کانال تلگرام مهاجرسرا
https://t.me/mohajersara







##### هشدار #####
به تاریخ ارسال مطالب دقت فرمایید.
شرایط و وضعیت پروسه ویزا دائم در حال تغییر است و ممکن است مطالب قدیمی شامل تغییراتی باشد.
نکاتی که شما را در مورد یادگیری بهتر زبان انگلیسی کمک میکند
دوستانی که قصد مهاجرت به استرالیا رو دارین,میتونن از این سایت http://www.1radio.com.au/ تمام رادیو های استرالیا رو برای آشنایی با لهجشون استفاده کنین.میشه موقع گردش تو اینترنت و یا موقع بیکاری از طریق تلفن هم گوش کرد.
من در جهان یک دوست داشته ام و آن هم خودم میباشم.(نیچه)
پاسخ
تشکر کنندگان: masih sh ، mavarfan ، سمبل ، behfaza ، pari pariaaa
سلام wushu kung fu عزیز من هم چند تایی از تاپیک هات رو خوندم چیزهای خوب زیاد داره دوست عزیز نادیده ام(که انشالله قسمت بشه با هم بریم آمریکا ) برای من هم انتقاد سخته و شا ید ناراحت بشم ولی فکر کنم اگر یک نفر نظرش رو بگه به نفع ما هم میشه چون میتونیم یک چیز تازه یاد بگیریم حالا یا غلط یا درست . ( انشالله که خودم هم بتونم به این گفته عمل کنم).
ممنون از اینکه اطلاعاتت رو با ما قسمت میکنی
فدات تشکر از همه ی بچه های خوب وباحال قسمت بشه لاتاری2014برنده شیم بریم باهم
براى تو هيچ شهرى بهتر از شهر ديگر نيست،بهترين شهرها شهرى است كه تو را بپذيرد و در آن آسوده باشى
. امام علی(ع)حکمت434


پاسخ
تشکر کنندگان: behzadb57 ، behfaza ، pari pariaaa
(2011-10-28 ساعت 12:21)soheilbadami نوشته:  من هم با اجازه دوستان نکته ای رو عرض میکنم و اینکه ابتدا دانش انگلیسی خودتون رو در یک امتحان رسمی
محک بزنین حتی اگه فکر میکنین که بالای متوسط هم هستید.

به نظر من که اصلا این آزمون ها نمیتونه مشخص کنه که شما میتونی روان و درست حرف بزنی و یا اینکه نمی تونی....
این آزمون ها فقط و فقط برای گرفتن مدرک جهت خودنمایی یا گرفتن پذیرش از دانشگاه های خارجی است و دیگر هیچ
من خودم موقعی که دوره نیمه خصوصی مکالمه میرفتم یه نفر تو کلاسمون بود که آیلتس داشت ولی باور کنید آمریکایی حرف زدنش از نظر من واقعا مسخره بود

چونکه همونطور که میدونید صحبت های عامیانه آمریکایی خیلی با این چیزایی که تو زبانکده ها هست فرق میکنه هم از لحاظ کلمات و هم تلفظ و توصیه من برای فهمیدن این تلفظ های عامیانه کتاب street talk هست و البته youtube
[en]William Shakespeare Said : I always feel happy, you know why? Because I don't expect anything from anyone. Expectations always hurt

Life is short ...
So love your life ...
[/en]




پاسخ
تشکر کنندگان:
(2012-09-07 ساعت 01:22)hamed. نوشته:  
(2011-10-28 ساعت 12:21)soheilbadami نوشته:  من هم با اجازه دوستان نکته ای رو عرض میکنم و اینکه ابتدا دانش انگلیسی خودتون رو در یک امتحان رسمی
محک بزنین حتی اگه فکر میکنین که بالای متوسط هم هستید.

به نظر من که اصلا این آزمون ها نمیتونه مشخص کنه که شما میتونی روان و درست حرف بزنی و یا اینکه نمی تونی....
این آزمون ها فقط و فقط برای گرفتن مدرک جهت خودنمایی یا گرفتن پذیرش از دانشگاه های خارجی است و دیگر هیچ
من خودم موقعی که دوره نیمه خصوصی مکالمه میرفتم یه نفر تو کلاسمون بود که آیلتس داشت ولی باور کنید آمریکایی حرف زدنش از نظر من واقعا مسخره بود

چونکه همونطور که میدونید صحبت های عامیانه آمریکایی خیلی با این چیزایی که تو زبانکده ها هست فرق میکنه هم از لحاظ کلمات و هم تلفظ و توصیه من برای فهمیدن این تلفظ های عامیانه کتاب street talk هست و البته youtube
اشتباه نکن دوست عزیز . شما به عنوان کسی که زبان مادریش انگلیسی نیست اول باید انگلیسی رسمی رو یاد بگیری و اگر قبل از تسلط به هر زبان بخوای جملات اسلنگ یا عامیانه بکار ببری جز اینکه ادم مضحکه بشه نتیجه ای نداره شما فکر کن یک انگلیسی زبان که 4 تا کلمه فارسی یاد گرفته و با لهجه عجیب و غریب بیاد زبون کوچه خیابونی حرف بزنه یا تیکه بندازه . حالا این رو هم گفت اگه طرف جوابش رو چیزی داد که نفهمید چیه چطور میخواد ادامه بده.
تافل و ایلس و اینا برای پز دادن نیست و یکبار اگر بری برای امتحانش متوجه میشی که داستانش چی هست . مطمئن باش کسی که زبان دومش رو میخواد یاد بگیره اصلا نمیتونه مثل یک بیسواد انگلیسی که مثل بلبل صحبت میکنه اون هم توی محیط فقط حرف زدن رو یاد بگیره اگر هم بشه خیلی محدود میتونه چند جمله بگه. اینجا امثالش از همه اقوام فط و فراوون هست.
آنکس که نداند و بداند که نداند
لنگان خرک خویش به مقصد برساند
پاسخ
تشکر کنندگان: امیر مهاجر ، ParsTrader ، pr.kia ، سمبل ، behfaza ، pari pariaaa
من این نوشته پایین را پیشتر، در تاپیک دیگری پست کرده بودم، با توجه به مرتبط بودن متن آن با این تاپیک، اگر مدیران محترم مخالفتی نداشته باشند، دوباره اینجا می‌نویسم.


من اندکی می‌خواهم تجربه خودم را در یادگیری زبان دوم بگویم ، با توجه به اینکه من این پروسه یادگیری زبان را یک‌بار در آلمان گذراندم، و اکنون که ۳ ماه از آمدنم به آمریکا میگذره از تجربه آن دارم استفاده می‌کنم و دلم می‌خواهد که تجربه خودم را به شما همراهان مهاجرسرایی بگویم.
من خودم، تا دیدم که یه جایی کلاس زبان هست، تندی رفتم و نام نویسی کردم. من تلویزیون زیاد تماشا می‌کنم و در نبودن آن، رادیو روشن است، خلاصه اینکه تا می‌توانم، کلمات و جملات انگلیسی به خورد گوش و مغزم می‌دهم. من ۱۰ سال در آلمان زندگی می‌کردم، و در این مدت انگلیسی گپ نمی‌زدم، اما همین تلوزیون و رادیو به من کمک کرد که در امتحان تعیین سطح، در سطح Intermediate High پذیرفته بشوم،
از آنجایی‌که همه‌ی دوستان مهاجرسرایی، افرادی فرهیخته و دانش آموخته هستند، باید بگویم که زبان یاد گرفتن، با یاد گرفتن دانش‌های دیگر مانند ریاضی و فیزیک خیلی فرق دارد. مثلا ما اندکی اصول گرامر را در کلاس زبان یاد می‌گیریم، اما مسئله خیلی مهمتر، صحبت کردن است و باز مهم‌تر از آن، اینست که شما خجالت را کنار بگذاری و دهان باز کنی و صحبت کنی. و فقط باید صحبت کرد، در مورد هر چیزی. من در آلمان هنگام صحبت کردن، خیلی مواظب بودم که اشتباه صحبت نکنم، و همین مسئله باعث می‌شد که زیاد صحبت نکنم، اما اینجا در آمریکا دیگه این اشتباه را نمی‌کنم، مثلا با هر کس که ببینم به قول خودمون آدم مَشتی هست Big Grin شروع می‌کنم به گپ زدن. مثلا با خانم راننده اتوبوسی که هر روز باهاش کلاس زبان می‌روم، گپ می‌زنم و با هم آشنا شده‌ایم، که اسمش هم هست کارلی.
البته من این شانس را هم داشتم که با یک خانواده آمریکایی زندگی کنم، و خواهی نخواهی باید همیشه انگلیسی صحبت کنم که خودش باز یک تمرین هست.
راستی در مورد کلاس زبان. من بر این باور هستم که به ما اصول اولیه زبان انگلیسی مثل گرامر را ، خوب یاد داده‌اند، چه در مدرسه و چه در دانشگاه، فقط باید تمرین کنیم و هی گپ بزنیم و طرز هجی کردن کلمات به سبک آمریکایی را یاد بگیریم که آنهم فقط با شنیدن فراوان بدست می‌آید. که همانطور که گفتم تلویزیون و رادیو خیلی کمک می‌کند. در ابتدا اصلا نباید انتظار داشت که آنچه که میشنوید را بتوانید بفهمید، اصلا هیچ کوششی هم در این باره نکنید ! ابتدا فقط باید گوش به کلمات عادت کند. به اصطلاح گوش قوی بشود.
و باز نکته دیگر اینکه، انتظار نداشته باشید که مغزتان همانند همان ترم اول و دوم دانشگاه، به سرعت مطالب را یاد بگیرد. و یک وقت از دیر یادگیری سرخورده نشوید، چون این طبیعی هست که با بالارفتن سن، سرعت یادگیری هم پایین می‌‌آید، زیاد به خودتان فشار نیاورید!
و دیگر اینکه باید یک هم صحبت پیدا کرد. اگه آدم مجرد باشه و بتونه یه دوست (دختر یا پسر) که در آمریکا بزرگ شده پیدا کنه که خوبه ، زیرا در این صورت حتما سوژه برای گپ زدن هست، و آدم دلش می‌خواد که هی با طرف حرف بزنه Wink . اما خب، هم‌صحبتی از راه‌های دیگه هم هست، همین که مثلا آدم با هرکسی یه گپ کوچولو بزنه، خوشبختانه آنچه که من تا حالا می‌بینم، برخلاف آلمان که من درش‌بودم، آمریکاییها خوش‌مشرب‌تر هستند، مثلا صندوقدار آن فروشگاهی که من از آن خوار و بار می‌خرم، در حین حساب کردن یه گپی هم می‌زنه، که همیشه هم سوال اول در این‌جور موارد اینه که ازت می‌پرسند، خب، آمریکا بهت خوش می‌گذره یا نه؟ یا اینکه چقدر اینجا الآن جا افتادی؟ و از همین جا استارت گپ زدن خورده میشه، و به باور من، اصلا مهم نیست که شما چی می‌خوای بهش‌بگی، یعنی اینکه لازم نیست حالا سیستم مملکت‌داری و استراتژیک آمریکا را حلاجی کنی Big Grin من مثلا خودم همیشه میگم، به من خیلی خوش میگذره، چون از سرمای آلمان فرار کردم و اینجا آفتاب داره، از این‌جور چیزها!! کمی هم از میوه و تره‌بار کالیفرنیا تعریف می‌کنم و گاهی هم از مشکلات ترافیک می‌گم و تمام. یا اینکه همیشه این پرسش را می‌کنند که، از خریدتان راضی بودید یا نه، که من هم گاهی به شوخی می‌گم همه جاش خوب بود، غیر از این پول دادن آخرش!!
من معمولا عصر‌ها میروم به قدم‌زنی، همین نزدیکای خانه‌ام یک سرای سالمندان پیدا کردم، و هر بار که از جلوش رد می‌شدم می‌دیدم که چند تا افراد مسن در حیات روی مبل و صندلی نشسته‌اند. یک روز رفتم توی حیاط و الکی از یه جایی شروع کردیم گپ زدن، فقط کافیست که بهشان سلام کنی! خودشان سر صحبت را باز می‌کنند!
با افراد مسن گپ زدن، برای ما تازه وارد ها خیلی خوبه و خیلی کمک کننده هست. برای اینکه آنها از تنهایی رنج می‌برند و خودشان دنبال یک هم‌صحبت هستند و از این کار شما استقبال می‌کند، و دوم اینکه آنها خیلی با حوصله هستند و با اینکه زبانِ انگلیسیِ شما خوب نیست اصلا حوصله‌شان سر نمیرود. و اگر بخواهی چند بار جمله را برایت تکرار می‌کنند، و اما نکته مهم‌تر این‌که، از آنجایی که آنها دنیا دیده‌ هستند، در لا‌به‌لای گپ‌شان، راهنمایی هم می‌کنند که گاهی خیلی هم ارزش‌مند هست.
و نکته دیگر اینکه، در ابتدای ورود به کشور جدید، معمولا خارجی‌ها از کشورهای دیگر که همه تازه وارد هستند، زودتر با هم گرم می‌گیرند، برای اینکه نکات مشترک دارند، مانند، یادگیری زبان، مشکلات زندگی در کشور جدید، و از این دست. که این خود سوژه خوبی برای گپ زدن هست که اتوماتیک آدم وادار به گپ زدن میشه.
و نکته آخر که به ذهنم میرسه اینه که، فرآیند یادگیری زبان خارجی، زمان‌بر هست، اصلا انتظار نداشته باشید که ۶ ماهه بتوانید مثل یک آمریکایی صحبت کنید. در ابتدا شما آنچه که میشنوی را در ذهنت ترجمه می‌کنی و باز برای صحبت کردن به انگلیسی، ابتدا پارسی را در ذهنت به انگلیسی ترجمه می‌کنی و بعدش کلمات و جمله را ادا می‌کنی، این جریان تا آنجایی تکرار می‌شود که مغز شما آکنده از کلمات و جملات انگلیسی شود، و بعد از این مرحله، شما دیگر برای صحبت کردن، احتیاج به فکر کردن و ترجمه اولیه در ذهن خود را ندارید، مفهوم هر جمله را بدون گذراندن مرحله ترجمه، درک می‌کنید، و باز برای پاسخ دادن، یا صحبت کردن هم، دیگه مغز ترجمه نمی‌کنه و مفهوم را بازگو می‌کند. برای خود من در مورد زبان آلمانی، فکر کنم، بعد از ۳ یا ۴ سال به این مرحله رسیدم. خلاصه بعد از این مرحله هست که می‌شود گفت یک زبان خارجی را یاد گرفته‌اید.
اگر هم در یک کشور انگلیسی زبان زندگی نمی‌کنید، تا آنجا که می‌توانید تلوزیون به زبان اصلی تماشا کنید، هر چه که باشد. سریال خانوادگی، فیلم سینمایی، فیلم مستند، تاک شو، اخبار،،، اخبار خیلی کمک می‌کنه زیرا همان خبر را شما می‌توانی در تلوزیون خودمان هم بشنوی و بفهمی.
همان‌گونه که می‌بینید، به اندازه افراد روی کره زمین، راهِ رسیدن به زبان انگلیسی هست!! فقط باید صحبت کرد، همین.
2012AS35xxx
مصاحبه در اوایل ماه می ۲۰۱۲ در فرانکفورت
ورود به آمریکا، اواخر ماه می همان سال Big Grin
۲۰ روز بعدش هم گرین کارت Wink
تجربه‌های من در اینجا و آنجا
کار هر بز نیست خرمن کوفتن ، گاو نر می‌خواهد و مرد کهن !
پاسخ
(2012-09-07 ساعت 10:49)soheilbadami نوشته:  
(2012-09-07 ساعت 01:22)hamed. نوشته:  
(2011-10-28 ساعت 12:21)soheilbadami نوشته:  من هم با اجازه دوستان نکته ای رو عرض میکنم و اینکه ابتدا دانش انگلیسی خودتون رو در یک امتحان رسمی
محک بزنین حتی اگه فکر میکنین که بالای متوسط هم هستید.

به نظر من که اصلا این آزمون ها نمیتونه مشخص کنه که شما میتونی روان و درست حرف بزنی و یا اینکه نمی تونی....
این آزمون ها فقط و فقط برای گرفتن مدرک جهت خودنمایی یا گرفتن پذیرش از دانشگاه های خارجی است و دیگر هیچ
من خودم موقعی که دوره نیمه خصوصی مکالمه میرفتم یه نفر تو کلاسمون بود که آیلتس داشت ولی باور کنید آمریکایی حرف زدنش از نظر من واقعا مسخره بود

چونکه همونطور که میدونید صحبت های عامیانه آمریکایی خیلی با این چیزایی که تو زبانکده ها هست فرق میکنه هم از لحاظ کلمات و هم تلفظ و توصیه من برای فهمیدن این تلفظ های عامیانه کتاب street talk هست و البته youtube
اشتباه نکن دوست عزیز . شما به عنوان کسی که زبان مادریش انگلیسی نیست اول باید انگلیسی رسمی رو یاد بگیری و اگر قبل از تسلط به هر زبان بخوای جملات اسلنگ یا عامیانه بکار ببری جز اینکه ادم مضحکه بشه نتیجه ای نداره شما فکر کن یک انگلیسی زبان که 4 تا کلمه فارسی یاد گرفته و با لهجه عجیب و غریب بیاد زبون کوچه خیابونی حرف بزنه یا تیکه بندازه . حالا این رو هم گفت اگه طرف جوابش رو چیزی داد که نفهمید چیه چطور میخواد ادامه بده.
تافل و ایلس و اینا برای پز دادن نیست و یکبار اگر بری برای امتحانش متوجه میشی که داستانش چی هست . مطمئن باش کسی که زبان دومش رو میخواد یاد بگیره اصلا نمیتونه مثل یک بیسواد انگلیسی که مثل بلبل صحبت میکنه اون هم توی محیط فقط حرف زدن رو یاد بگیره اگر هم بشه خیلی محدود میتونه چند جمله بگه. اینجا امثالش از همه اقوام فط و فراوون هست.
اول ممنون که جواب دادید ولی اگه بخوام جواب شما رو بدم خیلی طولانیه و از حوصله من خارجه...
من خودم سالها زبان رسمی میخوندم ولی....
بگذریم فقط شما برای اطلاعات بیشتر به همون کتابی که گفتم و از اون مهمتر قسمت real english آموزش زبان effortless english مراجعه کنید و در ضمن روی صحبت من با کسانی بود که میخوان واقعا مثل خود آمریکایی ها حرف بزنند و واقعا دوست دارن روی لهجشون کار کنند
در مورد تافل و آیلتس هم من سوالاتش رو دیدم و فقط توی اون مواردی که گفتم کاربرد داره
البته این فقط نظر شخصی و تجربیاتم در مورد زبان بود و نه چیز دیگری
یا حق
[en]William Shakespeare Said : I always feel happy, you know why? Because I don't expect anything from anyone. Expectations always hurt

Life is short ...
So love your life ...
[/en]




پاسخ
تشکر کنندگان: pr.kia ، sam11 ، Lemony
من هم صحبت حامد رو قبول دارو و هم سهیل رو! اما خیلی اسلنگ رو دوست دارم. البته کتاب street talk خوبه به جز شماره 2 که با یک نیتیو امریکایی چک کردم اسلنگ های قدیمی دهه 80 زیاد توشه و کاربرد نداره.
به نظرم یادگیری اسلنگ خودش یک دنیاییه و اگه علاقه زیادی به زبان انگلیسی داشته باشین و به سطح پیشرفته رسیدین (که دیگه نیازی به یادگیری گرامر و ساختارهای اولیه نداشته باشین) حداکثر شاید یک سال طول بکشه یادگیری اسلنگ های پرکاربرد. البته بدون تمرین و صحبت کردن بی فایده است و دائم این اصطلاحات آپدیت میشن و بعضیاش از رده خارج میشن. درک بهتر بیشتر فیلمها احتیاج به دونستن اسلنگ داره. و توی دیدن فیلمهای امریکایی وقتی بعضی جاها رو متوجه نمیشدم چی میگن فکر میکردم اشکال از لیسنینگ من هست اما لیسنینگم خوبه، بعد فهمیدم اینایی که متوجه نمیشم اسلنگ هستن.
اما نمیدونم این دغدغه بزرگ اسلنگ و تفاوت زیاد زبان رسمی و زبان عامیانه در زبان های دیگه مثلا آلمانی هم هست؟ چون این فامیلامون که رفتن آلمان هیییییچ مشکلی با درک فیلمهای سینمایی آلمانی نداشتن (توی بزرگسالی هم رفته بودن زبان یاد گرفته بودن) و توی سینما برام تند تند فیلم رو ترجمه میکردن!
در نگاه کسی که پرواز را نمی فهمد هر چه بیشتر اوج بگیری کوچتر می شوی. «آلبر کامو»
پاسخ
تشکر کنندگان: soheilbadami ، hamed. ، wushu kung fu ، pr.kia ، sam11 ، behfaza ، pari pariaaa
(2012-09-08 ساعت 11:57)shani نوشته:  من هم صحبت حامد رو قبول دارو و هم سهیل رو! اما خیلی اسلنگ رو دوست دارم. البته کتاب street talk خوبه به جز شماره 2 که با یک نیتیو آمریکایی چک کردم اسلنگ های قدیمی دهه 80 زیاد توشه و کاربرد نداره.
به نظرم یادگیری اسلنگ خودش یک دنیاییه و اگه علاقه زیادی به زبان انگلیسی داشته باشین و به سطح پیشرفته رسیدین (که دیگه نیازی به یادگیری گرامر و ساختارهای اولیه نداشته باشین) حداکثر شاید یک سال طول بکشه یادگیری اسلنگ های پرکاربرد. البته بدون تمرین و صحبت کردن بی فایده است و دائم این اصطلاحات آپدیت میشن و بعضیاش از رده خارج میشن. درک بهتر بیشتر فیلمها احتیاج به دونستن اسلنگ داره. و توی دیدن فیلمهای آمریکایی وقتی بعضی جاها رو متوجه نمیشدم چی میگن فکر میکردم اشکال از لیسنینگ من هست اما لیسنینگم خوبه، بعد فهمیدم اینایی که متوجه نمیشم اسلنگ هستن.
اما نمیدونم این دغدغه بزرگ اسلنگ و تفاوت زیاد زبان رسمی و زبان عامیانه در زبان های دیگه مثلا آلمانی هم هست؟ چون این فامیلامون که رفتن آلمان هیییییچ مشکلی با درک فیلمهای سینمایی آلمانی نداشتن (توی بزرگسالی هم رفته بودن زبان یاد گرفته بودن) و توی سینما برام تند تند فیلم رو ترجمه میکردن!
مشکل درک دیالوگ فیلم شاید 10 درصدش به اسلنگ بر میگرده ولی بیشترین علتش به نظر من مربوط به نوع گویش و لهجه متفاوت افراد هست خصوصا در امریکا که این تنوع زیاده. من خودم دارم توی جنوب زندگی میکنم و با لهجه غریب اینا اخت شدم اما یکبار وقتی با کسی که از لوییزیانا (که اونم جنوبه) پای تلفن حرف زدم یعنی خشکم زد ! 10 درصد 3 تا جمله اولیش رو هم نفهمیدم و فکر کردم چینی حرف میزنه ! و تا اون تماس که یکجوری رسمی هم بود تمام شد فکر کنم چند کیلویی وزن کم کردم Smile
آنکس که نداند و بداند که نداند
لنگان خرک خویش به مقصد برساند
پاسخ
تشکر کنندگان: shani ، Seattle2015 ، sam11 ، behfaza ، pari pariaaa ، زری وحدتی
(2012-09-07 ساعت 15:09)hamed. نوشته:  
(2012-09-07 ساعت 10:49)soheilbadami نوشته:  
(2012-09-07 ساعت 01:22)hamed. نوشته:  
(2011-10-28 ساعت 12:21)soheilbadami نوشته:  من هم با اجازه دوستان نکته ای رو عرض میکنم و اینکه ابتدا دانش انگلیسی خودتون رو در یک امتحان رسمی
محک بزنین حتی اگه فکر میکنین که بالای متوسط هم هستید.

به نظر من که اصلا این آزمون ها نمیتونه مشخص کنه که شما میتونی روان و درست حرف بزنی و یا اینکه نمی تونی....
این آزمون ها فقط و فقط برای گرفتن مدرک جهت خودنمایی یا گرفتن پذیرش از دانشگاه های خارجی است و دیگر هیچ
من خودم موقعی که دوره نیمه خصوصی مکالمه میرفتم یه نفر تو کلاسمون بود که آیلتس داشت ولی باور کنید آمریکایی حرف زدنش از نظر من واقعا مسخره بود

چونکه همونطور که میدونید صحبت های عامیانه آمریکایی خیلی با این چیزایی که تو زبانکده ها هست فرق میکنه هم از لحاظ کلمات و هم تلفظ و توصیه من برای فهمیدن این تلفظ های عامیانه کتاب street talk هست و البته youtube
اشتباه نکن دوست عزیز . شما به عنوان کسی که زبان مادریش انگلیسی نیست اول باید انگلیسی رسمی رو یاد بگیری و اگر قبل از تسلط به هر زبان بخوای جملات اسلنگ یا عامیانه بکار ببری جز اینکه ادم مضحکه بشه نتیجه ای نداره شما فکر کن یک انگلیسی زبان که 4 تا کلمه فارسی یاد گرفته و با لهجه عجیب و غریب بیاد زبون کوچه خیابونی حرف بزنه یا تیکه بندازه . حالا این رو هم گفت اگه طرف جوابش رو چیزی داد که نفهمید چیه چطور میخواد ادامه بده.
تافل و ایلس و اینا برای پز دادن نیست و یکبار اگر بری برای امتحانش متوجه میشی که داستانش چی هست . مطمئن باش کسی که زبان دومش رو میخواد یاد بگیره اصلا نمیتونه مثل یک بیسواد انگلیسی که مثل بلبل صحبت میکنه اون هم توی محیط فقط حرف زدن رو یاد بگیره اگر هم بشه خیلی محدود میتونه چند جمله بگه. اینجا امثالش از همه اقوام فط و فراوون هست.
اول ممنون که جواب دادید ولی اگه بخوام جواب شما رو بدم خیلی طولانیه و از حوصله من خارجه...
من خودم سالها زبان رسمی میخوندم ولی....
بگذریم فقط شما برای اطلاعات بیشتر به همون کتابی که گفتم و از اون مهمتر قسمت real english آموزش زبان effortless english مراجعه کنید و در ضمن روی صحبت من با کسانی بود که میخوان واقعا مثل خود آمریکایی ها حرف بزنند و واقعا دوست دارن روی لهجشون کار کنند
در مورد تافل و آیلتس هم من سوالاتش رو دیدم و فقط توی اون مواردی که گفتم کاربرد داره
البته این فقط نظر شخصی و تجربیاتم در مورد زبان بود و نه چیز دیگری
یا حق
دوست عزیز پس شما بودید که برای اولین را effortless englishاینجا معرفی‌ کردید.خواستم بگم دستتان درد نکند.واقعا عالی‌ بود.من سفارش پستی دادم و چند روز بد‌DVDها را دریافت کردم.واقعا خیلی‌ کمک کننده است.راستش من زبانم بد نیست ولی‌ سلنگ‌هایی‌ که درeffortless شنیدم را اصلا نشنیده بودم و حتا بعضی‌ از‌verbهایی‌ که زیاد هم کاربرد دارند.خوبیش این است که می‌شه در حال انجام دادم کارهای روزمره گوش کرد.البته من مثل دستور خودش یک هفته برای هرsection وقت نمیزارم چون خسته کننده میشود.هر sectionرا سه بار در زمانهای مختلف گوش می‌کنم و جالب این است که یادم هم میماند.Smileاین را به همهٔ دوستان توصیه می‌کنم .واقعا جواب میدهد.
***2012AS16
تاریخ دریافت ویزا:29 March
تاریخ ورود به آمریکا :June 1
تاریخ دریافت گرین کارت : 20 June,Big Grin
تعداد افراد با این کیس:3
پاسخ
تشکر کنندگان: hitab ، hamed. ، pr.kia ، sam11 ، Lemony ، behfaza ، pari pariaaa
یک راه مفید برای بهترکردن زبان انگلیسی اینه که (اگر توی کالیفرنیا زندگی میکنید !!) رفت و آمدتون محدود به جمع های ایرانی نباشه. وقتی فقط با اون جمع ها هستین دیگه خیالتون راحته که بدون یادگیری زبان هم کارتون راه میفته پس دیگه چرا بریم دنبالش؟ و همین میشه که مثلا طرف 20 ساله تو لوس انجلس زندگی میکنه اما از hello how are you فراتر نمیره. پس خودتون رو ملزم کنید که با جمعهای امریکایی قاطی بشین.
اگر هم در ایران هستین میتونین چند روز خودتون رو توی خونه حبس کنین و فقط و فقط تلویزیون و فیلم به زبان انگلیسی ببنین و اگر با دوستتون صحبت میکنین با زبان انگلیسی باشه. اگه این کار به صورت گروهی باشه که چه بهتر. اون وقت میتونین یک گفتگو و بحث داغ درباره یک موضوع چالش انگیز راه بندازید. یا اینکه یک فیلم (تا حدی بحث برانگیز باشه) با هم ببینید و بعد راجع بهش بحث کنید. هم فان داره هم اینکه یادگیری توش هست و طبق نظریه های جدید یادگیری که همراه با سرگرمی و اینجور چیزا باشه خیلی خیلی موثر هست.
اگر توی پیدا کردن همچین جمع هایی که پایه باشن و از یادگیری زبان هدف دارن مشکل دارید میتونین از همین اعضای انجمن کمک بگیرین. حتی اگه زبانتون فول هم باشه شرکت توی این بحث ها حداقل اثرش اینه که دانش زبانیتون از یادتون نمیره و یک سری ریزه کاریهایی که بهش برنخوردین هم پیش بیاد و یاد بگیرین.
در نگاه کسی که پرواز را نمی فهمد هر چه بیشتر اوج بگیری کوچتر می شوی. «آلبر کامو»
پاسخ
تشکر کنندگان: behzadb57 ، soheilbadami ، kasrafo ، mohajer13 ، pari pariaaa ، قرباني
در مورد درک فیلم طبق تجربه های من اگر listening یه فرد قوی باشه بازم توی درک فیلم کم میاره دوستی گفته بود 10 درصد به slang ربط داره که به نظر من و تجربه من بالای 40 درصد یا حتی بیشتر فقط کافیه با این اسلنگ ها آشنا باشی و فیلم ببینی اون وقت متوجه میشی که این همش اسلنگ شد البته ناگفته نماند که لهجه هم موثره یعنی اگه شما به یه لهجه ی انگلیسی یه فرد مدام گوش کنید بهتر درکش میکنید ولی کلا فیلم یه بحث جداس فقط کافی یه مستند و فیلم رو از نظر listening با هم مقایسه کنید ( اگر قوی هستید ) اون وقت میفهمید چند درصد از فیلم فهمیدید چند درصد از مستند یا اصلا یه بار انمیشین ببنید (slang توش کم داره ) یه بارم فیلم بعد خودتون متوجه میشید که فیلم پر از slang است البته درکه کامل به سطح لغات شما هم موثر اگه لغات قوی داشته باشید به مراتب بهتر درک میکنید پس اگه هدفتون این که یه فیلم آمریکایی رو 100 درصد بفهمید باید بگم تلاش زیادی نیاز دارید فوق العاده زیاد و :

1- تا میتونید Slang یاد بگیرید
2- ضرب المثل هم به کمی میتونه موثر باشه
3- لغات عامیانه یاد بگیرید و بدونید که با slang فرق داره
4- سطح لغات خود رو بالا ببرید
5- از انیمیشن شروع کنید
6- از زیرنویس انگلیسی در ابتدا استفاده کنید
یه تصمیم یه هدف یا شکست یا پیروزی .... در جاده ی موفقیت دور زدن ممنوع
پاسخ
نکته ای که راجع اسلنگ باید توجه کرد اینه که کاربرد اون محدودیت داره. یعنی شما مجاز نیستید در محاوره با کسی که اشنایی قبلی ندارید از اون استفاده کنید. یا در مکالمات حتی نیمه رسمی مثل مصاحبه ها یا در بانک یا پشت تلفن .البته منهای بعضی تعابیر که کم کم به زبان کاربردی وارد شدن و امروز اسلنگ حساب نمیشن یا کمتر ممکن است غیر مودبانه بحساب بیان.
آنکس که نداند و بداند که نداند
لنگان خرک خویش به مقصد برساند
پاسخ
تشکر کنندگان: wushu kung fu ، ParsTrader ، kasrafo ، sam11 ، behzadb57 ، Lemony ، behfaza ، pari pariaaa
به نظر من علاوه بر چیزهایی که دوستان گفتن، مخفف ها هم خیلی میتونه تاثیر بگذاره که بتونید با یک native آمریکایی راحت تر صحبت کنید و متوجه حرفاش بشید و همچنین در درک فیلم ها هم همینطور
منظورم از مخفف ها اینه که وقتی آمریکایی ها سریع حرف میزنند بعضی از حروف حذف میشه و کلمات به گونه ای دیگر تلفظ میشه
مثلا من توی خیلی از فیلم ها و یا توی بعضی از کتاب ها این مخفف ها رو دیدم و شنیدم که چند تاشو مثال میزنم:
مثلا how are you doing وقتی تند تلفظ میشه، اینجوری تلفظ میشه: how ya doin
یا مثلا what are you doing میشه wa cha doin
و خیلی مثال های دیگر که من زیاد توی فیلم ها و کتاب ها و البته کلیپ های آموزشی در یوتیوب دیدم که بسیار کاربردی هستند
[en]William Shakespeare Said : I always feel happy, you know why? Because I don't expect anything from anyone. Expectations always hurt

Life is short ...
So love your life ...
[/en]




پاسخ
تشکر کنندگان: wushu kung fu ، sepideh.razavi93 ، sam11 ، behzadb57 ، پروا ، Lemony ، behfaza ، قرباني
من در کالج دو کلاس کردیت گرفته ام
یکی reading و دیگری accent reduction.
Accent رو به این خاطر گرفته بودم که حضورم در کلاس و کالج بیشتر باشد و مشاور اجازه نمیداد کلاس دیگه ای بگیرم و از رو ناچاری اینو برداشتم.
ولی الان که 4 جلسه از کلاس گذشته میبینم که خیـــــلی زیاد به کارم میاد و نکات فوق العاده مهمی رو بهم آموزش میدن که در باقی کورس های عادی زبان نیست.
دوستمون در این پست به یکی از نکاتی که در کلاس ما بهش پرداخته میشه اشاره کردن.
این چارت رو مشاهده کنید:
[عکس: pronunciation.jpg]
در این چارت دو شاخه ی اصلی داریم.
شاخه ی super-segmental feature بیشترین تاثیر رو در خوب شنیدن و خوب حرف زدن داره که شامل موارد زیر میشه:
linking
که شامل دو قسمت است که در چارت نیست.
  1. consonant > vowel مثل turn off. که ما در هنگام گفتن میگوییم: tur noff
  2. vowel > vowel مثل too often. که ما میگیم: toowoften یا the end که گفته میشه: theYend

Intonation
که سه قسمت است. شروع، کلمات و مرز(انتهای جمله)
در تصویر تن صدا با نمودار خطی بالا و پایین میرود یا ثابت میماند:
[عکس: 3_0c.jpg]
برای شنیدن روی تصویر کلیک کنید

Stress
شامل:
  1. stressed
  2. unstressed
  3. secondarily stressed


هر کدوم از زیر مجموعه های این شاخه نیاز به تمرین و دقت ما داره.

مطالب کامل رو راجع به این بحث، در این سایت دنبال کنیـــــد.
http://pronuncian.com
پاسخ
سلام دوستان
مرسی از اینهمه راهنمائی های مفید
من یه سوال متفاوت داشتم .چور میشه به یه بچه 7 ساله که تازه مهاجرت کرده و در استانه ورود به مدرسه در امریکاست زبان یاد داد و یا اصولا چه امکاناتی برای بچه های مهاجرین تا زمان اموزش زبان هست؟
اگه مبحثی هست برای اطلاعات در خصوص بچه های مهاجرین بهم ادرس بدین .لطفا راهنمایی کنید
پاسخ
تشکر کنندگان:




کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان