کانال تلگرام مهاجرسرا
https://t.me/mohajersara







##### هشدار #####
به تاریخ ارسال مطالب دقت فرمایید.
شرایط و وضعیت پروسه ویزا دائم در حال تغییر است و ممکن است مطالب قدیمی شامل تغییراتی باشد.
تحصیل در استرالیا
سلام.
من متولد 1369 هستم و الان در حال تحصیل هستم و تا آخره امسال دیپلم کامپیوتر میگیرم.ولی میخوام در رشته ای که علاقه دارم یعنی موسیقی(آهنگ سازی)تحصیل کنم.من الان مشکل سربازی دارم.میخوام طریقه پذیرش دانشگاه استرالیا یا کشورهای دیگه رو بدونم
پاسخ
تشکر کنندگان: sabafarsi1985 ، msar
برای اخذ پذیرش دانشگاهی تا آنجا که من میدونم داشتن وضعیت سربازی مشخص مثل کارت پایان خدمت لازمه . از اون گذشته میتونید بطور مستقیم با دانشگاههای مورد نظر خود در شهر مورد علاقه خودتون تماس بگیرید و درخواست پذیرش بکنید . البته به زبان انگلیسی
بزرگترین لذت در دنیا انجام کاری است که دیگران میگویند نمیتوانی...!!!
پاسخ
تشکر کنندگان: Ali Sepehr ، sabafarsi1985 ، msar ، hessam1992
سلام،
دانشجوی دکتری و در حال آمده سازی مدارک برای فرصت مطالعاتی در استرالیا هستم. برای انتخاب بیمه دچار مشکلم. کسی تو این زمینه تجربه داره؟ ممنون میشم اگه زود جواب بدید.
پاسخ
تشکر کنندگان: msar
(2010-09-01 ساعت 14:00)justinfo نوشته:  سلام،
دانشجوی دکتری و در حال آمده سازی مدارک برای فرصت مطالعاتی در استرالیا هستم. برای انتخاب بیمه دچار مشکلم. کسی تو این زمینه تجربه داره؟ ممنون میشم اگه زود جواب بدید.
درود
با دفتر مرکزی بیمه کارآفرین تماس بگیرید
تسهیلات خوبی برای امثال شما دارند و امیدوارم مشکل شما را حل کنند
موفق باشید


به دلایل شخصی از مدیریت استعفا داده ام لطفا سولات مربوط به مدیریت را از من نپرسید
پاسخ
تشکر کنندگان: رامین راد ، msar
سلام
من ليسانس مهندسي صنايع از دانشگاه آزاد با معدل 15 دارم ، تصميم به مهاجرت دائم به استراليا دارم ، چطور ميتونم از دانشگاههاي استراليا براي ادامه تحصيل پذيرش بگيرم ، آيا ميشه از يكي از دانشگاههاي استراليا بورس گرفت ؟ من 5 سال سابقه مرتبط با رشته در شركت نفت دارم. لطفأ راهنمايي كنيد. ممنون .
پاسخ
تشکر کنندگان: msar
راستش به نظر ميرسه كيس شما خيلي خوب باشه ولي من اطلاعي از رشته هاي دانشگاهي دانشگاههاي استراليا ندارم . به نظر من اگر از سفارت استراليا در تهران نتيجه نگرفتيد يا بصورت سرچ اينترنتي شخصا پيگيري فرماييد و يا اينكه از دوستانمان در سايت اپلاي ابورد كه بصورت تخصصي در زمينه تحصيل فعاليت ميكنند كمك بگيريد من مطمئن هستم شما ميتوانيد ادامه تحصيل خود را در استراليا داشته باشيد اي كاش ميتونستم كمك بيشتري بكنم
بزرگترین لذت در دنیا انجام کاری است که دیگران میگویند نمیتوانی...!!!
پاسخ
تشکر کنندگان: syousefian ، lorecance ، sabafarsi1985 ، msar
سلام
ضمن تشکر از دوستانی که به سئوال من پاسخ خواهند داد من 3 دارم که در ذیل ارائه می شود.

دوستان در صورتیکه کسی متاهل باشد و بخواهد با ویزای دانشجویی به استرالیا برای دوره دکتری برود

1- ویزایی که برای او صادر می شود معمولا چند ساله است؟

2- در سئوال 32 PART F فرم 1221 باید کدام نوع از ویزاهای را برای همسرش انتخاب کند؟
2-1- VISITOR VISA
یا
2-2-MIGRATION VISA

3-در فرم شماره 80 باید کدام نوع ویزا را از گزینه های زیر برای همسرم انتخاب کنم؟
visitor
temporary resident
a further temporary stay
پاسخ
تشکر کنندگان: msar
(2010-10-16 ساعت 09:28)alivisa نوشته:  سلام
ضمن تشکر از دوستانی که به سئوال من پاسخ خواهند داد من 3 دارم که در ذیل ارائه می شود.

دوستان در صورتیکه کسی متاهل باشد و بخواهد با ویزای دانشجویی به استرالیا برای دوره دکتری برود

1- ویزایی که برای او صادر می شود معمولا چند ساله است؟

2- در سئوال 32 PART F فرم 1221 باید کدام نوع از ویزاهای را برای همسرش انتخاب کند؟
2-1- VISITOR VISA
یا
2-2-MIGRATION VISA

3-در فرم شماره 80 باید کدام نوع ویزا را از گزینه های زیر برای همسرم انتخاب کنم؟
visitor
temporary resident
a further temporary stay

دوست عزيز در شرايط عمومي ويزاي همراه دانشجو شش ماهه است تا انجا كه من ميدانم او ميتواند كار تمام وقت داشته باشد ولي شما بعنوان دانشجو نه در پاسخ سوال دوم شما ايشان ويزيتور ويزا ميگيرند . براي درخواست ويزاي مهاجرت رويه ان حداقل 18 ماه طول ميكشد و مشيود ويزاي 175 كار و تخصص
بزرگترین لذت در دنیا انجام کاری است که دیگران میگویند نمیتوانی...!!!
پاسخ
تشکر کنندگان: msar
http://www.endeavour.deewr.gov.au/


البته یکمی دیر گذاشتم ولی باز بد نیستBig GrinBig Grin
پاسخ
تشکر کنندگان: رامین راد ، hvm ، farzinf ، aminghshiraz ، وحیده ، sabafarsi1985 ، msar
ایا کسی شرایط تخصص دندان پزشکی در استرالیا را میدونه؟هزینه ها؟امکان کار ؟و ایا باید اول مدرک عمومی رو معادل سازی کرد؟یا میشه بلافاصله تخصص ثبت نام کرد؟
پاسخ
تشکر کنندگان: msar
تحصیلات در استرالیا
برگرفته از: بعلت تبلیغات آدرس وبلاگ حذف شدhvm
آموزش تمام وقت از 6 تا 16 سالگی اجباری است و در نیو ساوث ولز، آموزش تمام وقت بیش از 100 سال است که اجباری شده است. حدود 75 درصد از دانش آموزان، دوره ی 12 ساله را به پایان می رسانند، گر چه این آمار بسته به ناحیه یا ایالت مورد نظر متغیر است. تحصیلات ابتدایی، شش یا هفت سال و تا 12 یا 13 سالگی و تحصیلات متوسطه پنج یا شش سال تا حدود 18 سالگی به طول می انجامد که در مجموع 12 سال می شود. مسئولان امر، دانش آموزان را تشویق می کنند دوران 12 ساله ی تحصیلات را (که تا حدود 18 سالگی است) به پایان برسانند، گر چه این امر ممکن است به وضعیت و بازار کار محلی بستگی داشته باشد. در سال های اخیر، دولت برای جوانان مستمری بیکاری در نظر گرفته است تا آنان را تشویق کند به جای ترک تحصیل یا جستجوی بیهوده برای کار، در مدارس بمانند و به تحصیلات خود ادامه دهند. این امر موجب شده است دبیرستان ها پرازدحام و کلاس ها مملو از دانش آموزانی شود که علاقه ای به تحصیل ندارند. دولت فدرال در نظر دارد به جای کنکور ورودی، دوره ی تحصیلی 12 ساله ی پیش از ورود به دانشگاه را به 13 سال افزایش دهند یا به سال های تحصیل در دانشگاه جهت آمادگی و گذراندن دروس پیش نیاز، یک سال بیافزاید؛ این پیشنهاد به این منظور مطرح شده است که استرالیا را از نظر علمی با کشورهای اروپایی و آمریکایی در یک سطح قرار دهد و از فشار روحی وارد بر دانش آموزان سال آخر بکاهد.
در استرالیا مسئولیت آموزش و پرورش عمدتاً برعهده ی دولت های ایالتی و منطقه ای است که هر کدام نظام آموزشی خاص خود را دارند. استرالیا حدود 10,000 مدرسه ی ابتدایی و دبیرستان دارد که نزدیک به 30 درصد آن ها خصوصی هستند (بیشتر آن ها وابسته به کلیسای کاتولیک و تعدادی نیز مدارس وابسته به کلیسای انگلستان و سایر مدارس خصوصی و مذهبی هستند). بجز چند دبیرستان شبانه روزی، اکثر مدارس دولتی، روزانه و مختلط هستند. مدارس خصوصی هم روزانه و هم شبانه می باشند که بیشتر آن ها خصوصاً در مقطع دبیرستان غیرمختلط هستند. اصولاً چنین تصور می شود که مدارس خصوصی در مقایسه با مدارس دولتی بهترند، هر چند بین بهترین مدارس دولتی و مدارس خصوصی تفاوت چندانی به چشم نمی خورد. با وجود این، بدترین مدارس خصوصی باز هم از بدترین مدارس دولتی فرسنگ ها جلوترند و احتمال بیکاری آن دسته از دانش آموزان مدارس دولتی که ترک تحصیل می کنند بسیار بیشتر از بیکاری همتایان خود درمدارس خصوصی است. امکان انتخاب مدرسه ی دولتی و خصوصی محلی، بسته به محل اقامت شما بسیار متفاوت است.
تحصیل در مدارس دولتی رایگان است، هر چند والدین برای تهیه ی کتاب های درسی، اونیفورم، گردش، جشن فارغ التحصیلی و برنامه های خاص ملزم به پرداخت هزینه هستند. بخشی از بودجه ی مدارس مستقل (خصوصی) را نیز دولت تأمین می کند، گر چه این مدارس شهریه نیز دریافت می کنند و شهریه ی برخی از آن ها بسیار بالاست. پذیرش کودکان خارجی در مدرسه ی دولتی به نوع و مدت اقامت والدین آنها بستگی دارد و ممکن است اجازه ی حضوردر این مدارس را نداشته باشند. بجز افرادی که با پرداخت شهریه در مدارس خصوصی تحصیل می کنند و پانسیون هستند، فقط اتباع پاپوای نیو گینه و برخی از ایالات اقیانوس آرام جنوبی می توانند برای تحصیل در دبیرستان های مقدماتی دولتی استرالیا درخواست دهند. دانش آموزان مقطع دبیرستان از هر ملیتی که باشند می توانند درمدارس دولتی و خصوصی ثبت نام کنند اما باید شهریه ی کامل را (که شهریه ی دانش آموزان خارجی نامیده می شود) بپردازند.
از نظر قانونی، والدین وظیفه ندارند فرزندانشان را برای تحصیل به مدرسه بفرستند و ممکن است خودشان به آنها آموزش دهند و یا برای اینکار معلم خصوصی استخدام کنند (پیش بینی می شود در آینده، معلمان بتوانند از منازل و با استفاده از شبکه ی اینترنت، دانش آموزان خود را تقریباً به صورت خصوصی آموزش دهند). در ویکتوریا حتی لازم نیست والدین، وزارت آموزش و پرورش را از تصمیم خود آگاه کنند. والدینی که در منزل به فرزندانشان آموزش می دهند لازم نیست واجد شرایط آموزگاری باشند، اما باید مسئول آموزش و پرورش را متقاعد کنند که فرزندشان از آموزش تمام وقت مناسب با سنش بهره مند می شود(آنها این مورد را بررسی می کنند و ممکن است از فرزندتان امتحان بگیرند).

هزینه های تحصیل در استرالیا( Costs of Study in Australia )
شهریه های دانشگاهها بر اساس دلار استرالیا در نظر گرفته شده اند .این شهریه ها بر اساس نوع رشته دانشگاهی انتخاب شده و مرکز آموزشی در نظر گرفته شده متفاوت می باشند .
هزینه های در نظر گرفته شده زیر تنها برآوردی از شهریه ها بطور تخمینی بوده و جهت اطلاع از هزینه های واقعی توصیه می شود که با موسسات آموزشی در نظر گرفته شده تماس حاصل نمایید .
دانشگاهها :



تحصیلات پایه
9000 - 14000 دلار استرالیا در سال
لیسانس
10000 - 16500 دلار استرالیا در سال


مراحل تحصیلی بعد از لیسانس :



Graduate Certificate
9000 – 16000 دلار استرالیا در سال
Graduate diploma
11000 - 18000 دلار استرالیا در سال


فوق لیسانس- دکتری
11000 - 18000 دلار استرالیا در سال


آموزشهای فنی و حرفه ای
5500 – 18000 دلار استرالیا در سال


مدارس :



دبیرستان
6000 - 13000 دلار استرالیا در سال
ابتدائی و راهنمائی
5000 – 11000 دلار استرالیا در سال


دوره های آموزش زبان انگلیسی
3500 – 13500 دلار استرالیا در سال
هزینه های تحصیلات عالی در استرالیا برای دانشجویان در مقایسه با سطوح مشابه در انگلستان و ایالات متحده، بسیار مناسب و مطلوب میباشد.
هزینه های زندگی در استرالیا( Costs of living in Australia )
استرالیا از سطوح عالی رفاهی و هزینه های مناسب زندگی بهره مند است . انتخاب شما برای مکان تحصیلی خود، خواه دریک شهر بزرگ و یا نواحی اطراف شهری و همچنین الگوی زندگی شخصی شما، سطح نهایی هزینه های شما را تعیین می نماید.

شرایط مختلفی برای مسکن و سکنی گزیدن دانشجویانی که در استرالیا تحصیل می نمایند، وجود دارد. بسیاری از دانشگاهها و دانشکده ها دارای مراکز اقامتی برای دانشجویان هستند که این مراکز امکانات خواب، آسایش و خوراک دانشجویان را فراهم می آورند.
دانشجویان میتوانند در صورت تمایل آپارتمان و یا خانه ای را اجاره نمایند که معمولا این کار به صورت اشتراکی با چند دانشجوی دیگر انجام می پذیرد.
بسیاری ار دانشجویان حداقل برای چند ماه اول ترجیح میدهند که با خانواده های استرالیایی اقامت گزینند. به این نحوه اقامت " اقامت در منزل " می گویند که در آن صورت اتاق و غذای شخص در آن در نظر گرفته شده است.
هزینه ها و امکان انتخاب هر روش در نقاط مخالف استرالیا متفاوت می باشد.بسیاری از موسسات آموزشی در استرالیا شخصی را به عنوان افسر مسئول برای کمک در امر انتخاب مکان زندگی در نظر می گیرند تا بتوانند به دانشجویان در امر انتخاب مسکن و مکان زندگی در داخل و یا در نزدیکی موسسه آموزشی کمک نماید.
هزینه های در نظر گرفته شده زیر تخمینی می باشند :
هم خانگی با خانواده های استرالیائی همراه با خوراک روزانه
110-270 دلار استرالیا در هفته
مسافر خانه و اقامت گاههای موقت برای دانشجویان
80-135 دلار استرالیا در هفته
هم اتاقی با دانشجویان دیگر
50-160 دلار استرالیا در هفته
اجاره خانه و یا اتاق
70-350 دلار استرالیا در هفته
خوابگاه دانشگاه
80-250 دلار استرالیا در هفته
پانسیون شبانه روزی ( هزینه های ثبت نام منظور نگردیده اند)
8000 –11000 دلار استرالیا در سال
آپارتمانهای دانشگاه ،کالج های اقامتی و ساختمانهای قابل سکونت مرتبط به موسسه آموزشی (که شامل همه امکانات زندگی و غذا نیز می باشند ) ممکن است در اختیار دانشجویان تمام وقت با هزینه مناسب قرار گیرد.
بهر حال تعداد درخواستها برای برخورداری از این مراکز بسیار بالاست و این درخواستها باید توسط موسسه آموزشی مرتبط ارزیابی گردد
تحصیل در استرالیا
استراليا داراي 38 دانشگاه دولتي و 2 دانشگاه خصوصي مي باشد
استراليا سومين كشور انگليسي زبان دنيا بوده و جمعيت وسيعي از دانشجويان بين المللي را در خود پذيرفته است
مزيتها:
1.وجود معتبرترين و با سابقه ترين دانشگاههاي دنيا در اين كشور
2.دسترسي به آخرين تكنولوژي و فناوري علمي و تحقيقاتي روز دنيا
3. برخورداري از سطح بالاي رفاه و امنيت اجتماعي
4. امكان اقامت دائم و كار پس از طي دوران تحصيل
5. آشنايي با زبان انگليسي كه زبان زنده , علمي و كاربردي روز دنيا است.
6. امكان كار دانشجويي در حين تحصيل و .......
هزينه زندگي متوسط ماهيانه در استراليا 2200 دلار
حداقل حقوق ماهانه يك كارگر ساده در استراليا ساعتي 10 تا 13 دلار مي باشد
هزينه زندگي وتحصيل درسال حداقل 12000 دلار

مهلت ثبت نام:حداكثرتا آخرآگوست(اواخر مردادماه)—شروع كلاسها: سپتامبر شرايط پذيرش تحصيلي در استراليا گذراندن يكسال دوره پيش دانشگاهي قبل از شروع دوره كارشناسي در دانشگاههاي استراليا
باداشتن نمره IELTS=6 . اخذ ويزاي تحصيلي سريعتر وبهتر صورت مي گيرد

مهلت زمان ارائه IELTS حداكثر تا يكماه پس از ارسال مدارك مي باشد .

شغل فرد ساپورت كننده( كسي كه هزينه هاي تحصيل شما را پرداخت مي نمايد)

راههاي منابع مالي قابل قبول:
1-پول موجود در يك حساب بانكي بنام شخص متقاضي (و يا شخص ديگري كه ضامن مالي متقاضي در طول تحصيل وي مي باشد)بمدت سه ماه قبل از تشكيل پرونده درخواست رواديد.
دوره دوساله كارشناسي ارشد با شهريه 22000دلار در سال
متوسط هزينه زندگي سالانه دانشجويي 18000 دلار استراليا
هزينه هاي رفت و امد براي هر فرد 4000 دلار استراليا
هزينه هاي افراد همراه نيز بر حسب ، تعداد و سن افراد تعيين ميگردد..
22000× 2 = 44000+ 18000× 2 = 36000+ 4000= 84000دلار استراليا
2-وام از طرف يك موسسه مالي معتبر بنام متقاضي يا ضامن يا وام از طرف دولت متبوعه

3-وام تحصيلي ار طرف دانشكاه و يا موسسه مورد نظر براي تحصيل

شرايط براي ويزاي كاروتفريح. سن: زير 31 سال وداشتن مدرك حداقل فوق ديپلم با نمره IELTS=4.5 وليسانس با نمرهIELTS=5

اشتغال همزمان با تحصيل
ويزاي دانشجويي اجازه كار تا بيست ساعت در هفته در طول زمان تحصيل و كار تمام وقت در طول دوران تعطيلات را به دانشجويان مي دهد.درآمدي كه دانشجويان در حين كار پاره وقت بدست مي آورند، تنها به عنوان كمك هزينه معاش در نظر گرفته شده و به هيچ عنوان دانشجويان قادر به پرداخت شهريه و هزينه تحصيلي خود و يا هزينه هاي زندگي با اين در آمد نمي باشند. اجازه كار بعد از شروع تحصيلات در استراليا به دانشجويان داده خواهد شد.
كارفرمايان از دانشجوياني كه در استراليا تحصيل نموده اند به عنوان افرادي با تفكر مستقل و استراتژيك و مسلط به زبان انگليسي نام ميبرند

دانشگاهها به طور معمول طي دو (2) ترم آموزشي در هر سال برنامه ريزي شده اند و اين سال تحصيلي از اواخر فوريه شروع گرديده و تا اواخر نوامبر ادامه مي يابند
.ترم آموزشي تابستاني نيز . جهت ايجاد تسهيلات بيشتر براي دانشگاهها و دانشجويان ارائه شده و طبيعتا منجر به كوتاهتر شدن دوره آموزشي دانشگاهي و فارغ التحصيلي مي گردد.
آموزش فشرده زبان انگليسي براي دانشجويان برون مرزي(English Language Intensive Courses for Overseas Studen )
(ELICOS )در بسياري از مراكز آموزشي دولتي و خصوصي استراليا ارائه شود .در حال حاضر بيش از 100 مركز آموزش زبان انگليسي معتبر و ثبت شده در سرتاسر استراليا وجود دارند
.
آموزشهاي تمام وقت زبان انگليسي با دوره هاي مختلف آموزشي از 4 تا 48 ساعت در هفته موجود و قابل دسترس مي باشند.

شرايط لازم براي پذيرش در رشته مديريت ارشد بازرگاني MBA عبارتند از :دارابودن ليسانس دانشگاهي از
يك دانشگاه معتبر _ حداقل سه سال تجربه كاري بازرگاني و يا تجربه كار تخصصي _ كفايت در زبان انگليسي
رشته فن آوري اطلاعات: علم فن آوري اطلاعات (IT) يكي از علوم بسيار جذاب امروزي بوده كه به سرعت در حال پيشرفت و توسعه ميباشد. در حال حاضر تقاضا براي متخصصين علم فن آوري اطلاعات آنقدر رو به افزايش است كه متخصصين اين صنعت پيش بيني ميكنند كه در 3 تا 4 سال آينده با كمبود متخصصين كارآموزده در زمينه هاي بسيار جديد اين تكنولوژي مواجه شويم. چنانچه رشته تحصيلي فن آوري اطلاعات را انتخاب ميكنيد، فرصتي بسيار عالي جهت فعاليتهاي وسيع كاري و استخدامي خواهيد داشت كه بسيار مهيج و مفيد خواهد بود.
.هزينه هاي تحصيل در استراليا( Costs of Study in Australia
شهريه هاي دانشگاهها بر اساس دلار استراليا در نظر گرفته شده اند .اين شهريه ها بر اساس نوع رشته دانشگاهي انتخاب شده و مركز آموزشي در نظر گرفته شده متفاوت مي باشند .
هزينه هاي در نظر گرفته شده زير تنها برآوردي از شهريه ها بطور تخميني بوده و جهت اطلاع از هزينه هاي واقعي توصيه مي شود كه با موسسات آموزشي در نظر گرفته شده تماس حاصل نماييد .
دانشگاهها :

تحصيلات پايه 9000 - 14000 دلار استراليا در سال
ليسانس 10000 - 16500 دلار استراليا در سال

مراحل تحصيلي بعد از ليسانس :

Graduate Certificate 9000 – 16000 دلار استراليا در سال
Graduate diploma 11000 - 18000 دلار استراليا در سال

فوق ليسانس- دكتري 11000 - 18000 دلار استراليا در سال

آموزشهاي فني و حرفه اي 5500 – 18000 دلار استراليا در سال

مدارس :

دبيرستان 6000 - 13000 دلار استراليا در سال
ابتدائي و راهنمائي 5000 – 11000 دلار استراليا در سال

دوره هاي آموزش زبان انگليسي 3500 – 13500 دلار استراليا در سال
هزينه هاي مسكن (تخميني مي باشند) :
زندگي با خانواده هاي استراليائي همراه با خوراك روزانه 110-270 دلار استراليا در هفته
مسافر خانه و اقامت گاههاي موقت براي دانشجويان 80-135 دلار استراليا در هفته
هم اتاقي با دانشجويان ديگر 50-160 دلار استراليا در هفته
اجاره خانه و يا اتاق 70-350 دلار استراليا در هفته
خوابگاه دانشگاه 80-250 دلار استراليا در هفته
پانسيون شبانه روزي ( هزينه هاي ثبت نام منظور نگرديده اند) 8000 –11000 دلار استراليا در سال

براي مهاجرت به استراليا نيز رشته هاي مهندسي عمران ، مكانيك ، شهرسازي ، معماري ، پزشكي ، دندانپزشكي ، پرستاري ، مامايي ، كودكياري از اولويت بالاتري برخوردار هستند.


شد .
متقاضيان محترم مي توانند سه هفته پس از تحويل مدارک ، با در دست داشتن رسيد گذرنامه و کارت شناسايي معتبر براي دريافت نتيجه درخواست خود به سفارت مراجعه نمايند .از متقاضيان عزيز خواهشمند است پيش از مدت مقرر از تماس و يا حضور در سفارت جدا خودداري نمايند .
بخش ويزا و مهاجرت ، سفارت استراليا در تهران
مدارک لازم براي در خواست مهاجرت مستقل :

چهار قطعه عکس جديد از هر نفر . 1
فتوکپي تائيد شده - ترجمه رسمي شناسنامه ها و سند ازدواج 2
فتوکپي صفحات 1 الي 7 گذرنامه 3
فتوکپي تائيد شده - ترجمه رسمي مدارک تحصيلي و شغلي 4
تائيديه - ارزشيابي - مدارک تحصيلي شغلي متقاضي از سازمان مربطه در استراليا - SKILL ASSESSMENT- 5
رسيد مبلغ 750 دلار آمريکا - معادل 1075 دلار استرليا- بابت هزينه بررسي پرونده " غير قابل استرداد " 6
متقاضي که داراي فاميل درجه يک در استراليا مي باشند علاوه بر مدارک فوق مي بايست مدارک مربوط ضامن خود را نيز ضميمه نمايند.
سفارت استراليا ، تهران
ترانزيت : يک فتوکپي از بليت با تاريخ تائيد شده ، 2 قطعه عکس ، گذرنامه معتبر شامل ويزاي مقصد نهايي .
تحصيلي : نامه پذيرش اوليه از دانشگاه استرالطا ، تعهد نامه يا ضمانت مالي براي مدت تحصيل - براي دانشجويان بورسيه از طرف دولت ايران ، برگه تائيد مالي از وزارتخانه - ، تست زبان انگليسي ف پر کردن فرم 80 سفارت براي دانشجو و همسر دانشجو ، ورقه عدم سو پيشينه براي دانشجو و همسر دانشجو ، ورقه عدم سوءپيشينه براي دانشجو و همسر دانشجو ، 1 قطعه عکس از هر فرزند ، سفارت ممکن است به کساني که پذيرش تحصيلي گرفته اند ويزا ندهد.
مدارك لازم جهت صدور ويزا - پس از اعلام موافقت سفارت - : پذيرش قطعي Acceptance Advice از دانشگاه استراليا ، بليت هواپيما با تاريخ تائيد شده ، گذرنامه معتبر .
يكشنبه تا چهارشنبه از ساعت 8 تا 11 امور عادي ، 11 تا 12 امور دانشجويي
خيابان خالد اسلامبولي ، خيابان 23 ، تلفن : 8724456 شماره 13
تلفن : 8724456
The following is a guide only. Each course and each college or university may be slightly different:

Level of qualification Length of time
Certificate 6–18 months
Diploma 1.5 years–3 years
Bachelors degree 3–5 years
Graduate Certificate 6 months
Graduate Diploma 1 year
Masters degree 1–2 years
PhD 4–5 years
Study Abroad Program 6 or 12 months

Qualification Required TOEFL Required IELTS
High School 500–550 5–6
Certificate (TAFE or private college) 500–550 5–6
Diploma (TAFE or private college) 500–550 5–6
Bachelors degree (university) 550–600 6.0–7.0
Postgraduate (university) 550–600 6.0–7.0

Qualification Academic requirements
Certificate (TAFE or private college) Successful completion of 10–11 years of school
Diploma (TAFE or private college) Successful completion of 11–12 years of school
Bachelors degree (university) Successful completion of high school (equivalent to Australian / New Zealand high school)
Postgraduate (university) Successful completion of an undergraduate degree

سفارت استراليا در ایران
خيابان خالد اسلامبولي - کوچه بيست و سوم - پلاک 13
کدپستي : 15138 تهران - ايران
تلفن 88724456 , 88720472
فاکس: 88720490 2
Website: www.austrade.gov.au
پست الکترونيکي : info@ausiranstudy.org
تحصيلات پايه
آموزش پايه (ابتدايي و متوسطه) در استراليا توسط مراكز دولتي و غير دولتي تاميين ميشود. دولت مركزي و ايالتي سهم عمده اي در رسيدگي به آموزش دولتي در مدارس و نيز تاميين اعتبارمورد نياز بخش غير دولتي دارند. اكثر دانش آموزان در مدارس دولتي، كه تحت نظارت مستقيم وزارت آموزش و پرورش مركزي و ايالتي فعاليت ميكند، مشغول به تحصيل ميباشند.
عده اي نيز مدارس غير دولتي را ترجيح ميدهند. تاميين اعتبارات مالي مورد نياز مدارس دولتي و غير دولتي، بمنظور پيشبرد سياستها و تحقق اهداف، از وظائف مهم دولت مركزي بشمار ميرود. تحصيلات پايه براي سنين 6 تا 15 سال اجباريست (در سراسر كشور به استثناء ايالت تاسماني ، جائيكه اين مقررات شامل گروه سني 16 سال نيز ميشود). با اينوجود، در تقريبا تمامي ايالات كشور، كودكان از 5 سالگي در آمادگي ها ثبت نام كرده، وارد مقطع پيش بستاني ميشوند. مقطع ابتدايي ، بسته به مقررات ايالتي و فشردگي برنامه تحصيلي، 6يا 7 سال بطول ميانجامد. دانش آموزان عموما از 12 يا 13 سالگي وارد دبيرستان ميشوند و در 17 يا 18 سالگي به كلاس دوازدهم (سال آخر مقطع متوسطه) ميرسند.

تحصيلات عالي
هدف اصلي سيستم آموزش عالي در استراليا ارتقاء توان و ظرفيت نيروي كار جهت تاميين نيازهاي فردي و اجتماعي اعضاء جامعه، پيشبرد سطح علم و دانش، ارتقاء سطح دانش تجربي بمنظور تاميين رفاه اقتصادي و اجتماعي شهروندان، تقويت مهارت يادگيري و قدرت انطباق پذيري در افراد جهت تربيت نسلي مقاوم با عنايت به مقتضيات زمان و مكان و نيز كمك به تحقق دمكراسي در خدمت جامعه سالم و متمدن. دانشگاههاي استراليا اقليمهاي آموزشي مستقلي هستند كه بر اساس قوانين دولت مركزي/ ايالتي تاسيس گرديده و در امر آموزش عالي فعال ميباشند.. اولين 4 دانشگاه قديمي كشور در اواسط قرن 19 ميلادي بنيان گذاشته شدند و هم اكنون 40 دانشگاه (شامل 3 دانشگاه خصوصي) در كشور مشغول فعاليت است.
در كنار دانشگاهها، شمار معدودي مركز غير دانشگاهي نيز وجود دارد كه بودجه آنها را دولت استراليا تاميين ميكند. دوره ها و مدارك اعطائي از سوي اين مراكز عمدتا ماهيت كاربردي داشته و عموما در رشته هاي هنر، تجارت، تاتر، خانه داري، موسيقي، مذهب و الهيات و تربيت معلم برگزار ميشود. اسامي مراكز مستقل غير دانشگاهي و مراكز غير مستقل غير دانشگاهي در هر ايالت در فهرست “ اِ. كيو. اِف ” بثبت رسيده است. جهت كسب اطلاعات بيشتر در خصوص مراكز ودوره ها به نشاني هاي مربوطه در اينترنت مراجعه نماييد. مدرك دوره هاي برگزار شده آموزش عالي توسط مراكز غير مستقل بايد از سوي مراجع ذيصلاح دولتي يا ايالتي صادر شود (اسامي مراجع ياد شده و اسامي دوره هاي تحت پوشش در فهرست مربوطه منتشر شده و از طريق نشاني اينترنتي هيئت تعيين صلاحيت استراليا قابل دسترسي ميباشد. دولت، بر حسب معيارهاي تعيين شده از سوي مراجع آموزش عالي دولتي/ ايالتي ، بر استاندارد و كيفيت آموزش نظارت دارد. موسسات مستقل بايد از رعايت استاندارد تحصيلي در مراكز خود اطمينان حاصل نمايند و جوابگوي دولت و بازرسين رسمي آژانس كنترل كيفيت دانشگاهها باشند.
از اين گذشته، نهادها و انجمن هاي حرفه اي، در مقام ناظر، از خارج بر فرايند اعطاء مدارك تحصيلي در رشته هاي پرستاري، پزشكي، حقوق، حسابداري، مهندسي و معماري نظارت مستمر دارند و بطور همزمان از كيفيت دوره ها در رشته هاي ياد شده اطمينان حاصل ميكنند. آژانس كنترل كيفيت دانشگاهها در 7 آوريل سال 2000 توسط دولت استراليا تاسيس گرديد و مرجع رسمي نظارت بر كيفيت مراكز آموزش عالي كشور بشمار ميرود. اين نهاد، هر 5 سال يكبار، از عملكرد مراكز مستقل گزارش تهيه ميكند. هيئت هاي بازرسي متشكل از كارشناسان خبره آموزشي و اداري در مقطع تحصيلات دانشگاهي ميباشد. نتايج بازرسي طي گزارشي به اطلاع عموم ميرسد.
همه ساله، متجاوز از 150 هزار نفر دانشجو از خارج از كشور در مراكز آموزش عالي استراليا ثبت نام ميكنند. دولت استراليا، به هدف پاسداري از اعتبار و حيثيت سيستم آموزش عالي كشور، حمايتهاي ويژه اي از دانشجويان خارجي بعمل مياورد. بر اساس قانون خدمات آموزشي براي محصلين خارجي (مصوب سال 2000)، اسامي مراكز ارائه كننده خدمات آموزشي براي داوطلبان خارجي بايد رسما در فهرست مشترك المنافع براي مراكز و دوره هاي آموزش عالي بثبت رسيده باشد. استانداردهاي ملي براي اين مراكز در قانون ياد شده مقرر شده است. مراكز واجد صلاحيت بايد با استانداردهاي كيفي منطبق باشند، مقررات مربوط به شهريه و مساعدت هاي مالي را رعايت كنند و از قانوني بودن وضعيت اقامت داوطلبين در كشور اطمينان حاصل نمايند. تخلف از اين مقررات به اعمال تحريم، از جمله لغو موقت يا دائم مجوز رسمي خواهد شد. براي كسب اطلاعات بيشتر در ارتباط با اين قانون به نشاني اينترنتي مربوطه مراجعه نماييد.
دانشگاههاي عمومي ازمنابع مختلف تاميين اعتبار ميشوند (دولت، شهريه وصولي، حمايت صنايع، اوقاف و فعاليتهاي تجاري. شهريه ها در سال 1974 (1353) لغو گرديد و تحصيل براي دانشجويان تقريبا رايگان شد. در سال 1989 ميلادي (1367)، دولت استراليا طرح حمايت از آموزش عالي را جهت اعمال مجدد شهريه ها به اجرا گذاشت. طرح مزبور در قالب تسهيلات مالي (وام) ارائه ميشود و اداره آموزش، علوم و كارورزي متولي امور آن است. دانشجويان، بمجرد آنكه درآمدشان به سقف معين (25348 دلار براي سال مالي 2004-2003) ميرسد، مكلف به بازپرداخت اقساطي تسهيلات دريافتي خواهند بود. مبلغ وام معمولا معادل 26% متوسط شهريه دوره هاست. براي سال 2005، دولت استراليا دو طرح مكمل جديد را پيش بيني كرده است (يكي براي حمايت از داوطلبيني كه موظف به تاميين كل مخارج تحصيل خود هستند و ديگري براي حمايت از دانشجويان خارج از كشور). شهروندان استراليائي و دارندگان ويزاي دائم بشردوستانه كه در مراكز تحت حمايت دولت استراليا مشغول تحصيل ميباشند مشمول هر 3 طرح خواهند بود. دانشجويان خارج از كشور جزو گروه دريافت كننده “مخارج كامل” ميباشند. دولت استراليا، از طريق اداره آموزش، علوم و كارورزي، متولي امر آموزش عالي در كشور است.

مراحل تحصيلي
مرحله اول دانشگاهي (ليسانس): دوره كارشناسي مهمترين مقطع تحصيللات عالي بشمار ميرود و به دريافت مدرك ليسانس منتهي ميشود. اين مقطع براي بعضي رشته ها (هنر، علوم، بازرگاني) 3 سال، براي بعضي (آموزش، مهندسي) 4 سال ، براي تعدادي ديگر (دامپزشكي، دندانپزشكي، معماري) 5 سال و براي پزشكي و جراحي بطور تمام وقت 6 سال بطول ميانجامد. دانشگاههاي علوم و هنر عموما در دوره هاي منتهي به مدرك ليسانس قبولي (بمدت 3 سال) و ليسانس افتخاري (بمدت 4 سال) فعاليت دارند. داوطلبين ليسانس افتخاري بايد زماني را به كار عملي اختصاص دهند. ليسانس افتخاري بنوعي مجوز ورود به مقاطع پژوهشي عالي تر ميباشد. برخي مراكز داراي دوره هاي كارشناسي عالي در برخي رشته هاي حرفه اي نظير پزشكي، حقوق و معماري هستند
.
مرحله دوم دانشگاهي ( فوق ليسانس): فارغ التحصيلان مقطع ليسانس ميتوانند در مقطع كارشناسي ارشد ادامه تحصيل دهند و بعد از يك نيمسال به گواهي كارشناسي ارشد، بعد از 2 نيمسال به ديپلم كارشناسي ارشد، و در نهايت به مدرك فوق ليسانس در رشته منتخب نائل شوند. مقطع كارشناسي ارشد براي دارندگان مدرك ليسانس قبولي 2 سال و براي دارندگان ليسانس افتخاري از 1 تا 2 سال بطول ميانجامد و عموما با كارورزي، تحقيق و تنظيم پايان نامه توام است.
مرحله سوم دانشگاهي (دكترا): دارندگان مدرك ليسانس افتخاري با معدل بالا يا فوق ليسانس ميتوانند وارد مقطع تحصيلي دكترا شوند. رايجترين دوره دكتري در استراليا به اخذ مدرك دكتري فلسفه (پي.اِچ.دي) منتهي ميشود. اين مقطع، كه عموما به تنظيم رساله تحقيقي نياز دارد، حداقل 3 سال بطول ميانجامد (بطور تمام وقت). بعضي دانشگاههاي استراليا، بويژه براي رشته هاي آموزش، مديريت بازرگاني و روانشناسي، داراي دوره دكتراي حرفه اي هستند (با گرايش به كار عملي). مدرك دكتري عالي در بعضي دانشگاهها به صاحبان آثار منتشره اعطاء ميشود.

پذيرش دانشجوي خارجي
تعريف: دانشجوي خارجي به فردي اتلاق ميشود كه با در دست داشتن رواديد تحصيلي و بقصد تحصيل در خاك استراليا به آن كشور عزيمت كرده است.
شرايط ورود: مراكز متعددي در امر ارزشيابي مدارك خارجي جهت بررسي صلاحيت پذيرش داوطلبان خارجي تحصيل در مراكز عالي اين كشور فعاليت دارند. عموما، داوطلبين بايد حداقل داراي گواهينامه پايان تحصيلات مقطع متوسطه (ديپلم دبيرستان) در كشور متبوع باشند.
مقررات ورود: اخذ تاييديه پذيرش، دارا بودن رواديد تحصيلي و ارائه تضمين مالي.
مقررات بهداشتي: انجام معاينات پزشكي جهت اخذ رواديد و تحصيل بيمه درماني دانشجويان خارجي براي كليه داوطلبين الزاميست.
زبان: تسلط كامل به زبان انگليسي، و احتمال، شرط قبولي در آزمون زبان انگليسي.
نحوه ثبت نام: مكاتبه مستقيم با مراكز آموزش عالي.
شرايط بهداشتي/ اجتماعي
دانشجويان خارجي نيز مشمول مقررات تاميين اجتماعي ميباشند (در ازاء 295 دلار استراليا در سال). دانشجويان خارجي همچنين، از سوي دولت استراليا، مكلف به تحصيل بيمه درمان در طول مدت اقامت در آن كشور خواهند بود. بيمه خدمات درماني دانشجويان خارجي مخارج پزشكي/ مراقبت درماني هر فرد تا 312 دلار در سال (26 دلار در ماه) و هر خانواده تا 624 دلار در سال (52 دلار در ماه) را پوشش ميدهد.

امريه سفر دانشجويي
سفر جاده اي: امريه تعلق نميگيرد.
سفر ريلي: امريه تعلق نميگيرد.
سفر هوايي: امريه تعلق نميگيرد.
امريه ها به دانشجويان خارجي نيز تعلق ميگيرد.
مخارج دانشجويي و مساعدت مالي
شهريه دانشجويان محلي: حداقل 3500 دلار استراليا/ حداكثر 18500 دلار استراليا
سيستم رايج نمرات در دبيرستان
مشخصات كامل: گواهينامه پايان مقطع متوسطه تحصيلي به فارغ التحصيلان كلاس 11 و 12 (يا فقط كلاس 12) احطاء ميگردد. سيتم ارزيابي در دبيرستانهاي كشور تابع مقررات ايالتي است.
بالاترين نمره: اِ
پايين ترين نمره: يي
سيستم نمرات در مراكز آموزش عالي
مشخصات كامل: سيستم 5 امتيازي براي مقطع كارشناسي و كارشناسي ارشد.
اچ.دي= بسيار برجسته
دي= برجسته
سي= مورد قبول
پي= قبولي
اِف= مردود
بالاترين نمره: اچ.دي (100-80%)
حداقل نمره قبولي: پي (60-50%)
پايين ترين نمره: اِف (زير 50%)
ساير سيستم نمرات
ارزيابي در بيشتر دوره هاي كارشناسي ارشد بر حسب نتيجه بررسي پايان نامه هاست.
شرایط لازم برای درخواست
دارندگان شرائط ذيل مي توانند پس از تكميل مدارك از طريق اين شركت اقدام به اخذ ويزاي دانشجوئي بنمايند:
شرايط ويزاي دانشجوئي:
1) دارندگان مدارک ديپلم وبالاتر از آن .
2) تسلط به زبان انگليسي دربه دست آوردن حد اقل نمره 5 جنرال در امتحان IELTS
يا 2 سال تحصيل در دانشگاهي که واحدهاي تحصيلي به زبان انگليسي تدريس مي شود .
3) حداکثر سن44 سال.
4) متقاضي ازلحاظ پزشکي بايد ازسلامتي کامل برخوردار بوده و سابقه سوء پيشينه نداشته باشد. 5) دارا بودن گذرنامه معتبر بانضمام اجازه خروج از كشور
6) دارا بودن امكانات مالي جهت طي دوره تحصيلي مورد نظر
امتيازات ويزاي دانشجوئي :

1- اجازه تحصيل و کار نيمه وقت .
2- اجازه اقامت براي دوران تحصيل در استراليا.
3- قابل تبديل به ويزاي مهاجرت بعد از فراغت از تحصيل در استراليا .
4- استقاده از مزاياي خود اشتغالي در استراليا.
5- داشتن نمره IELTS 5.0 بجاي نمره 6 .
6- بهره مندي همسر از ويزاي دانشجوئي بانضمام مزاياي كار تمام وقت
دانشگاهها و مراکز آموزشي عالي استراليا ، گروه يک – ممتاز

1-University of Sydney
2-University of Melbourne
3-Australian National University (ANU)
4-The university of Queensland
5-University of Adelaide
6-The University of western Australia
7-The University of Tasmania
8-The university of New South Wales
9-University of Wollongong
10-Australian Defence Force Academy (ADFA)
11-Monash University
12-Royal Melbourne Institute of Technology (RMIT)
13- Griffith University
14-James Cook University of North Queensland
15-(Queensland University of Technology (QUT
16-University of South Australia
17-The Flinders University of South Australia
18-Murdoch University
19- Curtin University of Technology
20-Maquarie University
21-University of New England
22-The University of New Castle
23-University of Technology, Sydney
24-University of western Sydney, Hawkesbury.
25-University of Western Sydney, Nepean
26-University of western Sydney, Macarthur.
27-La Trobe University
28-Deakin University
29-Swinburne University of Technology
30-Victoria University of Technology

دانشگاهها و مراکز آموزشي عالي استراليا ، گروه دو – خوب
مدارک اخذ شده از دانشگاههاي گروه دو استراليا نيز ارزشيابي مي شوند اما تحصيل در دوره دکتري ترجيحا در دانشگاههاي گروه يک يا ممتاز توصيه مي شود.

1-University of Canberra
2-Charles Sturt University
3-Australian Catholic University
4-University of Ballarat
5-University of Southern Queensland
6-Central Queensland University
7-Edith Cowan University
8-Northern Territory University
9-Southern Cross University

· تبصره : مدارک اخذ شده از دانشگاه ولونگونگ دبي با شرط داشتن ديپلم دبيرستان و قبولي در آزمون ،· صرفا تا سطح کارشناسي مورد برسي قرار خواهد گرفت .
· نحوه ارزشيابي مدارک تحصيلي ارائه شده مراکز آموزشي استراليا توسط وزارت علوم – تحقيقات و فن آوري در ايران
· 1-Diploma:مدارک بعد از ديپلم دبيرستاني به عنوان مدرک کارداني ارزشيابي مي گردد.
· 2-Bachelor:مدارک بعد از ديپلم دبيرستاني به عنوان مدرک کارشناسي ارزشيابي مي گردد.
· 3-( Post Graduate Diploma ( PGD مدرک و مدرک ( Post Graduate Certificate ( PGC: فقط "به صحت صدور" براي اين دو مدرک صادر مي شود.
· 4-Master:مدارک با شرط داشتن کارشناسي ،· به عنوان مدرک کارشناسي ارشد ارزشيابي مي کردد.
· 5-Ph.D:مدارک با شرط داشتن کارشناسي ارشد به عنوان مدرک دکتري ارزشيابي مي گردد.
· تبصره : اگر مدرک دکتري بدون تحصيل در مقطع کارشناسي ارشد (Master) و پس از دريافت مدارک کارشناسي (Bachelor) اخذ شده باشد در ذيل ارزشيابي جمله " اين تحصيلات پس از اتمام دوره کارشناسي انجام شده است " قيد مي گردد.
· 6-هيچيک از مدارک دانشگاهي که به صورت مکاتبه اي ،· ترددي و غير حضوري اخذ گرديده اند و نيز مدارک دانشگاهي خصوصي و کالج ها ارزشيابي نمي شوند.
· جدول چگونگي ارزشيابي مدارک تحصيلي دانشگاههاي استراليا
·
· مدرک بین المللی زبان انگلیسی (نمره‌· ی یکی از امتحانات TOEFL یا IELTS)
· امتحان GRE (برای دانشگاه‌· های آمریکا و بعضی از دانشگاه‌· های سایر کشورها)
· مدرک دانشگاهی : مدرک کارشناسی (برای پذیرش کارشناسی‌· ارشد یا دکترای پیوسته) یا کارشناسی ارشد (برای پذیرش دکترا)
· رزومه
· مقالات علمی (ضروری نیست اما اکیدا توصیه می‌· شود)
· ریز نمرات دانشگاهی
· توصیه نامه از اساتید (برای برخی دانشگاه ها ضروری نیست)
· Statement of Purpose - SoP
زمان مناسب برای شروع اقدامات
چنانچه شما قصد دارید که در پاییز سال آینده تحصیلات خود را در خارج از کشور آغاز کنید، معمولا لازم است که مدارک مورد نیاز را تا قبل از پایان سال جاری میلادی تکمیل نموده باشید. به عنوان مثال چنانچه شما قصد دارید که در پاییز سال ۲۰۰۹ میلادی تحصیلات خود را شروع نمایید، باید مدارک مورد نیاز را تا قبل از پایان سال ۲۰۰۸ آماده کرده باشید.
از آنجا که نتایج امتحانات زبان و همچنین GRE بلافاصله پس از امتحان آماده نخواهد شد و معمولا چند هفته پس از امتحان قابل ارسال به دانشگاه‌ها می‌باشد، اکیداً توصیه می‌شود که تا قبل از پایان آبان ماه سال جاری این امتحانات را بگذرانید. ضرب الاجل دانشگاه‌های مختلف برای ارسال مدارک متفاوت است، اما اغلب دانشگاه‌های کانادا و آمریکا از شما می‌خواهند که مدارک را بین ۶ تا ۹ ماه قبل از شروع ترم برای آنها ارسال نمایید. به عنوان مثال ضرب الاجل اغلب دانشگاه‌های آمریکا برای شروع تحصیل در پاییز سال ۲۰۰۹ میلادی، ماه دسامبر سال ۲۰۰۸ یا ژانویه سال ۲۰۰۹ می‌باشد.
بسیاری از دانشجویان در زمان ارسال مدارک همچنان مشغول تحصیل هستند و هنوز فارغ‌التحصیل نشده‌اند. تقریبا تمام دانشگاه‌ها به شما این امکان را می‌دهند که در زمان شروع تحصیل (نه در زمان ارسال مدارک) یا حتی بعد از شروع تحصیل، مدرک فارغ‌التحصیلی از مقطع قبلی را ارائه نمایید. در نتیجه در زمان ارسال مدارک لازم نیست که حتما فارغ‌التحصیل شده باشید، و می‌توانید در سال آخرِ تحصیل مدارک خود را ارسال نمایید. بدیهی است که قبل از شروع تحصیل در خارج از کشور باید از دانشگاه‌ِ فعلی فارغ‌التحصیل شوید.

انتخاب دانشگاه
یکی از مهمترین بخش های گرفتن پذیرش میباشد.
اولین عامل در انتخاب دانشگاه، انتخاب کشور است و سپس انتخاب دانشگاه بر اساس رتبه، احتمال پذیرش و سایر موارد.
پاسخ
(2011-02-19 ساعت 12:13)mohagernor نوشته:  انتخاب دانشگاه
یکی از مهمترین بخش های گرفتن پذیرش میباشد.
اولین عامل در انتخاب دانشگاه، انتخاب کشور است و سپس انتخاب دانشگاه بر اساس رتبه، احتمال پذیرش و سایر موارد.

ضمن تشكر از شما دوست عزيز خواهشي از شما و ساير دوستان دارم.
از اونجايي كه بازديد كنندگان اينترنت اغلب فرصت مطالعه همه نامه ها و مطالب را ندارند خواهش ميكنم نامه خود را ويرايش كنيد و انها را با عناوين دسته بندي شده ارائه فرماييد و از تهيه نامه ها و مطالب طولاني جلوگيري نمياييد . البته اگر خود امكان اين كاررا نداريد مجبورم خودم انرا ويرايش و تقسيم بندي كنم كه البته ممكن است قانون كپي رايت زير پا گذاشته شود و حق نويسنده محترم ادا نشود. با تشكر. مير انجمن استراليا
بزرگترین لذت در دنیا انجام کاری است که دیگران میگویند نمیتوانی...!!!
پاسخ
تشکر کنندگان: hamedrouhi ، lorecance ، sara_e ، sabafarsi1985 ، msar
با سلام خدمت دوستان عزير ، من در نظر دارم با گرفتن ويزا تحصيلي و ادامه تحصيل ، جهت اخذ اقامت دائم پس از اتمام دوره تحصيلي اقدام نمايم ، لذا از كليه عزيزاني كه در اين زمينه اطلاعاتي دارند خواهشمند است بنده را راهنمايي فرمايند . متشكرم
پاسخ
تشکر کنندگان: msar
(2011-03-01 ساعت 18:15)p.daeihassani@gmail.com نوشته:  با سلام خدمت دوستان عزير ، من در نظر دارم با گرفتن ويزا تحصيلي و ادامه تحصيل ، جهت اخذ اقامت دائم پس از اتمام دوره تحصيلي اقدام نمايم ، لذا از كليه عزيزاني كه در اين زمينه اطلاعاتي دارند خواهشمند است بنده را راهنمايي فرمايند . متشكرم

سلام دوست عزیز
در دو لینک زیر مفصل به این پرداخته شده است
موفق باشید
http://www.applyabroad.org/forum/forumdi...reen-Card)

http://www.applyabroad.org/forum/forumdi...A%A9%D8%A7
پاسخ
سلام
با تشکر از توضیحاتتون من یه سئوال در مورد پزشکی داشتم.می خواستم ببینم تحصیل تخصص های جراحی و ارتوپدی در استرالیا ممکن هست و بعد چه مدت زمانی؟با تشکر
پاسخ
تشکر کنندگان: رامین راد ، msar




کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان