کانال تلگرام مهاجرسرا
https://t.me/mohajersara







##### هشدار #####
به تاریخ ارسال مطالب دقت فرمایید.
شرایط و وضعیت پروسه ویزا دائم در حال تغییر است و ممکن است مطالب قدیمی شامل تغییراتی باشد.
کارت اعتباری یا کردیت کارت چیست؟
من برای یکی از اقوام حدود یک ماه قبل درخواست سکیور کردیت کارت همزمان با افتتاح حساب از ولز فارگو کردیم. بعد از یک ماه تازه تو سایت زده که کردیت کارت شیپ شده. تو این مدت هم یکبار نامه فرستادن که مدارکی که دلالت بر صحت آدرس داره رو دوباره به بانک ارایه کنید. پروسه کردیت یه کم دنگ و فنگ بیشتری داره. جالبه که هنوز کردیت به دست ما نرسیده آنلاین چک کردم دیدم 25$ از کردیت بانک کسر کرده به خاطر فی سالیانه.
قبلا با چنین چیزی برخورد نکرده بودم. فی برای حساب چکینگ شنیده بودم ولی کردیت نه
پاسخ
تشکر کنندگان: sce ، Danoosh
(2015-04-15 ساعت 18:56)renausa نوشته:  من برای یکی از اقوام حدود یک ماه قبل درخواست سکیور کردیت کارت همزمان با افتتاح حساب از ولز فارگو کردیم. بعد از یک ماه تازه تو سایت زده که کردیت کارت شیپ شده. تو این مدت هم یکبار نامه فرستادن که مدارکی که دلالت بر صحت آدرس داره رو دوباره به بانک ارایه کنید. پروسه کردیت یه کم دنگ و فنگ بیشتری داره. جالبه که هنوز کردیت به دست ما نرسیده آنلاین چک کردم دیدم 25$ از کردیت بانک کسر کرده به خاطر فی سالیانه.
قبلا با چنین چیزی برخورد نکرده بودم. فی برای حساب چکینگ شنیده بودم ولی کردیت نه
این همون هزینه سالیانه ای هست که بعضی از کردیت کارتها دارن.
من هم این هزینه رو دادم.
پاسخ
تشکر کنندگان: reza_norouzi ، amjad ، KIMIA2005 ، Sam2014
(2015-04-15 ساعت 18:40)vistac نوشته:  چون برای بیمه کردن خانومم یکی از شریطش داشتن با ارائه کردیت کارت هست من میخوام برای زایمان خانومم از مدیکل استفاده کنم و یک ماه قبل زایمان ما وارد آمریکا میشیم و

کدوم بیمه چنین شرطی گذاشته ؟! بسیاری ادمها اصلا کردیت کارد ندارن و این ربطی به بیمه نداره .حالا مهم نیست اما مهمتر زمانی هست که عنوان کردید. ظرف 1 ماه معمولا نمیشه بیمه رو ستاپ کرد و علی الخصوص زایمان که بیمار باید از مدتی قبل تحت نظر پزشکش باشه.البته اورزانس مقولش جداست.توصیه میکنم پرس و جوی بیشتری راجع ایالتی که میرید و قوانین بیمه و بهداشتش بکنید خصوصا اگر دنبال بیمه استیت و دولتی باشید کار به این راحتی و سرعت نیست متاسفانه.
آنکس که نداند و بداند که نداند
لنگان خرک خویش به مقصد برساند
پاسخ
تشکر کنندگان: nora-nora ، reza_norouzi ، Sam2014
سلام دوستان من در هیوستن تگزاس زندگی میکنم خوشحال میشم تجربیات خودم رو در اختیارتان بزارم
پاسخ
تشکر کنندگان: Sam2014 ، behjan ، behzadb57
(2015-04-15 ساعت 18:40)vistac نوشته:  سلام دوستان یه سوال من روزی که حساب باز کنم بهم کردیت کارت میدن؟بعضیها میگن کردیت میدن اما بدون اسم بعضیها هم میگن دبیت کارت میدن
چون برای بیمه کردن خانومم یکی از شریطش داشتن با ارائه کردیت کارت هست من میخوام برای زایمان خانومم از مدیکل استفاده کنم و یک ماه قبل زایمان ما وارد آمریکا میشیم و کار اولمون باز کردن حساب بانکیه حالا هر بانکی که کردیت کارت زودتر بده بهتره
یا اینکه مدیکل دبیت یا کردیت بی نام هم که روز اول میدن قبول میکنه؟ ممنون میشم راهنمایی کنید
کدوم بانک کلا خوبه؟

شما اول حساب چكينگ باز مي كني(دبيت كارت) و بعد اقدام براي سكيور كرديت كارت مي كني كه دردسر هاي خاص خودش رو داره يعني ممكنه يك بانك و شعبه اي خاص بهت بده و ممكن يكي ديگه نده.
پاسخ
تشکر کنندگان: reza_norouzi ، behzadb57
(2015-01-02 ساعت 07:43)apoornaki نوشته:  
(2014-01-10 ساعت 12:49)onlyonline نوشته:  سلام دوستان
در مورد حساب کردیت یک سوال داشتم ، برا من خوب جا نیفتاده (متوجه نمی شم )
فرض کنیم 1000 دلار کردیت داریم و 300 دلار خرج کنیم ، استیتمنت بانک بیاد و duo رو بنویسه (50$)
حالا باید همش رو پرداخت کنیم ؟
یا چقدر رو پرداخت کنیم تا اسکورمون بالا بره
ممنون می شم راهنمایی کنید .
بنابر توصيه اساتيد، قبل از تاريخ اومدن استيتمنت بانك، بدهيتونو صفر كنيد.

تمام کردیت کاردها اینگونه عمل میکنند: به شما اعتباری معین (credit line) اختصاص میدن، مثلن 1000$ که میتونید تا این مقدار در ماه هزینه کنید. سپس در انتهای دوره ماهانه statement بسته میشه. تاریخ بسته شدن statement ها هم متفاوته برای هر بانکی. به طور مثال برای شما در دهم هر ماه بسته خواهد شد. این statement شامل تمام هزینه های درج شده می باشد. ممکن است شما خرجکرد دیگری هم داشته باشید که هنوز pending بوده و در صورتحساب این ماه درج نشده، چون تمام transaction ها یا همون خرید ها از یکی دو روزز تا چند روز طول میکشه که در صورتحسابتون منعکس بشه، در ماه بعد وارد صورتحساب خواهد شد. حالا زمانی که شما statement تان بسته میشه، چند روز (معمولن 20 تا 30 روز) فرصت دارید که بدهیتون رو بپردازید.
به 2 صورت میتونید پرداخت کنید:
1- pay it in full: تمام بدهیتون که در statement درج شده پرداخت کنید. این کار مطمئنا بهترین و منطقی ترین راهه هم برای داشتن خیالی راحت و نداشتن بدهی و هم برای ساختن هیستوری که تاثیر مثبت روی کردیتتون میزاره.
2- make the minimum payment: هر حساب کردیتی یک حداقل پرداخت ماهانه داره که برای کارتهای مختلف متفاوته و معمولن اعدادی شبیه 25$ یا 30$ یا 35$ یا 50$ و ... هستند. این بدین معناست که اگر """توان پرداخت کامل را ندارید""" میتوانید این ماه را کمتر پرداخت کنید. و این مقدار کمتر حداقل باید برابر آن minimum payment مربوط به کارتتان باشد. مابقی آن مقدار به صورت بدهی در کارتتان باقی خواهد ماند تا آن را تصفیه یا pay off کنید. حالا در اینصورت باز هم 2 حالت وجود دارد:
الف: به شما بهره بانکی یا interest تعلق میگیرد، یعنی که هر چه دیرتر بازپرداخت کنید باید مقدار بیشتری (واقعن بیشتر) پرداهت کنید که گاها ممکنه مقدار بهره به میزان خود اصل بدهی هم نزدیک شود. این مساله کاملن به میزان APR کارت شما برمیگرده که معمولن درصدهای هستن شبیه 22.9% یا بیشتر و کمتر (معمولن بین 20 تا 30%).
ب: بهره ای به شما تعلق نخواهد گرفت. من تاکنون هیچ موردی رو مشاهده نکردم که APR آن صفر بوده باشد. اما بسیاری از کارتها مخصوصا از سوی بانک ها و موسسات معتبرتر، به شما intro apr 0% میدهند یعنی جهت تبلیغ و ترغیب شما برای اپلای کردن اون کارت مدت محدودی اجازه میدهند که بدون بهره از کارتها استفاده کنید. معمولن هم از چندماه تا یکسال، و بعد از آن محدوده زمانی، دوباره بهره شامل حالتان خواهد شد.

نتیجه: پرداخت کامل statement بهترین راه پیشگیری از گرفتار شدن است. آنها عاشق چشم و ابرویتان نیستند که 1000 دلار بدهند و 50 دلار پس بگیرند. این طریقی است که آنها درآمد کسب میکنند.

نکته بسیار مهم:

مهمترین نکته در پرداخت صورتحسابهایتان این است که بدانید که چه زمانی و چه مقداری بدهکار باشید. اینکه همواره statement را روی عدد زیرو نگاه دارید به هیچ وجه کمکی به شما در جهت داشتن history مناسب و گرفتن credit line های بالاتر نمیکنه.
""" شما باید همیشه تا حدود 30% از حداکثر کردیتتان (credit line) را در زمان بسته شدن صورتحساب ماهانه (statement) بدهکار باشید. """
مثال: شما 1000 دلار کردیت لاین دارید و استیتمنت شما هم در 10 هر ماه بسته میشه. این ماه شما 660 دلار از کارتتان هزینه کرده اید. یعنی 66%. شما باید میزان بدهیتان را تا قبل از بسته شدن statement، کاهش بدهید و به حدود 300$ (30%) یا کمتر برسانید (زیر 20% اصلن توصیه نمیشود). بهترین حالت این است که از 10 روز تا یک هفته قبل از بسته شدن، مثلن در دوم و سوم هر ماه صورتحسابتان را تا 30% برسانید تا اینکه در تاریخ بسته شدن، payment شما مورد اثر واقع شود. و بعد هم آن چند روز سعی کنید افزایش بدهی نداشته باشید. بنابراین شما میتوانید مثلن در 2 آن ماه 400$ را خودتان زودتر پرداخت کنید تا statement شما روی 260 (26%) بسته شود. سپس بعد از دریافت statement بهترین حالت این است که تا زمانی که فرصت دارید (due date) کل مبلغ استیتمنت یعنی 260$ زا پرداخت کنید و همین روند را برای هر ماه ادامه دهید.
پاسخ
تشکر کنندگان: reza_norouzi ، behzadb57 ، mfarazz
دوستانی که تازه به آمریکا میان و قصد دارند کردیت کارد بگیرند، انتخاب های زیادی هست. اما یکسری راه ها را همه میروند و شما هم باید بدانید و بروید: هیچ کردیت کارتی به شما داده نمیشود مگر آنکه موسسه و بانک مورد نظر قانع شود که شما توان استفاده و بازپرداخت را دارید. یعنی درآمد دارید (به طور خلاصه). حالا این قانع شدن شرایط مختلف و کاملن غیر قابل پیش بینی دارد. گاهن مشاهده شده که شخصی در همان هفته های اولیه از یک بانک کردیت کارد گرفته و گاهن مانند من حدود یکسال هم با secured card صبر کرده. تجربه خود من از بانک ها اینگونه بوده: من متاسفانه دیر برای گرفتن secured card اقدام کردم و تقریبن سه ماه بعد از اومدنم گرفتم. اما شما از همان روزهای اول از یکی از بانک ها که به هر 3 credit bureau ها گزارش خواهند داد یکی تهیه کنید. من از wells fargo گرفتم. همزمان از یک credit union هم یک secured loan گرفتم. یعنی مثلن 1000 تا گذاشتم در حسابم و آنها همان هزارتا را به من وام یکساله دادند و من هر ماه پرداخت میکنم تا از این طریق history بسازم. در دو سه ماه اول برای chase bank اپلای کردم که مورد قبول واقع نشد (من در chase حساب چکینگ داشتم). بعد 4 5 ماه برای capital one اپلای کردم باز هم deny شدم. تا اینکه نامه ای از discover دریافت کردم که میگفت ممکنه برای کارت آنها کوالیفای باشم. اپلای کردم و در همان ابندا من را با 1000$ کردیت لاین اپروو کردن. این کردیت کارد هنوز هم بهترین برای من هست و همین امروز برای یک خرید بزرگ تر از کردیت لاین باهاشون صحبت میکردم که قرار شد بهم آفر های دیگه ای بدن.
من به شدت به همتون توصیه میکنم که این کارت رو در اولویت های اولتون برای اپلای کردن قرار بدید. در صورت تمایل میتوانید ایمیلتون رو به من بدهید و من برای شما یک referral request بفرستم که میتونه حتی تا 50$ هم به من و شما cash rewards کنه که همون حق پیشنهاده. مزایای بسیار خوبی داره و اگه خودتون سرچ کنید میبینید یکی از بهترین ها در مارکته.
پاسخ
تشکر کنندگان: reza_norouzi ، shadi79 ، behzadb57 ، rose119
سلام دوستان من
آیا تعدد کردیت کارت باعث بالا رفتن سریعتر کردیت اسکور میشه یا با همون یه کارت هم کافیه؟
تو پستهای مختلفی دیدم که خیلی از دوستان چندین کردیت کارت دارن.
شاد باشین.
پاسخ
تشکر کنندگان:
(2015-06-27 ساعت 21:55)reza_norouzi نوشته:  سلام دوستان من
آیا تعدد کردیت کارت باعث بالا رفتن سریعتر کردیت اسکور میشه یا با همون یه کارت هم کافیه؟
تو پستهای مختلفی دیدم که خیلی از دوستان چندین کردیت کارت دارن.
شاد باشین.

تا انجایی که من می دونم داشتن تعداد کردیت کارت ، به تنهایی باعث بالا بردن کردیت اسکور نمیشه ، بلکه باید با رعایت کردن یکسری قوانین به صورت موازی با همشون کار کنی تا تو بالا بردن اسکورت تاثیر داشته باشه.
پاسخ
تشکر کنندگان: reza_norouzi
تعداد اکانت ها تاثیر مثبتی تو کردیت اسکور داره اما تاثیر اون کمه.(به نقل از ترنس یونیون و ایکو فکس).
اما واقعا کنترل کردن تعداد کارتها و مدیریت اونا یه صبر و حوصله عجیب می خواد که من ندارم.از اونجایی هم که تاثیر مثبت این قضیه کمه ترجیح من اینه که بیشتر از 3 یا 4 تا کارت رو نداشته باشم.
موفق باشین.
پاسخ
تشکر کنندگان: reza_norouzi ، yami
(2015-06-27 ساعت 22:35)sce نوشته:  تعداد اکانت ها تاثیر مثبتی تو کردیت اسکور داره اما تاثیر اون کمه.(به نقل از ترنس یونیون و ایکو فکس).
اما واقعا کنترل کردن تعداد کارتها و مدیریت اونا یه صبر و حوصله عجیب می خواد که من ندارم.از اونجایی هم که تاثیر مثبت این قضیه کمه ترجیح من اینه که بیشتر از ۳ یا ۴ تا کارت رو نداشته باشم.
موفق باشین.

سلام دوست من
3 یا 4 تا کارت هم تعداد کمی نیستBig Grin
من که فعلاً با یکی شروع کردم همینشم از سرم زیاده Tongue
پاسخ
تشکر کنندگان: Memolk ، behzadb57
یه مطلبیو چند روز پیش از تلویزیون شنیدم گفتم شاید به درد کسی بخوره
بعضی از بانک ها (البته شخص در لس آنجلس زندگی میکرد) که اسمشو متاسفانه فراموش کردم نیازی به سوشیال نیست.
دوستان با کمی تحقیق و سرچ میتونن پیداش کنن برا تازه واردا بدی نیست...موفق باشید
پاسخ
تشکر کنندگان: behzadb57
دوستان ما در بدو ورود می خوایم بریم سن حوزه بعد اگر شد که هیچی اگر نشد 2 هفته ی بعد بریم جای دیگه حالا می خواستم ببینم که اگر ما همون اول بخوایم بریم بانک ولزفارگو و حساب باز کنیم. بعدا به مشکل بر نمی خوریم که بخوایم بریم کانتی دیگه یا ایالت دیگه.چون هنوز هم که هیچ آدرسی از خودمون نداریم.ممنون می شم راهنمایی کنید.
کیس: **66/ رویت قبولی 2 May /سفارت : ابوظبی /مصاحبه:July 28/ویزا یک ضرب /مقصد: دالاسCool

در من آنکه ماند تویی ,آنکه رفت من.
پاسخ
تشکر کنندگان:
(2015-07-08 ساعت 01:28)mohsen.moh3n نوشته:  یه مطلبیو چند روز پیش از تلویزیون شنیدم گفتم شاید به درد کسی بخوره
بعضی از بانک ها (البته شخص در لس آنجلس زندگی میکرد) که اسمشو متاسفانه فراموش کردم نیازی به سوشیال نیست.
دوستان با کمی تحقیق و سرچ میتونن پیداش کنن برا تازه واردا بدی نیست...موفق باشید

همین بانک ولز فارگو سوشیال را نمی خواد با همون پاسپورت و ویزا می شه حساب باز کرد.
کیس: **66/ رویت قبولی 2 May /سفارت : ابوظبی /مصاحبه:July 28/ویزا یک ضرب /مقصد: دالاسCool

در من آنکه ماند تویی ,آنکه رفت من.
پاسخ
تشکر کنندگان: آلیس-1980
سلام دوستان من
بعد از باز کردن حساب در هر شعبه ای از هر بانکی می تونین به هر جای دیگه امریکا که خواستین نقل مکان کنین و هیچ مشکلی به وجود نمیاد. خدمات بانکا در کلیه شعبه هاشون یکسانه و به محل بستگی نداره.
در ضمن درخواست شماره سوشال به مسئول هر شعبه بستگی داره. زمانی که من تو ولزفارگو حساب باز کردم شماره سوشال نداشتم و مسئولش گفت بعد از آوردن شماره سوشال بهم کارت بانکیمو میدن. قاعده کلی برای این مورد وجود نداره.
شاد باشین.
پاسخ
تشکر کنندگان: Memolk ، آلیس-1980




کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان