کانال تلگرام مهاجرسرا
https://t.me/mohajersara







##### هشدار #####
به تاریخ ارسال مطالب دقت فرمایید.
شرایط و وضعیت پروسه ویزا دائم در حال تغییر است و ممکن است مطالب قدیمی شامل تغییراتی باشد.
برای زندگی در آمریکا از کدام شهر شروع کنیم؟
(2013-07-14 ساعت 11:03)soheilbadami نوشته:  
(2013-07-13 ساعت 22:32)fariba_a نوشته:  سهیل عزیز
سلام
با تشکر فراوان از پاسختون
اصلا فکر نمیکردم تگزاس ...

لاتاری هم احتمالا منتفی است

سلام
امکان داره در این مورد کمی توضیح بدید..... واقعا ناراحت شدم... تازه شرایط شرکت در لاتاری برام فراهم شده اگه لاتاری برداشته بشه.............


موفق باشید
stock-FEx-bond
Market

و دیگر هیچCool
پاسخ
تشکر کنندگان: fariba_a ، soheilbadami ، romance33 ، alitab ، qeshmi ، r.bazargan
من فکر نمیکنم قرار باشه لاتاری رو بردارن چون لاتاری یک برنامه دراز مدت که هدفش ساختن نژاد برتره.درسته که صفات بد هم منتقل میشه ولی میشه با علم و تکنولوژی فقط صفات خوب رو منتقل کرد. پیشنهاد میکنم به سایت اداره مهاجرت برین و فلسفه وجودی لاتاری رو بخونید.واقعا کار خلاقانه و جالبی هست که من در سیستم مهاجرتی هیچ کشوری تا حالا ندیدم
جناب soheilbadami . شما که دارین از دموکرات ها جانبداری میکنید به این موضوع هم توجه کنید که ایالت هایی که در دست جمهوری خواه ها هستن به نسبت ایالت های آبی اقتصاد مقاوم تری دارن.برعکس ، آبی ها اقتصاد شکننده ای دارن . البته نمیشه منکر درستآورد های دولت باراک شد. الان امریکا دوباره به صحنه رقابت با بهترین کشور های دنیا مثل سوئد برگشته.از نظر نرخ بیکاری کاهش بسیار زیاد بوده که برای یک کشور توسعه یافته این کاهش واقعا جالبه.
در مورد این هم که میگین فرماندار تگزاس آدم بیسوادی حق باشماست.نمونش تو اروپا خیلی زیاد تره.(منظور اینه زیاد نگران نباشید همه جا همین طوره! درامریکا بنظرم من نسبت به بقیه کشور های توسعه یافته خیلی کمتره)
پاسخ
تشکر کنندگان: el333 ، fariba_a ، Danoosh ، tabim4 ، KIMIA2005 ، soheilbadami ، behzadb57 ، eybaba ، romance33 ، Lemony ، mahbube ، alitab ، qeshmi ، maria2000 ، smhh7441 ، r.bazargan ، آنارچ
آقا مسیح
سلام
شما خودتون در ایالت آبی زندگی میکنید یا قرمز؟ البته فکر میکنم قرمز چون با تگزاس خیلی آشنا هستید.
case number: 2013AS00005200 ایروان W1A
آموزش زبان انگلیسی: www.eslpod.com
پاسخ
تشکر کنندگان: masih sh ، romance33 ، alitab
(2013-07-14 ساعت 14:58)Danoosh نوشته:  
(2013-07-14 ساعت 11:03)soheilbadami نوشته:  
(2013-07-13 ساعت 22:32)fariba_a نوشته:  سهیل عزیز
سلام
با تشکر فراوان از پاسختون
اصلا فکر نمیکردم تگزاس ...
لاتاری هم احتمالا منتفی است
سلام
امکان داره در این مورد کمی توضیح بدید..... واقعا ناراحت شدم... تازه شرایط شرکت در لاتاری برام فراهم شده اگه لاتاری برداشته بشه.............
چیزی بود که در رادیو شنیدم و کارشناسی که با لایحه مهاجرت اشنا بود توضیح میداد و منطقا درست هست چون اگر بنا به سیستم سلکتیو باشد یعنی مثلا مثل کانادا مهاجر بصورت هوشمند جذب شود دیگر انتخاب رندوم بی معنا میشود و این سیستم در هیچ کشور دیگری هم نیست البته تا لوایح تصویب نشوند هیچ جزئیاتی معلوم نیست و این که چه تصمیمی برای اینده مهاجرتی گرفته میشود تا بحال سیستم بر اساس تکمیل گوناگونی بوده و چنانچه قانونگذاران مجاب بشن که این کار تا حد نیاز انجام شده و تنوع جمعیتی طبق انتظار هست ممکن است در قانون تجدید نظر شود اما فعلا چیزی قطعی نیست و دعوا بر سر سایر جزئیات مهمتر این لایحه هست که چطور تصویب شود. اتفاقا برای این منظور صفحه مفصلی در فیس بوک هست که میشه نحوه کار رو در صورت علاقه قدم بقدم دنبال کنین.
آنکس که نداند و بداند که نداند
لنگان خرک خویش به مقصد برساند
پاسخ
تشکر کنندگان: KIMIA2005 ، fariba_a ، Danoosh ، el333 ، Lemony ، romance33 ، alitab ، آنارچ
(2013-07-14 ساعت 19:00)masih sh نوشته:  جناب soheilbadami . شما که دارین از دموکرات ها جانبداری میکنید ب

من از هیچ کسی جانبداری نمیکنم چون افراد 30 30 اینجا هم مثل بقیه جاها سنگ خود و حزب خودشون رو به سینه میزنن و اصلا اهمیتی ندارن من تنها ارزیابیها و دیده و شنیده خودم رو اشتراک میکنم اونم از منظر موارد فرهنگی و اجتماعی و چیزی که با عموم مردم در ارتباط هست.
در ضمن مخالفم . مطمئنم ادم گیج در امریکا به نسبت بیشتر هست Big Grin
آنکس که نداند و بداند که نداند
لنگان خرک خویش به مقصد برساند
پاسخ
تشکر کنندگان: KIMIA2005 ، Hedieh20 ، masih sh ، fariba_a ، behzadb57 ، roeentan ، kasrafo ، nasim ، el333 ، romance33 ، alitab
(2013-07-15 ساعت 10:12)soheilbadami نوشته:  
(2013-07-14 ساعت 19:00)masih sh نوشته:  جناب soheilbadami . شما که دارین از دموکرات ها جانبداری میکنید ب

من از هیچ کسی جانبداری نمیکنم چون افراد 30 30 اینجا هم مثل بقیه جاها سنگ خود و حزب خودشون رو به سینه میزنن و اصلا اهمیتی ندارن من تنها ارزیابیها و دیده و شنیده خودم رو اشتراک میکنم اونم از منظر موارد فرهنگی و اجتماعی و چیزی که با عموم مردم در ارتباط هست.
در ضمن مخالفم . مطمئنم ادم گیج در آمریکا به نسبت بیشتر هست Big Grin

بحث من آدم های گیج نیست.بلکه آدم ها و سیاستمدار هایی هستن که خودشونو به گیجی میزنن. نمونش همین چند ماه پیش در ایتالیا یه وزیر غیر سفید پوست که انتخاب میشه با مخالفت شدید مجلس و احزاب مواجه میشه. جالبه که خیلی راحت احزاب تندرو میگفتن چون ایشون سفید پوست نیست حقی در سیاست نداره. و در مقابل هم اتحادیه اروپا و این همه سازمان دفاع از حقوق مهاجر و فلانِ اروپایی دهنشونو بستن .در صورتی که در این وسعت نمونه در امریکا نیست. زیاد هم نباید به سواد آدم ها نگاه کرد. ....
محسن جان من جوابت رو در عمومی میدم تا بقیه هم استفاده کنن .به نظر من امریکایی ها باید خوشحال باشن که دارن تو این کشور زندگی میکنند. امریکا و اروپا هر دو در سال 2007 وارد بحران اقتصادی شدن.امریکا تا اوایل 2008 هسته ی بحران رو گذروند و و از 2008 تا 2013 دائما نرخ بیکاری کم شده و بر رشد اقتصادی افزوده شده و طیق گزارش بانک جهانی قدرت خرید مردم امریکا هر سال تقریبا یک دهم درصد زیاد تر شده. در صورتی که اروپایی تازه بعد از 6 سال دارن هسته بحران رو میگذرونن.نرخ بیکاری دائما در اروپا طی این 6 سال افزایش یافته. رشد اقتصادی خیلی از کشور ها "منفیه". 20 درصد جووناشون هم بیکاری هستن که این نرخ در امریکا 11 درصده.(نرخ بیکاری کلی در امریکا به 7.5 درصد رسیده درصورتی که اروپا با افزایش به 1 .11 درصد رسیده)قدرت خریدشون هم امسال چیزی حدود دو دهم درصد کاهش داشت.
در مورد درآمد ها هم در اینترنت سرچ کنید سایت های زیادی هست.
از نظر آزادی خب بستگی به تفکراتتون داره.
از نظر محیط مناسب براش رشد کودک اروپا خیلی بهتره.
از نظر خدمات عمومی و بهداشتی هم اروپا بهتره.
امنیت هم شک نکن اروپا خوبه.
برای سرمایه گذاری در صنعت توریست الان امریکا با اختلاف زیادی بهتر از اروپا هست.
از نظر مالیات بر درآمد شخصی و درآمد شرکت و مالیات بر مواد غذایی امریکا پایین تر هست.
هزینه های راه اندازی بیزینس در امریکا به مراتب کمتر از اروپا هست.هزینه سوخت و انرژی و مالیات بر اون هم در امریکا کمتره.
از نظر حداقل دستمزد .امریکا حداقل دستمزد بیشتری داره. که به نوعی به ضرر شما که صاحب شرکتی تموم میشه.(در این مورد باز هم سوال میکنم)
اگر انتخابتون اروپا بود الان بهترین مناطق برای توریست جنوب اروپا هست.(همیشه اینطور بوده) و اگر انتخابتون امریکاست من هاوایی رو پیشنهاد میکنم(نسبت به ده سال پیش 20 درصد به گردشگر های هاوایی اضافه شده)
من تاپیک مناسب این مطالب رو پیدا نکردم. از مدیران خواهش میکنم قسمت دوم پست بنده رو به تاپیک مناسب ارجاع دهند.
پاسخ
تشکر کنندگان: roeentan ، sasbk ، kasrafo ، fariba_a ، soheilbadami ، el333 ، Aries_son ، tabim4 ، romance33 ، satin ، reza_top60 ، Kingrazor ، qeshmi ، آنارچ
[qoute] بحث من آدم های گیج نیست.بلکه آدم ها و سیاستمدار هایی هستن که خودشونو به گیجی میزنن. نمونش همین چند ماه پیش در ایتالیا یه وزیر غیر سفید پوست که انتخاب میشه با مخالفت شدید مجلس و احزاب مواجه میشه. جالبه که خیلی راحت احزاب تندرو میگفتن چون ایشون سفید پوست نیست حقی در سیاست نداره. و در مقابل هم اتحادیه اروپا و این همه سازمان دفاع از حقوق مهاجر و فلانِ اروپایی دهنشونو بستن .در صورتی که در این وسعت نمونه در آمریکا نیست. زیاد هم نباید به سواد آدم ها نگاه کرد. ..."
[qoute]
..........................

درسته کسانی که از اروپا امدن و امریکا رو پایه گذاری کردن سعی کردن با 1 قانون اساسی خوب اون مسائل مبلا به اروپا رو اینجا نداشته باشن و در خیلی از موارد بین خودشون و اونها فرق قائل شدن و به خاطرش چه خونها که ندادن.
در مورد اقتصاد هم این مسئله طبیعی است ( خروج از رکود ) و دلیلش هم فرق نسبتا فاحش در بنیانهای اقتصادی بین اروپا و امریکاست.
رضا شاه هم در زمان خودش فرد دنیا دیده ای بود و خب هر کسی با نتیجه کارش سنجیده میشه یک فرد کم سواد با قدرت اجرایی مناسب وقتی بازدهی نداشته باشه وضعیت اسفبار تر خواهد بود چون اضافه بر موقعیتهایی که از دست داده به فرهنگ اون اجتماع هم تنزل درجه داده و الی اخر.
آنکس که نداند و بداند که نداند
لنگان خرک خویش به مقصد برساند
پاسخ
تشکر کنندگان: kasrafo ، masih sh ، fariba_a ، el333 ، romance33
سلام دوستان عزيز. من دندانپزشكم. كسي اطلاعي داره كه ايا من ميتونم براي گرفتن تخصص ادامه تحصيل بدم ؟ بدو ورود قصد دارم تا اومدن گرين كارت وssn بمونم و برگردم ايران. از كدوم شهر شروع كنم بهتره؟
CN:2013AS89** | Ankara | 2nd week of July |
Clearance: 17 Sep | visa: 20 Sep
پاسخ
تشکر کنندگان: alitab
(2013-07-10 ساعت 13:40)saeedmv نوشته:  دوستان عزیزی که قصد مهاجرت به ایالات متحده رو دارید و به شدت سر در گم هستید ... .. لطفن راجع به تگزاس اینقدر ایمیل نفرستید ... saeedmvardani@hotmail.com

دوست عزیز
با توجه به تجربه بسیار شما در صنعت فیلم سازی ممنون میشم فیلمهای مستندی رو که میتونه به شناخت بهتر مهاجران از وضعیت پیش رو کمک کنه معرفی کنید.
در این ضمینه یک تاپیک جدید هم باز شده است
با تشکر
کیس نامبر: **2014AS000000 (همسرم) / سفارت: آنکارا --> ایروان / ارسال فرمها : 8 June (ایمیل) / دریافت تاییدیه : 16 June / تاریخ دریافت نامه دوم: 13 September/ زمان مصاحبه : هفته اول نوامبر / کلیر همسرم: 21 می بعد از 199 روز و کلیر شدم خودم : روز 9 جولای ، ورود به خاک آمریکا در تاریخ 5 دسامبر ، /[/color] معرفی یک وسیله کاربردی 220V<->110V

پاسخ
تشکر کنندگان: H Pier ، alitab
با کسب اجازه از محضر اساتید فن میخوام نظر خودم را بعد از یکسال مطالعه و تحقیق در مورد انتخاب بهترین شهرها برای آنان که با پول اندک یا سرمایه ناکافی مهاجرت میکنند عرض نمایم:
1-در مورد لیست یکصد شهر از خطرناکترین و نا امن ترین شهرها این سایت به نظرم آماری که منتشر کرده با اطلاعات سایر منابع اینترنتی تقریباً یکسان است توصیه میشه مهاجران هموطن چه بقصد ادامه تحصیل و چه برای پیدا کردن کار و زندگی مخصوصاً کیسهای خانوادگی حتی الامکان از انتخاب 50 شهر اول این لیست خودداری نمایند.
2- در مورد لیست یکصد شهر از امن ترین شهرهای آمریکا که در همین سایت منتشر شده باید بگم تمامی این یکصد جای امن صرفاً residential یعنی بطور یکدست مسکونی هستند و عمدتاً اعیان نشین یا از طبقه متوسط به بالا هستند و بیشتر جنبه استراحتگاه برای قشر مرفه جامعه را دارند.ساکنان این مناطق بقصد خرید یا بیزینس و کار اداری یا رسیدن به محل کار خود باید حداقل یکساعت یا حتی بیشتر رانندگی کنند . مشکل و دغدغه عمده مهاجران هموطنمان اول از همه پیدا کردن کار و دوم اقامت در جایی با هزینه های پایین زندگی که به محل کار نزدیک باشد و در دسترس بودن مراکز خرید و اداری می باشد و لذا این 100 جای امن که نامبرده شده اصلاً نمیتونه انتخاب منطقی و عقلانی به عنوان مقصد اول برای آنان که با حداقل پول و سرمایه قدم به آن کشور می گذارند ، مطرح باشند.
3- یک نکته مهم دیگر این است که در مورد بهترین شهرها برای زندگی در آمریکا آمار و لیستهای متنوعی در سایتهای مختلف منتشر می شود متاسفانه یک اجماع نظر و انتخابهای مشترک و نظر یکسان بین این سایتها اصلاً بچشم نمیخوره و هر سایت به فراخور تفاسیر و دیدگاهها و مقاصد مختلف لیستهای متفاوتی از بهترین شهر ها برای زندگی را درج میکند که بعضاً با همدیگر وجه اشتراک ندارند.
من اینجا دو تا از مناسبترین منابع اینترنتی را برای انتخاب بهترین محل برای پیدا کردن کار و زندگی پیشنهاد میکنم. باشد که دوستان با دید باز و عقلانی و شناخت کافی مقصد مهاجرت خود را انتخاب نمایند:
www.areavibes.com
برای یافتن 10 شهر با بالاترین امتیازها(Cities With A High Livability Score) در هر ایالت کافیه دو حرف اختصاری ایالت مورد نظر خود را بدین صورت آدرس دهی کنیم (مثلاً برای ایالت جورجیا):
www.areavibes.com/ga
سایت دوم که میخوام معرفی کنم در نوع خودش بینظیره ، یک منبع موثق و معتبر با امکانات متنوع و اطلاعات خیلی مفید :
www.walkscore.com
آیا شما تاکنون شهر مورد علاقه خود را از لحاظ شاخصهای مهم زیر مورد ارزیابی قرار داده اید؟
Walk Score دسترسی با پای پیاده
Transit Score تردد یا حمل و نقل عمومی
Bike Score دسترسی با دوچرخه
اگر نه توصیه میکنم حتماً اینکار را بکنید و سری به این سایت بزنید و امتیاز بندی شهر مورد نظر خود را از لحاظ آیتمهای فوق الذکر ببینید و بررسی کنید که آیا منطقه انتخابی شما فقط residential یعنی مسکونی هست یا اینکه down town در نزدیکی شماست و آیا قراره در یک جای پر هیاهو ، اکتیو و شلوغ مانند شهرهای نیویورک شیکاگو فیلادلفیا زندگی کنید یا در دهات و قصبه اما به سبک مدرن قراره زندگی کنید؟
این پست را برای این گذاشتم که اکثر دوستان ناچارند مناظقی را برای اقامت انتخاب کنند که فقط مسکونی یعنی residential است و Walkable نمی باشد یعنی شما با پای پیاده و دوچرخه در چنین مناطقی به هیچ جا دسترسی ندارید . اقامت در مناطقی که بشتر جنبه مسکونی دارند برای ما ایرانی ها که به زندگی در محیطهای شهری شلوغ عادت کردیم و دسترسی آسان به مراکز تجاری و اداری شهرها داریم میتونه واقعاً کسل کننده و دلگیر باشه.
پاسخ
سلام منم دختری مجردی و 27سال سن دارم برای اولین بار به نظر شما کدوم شهر برم که هم هزینه اش کمتره هم امنیت بیشتر باشه متاسفانه اوضاع پولیمم خوب نیست چکار کنم ؟کجا برم ؟
پاسخ
تشکر کنندگان: romance33 ، pv-n ، alitab ، abtune
(2013-07-27 ساعت 23:11)soror faridi نوشته:  سلام منم دختری مجردی و 27سال سن دارم برای اولین بار به نظر شما کدوم شهر برم که هم هزینه اش کمتره هم امنیت بیشتر باشه متاسفانه اوضاع پولیمم خوب نیست چکار کنم ؟کجا برم ؟

اگر اشتباه نکنم در تاپیک دیگری رسیده بودید برای رشته علوم تربیتی چه کاری پیدا میشه.

به فکر کارهای موقتی باشید مثل فروشندگی (که زبانتون باید خوب خوب باشه که بتونید به مردم کالا و خدمات بفروشید) یا هر کار موقت دیگری.
همزمان به کالج و دانشگاه برید برای ادامه تحصیل. البته لزومی نداره همین رشته خودتون رو ادامه بدید چون نمی دونم چه کاری می تونید بکنید باهاش.

برای شروع هم می تونید از شهرهای کوچکتر شروع کنید که هزینه زندگی ارزونتره. در کالیفرنیا در ارزانترین حالت باید ماهی 1500 دلار دست کم خرج کنید. اما ایالت های دیگر ارزانتر هستند. مثل تگزاس و شهر دالاس.
ولی فراموش نکنید که هر چه شهر کوچکتر باشه، شانس پیدا کردن کار هم کمتر میشه. تصمیم سختیه!
تازه همه اینها در شرایطیه که شما زبانتون اونقدر خوب باشه که به محض ورود دنبال کار باشید! نه تازه به فکر کلاس زبان رفتن بیافتید!

پاسخ
تشکر کنندگان: itsmasoud ، amir0_0amir ، man.u65a ، پدی ، Saeedv13 ، Lemony ، گل نهال ، mahbube ، romance33 ، satin ، Kingrazor ، eybaba ، qeshmi ، pv-n ، aghaghia ، Lecturer ، abtune
رفقا اين كه كجا ميخواهيد زندگي كنيد يك موضوع كاملن شخصي هست

بستگي به ديدتون به زندگي داره و روحياتتون و سبک زندگی کردنتون
یک نفر شلوغی شهر وزنده بودن رو دوست داره ، یک نفر آرامش و طبیعت میخواد
یک نفر براش دانشگاه و تحصیل و محیط آکادمیک مهمه
یک نفر از سرما بیزاره یک نفر سرما دوست داره
یک نفر فقط میخواد ارزون باشه تا زبانش رو کامل کنه و یک مدت از جیب خرج کنه
یک نفر براش وجود تعداد زیاد هم وطن هاش مهمه و...
نظر کلی نمیشه داد

من خودم مدتيه اومدم لس آنجلس ، اينجارو اصلن دوست ندارم
حالا اينكه من اينجارو دوست ندارم دليل بر اين نميشه كه اينجا جاي بدي هست
خيلي ها هم هستن عاشق اينجا هستن
خوب كه به اشخاصي كه راضي هستن نگاه ميكني ميبيني دقيقن بيشتر انتظاراتي كه
از يك شهر ايده آل داشتن اينجا يا هر جاي ديگه اي پيدا كردن ، خيلي هم خوشحال هستند
پس دلیلی نداره یک نفر اورلندو رو دوست داره شما هم دوست داشته باشید
یا یک نفر عاشق سن دیگو هست شما هم شیفته اونجا بشید

پس بشينيد قشنگ تحقيق كنيد و متناسب با اولويت هاتون تصميم بگيريد
این الویت های شماست که تعیین کننده است
تو اینترنت بگردید سایت های مربوط یه شهر ها و فروم های انگلیسی زبان رو هم بخونید
از تجربیات دیگران استفاده کنید این مهاجرسرا واقعن کمک کننده هست باید تشکر کرد و خسته نباشید گفت
و خواهشن زبان انگلیسی تون رو قوی کنید باور کنید من الان تازه واردینی رو میبینم که قادر به انگلیسی صحبت کردن نیستن
و چقدر سختی میکشن

درمورد امنیت هم باید بگم امریکا رو در کل دارای امنیت بالا میدونم (یکمی فیلم های هالیوودی رو فراموش کنید نمیگم گنگ ها نیستن هستن خیلی هم خطرناک هستن ولی تو خودشون دست وپا میزنن )
فی المثال محلی که من زندگی میکنم پر از مهاجر هست ولی خانه ما یک ورودی داره که بدون حفاظ هست و میشه به راحتی وارد حیاط شد مثل تمام خانه های امریکایی که تو فیلم ها دیدید ولی اتفاقی نمیوفته در حالی که این شرایط اگر در تهران یا ایران بود از امنیت محل زدنگی کاسته میشد حتا اروپا (میگم اروپا چون من اونجا ۲ سال درس خوندم و تجربه اش رو دارم )
پلیس هم اینجا بسیار سریع و به موقع عمل میکنه
پس نگران امنیت نباشید شهر ها هم مثل هم هستند فقط محله ها با هم فرق میکنن که از چهره و ساکنین محله ها و صدالبته قیمت ها دست گیرتون میشه

امیدوارم موفق باشید امریکا با تمام دردسرهاش جای خوبی هست من با اینکه از زندگی در لس آنجلس به شدت ناراضی هستم ولی دلزده نشدم و زندگی نرمالم رو دارم میکنم تا سر فرصت نقل مکان کنم به امید خدا
پاسخ
(2013-07-31 ساعت 22:36)rimaya نوشته:  رفقا اين كه كجا ميخواهيد زندگي كنيد يك موضوع كاملن شخصي هست

بستگي به ديدتون به زندگي داره و روحياتتون و سبک زندگی کردنتون
یک نفر شلوغی شهر وزنده بودن رو دوست داره ، یک نفر آرامش و طبیعت میخواد
یک نفر براش دانشگاه و تحصیل و محیط آکادمیک مهمه
یک نفر از سرما بیزاره یک نفر سرما دوست داره
یک نفر فقط میخواد ارزون باشه تا زبانش رو کامل کنه و یک مدت از جیب خرج کنه
یک نفر براش وجود تعداد زیاد هم وطن هاش مهمه و...
نظر کلی نمیشه داد

من خودم مدتيه اومدم لس آنجلس ، اينجارو اصلن دوست ندارم
حالا اينكه من اينجارو دوست ندارم دليل بر اين نميشه كه اينجا جاي بدي هست
خيلي ها هم هستن عاشق اينجا هستن
خوب كه به اشخاصي كه راضي هستن نگاه ميكني ميبيني دقيقن بيشتر انتظاراتي كه
از يك شهر ايده آل داشتن اينجا يا هر جاي ديگه اي پيدا كردن ، خيلي هم خوشحال هستند
پس دلیلی نداره یک نفر اورلندو رو دوست داره شما هم دوست داشته باشید
یا یک نفر عاشق سن دیگو هست شما هم شیفته اونجا بشید

پس بشينيد قشنگ تحقيق كنيد و متناسب با اولويت هاتون تصميم بگيريد
این الویت های شماست که تعیین کننده است
تو اینترنت بگردید سایت های مربوط یه شهر ها و فروم های انگلیسی زبان رو هم بخونید
از تجربیات دیگران استفاده کنید این مهاجرسرا واقعن کمک کننده هست باید تشکر کرد و خسته نباشید گفت
و خواهشن زبان انگلیسی تون رو قوی کنید باور کنید من الان تازه واردینی رو میبینم که قادر به انگلیسی صحبت کردن نیستن
و چقدر سختی میکشن

درمورد امنیت هم باید بگم آمریکا رو در کل دارای امنیت بالا میدونم (یکمی فیلم های هالیوودی رو فراموش کنید نمیگم گنگ ها نیستن هستن خیلی هم خطرناک هستن ولی تو خودشون دست وپا میزنن )
فی المثال محلی که من زندگی میکنم پر از مهاجر هست ولی خانه ما یک ورودی داره که بدون حفاظ هست و میشه به راحتی وارد حیاط شد مثل تمام خانه های آمریکایی که تو فیلم ها دیدید ولی اتفاقی نمیوفته در حالی که این شرایط اگر در تهران یا ایران بود از امنیت محل زدنگی کاسته میشد حتا اروپا (میگم اروپا چون من اونجا ۲ سال درس خوندم و تجربه اش رو دارم )
پلیس هم اینجا بسیار سریع و به موقع عمل میکنه
پس نگران امنیت نباشید شهر ها هم مثل هم هستند فقط محله ها با هم فرق میکنن که از چهره و ساکنین محله ها دست گیرتون میشه

امیدوارم موفق باشید آمریکا با تمام دردسرهاش جای خوبی هست من با اینکه از زندگی در لس آنجلس به شدت ناراضی هستم ولی دلزده نشدم و زندگی نرمالم رو دارم میکنم تا سر فرصت نقل مکان کنم به امید خدا

دوست عزیز فرصت خوبی هستش که با جزئیات نکات منفی لوس انجلس رو حداقل از دیدگاه خودتون بفرمایید.
کیس نامبر: **2014AS000000 (همسرم) / سفارت: آنکارا --> ایروان / ارسال فرمها : 8 June (ایمیل) / دریافت تاییدیه : 16 June / تاریخ دریافت نامه دوم: 13 September/ زمان مصاحبه : هفته اول نوامبر / کلیر همسرم: 21 می بعد از 199 روز و کلیر شدم خودم : روز 9 جولای ، ورود به خاک آمریکا در تاریخ 5 دسامبر ، /[/color] معرفی یک وسیله کاربردی 220V<->110V

پاسخ
تشکر کنندگان: amir0_0amir ، پدی ، mahbube ، romance33 ، alitab ، abtune
(2013-07-31 ساعت 23:34)saeedshafiee نوشته:  
(2013-07-31 ساعت 22:36)rimaya نوشته:  رفقا اين كه كجا ميخواهيد زندگي كنيد يك موضوع كاملن شخصي هست

بستگي به ديدتون به زندگي داره و روحياتتون و سبک زندگی کردنتون
یک نفر شلوغی شهر وزنده بودن رو دوست داره ، یک نفر آرامش و طبیعت میخواد
یک نفر براش دانشگاه و تحصیل و محیط آکادمیک مهمه
یک نفر از سرما بیزاره یک نفر سرما دوست داره
یک نفر فقط میخواد ارزون باشه تا زبانش رو کامل کنه و یک مدت از جیب خرج کنه
یک نفر براش وجود تعداد زیاد هم وطن هاش مهمه و...
نظر کلی نمیشه داد

من خودم مدتيه اومدم لس آنجلس ، اينجارو اصلن دوست ندارم
حالا اينكه من اينجارو دوست ندارم دليل بر اين نميشه كه اينجا جاي بدي هست
خيلي ها هم هستن عاشق اينجا هستن
خوب كه به اشخاصي كه راضي هستن نگاه ميكني ميبيني دقيقن بيشتر انتظاراتي كه
از يك شهر ايده آل داشتن اينجا يا هر جاي ديگه اي پيدا كردن ، خيلي هم خوشحال هستند
پس دلیلی نداره یک نفر اورلندو رو دوست داره شما هم دوست داشته باشید
یا یک نفر عاشق سن دیگو هست شما هم شیفته اونجا بشید

پس بشينيد قشنگ تحقيق كنيد و متناسب با اولويت هاتون تصميم بگيريد
این الویت های شماست که تعیین کننده است
تو اینترنت بگردید سایت های مربوط یه شهر ها و فروم های انگلیسی زبان رو هم بخونید
از تجربیات دیگران استفاده کنید این مهاجرسرا واقعن کمک کننده هست باید تشکر کرد و خسته نباشید گفت
و خواهشن زبان انگلیسی تون رو قوی کنید باور کنید من الان تازه واردینی رو میبینم که قادر به انگلیسی صحبت کردن نیستن
و چقدر سختی میکشن

درمورد امنیت هم باید بگم آمریکا رو در کل دارای امنیت بالا میدونم (یکمی فیلم های هالیوودی رو فراموش کنید نمیگم گنگ ها نیستن هستن خیلی هم خطرناک هستن ولی تو خودشون دست وپا میزنن )
فی المثال محلی که من زندگی میکنم پر از مهاجر هست ولی خانه ما یک ورودی داره که بدون حفاظ هست و میشه به راحتی وارد حیاط شد مثل تمام خانه های آمریکایی که تو فیلم ها دیدید ولی اتفاقی نمیوفته در حالی که این شرایط اگر در تهران یا ایران بود از امنیت محل زدنگی کاسته میشد حتا اروپا (میگم اروپا چون من اونجا ۲ سال درس خوندم و تجربه اش رو دارم )
پلیس هم اینجا بسیار سریع و به موقع عمل میکنه
پس نگران امنیت نباشید شهر ها هم مثل هم هستند فقط محله ها با هم فرق میکنن که از چهره و ساکنین محله ها دست گیرتون میشه

امیدوارم موفق باشید آمریکا با تمام دردسرهاش جای خوبی هست من با اینکه از زندگی در لس آنجلس به شدت ناراضی هستم ولی دلزده نشدم و زندگی نرمالم رو دارم میکنم تا سر فرصت نقل مکان کنم به امید خدا

دوست عزیز فرصت خوبی هستش که با جزئیات نکات منفی لوس انجلس رو حداقل از دیدگاه خودتون بفرمایید.

دوست عزیز من اشاره کردم در پست خودم که ممکنه نکات منفی مد نظر من برای شما جذاب به نظر بیاد و اصلن نکته ای منفی نباشه

یکی از دلایلش وجود ایرانی های زیاد هست فی المثال
حالاممکنه این برای خیلی از دوستان نکته خوب و مهمی باشه

ببینید من یکی از دوستانم از شیکاگو ۶ ماه پیش اومد اینجا برای زندگی که بمونه و کار کنه دقیقن بعد از دوهفته از اینجا رفت ، دلایل خیلی زیادی داشت یکی از دلایلش این بود که میگفت اینجا اصلن احساس نمیکنی امریکا هستی ( خیلی نکته جالبی بود ) و اون جمع هایی که دوست داشت رو اینجا نمی تونست پیدا کنه و اینجا مثل نیویورک و شیکاگو اون حالت شهریت رو نداره
حالا این ها برای یک نفر بهترین میتونه باشه
پاسخ




کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان