کانال تلگرام مهاجرسرا
https://t.me/mohajersara







##### هشدار #####
به تاریخ ارسال مطالب دقت فرمایید.
شرایط و وضعیت پروسه ویزا دائم در حال تغییر است و ممکن است مطالب قدیمی شامل تغییراتی باشد.
کسب و کار در امارات
(2012-04-26 ساعت 16:54)ammar نوشته:  یک سری اطلاعات باید بدید تا بتونیم به شما کمک کنیم مثل :

1- تحصیلات ؟

2- رانندگی در شرکت خصوصی ؟ رانندگی تاکسی شهری ؟ رانندگی خانه ی شخصی ؟

3- تعداد نفرات خانواده ؟

4- سن شما و سن خانواده(منظورم اگر بچه دارید؟)

5- سرمایه ای که دارید؟ (چون خیلی ها که توی امارات زندگی می کنند از ایران با خودشون پول میارن و 4000 هزار درهم که سهله 10000 هم الان پولی نیست توی دبی)

6- حقوقی که قراره توی فرم در وزارت کار براتون ثبت بکنه چقدره ؟ (همینطوری الکی نمی تونین خانوادتون رو بردارین ببرین ، چون شما اقامتتون روی کار فرما است و اقامت خانواده ی شما رو خودتون باید بزنید و بر اساس حقوق به خانوادتون ویزا میدن یا نمیدن ! )

7- اهل کدوم شهر ایران هستید ؟

* همانطوریکه tenardie2bai گفت الان به ایرانیا خیلی سخت میدن مثلاً ابوظبی که دیگه فکر نکنم بده ! برای تمدید ویزا هم اگر امگریشن عشقش بکشه ویزاتونو تمدید میکنه اگر نه که میگه بفرما کشور خودت ! الان به لیسان و فوق لیسانس زورکی ویزا میدن ... ماها هر وقت میخواییم ویزامونو تمدید کنیم با ترس و لرز تمدید می کنیم بخاطر همین من یکی دل به گرین کارت بستم !

به هر حال قصد دلسرد کردن شما رو ندارم اما اگر این 6 ، 7 سوال رو جواب بدید شاید بشه نسبی راهنماییتون کرد و البته زندگی کردن در اونجا به شیوه ی زندگی کردن و محل زندگی کردن هم بستگی داره امـــــــا در مجموع با اطلاعاتی که از من + دوستانی که در امارات مثل tenardie2bai میگیرید می تونید با دید باز هم از اسپانسرتون سوالات خودتون رو بپرسید و شرایط رو باید مقایسه کنید و هم اینکه با اطلاعات قبلی وارد کشور بشید و اگر فقط قصد تجربه کسب کردن دارید که فکر نکنم ارزش این را داشته باشه که کسی زندگیشو ول کنه و فقط بخاطر تجربه کردن بره کشور دیگه ای زندگی کنه و کلی پول خرج کنه !

به هر حال امیدوارم موفق باشید.

سلام دوست من ممنون از توجه شما البته بنده تقریبا دیگر جواب کامل را گرفتم اما خوب از قدیم گفته اند کار از مهم کاری عیب نمی کند !
من دیبلم برق صنعتی. راننده برای شرکت خصوص که البته قرار بود دیگر به تفاهم نرسیدیم دنبال یک کار بهتر هستم . تعداد نفرات خانواده کلا 3 نفر.
نه من مجرد هستم با بدر و مادر از لحاظ سرمایه مشکل مالی زیاد نیست.هرچقدر لازم باشد می توان حساب کرد. من اهل شهر اهواز استان خوزستان. باتشکر از راهنمایی کارامد شما.راستش تا امروز چند شغل خوب و درست پیدا کردم و فرم cv را ارسال کردم و منتظرم ببینم دیگر هرچی الله بخواهد.
پاسخ
تشکر کنندگان: batis2010
سلام
دوستان راهنمایی بفرمایید برای کسی که لیسانس داره میتونه کار و اقامت موقت مثلا 1 ساله در امارت بگیره ؟ کار رو چطوری میشه پیدا کرد؟ ایا از ایران میشه یا باید رفت اونجا ؟
میشه روی حقوق اش حساب باز کرد؟
لیسانس + ایلتس بدون سابقه ی کار ...
ایا ویزا میدن ؟ ایا میشه اول توریستی رفت امارات از اونجا کار پیدا کرد ؟
کلا من هدفم این هستش که 1 سالی برم امارات کار کنم یه زندگی خوب اونجا داشته باشم ایا امکانش هست یا خیر؟
و سئوال اخر اینکه اگه فرد متقاضی متاهل باشه این پروسه به چه شکل هست؟
پاسخ
تشکر کنندگان: batis2010
1- لیسانس چی ؟ چه رشته ای ؟ چه دانشگاهی ؟

2- اقامت یکسال نداریم ! قبلاً بود 3 سال الان شد 2 سال.(استثناء وجود دارد ! طبق قوانین امارات کسانی که سن اونها به 18 سال رسید یا باید دانشگاه برن که اقامتشون روی دانشگاه باشه یا کار کنن که اقامتشون روی محل کارشون بره ، چون تا سن قبل از 18 سالگی اقامت بر عهده پدر یا مادر است که البته این قضیه فقط برای پسران هستش و قانونی گذاشتن که تا سن 20 سالگی هم پدر یا مادر میشه از عهده ی اقامت فرزندشون بر بیان اما به شرط اینکه سالی 5000 درهم هزینه پرداخت کنن ! و فقط به کسانی که 18 سال هستن یکسال ، یکسال تا سن 20 سالگی ویزا میدن و بعد از اون باید به فکر چاره باشند ، پس اقامت شما 2 است.)

3- کجا میخوای کار پیدا کنی ؟ با توجه به رشته ات یا هر کاری ؟ معمولاً برای ایرانیا سخته کار پیدا کردن و اصولاً اقامت در اوردن الان برای لیسانس هم به سختی در میاد ! زیر لیسانس که اصلاً بهش اقامت نمیدن !

4- جاهای ایرانی اگر بخوای کار کنی در امارات اصلاً نباید به حقوقش فکر کنی چون حتی اگر پسا دکترا هم داشته باشی حقوقت در حد لیسانس حساب می کنن و فقط کارمندان اعزامی دولت حقوق میگیرن اونم نه به درهم نه به دلار ! بلکه به یورو ! و امکانات دیگه که اگر بگم مخ من + مخ شما + مخ کل انجمن سوت میکشه و برای انجمن هم چندان جالب نیست که بخوام توضیح بدم ... اما جاهای اماراتی مثلاً بانک ! یا امارات ایرلاین ! این ها معمولاً اماراتی ها و خارجی ها (آمریکایی ، انگلیسی ، استرالیایی ، کانادایی و امثالهم) در درجه ی اول هستند !

5- آیلتس داشته باشید یا نداشته باشید چندان فرق نمیکنه میگن زبان بلدی یا نه ؟ مثل استرالیا نیست که موقع مهاجرت باید مدرک آیلتس رو نشون بدی !

6- ویزا توریستی میدن ! اما بخوای باهاش کار کنی هم شما به زندان تشریف می بری و هم اون شرکتی که شما توش کار کردی رو 50000 درهم جریمه می کنند با اوضاع امروزی درهم تا این ساعتی که دارم این متن رو می نویسم یه چیزی تو مایه های 23,400,000 میشه ! که هیچ شرکت چنین ریسکی نمیکنه و ثانیاً امروز امگریشن (اداره مهاجرین) خیلی زیرکانه عمل میکنه و این هستش که ویزایی که به شما میده یا 2 هفته است ، یا یک ماه ! و اگر خواستید بیشتر بمونید مثلاً یک ماه دیگر ، باید مبلغ 1000 یا 1500 درهم پرداخت کنید. و هنگامی که این 2 ماه شما تموم شد باید از کشور خارج بشی و وقتی از کشور خارج شدی تا یکماه اجازه ورود به کشور را نداری (هر نوع ویزایی که بگیری فقط اقامت اینطور نیست) و بعد از یکماه می تونی اقدام کنی ! البته یه مدت ویزای 6 ماه هم میدادن که دیگه منتفی شد !

7- با ویزای توریستی می تونی بیای بعنوان اینکه شهر رو ببینی و در این حین بدنبال کار در شرکت ها باشن که شما CV (رزومه) خودتونو بدید و اینکه آیا اونها شما رو پذیرش می کنن یا نه اما اکثر شرکت ها بخاطر اینکه حوصله ی دردسر اقامت رو ندارنند اگر اقامت در اونجا نداشته باشید پذیرش نمیکنن مگر اینکه اقامت در یک شرکتی داشته باشید و اون شرکتی که شما میخواهید برید اونجا کار کنید فقط تغییر میدن ویزای شما رو به شرکت خودشون !(الان برای ایرانیا بحث ویزا واقعاً مشکل است ، در حالیکه امریکا ، انگلیسی ، استرالیایی و کشورهای اروپایی اصلا بدون ویزای توریستی وارد امارات میشن و در فرودگاه براشون ویزای 3 ماه صدور میشه ! نکته ی جالب تر اینجاست که برای همه کشورها لازم است کسانی که ویزای توریستی دارن نه کسانی که اقامت دارنند در بدو ورود در فرودگاه شما باید مردمک چشمتون رو معاینه کنند که آیا به مواد مخدر اعتیاد دارید یا خیر ! چون کسی که اعتیاد به مواد مخدر داره مردمک چشمش تنگ میشه و همون برجش می گردونن ! اما امریکایی ها و انگلیسی ها به چنین معاینه ای لازم ندارنند.)

8- داشتن یه زندگی خوب در یکسال امکان پذیر نیست ! موقع ای که ما مهاجرت کردیم همه چی ارزون بود نه مثل حالا که تاکسی حتی پشت چراغ راهنما چون چراغ قرمز هست شارژ می کنه ! یه بنده خدایی که 45 سال توی اونجا زندگی می کرد گفت شما بعد از 5 سال (البته شاید چون خانوادگی رفته بودیم اینو گفت ولی به نظر من الان دیگه فرقی نداره خانواده یا غیر خانواده) میتونید نفس راحت بکشید و حالا که 10 ساله اونجا هستیم واقعاً به حرفش رسیدم ! به نظر من اگر میخوای زندگی خوب ، ماشین خوب و... در هر جای دنیا داشته باشی با یکسال نمیگم محاله اما وقت خیلی کم و سخته !

9- اگر متاهل باشید ، اسپانسر شما (همون شرکتی که توش کار میکنید) بستگی داره حقوق شما رو چقدر بزنه تا بتونید برای خانواده ی خودتون اقامت بزنید چون اقامت خانواده ی شما رو خودتون باید بزنید و اگر حقوق پایین باشه نمی تونید اقامت بزنید و اگر حقوق فکر کنم بالای 4000 درهم باشه(البته قدیما اینطور بود حالا نمیدونم هنوز اینطوریه یا نه) می تونید برای خانوادتون اقامت بزنید.

اما برای اقامت شما ، اول اقامت شما میرن سازمان امنیتی و اونجا تصمیم گرفته میشه که آیا به شما ویزا بدن یا خیر !

اما چیزی که وجود داره و باید انصاف را به خرج داد ! در امارات پلیس خیلی برای مردم احترام قائل هستش ، اگر ارگانی می رید که کار اداری خودتون رو انجام بدید اگر مشکل خاصی نداشته باشید خیلی زود انجام میدن . اما متاسفانه خیلی از ایرانی ها یک سری مشکلاتی به وجود اوردند که برای ایرانی ها سخت شده و البته خب بعضی موقع ها به سیاست هم ارتباط داره ...

حالا بخوام همه چی رو توضیح بدم نه امکانش وجود دارد چون بعضی از چیز ها SECRET هستن و واقعاً امکان بیانش در انجمن و فضای مجازی وجود نداره .

اگر سوال دیگری هست در خدمتیم و دوستان سعی کنند سوالات خود را در انجمن بپرسند که اگر شخص دیگری سوال داشت ، اذیت نشه و دنبال تاپیک باشه و یا باید کلی صبر کنه تا کسی جواب بده !


با تشکر
پاسخ
تشکر کنندگان: batis2010 ، MD-soft ، ehsan-inventor ، honestly2002 ، rs232 ، worldforex ، vahidbaq
ببین دوست عزیز من متاهلم ، سئوالم کلا اینه میخوایم ببینم چقدر میتونم روی دبی یا ابوظبی جساب باز کنم واسه پیدا کردن کار ...
من تازه درسم تمام شده ، سابقه کار هم ندارم ایا شانسی دارم؟؟
اگر بخوام کار پیدا کنم پروسه اش چطوریه ؟ اول باید خودم تنها توریستی بیام بعد یه شرکتی پیدا کنم که اسپانسر من بشه و کار رو به من بده که نمیدونم ایا کارفرماها دیتابیس مخصوصی دارن یا خیر؟ کلا چطور میشه به بانک اطلاعاتی برای کاریابی در امارات دسترسی پیدا کرد ...
من میخوام مرتبط با رشته ام مهندسی برق کار پیدا کنم ... بحثم اینه بدون سابقه کار شدنیه یا خیر
زبان انگلیسی هم مشکلی ندارم ...
بعد که کار مناسب پیدا کردم خانومم هم بیارم امارات و یه زندگی تازه شروع کنیم ...
کلا دنبال یه زندگی متوسط در امارت هستم مه خودم و همسرم در رفاه نسبی باشیم بعد پله پله اگه خدا خواست پیشرفت کنیم
پ ق دوست عزیز اگه لطف کنید ایدی یاهو یا ... رو پیغام خصوصی بهم بدین ممنون میشم تا بیشتر باهاتون صحبت کنم.
پاسخ
تشکر کنندگان: batis2010
ابوظبی که جای چندان مناسبی نیست به نظر من البته !

تازه ابوظبی به ایرانیا دیگه ویزا نمیده .

ببینید نحوه ی اقدام کردن معمولاً اینترنتی هست و اینجا کسی CV دستی از شما نمیگیره اگرم بگیره خیلی کم پیش میاد که بدن به HR معمولاً میره سطل زباله ! بخاطر همین میگن اینترنتی اقدام کنید .

مثلاً امارات ایرلاین که اصلاً کاغذ از شما قبول نمیکنن ! چون وقتی وارد امارات ایرلاین می شین یه اقیانوس واسه خودش به همین خاطر یه جای مخصوصی داره که کامپیوتر هست و شما از طریق اینترنت شروع می کنید به Apply کردن که این کار رو هم می تونید از ایران از طریق وب سایت انجام بدید که رزومه پر می کنید اول بعد در اون وب سایت شغل هایی که میخوان رو نوشته و همینطور سوابقی که میخوان که معمولاً سابق میخوان !
همینطور می تونید در شرط برق هم اقدام کنید حالا وب سایتش رو پایین بهتون میدم اما نمیدونم که میشه از اونجا Applyکرد یا نه !

اما نکته ی عمده که در ارگان های دولتی امارات وجود داره این هست که میگن ایرانی ویزا سخته واسش در بیاد ! چون بعضی از آشنایان اومدن برای کار اما گفتن خیلی سخت ویزا در میاد و شما برید و ما دنبالتون می فرستیم و تا حالا هیچ خبری نیست !

حالا شرکت های کوچیک شما باید دنبالش برید و ببینید که کجاها میشه اقدام کرد که من اطلاع زیادی راجع به شرکت های خصوصی و نیمه دولتی ندارم.

اینکه می تونید یه زندگی رو START بزنید همش بستگی به حقوقتون داره ! خب واسه ی یه مهندس اگر در امارات ایر لاین باشه که به نظر حقوق تقریباً خوبی میدن و می تونید خانم خودتونو هم بیارید بعد از اینکه اقامت دریافت کردید. زبان انگلیسی هم که مشکلی ندارید پس این یه نکته ی مثبتی براتون به حساب میاد


سایت هواپیمایی امارات : http://www.emiratesgroupcareers.com/english/
سازمان آب و برق : http://www.dewa.gov.ae/default.aspx

اگر حقوق خوب بهتون بدن و بعد از چند ماه می تونید برید نمایشگاه نیسان یا تویوتا و Statement خودتونو نشون بدید و اگر قبول کردن خیلی راحت ماشین با اقساط 5 ساله بگرید یه ماشینی خوب و با دوام که بتونید هم خودتون و هم خانمتون راحت باشید ... آخرین باری که رفتم نمایشگاه نیسان یه ماکسیما 2013 اگر اشتباه نکنم یا 2012 قیمتش بود 100 هزار درهم ! ماشینای ارزون تر هم هست همون نیسان !

حالا منظور این هست که شما باید اول یه جای خوب کار پیدا کنید نه هر جا که دو روز کار کنید و بعد بگن بفرمائید !

وضعیت معدل و نمرات چطوره ؟!

پاسخ
تشکر کنندگان: batis2010
من دانشگاه آزادی هستم همانطور که گفتم هیچ سابقه ی ندارم ، نمرات و معدلم هم بالای 16 است
پاسخ
تشکر کنندگان: batis2010
گفتم ، به شانس شما بستگی داره که آیا پذیرش بکنن شما را یا خیر !

مگر اینکه از موسسات کوچیک شروع کنید و بعد از کسب تجربه برید اونجا اقدام کنید.

اما به نظرم مهندسی برق رشته ی خوبی هست و در ایران هم میشه کار پیدا کرد شما در موسسات دولتی و یا نیمه دولتی هم سعی کنید اقدام کنید .

پاسخ
تشکر کنندگان: batis2010
سلام


برای باز کردن حساب پیپال به فردی در امارت نیاز دارم که بتونه مدارک شناسایی ارائه بده در صورت بسته شدن اکانت و پول بلوکه نشه

کسی میتونه این کار رو انجام بده؟
پاسخ
تشکر کنندگان: batis2010
سلام
من مهندسی کامپیوتر دارم از دانشگاه دولتی و چند مدرک تخصصی سیسکو هم دارم (CCNA , CCNP) بعلاوه ی چند مدرک تخصصی شبکه
می خوام برای یک کار network engineer اقدام کنم توی امارات
حدودا یک سال سابقه کار دارم
آیا می تونم کاری بگیرم ؟
الان شرایط برای ایرانیا هنوز خرابه ؟
ممنون میشم راهنمایی کنید که از کجا و چطوری می تونم کار پیدا کنم ؟
پاسخ
تشکر کنندگان: batis2010
با سلام خدمت دوست عزیزمون اقا عمار . دوست عزیز من 1.5 سال پیش به دوبی سفر کردم و پیش یه وکیل ایرانی رفتم ایشون گفتند به ایرانیها دیگه اقامت نمیدن. این حرف تا چه حدی صحت داره و دیگه اینکه با حدود 550000 یا 600000 درهم میشه اونجا یه شغل خوب زد؟ شما چه شغلاییرو پیشنهاد میکنید؟
پاسخ
تشکر کنندگان:
سلام علیکم دوستان عزیز من در حال تحصیل برای رشته الکتروتکنیک-برق صنعتی هستم خواستم بدونم کاردانی رو بگیرم یا احیانا کارشناسی امکانش هست در امارات بهم کار شرکتی ،اداری یا چیزی بدن و بتونم کلا امارات زندگی کنم حالا شهرش زیاد مهم هم نیست احیانا یا سایر کشورهای منقطه چطور ؟اطلاع دارید که بازار این رشته در کشورهای حوزه چطوره ؟ علی الخصوص امارات.ممنون
پاسخ
تشکر کنندگان:
سلام من سال آخر لیسانس برق و مخابرات میخونم دانشگاه جواهر هند الاان سه سالو نیمه ایران نرفتم مشکل زبان هم ندارم 32 سالمم هست مجردم هستم 10 سالم سابقه کار شبکه و کامپیوتر دارم توی ایران که 6 سالش بیمه دارم فکر میکنید میتونم کار پیدا کنم توی امارات ؟ کلا میخواهم اگه بشه ایران بر نگردم مشکل خدمتم ندارم اندازه یه حقوق که بتونم یه زندگی معمولی یه نفره داشته باشم لطفا راهنمایی کنید . اگه لازم باشه میتونم مدارک سیسکو و مایکروسافت شبکه رو هم یه هفته ای بگیرم Smile ccna - mcitp

با تشکر
پاسخ
تشکر کنندگان:
دوستانی که در دبی هستند می خواستم بدونم کدوم یکی از بانک های امارات برای ایرانی ها
حساب بانکی با پاسپورت ایرانی باز میکنن ؟
پاسخ
تشکر کنندگان:
(2012-08-07 ساعت 18:44)ahwazahwaz نوشته:  با سلام خدمت دوست عزیزمون اقا عمار . دوست عزیز من 1.5 سال پیش به دوبی سفر کردم و پیش یه وکیل ایرانی رفتم ایشون گفتند به ایرانیها دیگه اقامت نمیدن. این حرف تا چه حدی صحت داره و دیگه اینکه با حدود 550000 یا 600000 درهم میشه اونجا یه شغل خوب زد؟ شما چه شغلاییرو پیشنهاد میکنید؟

با عرض سلام

ببخشید که دیر جواب میدم

بله درست گفتن این وکیل.

البته یک و سال نیم پیش که خیلی خوب بود الان که حتی دارن خیلی از ایرانی ها رو کنسل میکنن یا ویزاشونو تمدید نمیکنن

شما اگر 550000 یا 600000 درهم سرمایه دارید جداً به شما توصیه میکنم که در امارات سرمایه گذاری نکنیــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــد. یا توی ایران سرمایه گذاری کنید یا در کشورهای اروپایی !

چون اینجا ممکن است هر لحظه شما رو کنسل کنند و سرمایه خودتون رو از دست بدهید و چقدر از این بلاها سر سرمایه گذارها اومده . اما اگر در اروپا سرمایه گذاری کنید حداقل حداقلش بعد از چند سال صاحاب پاسپورت اون کشور می شوید. مدتیه که امارات با ایرانیا بدجور لج افتاده و همه یه جورایی دنبال راه فرار هستند.

خلاصه حواستون باشه !
پاسخ
تشکر کنندگان:
سلام
من قصد دارم با ویزای 2 دبی به آنجا بروم و در آنجا از شرکت ها سفارش طراحی وب سایت بگیرم.
هزینه پانسیون هم ماهی 1100 درهم معادل 900 هزار تومان هست
نظر دوستان در این رابطه چیست؟!
آیا در امارات پول مناسبی برای خدمات طراحی گرافیک و چاپ و طراحی وب سایت پرداخت میکنن؟

باتشکر
پاسخ
تشکر کنندگان:




کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان