکی از شهرهای استکهلم, اپسالا و یا گوتنبرگ بوده و علاقمند به اسکان و راهنمایی این دانشجویان با استعداد هموطنتان که جهت ادامه تحصیل به سوئد می آیند هستید نیز می توانید از طریق شماره تلفن های زیر با موسسه “اس ئی سی” در تماس باشید:

۰۴۰۲۵۱۱۷۷
۰۷۰۹۷۵۴۱۴۶
پاسخ
تشکر کنندگان: Elf ، zara man ، majidazimi ، mahsa-z ، msar




کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان