کانال تلگرام مهاجرسرا
https://t.me/mohajersara







##### هشدار #####
به تاریخ ارسال مطالب دقت فرمایید.
شرایط و وضعیت پروسه ویزا دائم در حال تغییر است و ممکن است مطالب قدیمی شامل تغییراتی باشد.
دالاس، ایالت تگزاس
(2017-04-01 ساعت 21:02)MahmoudTouyserkani نوشته:  با عرض سلام و همچنین تبریک عید نوروز به تمام دوستان عزیز مهاجر سرا...

راستش رو بخواهید بعد از کلی بررسی و مشورت با افرادی که با زندگی و روحیات افراد در آمریکا آشنا هستند و البته خودشان هم مقیم هستند یا قبلا در آمریکا زندگی کرده اند و تحقیق در مجلات و اینترنت در انتخاب شهر و ایالت بین ۴شهر شک دارم...

از شما دوستان گلم خواهش دارم که تا جایی واستون امکانش هست با دلیل و منطق کمکم کنید که بهترین انتخاب رو داشته باشم.

در ضمن اگر شهر یا ناحیه دیگری هم مد نظرتون هست لطف کنید و با ذکر دلیل بگویید.

سیاتل (واشینگتن)
لاس وگاس (نوادا)
پلینو (شمال دالاس، تگزاس)
رالی (کارولینای شمالی)

از لحاظ بازار کار، که در ابتدا مشاغل ساده مد نظر هست و بعد از جا افتادن در جامعه شغل اصلیم راننده ماشین سنگین و نیمه سنگین هست (چه اتوبوس و چه تریلر و کامیون) و همچنین سرویس مدارس یا شرکتها یا حتی اگه کار با تاکسی و اوبر بصورت تمام وقت درآمد خوبی داشته باشه، بدم نمیاد انجام بدم، مد نظرتون باشه که در اون شهر از رونق برخوردار باشه و برای کسی مثه من در دسترس...
از لحاظ امنیت محیط و جامعه و میزان جرم و جنایت،
پویایی و سرزنده بودن شهر و در دسترس بودن خدمات اعم از مغازه ها رستوران ها و مکانهای تفریحی در شبانه روز یا حداقل تا دیروقت...
دارا بودن بیشترین تفریحات و سرگرمی و همچنین طبیعت بکر،
مهربون و خونگرم بودن مردم آن شهر و برخورد دوستانه با مهاجران و بخصوص تازه واردین و درک انها که بدلیل ندونستن خیلی اصول فرهنگی جامعه جدید ممکنه سهوا باعث رنجیدگی فردی از جامعه جدید شوند...
سطح مدارس دولتی و کمک های دولتی در ان شهر،
هوای خیلی سرد و دارای برف و کولاک طولانی مدت و همچنین گرمای طاقت فرسا و همچنین رطوبت و شرجی بسیار زیاد رو نمیتونم تحمل کنم.
و کلا هر چیز دیگه ای که به نظر خودتون برای انتخاب یک شهر واسه زندگی نیاز هست بدونیم رو مد نظر بگیرید و بر اون اساس بهترین انتخاب رو به ترتیب اولویت این ۴ شهر بگویید...

ببخشید خیلی طولانی شد، از همتون متشکرم و واستون آرزوی بهترین ها رو دارم...

انتخابها بسيار متفاوت هستند جز لأس و گاس زندگي شبانه درشهرهاي منتخب وجود نداره هشت شب همه جا تعطيل
مدارس در سياتل و أطراف با بهترين امكانات در مدارس سياتل تمام وسايل مثل لپ تاب در اختيار بچه ها قرار ميگيره
بهداشت ارتباط صحيح مردم مدارس درجه يك سطح عمومي سواد در حد بالا طبيعت بينظير تشبيه بهشت كمه براي سياتل و اطراف ولي فاقد تفريحگاه خانواده
فقط ساحل و مال
اب وهوا هم متفاوته در يك ماه گذشته شش ساعت هم افتاب نداشتيم
سياتل كار زياده ولي هزينه ها هم بسيار بالاتره شايد با پول سويت در سياتل بشه سه خوابه گرفت در جاي ديگه
فكر ميكنم شهر شلوغ و تفريحي بيشتر مد نظر شماست شهرهاي كاليفرنيا رو بررسي كنيد كار شما هم فراوونه
پاسخ
تشکر کنندگان: MahmoudTouyserkani ، sheghi ، pishtaz611 ، محبوبه. 68
(2017-01-12 ساعت 00:03)itex نوشته:  سلام به همگی،
نزدیک به سه ساله که اومدم آمریکا و کم کم میخوام یک محل رو برای خرید خونه و به قول معروف settle شدن انتخاب کنم. تا الان دی سی و بوستون زندگی کردم ولی متاسفانه قیمت خونه خیلی بالاست اینجاها. مخصوصا من که ترجیحا میخوام 10ساله وام رو تسویه کنم.
در ضمن تخصصم نرم افزار هست و همسرم آرایشگره. خوشحال میشم اگر تجربه ای در زمینه خرید خونه و زندگی خانوادگی دارین بهم بگین. نظرتون در مورد شهرهای اقماری مثل Plano, Irving چیه؟

برای خرید خونه هم باید درصد تکس رو در نظر بگیری و هم قیمت تقریبی خونه در هر شهر. مثلا هاوایی تکسش پایینترینه ولی قیمتش بالاست. ایالت واشنگتن خوبه برا خونه خریدن. فلوریدا هم خوبه.
ساکن آمریکا
پاسخ
تشکر کنندگان: pishtaz611 ، itex ، dv2017 ، محبوبه. 68
سلام دوست عزیز در ابتدا یک تشکر بابت بزرگواریتون، من هم به همراه همسر و فرزندم تا ماه آینده قصد سفر به دالاس یا هیوستون رو داریم .
ممنون میشم اگر راهنمایی کنید کمی اطلاعات به عنوان اولین ورود به دالاس و هزینه ها و اینکه چطور میتونم یک خونه به مدت یکماه و مبله در دالاس اجاره کنم .با تشکر از همراهیتون Rolleyes




(2016-12-12 ساعت 07:20)panizrm نوشته:  
(2016-11-27 ساعت 10:55)sharifian نوشته:  دوستان عزيز من و همسر و فرزندم يك ماهي هست كه دالاس هستيم، اگه كسي قصد داره بياد دالاس تا جايي كه از دستمون بر بياد مي تونيم كمكشون كنيم..

با سلام دوست عزیز
ممنون از پستی که گذاشتین من و همسرم هفته آینده قراره که به دالاس بیاییم البته شهر ریچاردسون .ممنون میشم راهنمایی بفرمایید که چطور یه جایی با قیمت مناسب پیدا کنیم تا اینکه خونه اجاره کنیم ?با تشکر
پاسخ
تشکر کنندگان: pishtaz611
(2017-04-09 ساعت 22:14)nirvana2017 نوشته:  سلام دوست عزیز در ابتدا یک تشکر بابت بزرگواریتون، من هم به همراه همسر و فرزندم تا ماه آینده قصد سفر به دالاس یا هیوستون رو داریم .
ممنون میشم اگر راهنمایی کنید کمی اطلاعات به عنوان اولین ورود به دالاس و هزینه ها و اینکه چطور میتونم یک خونه به مدت یکماه و مبله در دالاس اجاره کنم .با تشکر از همراهیتون Rolleyes




(2016-12-12 ساعت 07:20)panizrm نوشته:  
(2016-11-27 ساعت 10:55)sharifian نوشته:  دوستان عزيز من و همسر و فرزندم يك ماهي هست كه دالاس هستيم، اگه كسي قصد داره بياد دالاس تا جايي كه از دستمون بر بياد مي تونيم كمكشون كنيم..

با سلام دوست عزیز
ممنون از پستی که گذاشتین من و همسرم هفته آینده قراره که به دالاس بیاییم البته شهر ریچاردسون .ممنون میشم راهنمایی بفرمایید که چطور یه جایی با قیمت مناسب پیدا کنیم تا اینکه خونه اجاره کنیم ?با تشکر
https://www.trulia.com/for_rent/Richards...living_e_6
راهنمایی کامل در مورد چگونگی پر کردن فرم پاس سفید (Re-entry Permit/Form I-131)و قوانین مربوطه :


https://www.mohajersara.org/forum/showth...#pid742810
https://www.mohajersara.org/forum/showth...#pid771485

لطفا از ورژن جدید فرم I-131 (تاریخ انقضا ۲۰۲۲) استفاده فرمایید.

قابل توجه دوستان : با توجه به رخدادهای اخیر (از قبیل کرونا و غیره..) اگرچه هزینه انگشت نگاری را میگیرند ولی عطف به انگشت نگاریهای قبل دیگر انگشت نگاری نمیکنند..
همینطور محدودیت تعداد درخواست پاس سفید برداشته شده و دفعه سوم هم دوسال  میتوان درخواست کرد و گرفت و ظاهرا  میتوان بار چهارم هم تقاضا کرد !  مهم برا آنها هزینه است که میگیرند!
پاسخ
تشکر کنندگان: dv2017 ، pishtaz611
نحوه محسوب شدن به عنوان مقیم ایالت «این استیت» یا مقیم شهرستان «این کانتی»

من از کالین کالج (اسپرینگ کریک) شرایط را پرسیدم و فکر میکنم در سایر کالج ها هم به همین صورت باشد. برای احراز شرایط رزیدنسی «اقامت» باید شرایط شما با یکی از دو مجموعه زیر منطبق باشد:

مجموعه اول (ست اول)
اگر یکی از این حالت ها را (یا برای ایالت تگزاس یا برای شهرستانی که کالج در آن هست) احراز کنید شما به عنوان مقیم (ایالت تگزاس یا شهرستان مربوطه) محسوب می شوید.
الف- اثبات اشتغال
ارائه نامه از کارفرما با تاریخ روز که در آن دوازده ماه اشتغال را تا آن تاریخ گواهی کرده باشد و در آن مشخصات فرد شامل اسم، آدرس و تاریخ تولد، ذکر تاریخ دوازده ماهه اشتغال اخیر و با امضای مقام مجاز کارفرما درج شده باشد (برای دوازده ماه احتمالا بیش از یک نامه صادر خواهند کرد یعنی یک نامه برای هر سال میلادی و دو نامه برای کل دوازده ماه).
در صورتی که تهیه نامه ممکن نباشد، ارائه فیش حقوق دوازده ماه گذشته (pay stubs) و یا ارائه مستندات واریز حقوق به حساب بانکی (Auto payroll deposit) برای مدت دوازده ماه اخیر به حساب بانکی به نام شخص هم قابل قبول خواهد بود.
ب- اثبات دریافت کمک های عمومی دولتی در مدت دوازده ماه اخیر
مطمئن هستم این بند شامل هیچکدام از بچه های مهاجرسرا نمی شود. امیدوارم هیچوقت هم شامل نشود
ج- سایر
انواع دیگری از اشتغال هم برای اثبات اقامت مورد قبول هست که چون برای مهاجرین رایج نیستند فقط اسم آنها را ذکر میکنم (افراد خویش فرما با ارائه مدارک مالیاتی از آی آر اس، بازنشسته با ارائه مدرک و ذکر درآمد، نظامی با ارائه مدرک).
*مجموعه دوم (ست دوم)
برای اینکه مقیم ایالت یا شهرستان محسوب شوید باید حتما حداقل یکی از سه حالت زیر احراز شود:
1- یا سند خرید خانه که دوازده ماه از تاریخ ثبت آن گذشته باشد
2- یا اسناد مالکیت یک بیزنس (با ذکر درآمد و سود و ...) که دوازده ماه از تاریخ ثبت آن گذشته باشد و فعال باشد
3- یا لایسنس (مجوز) انجام راهنمایی و مشاوره برای بیزنس (؟)
در صورتی که فرد حداقل یکی از سه مورد بالا را احراز کند، لازم است که علاوه بر اینها مدرک دیگری هم ارائه کند که نشان بدهد یک سال اقامت هم داشته است. این مدرک می تواند یکی از موارد یازده گانه تکمیلی زیر باشد یعنی فقط یک مدرک از این یازده مورد برای تکمیل یکی از سه شرط بالا کافی است:
(بیل های ماهانه «یوتی لیتی بیل»، گواهی دبیرستان برای یک سال کامل، نامه از یک موسسه در تگزاس که نشاندهنده حضور دوازده ماهه باشد، گواهینامه رانندگی تگزاس که دوازده ماه اخیر باطل نشده باشد با ذکر آدرس ها و گزارش مربوطه، چک های کنسل شده که فرد پیگیر آنها بوده باشد(!؟)، کردیت ریپورت، کارت ثبت نام در انتخابات تگزاس که دوازده ماه قبل ثبت شده باشد، فیش های پرداختی دوازده ماهه، گزارش بانک مبنی بر فعالیت دوازده ماه (با ذکر دقیق آدرس ها طی دوازده ماه گذشته)، نامه کتبی از  ادارات خدمات اجتماعی، قرارداد اجاره ملک به نام فرد به مدت دوازده ماه گذشته)
البته در صورت احراز یکی از سه حالت فوق ارائه یکی از موارد یازده گانه تکمیلی کار سختی نیست.
موفق باشید

سلام پرویز خان نمیدونم هنوز به اینجا سر میزنی یا نه ولی اگر کسی تو یک سال بچه اش دبیرستان بره ولی خودش کاری نداشته باشه چی بازم قبول نمی کنن ؟اگر بقیه دوستان هم کمک میتونن بکنن ممنون میشم
پاسخ
تشکر کنندگان: dv2017 ، Ashkan3832 ، pishtaz611 ، Plano ، sheghi
A+R گرامی، ممنون از اینکه نوشته های قدیمی چند سال پیش من را از زیر خروارها خاک بیرون آوردید و در پست قبلی کپی کردید. خوشحالم که هنوز به درد دوستان می خورد.
جواب پیغام خصوصی شما را دادم، اما چون ممکن است به درد بقیه هم بخورد، در اینجا هم دوباره آنرا می آورم:

اول: چیزهایی که من در مورد کالج نوشته بودم فقط مربوط به کالین کالج هست. هر کالجی برای خودش حساب و کتاب جداگانه دارد.

دوم: همانطور که خودتان هم حتما خوانده اید، کالین کالج شما را در صورتی «این استیت» حساب می کند که در همین کانتی یا یکسال سابقه کار داشته باشید یا بیش از یکسال باشد که یک ملک در این کانتی خریده باشید . همین. بنابراین، مدرسه رفتن بچه ها، به این استیت شدن (مقیم بودن برای کالج) ربطی ندارد.

سوم: برای اینکه قضیه کامل روشن باشد در مورد فلسفه کار برایتان بنویسم. حتما میدانید که به کالج ها می گویند: کامیونیتی کالج. یعنی کالج ها متعلق به کامیونیتی (مردم) هست. در منطقه کالین کانتی، پول اصلی هزینه های کالج را مردم کالین کانتی می دهند. وقتی که به زودی شغلی انتخاب کردید و یا خانه خریدید متوجه می شوید که هر سال چند هزار دلار مالیات باید بپردازید که بخشی از آن به مدارس و بخشی هم به کامیونیتی کالج اختصاص دارد. بنابراین اهالی کالین کانتی که مالیات می پردازند، صاحب کالین کالج هستند، و برای تحصیل در کالج خودشان، رقم کمی می پردازند، چون مقدار زیادی از پولش را قبلا از طریق مالیات داده اند. اما افرادی که نه کار کرده اند و نه ملک خریده اند، هیچ مالیاتی هم به کالین کالج نداده اند و صاحب آن نیستند. بنابراین باید رقم هزینه تحصیل را خودشان بپردازند. امیدوارم برایتان روشن شده باشد که به چه دلیل شما را به عنوان ساکن در این کانتی قبول نمی کنند.

نکته یک: بخش اصلی هزینه مدارس هم از جیب مردم (از طریق مالیات) تامین می شود. مدرسه رفتن فرزند شما، به این معنی است که شما تا حالا بدون اینکه کار کنید یا ملک بخرید (یعنی بدون پرداخت مالیات)، فرزندتان را به خرج سایر شهروندان (از جیب شاغلین و صاحب خانه ها) به مدرسه فرستاده اید. بنابراین، مدرسه رفتن فرزند شما هیچ کمکی به شما نمیکند.

نکته دو: قضیه مدت زمان «یک ساله اقامت» که در مورد کالین کالج مطرح می شود، این نیست که فقط شما در این منطقه حاضر باشید. بلکه منظور این است که شما یکسال در اینجا مالیات داده باشید و مثل بقیه در هزینه های کالج (از طریق مالیات) سهیم باشید. اینجا مثل ایران نیست که پول نفت موجود باشد، هر هزینه ای باید از یک محلی تامین شود که معمولا از طریق مالیات و به وسیله خود مردم تامین می شود. امیدوارم به زودی خانه ای بخرید یا شغلی انتخاب کنید، و مثل بقیه مالیات های کلان اینجا را بپردازید تا بتوانید در کالج هم نرخ کمتری بپردازید.
موفق باشید
پاسخ
تشکر کنندگان: dv2017 ، Ashkan3832 ، rezadaryadar ، Plano ، sib 24 ، sheghi ، moonwalk ، hosseinkht
سلام
آیا ایرانیان عزیز مقیم دالاس و مناطق شمالی آن گروه خاصی در تلگرام و فیسبوک دارند که بشه از اون طریق هم اطلاعات خودمون رو بروز کنیم و با دغدغه ی ساکنین و مسائل روزمره بیشتر آشنا شیم...
مرسی از لطفتون.
پاسخ
تشکر کنندگان:
(2017-05-13 ساعت 13:20)MahmoudTouyserkani نوشته:  سلام
آیا ایرانیان عزیز مقیم دالاس و مناطق شمالی آن گروه خاصی در تلگرام و فیسبوک دارند که بشه از اون طریق هم اطلاعات خودمون رو بروز کنیم و با دغدغه ی ساکنین و مسائل روزمره بیشتر آشنا شیم...
مرسی از لطفتون.

از دوستان کسی بوده که با رشته عمران کدوم اقدام کرده باشه برای ایالتی؟
پاسخ
تشکر کنندگان:
سلام
کسی هست همخونه بخاد در دالاس از 24 می بمدت حدودا 20 روز؟
شماره کیس:2010AS152**
تاریخ دریافت نامه قبولی: june 2009
کنسولگری:abudhabi
تاریخ ارسال فرمهای سری اول:july2009 تاریخ کارنت شدن کیس:march2010
تاریخ دریافت نامه دوم:هیچوقت نرسید
تاریخ مصاحبه:may2010
تاریخ دریافت کلیرنس:پس از70روز .دریافت ویزا:5 اوت 2010
پاسخ
تشکر کنندگان:
با سلام و عرض ادب يه سوال خدمت دوستان داشتم . مخواستم بپرسم كسى اطلاع داره منطقه flower mound چه جور منطقه اى هست ؟ ممنون از وقتى كه ميزاريد .
پاسخ
تشکر کنندگان:
سلام،
با توجه به اینکه هزینه زندگی (اجاره، خورد و خوراک، پوشاک، بیمه، حمل و نقل، انرژی و...) در ایالت واشنگتن (شهرهایی مثل بلویو، کرکلند، ردموند، سام مامیش، قسمتهای مناسب سیاتل و...) حدود "۷۰۰دلار" بیشتر از ایالت تگزاس (شهرهای ایرانی پسند مثه پلینو، فریسکو، آلن و...) میباشد، و همچنین با توجه به مزیت های ویژه ایالت واشنگتن در کاریابی و حداقل حقوق و مهاجران غیر قانونی و... به نظر شما برای فردی که تخصص خاصی ندارد و دارای سطح زبان متوسط میباشد و از طریق لاتاری برنده گرین کارت شده و همچنین حدود ۲۰هزار دلار سرمایه دارد شروع از کدام ایالت یا شهر مناسبتر است؟؟؟
پاسخ
تشکر کنندگان:
البته منظورم هزینه زندگی در ماه است
پاسخ
تشکر کنندگان:
(2017-05-25 ساعت 18:31)MahmoudTouyserkani نوشته:  البته منظورم هزینه زندگی در ماه است

این سوال زیاد جالب نیست... شما می تونی خونه اجاره ای داشته باشی ماهی 1500 دلار اجارش یا خونه 400 دلاری اجاره کنی... می تونی خرجت سوای اجاره در ماه 700 دلار باشد یا 6000 دلار .... هیچ جوابی دقیق نمیشه داد... یکی قناعت گر است و کارگر یکی هم سلطانی زندگی می کنه با پول بیشتری که داره
امام راحل یه جمله جالبی داشت می فرماید" انشاله خدا همه ما را آدم کند" !
آمین رو بلند بگو ! Big Grin
Lol Wink
پاسخ
تشکر کنندگان: dv2017 ، MahmoudTouyserkani
سلام دوست عزیز،
من زندگی متوسط و نزدیک به سطح زندگی متوسط افراد در ایران در نظر گرفتم...
پاسخ
تشکر کنندگان:
سلام دوستان
اگه کسی به همخونه در دالاس احتیاج داره لطفا پیغام خصوصی بده باتشکر.
شماره کیس:2010AS152**
تاریخ دریافت نامه قبولی: june 2009
کنسولگری:abudhabi
تاریخ ارسال فرمهای سری اول:july2009 تاریخ کارنت شدن کیس:march2010
تاریخ دریافت نامه دوم:هیچوقت نرسید
تاریخ مصاحبه:may2010
تاریخ دریافت کلیرنس:پس از70روز .دریافت ویزا:5 اوت 2010
پاسخ
تشکر کنندگان:




کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان