کانال تلگرام مهاجرسرا
https://t.me/mohajersara







##### هشدار #####
به تاریخ ارسال مطالب دقت فرمایید.
شرایط و وضعیت پروسه ویزا دائم در حال تغییر است و ممکن است مطالب قدیمی شامل تغییراتی باشد.
بازگشت به آمريكا پس از غيبت طولاني
در يك بررسي كه در سايت وزارت امور خارجه آمريكا داشتم، به اين نتيجه رسيدم كه يكي از راه هاي اينه كه براي ويزاي مهاجرتي SB-1 تقاضا بديد. اين كار رو در تمامي سفارت هاي آمريكا كه كار ويزاهاي مهاجرتي رو انجام مي دند، مي تونيد انجام بديد كه براي ما ايراني ها دم دست ترينشون آنكارا و ابوظبي هستند.

اگه درخواست ويزاي SB-1 شما پذيرفته بشه و اون ويزا رو توي گذرنامه شما بزنن، شما تا زمان اعتبار اون ويزا ظاهرا به راحتي مي تونيد به آمريكا سفر كنيد و پس از ورود، بدون هيچ مشكلي مداركتون به روز مي شه.



(2011-05-20 ساعت 18:23)mason نوشته:  سلام من تازه عضو شدم و فکر می‌کنم از همتون بیشتر سن دارم و می‌خوام به من کمک کنیید خواهشاً جواب بدید.

من خودم ۵۵ سالمه و نزدیک ۲۵-۳۰ سال آمریکا بودم در ایالت‌های مختلف (واشنگتن ، ویرجینیا ، شیکاگو ) و گرینکارت هم دارم ولی‌ متاسفانه خریت کردم و خودمو سیتی‌‌زن نکردم و الان خیلی‌ پشیمونم (البته اینو هم بگم که یه جورایی می‌ترسیدم چون خیلی‌ از مالیات‌ها رو نداده بودم و چند بار هم به خاطره دعوا دادگاه رفته بودم بخاطر همین می‌ترسیدم برم خودمو سیتی‌‌زن کنم) ولی‌ من حتا گواهینامه واشنگتن رو هم دارم و کد ملی‌ رو هم یادمه و تازه اینکه تو پاسپورتم هم مهر‌های آمریکا روش خورده چون اون زمان من ۲-۳ بر اومدم و رفتم . و الان هم خیلی‌ دوست دارم برگردم و برمو دیگه اونجا زندگی‌ کنم یا حداقل خودمو سیتی‌‌زن کنم و بعد از این طریق برای زنو بچّم هم پاسپورت آمریکا رو بگیرم تا دیگه اونا هم راحت شن.و درضمن اینو هم بدونید اون زمان گرینکارت هاش تاریخِ انقضا نداشت و همیشگی‌ بود و من هم از اون گرینکارت‌ها دارم ولی‌ بعد از چند سال بعد عوض شد که من دیگه به دنبالش نرفتم تا ببینم که باید گرینکارت رو عوض کنم یا نه که فکر کنم باید عوض می‌کردم . حالا به نظر شما من می‌تونم چی‌ کار کنم بالاخره من نزدیک ۱۵ ساله که نرفتم ولی‌ خوب از اون ور هم ۳۰ سال اونجا بودم و حسابی‌ جون کندم ، درس خوندم ، و زندگی‌ کردم حالا شما به من کمک کنید که من چی‌ کار کنم و دوستانی که اونجا هستن میتونند کمک کنند یا برن بپرسن خواهش می‌کنم کمک کنید . SadSad
ممنون

قرعه كشي 2010 خاطره شد ...
پاسخ
تشکر کنندگان: amir53 ، mason ، HAZARA ، *NASIM* ، msar
(2011-05-21 ساعت 01:21)rs232 نوشته:  من هم در جاهای دیگر توضیح داده ام که به هر حال شما چیزی را از دست نمی دهید و کاری با شما ندارند. فوقش این است که در بدترین حالت ممکن شما را بر می گردانند که خیلی بعید می دانم چون من هنوز ندیده ام کسی را با گرین کارت باطل شده دیپورت کنند. اگر مامور قانع شد که شما را راه می دهد و مشکلی پیش نمی آید و اگر هم قانع نشد گرین کارت شما را می گیرد و شما را به امریکا راه می دهد و بعدا باید وکیل بگیرید و به دادگاه بروید و بگویید که چرا نتوانسته اید در این مدت به امریکا بروید. من در مجموع به قضیه شما خوش بین هستم ولی بعید می دانم که با این احوالات راحت بتوانید پاسپورت امریکایی بگیرید چون جدیدا سخت گیری می کنند و باید مدت اخیر را در آنجا زندگی کرده باشید.

مگه من کم مونم !؟ 30 سال اونجا بودم دیگه .
پاسخ
تشکر کنندگان: msar
بچه ها واقعا ممنون که این همه پیگیر بودید و پاسخ دادید خیلی ممنونم .
ولی به قول بعضی از ذوستان تونستیم افسر اونجا رو یه جورایی بپیچونیم ، بعدش من بایذ برم گیرین کارتم عوض کنم . چون اگه بخوام برم و بیام خیلی ریسکه که با همون گرین کارت باز بخوام برم . باید چی کار کنم ؟؟؟
پاسخ
تشکر کنندگان: maxsupermax ، msar ، frz61
(2011-05-22 ساعت 00:03)mason نوشته:  بچه ها واقعا ممنون که این همه پیگیر بودید و پاسخ دادید خیلی ممنونم .
ولی به قول بعضی از ذوستان تونستیم افسر اونجا رو یه جورایی بپیچونیم ، بعدش من بایذ برم گیرین کارتم عوض کنم . چون اگه بخوام برم و بیام خیلی ریسکه که با همون گرین کارت باز بخوام برم . باید چی کار کنم ؟؟؟

Smileاعضاء مهاجر سرا بر خود فرض می دانند کمک به یکدیگر را و این وجوه اخلاقی بخشی از منش آنهاست ...من بعنوان کوچک این جمع عظیم به آن معتقدم.
حالا...
بعد از گذر از خوان اول(افسر پیچوندن) باید گامهای بعدی را با دقت و پشتوانه قوی (کمک از اهل فن-وکلاء این کاره ویا قضاتی که توی 30 سال حضورت در امریکا با آنها سلوک داشته ای) برداری .بعد از خوان اول کار و خرج برای حفظ و ثبات وضعیت مطلوب بدست آمده بسیار ظریف تر و وقت گیر تر خواهد بود...
....اما کسی شما را در این امر پشتیبان خواهد بود و همان بس که اوست که به نیت قلبی افراد از خودشان آگاه تر است و همانا که شما را تنها نخواهد گذاشت و چه بسیار نشده ها که به خواست او شد. پس به او تکیه کنید.
" الا بذکر اله تطمئن القلوب " (آیه 68 سوره رعد)
Wink

امام راحل یه جمله جالبی داشت می فرماید" انشاله خدا همه ما را آدم کند" !
آمین رو بلند بگو ! Big Grin
Lol Wink
پاسخ
تشکر کنندگان: admin ، wushu kung fu ، soheilbadami ، farzad-it ، HAZARA ، mirman ، gbtm ، kmzamani ، نوروز ، moqadam ، Zoya911 ، Nooshinsalamat ، msar ، lotfe.kh
اولا شما اگر GREEN CARD دارید ، green card شما تاریخ انقضا ندارد . چون شما دارای اقامت دائمی هستید ، یعنی Permanent resident اید . ولی خود آن کارت دارای یک اعتبار ۱۰ ساله است ، چرا چون بخاطره خیلی از موارد مثل تغیر چهره بعد از ۱۰ سال و پیشرفت تکنولوژی این کارت را عوض میکند .
در قوانین امریکا شما برای حفظ این اقامت دائم ملزم به رعایت یک سری مسائل هستید . یکی از آن ها هم اقامت در امریکاست ! در یک سال :
- شما میتوانید بدون هیچ مشکلی ۶ ماه در یک سال را خارج از امریکا به سر ببرید
- شما اگر از ۶ ماه تا یک سال خارج از امریکا به سر ببرید باید با دلیل قانع کننده ای برای این خروج داشته باشید .
- شما اگر بیشتر از یک سال خارج از امریکا به سر ببرید ، به طور خودکار اقامت دائمی خودتان را از دست میدهد ، میبایست قبل از خروج این موضوع را با اداره مهاجرت در میان میگذاشتید .

البته همیشه استثنا وجود دارد ، مثل قوانین رانندگی که بعضی ها جریمه نمیشند .

باتوجه به نوشته شما ، ۳۰ سال در امریکا بودید و green card خود را عوض هم نکردید ، این یعنی نتنها ۲۰ سال از تاریخ اعتبار green card شما میگذاره ، ۱۵ سال هم در ایران بودید ، این میشود ۳۵ سال ، سخت است دلیل قانع کننده ای برای اداره مهاجرت داشته باشید که چرا دراین مدت فرصتی برای اقدام در این زمینه نداشته اید ، از مشکلات مالیاتی و دادگاه هم گفتید ، امیدوارم مشکل دادگاهی و غیره نداشته باشید که این پیچیدگی مشکل شما را بیشتر خواهد کرد .
شما اگر هم پا به امریکا به هر طریقی بگذارید ، و به قول خودتان برای سیتیزن شدن اقدام کنید ، شانس بسیار زیادی نه تنها برای از دست دادن green card دارید بلکه به خاطره این تاخیر ها و نبودن ها ممکن است مشکل ایجاد کنند .

نظر شخصی من این است که با یک وکیل خوب صحبت کنید و شرایط خود را به صورت دقیق تر و مشخص تر بیان کنید .
پاسخ
تشکر کنندگان: ASALI ، mason ، HAZARA ، pr.kia ، نوروز ، msar
من این تاپیک را خیلی در این جا و جاهای دیگه دیدم ، من برای دوستان مینویسم که که از نظر قوانین امریکا چگونه است بیرون ماندن و نرفتن به امریکا ، حالا دوستان هر جور که دوست دارند و صلاح میداندند در این مورد تصمیمی اتخاذ کنند .

کسی که GREEN CARD داره یعنی کسی که دارای اقامت دائم در امریکا است ، یعنی کسی که در امریکا زندگی میکند ، یعنی PERMANENT RESIDENT است . یعنی با این کارت شما اجزای زندگی و کار در امریکا به صورت دائمی دارید . کارتی هم که به داده میشه یا همان green card یک کارت دائمی است . و باطل نمیشه ، منتها بخاطره مسائلی مثل پیشرفت تکنولوژی ، تغیر چهره در گذشت زمان و غیره ، این کارت هر ده سال عوض میشه . این به این معنی نیست که کارت شما تمام میشه یا میسوزه ، چون شما اقامت دائم دارید.

خوب چون شما هنوز سیتیزن امریکا نیستید دولت امریکا برای حفظ این موقعیتی که در اختیار شما قرار داده ، شما را هم ملزوم به رعایت یک سری از مسائل کرده که یکی از آنها اقامت در امریکا ست . یعنی شما در هر سال از اقامت در امریکا :

۱- میتوانید کمتر از ۶ ماه در خارج از امریکا بسر ببرید ، بدون اینکه هیچ مشکلی برای شما پیش بیاید .
۲- بین ۶ ماه تا یک سال خارج امریکا بودن ، شما باید دلیل قانع کننده ای برای نشان بدهید که نشان بدهد شما قصدی برای ترک زندگی و اقامت در امریکا را نداشتید منتها بخاطر یک سری از مشکلات نتوانسته اید به امریکا برگردید ،
۳- بیش از یک سال دور از امریکا بودن ، اگر بدونه اطلاع رسانی شما بیش از یک سال خارج از امریکا به سر ببرید ، Green Card شما به صورت اتومات خواهد سوخت و از نظر قانونی و باید دوباره تقاضا بدهید برای Green card یا تقاضای بازگشت بدهید ، که باز هم مرحل گرفتن ویزا را باید طی کنید .
۴ - اگر مشکلی واقعا ضروری برای شما پیش بیاید ، که ملزم به ترک امریکا بشید، شما میتوانید با درخواست یک غیبت حده اکثر ۲ ساله بقول خودمان پاس سفید یا جدیدا پاس سبز بگیرید .

حتا نکته ای ذکر شده که اگر آنها شک کنند که شما اقمت دائم ندارید این اجازرا دارند که تحقیق کنند که آیا شما واقعا در امریکا زندگی میکنید و یا خیر و اگر ثابت نشه ، میتواند green card را از شما بگیرند .

پس مورد نظر داشته باشید که خروج بیش از یک سال از امریکا مشکل آفرین میشه ، من شنیدم خیلی ها میگن ما رفتیم و مثلا ۳ سال نبودیم و در قسمت ورودی افسر به ما هیچی نگفت ، و ما وارد شدیم !
اگر هم افسر به شما حرفی نزند ، و شما بدونه مشکل وارد امریکا بشید ، شما به صورت غیره قانونی وارد امریکا شدید ، ممکنه مشکلی براتون پیش نیاد ، ولی وقتی شما برای مثلا سیتیزن شدن اقدام میکنید اگر متوجه بشند که شما بیش از یک سال بیرون بودید نه تنها green card خود را از دست میدهید ، بلکه ممکنه وارد پروسه اخراج از امریکا هم بشید .

پس لطفآ جدی بگیرید رفت و آمد های خودتان را به امریکا ، که دیگر مثل قبل نیست .
پاسخ
تشکر کنندگان: ASALI ، frozen mind ، mason ، HAZARA ، pr.kia ، mirman ، moqadam ، سیاوش 2 ، Farshid22 ، msar ، amirdadash ، frz61
سلام دوستان عزیز
من یک سال پیش گریین کارت گرفتم و از اوون موقع تا حالا 2 بار سفر کردم به امری کا که هرکدوم به مدت 10روز در امری کا بودم و کمتر از 6 ماه هم خارج از امریکا بودم، می خواستم بدونم اگر به این روند ادامه بدم میتونم گرین کارتمو حفظ کنم یا نه ، من بار اول حساب بانکی و گواهینامه و سوشال سکوریتی نامبر و یک پلن تلفن هم فراهم کردم ،منتها تو این دوبار که به امری کا سفر کردم هر بار به یک ایالت دیگه سفر کردم .
ممنون میشم راهنماییم کنید
پاسخ
تشکر کنندگان: msar
(2012-10-04 ساعت 13:05)Archi نوشته:  سلام دوستان عزیز
من یک سال پیش گریین کارت گرفتم و از اوون موقع تا حالا 2 بار سفر کردم به امری کا که هرکدوم به مدت 10روز در امری کا بودم و کمتر از 6 ماه هم خارج از آمریکا بودم، می خواستم بدونم اگر به این روند ادامه بدم میتونم گرین کارتمو حفظ کنم یا نه ، من بار اول حساب بانکی و گواهینامه و سوشال سکوریتی نامبر و یک پلن تلفن هم فراهم کردم ،منتها تو این دوبار که به امری کا سفر کردم هر بار به یک ایالت دیگه سفر کردم .
ممنون میشم راهنماییم کنید

من منظور شما را نمیفهمم ، اگه برام بیشتر توضیح بدید خوب است .
شما چگونه در یک سال فقط دو بار به امریکا رفتید و هر بار هم ۱۰ روز مانده اید و از طرف دیگر میگید که در یک سال کم تر از ۶ ماه در خارج از امریکا بوده اید ؟!
شما باید دقت کنید که در هر سال ( نه سال میلادی از لحظه ای که green card گرفتید ، تاریخ green card مهم است ) باید حده اقل ۶ ماه را در امریکا ساکن باشید .
اگر منظور شما این است که شما میتوانید ، در هر سال دوبار به امریکا بیاید ، هر بار چند روزی بمانید و بعد برگردید و بقیه را در ایران یا هر کشور دیگری زندگی کنید ، و به این روند ادامه بدید ، باید بگم که این مخالف قانون امریکا برای GREEN CARD است ، چون این کارت به معنی اقامت دائم شماست و وقتی شما اقامت دائم ندارید،اولین بند این قانون را زیر پا گذشته اید . به محض اینکه متوجه این کار بشه اداره مهاجرت ، میتواند براتان مشکل ایجاد کند .
من نمیدونستم و یا آگاهی نداشتم هم بهیچ وجه قابل قبول نیست ، این وظیفه شماست که از قوانین اطلاع کامل داشته باشید .
سال اول بخاطر سختی ها و اینکه معمولا سخت است که از کشوری به کشور دیگر مهاجرت کنید ، خیلی سخت نمیگیرند ، ولی اگه بخواهند همین را هم میتواند مشکل ساز کنند .
green card خیلی سخت بدست می میاد ، من در پست های همین صفحه توضیحاتی برای دوست دیگری دادم در مورد شرایط خروج از امریکا ، آن را هم اگه بخوانید ممکن است یک سری از جواب هاتان را بگیرید ،
روز خوبی داشته باشید
پاسخ
تشکر کنندگان: HAZARA ، pr.kia ، msar ، Mehri Sadat
مدتی پیش دو سوال جدی این بحث را از یک وکیل پرسیدم پاسخ این بود :
1-مدت زمان قانونی برای خارج بودن از آمریکا 6 ماه است ولی تا 9 ماه هم برای گرین کارت هیچ مشگلی به وجود نمی آورد اما سبب باطل شدن امتیازات اقامتی قبلی برای سیتیزن شدن می گردد.
2-اگر بیش از 9 ماه (هر مدتی) در خارج امریکا باشید به خودی خود سبب باطل شدن گرین کارت نمی شود وهیچ افیسری هم نمی تواند هنگام ورود شما گرین کارتتان را باطل کند.اما قانونا او تشخیص می دهد که پروسه شما در چه مسیری بیفتد . مسیرها عبارتند از:
a:شما می توانید افیسر را قانع نمایید ودلایل موجه بیاورید. او به شما اجازه ورود می دهد وشما دوباره یک گرین کارت معتبر دارید.
b:شما نمی توانید افیسر را کاملا قانع نمایید ولی او این حق را به شما می دهد که در یک دادگاه از خود دفاع کنید. به شما اجازه ورود می دهد و شما باید بعدا با دلایل کافی از خود دفاع کنید (ممکن است دادگاه کارت شما را باطل یا تمدید کند).
c:شما نمی توانید افیسر را قانع نمایید.این بدترین حالت است .او به شما اجازه ورود نمی دهد و با وجود آنکه اقامت شما هنوز به طور رسمی باطل نشده شما نمی توانید آن را تمدید کنیدچون در امریکا نیستید.
برای شاملین بند C ودیگرانی که احتمال می دهند شامل شوند راه حل این است که از روشی دیگر ویزای قانونی ورود گرفته و سپس به سادگی اقدام به تمدید کارت خود نمایند .
پاسخ
تشکر کنندگان: msar
(2012-12-13 ساعت 03:54)gdariush نوشته:  مدتی پیش دو سوال جدی این بحث را از یک وکیل پرسیدم پاسخ این بود :
......

با سلام دوست عزیز
من به ضرس قاطع بشما میگم وکیلتون در مورد 9 ماه و بند 2 اشتباه گفته و توجه شما رو به پستهای همین تاپیک و بحث شیرین رفت و آمد به امریکا جلب میکنم
با تشکر

پاسخ
تشکر کنندگان: abdolreza ، msar
سلام دوستان عزیز من و همسرم و دختر 9 ماهه ام 2 ماهه ام حدود 2 ماه پیش به مدت یک ماه در ایلت اوهایو بودیم و تازه برگشتیم.راستش بخاطر مشکلات فراوانی که برا جمع کردن کارم تو ایران دارم میخوام تا 11 ماه تو ایران بمونم.و به هیچ عنوان زودتر از این هم برام مقدور نیست که برم.چون کمتر از یک سال میشه دیگه دنبال پاس سفید هم نرفتم.کسی از دوستان تجربه خاصی یا ÷یشنهادی داره که چقدر میتونه برا ورود مجدد برام مشکل ساز بشه؟
پاسخ
تشکر کنندگان: msar
با سلام دوستان من تا به حال ٢ بار به امريكا رفتم و جمعا مدت ٤ماه انجا بودم كه زمان ورودم زير ٦ ماه بود اما بدليل اينكه دانشجو بودم بر ميگشتم و الان كه فارغ التحصيل شدم حدودا بعد از ١١ ماه و نيم دارم ميرم كه بمونم خواستم ببينم ايا مشكلى برام بوجود مياد يا نه؟
پاسخ
تشکر کنندگان: msar
سلام دوست عزیز! من در یک تاپیک دیگری توضیح دادم که همسرم سال 2008 به ایران امده بود و تا اوایل 2014 ایران بود ودو روز مانده به تاریخ انقضا گرین کارت بلیط گرفت و رفت وتمدید کرد ، یادم هست در یکی از سایت ها شماره یک وکیل ایرانی رو پیدا کردم وهمان شب زنگ زدم به ایشان که وضعیت همسرم اینگونه است و آن وکیل ایرانی-امریکایی هم گفتند که 4000 دلار به حساب من واریز کنید چون وضعیت همسرتان خطرناک است و حتما ایشان را به اداره مهاجرت می فرستند و گرین کارت رو می گیرند و از این حرفا ، به چند تا وکیل دیگه هم ایمیل زدم و همگی نظرشان بر پُر ریسک بودن کیس بود و خواستند که با دفترشان تماس بگیرم (لابد برای پرداخت هزینه های ....) در این سایت خوندم که بعضی ها نوشته بودند همه چی بسته به نظر افسر دارد ، خوشبختانه ایشان بدون هیچ مشکلی از دید افسر اداره مهاجرت رد شدند و گرین کارت هم خوشبختانه تمدید شد .
F2A /ANK2015
ورمونت سرویس # کالیفرنیا سرویس
رسید نامبر :  31 مارچ 2014    
اپروو :   22 آپریل 2015
مصاحبه:  19 ژانویه 2016
دریافت ویزا:  8 مارچ 2016

یا حق
پاسخ
تشکر کنندگان: Saeedv13 ، apoornaki ، lighter ، msar
سلام ، من سن 14 سالگی به آمریکا رفتم و گرین کارتم و گرفتم ، از اون موقع تا الان که 21 سالم شده به آمریکا نرفتم ، دلایلم هم سربازی و دانشگاه و کم سن و سال بودنم بوده ، حالا امسال می خوام برم آمریکا اما نگران اینم که مشکلی برام پیش میاد یا نه ، من دلایلم رو باید به آفیسری که داره گرین کارتم و چک می کنه بگم ؟ امکان داره از همونجا دیپورت بشم ؟ واسم خیلی مهمه ، اگه جواب بدین ممنون می شم.
پاسخ
تشکر کنندگان: msar
دوستان عزیز
من راجع به این مساله خیلی تحقیق کردم و کامل ترین جواب رو تو این نامه که از یک وکیل درجه یک از یکی از همین معروف ترین دفتر وکالتها که بیشتر کارهای لاتاری رو میکنن وکارای منم انجام دادن رو واسه استفاده شما میارم امید وارم به دردتون بخوره ممنون میشم کسی اگه نیاز دید به فارسی ترجمه کنه
12 Jun 2012
Hi
It was very nice speaking with you on the phone just now. As we discussed, below please find important rules regarding the Green Card as well as the process related to your first entrance to the United States:

Upon your arrival to the airport in the United States, you will need to present your Diversity Visa and the sealed envelope that you received from the Embassy to the Immigration Officer at the airport. After seeing these documents, the Immigration Officer will understand that you are a New Immigrant, and you will need to then complete paperwork at the airport, the purpose of which is to activate your status as a Legal Permanent Resident. Once this process is completed, you will NOT get your Green Card nor will you get your Social Security Card, as those will be mailed to you a few months later. However, at the airport you will receive a special stamp in your passport that serves as a temporary Green Card for 1 year. Once you receive this stamp, you are officially a Legal Permanent Resident of the United States, and the stamp allows you to either stay in the US or travel in and out of the US. However, it is very important that you are aware of the following rules regarding travel and your Green Card:

1) The first rule is straight-forward, and it states that you may never stay outside the United States for more than one year (365 days) at one given time. If you do this, then you risk losing your Green Card upon your return to the United States. If you must leave the United States for more than one year, there is something called a "Reentry Permit," which allows you to stay outside the United States for more than one year and still keep your Green Card. However, a separate application must be submitted to the Government in order to receive a Reentry Permit. Furthermore, the application must give good reason why you cannot return to the US within one year, and it must also be submitted while you are PHYSICALLY present inside the United States. If approved, the reentry permit is good for two years. If you would like assistance with this, please let us know as we do provide this service.

2) The second important rule regarding Green Cards is that you must make the United States your primary residence. The tricky part is what exactly qualifies as "primary residence?" The fact is that there is no clear answer, but one strong factor that the Government will consider is how much time you are spending inside and outside the US. That is, if you leave the United States for 6 months to one year (between 180 and 365 days), then, upon your return to the US, the Immigration Officer at the airport will likely ask you to prove that you truly live in the United States. This is a formal procedure that you should try to avoid by never being gone for more than 6 months (180 days). However, if you find yourself in this situation, you should be prepared to show most, if not all, of the following documents:

a. US Tax Return (to prove you pay US taxes)
b. Proof of Residence in the US (i.e. lease)
c. Proof of employment in the US (i.e. letter from employer)
d. Proof that your children attend school in the US (if applicable)
e. Proof of US bank account
f. Proof of US driver's license

If you leave the US for less than 6 months (less than 180 days), then you are less likely to be asked to prove you live in the United States upon your return. However, you should still be prepared to give this proof anytime you leave for a significant amount of time (i.e. more than 2 or 3 months). Consider this a burden of being a Green Card Holder if you wish to leave for long periods of time.

Lastly, the US Government is aware that many new immigrants need time to make their permanent move to the United States. Therefore, after making your first entrance to the US, it is very common that you return to your home country in order to complete the moving process. Our recommendation is that you do everything possible to complete this process within 6 months. However, if you return after six months (but obviously before one year), then you should be prepared to prove that you were in the process of moving to the US (i.e. closing up ties in your home country and opening up ties in the US).

Overall, remember that this is a subjective decision made by the Immigration Officer at the airport, which means there is no way to be sure how a particular Immigration Officer will decide a particular case. However, if you follow the advice above, then you greatly increase your chances of successfully entering the country with your Green Card.

I know this is a lot of information to comprehend, but all of this essentially means that if you are truly living in the United States, then you will likely never have a significant problem traveling outside the US. Just remember that anytime you leave the US, the idea is that you must be "visiting" somewhere, and every time you return, you are returning "home."

I hope this helps ....... And good luck.
Regards,
پاسخ
تشکر کنندگان: ali1867 ، soheila_chem ، rock_city ، msar ، amirdadash




کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان