کانال تلگرام مهاجرسرا
https://t.me/mohajersara





نظرسنجی: بنظر شما بهترين شغل براي مهاجرت كدام است؟
پزشكي و دندانپزشكي
10.05%
22 10.05%
مهندسي كامپيوتر و فناوري اطلاعات (نرم افزار ، سخت افزار ، IT، مخابرات و...)
28.31%
62 28.31%
ساير مهندسي ها (برق ، مكانيك ، عمران ، معماري و...)
15.07%
33 15.07%
زير مجموعه هاي پزشكي (هوشبري ، داروسازي ، پرستاري ، اتاق عمل و...)
5.02%
11 5.02%
حقوق ، علوم سياسي و قضايي ، وكالت
1.83%
4 1.83%
هنر (تئاتر ، نقاشي ، طراحي و...)
8.22%
18 8.22%
زبان (مترجمي ، زبان و ادبيات انگليسي و فارسي و...)
4.57%
10 4.57%
رشته هاي فني متفرقه (لوله كشي ، سيم كشي ، نصاب و...)
20.09%
44 20.09%
رشته هاي ديگر و ساير مشاغل (لطفا در تاپيك توضيح دهيد)
6.85%
15 6.85%
مجموع 219 رای 100%
* چنانچه به گزینه‌ای رای داده اید، با علامت ستاره مشخص گردیده است. [نمایش نتایج]



##### هشدار #####
به تاریخ ارسال مطالب دقت فرمایید.
شرایط و وضعیت پروسه ویزا دائم در حال تغییر است و ممکن است مطالب قدیمی شامل تغییراتی باشد.
بهترين مشاغل براي مهاجرت
(2012-10-27 ساعت 07:40)saman_aryan2012 نوشته:  سلام خدمت دوستان عزیز و مهندسین برق

دوستان عزیز جریان این مهندس حرفه ای دیگه چی هست؟؟ یعنی آمریکا قبول نداره که ما مهندس هستیم؟؟؟!!! ....................................
دوست خوبم ،
در کشور آمریکا کسی از شما سوال نمیکنه که مدرک تحصیلی شما چیه ؟!! و یا نیازی به اثبات میزان تسلط شما به رشته تحصیلی تون نیست !!! . چیزی که مهمه ادعای شما در این قضیه ست . یعنی اگه ادعا کردین که یه مهندس تاپ هستید ، در عمل باید ثابت کنید که هستید . در غیر اینصورت بسرعت اخراج خواهید شد . اخراج شدن هم به این معنیه که کار بعدی رو سخت تر میتونید بدست بیارید . چرا ؟ چون شما سوشال سکیوریتی دارید و اونا از اون طریق میفهمن که شما کجا کار کردین و با تماس تلفنی علت خروج شما رو از اونجا جویا میشن . من خودم باور نمی کردم تا در مورد یکی از دوستان اتفاق افتاد . البته ایشون اخراج نشد ، موقعیت بهتری پیدا کرد . به هر صورت به محض اینکه شما از محل کاری خارج بشید ، در مورد شما از طرف محل کار جدیدتون سوال میشه و اونا هم ملزم به پاسخگویی هستن .
در مورد اینکه شما از اینجا تشریف ببرید و مستقیم برید سرکار ساعتی 45 دلار !!!! باید بگم که شما باید ابتدا گواهینامه های اینجا رو در این زمینه اخذ کنید !! یعنی Certified بشید . وگرنه باید با حقوقی کمتر و جایگاهی پائین تر کار کنید . دوست خوبم ، در کشور آمریکا ، مدرک ملاک نیست !! مثل ایران نیست که تا طرف میره ترم اول پزشکی بهش میگن دکتر !!!!!! تا دلت بخواد اینجا مهندس و دکتر ، اونم در سطح بالا وجود داره !!! ملاک ارزش آدما هم در اینجا مدرک نیست . یه کارگر ساختمانی ، به اندازه یه مهندس تاپ اینجا ارزشمنده . فقط جایگاهشون از نظر شغلی فرق میکنه و سر و لباسشون . اینجا انسان محور نیست !!! اینجا سیستم محوره !! با آقایی آشنا شدم که بالاترین درجه تحصیلی رو داشت و در بهترین دانشگاه آمریکا تدریس میکرد !! در ضمن مدیر گروه علمی ، آموزشی هم بود که خیلی خیلی خیلی راحت از دانشگاه اخراج شده !!! علتش رو هم لازم ندیدم که بگم . ولی بدونید که اینجا مهندس و کارگر بیسواد ، در یه سطح هستن . اعتقاد دارن که همه انسانن و فقط جایگاهشون متفاوته . البته تحصیلات مهمه و ارزشمند . اما اینطور نیست که باعث تبعیض انسانی بشه.
در مورد سطح درآمد هم بگم که بله ممکنه بیشتر از اینها هم در ساعت کاری باشه . یه دوست آمریکایی دارم که ایشون فوق لیسانس برق کنترل هستش . ایشون هفته ای 2000 دلار درآمد داره و البته تقریباً نصفش میره واسه مالیات و بیمه و اینجور حرفا . ولی خب یه مهندس تاپ هستش . موفق باشید .
پاسخ
درود بر دوستان گرامي
من برنده 2014 هستم. دارم روي شهري ك برام بهتره تحقيق ميكنم , شهر هيوستون. بخاطر صنايع نفتيش. مدركم ليسانس مترجميه. شيش ساله تو كار كنترل پروژه و برنامه ريزي پروژه هاي نفت و گاز كارميكنم و اين كارو تجربي ياد گرفتم و مدركشو ندارم. الانم عسلويه كار مكنم. خواستم بدونم اونجاهم مثل عسلويه پرو ژه زياده ? و واسه من ك مدرك كارم رو ندارم ولي هم تجربشو دارم و هم كارم خوبه , اميدي واسه پيدا كردن كار هست??? خانومم خيلي واسه كار نگرانه.
اگه يه سري كلاساي بين المللي مرتبط با كارم رو بگذرونم, لايسنسش رو اونجا قبول دارن?
توي دالاس هم پروژه نفتي هست??
case #:3Xxx. Yrv. Mar. => AP. Recent Updates on 8,12,15Aug
پروفایل دونفره Rolleyes Rolleyes
موطن آدمي را بر هيچ نقشه ای نشاني نيست. . . موطن آدمي تنها در قلب كسانيست كه دوستش مي دارند. .
پاسخ
تشکر کنندگان: msar ، nima24
سلام دوستان عزیز
یه سوال داشتم اگه کمک کنین ممنون میشم
من مهندسی معماری دارم از دانشگاه آزاد
و 4سال هست تو طمینه دکوراسیون داخلی فعالیت دارم هم طراحی (با اتوکد3d max و اسکچ آپ) و و هم اجرا (کناف ،پارکت ،قرنیز ،سنگ آنتیک ، pvc ، تایل60*60 و... ( کارهای برق کشی و...هم زیاد انجام دادم) )
البته دوستم در سن هوزه هست و کارای اسکان و ... میتونه برام انجام بده
میخواستم ببینم راهی هست که از طریق شغلم مهاجرت کنم یا کلا از طریق ویزای کار اقدام کنم
ممنون میشم اگه دوستان پاسخ بدن . مرسی
پاسخ
تشکر کنندگان: msar
سلام دوستان یه سوال داشتم که میدونم جاش اینجا نیس ولی ممنون میشم اگه میتونید جواب بدین تو تاپیک پزشکان هم مطرح کردم ولی کلا اونجاتعطیله
سوال:اگه فردی دندان پزشکی عمومی رو تو ایران بگیره برای مهاجرت باید از مونی بده؟دوباره باید مدتی اموزش ببینه؟
خواهش میکنم کمکم کنین
پاسخ
تشکر کنندگان:
سلام
میخواستم بدونم در رابطه با شغل پرستاری آیا در صورت گرفتن CERTIFICATE مناسب از لحاظ کاری و حقوق به چه شکل میباشد؟
پاسخ
تشکر کنندگان:
سلام
میخواستم بدونم در رابطه با شغل پرستاری آیا در صورت گرفتن CERTIFICATE مناسب از لحاظ کاری و حقوق به چه شکل میباشد؟
در ضمن برای ایالت تگزاس کسی تجربه گرفتن CERTIFICATE یا گذراندن دوره های پرستاری و پزشکی را دارد و آیا مدرک مهندسی فوق لیسانس از ایران را میتوان کاری کرد که در این دوره ها تاثیر مثبتی داشته باشد و هزینه این دوره ها چقدر میباشد؟ ایا میتوان برای این دوره ها کمک هزینه GRANTS گرفت؟
پاسخ
تشکر کنندگان:
سلام خدمت دوستان گرامی
بین رشته روانشناسی عمومی و داروسازی کدام رشته برای مهاجرت شانس بیشتری دارد؟
با تشکر
پاسخ
تشکر کنندگان:
تا جایی که من میدونم پرستاری خیلی رو بورسه .
پاسخ
تشکر کنندگان:
(2015-05-31 ساعت 23:33)biparva نوشته:  سلام دوستان یه سوال داشتم که میدونم جاش اینجا نیس ولی ممنون میشم اگه میتونید جواب بدین تو تاپیک پزشکان هم مطرح کردم ولی کلا اونجاتعطیله
سوال:اگه فردی دندان پزشکی عمومی رو تو ایران بگیره برای مهاجرت باید از مونی بده؟دوباره باید مدتی اموزش ببینه؟
خواهش میکنم کمکم کنین
سایت dandooner رو جستجو کنید
پاسخ
تشکر کنندگان:
رشته هاي مربوط به نفت در تگزاس خيلي ميتونن موقعيت خوبي داشته باشن.البته الان وضعيت نفت بي ثبات شده يه خرده!
پاسخ
تشکر کنندگان:
(2015-06-24 ساعت 21:23)mamm نوشته:  
(2015-05-31 ساعت 23:33)biparva نوشته:  سلام دوستان یه سوال داشتم که میدونم جاش اینجا نیس ولی ممنون میشم اگه میتونید جواب بدین تو تاپیک پزشکان هم مطرح کردم ولی کلا اونجاتعطیله
سوال:اگه فردی دندان پزشکی عمومی رو تو ایران بگیره برای مهاجرت باید از مونی بده؟دوباره باید مدتی اموزش ببینه؟
خواهش میکنم کمکم کنین
سایت dandooner رو جستجو کنید

خیلی ممنون دوست عزیز من این سایت رو دو سه باری خوندم.ولی جواب این سوالم رو نگرفتم ممنون میشم اگه شما اطلاتی دارید دراختیارم بزارین.
اگه فردی به عنوان دندان پزشک عمومی ازمون nbde رو پاس کنه دوره تکمیلی هم باید بگذرونه یا فقط همون ازمونه؟
سپاسگذارم

 
به قول جناب چاپلین: شاید این زندگی اون مهمونی نیست که می خواستی به آن دعوت بشی،ولی حالا که دیگه دعوت شدی تا میتونی زیبا برقص
پاسخ
تشکر کنندگان:
سلام به همه دوستان .یه سایت خوب برای پیدا کردن کار تو آمریکا.مثل روزنامه همشهری خودمون هستش.واسه تمام ایالتهای آمریکا هستش.من خودم کارم رو از طریق این سایت تو شیکاگو پیدا کردم https://www.craigslist.org
ویزای یه ضرب ایروان april

پاسخ
تشکر کنندگان: حاجی واشنگتن ، eybaba ، Ebi354
سلام.دوستان لطفا کمک کنید.کار برای رشته پرستاری در امریکا چطوره و در کدوم ایالت ها احتمال پیدا کردن کار با توجه به داشتن مدرک زبان و RN بیشتره؟؟؟
ممنون
پاسخ
تشکر کنندگان:
(2009-10-29 ساعت 18:44)usa.lover نوشته:  یه عالمه نوشتم، ولی دو دکمه زدم همش رفت(ctr+w)! ااااااااااااااااااااااه
اصولا انتخاب شغل برای مهاجرین و تازه وارد ها اختیاری نیست و هر کاری گیر میاد باید با کله پذیرفت!
من خودم اول که گیج و منگ هستم، میرم شروع میکنم به دیش واشری، البته با ممکن هست برای شما عجیب باشه ولی من عاشق این شغل هستم و همیشه آرزوی دیش واشری در آمریکا رو دارم،و دوست دارم این کار رو هم تجربه کنم، البته فقط برای یه مدت کوتاهی! چون اعتقاد دارم برای شروع زندگی در آمریکا مخصوصا چند هفته اول باید در جامعه باشید ولی در یک جامعه به نسبت کوچکتر و از اونها بخواهید که یک سری فرهنگها رو به شما یاد بدهند تا خدایی نکرده از اطلاع نداشتن درباره فرهنگها، دچار خلافی نشویم.
من همونطور که بعضی دوستان اطلاع دارن، دوست دارم مدیر (ترجیحا بازاریابی) و مخصوصا در صنعت توریسم مشغول باشم.کلا عاشق کارهای سازمانی هستم. تریپ سازمانی شخصیتی هست و من دوستش دارم.
از کارهای فنی و مهندسی متنفرم(البته فقط برای گذراندن امورات خودم بلدم و دوست دارم).
من همیشه از کارهای پر مشغله لذت میبرم، درسته که خسته کننده هستند ولی دوستشون دارم.
فکر میکنم یه کار خوبی که انجام دادم، این بود که یه دوربین عکاسی حرفه ای گرفتم و دارم تو این صنعت و هنر کم کم نخبه میشم، و هر وقت رفتم آمریکا بعد از دیش واشری(که حتما باید انجامش بدم Big Grin) احتمالا برای یه مدت به عکاسی مشغول میشم تا شغل اصلیم یا شغل بهتری گیرم بیاد.
البته به هیچ وجه نمیشه عکاسی رو با شغلهایی مثل دیش واشری مقایسه کرد، چون یه شغل بسیار خوب هست. البته بستگی داره به نوع کارش. مثلا من عکاسی خبری رو اصلا دوست ندارم.
یه شغل دیگه ای که در آمریکا هست و معمولا هم از مهاجرین کمک میگیرند، باز کردن چاههای توالت و دیگر چاههاست که با دستگاه باز نمیشوند.خوشبختانه یا بدبختانه من قد نسبتا کوتاهی دارم و همچنین دستهای کوتاه و نمی تونم خوب از پس این کار بر بیام.
من چون نوازنده درامز(جاز) هستم ،شاید بتونم در رستورانها یا کلابها و ... ساز بزنم که هم حال میکنم هم پول میگیرم!چون شنیدم اونجا بیشتر رستورانها موسیقی زنده دارن. نایت کلابها و ... هم که الا ماشاالله!!!

در کل من سعی میکنم با تحصیلات و دست پرتری برم آمریکا که مجبور به کارهای مزخرف نشم. البته دیش واشری از این قاعده مستثنی هست. Big Grin

به نظر من هیچ کاری عیب نیست و اگر مجبور بشم به شغل شرافتمندانه قتل هم مشغول میشم. :d شوخی میکنم، دیگه اینقدرها هم بی ارضه نیستم!!!
معمولا کارهای خوب گیر مهاجرانی میاد که اول از همه زبانشون خوب باشه و دوم تحصیلات و سابقه کار خوبی داشته باشند. و یکی از بهترین کارهایی که میشه انجام داد، این هست که چند هفته ای قبل از رفتن به آمریکا در سایتهای کاریابی زور خودتون رو بزنید و مدارکتون رو بفرستید و وقت مصاحبه بگیرید که زمانی که به اونجا رسیدید، بعد از کارهای اداری مهاجرتتون مستقیم برید سر کار!
راستی سعی کنید در مصاحبه راستگو و زیرک باشید و همچنین خوش زبان و سعی کنید خودتان رو زرنگ تر آنچه هستید نشان دهید، البته یه شرطی که بتونید اون زرنگی که بروز دادید رو در زمان کارتون هم نشان بدید و حتما قبل از مصاحبه کتابهای آمادگی برای مصاحبه شغلی را مطالعه کنید.
نکته مهمی که در بحث رفتار سازمانی هست "پیشرفت کاری" هست و تلاش کنید که هر روز به توانایی های خودتان بیافزایید و آنها رو بروز دهید. نمونه بارزش آرش خان هست که خانم مدیر بهشون گفتن که من از شما راضی هستم، حتما پیشرفت کاری داشته اند، وگر نه اگر در کارتان پیشرفت نکنید و به روز نشوید، مطمئن باشید که یه نفر دیگه پیدا میشه که کارش از شما بهتره و میاد جای شما رو میگیره!چون در کشورهایی که سازمان به معنای واقعیش هست(مخصوصا آمریکا) معمولا مدیرها به دنبال کارمندهای بهتری هستند، ولی خوشبختانه یه عاملی که اونها رو از این کار باز میداره، این هست که عوض کردن یا اخراج کردن کارمندان برایشان به صرفه نیست،چون هزینه زیادی داره تا بخواهند کارمندهای جدید رو آموزش بدهند.چه هزینه مالی و چه هزینه زمانی و چه اعتباری.
ما یه کتابی ترم قبلی داشتیم به نام: مدیریت رفتار سازمانی، که این کتاب خوب بود ولی وقتی مقدمه اش رو خوندم یکم ازش زده شدم و اعتمادم به کتاب کمتر شد. در مقدمه اش این جمله رو نوشته:
با پیشرفت روز افزون علم و دانش هر چه به سال 2000 نزدیک میشویم، در میابیم که مشکلات روبروی سازمانها بیشتر ماهیت انسان محوری دارند... و وقتی کمی درباره این کتاب تحقیق کردم فهمیدم که این کتاب مال 14 سال پیش هست. در این صورت اگر شما برید در یک سازمان آمریکایی و از این روش کتاب استفاده کنید،اونها فکر میکنند شما با ماشین زمان اومدید و عواقب خطرناکی برایتان خواهد داشت. پس من پیشنهاد میکنم در ایران سواد خودتون رو بالا نبرید، چون کتابهای تو ایران مال زمان تیرکمونه!!! و سواد اساتید هم که ماشاالله یه 30 سالی عقب تر از اون! به نظر من ۱ ساعت تحقیق و گشت و گذار در وب از ۱ سال تحصیل در ایران هم بسیار مفیدتر هست، مخصوص اگر انگلیسی باشه.
و در آخر این رو بگم که وقتی به آمریکا رفتید یا اگر هستید، یک لحضه هم بیکار نشینید و برای یافتن کاری بهتر تلاش شبانه روزی کنید.یه فیلمی من دیدم که اگر بهتون پیشنهاد میکنم حتما حتما نگاه کنید تا یکم با کار در سازمانهای آمریکا و همچنین وضعیت پناهندگان آشنا شوید.اسم فیلم هست: در جستجوی خوشبختی!!! این فیلم رو نگاه کنید تا کمی انرژی مثبت گیرید...من عاشق این فیلم هستم و امیدوارم شما هم از دیدنش لذت ببرید.
نظرات خودتون رو بنویسید تا فیض ببریم.
موفق و موید باشید

خواستم فقط بگم افکار جالبی داری امیدوارم به هدفت برسی
پاسخ
تشکر کنندگان:
دوستان اگه کسی اینجا مهندسی الکترونیک یا کامپیوتر باشه راحتر می تونه کار پیدا بکنه

البته بشرطی که کار بلد و متخصص باشه
پاسخ
تشکر کنندگان: eybaba




کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان