کانال تلگرام مهاجرسرا
https://t.me/mohajersara







##### هشدار #####
به تاریخ ارسال مطالب دقت فرمایید.
شرایط و وضعیت پروسه ویزا دائم در حال تغییر است و ممکن است مطالب قدیمی شامل تغییراتی باشد.
سیاتل، ایالت واشنگتن
(2012-07-03 ساعت 00:34)masih sh نوشته:  حالا که ما اینقدر داریم در مورد سیاتل بحث و گفت و گو میکنیم آیا کسی هم میخواد بره اونجا؟

ما هم تا الان 99 درصد میریم سیاتلBig Grin
پاسخ
(2012-07-03 ساعت 20:59)afs نوشته:  دوستان علاقه مند به جمع آوری اطلاعات از سیاتل

قرار هست فردا با یکی از اقوام دوست نزدیکی که ساکن سیاتل هست و اومده ایران یک گفتگوی حضوری داشته باشم.
.....
اگر شما هم سوالی دارید ....

ممنون می شم اگه بپرسید که حدودا اونجا چقدر ایرانی هست؟ بیشتر کجا متمرکز هستند؟ چه کامیونیتی هایی دارند و چه برنامه های عمومی برگزار می کنند؟ با سپاس
پاسخ
من سپتامبر و اکتبر اونجا بودم و بعد دسامبر و ژانویه. اصلا هوا شرجی نشد. رطوبت شمال رو تصور نکنین . هوای لطیفی داره. بوی نم هم هیچ جا نبود. تنها چیزی که ممکنه نا دیده گرفته باشم اینه که خونه هایی که رفتم همه هواساز داشتند. نمی دونم تاثیری داشته یا نه ؟ فکر کنم 12-13 تا خونه ای که این مدت دیدم اونجا هیچ کدوم رطوبت و نم نداشتن. شهرش رو تو شهرای موبایلم اضافه کردم و هواش رو دائم مقایسه می کردم. تا جایی که یادمه زمستونش بیشتر بین 30-40 بود . موقع برف هم ندیدم به زیر 20 برسه . تابستون به ندرت بالای 85 بشه . الان هوای تهران 88 و لانگ بیچ 70 و سیاتل 64 هستش. اما به جز این سه ماه تابستون آفتاب خیلی کمه. برای همین مجبورین بخاری روشن کنین چون هیچ منبع انرژی دیگه ای نیست.
ضمنا یکی از اقلیت های دینی ایرانی کامیونیتی نسبتا بزرگی دارن . شاید در امریکا بزرگترین باشن .
امنیتش که خوبه دوچرخه سوار هم زیاده ( دوچرخه سواری بدون هلمت ممنوعه) . اما شهرهای اطراف سیاتل تو شیبند. و راهها طولانی . خیلی از مردم ازPARK & RIDE ( همون پارک سوار خودمون) استفاده می کنند چون پارکینگ خیلی تو سیاتل گرونه و اغلب شرکتها پارکینگ مجانی ندارند.
پاسخ
شهرزاد عزیز خیلی ممنونم ار لطفت Smile با اجازه شما برای ما فارنهایت نشناسا Big Grin عددها رو به سلسیوس تبدیل میکنم:
(2012-07-04 ساعت 02:38)shahrzad_a نوشته:  من سپتامبر و اکتبر اونجا بودم و بعد دسامبر و ژانویه. اصلا هوا شرجی نشد. رطوبت شمال رو تصور نکنین . هوای لطیفی داره. بوی نم هم هیچ جا نبود. تنها چیزی که ممکنه نا دیده گرفته باشم اینه که خونه هایی که رفتم همه هواساز داشتند. نمی دونم تاثیری داشته یا نه ؟ فکر کنم 12-13 تا خونه ای که این مدت دیدم اونجا هیچ کدوم رطوبت و نم نداشتن. شهرش رو تو شهرای موبایلم اضافه کردم و هواش رو دائم مقایسه می کردم. تا جایی که یادمه زمستونش بیشتر بین 1.1- تا 4.4 بود . موقع برف هم ندیدم به زیر 6.7- برسه . تابستون به ندرت بالای 29.4 بشه . الان هوای تهران 31.1 و لانگ بیچ 21.1 و سیاتل 17.8 هستش. اما به جز این سه ماه تابستون آفتاب خیلی کمه. برای همین مجبورین بخاری روشن کنین چون هیچ منبع انرژی دیگه ای نیست.
ضمنا یکی از اقلیت های دینی ایرانی کامیونیتی نسبتا بزرگی دارن . شاید در امریکا بزرگترین باشن .
امنیتش که خوبه دوچرخه سوار هم زیاده ( دوچرخه سواری بدون هلمت ممنوعه) . اما شهرهای اطراف سیاتل تو شیبند. و راهها طولانی . خیلی از مردم ازPARK & RIDE ( همون پارک سوار خودمون) استفاده می کنند چون پارکینگ خیلی تو سیاتل گرونه و اغلب شرکتها پارکینگ مجانی ندارند.

پاسخ
اینم یه تصویر پانوراما از شهر زیبای سیاتل.
البته میتونید جاتونو عوض کنید و به اطراف برید.
چند روزه که دارم شهرهای مختلف آمریکا رو از طریق street view گوگل مپ میبینم. تا الان سیاتل فوق العاده سرسبز و تمیز و دوست داشتنی بوده.
پاسخ
دوستان عزیز گفتگوی 3 ساعته ما با خانم ساکن سیاتل که گفتم امروز انجام شد خلاصه از هر دری سخنی گفته شد و البته همون طور که حدس می زدم به دلیلی که ایشون از زمان مهاجرتشون 20 سال می گذشت بسیاری از دغدغه های فعلی ما جزو اولویت های ایشون نبود و اطلاعات به روزی در این رابطه نداشتند

جمع بندی که من در پایان گفتگو داشتم بسیار بسیار نزدیک به پاسخ دوست عزیزمون shahrzad_a در پست 65 همین تاپیک هست.
در هر صورت صحبت هایی که در چند دسته و خلاصه نتیجش رو می گم

آب و هوا
اختلاف دما بالا و پایین سیاتل زیاد نیست اما گرایشش بیشتر به سردی هست. درکمال تعجب می گفتند دما اغلب در سردترین حالت از -5 درجه کمتر نمی شه! و هیچ وقت دمای بیشتر از 25 درجه سانتیگراد رو تجربه نکردند.
در مورد شرجی بودن گفتند اصلا هوا گرم نمی شه که بخواد شرجی بشه! پس این موضوع هم منتفی هست.

در مورد سیستم سرمایشی و گرمایشی، صحبتی که شد اینکه گفتند سیستم سرمایشی لازم نمیشه و ازش استفاده نمی کنند اما از سیستم گرمایشی برای نمونه بوده که حتی تا تیرماه هم استفاده کرده باشند.

البته از این نکته هم غافل نشیم که مادر همین خانم که از اصفهان برای مدتی در سیاتل بودند می گفتند خیلی سرده و برای ما قابل تحمل نیست اما دخترشون نظری دادند که به عقیده من درسته. اگر سردباشه می شه لباس پوشید اما اگر گرم باشه دیگه تا یه حدی می شه لباس ها رو کند! این رو هم درج کنم هوای اصفهان به طور معمول کمی گرم تر و خشک تر از تهران هست.

در مورد ابری بودن دائم هم صحبت شد که گفتند این موضوع وجود داره و روزهای آفتابی توی سال زیاد نیست و شاید این وضع افسرده کننده باشه.

هزینه ها و شرایط زندگی
در مورد مالیات ازشون پرسیدن دقیقا تاکید کردن چیزی که توی سیاتل صفر هست مالیات ایالتی هست و ما همچنان دور و بره 20%! مالیات می دیم. البته تاکیدشون این بود که خیلی خیلی بستگی به درآمد داره و هرچی بیشتر دربیارید بیشتر مالیات می دید و حرف آخر هم این بود که اصلا مهم نیست کجا زندگی کنید توی امریکا بر اساس درآمدتون مالیات پرداخت می کنید و این میزان معمولا تا حتی یک سوم درآمدتون هم ممکنه بشه.

در مورد هزینه مسکن و اجاره ها همون بحث های همیشگی مطرح شد که بستگی به جا و نوع ملک داره، چیزی که حدودی گفتند اینکه ارزون ترین چیزی که هست اونجا اگر Share نباشه Studio هست (مثل سویت های اینجا) که کمتر 750$ ماهیانه نیست اما اگر اتاق مشترک بگیرید هزینه هاش نصف و کمی کمتر از این می تونه باشه.

در مورد حمل نقل نظرشون این بود که سیستم حمل نقل سیاتل به خوب شهرهای شرقی نیست و نمی شه زیاد روش حساب کرد. در مورد رفت آمد با دوچرخه هم نظرشون این بود که فاصله ها زیاده و زیاد شدنی نیست. (البته نظرمن هم همین هست به هرحال به دلیل شرایط آب و هوایی و بارندگی زیاد نمی شه روش حساب کرد، البته مثلا وقتی اینجا بارون می گیره تفریح من دوچرخه سواری و کثیف کردن لباس هام هست اما فکر نمی کنم این مدل استفاده از دوچرخه گزینه خوبی برای سرکار رفتن باشه!)

در مورد ریز هزینه ها با جواب عجیب اما جالبی روبه رو شدم! گفتند یوتیلیتی بیل رو همسرم پرداخت می کنه و من درجریان نیستم! خوب در نوع خودش جالب بود. چیزی که درجریان بودند هزینه تلویزیون کابلی با شبکه های اختصاصی فعال شده مثل HBO و Time بود که شامل خط ثابت تلفن و اینترنت بود که گفتند ماهی نزدیک به 100$ هست. البته این عدد زیاده و گفتند اگر TV و تلفن نخواهید باشه هزینه اینترنت خیلی کمتر می شه.

در مورد کامیونیتی ایرانی ها که کاوشگرنت عزیز پرسیدند، ایشون گفتند به دلیل اینکه زیاد ارتباطی ندارند از وجودشون اطلاعی ندارند ولی صحبتشون این بود که ایرانی ها بیشتر پراکنده هستند و گاهی برای حضور در برنامه های عمومی ایرانی ها به ونکور می رند که اونجا گردهمایی ها و برنامه های جامع تر و بیشتر دارند.
(می دونید که با داشتن گرین کارت می تونید به راحتی از امریکا به کانادا برید. در مورد اینکه آیا با گرین کارت می شه از ایران مستقیم به کانادا (یعنی از خاک امریکا یا مرزهوایی اون وارد نشید) رفت ایشون گفتند بله هرچند توی یکی از تاپیک ها خونده بودم انگار جدیدا قوانین یکم تغییر کرده. در مورد سفر به اروپا هم گفتند با گرین کارت در اروپا نیاز به ویزای ترانزیت نیست اما گرفتن شینگن برای سفر لازم هست (قاعدتا برای ایرانی ها، البته این رو خودم اضافه کنم با توجه به حساس بودن این موارد در صورت نیاز به استفاده از این قوانین حتما تحقیق جامع داشته باشید چون قوانین ممکنه در هر دوره تغییر بکنند)

در مورد شهرهای اطراف سیاتل مثل ردموند، کرکلند و... گفتند هزینه ها زندگی و مسکن تقریبا نزدیک به سیاتل هست و محله های خوب این شهرها رنج قیمت مشابهی دارند.

بحث کار و درآمد
در این مورد هم باایشون صحبت کردم. البته همون طور که گفتم به دلیل اینکه شغل خوبی دارند و مدت زیادی هم از حضورشون در امریکا گذشته زیاد در جریان جزئیات اینکه چه کارهای خوبی می تونه اونجا باشه نبودند اما چند نکته توی صحبت هاشون بود که خدمتتون می گم.
ایالت های شرقی در حال حاضر نیاز به کار کمتری نسبت به ایالات های غربی دارند و البته درآمد ها و به تبع اون هزینه ها هم کمتر هست. اما همون طور که می تونید توی این ایالت ها شهرهای اولیه امریکا شکل گرفته و از نظر قدمت شهری و زیرساخت هایی مثل حمل و نقل کامل تر هستند.
گفتند ایالت کالیفرنیا وضعیت کاری کمی نامناسبی پیدا کرده
در سیاتل وضعیت کار گفتند بهتر از کالیفرنیا هست.
و نهایتا یک نکته این گفتن که من قبلا زیاد باهاش برخورد نکرده بودم، صحبتشون این بود که برای شما که تازه میایید شانس گرفتن کارهای Contract بیشتر هست. مثلا مایکروسافت شما رو استخدام نمی کنه اما برخی کارهایی که یک جوری آت سورس شدن به واسطه شرکتی به صورت قراردادی به شما واگذار می شه و شما با این شرکت که پروژه ای با مایکروسافت کار می کنه همکاری می کنید. خوب قاعدتا این کارها بلند مدت نیستند (البته ممکنه دوره همکاری شما حتی به یک سال هم برسه) اما درآمدی بهتری نسبت به کارهای غیرتخصصی و جنرال دارند هرچند یا بیمه ای برای شما پرداخت نمی کنند یا بیمه هاشون نسبت به کارهای قرارداد بلند مدت رده های پایین تری دارند.
به طور مشخص از ولت نام برند که این سرویس همکاری قراردادی رو می ده. من یک سرچی کردم فکر می کنم سایتش این باشه http://www.volt.com/jobs


خیلی خوب این ها جمع بندی صحبت ها بود
مثل همیشه روی زبان هم خیلی تاکید کردند
دیگه این چلونده شده! گفتگوی ما بود اگر چیز دیگه ای یادم اومد می گم.

2013AS1017 ≈≈ ویزا از سفارت ایروان ≈≈ ساکن مریلند، ویرجینیا از ۱ اپریل ۲۰۱۳ ≈≈ داستان من و لاتاری ۲۰۱۳
پاسخ
(2012-07-04 ساعت 22:02)afs نوشته:  ...
خیلی خوب این ها جمع بندی صحبت ها بود
مثل همیشه روی زبان هم خیلی تاکید کردند
دیگه این چلونده شده! گفتگوی ما بود اگر چیز دیگه ای یادم اومد می گم.
بسیار سپاسگزارم،
مطالب مفیدی بود و خیلی از سؤالات منو پاسخ داد.
در مورد دوچرخه باهات موافقم. Smile برای کار نمیشه اما برای تفریح تو بارون عالیه!
به نظر من تا اینجا برای کسایی که برنامه نویسای خوبی هستند و یکی دوتا تکنولوژی جدید رو هم یاد بگیرن، جای مناسبی خواهد بود!
این رو هم بگم نزدیک بودنش به ونکوور کانادا یه مزیته. ونکوور طبیعت بی نظیری داره و حتی ارزش اینو داره که هر هفته آدم بره اونجا.
یه سؤالی که به نظرم رسید این بود که اگر بشه یه خونه دو طبقه اجاره کرد و بصورت مشترک با یک خانواده دیگه اجارش رو داد، آیا ارزون تر در میاد یا نه؟!
نکته اش اینه که معمولا خونه های دو طبقه به راحتی اجاره نمیره، چون بزرگه و جداگانه هم به سختی اجاره میره، چون اغلب اوقات صاحبخانه خودش تو یک طبقه است که مستأجر از این مسأله خوشش نمیاد. حتی اگر هم نباشه، کسی خوشش نمیاد با یه خانواده غریبه تو یه خونه باشه ولو تو دو طبقه مختلف. معمولا کرایه یک خونه دو طبقه خیلی کمتر از کرایه دو تا خونه یک طبقه است. اما در مورد آپارتمان نمیدونم!
راستی یه چیزی من تو مناطق مسکونی سیاتل و اطرافش آپارتمان ندیدم، انگار همه خونه هستند! من توی گوگل مپ نگاه میکنم.
پاسخ
(2012-07-04 ساعت 23:13)امیر مهاجر نوشته:  
(2012-07-04 ساعت 22:02)afs نوشته:  ...
خیلی خوب این ها جمع بندی صحبت ها بود
مثل همیشه روی زبان هم خیلی تاکید کردند
دیگه این چلونده شده! گفتگوی ما بود اگر چیز دیگه ای یادم اومد می گم.
بسیار سپاسگزارم،
مطالب مفیدی بود و خیلی از سؤالات منو پاسخ داد.
در مورد دوچرخه باهات موافقم. Smile برای کار نمیشه اما برای تفریح تو بارون عالیه!
به نظر من تا اینجا برای کسایی که برنامه نویسای خوبی هستند و یکی دوتا تکنولوژی جدید رو هم یاد بگیرن، جای مناسبی خواهد بود!
این رو هم بگم نزدیک بودنش به ونکوور کانادا یه مزیته. ونکوور طبیعت بی نظیری داره و حتی ارزش اینو داره که هر هفته آدم بره اونجا.
یه سؤالی که به نظرم رسید این بود که اگر بشه یه خونه دو طبقه اجاره کرد و بصورت مشترک با یک خانواده دیگه اجارش رو داد، آیا ارزون تر در میاد یا نه؟!
نکته اش اینه که معمولا خونه های دو طبقه به راحتی اجاره نمیره، چون بزرگه و جداگانه هم به سختی اجاره میره، چون اغلب اوقات صاحبخانه خودش تو یک طبقه است که مستأجر از این مسأله خوشش نمیاد. حتی اگر هم نباشه، کسی خوشش نمیاد با یه خانواده غریبه تو یه خونه باشه ولو تو دو طبقه مختلف. معمولا کرایه یک خونه دو طبقه خیلی کمتر از کرایه دو تا خونه یک طبقه است. اما در مورد آپارتمان نمیدونم!
راستی یه چیزی من تو مناطق مسکونی سیاتل و اطرافش آپارتمان ندیدم، انگار همه خونه هستند! من توی گوگل مپ نگاه میکنم.

امیرجان حق باشماست. حتی من مدت هاست به این فکر می کنم تخصص برنامه نویسی پلتفرم های موبایل (ترجیحا iOS) رو دنبال کنم. وقتی ایران باشی شاید زیاد چشم انداز مالی خوبی نداشته باشه اما وقتی اون طرف باشی به نظر من یکی از بهترین راه های کسب درآمد اون هم تو مدل Self Employment هست. یک کامپیوتر می خواهد، تخصص و خلاقیت. درآمد اون هم ماهانه با چک به شما پرداخت می شه. شاید عجیب باشه اما حتی دارم به عنوان پلن A برای گذر کردن از زمان بیکاری بهش فکر می کنم.

البته روی کاغذ سادست اما در عمل مثل هرکار دیگه تجربه می خواد. این رو بابت این که گفتید برنامه نویس یکی دو تا تکنولوژی جدید رو یاد بگیره گفتم. من حتی می خواستم این موضوع رو توی تاپیک ایده های شغلی مطرح کنم اما متاسفانه به نظرم برخی از دوستان اونجا واقعا کارکردن رو دارند سخت می کنند. (شایدم من اشتباه می کنم و واقعا سخته!)

اما در مورد آپارتمان اتفاقا بحثش شد. گفتن یک سری اپارتمان های دوبلکس هست که یه جورایی می شه دوتا خانواده به صورت مجزا توش زندگی کنند. چون بحث خرید خونه شد این رو گفتن که می شه با حدود 150K یکی از این ها خرید کرد و نصفش رو اجاره داد و یک درآمدی از این راه داشت. هرچند نظرشون این بود بدون Mortgage خرید کردن شاید باعث ضرر کردن تازه واردها بشه.
البته هنوز سرچ نکردم کلا ببینم این آپارتمان ها هستند، نیستند، کجا پیدا می شند ...

پ.ن: کاش یه بارون می زد، اینجا این قدر هوا گرم شده که حتی نمی چسبه بری دوچرخه سواری، بریم سیاتل یکم بارون بخوریم!
2013AS1017 ≈≈ ویزا از سفارت ایروان ≈≈ ساکن مریلند، ویرجینیا از ۱ اپریل ۲۰۱۳ ≈≈ داستان من و لاتاری ۲۰۱۳
پاسخ
(2012-07-05 ساعت 00:06)afs نوشته:  امیرجان حق باشماست. حتی من مدت هاست به این فکر می کنم تخصص برنامه نویسی پلتفرم های موبایل (ترجیحا iOS) رو دنبال کنم. وقتی ایران باشی شاید زیاد چشم انداز مالی خوبی نداشته باشه اما وقتی اون طرف باشی به نظر من یکی از بهترین راه های کسب درآمد اون هم تو مدل Self Employment هست. یک کامپیوتر می خواهد، تخصص و خلاقیت. درآمد اون هم ماهانه با چک به شما پرداخت می شه. شاید عجیب باشه اما حتی دارم به عنوان پلن A برای گذر کردن از زمان بیکاری بهش فکر می کنم.

البته روی کاغذ سادست اما در عمل مثل هرکار دیگه تجربه می خواد. این رو بابت این که گفتید برنامه نویس یکی دو تا تکنولوژی جدید رو یاد بگیره گفتم. من حتی می خواستم این موضوع رو توی تاپیک ایده های شغلی مطرح کنم اما متاسفانه به نظرم برخی از دوستان اونجا واقعا کارکردن رو دارند سخت می کنند. (شایدم من اشتباه می کنم و واقعا سخته!)

اما در مورد آپارتمان اتفاقا بحثش شد. گفتن یک سری اپارتمان های دوبلکس هست که یه جورایی می شه دوتا خانواده به صورت مجزا توش زندگی کنند. چون بحث خرید خونه شد این رو گفتن که می شه با حدود 150K یکی از این ها خرید کرد و نصفش رو اجاره داد و یک درآمدی از این راه داشت. هرچند نظرشون این بود بدون Mortgage خرید کردن شاید باعث ضرر کردن تازه واردها بشه.
البته هنوز سرچ نکردم کلا ببینم این آپارتمان ها هستند، نیستند، کجا پیدا می شند ...

پ.ن: کاش یه بارون می زد، اینجا این قدر هوا گرم شده که حتی نمی چسبه بری دوچرخه سواری، بریم سیاتل یکم بارون بخوریم!

میدونم کمی دارم از موضوع تاپیک دور میشم، اما چون ممکنه برای بعضی از دوستان که میخوان سیاتل برند و با ما هم حرفه باشند، مفید باشه عرض میکنم؛ در مورد iOS:
من بعد از اومدن iOS 4 پکیچ دولاپرش رو دانلود کردم، البته تا سال قبلش رایگان بود اما اون سال پولی شده بود! خیلی نبود پولش و من میخواستم بخرم، اما عجله نکردم و اول نسخه کپی گیر آوردم.
برای نصب نیاز به سیستم عامل Mac داشت که اونرو هم دانلود کرده بودم و روی ویرچوال ماشین نصب داشتم. اما بازهم یه آی دی قلابی توی اپل ساختم که کپی بودن سیستم عاملم لو نره، چون من کردیت کارت دارم و به اپل آی دی واقعیم متصله.

خلاصه رسیدم به اینجا که اصلا به این آسونیها بدون داشتن یه آی دی واقعی و پرداخت سالیانه 30 دلار بابت developer شدن، نمیشه کار رو شروع کرد. همه اینها مستلزم داشتن یک مک واقعی بود (که میدونم شما داری!) و چند تا دیوایس واقعی برای تست نهایی (تست خارج از Emulator) و یک خیال راحت برای اینکه نخوای هر لحظه به فکر تحریم باشی و نداشتن جا و اقامت واقعی یه کشور مجاز که بتونی مالیات بدی بابت کارهات و ... که این کار واقعا دست و پاگیریهای خودشو داره و در کل باید خیلی قانونی کار کرد تا بشه به پول رسید.

اما در این مورد برات بگم که دوستای من که اروپا یا آمریکا هستند معتقدند که چنین کاری نمیتونه صد در صد درآمد آدم رو تأمین کنه. بلکه بعنوان کار دوم باید روش حساب کرد. مگر اینکه اینقدر شانس بیاری و ایده خیلی خوب و تکی هم داده باشی که اپلیکیشن یک دلاریت مثلا دو میلیون بار دانلود بشه که 70% اون میشه مال تو و 30% برای اپل. مالیات هم ازش کم کنی حداقل 1 میلیون برات میمونه. اما اپ های اینچنینی خیلی نادرن و غیر قابل پیش بینی.

میشه این کار رو کرد و حتی در مورد همکاری من پایه ام.
به این تکنولوژیها هم فکر کن:

HTML5 و مالتی پلتفرم برای smart phone و tablet pc. یعنی یک اپلیکیشن برای همه اینها! شنیدم بد جوری اونجا مد شده!
شنیدم Java هم خیلی طرفدار داره، اما شخصا خیلی از جاوا بدم میاد و خیلی هم وارد نیستم.
دیگه اینکه جایی که head office مایکروسافت باشه، باید به پدیده های جدید مایکروسافت که با سرعت به جلو میتازند هم اهمیت داد: ASP .Net MVC 4 (مخصوصا با #C) که البته برای اون مالتی پلتفرمی که چند خط بالاتر هم گفتم امکانات جالبی گذاشته.

از دوستان دیگه معذرت میخوام که پست بنده با تخصصشون ارتباطی نداره.
پاسخ
حرفی از برف زدند؟
پاسخ
تشکر کنندگان: امیر مهاجر ، ساری ، sepand88 ، kavirr ، sadeghi897 ، hushmandco ، afshinghwink ، daad ، mhb161 ، mohamadir ، H Pier
(2012-07-05 ساعت 00:56)masih sh نوشته:  حرفی از برف زدند؟

بله، دقیقا اشاره کردن که در سال یک هفته برف داریم
(2012-07-05 ساعت 00:55)امیر مهاجر نوشته:  میدونم کمی دارم از موضوع تاپیک دور میشم، اما چون ممکنه برای بعضی از دوستان که میخوان سیاتل برند و با ما هم حرفه باشند، مفید باشه عرض میکنم؛
...

صحبت های کاملا دقیق و مفیدی گفتید و هنرش هم همینه می شه یه اپ تولید کرد و اون کار خودش رو می کنه، ماهی 500 دلار هم اگر برای شما داشته باشه با توجه به اینکه یک بار تولید می شه و شما نگران بحث های جانبیش نیستید می تونه خوب باشه. حتی فکر می کنم لازم نیست یک اپ میلیون دلاری داشته باشید کافیه 10 تا اپ 1000 دلاری داشته باشید. البته همون طور که گفتید به این راحتی ها نیست اما یک راهه.

اگر صلاح بدونید اگر نیاز به گفتگوی بیشتر بود از طریق پیام خصوصی یا یک تاپیک دیگه دنبال می کنیم
2013AS1017 ≈≈ ویزا از سفارت ایروان ≈≈ ساکن مریلند، ویرجینیا از ۱ اپریل ۲۰۱۳ ≈≈ داستان من و لاتاری ۲۰۱۳
پاسخ
اگه مالیات صفر هست پس بودجه ی ایالتی رو از کجا میارند ؟
پاسخ
تشکر کنندگان: امیر مهاجر ، ساری ، kavirr ، afshinghwink ، daad ، mhb161 ، mohamadir ، H Pier
(2012-07-05 ساعت 01:08)masih sh نوشته:  اگه مالیات صفر هست پس بودجه ی ایالتی رو از کجا میارند ؟
به احتمال زیاد از درآمدهای بیزینسی دولتی ایالتی.
البته ممکنه سهمی هم از درآمدهای دولتی فدرال داشته باشند!
پاسخ
تشکر کنندگان: masih sh ، mehdiii ، ASALI ، ساری ، kavirr ، hushmandco ، afshinghwink ، گل نهال ، daad ، mhb161 ، mohamadir ، H Pier ، golia ، j.modarres
دوستان بهتره یه نگاهی به قیمت این خونه ها بندازید.
پاسخ
(2012-07-04 ساعت 22:02)afs نوشته:  دوستان عزیز گفتگوی 3 ساعته ما با خانم ساکن سیاتل که گفتم امروز انجام شد ...
.
.

در مورد کامیونیتی ایرانی ها که کاوشگرنت عزیز پرسیدند، ایشون گفتند به دلیل اینکه زیاد ارتباطی ندارند از وجودشون اطلاعی ندارند ولی صحبتشون این بود که ایرانی ها بیشتر پراکنده هستند و گاهی برای حضور در برنامه های عمومی ایرانی ها به ونکور می رند که اونجا گردهمایی ها و برنامه های جامع تر و بیشتر دارند.
...

ممنمون از اطلاعات گرانبهای شما و از اینکه به سوال من هم توجه کردید. پس اینطور که بوش می آد واشنگتن بهشت واقعیه. جایی که زیاد اختلاف دما نداشته باشه خیلی خوبه. من قبل از مهاجرت روی همه شهرهای گرم و بیشتر شهرهای معتدل خط کشیدم و بین شهرهای سردسیر روی آلاسکا و شیکاگو تحقبق می کردم. آلاسکا سرماش برای من خیلی خوب بود و سطح اشتغال و دستمزدها هم به صورت قابل توجهی از ایالت های دیگه بالاتر بود ولی به خاطر روشنایی کم عصر مانند وسط روز، روی آلاسکا را هم خط کشیدم. از شهرهای معتدل فقط روی پورتلند کار می کردم که به خاطر اشتغال پایین از اون هم منصرف شدم ولی متاسفانه روی واشنگتن تحقیق نکردم وگرنه ممکن بود اونجا را انتخاب کنم.
البته دوست عزیز یک نکته به ذهن من رسید اینکه ممکنه آشنای شما منظورش ونکوور واشنگتن بوده نه ونکوور کانادا. ونکوور واشنگتن هم از شهرهای بسیار خوش آب و هوا و همسایه پورتلند ایالت اورگون هستش. و یکی از شهرهاای بود که برای من خیلی وسوسه انگیز بود ولی متاسفانه درشهرهای کوچک برای ما تازه واردها شغل کم هست.

در مورد کار روی برنامه نویسی موبایلها و تبلتها روی پلتفرمهای سیستم عامل اندروید هم فکر کنید. این کار بازدهی سریعی نداره و نباید اصلا روی درآمدش برای یکسال اول حساب کنید. بهترین کار اینه که اولش یک دوره برنامه نویسی موبایل (حالا هر سیستم عاملی که بیشتر دوست دارید یا آشنا هستید یا کلاس براش وجود داره) در یکی از کالجها بردارید و پس از اتمام دوره یا در طول دوره مراحل رجیستر در فروشگاه مربوطه را بگذرانید که حدودا سه ماه طول خواهد کشید. و از اون به بعد کم کم برنامه اتون را برای فروش ارایه کنید.
کسی که تجربه فروش نرم افزارهای حرفه ای نداشته بیشتر باید روی برنامه های رایگان یا زیر سه چهار دلار تمرکز کنه و روی برنامه ای ده و بیست دلاری یا بیشتر به نظر من نباید فعلا فکر کرد مگر ایده عالی و دست به برنامه نویسی حرفه ای داشته باشید.

هوای شیکاگو در تابستانها گاهی تا صد درجه فارنهایت یا سی و هشت درجه سانتیگراد بالای صفر می رسه که برای سردسیری هایی مثل من خفه کننده است. به خاطر همین روی سیاتل زوم کرده ام تا شاید برای تابستان سال بعد اون اطراف باشم.


پاسخ




کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان