کانال تلگرام مهاجرسرا
https://t.me/mohajersara







##### هشدار #####
به تاریخ ارسال مطالب دقت فرمایید.
شرایط و وضعیت پروسه ویزا دائم در حال تغییر است و ممکن است مطالب قدیمی شامل تغییراتی باشد.
سفرنامه و تجربهٔ مصاحبه در ایروان
فعلا یه پیش در آمد داشته باشید تا بعدا مفصل بنویسم اونم فقط به خاطر دوستانی که هفته دیگه میان:
1_ کسانی که با اتوبوس میان , دم مرز با دلال ها معامله نکنید با نرخ 8 یا در بهترین حالت 7.9 تبدیل می کنند.
البته یه صرافی داخل گمرک ایران هست که با نر 7.8 تبدیل میکنه که ریال هم میگیره.الیته دلار هم میگیره با نرخ 402 تبدیل می کنه .
به نظر ام دم مرز به مقدار نیاز تبدیل کنید.
تو شهر چند جا رو دیدم با نرخ خوب تبدیل می کردند یکی سوپر مارکت نزدیک هتل انی پلازا با نرخ 407 , یکی هم نزدیک موراتسان با نرخ 409 تبدیل می کنه . این دوجا تبدیل کنید بهتره

در مورد سیم کارت از دلال دم مرز نخرید اونها بی لاین مجانی رو می فروشن بهتون حتی تو ترمینال ازادی 7000 تومن می فروشن. تو گمرک ارمنستان بعد از چک شدن می تونید از باجه مربوطه رایگان بگیرید.

اما من پیشنهادی دارم براتون , قابل توجه امیرمهاجر, گوشی من. x 10 (خدا بیامرز) هست بنابر این تصمیم گرفتم از اورنج بگیرم, رفتم گفتم من یه هفته اینجاسیم کارت با اینترنت می خوام, اونم یه سرویس تری جی براحم فعال کرد هفت روزه نامحدود ....... هر کس حدس زد یا چه قیمتی. هزار درام بهش جایز
ه میدم ... جدی جدی.
سلام دوستان
من از اون دسته از کسایی بودم که به علت مشغله زیاد توانایی اینو نداشتم از که به صورت مرتب به مهاجر سرا سر بزنم ولی از تجربیات دوستانی که در اینجا پست می گذاشتن خیلی استفاده کردم من این سفرنامه رو به این دلیل می نویسم که ادای دینی هر چند کوچک به دوستان عزیز باشد هر چند که به هم ورودی های من 2013 نمیرسه ولی دوستانی که در سال 2014 اقدام می کنند امیدوارم مفید فایده باشه.
این اولین سالی بود که من در لاتاری شرکت می کردم سالهای پیش یا فراموش می کردم و یا عکس مناسب نداشتم قبل از این هم قصد مهاجرت به کانادا و استرالیا داشتم ولی چون تمام مدارکم برای این کار اماده نبود و البته از لحاظ هزینه هم قابل تامل بود برای من ولی به هرشکل دست طبیعت اینجور رغم زد که من در اولین بار شرکتم قبول شم. روزی رو که داشتم اینتر آخر و برای ثبت نام می زدم کاملا یادمه یه حسی از طبیعت به من میگفت ممکنه اتفاقات دیگه ایی بعد ثبت نام بیافته. الا ایحال اینتر و زدم و برای ماه می سایت اعلام نتایج و چک کردم و دیدم زده هیچی خب منم که از اول هیچ حسابی روش یاز نکرده بودم ولی یک یادداشتی بود که می گفت دوباره برای نوامبر چک کنید. گذشت و نوامبر شد شماره کیسمو زدم و دیدم یه صفحه دیگه ای با بارکد باز شد در تعجب بودم رفتم مال خانمم و دیدم بارکد نبود و دوباره برگشتم و فهمیدم قبول شدم. شب خاطره انگیزی رقم خورد.
با یک مقدار جست وجو به سایت مهاجر سرا برخوردم و با دوستان آشنا شدم. فرمهای 122 و 233 را با دقت پر کردم و تمام قسمتها رو با دقت و صداقت پر کردم و از طریق ایمیل ارسال کردم خب هم هزینه ایی نداشت و هم مطمئن بودی که میرسه. نرم افزار مورد استفاده منم adobe acrobate 8 proff بود این نکته هم بگم بعد از پر کردن فرم رو مجددا با پرینتر آکروبات pdf کردم که هم نوشته هام به هم نخوره و هم حجمش برای ایمیل بیاد پایین همچنین اون فیلدهایی که کاراکتر کم داشت تو خود آکروبات ادیت کردم و بیشتر گذاشتم در بعضی مواقع هم فونت کوچیکتر می شد آخرین فرم که 122 باشه به علت اینکه پروتکت شده باید با یه پرینتر دیگه غیر از آکروبات استفاده کنید مثل jaws و ارسال به همرا عکس.
چون پیشبینی کرده بودم حدود خرداد کارنت میشم تا اون موقع فقط درگیر زندگی خودم در ایران بودم وبه لاتاری فکر نمی کردم در ضمن توی این مدت هم فهمیدم خانمم باردار و یک هفته قبل از اعلام نتایج لاتاری باردار شده!!!! این یعنی دخترم نمی خواد ایران بزرگ بشه!!!!
من خرداد کانت شدم وقت سفارتم شد اواخر آگوست آنکارا این دقیقا زمانی بود که دخترم سه هفته بیشتر نداشت . با چند تا دکتر صحبت کردم اکثریت گفتن که پرواز برای نوزاد ریسک بالایی خواهد داشت و بهتر زمینی حرکت کنید . مسیر زمینی تا آنکارا با قطار تقریبا 70 ساعت میشه و اتوبوس به دلیل شرایط نوزاد منتفی بود. لذا تصمیم گرفتیم سفارت و سه هفته مونده به مصاحبه به ایروان انتقال دهیم.یه ایمیل به ایروان زدم و شرایط و توضیع دادم و اونها هم بعد یه روز گفتن که کیسو بررسی می کنن و بعد دو روز ایمیل زدن و وقت جدید که آخر آگوست بود اعلام کردند و چون از پایان زمان لاتاری ترس داشتم و همچنین اتمام ویزا به در خواست من جهت چند روز زودتر پاسخ مثبت دادن و در همی زمان فعالیت من جهت آماده سازی مدارک شروع شد. من هم لیسانس و هم فوق دانشگاه دولتی بودم مدرک لیسانسم بدون پول آزاد شد و برای مدرک فوق می بایست حدود 2 میلیون پول می دادم که در شرایطیکه داشتم ترجیح دادم همون مدرک موقت رو ببرم که بردم دادم و ایرادی نگرفتن البته مدرکی که دانشگاه ما داده بود خیلی تر و تمیز بود.همچنین مدرک پیشدانشگاهیم توی پرونده دانشگاهیم من بود و جای دیگه دنبالش نگردین. مدرک تمکن روز آخر به مبلغ 112 میلیون تومان از بانک پارسیان گرفتم وقت دکتر هم با ایمیل از دکتر کریستسن گرفتم. دکتر انوشه درون تاریخ مسافرت بود. از تمامی شرکتهایی هم که بودم گواهی اشتغال به کار به زبان انگلیسی گرفتم. من در ضمن معافیت کفالت و کار دولتی هم داشتم که احتمال می دادم حتما کلیرنس بخورم.

برنامه سفر من هم بدین شکل تنظیم شد برای اینکه به دختر کوچیکم فشار نیاد با ماشین شخصی تا مرز رفتیم البته یه شب در جلفا استراحت کردیم فردا لب مرز یه ماشین که از قبل هماهنگ کرده بودم به مبلغ 50000 درام منتظر ما بود ماشین مرسدس الگانس 2003 بود که امید داشتم که به دخترم کمتر فشار بیاد. در نظر داشته باشین که تمامی ماشینهای مسافر کش به صورت گازی هستند و نصف صندوقشون کپسول گاز! بعد از 8 ساعت به ایروان و در آپارتمان یک خواب در میدان ساخارف اسکان پیدا کردیم به مبلغ 53 دلار شبی و از سایت hyur که دفترشم همون بغل بود. فردا دکتر رفتیم و معاینه و برای فردا نتیجه رو دادن. مسائلی که برای دکتر مهم بود فشار خون بالا اگزما دارویی که به صورت مرتب مصرف میشه و صد البته بیماریهای ویروسی خطرناک. راستش برای آزمایش خون از سوزنایی استفاده می کنن که خیلی بزرگ و البته دردش ده برابر اونایی که تو ایران هست. راستی بیمارستان نزدیک ایستگاه راه آهن هستش و به تاکسی ها بگی میشناسن کرایش برای ما شد 800 تا که به زور هزار تا گرفت!!!! پس فردا سفارت رفتیم ساعت 9 که خیلی شلوغ بود نگهبان که مارو بچه بغل دید سریع فرستاد داخل. توی سفارت که رسیدیم یکی به فارسی می گفت نفر بعدی من دورو برو دیدم و عکس العملی ندیدم پس من رفتم پشته باجه که یه خانم چاق بود مدارک رو دونه دونه از من خواست ومن دادم فقط لحظه آخر خانمم و بچه رو رویت کرد. از همه ما پرسید شما اینجا (اشاره به شهر)به دنیا اومدید و گفتیم آره. تمام مدارک رو دسته بندی شده تو پرونده گذاشت یادم نری که من فرمهای آپدیت شده رو دادم ولی اون خانم فرم 122 که بدون تغییر بود هم خواست که منم بشون دادم فکر می کنم مدارک من تا اون موقع از انکارا به دستشون نرسیده بود.
بعد بیست دقیقه آفیسر فامیل منو خوند ما هم سه تایی رفتیم داخل توی این لحظه دخترم که تا اون موقع آروم بود زد زیر گریه!!! آفیسر کلی در این مورد خوش و بش کرد و فقط از من پرسید شما شرکت نفت کار می کنید گفتم بعععععله گفت پرونده شما نیاز به بررسی داره و با توجه به پایان لاتاری از دو هفته اینده چک کن اگه شمارت نیومد به من ایمیل بزن. و این شده که مافردا همون مسیر اومدن رو برگشتیم ایران، و بچه که خیلی نگرانش بودیم سالم رسید.
بعد دو هفته که خبری نشد ایمیل زدم و موضوع رو متذکر شدم توی این فاصله سایت ceac برای ایروان راه اندازی شده بود که بعد از اون ایمیل دو بار آپدیت و اعلام شماره در سایت یعنی بعد از 16 روز. الانم در هاستل envoy منتظر تماس سفارت هستم.
ببخشید که خیلی خلاصه بعد هر دوستی که احساس کرد کیسش شبیه من و سوالی داشت من در خدمتتم فقط دوستان ایمیل بهتر.
با تشکر از همه دوستانه مهاجر سرایی
2013AS00010XXX دریافت ویزا 19 سپتامبر،




کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان