کانال تلگرام مهاجرسرا
https://t.me/mohajersara







##### هشدار #####
به تاریخ ارسال مطالب دقت فرمایید.
شرایط و وضعیت پروسه ویزا دائم در حال تغییر است و ممکن است مطالب قدیمی شامل تغییراتی باشد.
راهنمایی جامع مهاجرت به آلمان
دوست عزیز :mani70
بسته به نوع کار حقوق میتونه متفاوت باشه. در وحله اول زبانتان را جدی بگیرید . هدفتان را مشخص کنید : درس یا کار ؟ تا 18 ماه دیگه خیلی مسایل ممکنه اتفاق بیافته و خیلی قوانین ممکنه عوض شه . بجای فکر کردن به این مسائل با انرژی مضاعف ذهنتون رو در وحله اول درگیر زبان آلمانی و اگه بتونید حداقل 8-7 ماه بعد در کنارش یادگیری زبان انگلیسی را شروع بکنید .
پاسخ
تشکر کنندگان: ParsTrader ، aristotel
نژاد پرستی تو المان در چه حده؟
این که میگن بازار کارش از امریکا بهتره درسته؟
پاسخ
تشکر کنندگان:
نژاد پرستي همه جاي دنيا هست .آذري زبانها و كردها و فارسها در كشور خودمون نمونه بارزش. آلملن و آلملنيها هم رو ربان و گويش محليشون متعصبند و كار براي افراديكه آلماني صحبت ميكنن به مراتب بيشتره تا مثلا به زبان انگليسي. براي كسي كه تخصص داره همه جا كار هست . براي كسي هم كه استيناشو بالا بزنه باز هم همينطور. بستگي به سطح توقعاتمون داره .
پاسخ
تشکر کنندگان: ParsTrader ، Vulturee ، only_flight ، gbtm ، aristotel
با سلام,
بنده فوق لیسانس مهندسی مواد, 41 ساله, متاهل و یک دختر 13 ساله دارم. حدود 11 سال قبل یک دوره پراکتیکوم 18 ماهه در آلمان سپری کرده و تا حدودی به زبانهای آلمانی و انگلیسی مسلط هستم. سابقه کاری نسبتا خوبی در زمینه مدیریت بازرگانی و مدیریت دارم. قصد مهاجرت فوری به آلمان را دارم و در این زمینه آماده پذیرش هرگونه پیشنهاد همکاری هستم.
از لطفی که در پاسخ دادن به من می کنید سپاسگزارم.
پاسخ
تشکر کنندگان:
(2013-07-28 ساعت 12:50)sartipi نوشته:  با سلام,
بنده فوق لیسانس مهندسی مواد, 41 ساله, متاهل و یک دختر 13 ساله دارم. حدود 11 سال قبل یک دوره پراکتیکوم 18 ماهه در آلمان سپری کرده و تا حدودی به زبانهای آلمانی و انگلیسی مسلط هستم. سابقه کاری نسبتا خوبی در زمینه مدیریت بازرگانی و مدیریت دارم. قصد مهاجرت فوری به آلمان را دارم و در این زمینه آماده پذیرش هرگونه پیشنهاد همکاری هستم.
از لطفی که در پاسخ دادن به من می کنید سپاسگزارم.
سلام دوست عزیز
ما هم تقریبا شرایط شما رو داریم.از طریق بلو کارت داریم اقدام میکنیم.
لینکهای زیر رو نگاه کنید یکم شفاف تر قضیه رو توضیح دادند
http://www.underskyofsweden.blogsky.com/category/cat-35

http://khashayar.me/67/اقامت-کاری-در-آلمان
پاسخ
تشکر کنندگان: gbtm ، barvos ، aristotel
با سلام
من (خانم) از یک دانشگاه برای دکتری با فاند پذیرش گرفتم. همسرم هیات علمی دانشگاه هستش.
من شنیدم که المان به همراه به سختی ویزا میده، درسته؟
ایا هر دو می تونیم همزمان برای ویزا اقدام کنیم؟ یا اینکه من باید برم و از آلمان برای همسرم تقاضا بدم؟
می خوام بدونم اگه ایشون به عنوان همراه به آلمان بیاد، می تونه اونجا کار پیدا کنه و بعد برای بلو کارت و اقامت اقدام کنیم؟
ممنون می شم اگه راهنماییم کنید
پاسخ
تشکر کنندگان:
بله . میتونید برای ویزای همسرتون هم اقدام کنید. اگه موفق به پیدا کردن کار بشن و بتونن به مدت لازم کار کنن اقامت هم شدنیه.
پاسخ
تشکر کنندگان: ParsTrader ، nasim_kh ، 327 ، aristotel
سلام ! من این سوال رو هم تو بخش استرالیا پرسیدم که دوست عزیزمون ParsTrader بهم پاسخ دادن و از ایشون خیلی متشکرم و خیلی بهم کمک کردن . الان میخوام شرایط آلمان رو هم بدونم با این شرایط ..

به همراه دوستم قصد مهاجرت به آلمان رو داریم !
آیا میشه سند مثلا یه خونه به ارزش 300 یا 400 میلیونی رو بزاریم که ثابت کنیم میخوایم برگردیم ! و بعدش بتونم برای مثال ادامه ی تحصیل بدیم ! یا کار کنیم یا به هر طریقی شرایطی درست کنیم که امتیاز لازم جهت اقامت و دریافت کنیم ؟
آیا همچین ویزایی هست که اجازه بده حالا محدود تر که بشه استفاده کرد ؟
شهر مورد نظر فرانکفورت هستش چون اونجا خونه داریم و قطعا هزینه ها خیلی کمتر میشه .
هدفم از پرسیدن این سوال تو تایپیک های مختلف رسیدن به بهترین نتیجه با توجه به وضع پولی و آینده هستش !
ممنون میشم اگه به سوالاتم جواب بدید . مرسی
پاسخ
تشکر کنندگان: ParsTrader ، storagemeter
سلام. من برای یک برنامه دکتری با اسکالرشیپ کامل جهت زندگی و تحصیل در آلمان اپلای کردم. می خوام بدونم اگه خدا خواست و قبول شدم، چقدر پول احتیاج دارم تا بتونم برم. از بیمه و ویزا گرفته تا بلیط هواپیما. ممنون میشم یه تخمین بهم بدین که برنامه ریزی کنم. ممنون.
پاسخ
تشکر کنندگان:
(2013-12-28 ساعت 22:54)الهام کندری نوشته:  سلام. من برای یک برنامه دکتری با اسکالرشیپ کامل جهت زندگی و تحصیل در آلمان اپلای کردم. می خوام بدونم اگه خدا خواست و قبول شدم، چقدر پول احتیاج دارم تا بتونم برم. از بیمه و ویزا گرفته تا بلیط هواپیما. ممنون میشم یه تخمین بهم بدین که برنامه ریزی کنم. ممنون.



دوست عزیز هر ایرلاینی قیمت خودش رو داره و بسته به زمان هم متغیره !!! پرواز مستقیم و با پرواز با توقف در مسیر باز قیمتهاش متفاوته . با یک تماس تلفنی کوچولو با یکی از آژانسهای هواپیمایی سریعتر و راحتتر میتونید به جواب سوالتون برسید . در ثانی بهتره حداقل هزینه 6 ماه زندگی در آلمان رو نیز شخصا به همراه داشته باشید به ازای هر ماه 1500 یورو تا 2500 یورو بسته به شیوه زندگیتون!!!
پاسخ
تشکر کنندگان: nora ، Saeedv13 ، aristotel
طبق قوانین مهاجرتی و اقامت بلند مدت کشور آلمان شما میتوانید اقامت کشور آلمان از طریق خود اشتغالی ( پاراگراف 21 اقامت ) برای سهامداران و مدیر عامل شرکت بدست آورید. مدت زمان انجام کار از ابتدا تا دریافت ویزای اقامت 6 تا 8 ماه می باشد. سرمایه مورد نیاز برای راه اندازی شرکت نوع مسئولیت محدود ( GmbH ) و افتتاح حساب بانکی شرکتی 25.000 یورو می باشد و برای راه اندازی شرکت سهامی خاص ( AG ) به سرمایه 50.000 یورویی احتیاج می باشد.

برای ورود به کشور آلمان از طریق خود اشتغالی ( پاراگراف 21 اقامت ) و سرمایه گذاری شما باید یک طرح توجیهی اقتصادی به اداره بازرگانی ارائه دهید که برنامه کار 3 سال آینده شرکت خود را توضیح دهید


شرایط درخواست اقامت : از نظر قانونی چند شرط اساسی زیر برای تقاضای درخواست اقامت کشور آلمان لازم و ضروری می باشد

طرح توجیهی اقتصادی ( Business plan ) قابل قبول که مورد تائید اداره بازرگانی آلمان باشد.
ارائه زندگی نامه (مدرک تحصیلی و مدارک شغلی ) لازم به ذکر است که تنها برای ارائه به سفارت می باشد.
شرایط دریافت اقامت دائم برای متقاضی و خانواده تحت تکفل ایشان میبایست میزان کارکرد حساب بانکی و هزینه های متقاضی در کشور آلمان از تاریخ ورود و آغاز فعالیت تجاری تا انتهای 3 سال آینده، 250.000 € یورو باشد .

ضمناً یادآور میشود کلیه هزینه های شخصی خود و خانواده و همچنین ( تمامی هزینه های پرداختی مانند اجاره مسکن خرید وسایل شرکت حقوق کارمندان ، خوراک ، پوشاک و... ) شامل آن 250.000 € یورو محسوب خواهد شد.

شهروندان غیراروپایی: اقامت بلندمدت
شهروندان غیراروپایی برای اقامت بلندمدت نیاز به مجوز اقامت دارند. یک مأموریت در آلمان، در ابتدا نیاز به ویزا برای ورود دارد. در ابتدا، یک ویزای ملیتی به یک مجوز اقامت تبدیل می شود، توسط دفتر مهاجرتی بومی ذی صلاح، شهروندان غیراروپایی، غیر از کشورهای ذکر شده در اقامت کوتاه مدت، نیاز به یک ویزا برای ورود به آلمان می باشند، تا بتوانند اجازه ی اقامت طولانی مدت را دریافت کنند.
استثناهایی برای اهالی استرالیا، کانادا، اسرائیل، ژاپن، نیوزلند، کره ی جنوبی و آمریکا که ممکن است وارد آلمان شوند و قصد اقامت طولانی مدت در این کشور را دارند، وجود دارد. این افراد، مستقیماً برای دریافت مجوز اسکان یا اقامت به دفاتر مهاجرتی در آلمان مراجعه می کنند.

ثبت شرکت در کشور آلمان به تنهایی باعث دریافت اقامت نمی شود. برای دریافت اقامت باید ابتدا طرح توجیهی اقتصادی خود را آماده سازید و هدف خود را برای ورود به کشور آلمان بیان کنید،در صورت موافقت با طرح توجیهی اقتصادی و اعطای ویزای اقامت شما برای پیاده سازی طرح، شما شرکت خود را ثبت می نمایید.

نکته مهم دیگر در رابطه با ثبت شرکت در آلمان، طبق قوانین جاری کشور آلمان، فردی که مقیم کشور آلمان نباشد از لحاظ قانونی نمی تواند در بانک های معتبر و موجود در آلمان حساب بانکی داشته باشد، درصورتی که شما مایل به ثبت شرکت در کشور آلمان و افتتاح حساب بانکی می باشید و می خواهید خود مدیر عامل شرکت باشید باید برای دریافت اقامت خود اقدام نمایید. در غیر این صورت شما می توانید یک مدیر عامل بومی ( ساکن کشور آلمان ) استخدام نمایید.

ماده 21 خود اشتغالی
(1) امکان اعطای مجوز اقامت به یک خارجی وجود دارد در صورتی که:
1- یک علاقه یا منفعت اقتصادی یا یک نیاز منطقه ای در میان باشد.
2- انتظار می رود که فعالیت شغلی مورد نظر اثرات مثبتی در اقتصاد بگذارد.
3- تامین مالی و فاینانس اجرای کار از محل سرمایه ی شخصی و یا ضمانت دریافت اعتبار بانکی باشد.
ارزیابی پیش شرط ها طبق بند 1 به ویژه بر این اساس است که احتمال موفقیت ایده و هدف تجاری که مبنای کار قرار می گیرد چقدر است، شخص خارجی تا چه میزان در امور تجاری و اداره ی شرکت ها تجربه دارد.، میزان سرمایه ی آورده چقدر است.، تاثیرات کار بر موقعیت تحصیلی آموزشی و و نقش آن در ابداعات و ابتکارات و تحقیقات تا چه حدی است. در این بررسی ها شرکت های تخصصی که در محل مورد نظر فعالیت دارند، مقامات مسئول کاری و تجاری، نمایندگان حقوقی امور عمومی برای مشاغل و مقامات مسئول صدور مجوز شغل شرکت خواهند داشت.
(2) امکان اعطای مجوز اقامت همچنین در این صورت هم وجود دارد که تسهیلات و نکات مثبتی مربوط به حقوق انسانها بر اساس روابط متقابل کشورها در میان باشد.
(2 الف)چنانچه یک شخص خارجی تحصیلاتش را در یک دانشگاه دولتی و یا یک دانشگاه که از سوی مراجع دولتی به رسمیت شناخته شده به پایان برساندو یا به عنوان محقق، پژوهشگر و دانشمند مطابق با ماده ی 18 و یا 20 دارای مجوز اقامت می باشد می توان به وی برای انجام فعالیت خود اشتغالی جدا از مقررات بند 1مجوز اقامت اعطا کرد.فعالیت خود اشتغالی مورد نظر باید با رشته ی تحصیلی و دانش کسب شده بر اساس آن در طول تحصیلات دانشگاهی و یا انجام پژوهش های علمی مرتبط باشد.
(3)به خارجیان بالای 45 سال فقط در صورتی مجوز اقامت داده می شود که از منابع تامین دوران پس از اتمام فعالیت شغلی شان به میزان مناسب برخوردار باشند.
(4) مدت اعتبار مجوز اقامت حداکثر 3 سال می باشد، چنانچه فعالیت شغلی شخص خارجی با موفقیت همراه باشد پس از گذشت 3 سال می توان جدای از ماده ی 9 تبصره ی 3 به وی مجوز اقامت دائم داد، مشروط به آنکه زندگی خود و افرادی که با وی رابطه ی خانوادگی دارند و او سرپرستشان محسوب می شود از نظر اقتصادی مناسب باشد و درآمد کافی و مطمئنی داشته باشد.
(5)جدای از مقررات بند 1 می توان جهت انجام فعالیت های شغلی آزاد به افراد خارجی مجوز اقامت اعطا کرد. فرد باید مجوز مورد نیاز برای انجام شغل آزاد را داشته باشد و یا به وی تضمین داده باشند که این مجوز را دریافت خواهد کرد. بند 1 ردیف 4 در اینجا ملاک خواهد بود، بند 4 در این مورد اجرا نمی شود.
(6)چنانچه یک خارجی به منظور هدف دیگری مجوز اقامت دریافت کرده باشد می تواند با همان مجوز به فعالیت شغلی مستقلانه بپردازد مشروط به آنکه طبق دیگر مقررات مورد نیازمجوز های لازم را دریافت کرده باشد و یا به وی تضمین داده باشند که این مجوزها را دریافت خواهد کرد.
پاسخ
تشکر کنندگان: nora ، barvos ، Saeedv13 ، Mana Moli ، aristotel ، Mahmood.torabi
(2013-12-28 ساعت 22:54)الهام کندری نوشته:  سلام. من برای یک برنامه دکتری با اسکالرشیپ کامل جهت زندگی و تحصیل در آلمان اپلای کردم. می خوام بدونم اگه خدا خواست و قبول شدم، چقدر پول احتیاج دارم تا بتونم برم. از بیمه و ویزا گرفته تا بلیط هواپیما. ...
(2013-12-30 ساعت 11:50)barvos نوشته:  دوست عزیز هر ایرلاینی قیمت خودش رو داره و بسته به زمان هم متغیره !!! پرواز مستقیم و با پرواز با توقف در مسیر باز قیمتهاش متفاوته . با یک تماس تلفنی کوچولو با یکی از آژانسهای هواپیمایی سریعتر و راحتتر میتونید به جواب سوالتون برسید . ...
(2013-12-31 ساعت 00:54)الهام کندری نوشته:  ممنون از پاسختون. ولی بالاخره یک حداقل و حداکثری وجود داره! باشه میپرسم.
در مورد بلیط هواپیما علاوه بر آژانس های هواپیمایی و وبسایت خود ایرلاین ها مثل www.turkishairlines.com و www.qatarairways.com از یک سری سایت های مخصوص این کار هم میشه استفاده کرد. کافیه تاریخ و شهرهای مبداء و مقصد رو بدین تا بلیطها از ایرلاین های مختلف رو بهتون بده. چند تا از این وبسایت ها عبارتند از:
www.onetravel.com
www.smartfares.com
www.faregeek.com
www.vayama.com
www.flighthub.com
www.bookairfare.com
www.webjet.com
www.fly.com
www.faredepot.com
www.exploretrip.com
www.paylessflights.com
یک عده شون هم هستند که به علت ت.ح.ریم ها پروازهای با مبدا و مقصد ایران رو نشون نمی دن و یا از ایران فقط تهران رو می شناسن و شهرهای دیگه مثل مشهد و اصفهان و شیراز جزو رکوردهاشون نیست. مثل:
expedia, travelocity, tripadvisor, airfasttickets,bookingbuddy, hotwire, priceline
دو تا از معروف های این سایت ها که من به شخصه بهشون ارادت دارم:
www.cheapoair.com
www.momondo.com
تفاوت قیمت بلیطهای اولی با بقیه معنی دار هست. دومی هم در حقیقت نتایج رو از بقیه سایت های فروش جمع می کنه و نشون میده.
این سایت ها برای شما که می خوای حداقل و حداکثر دستت بیاد مفید هستند ولی اگر بخوای ازشون بلیط بخری باید کردیت کارت داشته باشی و اگر نداری باید شرکت هایی رو پیدا کنی که خریدهای اینترنتی رو با کردیت کارتهاشون انجام میدن و بعد معادل اون خرید رو به اضافه درصدی کارمزد از شما می گیرند. در مجموع به نظرم اگر شما بلیط و پرواز دلخواهت رو از این سایت ها پیدا کنی و بعد از یک آژانس آشنا بخوای همون بلیط رو برات بخره راه بهتری هست. جواب بقیه سئوالات شما در مورد هزینه بیمه و ویزا و زندگی در آلمان رو نمی دونم. موفق باشید. سعید
پاسخ
تشکر کنندگان: aristotel ، aristotel
با سلام و درود بر تک تک دوستان به وِزه این تیم اجرایی
راستش رو بخوایید از دوستان یا شاید از مدیران عذر خواهی می کنم چرا که این جانب تازه به جمع این دوستان پیوستم در این فروم لذا اشنایی لازم ندارم
بنده 20 ساله هستم و در ایران زندگی می کنم
اقوام بنده در المان هستند که شامل:
خاله بنده اقامت دائم داره + پدر بزرگ مادری بنده اقامت دائم دارند و در کشور دانمارک دایی بنده اقامت دائم دارند
ایا راهی هستش بنده که به عنوان خواهر زاده محسوب میشوم بتونم به این صورت از طریق اقوام نزدیک مهاجرت کنم و اقامت بگیرم

ممنونم ببخشید که تاپیک جداگانه باز نکردم چون این تاپیک جامع بود و اقدام کردم
پاسخ
تشکر کنندگان:
(2014-01-04 ساعت 17:38)palazgolakh نوشته:  با سلام و درود بر تک تک دوستان به وِزه این تیم اجرایی
راستش رو بخوایید از دوستان یا شاید از مدیران عذر خواهی می کنم چرا که این جانب تازه به جمع این دوستان پیوستم در این فروم لذا اشنایی لازم ندارم
بنده 20 ساله هستم و در ایران زندگی می کنم
اقوام بنده در المان هستند که شامل:
خاله بنده اقامت دائم داره + پدر بزرگ مادری بنده اقامت دائم دارند و در کشور دانمارک دایی بنده اقامت دائم دارند
ایا راهی هستش بنده که به عنوان خواهر زاده محسوب میشوم بتونم به این صورت از طریق اقوام نزدیک مهاجرت کنم و اقامت بگیرم

ممنونم ببخشید که تاپیک جداگانه باز نکردم چون این تاپیک جامع بود و اقدام کردم


خیر . شما فامیل درجه یک حساب نمیشین . مگر اینکه مادرتون از طریق پدر و خواهرشون اقدام کنن و در صورت موافقت با اقامت ایشون شما هم میتونید از این مزایا بهره مند بشید. اما میتونن اگه بخوان براتون کار پیدا کنن یا از طریق ازدواج با دختر یکی از اقوامتون البته اگه دحتری به سن و سال شما داشته باشن براتون اقدام کنن . به نظر من کم سواد ، راه سوم و بعد راه دوم راحتترین راه برای مهاجرت شماست . البته توجه داشته باشید که نباید از اقوام انتظار زیادی در رابطه با مهاجرتتون داشته باشید .
پاسخ
تشکر کنندگان: Saeedv13 ، ParsTrader ، gbtm ، Karren ، aristotel
ممنون بابت پاسخگویی شما
بنده فعلا دارم درس می خونم تو رشته عمران یعنی هیچ راهی نمی مونه جزء این راه بشه توسط اقوام از کشور برای دریافت اقامت اقدام کرد؟
پاسخ
تشکر کنندگان:




کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان