کانال تلگرام مهاجرسرا
https://t.me/mohajersara







##### هشدار #####
به تاریخ ارسال مطالب دقت فرمایید.
شرایط و وضعیت پروسه ویزا دائم در حال تغییر است و ممکن است مطالب قدیمی شامل تغییراتی باشد.
راهنمایی جامع مهاجرت به آلمان
(2016-09-04 ساعت 23:07)naser2 نوشته:  آیا از دوستان کسی هست که از طریق ثبت شرکت و سرمایه گذاری یا کار آفرینی به آلمان مها جرت کرده باشه؟

این رو هم بخونید از اتاق بازرگانی مشترک آلمان و ایران هست:

تاسیس شرکت درآلمان
اتاق بازرگانی و صنایع ایران و آلمان خدماتی در زمینه تاسیس شرکت ارائه می نماید. اما توجه شما را به این نکته جلب مینماییم که در حال حاضر بدلیل مشکلات موجود افتتاح حساب به نام شرکت و با شرکای ایرانی در آلمانی کاری دشوار می باشد.
شرکت های ایرانی می توانند برای فعالیت های اقتصادی خود از راه های گوناگونی استفاده کنند:
1. تأسیس شرکت مستقل
2. تشکیل شعبه مستقل
3. تشکیل شعبه وابسته (پایگاه ثابت)
4. دفتر نمایندگی


شرکت مستقل
شرکت های ایرانی می توانند مبادرت به تأسیس یک شرکت مستقل در آلمان نمایند. در این صورت چنین شرکتی از شرکت ایرانی یعنی شعبه مادر و اصلی مجزا بوده و قانون آلمان بر آن حاکم خواهد بود. اگر چه مجزا بودن این دو شرکت از دیدگاه حقوقی صحیح می باشد، اما از دورنمای اقتصادی می توان گفت که شرکت تأسیس شده در آلمان وابسته به شرکت مادر و اصلی خود می باشد. وابسته بودن اقتصادی به این شکل پدیدار می شود که سهامداران شرکت در آلمان و سهامداران شرکت مادر در ایران یکسان می باشند. حقوق تجارت آلمان میزان سهام اشخاص خارجی و درصد سرمایه گذاری اشخاص خارجی را محدود نمی سازد. بنابراین اتباع ایرانی می توانند همانند اتباع آلمانی شرکت های تجاری که 100% سهام متعلق به آن ها باشد را تأسیس نمایند. این در حالی است که قانون کشور آلمان، در فعالیت های آن ها به دلیل خارجی بودن این اشخاص تفاوتی قائل نمی شود.

شعب
چنانچه یک شرکت ایرانی مایل به ایجاد شرکت دیگری نباشد، می تواند اقدام به تأسیس یک شعبه نماید. اگر چه شعبه یک شرکت در محلی غیر از مرکز اصلی خود شرکت واقع شده است، اما از دیدگاه قانونی شعبه یک شرکت ایرانی در آلمان وابسته به شرکت ایرانی است. باید توجه داشت که قانون آلمان شعب را به عنوان اشخاص حقوقی مستقل نمی پذیرد. قانون آلمان بین شعبه مستقل و شعبه وابسته (پایگاه ثابت) تمایز قائل است؛ هر دو تحت حاکمیت و مقررات جمهوری فدرال آلمان قرار دارند.

شعب مستقل
اگر چه شعبه مستقل از نظر حقوقی محتاج به شرکت ایرانی بوده و دارای شخصیت حقوقی مستقل نیست، ولی به لحاظ اقتصادی و گردش سرمایه و مبادلات تجاری تا حدودی از شرکت ایرانی مادر مستقل می باشد. به همین سبب شعبه مستقل باید دارای عوامل اقتصادی جداگانه ای باشد، از جمله حساب و ترازنامه و سود و زیان جدا و همچنین مدیریتی که تا حد امکان و مقدور، دارای اختیارات عملی باشد.

شعب وابسته پایگاه ثابت
یک شعبه وابسته، بر خلاف شعبه مستقل کاملاً به شرکت ایرانی وابسته است و تنها از نظر مکانی از شرکت ایرانی جدا می باشد. (بنابراین هرگاه شعبه وابسته با اشخاص دیگر اعم از حقیقی و حقوقی قراردادی منعقد نماید، طرف و ذینفع آن قرارداد شعبه وابسته نیست، بلکه خود شرکت ایرانی است که شعبه را تأسیس نموده است). چنانچه فروشگاه، دفتر، کارخانه یا کارگاه یک شرکت ایرانی در آلمان واقع باشد، مادامی که کاملاً به شرکت ایرانی وابسته است، به عنوان یک شعبه وابسته یا پایگاه ثابت محسوب می شود.

دفتر نمایندگی
حوزه اختیارات اجرایی و عملیاتی یک دفتر نمایندگی محدود است. لذا دفتر نمایندگی فقط می تواند به عنوان یک مؤسسه ثابت منحصراً به منظور تبلیغات تجاری، کسب اطلاعات یا تحقیقات، علمی و یا فعالیت های مشابه که جنبه مقدماتی دارند، مورد استفاده شرکت در ایران قرار گیرد. در این صورت شرکت ایرانی اقدام به برقراری ارتباط با یک فرد آلمانی می کند تا وی به نمایندگی از جانب شرکت ایرانی عمل نماید. به این ترتیب شرکت ایرانی به بازار آلمان شناسانده می شود. دفتر نمایندگی پایگاه ارتباطی تبلیغ محصولات تجاری و زمینه های فعالیت شرکت ایرانی و رابط شرکت ایرانی با تجار و شرکت های آلمانی می باشد.

تأسیس شعبه
تأسیس یک شعبه در آلمان تحت حاکمیت قوانین و مقررات جمهوری فدرال آلمان قرار دارد. موجودیت یک شرکت ایرانی با تأسیس شعبه در آلمان آغاز می شود. برای تشکیل شعبه نیاز به تأمین و سپردن سرمایه نمی باشد. شایان ذکر است تنها شرکت های تجاری مجاز به تشکیل شعبه می باشند. در غیر این صورت چنانچه شرکت متقاضی از نوع تجاری نباشد، فقط تأسیس یک شعبه وابسته امکان پذیر است. شعبه یک شرکت ایرانی می بایست با شرکت ایرانی همنام باشد. زیرا در این صورت مشخص می شود که شعبه مزبور بخش و یا واحدی از شرکت ایرانی است. همچنین می توان به نام شرکت، اصطلاحِ "شعبه" را نیز افزود. در صورتی که شرکت ایرانی از نوع "سهامی" و یا "با مسئولیت محدود" باشد، این نکته می بایست به نام شعبه نیز افزوده شود. شرکت های ایرانی موظفند شعبه مستقل خود در آلمان را به ثبت برسانند، بنابراین ثبت شعبه مستقل الزامی و تابع مقررات قانونی است.
ثبت شرکت و شعبه توسط دادگاه صلاحیت دار انجام می شود. همچنین می بایست موجودیت آن نیز به اداره بازرگانی محل اعلام شود. برای ثبت شعبه مستقل ارائه مدارک زیر به دادگاه الزامی است:

1. نشانی و موضوع فعالیت شعبه
2. شماره ثبت شرکت ایرانی در اداره کل ثبت شرکت ها در تهران و یا شهرستان ها
3. نوع شرکت ایرانی (سهامی، با مسئولیت محدود، تضامنی، ...)
4. نام مدیر شعبه در آلمان

علاوه بر مدارک پیش گفته چنانچه شرکت ایرانی از نوع سهامی باشد، ارائه اساسنامه شرکت به زبان آلمانی نیز الزامی است.
گفتنی است بر خلاف شعبه مستقل، ثبت شعبه وابسته در دادگاه لازم نیست. ولی شعبه وابسته نیز باید آغاز فعالیت های خود را به اداره بازرگانی محل اعلام نماید.

شعبه و مالیات
شعبه یک شرکت ایرانی در آلمان، همانند شرکت های آلمانی موظف به پرداخت مالیات است. دولت های جمهوری اسلامی ایران و جمهوری فدرال آلمان در گذشته موافقت نامه ای در خصوص اجتناب از اخذ مالیات مضاعف از درآمد و ثروت منعقد کرده اند، که در حال حاضر نیز معتبر است. بر اساس این قرارداد درآمد حاصل شعبه نمی تواند مشمول مالیات هر دو کشور باشد. به طور کلی می توان گفت درآمد شعبه فقط مشمول مالیات دولت آلمان است. دولت آلمان از مجموع درآمد حاصل شعبه، مالیات بر درآمد یا مالیات بر شرکت ها را وصول می نماید. سود شرکت های سرمایه ای، یعنی اشخاص حقوقی، مشمول مالیات بر شرکت ها است، در صورتی که درآمد حاصل شرکت های غیرسرمایه ای یا اشخاص حقیقی مشمول مالیات بر درآمد می باشد.

مالیات بر اشخاص حقوقی
قانون جمهوری فدرال آلمان شرکت سهامی و شرکت با مسئولیت محدود را جزو اشخاص حقوقی قلمداد می کند. این نوع شرکت ها موظف به پرداخت مالیات بر شرکت ها می باشند. بنابراین شعبه اشخاص حقوقی اصولاً مشمول مالیات بر شرکت ها است. نرخ مالیات شرکت ها در آلمان معمولاً 25% از سود حاصله می باشد.

مالیات بر اشخاص حقیقی
چنانچه طرف ایرانی یک شخصیت حقوقی نباشد، درآمد حاصل شعبه وی مشمول مالیات بر درآمد در آلمان است. در این صورت درآمد حاصل شعب، درآمد خود شعب نیست، بلکه جزو درآمد شخص حقیقی محسوب می شود که صاحب شعبه می باشد. نرخ مالیات بر درآمد بین 15 و 42 درصد (سال 2005 میلادی) از سود حاصله می باشد. بدیهی است که همراه با افزایش میزان درآمد، نرخ مالیات نیز افزایش یافته و درصد مالیات بصورت تصاعدی محاسبه می شود.

سایر مالیات ها
غیر از مالیات مذکور، مالیات های دیگری از جمله مالیات حق کسب (مالیات بازرگانی) و مالیات همبستگی نیز مطالبه می شود. مالیات حق کسب سود شعبه را تقریباً به میزان 12% کاهش می دهد. مالیات همبستگی پس از اتحاد آلمان غربی و آلمان شرقی وضع شده و دولت تلاش دارد از این طریق از اقتصاد آلمان شرقی سابق حمایت کند. قابل ذکر است مالیات مزبور در مقایسه با مالیات دیگر بسیار کمتر است. همچنین شعبه موظف به پرداخت مالیات مصرف (مالیات بر ارزش افزوده) می باشد. نرخ مالیات مصرف در حال حاضر 16% و این در حالــی است کــه نرخ مالیات بــر مواد خوراکی (به استثنای نوشیدنی ها) معــادل 7% می باشد. پرداخت کننده مالیات در این خصوص
فروشنده است، که وی نیز مبلغ مالیات را به قیمت کالا اضافه می کند. به این ترتیب پرداخت کننده واقعی مالیات شخص مصرف کننده یا خریدار می باشد. مالیات بر مصرف از انواع مالیات های غیرمستقیم محسوب می شود.

اتباع ایرانی در آلمان
زمانی که مدیر شعبه تبعه جمهوری اسلامی ایران باشد، ملزم به داشتن پروانه کار خواهد بود. اما اگر شخص ایرانی مقیم ایران باشد و صرفاً به دلیل انجام مذاکره و معامله به آلمان سفر کند، ملزم به داشتن پروانه کار در آلمان نمی باشد. بدیهی است در این صورت، داشتن اجاره ورود (روادید) به آلمان کافی است.
http://iran.ahk.de/ir/dienstleistungen/r...n-im-iran/
پاسخ
تشکر کنندگان: jalayevatan ، gbtm ، saeed_gh ، aristotel
با سلام .

جواب دوستمون یک کلمه است ... بله

دوستان اگر سوالی داشتین من در خدمتتون هستم
به سراغ من اگر میاید نرم آهسته بیاید مبادا که ترک بردارد چینی نازک تنهای من.Rolleyes
پاسخ
تشکر کنندگان:
(2016-09-24 ساعت 21:49)abbas41 نوشته:  با سلام .

جواب دوستمون یک کلمه است ... بله

دوستان اگر سوالی داشتین من در خدمتتون هستم

از دید شما یک کلمه هست.
فردی برای چنین کاری که پیگیریش چندین بخش اداری داره تنها نیاز پرسشش یک واژه نیست. و هرپاسخ هم میتونه آگاهی برای دیگران باشه.
پاسخ
تشکر کنندگان:
سلام
ایشون میخواست بدونه کسی از این طریق مهاجرت کرده یا نه ....
راههای مهاجرت به آلمان رو که نپرسید ...که شما رفتی به نقل از یک سایتی دیگه کپی کردی اوردی ...
همیشه سعی کنیم سوال کامل وکوتاه جواب بدیم
به سراغ من اگر میاید نرم آهسته بیاید مبادا که ترک بردارد چینی نازک تنهای من.Rolleyes
پاسخ
تشکر کنندگان:
(2016-09-25 ساعت 22:44)abbas41 نوشته:  سلام
ایشون میخواست بدونه کسی از این طریق مهاجرت کرده یا نه ....
راههای مهاجرت به آلمان رو که نپرسید ...که شما رفتی به نقل از یک سایتی دیگه کپی کردی اوردی ...
همیشه سعی کنیم سوال کامل وکوتاه جواب بدیم

کار زشت شما رو نادیده میگیرم و میگذارم به حساب خامی شما. شما ابتدا اخلاق و ادب رو یاد بگیرید و در ادامه بدونید در این سایت چکاره هستید و درباره چه چیزی شکایت میکنید.
بازهم تکرار می کنم، ایشون پرسشی داشتند که بدونند فردی هست تا در اون زمینه راهنمایی بگیرند، چه در اینجا که یک مکان اینترنتی همگانی هست و چه در پیام خصوصی. و من پاسخم برای اینکه شرکتی ثبت کرده باشم نبود.
من برگه هایی رو گذاشتم تا افرادی که در زمینه ثبت شرکت پرسشی دارند دست کم سرنخ هایی داشته باشند و ازش بهره ببرند. نه برای شما که درگیر شدید! شما ابتدا حریم خودتون رو بدونید،دخالت در کار دیگران نکنید و سرک نکشید برای چونو چرا کردن.
پاسخ
تشکر کنندگان:
سلام خدمت تمام دوستان
آیا شرایط بلوکارت برای مهاجرت همچنان پابرجاست چون من در سایت سفارت آلمان اطلاعاتی پیدا نکردم؟ و اینکه به نظر دوستان و اساتید بهترین راه مهاجرت خانوادگی به آلمان کدام روش رو پیشنهاد میدهید؟ در مورد بازار کار ارشیتکت ها در آلمان اطلاعی دارید؟ بنده با مدرک مستر و یادگیری زبان آلمانی شرایط مناسبی برای اقامت دارم و از کدام روش رو پیشنهاد می‌فرمایید؟ در مورد بازار کار تاسیسات ساختمان مانند سرمایش و گرمایش با مدارک فنی و حرفه ای برای یک شخص شرایط به چه نحو است؟ ممنونم
پاسخ
تشکر کنندگان:
(2016-11-03 ساعت 03:49)ghasedak2018 نوشته:  سلام خدمت تمام دوستان
آیا شرایط بلوکارت برای مهاجرت همچنان پابرجاست چون من در سایت سفارت آلمان اطلاعاتی پیدا نکردم؟ و اینکه به نظر دوستان و اساتید بهترین راه مهاجرت خانوادگی به آلمان کدام روش رو پیشنهاد میدهید؟ در مورد بازار کار ارشیتکت ها در آلمان اطلاعی دارید؟ بنده با مدرک مستر و یادگیری زبان آلمانی شرایط مناسبی برای اقامت دارم و از کدام روش رو پیشنهاد می‌فرمایید؟ در مورد بازار کار تاسیسات ساختمان مانند سرمایش و گرمایش با مدارک فنی و حرفه ای برای یک شخص شرایط به چه نحو است؟ ممنونم

درود بله پابرجاست و بیشتر هم پابرجاست؛ در این بخش از سایت سفارت هست:www.teheran.diplo.de/Vertretung/teheran/fa/00/0-Arbeiten-Studieren-Deutschland-de-03.html

بهترین راه رو باید شما با رزومه و نیازهای خودتون انتخاب کنید، برای دونفر که همسر هستید دو راه پیشنهاد می کنم، شما یا همسر شما از راه دانشجویی پذیرش و ویزا بگیرند و دیگری از راه ویزای پیوست به همسر، به همسرش بپیونده و قوانین خودش رو داره. راه دیگرم از راه مهاجرت کاری شما یا ایشون ویزا بگیرید و باز هم از راه ویزای پیوست به همسر بپیوندید.
بازار ارشیتکت ها چندان گرم نیست اما فردی که توانایی و کارهای خوبی داره یا چاپ شده و با نرم افزارهای طراحی توانایی کار کردن داره زمینه و راه هایی برای کاریابی و دوره یا دانشجویی هست.

شما هم میتونید با نکته هایی که گفتم، از راه ارزیابی مدرک و رزومه گذاری تو سایت های کاریابی بین مللی و آلمانی بدنبال کارباشید و هم با پذیرش گرفتن از دانشکده یا دانشگاه بتونید زمینه بزرگ تر و تواناتری برای خودتون باز کنید.

رشته مکانیک تاسیسات از رشته های پرنیاز هست، و در رده بلوکارت هم هست، و دستمزد خیلی خوب. اما تنها با مدارک فنی حرفه ای ایران شانس کم هست. مگر پیشینه کاری بالایی داشته باشند در کنار مدارک تخصصیشون.
دو راه دیگرم هست برای کاریابی از راه اتاق بازرگانی آلمان و ایران و ویزای بدنبال کار که هر کدوم تنها یکبار میشه شانس داشت.
پاسخ
تشکر کنندگان: gbtm ، ghasedak2018 ، aristotel
سلام
من حدود 2 سال است که در آلمان اقامت دارم. به دوستان پیشنهاد می کنم که اول فکر درآمد و ادامه زندگی در اینجا باشند بعدش اقامت.
پاسخ
تشکر کنندگان: copol
(2016-11-04 ساعت 00:31)سرباز هخامنشی نوشته:  
(2016-11-03 ساعت 03:49)ghasedak2018 نوشته:  سلام خدمت تمام دوستان
آیا شرایط بلوکارت برای مهاجرت همچنان پابرجاست چون من در سایت سفارت آلمان اطلاعاتی پیدا نکردم؟ و اینکه به نظر دوستان و اساتید بهترین راه مهاجرت خانوادگی به آلمان کدام روش رو پیشنهاد میدهید؟ در مورد بازار کار ارشیتکت ها در آلمان اطلاعی دارید؟ بنده با مدرک مستر و یادگیری زبان آلمانی شرایط مناسبی برای اقامت دارم و از کدام روش رو پیشنهاد می‌فرمایید؟ در مورد بازار کار تاسیسات ساختمان مانند سرمایش و گرمایش با مدارک فنی و حرفه ای برای یک شخص شرایط به چه نحو است؟ ممنونم

درود بله پابرجاست و بیشتر هم پابرجاست؛ در این بخش از سایت سفارت هست:www.teheran.diplo.de/Vertretung/teheran/fa/00/0-Arbeiten-Studieren-Deutschland-de-03.html

بهترین راه رو باید شما با رزومه و نیازهای خودتون انتخاب کنید، برای دونفر که همسر هستید دو راه پیشنهاد می کنم، شما یا همسر شما از راه دانشجویی پذیرش و ویزا بگیرند و دیگری از راه ویزای پیوست به همسر، به همسرش بپیونده و قوانین خودش رو داره. راه دیگرم از راه مهاجرت کاری شما یا ایشون ویزا بگیرید و باز هم از راه ویزای پیوست به همسر بپیوندید.
بازار ارشیتکت ها چندان گرم نیست اما فردی که توانایی و کارهای خوبی داره یا چاپ شده و با نرم افزارهای طراحی توانایی کار کردن داره زمینه و راه هایی برای کاریابی و دوره یا دانشجویی هست.

شما هم میتونید با نکته هایی که گفتم، از راه ارزیابی مدرک و رزومه گذاری تو سایت های کاریابی بین مللی  و آلمانی بدنبال کارباشید و هم با پذیرش گرفتن از دانشکده یا دانشگاه بتونید زمینه بزرگ تر و تواناتری برای خودتون باز کنید.

رشته مکانیک تاسیسات از رشته های پرنیاز هست، و در رده بلوکارت هم هست، و دستمزد خیلی خوب. اما تنها با مدارک فنی حرفه ای ایران شانس کم هست. مگر پیشینه کاری بالایی داشته باشند در کنار مدارک تخصصیشون.
دو راه دیگرم هست برای کاریابی از راه اتاق بازرگانی آلمان و ایران و ویزای بدنبال کار که هر کدوم تنها یکبار میشه شانس داشت.
سلام، ممنونم از پاسختون، بنده چون بالای 21 سال هستم و مجرد آیا میتوانیم با پدرم ک تخصصشان تاسیسات ساختمان با مدارک فنی و حرفه ای و البته لیسانس غیر مرتبط هستند باهم اقدام کنیم؟ یعنی پدرم برای خانواده و من به تنهایی ولی مهاجرت همگی همزمان پیش رود؟ و اینکه تسلط به زبان آلمانی جزو ملزومات مهاجرت از طریق بلوکارت هستش؟ بهترین روش مهاجرتی برای خانواده ما ب نظرتان کدام روش هستش؟ اگر من از طریق تحصیلی پذیرش بگیرم آیا امکان گرفتن اقامت برای خودم و خانواده وجود دارد؟ ب نظرتان سریع ترین و مطمئن ترین روش مهاجرتی با توجه ب شرایط ما کدام است؟
پاسخ
تشکر کنندگان:
(2016-11-24 ساعت 03:56)ghasedak2018 نوشته:  
(2016-11-04 ساعت 00:31)سرباز هخامنشی نوشته:  
(2016-11-03 ساعت 03:49)ghasedak2018 نوشته:  
سلام، ممنونم از پاسختون، بنده چون بالای 21 سال هستم و مجرد آیا میتوانیم با پدرم ک تخصصشان تاسیسات ساختمان با مدارک فنی و حرفه ای و البته لیسانس غیر مرتبط هستند باهم اقدام کنیم؟ یعنی پدرم برای خانواده و من به تنهایی ولی مهاجرت همگی همزمان پیش رود؟ و اینکه تسلط به زبان آلمانی جزو ملزومات مهاجرت از طریق بلوکارت هستش؟ بهترین روش مهاجرتی برای خانواده ما ب نظرتان کدام روش هستش؟ اگر من از طریق تحصیلی پذیرش بگیرم آیا امکان گرفتن اقامت برای خودم و خانواده وجود دارد؟ ب نظرتان سریع ترین و مطمئن ترین روش مهاجرتی با توجه ب شرایط ما کدام است؟

پدر شما میتونند با ارزیابی مدارکشون در یک رشته و در مزکز ارزیابی مدارک خارجی ها برای کار ZAB {هدف تنها مدارک دانشگاهی نیست مدارک تخصصی دوره ها هم ارزیابی میشند وبهتره اگر مدارکی ندارند دوره های تخصصی کشور ایران رو بگذرونند} و پیشینه کاری تخصصی که مهم هست. با آگهی کردن رزومه در اتاق بازرگانی آلمان و ایران یا از راه ویزای بدنبال کار، پیشنهاد کاری رو پیدا کنند و از راه کاریابی اقامت بگیرند. که من ابتدا پس از ارزیابی رزومه گذاری در سایت های کاریابی بین مملی مانند linked in و آلمانی اروپایی مانند Xing رو پیشنهاد می کنم. و زبان انگلیسی یا آلمانی پدر شما باید خوب باشه و مهم هست.
دستمزد هم نزدیک به 35 هزار اویقو بود میتونند بلوکارت دریافت کنند. به زبان انگلیش و آلمانی میشه این کارت رو دریافت کرد و این برای بیشتر کشورهای اروپایی هست دربارش در بخش بلوکارت یا کارت آبی برگه هایی هست اونهارو باید بخونید. اما شما که سن بالا تر از سن زیر سرپرستی دارید نمیتونید از راه ویزای پیوست مهاجرت کنید.

بهترین پیشنهادی که میتونم برای شما بکنم و گستردگی پیشرفت و رشد داشته باشید، برنامه ریزی از راه مهاجرت دانشجویی هست، چون پشتیبانی هایی سیستماتیک در گذروندن دوره و پس از پایانش برای کار و اقامت دارید، و با دانش "زبان آلمانی"، یا به زبان انگلیش هم دوره هایی بین مللی پذیرش داده میشند.
برای رشته معماری برای دانشجویی میتونید پذیرش دوباره این دوره رو داشته باشید. چون برای دکترا باید تز و همکاری با استاد داشته باشید. و کار آسونی نیست پذیرش گرفتنش. و با انگیزه نامه از سخت گیری سفارت بیرون بیاید. توانا بودن در رشته شما مهم هست و اگر کاری تخصصی از خودتون دارید برای کاریابی یا برای پذیرش گرفتن از دانشکده های فنی مهندسی کاربردی هست.

دور از جون شما و خانواده برای راهنمایی این راه رو هم میگم: یک قانون خیلی ویژه هست برای پیوست خانواده به فرزند، اگر پدر شما سنشون بالا باشه {60 به بالا}و توانایی کار کردن رو نداشته باشند، نیاز به سرپرستی و پرستاری ازشون باشه، یا بیمار باشند، و همسری یا فرزندی نباشه که ازشون نگهداری کنه در نبود شما،در این شکل امکانش بیشتر هست با نگاه به پشتیبانی مالی که شما دارید بتونید ایشون رو به خودتون پیوست کنید، اما در ابتدای اقامت شما امکان پذیر نیست. و به ایالت و شهر اقامت شما بستگی داره. که در این یک مورد بدلیل سخت گیری ویژه اداره اقامت پیگیری از راه وکیل رو پیشنهاد می کنم چون راه پیگیریش متفاوت هست. و ابتدا باید از هزینه های دو نفر بربیاید{خودتون و برای پدر شما}. این برای اداره اقامت مهم هست. بیشتر اینگونه پیوست های خانوادگی به فرزند برای افرادی هست که شهروند دویچلانت باشند و سالها زندگی کردند. که بخشی بزرگ از دلیلش باز به پشتیبانی مالی و اقامت برمیگرده. که با پذیرفتن اقامت کمک مالی دولتی هم امکانش هست. نکته دیگری هم هست اینکه خود پدر شما هم برای پیوست به شما در این شکل میتونند کمک پشتیبانی مالی باشند با درآمد پس انداز و... که دارند به حسابی در آلمان پس انداز بشه چون باید به پول آلمان باشه. .و مینیمم میزان پول در حساب هم بستگی به بیماری پدر برمگیرده که چه بیماری داشته باشه و هزینه های بیمهو درمانو و... برآوورد میشه. دوروبر هزینه یک ماه دانشجویی هست اگر ساده زندگی کنند و تنها در این شکل زندگی که گفتم و هزینه خانه و بیمه هم میتونه بیشتر باشه. دلیل دیگری برای این شکل میتونید بیارید که اگر بدور از جون تنها پدر دارید، وبدلیل افسردگی شدیدشون و وابستگی شما به هم پیش شما بمونند. اما باید این یک درخواست از سفارت به شکل دیگری پیگیری بشه وبه شما که در خاک آلمان باشید بپیوندند{ویزای بازدید} و از راه وکیل درخواست بدید. که راه پر پیچو خمی رو باید وکیل پیگیری کنه.
پاسخ
تشکر کنندگان: Ashkan3832 ، aristotel
(2016-11-27 ساعت 23:44)سرباز هخامنشی نوشته:  
(2016-11-24 ساعت 03:56)ghasedak2018 نوشته:  سلام، ممنونم از پاسختون، بنده چون بالای 21 سال هستم و مجرد آیا میتوانیم با پدرم ک تخصصشان تاسیسات ساختمان با مدارک فنی و حرفه ای و البته لیسانس غیر مرتبط هستند باهم اقدام کنیم؟ یعنی پدرم برای خانواده و من به تنهایی ولی مهاجرت همگی همزمان پیش رود؟ و اینکه تسلط به زبان آلمانی جزو ملزومات مهاجرت از طریق بلوکارت هستش؟ بهترین روش مهاجرتی برای خانواده ما ب نظرتان کدام روش هستش؟ اگر من از طریق تحصیلی پذیرش بگیرم آیا امکان گرفتن اقامت برای خودم و خانواده وجود دارد؟ ب نظرتان سریع ترین و مطمئن ترین روش مهاجرتی با توجه ب شرایط ما کدام است؟

پدر شما میتونند با ارزیابی مدارکشون در یک رشته و در مزکز ارزیابی مدارک خارجی ها برای کار ZAB {هدف تنها مدارک دانشگاهی نیست مدارک تخصصی دوره ها هم ارزیابی میشند وبهتره اگر مدارکی ندارند دوره های تخصصی کشور ایران رو بگذرونند} و پیشینه کاری تخصصی که مهم هست. با آگهی کردن رزومه در اتاق بازرگانی آلمان و ایران یا از راه ویزای بدنبال کار، پیشنهاد کاری رو پیدا کنند و از راه کاریابی اقامت بگیرند. که من ابتدا پس از ارزیابی رزومه گذاری در سایت های کاریابی بین مملی مانند linked in و آلمانی اروپایی مانند Xing رو پیشنهاد می کنم. و زبان انگلیسی یا آلمانی پدر شما باید خوب باشه و مهم هست.
دستمزد هم نزدیک به 35 هزار اویقو بود میتونند بلوکارت دریافت کنند.  به زبان انگلیش و آلمانی میشه این کارت رو دریافت کرد و این برای بیشتر کشورهای اروپایی هست دربارش در بخش بلوکارت یا کارت آبی برگه هایی هست اونهارو باید بخونید. اما شما که سن بالا تر از سن زیر سرپرستی دارید نمیتونید از راه ویزای پیوست مهاجرت کنید.

بهترین پیشنهادی که میتونم برای شما بکنم و گستردگی پیشرفت و رشد داشته باشید،  برنامه ریزی از راه مهاجرت دانشجویی هست، چون پشتیبانی هایی سیستماتیک در گذروندن دوره و پس از پایانش برای کار و اقامت دارید، و با دانش "زبان آلمانی"، یا به زبان انگلیش هم دوره هایی بین مللی پذیرش داده میشند.
برای رشته معماری برای دانشجویی میتونید پذیرش دوباره این دوره رو داشته باشید. چون برای دکترا باید تز و همکاری با استاد داشته باشید. و کار آسونی نیست پذیرش گرفتنش. و با انگیزه نامه از سخت گیری سفارت بیرون بیاید. توانا بودن در رشته شما مهم هست و اگر کاری تخصصی از خودتون دارید برای کاریابی یا برای پذیرش گرفتن از دانشکده های فنی مهندسی کاربردی هست.

دور از جون شما و خانواده برای راهنمایی این راه رو هم میگم: یک قانون خیلی ویژه هست برای پیوست خانواده به فرزند، اگر پدر شما سنشون بالا باشه {60 به بالا}و توانایی کار کردن رو نداشته باشند، نیاز به سرپرستی و پرستاری ازشون باشه، یا بیمار باشند، و همسری یا فرزندی نباشه که ازشون نگهداری کنه در نبود شما،در این شکل امکانش بیشتر هست با نگاه به پشتیبانی مالی که شما دارید بتونید ایشون رو به خودتون پیوست کنید، اما در ابتدای اقامت شما امکان پذیر نیست. و به ایالت و شهر اقامت شما بستگی داره. که در این یک مورد بدلیل سخت گیری ویژه اداره اقامت پیگیری از راه وکیل رو پیشنهاد می کنم چون راه پیگیریش متفاوت هست. و ابتدا باید از هزینه های دو نفر بربیاید{خودتون  و برای پدر شما}. این برای اداره اقامت مهم هست. بیشتر اینگونه پیوست های خانوادگی به فرزند برای افرادی هست که شهروند دویچلانت باشند و سالها زندگی کردند. که بخشی بزرگ از دلیلش باز به پشتیبانی مالی و اقامت برمیگرده. که با پذیرفتن اقامت کمک مالی دولتی هم امکانش هست. نکته دیگری هم هست اینکه خود پدر شما هم برای پیوست به شما در این شکل میتونند کمک پشتیبانی مالی باشند با درآمد پس اندازه و... که دارند به حسابی در آلمان پس اندازه بشه چون باید به پول آلمان باشه. .و مینیمم میزان پول در حساب هم بستگی به بیماری پدر برمگیرده که چه بیماری داشته باشه و هزینه های بیمهو درمانو و... برآوورد میشه. دوروبر هزینه یک ماه دانشجویی هست اگر ساده زندگی کنند و تنها در این شکل زندگی که گفتم و هزینه خانه و بیمه هم میتونه بیشتر باشه.دیگری برای این شکل میتونید بیارید که اگر بدور از جون تنها پدر دارید، وبدلیل افسردگی شدیدشون و وابستگی شما به هم پیش شما بمونند. اما باید این یک درخواست از سفارت به شکل دیگری پیگیری بشه وبه شما که در خاک آلمان باشید بپیوندند و از راه وکیل درخواست بدید. که راه پر پیچو خمی رو باید وکیل پیگیری کنه.

ممنونم از پاسخ جامع و کاملتون و وقتی ک می‌گذارید، با توجه ب اینکه مادرم و برادر کوچک من هم تو کیس پدرم هستن فکر میکنم پیوست من به آنها یا برعکسش خیلی سخت باشه، و هدف این هست که همگی باهم مهاجرت کنیم
ب نظرتون کانادا یا امریکا شرایط بهتری دارند و یا آلمان و گرفتن اقامت راحتتر و پروسه کوتاهتری دارد؟
با توجه ب اینکه رشته معماری چ برای تحصیل چ برای کاریابی نیاز ب تخصص نرم افزاری و تهیه پرتفولیو داره فکر میکنم در هر مورد زمانی ک باید بگذارم یکی هستش، ب نظرتون برای کدوم کشور و از چ طریق زودتر ب نتیجه میرسیم، مثلا اگر من از طریق express entry برای کانادا اقدام کنم ظرف چ مدت میتونم برای خانوادم اقدام کنم؟ و آیا اینکه پدرم برای کار در آلمان اقدام کنه و من برای مستر دیگر در آلمان؟ و ب نظرتون از نظر رفاه و سطح زندگی کانادا و آلمان چ قدر اختلاف دارند؟
بازم از لطفتون ممنونم
پاسخ
تشکر کنندگان:
(2016-11-29 ساعت 05:34)ghasedak2018 نوشته:  
(2016-11-27 ساعت 23:44)سرباز هخامنشی نوشته:  
(2016-11-24 ساعت 03:56)ghasedak2018 نوشته:  

ممنونم از پاسخ جامع و کاملتون و وقتی ک می‌گذارید، با توجه ب اینکه مادرم و برادر کوچک من هم تو کیس پدرم هستن فکر میکنم پیوست من به آنها یا برعکسش خیلی سخت باشه، و هدف این هست که همگی باهم مهاجرت کنیم
ب نظرتون کانادا یا آمریکا شرایط بهتری دارند و یا آلمان و گرفتن اقامت راحتتر و پروسه کوتاهتری دارد؟
با توجه ب اینکه رشته معماری چ برای تحصیل چ برای کاریابی نیاز ب تخصص نرم افزاری و تهیه پرتفولیو داره فکر میکنم در هر مورد زمانی ک باید بگذارم یکی هستش، ب نظرتون برای کدوم کشور و از چ طریق زودتر ب نتیجه میرسیم، مثلا اگر من از طریق express entry برای کانادا اقدام کنم ظرف چ مدت میتونم برای خانوادم اقدام کنم؟  و آیا اینکه پدرم برای کار در آلمان اقدام کنه و من برای مستر دیگر در آلمان؟ و ب نظرتون از نظر رفاه و سطح زندگی کانادا و آلمان چ قدر اختلاف دارند؟
بازم از لطفتون ممنونم
درود، دوست گرامی هرکشوری قوانین خودش رو داره، و گاهن در یک کشور هر ایالت اون کشور هم قوانین فدرال ویژه به خودش رو باید نگاه کنید. برای مهاجرت باید از چیزهایی چشم پوشی کنین تا چیزی رو بدست بیارید، و این قوانین هستند که شما انتخاب میکنین و زیاد قدرت مانور ندارید. شما امکان مهاجرت خانوادگی با این رزومه خانوادگی که دارید بدلیل سن شما و نداشتن شهروندی افراد خانواده همزمان ممکن نیست.

کانادا سیستمی که از 2015 راه انداخته و هدفمند جایگزین شد، خیلی سیستم خوبی هست و این به تخصص و رزومه شما و نمره زبان برمیگرده که دربارش در بخش خودش کامل من بهش پرداختم و پاسخ پرسش هاتون رو میگیرید. امریکا رو من پیشنهاد نمیکنم کشوری که سرمایه مداری هست و این چند ماه ویزاهای دانشجویی زیادی بدون دلیل رد شد. آلمان رو هم دربارش گفتم راهکارها، و اینکه مانند کانادا برمیگرده به تخصص و رشته و توانایی های شما که اگر پیشنهادی بگیرید از دید زمان ویزا گرفتن نزدیک به هم هستند. من کانادا و آلمان رو پیشنهاد می کنم و تفاوتشون رو در زمینه رشته ها میبینم که در برخی رشته ها زمینه های خیلی بیشتری میتونه آلمان داشته باشه، و اینکه میزان نیازمندی و پیشنهاد کار و آموزش در آلمان بیشتر و گسترده تر هست. و بیشتر هم میشه. از دید دستمزد هم این به توانایی و پیشینه کاری شما برمیگرده و هر دو کشور زمینه برای رشد دارند.{باز به رشته باید نگاه کرد} از دید پس انداز در گذر چندین سال کانادا بیشتر نتیجه داره. چون آلمان هرچی درآمدتون بالا بره مالیاتم بالاتر میره. {اما از دید رفاه یا پیشرف و سیستم آموزشی آلمان یک کشور ویژه در اروپاست و رتبه های برتر جهانی داره...} انتخاب با شماست.

برای اینکه پذیرش دکترا بگیرید یا شما باید ریسرچ و ایده ای داشته باشید یا اینکه برای پروژه استادی درخواست همکاری بدید و آیا بپذیرند و یا نه باز به هر دو برمیگرده. اما پیشنهاد می کنم زمانتون و برنامتون رو برای گرفتن یک مدرک دکترا سخت نکنید چکیده بخوام بگم اونیورسیتی ها دانششون برای کار کهنه و کم کاربرد هست، مگر برای محقق بودن و پژوهشگری و رشته های پزشکی، وگرنه برای کار و تخصص های کاربردی مهارت که کارگاهی و آزمایشگاهی هستند، دانشکده ها و دانشگاه های عالی فنی مانند Fachhochschule و Hochschule ها دانش کاربردی و همراستای مهارت برای کاریابی دارند. و بیشتر کشورهای غربی سیستم آموزشیشون به سمت کاربرد پردازی داره میره مانند فنلاند که سیستم آموزشیش پیشرو و الگو دیگر سیستم های دنیاست. روراست و دوستانه بشما بگم دوره مدرک گرایی بشکلی که در کشور ایران و هرکشوری هست داره بیشتر کنار میره. دانش زبان، تخصص و توانمندی با پیشینه کاری ابتدا مهم و در کنارش مدارک دانگشاهی.

بله برا آلمان پدر شما میتونند برنامه کاریابی رو انتخاب کنند و پس از روشن شدن اقامت کاری،همسرشون و فرزند پسرشون رو اگر در سن سرپرستی هستند بیارند.و شما راه دانشجویی رو هدف کنید، این شکلی میتنید در کنار هم باشید و زمانی که ویزا بگیرید آزادید دیگه در خاک از هر دانشگاه یا دانشکده دیگری پذیرش بگیرید و یا به شهر دیگری مهاجرت کنید {پیش از نامنویسی دانشگاه}که همه در یک جا باشید. آلمان درباره رفاه شما در دوران دانشجویی از دید بیمه با پرداخت هزینه ارزون رفاه کامل دارید و هزینه های رفتوآمد هم بیشتر دانشگاه ها میزانی پول رو در هر ترم میگرند و بیشتر هزینه ها و گردش ها برای شما رایگان میشند. کیفیت و رفاه زندگی رو باید از دید هر فردی یک چیز دونست، این برمیگرده به شخصیت و نیازهای فردی. اما کانادا و آلمان اگر ریز نگاه نکنیم به هم نزدیکند. ایالت ها و شهر های شرقی آلمان کم هزینه ترین مکان ها برای زندگی هستند تا 50% کمتر از دیگر جاهای آلمان.
پاسخ
تشکر کنندگان: copol ، ghasedak2018 ، Ashkan3832 ، aristotel
(2016-11-30 ساعت 23:58)سرباز هخامنشی نوشته:  
(2016-11-29 ساعت 05:34)ghasedak2018 نوشته:  ممنونم از پاسخ جامع و کاملتون و وقتی ک می‌گذارید، با توجه ب اینکه مادرم و برادر کوچک من هم تو کیس پدرم هستن فکر میکنم پیوست من به آنها یا برعکسش خیلی سخت باشه، و هدف این هست که همگی باهم مهاجرت کنیم
ب نظرتون کانادا یا آمریکا شرایط بهتری دارند و یا آلمان و گرفتن اقامت راحتتر و پروسه کوتاهتری دارد؟
با توجه ب اینکه رشته معماری چ برای تحصیل چ برای کاریابی نیاز ب تخصص نرم افزاری و تهیه پرتفولیو داره فکر میکنم در هر مورد زمانی ک باید بگذارم یکی هستش، ب نظرتون برای کدوم کشور و از چ طریق زودتر ب نتیجه میرسیم، مثلا اگر من از طریق express entry برای کانادا اقدام کنم ظرف چ مدت میتونم برای خانوادم اقدام کنم؟  و آیا اینکه پدرم برای کار در آلمان اقدام کنه و من برای مستر دیگر در آلمان؟ و ب نظرتون از نظر رفاه و سطح زندگی کانادا و آلمان چ قدر اختلاف دارند؟
بازم از لطفتون ممنونم
درود، دوست گرامی هرکشوری قوانین خودش رو داره، و گاهن در یک کشور هر ایالت اون کشور هم قوانین فدرال ویژه به خودش رو باید نگاه کنید. برای مهاجرت باید از چیزهایی چشم پوشی کنین تا چیزی رو بدست بیارید، و این قوانین هستند که شما انتخاب میکنین و زیاد قدرت مانور ندارید. شما امکان مهاجرت خانوادگی با این رزومه خانوادگی که دارید بدلیل سن شما و نداشتن شهروندی افراد خانواده همزمان ممکن نیست.

کانادا سیستمی که از 2015 راه انداخته و هدفمند جایگزین شد، خیلی سیستم خوبی هست و این به تخصص و رزومه شما و نمره زبان برمیگرده که دربارش در بخش خودش کامل من بهش پرداختم و پاسخ پرسش هاتون رو میگیرید. آمریکا رو من پیشنهاد نمیکنم کشوری که سرمایه مداری هست و این چند ماه ویزاهای دانشجویی زیادی بدون دلیل رد شد. آلمان رو هم دربارش گفتم راهکارها، و اینکه مانند کانادا برمیگرده به تخصص و رشته و توانایی های شما که اگر پیشنهادی بگیرید از دید زمان ویزا گرفتن نزدیک به هم هستند. من کانادا و آلمان رو پیشنهاد می کنم و تفاوتشون رو در زمینه رشته ها میبینم که در برخی رشته ها زمینه های خیلی بیشتری میتونه آلمان داشته باشه، و اینکه میزان نیازمندی و پیشنهاد کار و آموزش در آلمان بیشتر و گسترده تر هست. و بیشتر هم میشه. از دید دستمزد هم این به توانایی و پیشینه کاری شما برمیگرده و هر دو کشور زمینه برای رشد دارند.{باز به رشته باید نگاه کرد} از دید پس انداز در گذر چندین سال کانادا بیشتر نتیجه داره. چون آلمان هرچی درآمدتون بالا بره مالیاتم بالاتر میره. انتخاب با شماست.

برای اینکه پذیرش دکترا بگیرید یا شما باید ریسرچ و ایده ای داشته باشید یا اینکه برای پروژه استادی درخواست همکاری بدید و آیا بپذیرند و یا نه باز به هر دو برمیگرده. اما پیشنهاد می کنم زمانتون و برنامتون رو برای گرفتن یک مدرک دکترا سخت نکنید چکیده بخوام بگم اونیورسیتی ها دانششون برای کار کهنه و کم کاربرد هست، مگر برای محقق بودن و پژوهشگری وگرنه برای کار و تخصص های کاربردی مهارت که کارگاهی و آزمایشگاهی هستند، دانشکده ها و دانشگاه های عالی فنی مانند Fachhochschule و Hochschule ها دانش کاربردی و همراستای مهارت برای کاریابی دارند. و بیشتر کشورهای غربی سیستم آموزشیشون به سمت کاربرد پردازی داره میره مانند فنلاند. روراست و دوستانه بشما بگم  دوره مدرک گرایی بشکلی که در کشور ایران و هرکشوری هست داره کنار میره. دانش زبان، تخصص و توانمندی با پیشینه کاری ابتدا مهم و در کنارش مدارک دانگشاهی.

بله برا آلمان پدر شما میتونند برنامه کاریابی رو انتخاب کنند و پس از روشن شدن اقامت کاری،همسرشون و فرزند پسرشون رو اگر در سن سرپرستی هستند بیارند.و شما راه دانشجویی رو هدف کنید، این شکلی میتنید در کنار هم باشید و زمانی که ویزا بگیرید آزادید دیگه در خاک از هردانشگاه دیگری پذیرش بگیرید و یا به شهر دیگری مهاجرت کنید که همه در یک جا باشید. آلمان درباره رفاه شما در دوران دانشجویی از دید بیمه با پرداخت هزینه ارزون رفاه کامل دارید و هزینه های رفتوآمد هم بیشتر دانشگاه ها میزانی پول رو در هر ترم میگرند و بیشتر هزینه ها و گردش ها برای شما رایگان میشند. کیفیت و رفاه زندگی رو باید از دید هر فردی یک چیز دونست، این برمیگرده به شخصیت و نیازهای فردی. اما کانادا و آلمان اگر زیر نگاه نکنیم به هم نزدیکند. ایالت ها و شهر های شرقی آلمان کم هزینه ترین مکان ها برای زندگی هستند تا 50% کمتر از دیگر جاهای آلمان.

سپاسگزارم از پاسختون واقعا جامع و کامل پاسخ می‌دهید
در واقع از نظر شما من برای یک مستر دیگر در آلمان اقدام کنم و اینکه آیا متوجه نمیشوند من مدرک مستر دارم و نیازی ب آوردن دلیل نیست؟ و یا فقط اقدام برای گذراندن یک دوره آموزشی در دانشکده های فنی یا آموزشگاههای معماری و هنر در آلمان؟ و در نتیجه حضور همزمان با خانواده و ان شاءالله اقامت
پاسخ
تشکر کنندگان: Ashkan3832 ، aristotel
(2016-12-01 ساعت 04:28)ghasedak2018 نوشته:  
(2016-11-30 ساعت 23:58)سرباز هخامنشی نوشته:  
(2016-11-29 ساعت 05:34)ghasedak2018 نوشته:  
سپاسگزارم از پاسختون واقعا جامع و کامل پاسخ می‌دهید
در واقع از نظر شما من برای یک مستر دیگر در آلمان اقدام کنم و اینکه آیا متوجه نمیشوند من مدرک مستر دارم و نیازی ب آوردن دلیل نیست؟ و یا فقط اقدام برای گذراندن یک دوره آموزشی در دانشکده های فنی یا آموزشگاههای معماری و هنر در آلمان؟ و در نتیجه حضور همزمان با خانواده و ان شاءالله اقامت
این پرسش رو در بخش "تحصیل در دانشگاه های آلمان" کپی کنید من پاسخ رو اونجا مینویسم.
پاسخ
تشکر کنندگان:
سلام کاربر سرباز هخامنشی ممنون که به سوالها جواب میدید و راهنمایی میکنید
من راهنمایی میخوام در مورد تاسیس شرکت یا زدن شعبه ای از شرکت خودمون در المان امیدوارم بتونید راهنمایی کنید
ما الان شرکت فعالی داریم در زمینه نفت و گاز در کره جنوبی چندین سال هم هست اینجا زندگی میکنیم به نظر شما امکان و شانس بالایی داریم که یک شعبه از این شرکت رو در المان تاسیس کنیم و اونجا کار کنیم؟ با توجه به این شلوغی مهاجرها من خیلی امید ندارم راستش
شما راه بهتری دارید برای این اقامت المان؟
ممنون اگر بتونید راهنمایی کنید
پاسخ
تشکر کنندگان:




کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان