کانال تلگرام مهاجرسرا
https://t.me/mohajersara







##### هشدار #####
به تاریخ ارسال مطالب دقت فرمایید.
شرایط و وضعیت پروسه ویزا دائم در حال تغییر است و ممکن است مطالب قدیمی شامل تغییراتی باشد.
سیاتل، ایالت واشنگتن
(2017-03-27 ساعت 10:16)Hamidafzali نوشته:  سلام قيمت متوسط يك خانه در سياتل چقدر است؟

The median home value in Seattle is $624,700
ساکن آمریکا
پاسخ
تشکر کنندگان: pishtaz611
با سلام
به دوستانی که میخوان از ایران و یا دیگر ایالتها به سیاتل و یا شهرهای اطرافش بیایند:
اب و هوای اینجا بارونیه. فقط بارون نیست ها. چون در فلوریدا هم بارون میاد ولی افتاب هم هست. اینجا ما افتاب رو نمیبینیم به جز چند روز در تابستان. و وقتی افتاب نباشه ادم مشکلاتی نظیر استخوان درد و یا مفصل درد در طولانی مدت پیش میاد. شاید سوال براتون پیش بیاد که چرا برای خود مردم بومیش این مشکلات پیش نمیاد. چون اونها اینجا متولد شدن و عادت کردن. اگر یکی از شمال ایران بیاد اینجا شاید واسه اون مشکل پیش نیاد.
در کل بیاید اینجا از افتاب خداحافظی کنید. چند روز اول شاید متوجه نشید ولی زیاد بمونید متوجه میشید من چی میگم.
موفق باشید
ساکن آمریکا
پاسخ
تشکر کنندگان: dv2017 ، nora ، gbtm ، MahmoudTouyserkani ، pishtaz611 ، Ashkan3832 ، mrlzdh ، قصه گو
منم سیاتل زندگی میکنم ، بنظرم اب و هوای قشنگی داره ، واشینگتون به اسم ایالت ever green معروفه که همیشه سبز و زیباست ، ما معمولا زیاد مسافرت میریم که وقتی از ایالات اطراف مثل ایداهو و حتی اورگان سمت ایالت واشینگتون میشین کاملا تفاوت و سرسبزی رو حس میکنین ، گرمای وحشتناک یا سرمای بد نداره ، امسال هوا سردتر بود چندبار برف داشتیم ، که چندسانتی میاد و سریعم آب میشه ، حالا بستگی داره اگه بارون دوست داشته باشین زیباست ، تو یه روز بارون و آفتاب رو با هم میشه داشت ، هزینه ها خوب نسبت به جاهای دیگه حتی مثلا لوس انجلس بالاتره ، مهاجر زیاد ندارن برا همین براشون اصلا جا نیافتاده و اون صبر رو با مهاجرها ندارن ، یعنی در حدی میتونم بگم زبان حتی مهاجرهای اینجا خوبه ، پس برای کار حتما زبان قویتری نسبت به جاهای مهاجر نشین لازمه . یکم مردم سردی داره ، دوست یابی کمی سخته ، بقولی ایالات شمالی امریکا مردمش یکم پرادعا ترن . البته این نظرات منه در طول چندسالی که اینجا هستم و مقایسه با جاهایی که دیدم و از دوستان شنیدم .
امید یعنی آرزو کنیم چیزی اتفاق بیفتد
ایمان یعنی یقین داریم چیزی اتفاق خواهد افتاد
شجاعت یعنی اینکه باعث شویم چیزی اتفاق بیفتد . .
پاسخ
تشکر کنندگان: dv2017 ، nora ، behjat ، gbtm ، MahmoudTouyserkani ، pishtaz611 ، copol ، Ashkan3832 ، rahghozar ، ali.b ، mrlzdh
(2017-04-01 ساعت 20:55)MahmoudTouyserkani نوشته:  با عرض سلام و همچنین تبریک عید نوروز به تمام دوستان عزیز مهاجر سرا...

راستش رو بخواهید بعد از کلی بررسی و مشورت با افرادی که با زندگی و روحیات افراد در آمریکا آشنا هستند و البته خودشان هم مقیم هستند یا قبلا در آمریکا زندگی کرده اند و تحقیق در مجلات و اینترنت در انتخاب شهر و ایالت بین ۴شهر شک دارم...

از شما دوستان گلم خواهش دارم که تا جایی واستون امکانش هست با دلیل و منطق کمکم کنید که بهترین انتخاب رو داشته باشم.

در ضمن اگر شهر یا ناحیه دیگری هم مد نظرتون هست لطف کنید و با ذکر دلیل بگویید.

سیاتل (واشینگتن)
لاس وگاس (نوادا)
پلینو (شمال دالاس، تگزاس)
رالی (کارولینای شمالی)

از لحاظ بازار کار، که در ابتدا مشاغل ساده مد نظر هست و بعد از جا افتادن در جامعه شغل اصلیم راننده ماشین سنگین و نیمه سنگین هست (چه اتوبوس و چه تریلر و کامیون) و همچنین سرویس مدارس یا شرکتها یا حتی اگه کار با تاکسی و اوبر بصورت تمام وقت درآمد خوبی داشته باشه، بدم نمیاد انجام بدم، مد نظرتون باشه که در اون شهر از رونق برخوردار باشه و برای کسی مثه من در دسترس...
از لحاظ امنیت محیط و جامعه و میزان جرم و جنایت،
پویایی و سرزنده بودن شهر و در دسترس بودن خدمات اعم از مغازه ها رستوران ها و مکانهای تفریحی در شبانه روز یا حداقل تا دیروقت...
دارا بودن بیشترین تفریحات و سرگرمی و همچنین طبیعت بکر،
مهربون و خونگرم بودن مردم آن شهر و برخورد دوستانه با مهاجران و بخصوص تازه واردین و درک انها که بدلیل ندونستن خیلی اصول فرهنگی جامعه جدید ممکنه سهوا باعث رنجیدگی فردی از جامعه جدید شوند...
سطح مدارس دولتی و کمک های دولتی در ان شهر،
از هوای خیلی سرد و دارای برف و کولاک طولانی مدت و همچنین گرمای طاقت فرسا و همچنین رطوبت و شرجی بسیار زیاد رو نمیتونم تحمل کنم.
و کلا هر چیز دیگه ای که به نظر خودتون برای انتخاب یک شهر واسه زندگی نیاز هست بدونیم رو مد نظر بگیرید و بر اون اساس بهترین انتخاب رو به ترتیب اولویت این ۴ شهر بگویید...

ببخشید خیلی طولانی شد، از همتون متشکرم و واستون آرزوی بهترین ها رو دارم...
بین این شهرهایی که انتخاب کردید تفاوت وجود دارد : دارا بودن بیشترین تفریحات و سر گرمی صدر در صدلاس و گاس رو باید اسم برد.
من سیاتل رو میدونم که جز در مرکز شهر زندگی شبانه وجود نداره وساعت هشت تعطیلی و تاریکی حاکم میشه.فروشگاه ها و مغازه ها کرکره رو میبندن و میرن خونه شون چراغا خاموش و صبح شش بیدار باش. اینجا پویایی و سر زندگی نیست در حقیقت اینجا بایدکار مرتبط با مراکز پویا در این شهر داشت تا راضی بود. مراکز تفریحی چند تا موزه -یکی مرکز بازی وهمش طبیعت گردی . راستش بعد از دو سال هنوز هم بچه هام میگن مارو اوردی دهات .
ولی باید گفت امنیت اینجا بینظیره بارها شده وسیله ی رو سفارش دادیم اوردند پشت در گذاشتند و رفتند بدون اینکه کسی کاری به اونا داشته باشه.
شبها تاریکی مطلق حاکمه ولی تو همین وضیعت میشه رفت بیرون و قدم زد. هنوز من در منطقه ای که هستم گدا و بی خانمان ندیدم بسیار با احترام با دیگران برخورد میشه.مدارس در حد دانشگاه تهران امکانات داره تو هر منطقه معمولی هم برید گرید مدارس ده رو راحت پیدا می کنید . بهداشت در حد صد وجود داره . سیاتل نسبت به شهر هایی که اسم بردید گرانتر هست ولی خب کار هم هست هر کسی نسبت به شرایط خودش باید بسنجه موقعیت زندگی افراد با هم فرق میکنه حتی تعاریف و بد گویی از یک شهر رو باید دید چه کسی این حرفها رو میزنه مجرده ؟ متاهله ؟با فرزند یا در چه سن و سالیه ؟
شما به عنوان یک راننده و تمامی کسانی که میخواهند به این ایالت بیایند باید بدانند رانندگی بسیار منظبط و قانونمند در اینجا حاکم هست چیزی که من کمتر در ایالت های دیگه دیدم مسلما کار برای شما زیاده ولی باید قوانین رو کامل اجرا کنید
پاسخ
تشکر کنندگان: melisa ، dv2017 ، MahmoudTouyserkani ، pishtaz611 ، copol ، Ashkan3832 ، ali.b ، gbtm
اکثر جاهای توریستی زندگی شبانه بیشتری دارن مثل همون لاس وگاس یا مثلا جایی مثل میامی فلوریدا و ... جاهای دیگه امریکا کلا شرایطش همینه ، شب ساعت هشت و نه ، شهر تعطیله ، دوستمون قشنگ نوشتن ، امنیت بالایی سیاتل داره ، جاهای گردشیم بهرحال تا حدودی هست. من ازدواجی اومدم از اینجا کاملا راضیم اما شاید اگه تنها بودم هیچوقت سیاتل رو انتخاب نمیکردم ، بدلیل هزینه ها و کمی مهاجر . جاهایی که مهاجر کمتره شاید از نظر امنیت و .. بهتر باشه اما برای مهاجرها سختیهای بیشتری داره . نظر منه البته . و طبق گفته دوستانم لاس وگاس برای مجردها جای بهتریه ، برای کسی که بچه داره زیاد مناسب نیست ، دالاس از نظر هزینه جای مناسبیه ، ایرانی نسبتا بیشتر هست. بنظرم برای ورود دالاس جای مناسبیه، چون کسی که تازه وارد میشه بهرحال باید فکر یکسال شاید بیکاری یا نداشتن شغل مناسب رو داشته باشه کم بودن هزینه های کرایه خونه و ... در بدو ورود کمک زیادیه .
امید یعنی آرزو کنیم چیزی اتفاق بیفتد
ایمان یعنی یقین داریم چیزی اتفاق خواهد افتاد
شجاعت یعنی اینکه باعث شویم چیزی اتفاق بیفتد . .
پاسخ
تشکر کنندگان: nora ، dv2017 ، MahmoudTouyserkani ، pishtaz611 ، copol ، Ashkan3832 ، ali.b ، gbtm
سلام به همه دوستان . میخواستم از دوستان ساکن سیاتل و ایالت واشنگتن سوال کنم امتحان دریافت گواهینامه در این ایالت همانند ایالت کالیفرنیا به زبان فارسی برگذار میشه یا نه ؟
پاسخ
تشکر کنندگان: pishtaz611
(2017-04-08 ساعت 09:17)Ali59hd نوشته:  سلام به همه دوستان . میخواستم از دوستان ساکن سیاتل و ایالت واشنگتن سوال کنم امتحان دریافت گواهینامه در این ایالت همانند ایالت کالیفرنیا به زبان فارسی برگذار میشه یا نه ؟

نه نميشه فارسي امتحان داد
پاسخ
تشکر کنندگان: dv2017 ، Ali59hd ، pishtaz611
(2017-04-08 ساعت 09:17)Ali59hd نوشته:  سلام به همه دوستان . میخواستم از دوستان ساکن سیاتل و ایالت واشنگتن سوال کنم امتحان دریافت گواهینامه در این ایالت همانند ایالت کالیفرنیا به زبان فارسی برگذار میشه یا نه ؟

جوب دادن دوستان ، اما محض تاکید ، نه
امید یعنی آرزو کنیم چیزی اتفاق بیفتد
ایمان یعنی یقین داریم چیزی اتفاق خواهد افتاد
شجاعت یعنی اینکه باعث شویم چیزی اتفاق بیفتد . .
پاسخ
تشکر کنندگان: pishtaz611
سلام. بعضی دوستان گفتن سیاتل دلگیره و مغازه ها تا 9 میبندن و شهر زود به خاموشی میره
این درسته؟ یعنی مرکز تفریحی شبانه و.... نداره؟

دانشگاه های خوب برای مهندسی کامپیوتر و یا IT تو سیاتل هست به نسبت خوب؟
پاسخ
تشکر کنندگان: pishtaz611
(2017-04-26 ساعت 12:41)amira2k نوشته:  سلام. بعضی دوستان گفتن سیاتل دلگیره و مغازه ها تا 9 میبندن و شهر زود به خاموشی میره
این درسته؟ یعنی مرکز تفریحی شبانه و.... نداره؟

دانشگاه های خوب برای مهندسی کامپیوتر و یا IT  تو سیاتل هست به نسبت خوب؟

در مورد اب و هوا درست گفتند. اگر در مورد شهر سیاتل میگید درست نیست ولی اگر در مورد شهرهای اطراف بگید بلی درسته. ولی در شهرهای اطراف هم مغازه و یا سوپرمارکت هایی داره که 24 ساعته بازه. در سیاتل مرکز تفریحی شبانه فراونه.
دانشگاه های خیلی عالی در واشنگتن وجود داره که رشته های کامپیوتر رو داره. مثل دانشگاه واشنگتن و یا دانشگاه ایالتی واشنگتن.
ساکن آمریکا
پاسخ
تشکر کنندگان: copol ، dv2017 ، pishtaz611 ، sheghi ، Ashkan3832 ، gbtm
(2017-04-10 ساعت 07:55)nora نوشته:  
(2017-04-08 ساعت 09:17)Ali59hd نوشته:  سلام به همه دوستان . میخواستم از دوستان ساکن سیاتل و ایالت واشنگتن سوال کنم امتحان دریافت گواهینامه در این ایالت همانند ایالت کالیفرنیا به زبان فارسی برگذار میشه یا نه ؟

نه نميشه فارسي امتحان داد

اما اگر از ایالت دیگری گواهینامه معتبر داشته باشید، با تقدیم حدود 90 دلار افتخار داشتن گواهینامه واشینگتن را بدست می آورید البته در 10 دقیقه Smile
پاسخ
تشکر کنندگان: dv2017 ، MahmoudTouyserkani
سلام،
با توجه به اینکه هزینه ماهیانه زندگی (اجاره، خورد و خوراک، پوشاک، بیمه، حمل و نقل، انرژی و...) در ایالت واشنگتن (شهرهایی مثل بلویو، کرکلند، ردموند، سام مامیش، قسمتهای مناسب سیاتل و...) حدود "۷۰۰دلار" بیشتر از ایالت تگزاس (شهرهای ایرانی پسند مثه پلینو، فریسکو، آلن و...) میباشد، و همچنین با توجه به مزیت های ویژه ایالت واشنگتن در کاریابی و حداقل حقوق و مهاجران غیر قانونی و... به نظر شما برای فردی که تخصص خاصی ندارد و دارای سطح زبان متوسط میباشد و از طریق لاتاری برنده گرین کارت شده و همچنین حدود ۲۰هزار دلار سرمایه دارد شروع از کدام ایالت یا شهر مناسبتر است؟؟؟
پاسخ
تشکر کنندگان:
(2017-05-25 ساعت 18:33)MahmoudTouyserkani نوشته:  سلام،
با توجه به اینکه هزینه ماهیانه زندگی (اجاره، خورد و خوراک، پوشاک، بیمه، حمل و نقل، انرژی و...) در ایالت واشنگتن (شهرهایی مثل بلویو، کرکلند، ردموند، سام مامیش، قسمتهای مناسب سیاتل و...) حدود "۷۰۰دلار" بیشتر از ایالت تگزاس (شهرهای ایرانی پسند مثه پلینو، فریسکو، آلن و...) میباشد، و همچنین با توجه به مزیت های ویژه ایالت واشنگتن در کاریابی و حداقل حقوق و مهاجران غیر قانونی و... به نظر شما برای فردی که تخصص خاصی ندارد و دارای سطح زبان متوسط میباشد و از طریق لاتاری برنده گرین کارت شده و همچنین حدود ۲۰هزار دلار سرمایه دارد شروع از کدام ایالت یا شهر مناسبتر است؟؟؟

بهتره همون شهرهای ایالت تگزاس رو انتخاب کنی
سیاتل بیشتر واس برنامه نویسا و متخصصین کامپیوتر و.. هست
پاسخ
تشکر کنندگان: dv2017 ، MahmoudTouyserkani ، gbtm
(2017-05-25 ساعت 20:58)amira2k نوشته:  
(2017-05-25 ساعت 18:33)MahmoudTouyserkani نوشته:  سلام،
با توجه به اینکه هزینه ماهیانه زندگی (اجاره، خورد و خوراک، پوشاک، بیمه، حمل و نقل، انرژی و...) در ایالت واشنگتن (شهرهایی مثل بلویو، کرکلند، ردموند، سام مامیش، قسمتهای مناسب سیاتل و...) حدود "۷۰۰دلار" بیشتر از ایالت تگزاس (شهرهای ایرانی پسند مثه پلینو، فریسکو، آلن و...) میباشد، و همچنین با توجه به مزیت های ویژه ایالت واشنگتن در کاریابی و حداقل حقوق و مهاجران غیر قانونی و... به نظر شما برای فردی که تخصص خاصی ندارد و دارای سطح زبان متوسط میباشد و از طریق لاتاری برنده گرین کارت شده و همچنین حدود ۲۰هزار دلار سرمایه دارد شروع از کدام ایالت یا شهر مناسبتر است؟؟؟

بهتره همون شهرهای ایالت تگزاس رو انتخاب کنی
سیاتل بیشتر واس برنامه نویسا و متخصصین کامپیوتر و.. هست

ممنون از پاسختون،
ولی من نمیخوام ۲۰هزارتا رو تموم کنم و به بن بست برسم....
آیا احتمال کاریابی با توجه به مهاجرای غیر قانونی برای من هست...
لااقل همه میگن کارای ساده که نیاز به تخصص نداره توی سیاتل زیاده و با سطح زبان قابل قبول نهایت یک هفته آدم بیکار بمونه و....
پاسخ
تشکر کنندگان:
(2017-05-25 ساعت 23:50)MahmoudTouyserkani نوشته:  
(2017-05-25 ساعت 20:58)amira2k نوشته:  
(2017-05-25 ساعت 18:33)MahmoudTouyserkani نوشته:  سلام،
با توجه به اینکه هزینه ماهیانه زندگی (اجاره، خورد و خوراک، پوشاک، بیمه، حمل و نقل، انرژی و...) در ایالت واشنگتن (شهرهایی مثل بلویو، کرکلند، ردموند، سام مامیش، قسمتهای مناسب سیاتل و...) حدود "۷۰۰دلار" بیشتر از ایالت تگزاس (شهرهای ایرانی پسند مثه پلینو، فریسکو، آلن و...) میباشد، و همچنین با توجه به مزیت های ویژه ایالت واشنگتن در کاریابی و حداقل حقوق و مهاجران غیر قانونی و... به نظر شما برای فردی که تخصص خاصی ندارد و دارای سطح زبان متوسط میباشد و از طریق لاتاری برنده گرین کارت شده و همچنین حدود ۲۰هزار دلار سرمایه دارد شروع از کدام ایالت یا شهر مناسبتر است؟؟؟

بهتره همون شهرهای ایالت تگزاس رو انتخاب کنی
سیاتل بیشتر واس برنامه نویسا و متخصصین کامپیوتر و.. هست

ممنون از پاسختون،
ولی من نمیخوام ۲۰هزارتا رو تموم کنم و به بن بست برسم....
آیا احتمال کاریابی با توجه به مهاجرای غیر قانونی برای من هست...
لااقل همه میگن کارای ساده که نیاز به تخصص نداره توی سیاتل زیاده و با سطح زبان قابل قبول نهایت یک هفته آدم بیکار بمونه و....

واقعا غیر قانونی میخوای بری؟!!!!
والا کار ساده توهمه ایالت ها راحت گیر میاد اما غیرقانونی رو نمیدونم
تگزاس هم از قدیم پذیرای مهاجرای غیرقانونی بوده و به نظرم تگزاس بهترین جا هست
پاسخ
تشکر کنندگان:




کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان