کانال تلگرام مهاجرسرا
https://t.me/mohajersara







##### هشدار #####
به تاریخ ارسال مطالب دقت فرمایید.
شرایط و وضعیت پروسه ویزا دائم در حال تغییر است و ممکن است مطالب قدیمی شامل تغییراتی باشد.
سیاتل، ایالت واشنگتن
(2012-07-05 ساعت 01:38)masih sh نوشته:  دوستان بهتره یه نگاهی به قیمت این خونه ها بندازید.

در مورد قیمت خانه از راه دور به راحتی نمی شه نظر داد چون دو تا فاکتور خیلی مهم تاثیر زیادی در قیمت دارند یکی محله است و دومیش هم وضعیت خانه است که چقدر خرج داشته باشه تا قابل سکونت بشه. مثلا به این لینک هم نگاه کنید که همان لینک شما را محدویت قیمتش را ده تا پنج برابر آوردم پایین و محدودیت تعداد اتاق خوابش را هم برداشتم. ممکنه بعضی خانه های زیر 50000 هزار دلار هم به ظاهر خیلی خوب به نظر برسند. اگر مثلا به شما پیشنهاد دادند که خانه بزرگ دو طبقه را به ده هزار دلار می تونید بخرید و از اینکه حتی مطمئن شدید کلاهبرداری نیست، زیاد عجله نکنید و جوانب کار را بسنجید.
واقعیت اینه که الان قیمت مسکن در آمریکا تقریبا در پایین ترین حد خودش در دهه اخیر قرار داره و اخیرا نشانه هایی از اوج گرفتن قیمتها هست.
دوستانی که قصد خرید خانه دارند ضمن در نظر داشتن مالیات سالانه خانه مورد نظر و برآورد کارشناس، درباره هزینه بازسازی در مورد محله مورد نظر هم تحقیق کامل داشته باشند.
پاسخ
(2012-07-05 ساعت 03:47)kavoshgarnet نوشته:  ممنمون از اطلاعات گرانبهای شما و از اینکه به سوال من هم توجه کردید. پس اینطور که بوش می آد واشنگتن بهشت واقعیه...
البته دوست عزیز یک نکته به ذهن من رسید اینکه ممکنه آشنای شما منظورش ونکوور واشنگتن بوده نه ونکوور کانادا. ..
در مورد کار روی برنامه نویسی موبایلها و تبلتها روی پلتفرمهای سیستم عامل اندروید هم فکر کنید....
هوای شیکاگو در تابستانها گاهی تا صد درجه فارنهایت یا سی و هشت درجه سانتیگراد بالای صفر می رسه ...

می دونید توی صحبت هایی که داشتیم اتفاقا در مورد شیکاگو هم صحبت شد و این خانم با یک حالت عجیبی گفتند شیکاگو سرماش خیلی خیلی ناجوره و دقیقا از عکس العملشون من می تونم نتیجه بگیرم سیاتل اگر سرد هم باشه به هیچ عنوان با سردی جایی مثل شیکاگو قابل مقایسه نیست مگرنه چنین جوابی اون هم با اون نوع کلام نمی دادن. در مورد بهشت بودن یا نبودن خیلی سخته اظهارنظر کرد ولی قاعدتا جایی که اختلاف بالا و پایین دما زیاد نباشه جای مناسبی برای زندگی و خیلی کارهای دیگه هست.

البته خودتون بهتر از من می دونید که یکی از پارامترهای بسیار موثر در تعیین شرایط آب و هوایی عرض جغرافییایی هست. مثلا اگر دقت کنید شهری مثل لس آنجلس ازنظر عرض جغرافیایی با تهران خیلی نزدیک هست، برای همین از نظر آب و هوا خیلی شباهت دارند و شاید یکی از دلایل تمایل ناخودآگاه ایرانی ها به این شهر هم، همین باشه. البته از اثر نزدیکی به اقیانوس و بخار آب هم نمی شه غافل شد ولی به طور کلی این یک رویه قابل استناد هست.

بر این اساس تقریبا تمام شهرهای واشینگتن خارج از عرض جغرافیایی شهرهای ایران هستند و باید سردتر از حتی شهرهای سرد استان های آذربایجان شرقی، غربی و اردبیل باشند با این حال تصور می کنم به دلیل نزدیکی به دریا و مهمتر از اون ارتفاع بسیار کمتر از سطح دریا هوای این ایالت سردتر از شهرهای شمالی و کوهستانی ایران نباشه. به طور کلی فکر می کنم لبه ساحل غربی امریکا در رده پست و کم ارتفاع دسته بندی بشه که خوب این موضوع روی آب و هوا بسیار تاثیر گذاره. (البته اطلاعات جغرافیایی من در مورد امریکا خیلی خیلی کمه اگر اشتباه می کنم باید ببخشید)

در مورد ونکوور مطمئنا منظورشون ونکوور کانادا بود که همون طور که آقا امیرهم گفتند هرچند من از نزدیک ندیم اما شهر فوق العاده فوق العاد زیباییه و ایرانی های زیادی هم در اون ساکن هستند. کلا با چیزی که تجربه شخصی خودم بوده و مواردی که از جو فرهنگی و اجتماعی مهاجران ایرانی در امریکا برداشت کردم فکر می کنم ایرانی های ساکن کانادا نسبت به اون هایی که در امریکا ساکن هستند، روابط بهتری باهم دارند و اجتماعات متشکل تر و قوی تری رو تشکیل دادند.

یک چیز دیگه در مورد بحث برنامه نویسی موبایل دقیقا ایده من نگاه به اون صرفا به عنوان یک کار دوم هست که می تونه درآمد خرد اما کم دردسر به همراه داشته باشه

بحث کانادا شد یک مورد دیگه ای هم یادم اومد. بحث شد که کسی که گرین کارت داره می تونه حتی توی کانادا هم بدون محدودیت کار کنه با این شرط که بیس شرکتی که داخلش کار می کنه امریکایی باشه و یک جوری در حقیقت شاغل در دفاتر کانادا یک کمپانی امریکایی بشه. این رو هم خواستم اگر درجریان نیستید بدونید که شاید انتخاب های خوبی رو براتون ایجاد کنه.
2013AS1017 ≈≈ ویزا از سفارت ایروان ≈≈ ساکن مریلند، ویرجینیا از ۱ اپریل ۲۰۱۳ ≈≈ داستان من و لاتاری ۲۰۱۳
پاسخ
(2012-07-05 ساعت 03:47)kavoshgarnet نوشته:  ممنمون از اطلاعات گرانبهای شما و از اینکه به سوال من هم توجه کردید. پس اینطور که بوش می آد واشنگتن بهشت واقعیه. جایی که زیاد اختلاف دما نداشته باشه خیلی خوبه.
...
هوای شیکاگو در تابستانها گاهی تا صد درجه فارنهایت یا سی و هشت درجه سانتیگراد بالای صفر می رسه که برای سردسیری هایی مثل من خفه کننده است. به خاطر همین روی سیاتل زوم کرده ام تا شاید برای تابستان سال بعد اون اطراف باشم.
کاوشگر عزیز،
من تصور میکنم آب و هوای شیکاگو رو بشه با تورنتو مقایسه کرد و سیاتل رو با ونکوور.
در سردترین فصل سال تورنتو به 40- هم میرسه. و در گرمترین به 40+ و بسیار شرجی! تورنتو هم مثل شیکاگو در ساحل یک دریاچه بزرگ قرار داره (Lake Ontario) و مثل شیکاگو کوه نداره. افق همسطح زمینه و آسمون خیلی گنده ای داره! در کل تورنتو سرد تر میشه. اما فکر میکنم شرایط اقلیمیش خیلی شبیه به شیکاگو است.
در سردترین فصل سال، ونکوور بهشته. روزها اصلا سرد نیست. درسته که باید لباس گرم بپوشید و کلاه سرتون بذارید. اما سرمای ملایمی است و آزار دهنده نیست. من در یک صبح بارانی در ژانویه دیدم که در شمال ونکوور یک خانم و آقای کانادایی با شلوارک و یه لباس بدون آستین زیر بارون میدویدند و ورزش میکردند. من خودم یه بادگیر بارونی خیلی نازک پوشیده بودم و بعد از کمی پیاده روی زیر بارون تو جنگل دلم میخواست درش بیارم! تمام مدت اقامتم تو ونکوور که دو هفته بود. هنگام بیداری سرمای کمتر از هفت/ هشت درجه رو تجربه نکردم. و نصفه شب یکی دوبار به صفر رسید و اغلب اوقات بین 1 تا 3 درجه بود. البته منطقه UBC ونکوور چند درجه خنک تر بود. همه اینها رو گفتم برای اینکه بگم اونجا خیلی شنیدم که هوای سیاتل خیلی خیلی به ونکوور شبیه.
در مورد پورتلند هم باید بگم یکی از گزینه های من بود که دوستام گفتند کار کمه. و مثل شما روش خط کشیدم.
در کل دارم تبلیغ میکنم که همه بچه های خوب مهاجرسرا رو بکشونم سیاتل. Big Grin
پاسخ
(2012-07-05 ساعت 12:43)afs نوشته:  ...
بحث کانادا شد یک مورد دیگه ای هم یادم اومد. بحث شد که کسی که گرین کارت داره می تونه حتی توی کانادا هم بدون محدودیت کار کنه با این شرط که بیس شرکتی که داخلش کار می کنه امریکایی باشه و یک جوری در حقیقت شاغل در دفاتر کانادا یک کمپانی امریکایی بشه. این رو هم خواستم اگر درجریان نیستید بدونید که شاید انتخاب های خوبی رو براتون ایجاد کنه.
یکی از دوستان من که تو یو بی سی استادیار هستش میگه خیلی از استادای آمریکایی از دانشگاهای آمریکا مثل برکلی اومدن ونکوور تو یو بی سی کار میکنن به خاطر بیمه!

پاسخ
دوستانی که قصد اجاره دارین و مخصوصا اگه می خواید از راه دور خونه را بگیرین ( که 100% مخالفم و نمی دونم هم شدنی هست یا نه ؟), نظر شخصی من اینه که حداقل بهتره اولش از کمپانی ها اجاره کنید به جای شخص . چون قانون داره همه کارشون و تکلیف روشنه که چه چیزایی در حیطه مسئولیتشون هست و چه چیزایی نیست. کامپلکسی که خواهرم 2 سال زندگی کرد و راضی بود رو /5418/]اینجا ببینین شاید به دردتون خورد.
پاسخ
(2012-07-05 ساعت 20:22)zaherbin نوشته:  
(2012-07-05 ساعت 20:15)shahrzad_a نوشته:  دوستانی که قصد اجاره دارین و مخصوصا اگه می خواید از راه دور خونه را بگیرین ( که 100% مخالفم و نمی دونم هم شدنی هست یا نه ؟), نظر شخصی من اینه که حداقل بهتره اولش از کمپانی ها اجاره کنید به جای شخص . چون قانون داره همه کارشون و تکلیف روشنه که چه چیزایی در حیطه مسئولیتشون هست و چه چیزایی نیست. کامپلکسی که خواهرم 2 سال زندگی کرد و راضی بود رو /5418/]اینجا ببینین شاید به دردتون خورد.
با تمام سرویس های نوشته انقدر اجاره میدهند؟یا باید فوق العاده بدهند؟

کدوم سرویس ؟ amenity های کامپلکس منظورتونه ؟ بله جزوشه . هرینه اضافه نداره. قیمتها عالیه. همچین جایی در لانگ بیچ اقلا 1500 در ماه میشه. تازه گیر نمیاد.
پاسخ
تشکر کنندگان: zaherbin ، امیر مهاجر ، mehdiii ، ASALI ، ساری ، kavirr ، sorena ، afshinghwink ، daad ، soli asali ، mhb161 ، H Pier ، smhh7441
(2012-07-05 ساعت 13:10)امیر مهاجر نوشته:  
(2012-07-05 ساعت 03:47)kavoshgarnet نوشته:  ...
هوای شیکاگو در تابستانها گاهی تا صد درجه فارنهایت یا سی و هشت درجه سانتیگراد بالای صفر می رسه که برای سردسیری هایی مثل من خفه کننده است. به خاطر همین روی سیاتل زوم کرده ام تا شاید برای تابستان سال بعد اون اطراف باشم.
...
در سردترین فصل سال تورنتو به 40- هم میرسه. و در گرمترین به 40+ و بسیار شرجی! تورنتو هم مثل شیکاگو در ساحل یک دریاچه بزرگ قرار داره (Lake Ontario) و مثل شیکاگو کوه نداره.
در کل دارم تبلیغ میکنم که همه بچه های خوب مهاجرسرا رو بکشونم سیاتل. Big Grin

شیکاگو تخت تخته. بزرگترین تپه اش که من کشف کردم کمتر از چهار متر بود. کل ایالت کوه نداره. متاسفانه Sad

اگه امکانات کالج و دانشگاهی سیاتل در سطح شیکاگو یا حتی کمی کمتر هست من قول می دم به بچه هایی که در انتخاب شهر مردد هستند سیاتل رو هم معرفی کنم. به نظر من برای شروع با گرین کارت، یک شهر دانشجویی که در آنجا بشه جایی برای تحصیل بدون In State شدن پیدا کرد بهترین گزینه است. در گروه دوم شهری که هزینه زندگی پایین باشه و بشه کار برای شروع پیدا کرد. شیکاگو برای گروه اول خوبه و برای کسانی که دنبال کار موقت و پایه هستند کار هست ولی هزینه زندگی بالاست.
در باره شرایط، قوانین، کیفیت و کلا وضعیت تحصیلات در کالج ها هر کدومتون اگر اطلاعاتی دارید رو کنید.
پاسخ
(2012-07-05 ساعت 20:34)kavoshgarnet نوشته:  شیکاگو تخت تخته. بزرگترین تپه اش که من کشف کردم کمتر از چهار متر بود. کل ایالت کوه نداره. متاسفانه Sad
...
احتمالا اونم یه چند تا کامیون خاک بوده که از یه شهر دیگه آوردن ریختن اونجا! Big Grin


(2012-07-05 ساعت 20:29)shahrzad_a نوشته:  کدوم سرویس ؟ amenity های کامپلکس منظورتونه ؟ بله جزوشه . هرینه اضافه نداره. قیمتها عالیه. همچین جایی در لانگ بیچ اقلا 1500 در ماه میشه. تازه گیر نمیاد.

چه عالی. من عاشق عکسش شدم. خیلی خوشگله. من از الان دارم اونجا زندگی میکنم! TongueBig Grin
پاسخ
واقعا چقدر قشنگهههههههههههه
پاسخ
تشکر کنندگان: امیر مهاجر ، mehdiii ، ساری ، kavirr ، sadeghi897 ، sorena ، afshinghwink ، daad ، soli asali ، mhb161 ، mohamadir ، Iaccept
(2012-06-29 ساعت 23:53)مهتاب - 2251 نوشته:  فکر کنم اخرشم فقط منو شما هستیم که میریم سیاتلSmile
چرا هیچ کس دیگه به فکرش نیست!!!!!
فکر کنم همه می خوان برن لس انجلسSmile)یا تکزاس

سلام...
عزيزم منم واقعا از اين مدل اب و هوا و منطقه خوشم مياد.... وقتي داشتم تحقيق ميكردم و توي مهاجرسرا ميگشتم اينجا چيز خاصي پيدا نكردم ... فكر كنم تازه داره رونق پيدا ميكنه... Wink به نظر من كه سياتل واقعا عاليه... يكي از جاهايي كه من واقعا دوست دارم برم و زندگي كنم سياتله Smile
‍CN:2012AS4xxxx
رویت قبولی:6/15
ارسال فرمها:6/19
آنکارا
کارنت:April
نامه2 :19April
مصاحبه:19 June
دریافت ویزا: 21 June
ورود: 16 Sep
شهر: لس آنجلس
دریافت گرین کارت:
دريافت سوشيال: Sep 23
1نفر
هزینه:20Pic +88DHL+75Pass+58V+397Ti+200Tr+220$ M+ 220$ H+ 330$ Visa + 913Ti
پاسخ
(2012-07-07 ساعت 10:15)schaghayegh نوشته:  
(2012-06-29 ساعت 23:53)مهتاب - 2251 نوشته:  فکر کنم اخرشم فقط منو شما هستیم که میریم سیاتلSmile
چرا هیچ کس دیگه به فکرش نیست!!!!!
فکر کنم همه می خوان برن لس انجلسSmile)یا تکزاس

سلام...
عزيزم منم واقعا از اين مدل اب و هوا و منطقه خوشم مياد.... وقتي داشتم تحقيق ميكردم و توي مهاجرسرا ميگشتم اينجا چيز خاصي پيدا نكردم ... فكر كنم تازه داره رونق پيدا ميكنه... Wink به نظر من كه سياتل واقعا عاليه... يكي از جاهايي كه من واقعا دوست دارم برم و زندگي كنم سياتله Smile
خوب هنوزم دیر نشده شما هم بیاSmile اونجا همو داریمSmileWink
من اب و هوا خیلی برام مهمه اصلا جای گرم باشم مطمئنم میمیرم
و با تحقیقات بدست اومده سیاتل خیلی عالیهSmile
پاسخ
(2012-07-07 ساعت 17:19)مهتاب - 2251 نوشته:  
(2012-07-07 ساعت 10:15)schaghayegh نوشته:  
(2012-06-29 ساعت 23:53)مهتاب - 2251 نوشته:  فکر کنم اخرشم فقط منو شما هستیم که میریم سیاتلSmile
چرا هیچ کس دیگه به فکرش نیست!!!!!
فکر کنم همه می خوان برن لس انجلسSmile)یا تکزاس

سلام...
عزيزم منم واقعا از اين مدل اب و هوا و منطقه خوشم مياد.... وقتي داشتم تحقيق ميكردم و توي مهاجرسرا ميگشتم اينجا چيز خاصي پيدا نكردم ... فكر كنم تازه داره رونق پيدا ميكنه... Wink به نظر من كه سياتل واقعا عاليه... يكي از جاهايي كه من واقعا دوست دارم برم و زندگي كنم سياتله Smile
خوب هنوزم دیر نشده شما هم بیاSmile اونجا همو داریمSmileWink
من اب و هوا خیلی برام مهمه اصلا جای گرم باشم مطمئنم میمیرم
و با تحقیقات بدست اومده سیاتل خیلی عالیهSmile

من هنوز تصميم قطعي نگرفتم..... هر چند زياد هم وقت ندارم!!!
اگه بدونم سياتل شرايطي كه براي من مهمه رو داره مطمئن باش صاف ميام اونجا Smile آب و هوا و منطقه و جغرافيا و طبيعتش كه معركه است..... ميمونه هزينه ها.. مسكن... كار و البته دانشگاه Smile
‍CN:2012AS4xxxx
رویت قبولی:6/15
ارسال فرمها:6/19
آنکارا
کارنت:April
نامه2 :19April
مصاحبه:19 June
دریافت ویزا: 21 June
ورود: 16 Sep
شهر: لس آنجلس
دریافت گرین کارت:
دريافت سوشيال: Sep 23
1نفر
هزینه:20Pic +88DHL+75Pass+58V+397Ti+200Tr+220$ M+ 220$ H+ 330$ Visa + 913Ti
پاسخ
(2012-07-07 ساعت 17:33)schaghayegh نوشته:  من هنوز تصميم قطعي نگرفتم..... هر چند زياد هم وقت ندارم!!!
اگه بدونم سياتل شرايطي كه براي من مهمه رو داره مطمئن باش صاف ميام اونجا Smile آب و هوا و منطقه و جغرافيا و طبيعتش كه معركه است..... ميمونه هزينه ها.. مسكن... كار و البته دانشگاه Smile
یه چیزی که همین الان برای من خیلی اهمیت پیدا کرد وجود غار تو سیاتله که باید راجع بهش خوب تحقیق کنم. اینقدر اینجا تبلیغ کردم، کلی مشتری برای سیاتل پیدا شده! حالا فکر کنید بیاید اونجا و خوشتون نیاد! من نباید یه غاری چیزی پیدا کنم برم توش خودمو گم و گور کنم؟!!!
پاسخ
مسکن که به نظر من خیلی مناسب بود
البته من تو سایتهای اجاره خونه رفتمو سرچ کردم
خونه های خیلی خوشگلی بود که قیمتشم مناسب بود
ولی کار و من نمی دونم
پاسخ
(2012-07-07 ساعت 17:41)امیر مهاجر نوشته:  
(2012-07-07 ساعت 17:33)schaghayegh نوشته:  من هنوز تصميم قطعي نگرفتم..... هر چند زياد هم وقت ندارم!!!
اگه بدونم سياتل شرايطي كه براي من مهمه رو داره مطمئن باش صاف ميام اونجا Smile آب و هوا و منطقه و جغرافيا و طبيعتش كه معركه است..... ميمونه هزينه ها.. مسكن... كار و البته دانشگاه Smile
یه چیزی که همین الان برای من خیلی اهمیت پیدا کرد وجود غار تو سیاتله که باید راجع بهش خوب تحقیق کنم. اینقدر اینجا تبلیغ کردم، کلی مشتری برای سیاتل پیدا شده! حالا فکر کنید بیاید اونجا و خوشتون نیاد! من نباید یه غاری چیزی پیدا کنم برم توش خودمو گم و گور کنم؟!!!

امير جان ممنون بابت همه ي اطلاعاتي كه پيدا ميكني و به اشتراك ميذاري.... والا من خودم از همون روزي كه برنده شدم به فكر سياتل افتادم... چون از طبيعتش خوشم مياد.... Smile شما هم خودت و گم و گور نكن حالا كاريه كه شده... اگه اينجوري بود كه Kavoshgar جان هم بايد دنبال غاري چيزي بگرده بس كه تبليغ شيكاگو رو كرده Wink ( Kavoshgar جان ببخشيداااا) خلاصه اينكه حتي اگه اگه اگه نشد كه بيام سياتل زندگي كنم اما حتما ميام كه اونجارو از نزديك ببينم Smile
(2012-07-07 ساعت 17:44)مهتاب - 2251 نوشته:  مسکن که به نظر من خیلی مناسب بود
البته من تو سایتهای اجاره خونه رفتمو سرچ کردم
خونه های خیلی خوشگلی بود که قیمتشم مناسب بود
ولی کار و من نمی دونم

آره مهتاب جان قيمت مسكن و منم يه چك كوچولو كردم.. بد نبود Cool
‍CN:2012AS4xxxx
رویت قبولی:6/15
ارسال فرمها:6/19
آنکارا
کارنت:April
نامه2 :19April
مصاحبه:19 June
دریافت ویزا: 21 June
ورود: 16 Sep
شهر: لس آنجلس
دریافت گرین کارت:
دريافت سوشيال: Sep 23
1نفر
هزینه:20Pic +88DHL+75Pass+58V+397Ti+200Tr+220$ M+ 220$ H+ 330$ Visa + 913Ti
پاسخ




کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان