کانال تلگرام مهاجرسرا
https://t.me/mohajersara







##### هشدار #####
به تاریخ ارسال مطالب دقت فرمایید.
شرایط و وضعیت پروسه ویزا دائم در حال تغییر است و ممکن است مطالب قدیمی شامل تغییراتی باشد.
ویزای EB-۱
دوستان سرانجام تمام داستانها تمام شد و نامه اپرووال را دریافت کردم...

برای اون دسته از دوستانی که شاید بخوان پرونده شان را خودشان جمع اوری کنن و ارسال کنن به اداره مهاجرت، بنده خلاصه ای از پرونده ام را مینویسم تا شاید بتواند کمک نماید.. (البته چندین بار نوشته ام ولی اینبار تکمیلتر ارسال میکنم)

در ابتدا مدارکی داشتم را بصورت یک رزومه درآوردم و نسبت به  10 مورد شروع به دسته بندی کردم... همینجا بگم که کلی سایت فارسی و انگلیسی زیرورو کردم تا دقیقا عمق معنی هر 10 مورد را در بیاورم که دسته بندیها را درست انجام بدهم، چون دسته بندی درست یکی از مهمترین نکات موفقیت در این پرونده میباشد.... برای همین از زمان آشناییم با این نوع ویزا تا ارسال مدارک به اداره مهاجرت 8 ماه طول کشید.. چون واقعا مثل یک محقق در مورد این ویزا تحقیق کردم و حتی از سایت اداره مهاجرت کد هر ماده را درآوردم (البته از کدها استفاده نکردم چون گفتم شاید اشتباه بشه)

رزومه ام را برای چندتا وکیل ارسال کردم... چندتاشون خودشون باهام تماس گرفتن و اعلام کردند که رزومه ام دارای پتانسیل خوبی است... و هر کدام مبالغ متفاوتی را بیان کردند...از 5000 دلار وکیل غیر ایرانی تا 30000 دلار وکیل ایرانی... اون وکیل 30000 دلاریه که چندبار بعد از نیمه شب هم تماس گرفت که دیگه من پاسخ ندادم و تماسهایش را قطع کرد.... یه وکیل معروفی هم بود که رزومه ام را فرستادم و بعد از 1 ماه جواب داد: گفت ما پرونده شما را دادیم به یه سیستم و شانس دریافت این ویزا برای کیس شما 30 تا 45 درصد میباشد!!!! دیگه من تصمیم گرفتم قبل از همکاری با یک وکیل خودم پرونده را ارسال کنم و چنانچه رد شد در زمان اعتراض مجدد از وکیل استفاده کنم.

مدارک را بر اساس این دسته بندی کردم:
دسته اول(دستة دریافت جایزه ملی یا بین المللی): قهرمانی کشور خودم از سال 84 الی 92، قهرمانی هایم بعنوان مربی از سال 92 تا 95، حضور در لیگ رشته ام در ایران، حکم رتبه ششم مسابقات جهانی، حکم پنجم در مسابقات آسیایی، مدال دانشجویان جهان، (امسال اسمم بعنوان یکی از کاندیدای مربیگری تیم ملی هم بود که دیگه اینو اصلا ننوشتم در پرونده)
دسته دوم(عضویت در گروه و یا نهاد خاص): سالهای دعوت به اردوی ملی و اعزام به مسابقات برون مرزی، عضویت در هیات استانی، مدارک مربیگریم را هم در این بخش گذاشتم و نوشتم که وقتی مربیگری میگیریم به عضویت کمیته مربیان فدراسیون درمی آییم.
دسته سوم(داوری در رشته): ابلاغیه های داوری، مدارک داوری لازم بذکره که از درجه 3 تا درجه 1 را ترجمه کردم و گذاشتم. یکی داوری تورنومنت بین المللی که داخل ایران برگزار شد، مابقی داوری در مسابقات کشوری (از آنجاییکه من در رشته خودم فرد موفقی بودم دیگه در همه زمینه ها فدراسیون از من دعوت میکرد Big Grin)
دسته چهارم(فعالیت علمی در رشته خود): من لیسانس و فوق لیسانس تربیت بدنی با معدل عالی دارم، حکم پذیرش مقاله های علمی در کنفرانس های ملی گذاشتم  4تا بود، یک مقاله ISI، وزارت ورزش یک طرحی گذاشتو اعلام کردند به یک سری پایان نامه ها میتوانند حمایت مالی دریافت کنند(از آنجاییکه من سرم درد میکنه واسه اینجور کارها بعنوان نفر اول در دانشگاه فوری پایان نامه ام را طبق فرمت اعلامی ارسال کردم و 3 ماه بعد از وزارت تماس گرفتند و گفتن بیا پولتو بگیر و یه قرار داد بهم دادن که میخواستم این قرار داد و بندازم دور که جریان این ویزا را متوجه شدم و اونو هم بعنوان یه مدرک ارسال کردم و نوشتم که انقدر پایان نامه من قوی بود که وزارت ورزش از آن حمایت کرد)، 5 سال تدریس در دانشگاه دولتی (لازم به دکر است که تمام مقاله ها و موضوع پایان نامه ام و تدریس در دانشگام در حیطه رشته ورزشی خودم بود و مسیله ای خارج از بحث نبود)
دسته پنجم(خبرهای نشریات و سایتهای خبری معتبر): این بخش را بصورت دسته بندی ارسال نکردم.. هر خبر را در بخش مدارک دسته های بالا گذاشتم و در پرونده پخشش کردم .

هر دسته را در جدولی بصورت تیتروار نوشتم و زیر هر جدول شروع کردم به شرح اون مدرک و چگونگی دریافت آن، مثلا نوشتم که قهرمانان قبلی چه کسانی بودن مثلا اگه من مدال کشوری داشتم چگونه از مسابقات ناحیه ای شروع کردم و بعد شهری و بعد استانی و بعد کشوری میرسیدم(بگم که من کلا مستقیم میرفتم کشوری و فوری دعوت میشدم به تیم ملی ولی در پرونده ام مراحل کلی مسابقات را توضیح دادم که بدونن راه پر پیچوخمی داره برای رسیدن به قهرمانی)، برای دعوت به تیم ملی نوشتم که چه تعداد بازیکن شرکت میکردند و چند نفر دعوت میشدند و در آخر چند نفر اعزام میشدند و مثلا اگر من از اردویی خط خوردم تا چه مرحله ای از اردوی تیم ملی جلو میرفتم و مثلا در مرحله آخر اردو بین 3 نفر 2 نفر را انتخاب کردند و من خط خوردم و اگر اعزام شدم در بین چند نفر انتخاب و اعزام شدم و مدتهای اردو هارا نوشتم... برای هر کدام از مطالب که مینوشتم میگشتم و عکس مربوط به همان موضوع را هم اضافه میکردم و اگر شخص مهمی در آن عکس حضور داشت زیر آن عکس راجع به آن شخص توضیحات نوشتم. افرادی که احکام من را امضا کرده بودند را در جدولی به همراه رزومه شان نوشتم(اسمشونو در گوگل میزدم رزومه هایشان میامد بخصوص نفرات خارجی)..در جدولی تمام خبرگزاریهایی که اخباری راجع من نوشته بودند را معرفی کردم مثلا آدرسشون، تلفن، گستره جغرافیایی پوشش خبری، داخلی یا بین المللی هستند، اسم مدیر نشریه، اسم مدیر مسیول و سر دبیر (خدا خیر بده گوگل را) در آخر افرادی که از آنها توصیه نامه گرفته بودم را معرفی کردم به همراه عکسشون...  هر کدام از دسته ها را اول جدول تیتر وارشونو گذاشتم بعد توضیحات در مورد آنها و تیتر خبر و بعد ترجمه مدارک آن دسته و دوباره این مراحل را در دسته بعدی اعمال کردم.

همه مطالبم را فارسی نوشتم...بعد ارسال کردم برای مترجم که از همین مترجمان سایتی بود با مبلغ 350 هزار تومان برام ترجمه کرد.

رزومه ام را با همان دسته بندی که در بالا گفتم، وقتی ترجمه شد به همراه توصیه نامه ای که خودم تهیه کرده بودم به انگلیسی بردم پیش رییس فدراسیون و رییسمان هم زحمت کشید برایم امضا کرد، خوبیش این بود که رییس فدراسیونمون خودش در عرصه بین المللی رشته ام هم صاحب کرسی هستش، در نتیجه یه فرد خیلی قوی شناخته شده در جهان برام توصیه نامه نوشت... همچنین 3 نفر دیگه ایی که توصیه نامه ازشون گرفتم هم افراد خیلی سر شناس در ایران و خارج هستند و اصلا سراغ افراد مهم تنها در ایران نرفتم.... نمونه توصیه نامه اصولی را هم از گوگل پیدا کردم.

کاورلتر با فرمت نمونه های خارجی نوشتم، یک پروپوزال کامل که با معرفی رشته ام و شروع آن در ایران و نتایجی که تا اینجا ایرانیها کسب کردند و اینکه پتانسیل دریافت مدال المپیک را دارد و امریکاییها خیلی از ایرانیها عقبتر هستند (همه اینا را هم با ارجاع به رفرنس که سایت فدراسیون جهانی بود نوشتم)... در آخر کارهایی که من میخواهم در امریکا انجام دهم بعنوان یک مربی و چگونگی فعالیتم از زمان ورود تا سالهای آینده... نکاتی بیان کردم که مثلا به دلایلی امریکا پتانسیل دریافت مدال را دارد در این رشته ولی مربی کاردان ندارد (خخخخ چقدر خودم بالابردم هاهاهاهاها)

ترتیب چیدمان پرونده:
چک، فرم درخواست ارتباط با ایمیل، فرم I-140 ، کاورلتر، رزومه امضا شده از طرف رییس فدراسیون، پروپوزال، دسته بندیها که روش چیدنش را در بالا گفتم، جدول معرفی نشریات، معرفی افرادی که توصیه نامه ها را امضا کردند، توصیه نامه ها، مدارک شناسایی مثل پاسپورت و ویزاهام(ویزاهارو گذاشتم به این دلیل که بگم من واقعا در مسابقات خارجی حضور داشتم.

هزینه کل مراحل پرونده من تا اپروو شدن 6میلیون تومان شد که شامل ترجمه مدارک و نوشته هایم...هزینه پست و هزینه چک(580 دلاری که الان برای پرونده های جدید شده 700 دلار)


امیدوارم کمکتان کند... با یکم بررسی این نمونه پرونده میتواند برای انواع دیگه پرونده ها مثل هنری و علمی الگوی مناسبی باشد. Rolleyes Smile Smile
پاسخ
تشکر کنندگان: storagemeter ، chemistnobel ، gbtm ، kits ، nora ، Hamid_110 ، Sudeh ، saeedm ، aristotel ، dv2017 ، reza6966
(2017-03-11 ساعت 08:13)algh90 نوشته:  دوستان سرانجام تمام داستانها تمام شد و نامه اپرووال را دریافت کردم...

برای اون دسته از دوستانی که شاید بخوان پرونده شان را خودشان جمع اوری کنن و ارسال کنن به اداره مهاجرت، بنده خلاصه ای از پرونده ام را مینویسم تا شاید بتواند کمک نماید.. (البته چندین بار نوشته ام ولی اینبار تکمیلتر ارسال میکنم)

در ابتدا مدارکی داشتم را بصورت یک رزومه درآوردم و نسبت به  10 مورد شروع به دسته بندی کردم... همینجا بگم که کلی سایت فارسی و انگلیسی زیرورو کردم تا دقیقا عمق معنی هر 10 مورد را در بیاورم که دسته بندیها را درست انجام بدهم، چون دسته بندی درست یکی از مهمترین نکات موفقیت در این پرونده میباشد.... برای همین از زمان آشناییم با این نوع ویزا تا ارسال مدارک به اداره مهاجرت 8 ماه طول کشید.. چون واقعا مثل یک محقق در مورد این ویزا تحقیق کردم و حتی از سایت اداره مهاجرت کد هر ماده را درآوردم (البته از کدها استفاده نکردم چون گفتم شاید اشتباه بشه)

رزومه ام را برای چندتا وکیل ارسال کردم... چندتاشون خودشون باهام تماس گرفتن و اعلام کردند که رزومه ام دارای پتانسیل خوبی است... و هر کدام مبالغ متفاوتی را بیان کردند...از 5000 دلار وکیل غیر ایرانی تا 30000 دلار وکیل ایرانی... اون وکیل 30000 دلاریه که چندبار بعد از نیمه شب هم تماس گرفت که دیگه من پاسخ ندادم و تماسهایش را قطع کرد.... یه وکیل معروفی هم بود که رزومه ام را فرستادم و بعد از 1 ماه جواب داد: گفت ما پرونده شما را دادیم به یه سیستم و شانس دریافت این ویزا برای کیس شما 30 تا 45 درصد میباشد!!!! دیگه من تصمیم گرفتم قبل از همکاری با یک وکیل خودم پرونده را ارسال کنم و چنانچه رد شد در زمان اعتراض مجدد از وکیل استفاده کنم....
Rolleyes  Smile  Smile

تبریک اول بابت اپرو شدن، تیریک دوم بخاطر وسعت نظری که دارین و تجربیاتتون رو در اختیار بقیه گذاشتین... با اینکه کیس من هنری هست، ولی نوشته شما (مخصوصا ترتیب چیدمان مدارک)  برام خیلی مفید بود... ممنون Smile  دعا میکنم مراحل کنسولی و اخذ ویزا رو سریع پشت سر بذارین
پاسخ
تشکر کنندگان: algh90
(2017-03-09 ساعت 09:18)algh90 نوشته:  سلام دوستان...کسی میتونه منو راهنمایی کنه؟؟
من 5بار رکویست دادم بابت نرسیدن RFE و وقتی هیچ اتفاقی نیفتاد یه نامه هم ارسال کردمو درآن شرح دادم که من پنج ماهه که منتظر دریافت این نامه هستم... این بار که رکویست دادم...صفحه استتوس من تغییر کرده به اینکه اداره ما پاسخ RFE  را از شما دریافت کرده و فعالیت روی پرونده شما دوباره آغاز شد... !!!!
بنظر شماها چه اتفاقی وفتاد؟؟ اون نامه اکه فرستادم چیزی راجع خودم نبود و فقط درمورد رکویستام توضیح داده بودم...ممکنه دوباره بررسی کردن و دیدن که اشتباه در سایت RFE زدن و مثلا سایتو اصلاح کردن؟؟ حتی در آخر متن نوشتن  که " اگه ما نیاز به مدارک داشتیم به شما اعلام خواهیم کرد"... اون دسته از دوستانی که RFE داشتن آیا این جمله آخر را دریافت کرده بودند؟؟

منم بعد از ارسال RFE یه نامه برام فرستادن که آخر نامه این جمله اومده:
Once a timely response to the request for evidence is received by USCIS, we review the evidence or information you submitted. If you submitted the requested evidence, we continue with the adjudication of your application or petition in light of the new evidence.
پاسخ
تشکر کنندگان:
راستی بچه ها، کسی میدونه معمولا بعد از ارسال RFE حدودا"چه مدت طول میکشه تا نتیجه رو اعلام کنند؟
پاسخ
تشکر کنندگان:
(2017-03-11 ساعت 08:13)algh90 نوشته:  دوستان سرانجام تمام داستانها تمام شد و نامه اپرووال را دریافت کردم...



امیدوارم کمکتان کند... با یکم بررسی این نمونه پرونده میتواند برای انواع دیگه پرونده ها مثل هنری و علمی الگوی مناسبی باشد. Rolleyes  Smile  Smile

آقا خیلی تبریک میگم به خاطر اپروو گرفتنتون .امید وارم بقیه مراحل هم به اسانی پیش بره و هر چه زودتر ویزا رو دریافت کنید .
نوع ویزا: EB1
تشکیل پرونده:24/10/2015
دریافت  Receipt Number: 20/11/2015
درخواست مدارک بیشتر از سوی اداره مهاجرت: 7/10/2016
ارسال مدارک بیشتر در خصوص درخواست آنها :16/12/2016
دریافت نامه اپروو و ارسال مدارک از سوی اداره مهاجرت به اداره NVC -2017/2/2
ایمیل دعوت به مصاحبه july/14/2017
خود مصاحبه August/23/2017 نتیجه مصاحبه AP
پاسخ
تشکر کنندگان: algh90
دوستان عزیز یک سوال داشتم
از زمانی که پروندمون اپروو بشه چقدر طول میکشه که گرین کارتمون را دریافت کنیم و اینکه آیا با داشتن گرین کارت میتونیم به دفعات از آمریکا خارج بشیم یا نه؟ یعنی ممکنه گرین کارت را باطل کنن به دلیل خروج زیاد از کشور؟
ممنونم ازتون
پاسخ
تشکر کنندگان:
(2017-03-14 ساعت 18:59)alireza12 نوشته:  دوستان عزیز یک سوال داشتم
از زمانی که پروندمون اپروو بشه چقدر طول میکشه که گرین کارتمون را دریافت کنیم و اینکه آیا با داشتن گرین کارت میتونیم به دفعات از آمریکا خارج بشیم یا نه؟ یعنی ممکنه گرین کارت را باطل کنن به دلیل خروج زیاد از کشور؟
ممنونم ازتون

از زمان اپروو حداقل 4ماه طول میکشه که دعوت به مصاحبه شوید... و اگر در روز مصاحبه ویزا یکضرب بگیرید تا انقضای آزمایش پزشکی که 6ماهه هستش فرصت دارید بروید امریکا... البته به این ویزا معمولا AP میخوره و ویزا یکضرب نمیدن.
گرین کارت داشته باشید میتونید برید و بیاید مشکلی نداره... ولی اگه میخواید گرین کارتتون باطل نشه نباید بیشتر از 6 ماه خارج از امریکا باشید..اگه بیشتر از 6 ماه خارج امریکا باشید. در بعضی مواقع افیسر تو فرودگاه ممکنه دلایل شما رو بخاطر تاخیر بپذیره و اجازه ورود بدهد..ولی ممکنه قبول نکنه و گرین کارت و باطل کنه... دلیلش هم اینه که گرین کارت برای اقامت دایم هستشو کسی که بیشتر از 6ماه خارج از امریکاست نمیخواد اونجا اقامت داشته باشه
پاسخ
تشکر کنندگان:
(2017-03-12 ساعت 13:26)photographer نوشته:  راستی بچه ها، کسی میدونه معمولا بعد از ارسال RFE حدودا"چه مدت طول میکشه تا نتیجه رو اعلام کنند؟

سلام . معمولا بین 2 ماه الی 2.5 ماه طول میکشه . برا من که اخیرا اپروو گرفتم درست 2 ماه شد .
نوع ویزا: EB1
تشکیل پرونده:24/10/2015
دریافت  Receipt Number: 20/11/2015
درخواست مدارک بیشتر از سوی اداره مهاجرت: 7/10/2016
ارسال مدارک بیشتر در خصوص درخواست آنها :16/12/2016
دریافت نامه اپروو و ارسال مدارک از سوی اداره مهاجرت به اداره NVC -2017/2/2
ایمیل دعوت به مصاحبه july/14/2017
خود مصاحبه August/23/2017 نتیجه مصاحبه AP
پاسخ
تشکر کنندگان: photographer
سلام دوستان .
خوشبختانه دستور دوم ترامپ مبنی بر منع ورود 6 کشور از جمله ایران به آمریکا .با فرمان قاضی فدرال هاوایی شکسته شد .3/16/2017
نوع ویزا: EB1
تشکیل پرونده:24/10/2015
دریافت  Receipt Number: 20/11/2015
درخواست مدارک بیشتر از سوی اداره مهاجرت: 7/10/2016
ارسال مدارک بیشتر در خصوص درخواست آنها :16/12/2016
دریافت نامه اپروو و ارسال مدارک از سوی اداره مهاجرت به اداره NVC -2017/2/2
ایمیل دعوت به مصاحبه july/14/2017
خود مصاحبه August/23/2017 نتیجه مصاحبه AP
پاسخ
تشکر کنندگان: algh90
سلام دوستان
مدارکی هویتی (ترجمه شناسنانه-پایان خدمت-سند ازدواج -عدم سو پیشینه)که برای NVCمیخوام بفرستم آیا ترجمه انها باید به تائید وزارت امور خارجه و دادگستری برسه یا اینکه مهر دالرترجمه بخوره کافیه ؟ چون هزینه مهر امور خارجه خیلی زیاده .
نوع ویزا: EB1
تشکیل پرونده:24/10/2015
دریافت  Receipt Number: 20/11/2015
درخواست مدارک بیشتر از سوی اداره مهاجرت: 7/10/2016
ارسال مدارک بیشتر در خصوص درخواست آنها :16/12/2016
دریافت نامه اپروو و ارسال مدارک از سوی اداره مهاجرت به اداره NVC -2017/2/2
ایمیل دعوت به مصاحبه july/14/2017
خود مصاحبه August/23/2017 نتیجه مصاحبه AP
پاسخ
تشکر کنندگان:
(2017-03-26 ساعت 19:50)Nasertexas نوشته:  سلام دوستان
مدارکی هویتی (ترجمه شناسنانه-پایان خدمت-سند ازدواج -عدم سو پیشینه)که برای NVCمیخوام بفرستم آیا ترجمه انها باید به تائید وزارت امور خارجه و دادگستری برسه یا اینکه مهر دالرترجمه بخوره کافیه ؟ چون هزینه مهر امور خارجه خیلی زیاده .

من از مترجمم که خیلی تخصصشون تو این زمینه زیاده چندین بار سوال کردم که مطمینید مهر امور خارجه نمیخواد گفت بله مطمینم که نمیخواد. . دوستان برنده لاتاری هم گفتن که نیاز به مهر امور خارجه نیست
پاسخ
تشکر کنندگان: Nasertexas
(2017-03-26 ساعت 19:50)Nasertexas نوشته:  سلام دوستان
مدارکی هویتی (ترجمه شناسنانه-پایان خدمت-سند ازدواج -عدم سو پیشینه)که برای NVCمیخوام بفرستم آیا ترجمه انها باید به تائید وزارت امور خارجه و دادگستری برسه یا اینکه مهر دالرترجمه بخوره کافیه ؟ چون هزینه مهر امور خارجه خیلی زیاده .

سلام دوست عزیز

مهر وزارت امور خارجه و دادگستری لازم نیست.
پرونده: EB1
حرفه: فیلمساز
اپروو شدن پرونده: خرداد 95
ارسال مدارک هویتی به ان وی سی: مرداد 95
تاریخ مصاحبه: آذر 95
نتیجۀ مصاحبه: AP
سفرنامه
کلیرنس: ---
پاسخ
تشکر کنندگان: storagemeter ، Nasertexas
سلام
الان دو ماه از دریافت eb1 receipt no می گذره. امروز ایمیلی مبنی بر درخواست initial evidence دریافت کردم. کسی می تونه راهنمایی کنه که معمولا منظور از این initial evidence چی هستش؟ مرسی
پاسخ
تشکر کنندگان:
سلام دوستان . لطفا اگر کسی آدرس پستی VNC رو داره برام بفرسته .چون میخوام مدارک هویتی رو براشون ارسال کنم .
ADDRESS:
CITY:
POSTAL/ZIP CODE:
STATE/PROVINCE:
COUNTRY:
PHONE:
نوع ویزا: EB1
تشکیل پرونده:24/10/2015
دریافت  Receipt Number: 20/11/2015
درخواست مدارک بیشتر از سوی اداره مهاجرت: 7/10/2016
ارسال مدارک بیشتر در خصوص درخواست آنها :16/12/2016
دریافت نامه اپروو و ارسال مدارک از سوی اداره مهاجرت به اداره NVC -2017/2/2
ایمیل دعوت به مصاحبه july/14/2017
خود مصاحبه August/23/2017 نتیجه مصاحبه AP
پاسخ
تشکر کنندگان:
(2017-03-30 ساعت 13:17)Nasertexas نوشته:  سلام دوستان . لطفا اگر کسی  آدرس پستی VNC رو داره برام بفرسته .چون میخوام مدارک هویتی رو براشون ارسال کنم .
ADDRESS:
CITY:
POSTAL/ZIP CODE:
STATE/PROVINCE:
COUNTRY:
PHONE:

National Visa Center
Attn: DR
31 Rochester Ave. Suite 100
Portsmouth, NH 03801-2914
پاسخ
تشکر کنندگان: Nasertexas




کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان