کانال تلگرام مهاجرسرا
https://t.me/mohajersara







##### هشدار #####
به تاریخ ارسال مطالب دقت فرمایید.
شرایط و وضعیت پروسه ویزا دائم در حال تغییر است و ممکن است مطالب قدیمی شامل تغییراتی باشد.
سفرنامه امريكا
با سلام
دوستان مهاجرت خود کلمه اش خیلی سنگینه واقعا چطوری ما باید در اقتصاد اول دنیا براحتی و بدون سختی و مشقت به یک زندگی خوب برسیم.
بنظر من اگر سختی هایی که در ایران کشیدید در امریکا بکشید بعلاوه کسب زبان انگلیسی خوب و آشنایی با فرهنگ آمریکایی رسیدن به مدارج بالا دور از دسترس نیست.
مثال ساده ای میزنم مثلا یک آمریکایی به ایران بیاد و بخواد تا آخر عمر در ایران زندگی کنه مطمئنا اگر آمریکایی بخواد در ایران زندگی کنه نمیتونه به جایی برسه پس باید در معاشرت با ایرانی ها با زبان و فرهنگ ایران اشنا بشه تا بتونه در این کشور زندگی خوبی فراهم کنه و با جایی در ایران برسه.
پس ما هم باید قبول کنیم که ما باید تغییر کنیم و نه آمریکا چون ما اومدیم به آمریکا و برای این مطلب یک خاطره جالب در خارج از کشور بیادم اومد که براتون تعریف میکنم:
روزی به اداره ایمیگریشن اون کشور رفتم و به رئیس اون قسمت گفتم که من این چیز رو میخوام و اون افسر با تعجب به من نگاهی کرد به من گفت که اگر چیزی میخوای برو ایران بخواه چون که اینجا باید فقط خواهش کنی و نخوای پس نتیجه میگیریم که اگر خودمون رو تغییر ندیم در جامعه امریکا و هر کشور دیگر به مشکل بر خواهیم خورد جون که بالاخره هر کسی که مقداری پول برای شروع با خودش می یاره آمریکا فقط تا مدتی میتونه تکیه گاه اون شخص باشه و باید در جامعه آمریکا دنبال کار و آینده خود بگرده و درآمدزایی کنه.(به هیج عنوان یادگیری زبان کشوری که به آن مهجرت میکنی و آشنایی با فرهنگ آن کشور مغایرتی با حفظ زبان مادری و فرهنگ وطن خود آدم نداره)
در آمریکا اکر رو پای خودت واستادی و خرج خود و خانوادت رو در آوردی کار بزرگی کردی چون اونجا ینگه دنیاست که تمام اقتصاد دنیا متاثر از وضعیت اقتصادی آمریکاست.
بقول شاعر ما:
کار هر کس نیست خرمن کوفتن گاو نر میخواهد و مرد کهن
بقول خارجی ها:
اگر ریسک نکنی هیچوقت شامپاین نمیخوری
This is the real challenge and no one except yourself can't help you so you have a choice and if your choice is to Immigrate to Us then no doubt be sure that you will do it and even will do it prefect
Good Luck and may God bless you all
تشکر کنندگان: Ali Sepehr ، Hashem ، mohsen324 ، Monica ، honareirani ، meweadl ، leili ، سارا کوچولو ، ARSHIYA USA
یک نکته خیلی لازم و ضروری اینه که زمانی که خواستید ماشین بخرین سعی نکنید ماشین ارزون بخرین اونوقت همش باید توی تعمیرگاه باشید.اون پولی رو که می خواهین لوازم اضافی برای خونتون بخرین به جاش بذارین برای پول ماشین چون اینجا بیمه ماشین هم گرونه و خیلی اوقات باید از جیب پول بذارید برای تعمیر ش در ضمن برای خرید ماشین با اولین ماشین تصمیم نگیرید چند تا رو ببینید بعد تصمیم بگیرید ترجیحا
ماشین کم مصرف رو انتخاب کنید چون در حال حاضر بنزین رگولار 2.95بیمه ماشین یادتون نره که از همه چیز مهمتره نگید من رانندگیم خوبه چیزی نمی شه....
موفق و پیروز باشید.
2.95 دلار برای یه گالن آمریکایی که اون گالن خودش 3.78 لیتره! به عبارتی بنزین میُفته لیتری 770 تومن! خوب به نظر معقوله با درآمدای اونجا!
راستی،بنزین غیر رگولار چیا داره؟چنده؟
ممنون از اطلاعاتتون mehspeed عزیز
[font=Verdana]
یا به ما یار نشو یا چو شدی چون ما شو+++ما چو رسوای جهانیم تو هم رسوا شو
عاشق و رند و غزل خوان و فرنگی مشرب+++رند و لاقید و ملامت کش و بی پروا شو
[/font]


تشکر کنندگان:
بچه ها اين 2.95 دلار آمريكايي با پول گالن خاليش محاسيه شده يا نه؟؟؟
سیدعلی سپهر
مدیر ارشد مهاجرسرا و مدیرعامل شرکت پاریز تراول
۰۹۱۲۱۲۵۳۵۵۷


هر آنچه در مورد لاتاری بايد بدانيد.
https://telegram.me/pariztravel
تشکر کنندگان: Monica ، honareirani
[عکس: gas-prices.jpg]

این قیمت ها تقریباً برای دوران گرونی بنزینه. البته من قیمت های بالاتر هم یادمه. فکر کنم نزدیک 5 دلار برای رگولار!
تشکر کنندگان: Ali Sepehr ، rs232 ، babakped ، سارا کوچولو
(2009-11-29 ساعت 15:11)sadra_sepehr نوشته:  بچه ها اين 2.95 دلار آمريكايي با پول گالن خاليش محاسيه شده يا نه؟؟؟

صدرا جان چون شمایی نمی خواد پول گالن خالیش بدی Big Grin
شماره کیس: 2010AS00009XXX
ت. دریافت نامه قبولی: 2009,JUNE, 28
کنسولگری: Ankara
ت. ارسال فرمهای اول: JULY,11, 2009
ت. کارنت شدن کیس: VISA BULLETIN FEBRUARY 2009
ت. دریافت نامه دوم: DECEMBER 23
ت. مصاحبه:FEBRUARY
ت. دریافت کلیرنس: بعد از 35 روز
ت. دريافت ويزا: 14 اپریل
Tongue نامه تمام
تشکر کنندگان: WIKIMAN ، Ali Sepehr
(2009-11-29 ساعت 23:22)maryam5 نوشته:  
(2009-11-29 ساعت 15:11)sadra_sepehr نوشته:  بچه ها اين 2.95 دلار آمريكايي با پول گالن خاليش محاسيه شده يا نه؟؟؟

صدرا جان چون شمایی نمی خواد پول گالن خالیش بدی Big Grin

سلام .
صدرا جان شما وقتی می ری بنزین بزنی می گی مثلا 10 گالن و پولش رو پرداخت می کنی ( اینجا تو پلانو تگزاس بنزین گالنی 2.50 دلار هست که هر گالن 4.60 لیتر هست) و پمپ بنزین رو بر می داری و مثل ایران بنزین می زنی ولی تو ایران به لیتر و ریال رو صفحه دیجیتالی می بینی اینجا به گالن و دلار و خودش خودکار وقتی 10 گالن رو زدی قطع می کنه اگر باک زودتر پر بشه می ری و می گی گاز شماره مثلا3 بنزین زدم و اون هم چک می کنه بقه پول رو بهت پس می دن و اگر باکت با 10 گالن پر نشه می ری دوباره پول می دی و بقیه اش را پر می کنی.

موفق باشی
(2009-11-29 ساعت 15:37)msnazi نوشته:  [عکس: gas-prices.jpg]

این قیمت ها تقریباً برای دوران گرونی بنزینه. البته من قیمت های بالاتر هم یادمه. فکر کنم نزدیک 5 دلار برای رگولار!

البته تو لس آنجلس من بعضی جاها هنوز هم لا این قیمت دیدم. ولی معمولا 3.50 هست تو اونجا.

موفق باشی
شماره کیس:2009AS269xx
تاریخ دریافت نامه قبولی:May 2008
تاریخ کارنت شدن:Apil 2009
تاریخ دریافت نامه دوم:May 2009
تاریخ مصاحبه:June 2009
تاريخ دريافت ويزا:روز مصاحبه
ورود به امریکا:7 Sep
دریافت گرین کارت:21 Sep
دریافت سوشال سکیوریتی:25 Sep
تشکر کنندگان: honareirani ، Ali Sepehr ، feidom30
(2009-11-29 ساعت 15:37)msnazi نوشته:  [عکس: gas-prices.jpg]

این قیمت ها تقریباً برای دوران گرونی بنزینه. البته من قیمت های بالاتر هم یادمه. فکر کنم نزدیک 5 دلار برای رگولار!
راستی من نفهمیدم اون 9/10 ها برای چیه اون کنار. کسی می دونه؟ مگه گالنی مثلاً 4.07دلار نیست؟
تشکر کنندگان: honareirani
یعنی گالنی 407.9 سنت معادل 408 سنت! اینا خوب بلدن کلک بزنن.
در ضمن الان اطراف ما رگولار بین 298 تا 305 هست
تشکر کنندگان: Ali Sepehr ، Monica ، ChairMan ، honareirani ، mohsen324 ، feidom30
(2009-11-30 ساعت 13:04)payam_prz نوشته:  یعنی گالنی 407.9 سنت معادل 408 سنت! اینا خوب بلدن کلک بزنن.
در ضمن الان اطراف ما رگولار بین 298 تا 305 هست

نمی‌دونم اسمش رو باید کلک گذاشت یا نه. به هر حال بررسی‌های روانشناس‌ها نشون داده که آدم‌ها جنس چهل و نه دلاری رو خیلی راحت‌تر از پنجاه دلاری می‌خرن، و این مقدار تفاوت رو بین جنس چهل هشت دلاری با جنس چهل و نه دلاری قایل نمی‌شن! (منظور در ناخودآگاه هستش). بالاخره اسمش چهل و نه دلاره و چهل خیلی کمتر از پنجاه به نظر می‌رسه.

من در یک هفته اخیر بنزین اکتان ۸۷ رو با قیمت‌هایی بین ۲٫۴۲ تا ۲٫۵۶ دیدم. بنزین‌های اکتان بالاتر هم خوب گرون‌تر هستن.
تشکر کنندگان: merdax
آرش جان واقعا تو یه گوله مثبتی . منم می خوام بیام کالیفرنیا.می خوام بدونم حتما باید در بدو ورود ادم باید بره ÷یش اشنا؟ من که کی خوام از روز اول خوددم باشم وخودم.
خانه دوست کجاست...
تشکر کنندگان:
(2009-11-27 ساعت 12:13)laili نوشته:  
(2009-11-27 ساعت 11:19)اریو نوشته:  سلام
عکس ریه بچه ها هم فراموش نشه
حتما بیارید.

اریو جان مگه از ریه ی بچه ها هم عکس میگیرند؟

چون اشعه ی ایکس برای بچه ها ضرر داره فقط همون TB تست کافیه...
سلام
این قصه سر دراز داره یک بار تعریف کردم ولی نمیدونم کجاست.Sad
اما وقتی تست tb میگیرن عموما بچه های ما چون واکسن سل رو بدو تولد میزنن واکنش به تست نشون میدن و دکتر برای اطمینان میفرسته عکس قفسه سینه بگیرند 75$ .
در هنگام ثبت نام مدرسه اینجا باید دکتر بچه رو تست کنه که اگر عکس نباشه
اینجا باز باید رفت گرفت و دیگه هم برای بچه بد است هم جیب والدینشRolleyes
شماره کیس: 2009AS22800
دریافت اولین نامه: Mar 2008
دریافت نامه دوم: MAR 2009
مصاحبه: JUNE2009
دریافت ویزا: همون روز
تشکر کنندگان: laili
سلام

این هم سفرنامه ما

ما روز 16 نوامبر ساعت 11 صبح پرواز داشتیم از دوبلین به نیویورک و مقصد نهاییمون واشنگتن بود. ساعت 7.40 رسیدیم فرودگاه و رفتیم بارهامون رو تحویل بدیم که گفتن باید وسایلتون ببریم توی یه اتاقک و خوب بگردیم. وقتی هم که کارشون تموم شد گفتند که ما میخواهیم شما رو با پرواز زودترکه 9 صبح هست بفرستیم چون کارهای مهاجرتتون رو میتونید همینجا توی دوبلین انجام بدید که دیگه لازم نیست توی صف طولانی نیویورک وایستید. ما هم قبول کردیم ولی ای کاش نمی کردیم! خلاصه ما رو سریع تر از بقیه از صف رد کردن تا رسیدیم به جایی که دیگه مرز آمریکا حساب میشد و افسر ایرلندی دیگه به چشم نمیومد. همشون آمریکایی بودند. رفتیم سر باجه مهاجرت و 2 تا پاکت های زرد رنگی رو که با ویزاهامون اومده بود دادیم بهش به علاوه فرم I-94. بعدش سوال کرد که کجا میرین و چقدر پول همراهتون دارید. بعد از من که برنده اصلی بودم از 4 انگشت دست چپم انگشت نگاری الکترونیکی (اسکن) کرد و دیگه از انگشت دیگه و دست راست چیزی نخواست!!! ولی از خانمم تمام انگشت ها رو اسکن کردن! بعدش از باجه اش اومد بیرون و ما رو به یه اطاق دیگه راهنمایی کرد تا صدامون کنن. 5 دقیقه بعد ما رو صدا زدند. اینجا از انگشت اشاره جفتمون انگشت نگاری با جوهر کردن. آدرس برای پست کردن گرین کارت ها رو چک کردن و گفتن که وقتی رسیدین آمریکا برین دنبال سوشال هاتون. من گفتم که قبلا توی فرم ها علامت زدم که برام بفرستن.گفتن که نه باید خودتون اقدام کنید!! ازشون پرسیدم که من دانشجو هستم و اگه هر 5 ماه یه بار برم و برگردم مشکلی نیست که گفت یه نامه از دانشگاهت همراهت داشته باش تا مشکلی برات پیش نیاد. خلاصه تموم شد و حتی یه خوش آمدید به آمریکا هم کسی بهمون نگفت!

سوار هواپیما شدیم وسرویس دهیشون عالی بود. ما با کانتیننتال پرواز داشتیم. نیویورک هم که رسیدیم رفتیم مستقیم سوار پرواز دوممون شدیم. بعدش هم که رسیدیم واشنگتن و یه تاکسی گرفتیم که بردمون متل. 40 دلار هزینه تاکسی شد. متل هم 1500 دلار برای 1 ماه ولی ما 26 روز بیشتر نمیخواستیم بمونیم. از این استودیو ها بود که یه آشپزخونه کوچیک با تمام وسایلش داشت.

4 روز بعد ورودمون رفتیم دنبال سوشال که بهمون گفتن که تا 3 هفته از تاریخ ورودتون صبر کنید اگه نیومد دوباره بیایید فرمها رو پر کنید. 3 هفته بعد هم خبری نشد و فرمها رو روز 10 دسامبر دادیم بهشون و گفتن که خیلی عجیبه که تا حالا نیومده ولی تا 2 هفته دیگه سوشالتون میاد.خلاصه برگشتیم متل.

یه وقت هم همون روز برای اداره مهاجرت گرفته بودم که چون خیلی توی سوشال شلوغ بود وقتمون از دست دادیم. از وبسایت خود اداره مهاجرت میتونید وقت بگیرید که لینکش رو پایین میذارم. فقط باید زیپ کدتون رو بدید که بر اساس اون نزدیکترین اداره رو بهتون معرفی میکنه.

https://infopass.uscis.gov/info_en.php


چون وقتمون از دست دادیم زنگ زدم به اداره مهاجرت که به بدبختی جواب دادن و بهشون گفتم که الان 25 روز هست که اومدیم ولی خبری از نامه خوش آمد گویی و گرین کارت نیست. بعد از گرفتن مشخصاتمون و شماره گرین کارت (که همون رجیستریشن نامبر توی ویزا هست فقط باید به اولش یه 0 اضافه کنید) گفت که متاسفانه مدارکتون تازه 2 روز پیش از ایرلند رسیده و تا 1 ماه دیگه گرین کارت ها میاد به آدرستون.

برای امتحان رانندگی هم خودمو آماده کرده بودم ولی چون سوشال و استیتمنت از بانک برای نشان دادن آدرس محل زندگی نداشتم نشد. حتی برای آی دی هم که اصلا سوشال نمیخواد باید استیتمنت از بانک می بردم. آخه بانک هم هفته آخر رفتیم توی بانک Wachovia حساب باز کردیم و گفتن که باید 1 ماه بمونی تا استیتمنتتون بیاد و اگه ما هم یه نامه بدیم که آدرستون اینه اداره رانندگی قبول نمیکنه که راست هم میگفت.

ما هم 2 روزبعدش برگشتیم ایرلند سره درس و مشقمون. خلاصه این همه مدت وقت و پولمون هدر رفت و دست از پا درازتر برگشتیم. حالا باید صبر کنیم که سوشال و گرین کارتها بفرستن برای دوستمون و بعد اونها با پست برامون بفرستن. اگه سوالی بود در خدمتم.

موفق باشید
شماره کیس: 2009AS17XXX
نامه قبولی: 08 6th May
ارسال فرمهای سری اول: 9th Jun 08
کارنت: 9th Feb 09
نامه دوم: 09 20s Mar از طریق ایمیل
معاینه پزشکی: 09 31st Mar
مصاحبه: 09 14th April
کلیرنس و ویزا: 09 31st Aug (پس از 130 روز)
هزینه قبل از ورود به آمریکا:1050€ نفری
ورود به آمریکا: 09 16th Nov
دریافت گرین کارت: 09 22nd Dec
تشکر کنندگان: meweadl ، indmehdi ، merdax ، leili ، WIKIMAN ، hoda ، سارا کوچولو ، feidom30
دوستامون تو آمریکا دیروز بهمون خبر دادن که گرین کارت هامون اومده (پس از 38 روز از ورودمون) Wink ولی هنوز از سوشال خبری نیست. اونم میاد انشااله
شماره کیس: 2009AS17XXX
نامه قبولی: 08 6th May
ارسال فرمهای سری اول: 9th Jun 08
کارنت: 9th Feb 09
نامه دوم: 09 20s Mar از طریق ایمیل
معاینه پزشکی: 09 31st Mar
مصاحبه: 09 14th April
کلیرنس و ویزا: 09 31st Aug (پس از 130 روز)
هزینه قبل از ورود به آمریکا:1050€ نفری
ورود به آمریکا: 09 16th Nov
دریافت گرین کارت: 09 22nd Dec
تشکر کنندگان: meweadl ، merdax ، babakped ، hoda ، roozbeh33
من و همسرم وارد فرودگاه GFK NY شدیم در ابتدا وارد سف مهاجرین شدیم که خیلی خلوت بود جالب اینکه افسر نمی دانست که ما باید در هواپیما چه فرمی را باید پر می کردیم و کلی ما را معطل کرد. توسیه می شود در ابتدا پاکت رزد را نشان بدهید. در گمرک اصلاً کاری نداشتند و حتی فرم گمرک را که پر کرده بودیم را از ما نگرفتند و با بی حوصلگی فقط پرسیدند خوراکی دارید که ما هم گفتیم چه خوراکی و دیگه ادامه ندادند و تقریباً به زور ما را از گمرک بیرون کردند و فرم ها هم در دستمان ماند که بیرون پاره کردیم.

MAN VA HAMSARAM VAERD FOROODGAH GFK NY SHODIM DAR EBTEDA VARED SAFE MOHAJERIN SHODIM KE KHALVAT BOOD JALEB BOOD KE AFSAR NEMIDANEST KE MA BAYAD DAR HVAPYMA CHE FORMI RA BAYAD POR MIKARDIM VA KOLI MARA MOATAL KARD TOSIH MISHAVAD DAR EBTEDA PAKAT ZARD RA NESHAN BEDAHID DAR GOMROK ASLAN KARI NADASHTAN VA HATTA FORM GOMROK RA KE POR KAEDE BOODIM RA AZ MA NAGEREFTAN VA BA BI HOSELEGI FAGHAT PORSIDAN KHORAKI DARID KE MAHAM GOOFTIM CHE KHORAKI VA DIGEH EDAME NADADAN VA TAGHRIBAN BE ZOOR MARA AZ GOMROK BYROON KARDAN VA FORM HA HAM DAR DASTEMAMAN MAND KE BYROON PARE KARDIM

تشکر کنندگان: Monica ، sh-b ، ana ، kash




کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان