کانال تلگرام مهاجرسرا
https://t.me/mohajersara







##### هشدار #####
به تاریخ ارسال مطالب دقت فرمایید.
شرایط و وضعیت پروسه ویزا دائم در حال تغییر است و ممکن است مطالب قدیمی شامل تغییراتی باشد.
کارت اعتباری یا کردیت کارت چیست؟
(2015-02-08 ساعت 03:05)ghazal72 نوشته:  سلام دوستان. من حدود 4 ماه قبل در بانک ولز فارگو یک حساب چکینگ باز کردم. اون موقع سوشال نداشتم هنوز. پرسیدم میتونم الان برای سکیور کردیت هم اقدام کنم. گفتن نه برای اون باید سوشال داشته باشی.
هفته قبل رفتم تو سایت بانک فرم درخواست سکیور کردیت کارد رو پر کردم. از اونجایی که هنوز کار نمیکنم ، تو فرم زدم که کار نمیکنم. یک جای فرم گفته بود اگر شما که بیکاری منابع دیگری داری که ازشون پول دریافت میکنی بنویس ولی احتیاجی نیست فاش کنی که پول از کجا به دستت میرسه. من هم نوشتم بعله سالی .... دلار درآمد دارم از منابعی به غیر از کار.
امروز از بانک نامه اومده که:
We are unable to offer you a credit card because: Remaining income after monthly debt payments is to low
و در ادامه گفته تصمیم ما بر اساس اطلاعاتی هست که از کردیت ریپورت شما از یک آژانس کردیت ریپورت گرفته ایم.
در صورتی که من تا حالا اصلا کردیت کارد نداشتم که بخواد ریپورتی هم داشته باشه.

سوالم اینه: مگر نه این که سکیور کردیت برای کسانی هست که کردیت ندارند و تازه میخوان شروع کنند؟
مگر نه این که کردیت من همون دپازیتی هست که من به بانک میدم؟ پس این جوابی که به من دادن چیه دیگه؟
و سوال آخر:
کسی راهی میتونه به من نشون بده یا بانکی که با شرایط فعلی که من دارم (نداشتن کار) ، بتونم ازش سکیور کردیت بگیرم؟؟
ممنون از دوستان

ذوست عزیز سکیورد کردیت اصلش برای کسایی هست که بد کردیت هستن و اینجا میگن بد کردیت بهتر از نو کردیت (بدون سابقه) هست. طبیعتا وقتی شما نو کردیت باشی و امپلوید هم نباشی وضع سخت میشه.
در این مورد بخصوص شما نباید آن امپلوید معرفی بشید بلکه میتونین سلف امپلوید رو انتخاب کنین و درامد سالانه تون رو هم اعلام میکنین و بعیده که دینای بشه و میتونین بانک دیگری رو هم انتخاب کنین و دوباره انجام بدید.
آنکس که نداند و بداند که نداند
لنگان خرک خویش به مقصد برساند
پاسخ
تشکر کنندگان: ghazal72 ، reza_norouzi ، behfaza ، behjat ، rose119
این سایت کردیت کارما و همچنین اپش شده کرم من واسه دیدن کردیت.
من اقدام به خرید قسطی از rooms to go کردم و همین باعث شده اسکورم 20 امتیاز بیاد پایین.
البته میگن چند تا قسطش رو پرداخت کنی دوباره میره بالا

اولین باری که من امریکا اومدم بلافاصله در ولز فارگو کردیت سکیور باز کردم. با 500 دلار. جالبه الان سخت میگیرن
پاسخ
تشکر کنندگان: victor2016
(2015-02-08 ساعت 12:27)renausa نوشته:  این سایت کردیت کارما و همچنین اپش شده کرم من واسه دیدن کردیت.
من اقدام به خرید قسطی از rooms to go کردم و همین باعث شده اسکورم 20 امتیاز بیاد پایین.
البته میگن چند تا قسطش رو پرداخت کنی دوباره میره بالا

اولین باری که من آمریکا اومدم بلافاصله در ولز فارگو کردیت سکیور باز کردم. با 500 دلار. جالبه الان سخت میگیرن


کردیت اسکور واقعی فقط مال FICO درسته.
اگه کردیت کارت والمارت یا دیسکاور یا سیتی داشته باشی میتونی برایگان ببینی.
مال کارما و بقیه متکی به موسسه اکسپریان هست فقط و اکوفکس و اون یکی رو دخالت نمیده و برای همین زیاد معتبر نیست.
پاسخ
تشکر کنندگان: itex ، reza_norouzi
نفس شما از جای گرم در میاد . تایپکهای اینجا را مثل تاپیک سیم کارت را که نگاه کنید متوجه میشید که خیلی از دوستان در اینجا دنبال این هستن که ماهی 20-30 دلاری که از نظر شما بی ارزش هست را سیو کنند.
من وام اول خونه را وقتی گرفتم که کلا 15 ماه بود وارد امریکا شدم، کلوز کردن وام هم چند ماه طول نمیکشه اگر مدارک آماده باشه پروسش بین 20 تا 45 روز طول میکشه.
ران کردن کردیت بستگی داره در چه شرایطی باشه برای وام میدونم به شما یک مهلت 2 هفته ای میده و تو این پنجره زمانی هرچی کردیت ران بشه تاثیری در اسکور نمیزاره ( فقط یکبار میزاره).
برای وام 200 هزار دلاری حتما لازم نیست که درآمدتون 50 هزار دلار باشه و با کمتر از اونم میشه.
من برای نظر شما احترام قایل هستم اما شخصا تا الان 7-8 تا کردیت کارت باز کردم و باز هم باز میکنم و از مزایاش مثل یک سال apr 0% کش بک استفاده کردم و میکنم.

(2014-12-22 ساعت 19:20)Persischer نوشته:  درست میفرمایید شما. ولی بیست وپنج صدم درصد بهره بالاتر، یعنی ماهی تنها سی دلار اضافه پرداختن که تا سی سال دیگه ارزش این ۳۰ دلار رو میشه چیزی کمتراز ۱۰دلار امروز فرض کرد.

نکته اینجاست که شرط اصلی برای گرفتن وام ۲۰۰ هزار دلاری اینه که باید حداقل ۲-۳ سال درآمد ثابت شده و مالیات پرداخت شده نشون بدید. کردیت اسکر تنها بهانه ای هست که مورگج بروکر و آندررایتر بتونه مبلغ بهره رو تا سقف مجاز بالا ببره، و این کار رو هر جوری که شده میکنه. از وقتی تقاضای وام میکنید تا هفت خوان رستم رد بشه و وام شما صادر بشه چند ماه طول میشکه، توی این مدت چند بار که کردیت شما رو ران کنه، یک بارهم خود شما حوصله تون سر بره و به بانک دیگه ای مراجعه کنید... هر چی ساخته بودید خراب میشه.

برای گرفتن وام ۲۰۰ هزار دلاری باید درآمد شما سالی ۵۰ هزار دلار باشه که ۳ برابر میزان بازپرداخت اقساط ماهیانه شما بشه.

به این ترتیب من فکر میکنم نکات کنکوری مربوط به راههای بالا بردن کردیت اسکور که دربهترین حالت میتونه ۳۰ دلار از پرداخت ماهیانه شما کم کنه، اهمیت دست اولی نداره که خیلی یه مهاجر تازه وارد بخواد بهش فکر کنه. کردیت چیزی هست که به مرور خواه ناخواه ساخته میشه، بانکها به یک جوان رعنا که تازه اومده به چشم ، ببخشید ، ببخشید ... برده بالقوه ای نیگاه میکنن که حاضره تا آخر عمرش به سیستم حال بده. هنر اصلی اینه که بشه از گیر کردیت کارت فرار کرد نه این که چطور بیشتر درگیرش بشیم. البته این قاعده بازی هست و راه فراری از کردیت نیست. دینی هم وجود نداره -هنوز- که گرفتن کارت اعتباری رو حروم بدونه.

اگر هدف از کردیت ساختن خونه خریدن باشه، میدونیم که فقط کمتراز ۲۰ درصد خونه های کالیفرنیا به بانک بدهی ندارن و مالکشون احساس صاحب خونه بودن میکنه. ولی بیش از بیست درصدشون زیر آب هستن یعنی پس از سالها بهره دادن هنوز بدهیشون بیشتر از قیمت خود خونه هست.

هیچ وقت حس مالکیت یک خونه توی آمریکا رو نمیشه با ایران مقایسه کرد که میشد سند منگوله دار گرو گذاشت و مجرمی رو به آغوش گرم جامعه بازگردوند. در آمریکا مالک بودن یعنی مسيولیت داشتن و هزینه پرداختن. برای همین خیلی ها مستاجر بودن رو ترجیح میدن. که البته برای همه خوب نیست.


پاسخ
تشکر کنندگان:
stealth جان
جریان « ران کردن کردیت بستگی داره در چه شرایطی باشه برای وام میدونم به شما یک مهلت 2 هفته ای میده و تو این پنجره زمانی هرچی کردیت ران بشه تاثیری در اسکور نمیزاره ( فقط یکبار میزاره).» در مورد کدام وامها صحت داره؟ وام خونه و به اصطلاح موگیج فقط یا بقیه وامها هم همینطور؟
بهترحال منم فکر میکنم معقوله که یک بار بیشتر تاثیر نذاره مخصوصا که هارد اینکواری باید هر بار با رضایت شما باشه و من بعید میدونم که هر چند وقت یکبار تماس بگیرن و بگن رضایت بده هارد اینکواری بکنیم؟

Persischer جان
در مورد مسئله اینکه حس مالکیت خانه در امریکا با ایران قابل مقایسه نیست کاملا باهات موافقم. مخصوصا ماها که به سیستم ایران عادت کردیم و آدم بطور کلی خیلی زورش میاد!! مثلا صاحاب خونه ای اما حق بیمه سیل و طوفان و آتش سوزی مسکن رو با مالیات سالیانه آن جمع میکنی تقسیم بر دوازده میکنی، میبینی اندازه نصف حقوق قانون کار داری هر ماه بخاطر صاحب خانه بودن هزینه میدی! اگه شارژ ماهیانه هم داشته باشه که بدتر.
ماها هم که معمولا پولمون به خانه خریدن در جایی که هم خوب باشه هم شارژ ماهیانه نداشته باشه معمولا نمیرسه و میریم سراغ مجتمع ها یا آپارتمان که همه حق شارژ دارند. از صد صد و پنجاه بگیر برو بالا!

کلا دوستان جوگیر هزینه ها نشن و بخاطر آنها زود نرن پولشونو آتیش بزنن و خانه بخرند. اینجا چون امنیت شغلی به آن صورت نیست و شما ممکنه بارها شغل و در طبع آن محل زندگی عوض کنید، اصلا نباید سراغ خرید خانه رفت تا زمانی که آدم خوب جا بیوفته. خانه اجاره دادن هم کاری بس پر دردسر و استرسزا هست. آنهم برای یک مهاجر که از قوانین اینجا مطلع نیست.
ایرانی میشناسم لوتی هست برای خودش، اما یک مستاجر بد الان دو ساله روزگارش رو سیاه کرده. اونروز میگفت اونقدر وکیلش با بهانه های واهی ازم شکایت کرده که کم مونده بگم خونه مال تو فقط دست از سر من بردار!! (جزئیات جریان رو نمیدونم)

آپدیت::
گس کارت اکسون موبیلم رو بستم بالاخره Smile
هم کردیت کارت داشته باشی هم هر گالن هشت تا ده سنت اضافه از قیمت کش بدی چون پمپ بنزینی فرانشیز هست، خیلی زور داره!
همان کش کار میکنیم. یک کارت هم کمتر. دردسر بیل میلش کم میشه Smile
پاسخ
تشکر کنندگان: babak12 ، reza_norouzi ، reza_norouzi
بهش میگن Rate Shopping .اینجا دربارش توضیح داده
http://www.myfico.com/crediteducation/cr...iries.aspx
درباره mortgage به من گفتن که یک بازه زمانی 14 روزه از اولین تا آخرین فرصت هست . درباره وام ماشین هم میدونم اما همونطور که تو لینک بالا هم توضیح داده بسته به فرمولی که استفاده میکنند این بازه بین 14 تا 45 روزه.

(2015-02-11 ساعت 01:20)yami نوشته:  stealth جان
جریان « ران کردن کردیت بستگی داره در چه شرایطی باشه برای وام میدونم به شما یک مهلت 2 هفته ای میده و تو این پنجره زمانی هرچی کردیت ران بشه تاثیری در اسکور نمیزاره ( فقط یکبار میزاره).» در مورد کدام وامها صحت داره؟ وام خونه و به اصطلاح موگیج فقط یا بقیه وامها هم همینطور؟
بهترحال منم فکر میکنم معقوله که یک بار بیشتر تاثیر نذاره مخصوصا که هارد اینکواری باید هر بار با رضایت شما باشه و من بعید میدونم که هر چند وقت یکبار تماس بگیرن و بگن رضایت بده هارد اینکواری بکنیم؟


پاسخ
تشکر کنندگان:
الان کردیت کارما اطلاعات transunion و equifax رو نشون میده. هر چند روز هم آپدیت میشه. فعلا برای من که تازه تازه با کردیت و اینجور چیزها آشنا شدم خوبه. توضیح هم داده که چه مواردی در کردیت اسکور تاثیر شدید و یا کم داره
پاسخ
تشکر کنندگان: yami ، sce
(2015-02-12 ساعت 21:44)renausa نوشته:  الان کردیت کارما اطلاعات transunion و equifax رو نشون میده. هر چند روز هم آپدیت میشه. فعلا برای من که تازه تازه با کردیت و اینجور چیزها آشنا شدم خوبه. توضیح هم داده که چه مواردی در کردیت اسکور تاثیر شدید و یا کم داره

الان بعد از چندین ماه بهش مراجعه کردم. درسته، سایت رو کلا عوض کردن مدلش رو و چقدر ابزارهای جالب برای رصد کردیت گذاشتن و استفاده اش هم بی نهایت ساده شده برای تازه کارها! قبلا فقط یکی رو نشون میداد که فکر کنم ترانس یونیون بود و سایت خیلی پیچیده بود.
من چون فایکو رو میگیرم اصلا اینو نگاه نمیکردم.
جالبه! ممنون از اطلاع رسانی.

همان اکوفکس رو که اضافه کردن کلی می ارزه. چون بقول معروف اصل کاری اون است. از کلا هشت تا کردیت اینکواری که تا کنون من داشته ام نشون میده که 7 تاش از اکوفکس بوده و فقط یکی از ترانس یونیون. دقیقا نمیدونم اگه از اکسپریان چند تا داشته ام. خیلی خیلی جالبه!! خیلی ممنون دوباره!
پاسخ
تشکر کنندگان: reza_norouzi ، sce ، kasra
(2015-02-12 ساعت 21:44)renausa نوشته:  الان کردیت کارما اطلاعات transunion و equifax رو نشون میده. هر چند روز هم آپدیت میشه. فعلا برای من که تازه تازه با کردیت و اینجور چیزها آشنا شدم خوبه. توضیح هم داده که چه مواردی در کردیت اسکور تاثیر شدید و یا کم داره
البته آپدیت های هر چند روزه معمولا چیز خاصی رو نشون نمیده و به نظر فیلمشونه.اون آپدیتی که بعد از صدور استیمنت شما و پرداخت اون توسط شماست تاثیر خیلی مهمی رو نتایج کردیت کارما داره.
پاسخ
تشکر کنندگان:
(2015-02-08 ساعت 12:27)renausa نوشته:  این سایت کردیت کارما و همچنین اپش شده کرم من واسه دیدن کردیت.
من اقدام به خرید قسطی از rooms to go کردم و همین باعث شده اسکورم 20 امتیاز بیاد پایین.
البته میگن چند تا قسطش رو پرداخت کنی دوباره میره بالا

اولین باری که من آمریکا اومدم بلافاصله در ولز فارگو کردیت سکیور باز کردم. با 500 دلار. جالبه الان سخت میگیرن
پس شما هم همون اشتباه فکری من رو کردی.اتفاقا من هم از رومز تو گو علی رغم توانایی مالی جنس قسطی به همین نیت برداشتم.اونا برای شما یه لاین باز می کنن و چون کردیت شما رو چک می کنن باعث هارد اینکوری میشه و افت اسکور رو به دنبال داره.حالا خوبه مال شما 20 تا بوده.برای من به خاطر یه جنس 1000 دلاری یه لاین 3500 تایی ایجاد کردن و باعث شد چیزی حدود 40 تا اسکورم رو کاهش بده.البته اسکور خیلی سریع درست میشه.بدی دیگه هم اینه که میزان بدهی شما رو بالا میبره و شما مجبورین برای حفظ 20 درصد نسبت بدهی به لاین خودتون اون مبلغ لاینی رو که رومز تو گو براتون باز کرده و الان با لاین های دیگه کردیت شما داره جمع میشه،یا کمتر از 20 درصد بقیه کردیت های خودتون رو خرج کنین یا مبلغ بدهی رومز تو گو رو بیشتر از حداقل پرداخت ماهیانه بدین.به عنوان مثال من دو تا کردیت کارت داشتم که مجموعا 3000 تا لاین داشت و همیشه هم طوری تنظیم می کردم که حداکثر استیمنتی که واسم بیاد 600 تا باشه.الان با این لاین جدید من باید طوری تنظیم کنم که این 20 درصد ثابت بمونه.چون من الان تو سیستم بدهکارم(بدهی استیمنت ها به اضافه مانده بدهی رومز تو گو).در نهایت هم اینه که اصلا خریدهای این طوری مثل رومز تو گو اصلا تاثیری نه تو اسکور داره و نه تو هیستوری.حداقل برای من که با گذشت 7 ماه تو اسکور از این بابت تاثیری نداشته.هیستوری رو من نمی تونم رصد کنم.
مورگیج خونه.فقط و فقط........اگه دنبال اعتبارین دنبال وام خونه باشین.حتی ماشین هم اعتبار خوبی نمی سازه.
موفق باشین.
پاسخ
تشکر کنندگان: yami ، reza_norouzi
اعتبار رو میخواهیم خوب کنیم در آینده برای خرید خانه با بهره وام مینیمم. اگر خونه رو گرفتیم دیگه کردیت خیلی بالا میخوام واسه چی.
پاسخ
تشکر کنندگان: sce
(2015-02-13 ساعت 20:59)renausa نوشته:  اعتبار رو میخواهیم خوب کنیم در آینده برای خرید خانه با بهره وام مینیمم. اگر خونه رو گرفتیم دیگه کردیت خیلی بالا میخوام واسه چی.
اتفاقا عرض من هم همینه دوست عزیز.
من میگم با ایجور خرید ها و پرداخت های معمولی که 90 درصد جامعه آمریکایی داره انجام میده کردیتی ساخته نمیشه یا بهتره بگم اعتبار بدی به وجود نمیاد.به نظر شخص من این همه تبلیغات در مورد کردیت و این حرفا برای تشویق ما برای بیشتر خرج کردنه.در غیر این صورت بهترین و محکم ترین کردیت شما فیش حقوقی شماست.شما اگه بتونین به بانک ثابت کنین که چپ پری دارین قطعا نیاز به ساختن کردیت اونجوری ندارین.اونا خودشون با شما کنار میان.در غیر این صورت شما با ته فیش چند صد دلاری حالا کردیت اسکورت 800 باشه یا 5 سال همینطوری قسط داده باشی اونم سر وقت.به نظر من نه که بد باشه اما ممترین مساله میزان درآمد ماست که بانک رو برای دادن وام مجاب می کنه.
البته اینا تماما نظرات شخصی منه و با توجه به چیزایی که مبینیم میگم.
موفق باشین.
پاسخ
تشکر کنندگان: reza_norouzi ، behfaza
stealth جان،

تاپیک سیم کارتها رو نگاه کردم ولی متوجه نمیشم چطور میتونم اونو به خرید خونه تعمیم بدم. سیو کردن ۲۰ یا سی دلار در هزینه ماهانه موبایل البته کار خوبیه چون حیف از یک سنتی که اضافه به شرکتهای تلفن داد. خرید گوشی وسیم کارت مثل خرید خونه اینوستمنت بحساب نمیاد یا اکوئیتی نمی سازه که آدم - حتی اگر هم به قول شما - نفسش ازجای گرم درمی آد بگه عیب نداره بذار بیست سی دلار در ماه اضافه بدم.

قیمت خونه هرچی که باشه و هر جا که باشه - غیر از دیترویت - ظرف سی سال حداقل سه برابر خواهد شد بنابراین خریدن خونه اساسا کار سودآوریه. ولی حرف من این بود که ساختن کردیت یک بخش بسیار فرعی از فرایند خونه خریدن هست. قسمت اصلی حداقل دوسال مالیات پرداخت کردنه.

تبریک میگم که شما بعد از ۱۵ ماه واردشدن به آمریکا تونستید وام بگیرید، تجربه منحصر به فردی هست. شاید مربوط به قبل از ۲۰۰۷ باشه. توی لس آنجلس برای همچین وامی باید داون پیمنت خوبی داد، درآمد بالا یا کوساینر داشت، فی بیشتر پرداخت کرد و به نرخ بهره بالاتر از پرایوت لندر رضایت داد. بعد از سقوط بازار چند سال پیش، خیلی ضوابط شدید از طرف دولت روی مورگیج اعمال شد.

نسبت بین درآمد شما و قسط خونه باید ۳ به یک باشه تا وام تونو تایید کنن. یعنی اگر:

قسط خونه + مالیات خونه + بیمه خونه + بیمه وام + شارژ = ماهیانه ۱۵۰۰ دلارباشه

تکس شما باید دو سال درآمد ماهی ۴۵۰۰ دلار نشون بده تا کوالیفاید بشید.

مهلت دوهفته ای که گفتید، درسته، ولی اگر از این دوهفته گذشت، باید ۳ ماه تا ران بعدی فاصله باشه تا اکسور کم نشه. (اینو از ۳ سال پیش میگم، شاید الان فرق کرده)
برای وام گرفتن حداقل دوبار، یک بار همون اول برای پری اپرووال، و یک بار هم در آخرین مرحله صدور وام، کردیتو با اجازه گرفتن از متقاضی چک میکنن. که از دوهفته بیشتر طول میکشه.
در مورد تعداد کردیت کارت من نظری ندارم، ولی دیدم که معمولا میگن ۲-۳ تا باید داشت. بیشترش وقت گیر و جاگیره، کیف پول الکی باد میکنه، وپای صندوق موقع پرداخت باعث تردید میشه. کش بک هم همه کارتها ندارن.

ممنون از شما stealth جان، اگر از تجربه خرید خونه در شهری که هستید بگید، کمک بزرگی به ما کردید.


(2015-02-10 ساعت 22:50)stealth نوشته:  نفس شما از جای گرم در میاد . تایپکهای اینجا را مثل تاپیک سیم کارت را که نگاه کنید متوجه میشید که خیلی از دوستان در اینجا دنبال این هستن که ماهی 20-30 دلاری که از نظر شما بی ارزش هست را سیو کنند.
من وام اول خونه را وقتی گرفتم که کلا 15 ماه بود وارد آمریکا شدم، کلوز کردن وام هم چند ماه طول نمیکشه اگر مدارک آماده باشه پروسش بین 20 تا 45 روز طول میکشه.
ران کردن کردیت بستگی داره در چه شرایطی باشه برای وام میدونم به شما یک مهلت 2 هفته ای میده و تو این پنجره زمانی هرچی کردیت ران بشه تاثیری در اسکور نمیزاره ( فقط یکبار میزاره).
برای وام 200 هزار دلاری حتما لازم نیست که درآمدتون 50 هزار دلار باشه و با کمتر از اونم میشه.
من برای نظر شما احترام قایل هستم اما شخصا تا الان 7-8 تا کردیت کارت باز کردم و باز هم باز میکنم و از مزایاش مثل یک سال apr 0% کش بک استفاده کردم و میکنم.

(2014-12-22 ساعت 19:20)Persischer نوشته:  درست میفرمایید شما. ولی بیست وپنج صدم درصد بهره بالاتر، یعنی ماهی تنها سی دلار اضافه پرداختن که تا سی سال دیگه ارزش این ۳۰ دلار رو میشه چیزی کمتراز ۱۰دلار امروز فرض کرد.

نکته اینجاست که شرط اصلی برای گرفتن وام ۲۰۰ هزار دلاری اینه که باید حداقل ۲-۳ سال درآمد ثابت شده و مالیات پرداخت شده نشون بدید. کردیت اسکر تنها بهانه ای هست که مورگج بروکر و آندررایتر بتونه مبلغ بهره رو تا سقف مجاز بالا ببره، و این کار رو هر جوری که شده میکنه. از وقتی تقاضای وام میکنید تا هفت خوان رستم رد بشه و وام شما صادر بشه چند ماه طول میشکه، توی این مدت چند بار که کردیت شما رو ران کنه، یک بارهم خود شما حوصله تون سر بره و به بانک دیگه ای مراجعه کنید... هر چی ساخته بودید خراب میشه.

برای گرفتن وام ۲۰۰ هزار دلاری باید درآمد شما سالی ۵۰ هزار دلار باشه که ۳ برابر میزان بازپرداخت اقساط ماهیانه شما بشه.

به این ترتیب من فکر میکنم نکات کنکوری مربوط به راههای بالا بردن کردیت اسکور که دربهترین حالت میتونه ۳۰ دلار از پرداخت ماهیانه شما کم کنه، اهمیت دست اولی نداره که خیلی یه مهاجر تازه وارد بخواد بهش فکر کنه. کردیت چیزی هست که به مرور خواه ناخواه ساخته میشه، بانکها به یک جوان رعنا که تازه اومده به چشم ، ببخشید ، ببخشید ... برده بالقوه ای نیگاه میکنن که حاضره تا آخر عمرش به سیستم حال بده. هنر اصلی اینه که بشه از گیر کردیت کارت فرار کرد نه این که چطور بیشتر درگیرش بشیم. البته این قاعده بازی هست و راه فراری از کردیت نیست. دینی هم وجود نداره -هنوز- که گرفتن کارت اعتباری رو حروم بدونه.

اگر هدف از کردیت ساختن خونه خریدن باشه، میدونیم که فقط کمتراز ۲۰ درصد خونه های کالیفرنیا به بانک بدهی ندارن و مالکشون احساس صاحب خونه بودن میکنه. ولی بیش از بیست درصدشون زیر آب هستن یعنی پس از سالها بهره دادن هنوز بدهیشون بیشتر از قیمت خود خونه هست.

هیچ وقت حس مالکیت یک خونه توی آمریکا رو نمیشه با ایران مقایسه کرد که میشد سند منگوله دار گرو گذاشت و مجرمی رو به آغوش گرم جامعه بازگردوند. در آمریکا مالک بودن یعنی مسيولیت داشتن و هزینه پرداختن. برای همین خیلی ها مستاجر بودن رو ترجیح میدن. که البته برای همه خوب نیست.

میدهم من مالیات به اوباما   -----   با لبی خندان، نه با افسوس و آه
مالیات بر درآمد، مالیات مستقیم  ----  تا دهد پاسپورت آبی او به ما

پاسخ
تشکر کنندگان: reza_norouzi ، sce
سلام
زمانی که برای وام اقدام کردم تنها یک تکس ریترن داشتم که مبلغ زیادی نداشت. اما تو مرحله underwriting تکس سال بعد را فایل کردم.
وام را مارچ 2014 گرفتم به صورت fha و دو روز دیگه ریفاینسن میکنم به conventional. نسبت 31% هم مربوط میشه به FHA برای conventional تفاوت داره..
من کالیفرنیا نیستم . شمال فلوردیا جکسونویل و اینجا قیمت خونه قابل مقایسه با کالیفرنیا نیست. اینجا یک خونه نو با 2000 sqft تو منطقه با مدارس خوب را میشه با 250-300 هزار دلار خرید.
من درباره اون سه ماه بعد که باید صبر کرد تحقیقی نکردم و اطلاعی ندارم .
ضمنا هنوز به 4500 دلار در ماه برای تکس نرسیدم اما امیدوارم برسم!
درباره ران دوم کردیت هم کاملا درست هست . مرحله ای که under writer کلیر بده دوباره یکبار ران میکنند که مطمئن شوند که هیچ وام جدیدی درخواست نشده و به قول معروف debt جدید نیامده باشه. حالا درباره خرید خونه شاید اینطور نباشه اما زمان ریفاینسن این اتفاق یه تاثیر مثبت هم روی کردیت میزاره و اون این هست که شما یک loan را کامل میبندین و یک جدید باز میکنید .
درباره تعداد کردیت کاردها من تنها سعی میکنم از کش بک و 0% فایننس استفاده کنم . اما آدمهایی میشناسم که با این کردیت کاردها بیزنس میکنند. relator من مرتب با این کردیت کاردها کاندو میخره و میفروشه. کردیت جدید باز میکنه با 0% تبدیل میکنه به کش و به قول خودش تو یکسال دوبرابر با وام 0% میسازه.
منظور من از پاسخ به پست شما جسارت نبود ؛ تنها نکته ای که باعث شد من به پست شما پاسخ بدم تفاوت شرایطی هست که هر شخص بسته به مکان و شرایط خودش داره.
(2015-02-14 ساعت 18:36)Persischer نوشته:  stealth جان،

تاپیک سیم کارتها رو نگاه کردم ولی متوجه نمیشم چطور میتونم اونو به خرید خونه تعمیم بدم. سیو کردن ۲۰ یا سی دلار در هزینه ماهانه موبایل البته کار خوبیه چون حیف از یک سنتی که اضافه به شرکتهای تلفن داد. خرید گوشی وسیم کارت مثل خرید خونه اینوستمنت بحساب نمیاد یا اکوئیتی نمی سازه که آدم - حتی اگر هم به قول شما - نفسش ازجای گرم درمی آد بگه عیب نداره بذار بیست سی دلار در ماه اضافه بدم.

قیمت خونه هرچی که باشه و هر جا که باشه - غیر از دیترویت - ظرف سی سال حداقل سه برابر خواهد شد بنابراین خریدن خونه اساسا کار سودآوریه. ولی حرف من این بود که ساختن کردیت یک بخش بسیار فرعی از فرایند خونه خریدن هست. قسمت اصلی حداقل دوسال مالیات پرداخت کردنه.

تبریک میگم که شما بعد از ۱۵ ماه واردشدن به آمریکا تونستید وام بگیرید، تجربه منحصر به فردی هست. شاید مربوط به قبل از ۲۰۰۷ باشه. توی لس آنجلس برای همچین وامی باید داون پیمنت خوبی داد، درآمد بالا یا کوساینر داشت، فی بیشتر پرداخت کرد و به نرخ بهره بالاتر از پرایوت لندر رضایت داد. بعد از سقوط بازار چند سال پیش، خیلی ضوابط شدید از طرف دولت روی مورگیج اعمال شد.

نسبت بین درآمد شما و قسط خونه باید ۳ به یک باشه تا وام تونو تایید کنن. یعنی اگر:

قسط خونه + مالیات خونه + بیمه خونه + بیمه وام + شارژ = ماهیانه ۱۵۰۰ دلارباشه

تکس شما باید دو سال درآمد ماهی ۴۵۰۰ دلار نشون بده تا کوالیفاید بشید.

مهلت دوهفته ای که گفتید، درسته، ولی اگر از این دوهفته گذشت، باید ۳ ماه تا ران بعدی فاصله باشه تا اکسور کم نشه. (اینو از ۳ سال پیش میگم، شاید الان فرق کرده)
برای وام گرفتن حداقل دوبار، یک بار همون اول برای پری اپرووال، و یک بار هم در آخرین مرحله صدور وام، کردیتو با اجازه گرفتن از متقاضی چک میکنن. که از دوهفته بیشتر طول میکشه.
در مورد تعداد کردیت کارت من نظری ندارم، ولی دیدم که معمولا میگن ۲-۳ تا باید داشت. بیشترش وقت گیر و جاگیره، کیف پول الکی باد میکنه، وپای صندوق موقع پرداخت باعث تردید میشه. کش بک هم همه کارتها ندارن.

ممنون از شما stealth جان، اگر از تجربه خرید خونه در شهری که هستید بگید، کمک بزرگی به ما کردید.


پاسخ
تشکر کنندگان: reza_norouzi ، EMS ، sce
میشه یه توضیجی بدین وقتی سکیور کردیت کارت استفاده شد چطور این پول را پرداخت می کنیم.که همشو آخر ماه یکجا برداره؟یا باید به حسابی ریخته بشه؟و چه موقع؟اصلا وارد نیستم.
F4 /مصاحبه :دسامبر 2013 در ابوظبی . بعد 6 ماه یک ایمیل زدم و  اثر داشت!!!Smile
بعد از مدیکال مجدد  در تاریخ 10 جولای گرفتن پاسپورتها همراه با ویزا از سفارت.
فعلا اقامت در شارلوت/کارولینای شمالی.
پاسخ
تشکر کنندگان:




کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان