کانال تلگرام مهاجرسرا
https://t.me/mohajersara







##### هشدار #####
به تاریخ ارسال مطالب دقت فرمایید.
شرایط و وضعیت پروسه ویزا دائم در حال تغییر است و ممکن است مطالب قدیمی شامل تغییراتی باشد.
ادامه تحصیل در آمریکا
سلام به همه دوستان عزيز درسخون
من مي خوام بيام آمريكا ولي به دليلي سال اول نمي تونم برم سراغ درس و دانشگاه
اما تصميم خيلي جدي دارم كه به اميد خدا ادامه تحصيل بدم براي مقطع فوق ليسانس......ليسانس نرم افزار دارم با معدل 13 از يه دانشگاه خوب دولتي تهران (علم و صنعت) ولي حدود 17 سال پيش ليسانس گرفتم

ميشه منو راهنمايي كنين كه حالا كه دارم ميام چه چيزهايي با خودم بيارم تا يه سال ديگه كه مي خوام شروع كنم، بتونم كاراي مربوطه اش رو انجام بدم؟
مدارك؟

قبلا از توجهتون تشكر مي كنم
شماره کیس: 4XXXX
رویت قبولی:Aug 2011
ارسال فرمهای اول و دوم :Oct 2011 و May 2012
مصاحبه:June 2012
دریافت کلیرنس:July 2012
دریافت ویزا:Aug 2012
ورود به آمریکا:Nov 2012
دریافت گرین کارتBig Grinec 2012
ورود مجدد: July 2014
پاسخ
تشکر کنندگان: babak12 ، rezasadeghi
[quote='odiseh' pid='486104' dateline='1398665413']
سلام به همه دوستان عزيز درسخون
من مي خوام بيام آمريكا ولي به دليلي سال اول نمي تونم برم سراغ درس و دانشگاه
اما تصميم خيلي جدي دارم كه به اميد خدا ادامه تحصيل بدم براي مقطع فوق ليسانس......ليسانس نرم افزار دارم با معدل 13 از يه دانشگاه خوب دولتي تهران (علم و صنعت) ولي حدود 17 سال پيش ليسانس گرفتم

ميشه منو راهنمايي كنين كه حالا كه دارم ميام چه چيزهايي با خودم بيارم تا يه سال ديگه كه مي خوام شروع كنم، بتونم كاراي مربوطه اش رو انجام بدم؟
مدارك؟
دوست عزيز،تجربيات من البته مربوط به مقطع ليسانسه، اما بهرحال خدمتتون ميگم كه يه كلياتى دستتون بياد، حالا بقيه دوستان باتجربه هم نظر بدن. اگه قصد ادامه تحصيل به فوق ليسانس دارين، ليسانستونو ترجمه رسمى كنين، بعضيا ميگن مهر دادگسترى نميخاد اما من خودم گفتم كه همه مداركمو مهر دادگسترى هم بزنن، بهرحال بابت محكم كارى. خود اصل مدرك ليسانستونو هم همراه داشته باشين. ريز نمرات ليسانتون هم لازم خواهدشد، همراه با ترجمه، فقط يه مسئله اى هست و اونم اينكه بيشتر دانشگاها از شما خواهند خواست كه خود دانشگاه ايرانتون ريز نمراتتونو واسشون بفرستن. اگه از الان ميدونين كه قصد دارين كدوم دانشگاه برين يه سرى با سايتشون بزنين و ازين بابت مطمئن بشين. من خودم ميخاستم براى ليسانس اقدام كنم و اصل ريز نمرات ديپلممو همراه با ترجمه شون آورده بودم آمريكا كه يهويى ديدم تو سايت دانشگاهه زده مستقيم از مدرسه محل اخذ نمرات باهاس بفرستن واسشون!!! حالا اون وسط باهاس خر مياوردم و باقالى بارش ميكردم.
جداى ازين موارد، حواستون به ددلاين ثبت نام دانشگاهام باشه كه معمولن واسه ليسانس تا پايان نوامبر هست، واسه فوقو نميدونم،ازونور قاعدتن ناچار به گذروندن امتحان شق القمر تافل يا آيلس خواهين بود و باز هم حواستون باشه كه نتيجه نمره تافل يا آيلستون هم بايد تا همون موقعاى اپلاى ، يا حداكثر آخر دسامبر براًى دانشگاهى كه اپلاى ميكنين ارسال بشه، مثل من نباشين كه كلن چون آدم خوشحالى هستم واسه خودم، ميخاستم اول اپلاى كنم و بعدن سرفرصت تا شروع سال تحصيلى كه عملن ميشد نه ماه بعدش، برم امتحان بدم و نتايجو بدم بهشون و به خيال خودم اينهمه وقت داشتم!!! البته شرايط دانشگاها ممكنه باهم فرق كنه اما بازم توصيه ميكنم اين چيزا رو پيش از شروع مهلت اپلاى واسه خودتون مشخص كنين كه تو اون مدت كوتاه يك ماه آدم ديگه دلش نميخاد استرس اين چيزاى اضافيو بكشه
کیس نامبر: 2013AS000003xx ‫ •تعداد افراد 2نفر • دیدن قبولی: 1 می • ارسال فرمها: 16جون با ایمیل • زمان مصاحبه : 11دسامبر• کنسولگری: ابوظبی • ویزای یک ضرب
پاسخ
تشکر کنندگان: yami ، sce ، odiseh ، Saeedv13 ، a.rahaa ، babak12 ، آلیس-1980 ، tenese
(2014-04-24 ساعت 07:09)yami نوشته:  یک کمی اطلاعات در مورد مسئله آکریدیته (منطقه ای) بودن یا نبودن کالج و معایب و مزایای اون پیدا کردم که بهتون میگم...
امروز با یکی از استاتید بخشمون که کارش خیلی درسته (اینجا من به هرکسی نمیگم کادرست هااا!!) داشتم صحبت میکردم. مرد جوان ولی دنیا دیده ای هست که از رشته فیزیک در MIT شروع کرده و به موسیقی رسیده و کارشناسی ارشد بیزنس و الی آخر.
من خیلی از بابت این دروس غیر مرتبط عمومی بهش گله کردم که این چه وضعی هست این همه دروس عمومی و خیلی هم سخت میگیرن و پدرمون رو دراوردن و ازین حرفها...
نکته ای مهم رو به من یادآوری کرد. به من گفت که اگه کسی وارد یک کالج آکریدیته شده و قابل ترانسفر به دانشگاه بشه، ناخودآگاه هر جا بره برنامه همینه. چون این کالجها بناشون بر گرفتن فوق دیپلم و ورود به بازار کار نیست حتی اگه خودشون هم ادعا کنن. این کالجها کارشون این هست که دانشجو رو از بابت این دروس عمومی کاملا بسازن تا وارد دانشگاه بشه و این درورس رو بشه ترانسفر کرد.
گفت اگه واقعا کسی بخواد یک فوق دیپلم بگیره و وارد بازار کار بشه، به احتمال زیاد یک کالج غیر آکریدیته غیر قابل ترانسفر که الزامی به تاکید بر دروس عمومی نداره براش راحتتر و مفیدتر خواهد بود. البته اگه کالج خوبی باشه و این همه وقت و هزینه دروس عمومی صرف دروس تخصصی و کاربردی براش خواهد شد.
مخصوصا برای رشته هایی مثل کامپیوتر که اساسا این مدرک تحصیلی صرفا برای فرد یک برگه برای گرفتن وقت مصاحبه هست و لاغیر. بقیه کار مانده به تخصص و سرتیفیکتهای فرد. ولی خوب در مورد رشته های دیگه فرق میکنه که الان توضیح میدم.
در این لینک سازمانهای مرجع آکریدیته کردن لیست شدن:
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_rec...ted_States
اونهایی که میخوان ترانسفر کنن به دانشگاه حتما باید کالجشون و رشته تحصیلی شون از یکی از اون Regional accreditors ها آکریدیته باشه.
اگه کسی بخواد یک فوق دیپلمی بگیره که باهاش وارد بازار کار بشه و قصد ترانسفر و ادامه تحصیل نداره بهتره که وقت و انرژی اش رو در این کالجها هدر نده و به جاش به کالجهایی بره که از National accreditors آکریدیته شدن. این لیست مخصوص آکریدیتورهای کالجهای فنی و حرفه ای و این جور چیزها هست. مدرک اینها معتبره ولی باهاش نمیشه ادامه تحصیل داد و در مقطع فوق دیپلم دیگه تمام میشه (اگه اشتباه نکنم) اما عوضش دیگه از مکافات و بدبختی دروس عمومی خبری نیست و دروس تخصصی بصورت دقیقتر و عمیقتر و کابردی تری آموزش داده میشن.
فقط دوستانی که در رشته هایی مثل رشته های گروه پیراپزشکی و خلاصه اینجور چیزها درس میخونن باید حتما حواسشون باشه که بجز این آکریدیتی که گفتم حتما باید رشته شون هم آکریدیته جداگانه از سازمان و برد و انجمن مربوطه اش داشته باشه.
مثلا رشته بهداشتکار دهان و دندان حتما از انجمن دندانپزشکان ایالت یا آمریکا هم آکریدیته داشته باشه.
برای اینکه با این مسئله بهتر آشنا بشین اطلاعات آکریدیته کالج خودم رو براتون میذارم.
کالج من در کل توسط Southern Association of Colleges and Schools که یکی از شش Regional accreditors منطقه ای و اصلی در آمریکا هست آکریدیته شده اما رشته های خاصش در لینک زیر آکریدیته تخصصی و جداگانه خودشون رو دارند. همانطور که میبینید همه رشته ها در این لیست نیستند یا برای تاریخ ابتدا و ا نقضا شون N/A خوردن چون رشته های معمولی و ساده دیگه بهش نیازی ندارند.
http://www.palmbeachstate.edu/academicse...ation.aspx

اینم یک لینک دیگه در مورد انواع آکریدیته و توضیح معایب و مزایاش.
فقط توجه داشته باشید صرف اینکه یک کالجی میگه من از فلان جا آکریدیته هستم به معنی این نیست که قال قضیه کنده شد!! باید برین ببینین که اصلا خود اون آکریدیتوره معتبر هست یا یک ننه قمری رفته برای خودش یک دفتر دستک زده و داره آکریدیته میکنه؟؟؟!!! مخصوصا این دانشگاههای کاغذی و آنلاین و کلاهبرداری از یک طرف دانشگاه ثبت میکنن و از طرف دیگه میرن خودشون یک سازمان آکریدیته ایجاد میکنن و دانشگاه خودشون رو خودشون آکریدیته میکنن و بدبخت دانشجو هم متوجه نمیشه که همش کلکه!! اینم لیستشون!!
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_unr...anizations

از اینجا هم میتونین دیتابیس کل کالجهای آکریدیته شده توسط آکریدیتورهای معتبر و مورد تایید وزارت آموزش آمریکا رو دانلود کنین و ببینین که کالج مورد نظر شما از نظر وزارت آموزش آمریکا چه آکریدیته های معتبری رو داره، داشته و یا در حال اخذش هست:
http://ope.ed.gov/accreditation

این لینکم خوبه:
http://www.elearners.com/online-educatio...reditation

http://en.wikipedia.org/wiki/Higher_educ...ted_States

http://distancelearn.about.com/od/accred...credit.htm

http://www.geteducated.com/regional-vs-n...e-colleges

سلام دوست عزیز -تشکر از راهنماییهای خوبتون- خصوصا در ارتباط با اطمینان پیدا کردن از اعتبار محل تحصیل- سوالم اینه که اکرودیتورها اموزش و پرورش و اموزش عالیشونه یا سازمانهای خصوصین؟ واضحتر بگم اینو چطور باید متوجه بشیم یا بررسی کنیم؟
پاسخ
تشکر کنندگان: attari ، nora-nora
آکریدیتورها سازمانهای غیر دولتی غیر انتفاعی هستن. آخه میدونین دیگه آمریکا کلا همه چی دست شرکتها و سازمانهای انتفاعی و غیر انتفاعی خصوصی هست و دولت نقش بسیار کوچکی در جامعه داره. این کار هم معایب و مزایای خودش رو داره.

اول اینکه شما باید ببینید که این کالج مورد نظر شما برای خود کالج و همچنین برای رشته مورد نظر شما از کجا آکریدیته شده.
معمولا برای رشته های معمولی و غیر گروه پیراپزشکی یا رشته های خاص دیگه همان آکریدیته خود کالج به خود رشته هم اعمال میشه و کفایت میکنه اما برای رشته های خاص مثل پرستاری و بهداشت دهان و دندان و رادیولوژی و ماساژ و سیم کشی ساختمان و خلاصه این رشته ها که برای کار کردن در آنها جدای از مدرک دانشگاهی به لایسنس خاصی هم احتیاج هست، باید ببینید که کالج برای آن رشته چه آکریدیته ای داره. مثلا برای مثال میگم کالج آکریدیته منطقه ای باشه که چه عالی اما برای رشته بهداشت دهان و دندانش از انجمن دندانپزشکان آمریکا آکریدیته نداشته باشه فایده ای نداره اما همان کالج بخاطر هما ن آکریدیته منطقه ایش خیلی هم خوبه که شما برین مثلا کامپیوتر بخونید یا چه میدانم روانشناسی بخونید!

معمولا آکریدیته ها رو در سایت کالج مینویسند اما جهت اطمینان از لینکهایی که در بالا گذاشتم برای تحقیق بیشتر استفاده کنید. این سایت هم یک دیتابیس جداگانه مثل وزارت علوم که در بالا لینکش رو گذاشتم داره:
http://www.chea.org
پاسخ
تشکر کنندگان: sce ، frpa ، asher ، ParsTrader ، Saeedv13 ، ali234 ، attari ، babak12 ، apoornaki ، آلیس-1980 ، nora-nora ، jupiterx
سلام دوستان با تجربه میشه لطفا کمکم کنید
من مهندسی پزشکی ترم 4 لیسانس هستم و الان هم منتظر کلیر شدنم حالا اگه کلیر شدم آیا میتونم واحدهای درسی ک اینجا خوندم رو انتقال بدم به یکی از دانشگاهای آ م ر ی ک ا یا باید دوباره از اول بخونم؟
کیس: **35
سفارت : ایروان
پاسخ
تشکر کنندگان:
(2014-05-07 ساعت 22:32)mahssa نوشته:  سلام دوستان با تجربه میشه لطفا کمکم کنید
من مهندسی پزشکی ترم 4 لیسانس هستم و الان هم منتظر کلیر شدنم حالا اگه کلیر شدم آیا میتونم واحدهای درسی ک اینجا خوندم رو انتقال بدم به یکی از دانشگاهای آ م ر ی ک ا یا باید دوباره از اول بخونم؟

بستگی به دانشگاهتون و نمره هائی که گرفتین داره ..شما میتونید انتقال بدید ولی باید صبر کنید ببینید دانشگاه کدومش رو قبول میکنه و کدومش رو ازتون میخواد که دوباره بخونید.
جهت تبلیغات در سایت با رایانامه ads@mohajersara.com تماس بگیرید.
پاسخ
تشکر کنندگان: sce ، mahssa ، Saeedv13 ، babak12 ، Yashita
با عرض سلام خدمت دوستان میخواستم ببینم کسی در مورد آزمون sat اطلاعاتی داره؟
پاسخ
تشکر کنندگان:
دوستان عزيز،
ميخاستم بگم من pasadena city college ثبت نام كردم، اگه كسى اطلاعاتى ميخاد يا سوالى داره كه من ميتونم كمكى كنم خوشحال ميشم جواب بدم
کیس نامبر: 2013AS000003xx ‫ •تعداد افراد 2نفر • دیدن قبولی: 1 می • ارسال فرمها: 16جون با ایمیل • زمان مصاحبه : 11دسامبر• کنسولگری: ابوظبی • ویزای یک ضرب
پاسخ
تشکر کنندگان: attari ، alitab
سلام،ببخشید سوالام انقدر ابتدایی ولی‌ خیلی‌ گیج شدم،دیپلم تجربی ایران اونجا چی‌ حساب می‌شه؟undergarduate حساب می‌شه؟مثلا الان راجع فیزیکال تراپی خیلی‌ تبلیغ می‌کنن که آیندهٔ خوبی داره،با مدرک دیپلم ایران چطور می‌شه برا این رشته تواین آمریکا شروع کرد؟من گرین کارتمو گرفتم و ۴ ماه دیگه باید بیام،اصلا موندم که از کجا می‌تونم شروع کنم،راجع به ایالت تننسی که یکم تحقیق کردم دیدم اونجا مدت زمان یک ساله برای insate شدن نداره و برا همین اونجارو انتخاب کردم فعلا
پاسخ
تشکر کنندگان:
سلام خسته نباشيد من تا الان ٩٠ واحد در رشته ي مديديت دولتي پاس كرده ام ايا ميتونم انتقال بدم واحدهامو و در امريكا ادامه اش بدن يا بايد از اول شروع كنم؟!!
پاسخ
تشکر کنندگان:
(2014-07-27 ساعت 13:20)attari نوشته:  سلام،ببخشید سوالام انقدر ابتدایی ولی‌ خیلی‌ گیج شدم،دیپلم تجربی ایران اونجا چی‌ حساب می‌شه؟undergarduate حساب می‌شه؟مثلا الان راجع فیزیکال تراپی خیلی‌ تبلیغ می‌کنن که آیندهٔ خوبی داره،با مدرک دیپلم ایران چطور می‌شه برا این رشته تواین آمریکا شروع کرد؟من گرین کارتمو گرفتم و ۴ ماه دیگه باید بیام،اصلا موندم که از کجا می‌تونم شروع کنم،راجع به ایالت تننسی که یکم تحقیق کردم دیدم اونجا مدت زمان یک ساله برای insate شدن نداره و برا همین اونجارو انتخاب کردم فعلا

دیپلم در آمریکا مثل ایران زیاد رو رشته تاکید نداره. حالا یکی پذیرش گرفت و دیدن ضعف داره در یک درسهایی بهش پیش نیاز میدن.
فیزیوتراپی رشته خوبیه اما خیلی دقت کنید که رشته های گروه پیراپزشکی (پرستاری و فیزیو و ...) در آمریکا با ایران خیلی خیلی فرق داره.
در آمریکا هم آموزشش هم کارش رو بینهایت سخت میگیرن که واقعا برای بعضی روحیه های زیر حرف زور نرو و حرف و توبیخ رئیس نشنو خیلی سخته تحملش.
حتما قبل از انتخاب رشته سعی کنید به نحوی از انجا یک روزی در محیط کارش باشید و هم کار رو ببینید و هم در عین حال حرف پرسنل رو با واقعیت کار تطابق بدید.
معمولا رشته های پرطرفدار مثل این باید نزدیک یک سال دروس پیش نیاز رو بخونید و اگه نمره تون خوب بود و در بین متقاضیان رشته در بازه تعدادی که قراره بردارن قرار گرفتید پذیرش میشید وگرنه همه این درسها که خوندید عملا به فنا میره پس اگه شروع کردید بینهایت دروس عمومی و پایه رو خوب بخونید چون پذیرش معمولا بر اساس اونا هست.
حتما حتما هم به آکریدیته بودن هم کالج و هم رشته در آن کالج اهمیت بدین و تحقیق کنید چون خیلی جاها هستن که رشته رو دارند و مدرک میدن و آخر طرف میفهمه که آکریدیته از مثلا انجمن فیزیوتراپهای آمریکا نیست و عملا نمیتونه فیزیوتراپ بشه و باید بعنوان دستیار کار کنه یا مثلا در همان ایالت میتونه کار کنه و ایالات دیگه قبولش ندارن.
پاسخ
تشکر کنندگان: apoornaki ، ParsTrader ، attari ، آلیس-1980 ، nora-nora
(2014-07-29 ساعت 11:46)Yashita نوشته:  سلام خسته نباشيد من تا الان ٩٠ واحد در رشته ي مديديت دولتي پاس كرده ام ايا ميتونم انتقال بدم واحدهامو و در امريكا ادامه اش بدن يا بايد از اول شروع كنم؟!!

باید با دانشگاهی که می خواین برین مکاتبه کنین و در این زمینه بپرسین، همه رو انتقال نمی دن معمولا ولی اگه شبیه باشه سیلابسها خیلی هاش رو می شه انتقال داد.
پاسخ
تشکر کنندگان:
دوستان بهتره از کالج شروع کنم یا دانشگاه؟
پاسخ
تشکر کنندگان:
سلام دوستان،
تازگیها متوجه شدم که بعضی کالجها هستن که استثنائا ممکنه شهریه اوت او استیتی نداشته باشن. بعضی هاهم هستن مخصوصا در ایالات کم طرفدار که اگه توجیه بشن که فرد مثلا پناهجو بوده از یک کشوری یا چیزی مشابه این به شرطی که محل اولین ورودش به کشور همان شهر یا شهر اصلی نزدیک به آن هست، باز ممکنه بهش استثنا شهریه این استیتی بدن.
در ضمن بعضی از کالجهای ایالات کم طرفدار غرب و شمال خوابگاه و غذا هم میدن که حدود 3500 دولار در هر ترم هزینه بر میداره.
در ضمن بعضی کالجها هم شهریه این استیت و اوت او استیت دارن و هم شهرین دیستریکت. یعنی کسی که در دیستریکت (ناحیه - احتمالا کانتی) همان کالج زندگی میکنه شهریه اش از کسی که این استیت همان ایالت هست ولی از دیستریکتی دیگه باز هم کمتره.
بهرحال پایین ترین شهریه ها مال چند کالج در کالیفرنیا هست که حدود واحدی 60 دولاره که با توجه به هزینه های بالای زندگی در آن شهرها زیاد کارساز نیست و شهریه پایین کالجهای دیگه در کشور از حدود 100 دولار شروع میشه.
پاسخ
تشکر کنندگان: آلیس-1980 ، nora-nora ، asher ، jupiterx
.

دوستانی که دنبال یک کالج چهارساله-دوساله میگردن که از اول کار شهریه این استیت بدن، یکی براشون پیدا کردم!!

http://peru.edu/businessoffice/tuition_fees.htm

شهری بسیار کوچک در حد هزار نفر در چند مایلی شهر بزرگ لینکن ایالت نبراسکا!

هر واحد 140 دولار فکر کنم...
پاسخ
تشکر کنندگان: nora-nora ، asher ، ParsTrader ، mohsenmb




کاربران در حال بازدید این موضوع: