کانال تلگرام مهاجرسرا
https://t.me/mohajersara







##### هشدار #####
به تاریخ ارسال مطالب دقت فرمایید.
شرایط و وضعیت پروسه ویزا دائم در حال تغییر است و ممکن است مطالب قدیمی شامل تغییراتی باشد.
ایالت کارولینای شمالی
دختر من یک پوشه ای داره که بین مدرسه و خونه با خودش جا به جا می کنه. این پوشه دو تا جیب داره. یکیش برای مدارکی که پدر مادرها باید ببینن و تو خونه نگه دارند که به این جیب میگن: Take Home. یکی هم برای مدارکی هست که والدین باید ببینن و امضاء کنند و به مدرسه برگردونن که به این جیب میگن: Bring Back.
اون روز یک کاغذی تو جیب Take Home دیدم از طرف مجلس قانون گذاری کارولینای شمالی یا The NC General Assembly که از بچه ها خواسته بود اگر ایده ای به نظرشون می رسه که می تونه به قانون تبدیل بشه چه جوری با مجلس تماس بگیرن و مراحل کار چه طوری هست!
علاوه بر این یک سری جدول و سرگرمی و دانستنی مفید در مورد این ایالت هم داخلش بود که من بعضی هاشو برای دوستان ترجمه می کنم.
@کارولینای شمالی محل تولد نوشابه گازدار معروف پپسی هست. اولین پپسی در سال 1898 در New Bern تولید و مصرف شد.
@Virginia Dare اولین بچه از پدر و مادر انگلیسی هست که در آمریکا متولد شده. او در 1587 در Roanoke به دنیا آمد.
@ کوه Mount Mitchell در کانتی Yancey بلندترین کوه شرق آمریکاست.
@ Baltimore Estate در Ashville دویست و پنجاه اتاق دارد و بزرگترین خانه خصوصی در دنیاست.
@کانتی Cabarrus محل اولین هجوم جویندگان طلا در آمریکاست.
@ کارولینای شمالی بیشترین جاده ایالتی را در بین همه ایالت ها دارد. 78000 مایل.
@کوچکترین شهر آمریکا Dellview نام دارد که در 1990 فقط 10 نفر جمعیت داشته!
پاسخ
یکی از افتخارات کارولینای شمالی آزمایش اولین ماشین پرنده توسط برادران رایت در Kitty Hawk هست. این آزمایش در 17 دسامبر 1903 با موفقیت انجام شده. به افتخار این موضوع روی تمام پلاک های اتومبیل در کارولینای شمالی شعار "First in Flight" نوشته میشه و در زمینه پشت هم تصویر هواپیمای برادران رایت نقش می بنده.

[عکس: attachment.php?aid=3318]

البته اوهایو هم نسبت به برادران رایت مدعی هست و دو ایالت سر این موضوع با هم رقابت دارند. اوهایو معتقد است که هواپیمای برادران رایت در Dayton طراحی و ساخته شده و به تلافی شعار "Bithplace of Aviation" در پلاک اتومبیل هاش درج می کنه.

[عکس: attachment.php?aid=3319]


فایل‌های پیوست پیش‌نمایش تصاویر

پاسخ
با سلام و آرزوی موفقیت برای دوستان عزیزی که در رالی و شارلوت زندگی می کنند.. آیا از زندگی در این دو شهر راضی هستین؟؟ آیا توانستین به راحتی کار پیدا کنید؟؟ یکی از دوستان در این تاپیک زحمت کشیده و ضمن ارائه اطلاعات مفید، نرخ کرایه آپارتمان برای دو نفر در رالی را حدود 850 دلار اعلام کرده است. آیا برای دو نفر و یک بچه امکان پیدا کردن جای مناسب با قیمت پائین تر وجود داره؟؟ وی اینکه اگر قسمت بشه ما بیایم اونجا برای آدرس کرین کارت از دوستان عزیز کسی میتونه به ما کمک کنه؟؟
با سپاس فراوان..
تاریخ مصاحبه 12 مارچ-آنکارا/ سه نفر/برگه صورتی/ کلیر: 13 سپتامبر دریافت ویزا: 16 سپتامبر مقصد: لاس وگاس در نهایت در 15 اکتبر دالاس.
پاسخ
تشکر کنندگان: Saeedv13 ، mhb161 ، sce ، soli asali ، kasragtr ، we are one ، pari pariaaa ، khder ، زری وحدتی
(2013-12-07 ساعت 01:37)مهرنگار نوشته:  آیا از زندگی در این دو شهر راضی هستین؟؟
بله.
(2013-12-07 ساعت 01:37)مهرنگار نوشته:  آیا توانستین به راحتی کار پیدا کنید؟؟
نسبتاً بله. البته اگر بشه به این چیزی که ما پیدا کردیم بشه گفت کار.
(2013-12-07 ساعت 01:37)مهرنگار نوشته:  یکی از دوستان در این تاپیک زحمت کشیده و ضمن ارائه اطلاعات مفید، نرخ کرایه آپارتمان برای دو نفر در رالی را حدود 850 دلار اعلام کرده است. آیا برای دو نفر و یک بچه امکان پیدا کردن جای مناسب با قیمت پائین تر وجود داره؟؟
بله. بستگی زیادی به زیپ کد و محله و مجتمعش داره. مطمئناً گیر میاد ولی باید بگردین تا محل مناسبی پیدا کنین.
(2013-12-07 ساعت 01:37)مهرنگار pid447837 نوشته: وی اینکه اگر قسمت بشه ما بیایم اونجا برای آدرس کرین کارت از دوستان عزیز کسی میتونه به ما کمک کنه؟؟
بله. البته چون شما خبرنگارید به شرط این که آدرس ما رو در جراید کثیر الانتشار منتشر نکنینTongue.
شوخی کردم. شما فکراتون کردین و به نتیجه قطعی رسیدین خبر بدین. آدرسم میدیم خدمت شما.
پاسخ
عمو سعید جان از بابت جواب به سوالاتم خیلی خیلی تشکر میکنم.. pid447837 عزیزم بهت اطمینان میدم افشات نمیکنم(شوخی).. ایشالا به نتیجه قطعی رسیدیم بهت خبر میدم..
موفق و پیروز باشین
تاریخ مصاحبه 12 مارچ-آنکارا/ سه نفر/برگه صورتی/ کلیر: 13 سپتامبر دریافت ویزا: 16 سپتامبر مقصد: لاس وگاس در نهایت در 15 اکتبر دالاس.
پاسخ
تشکر کنندگان: nika ، soli asali ، پدی ، mhb161 ، fazila ، kasragtr ، we are one ، hamidrezapir1 ، زری وحدتی ، golia
(2012-11-12 ساعت 06:07)mohammadali1 نوشته:  اطلاعات کلی شهر شارلوت رو که داخل اینترنت راحت میشه پیدا کرد یکم اطلاعات شخصیمو میگم:

کلا اولین باری که شارلوت بیاین یاده شمال میافتین. الان این موقع سال همه جا پر از برگ درخته (تمیز کردنش کشته مارو :دی). هوا هم یکم اعصاب خوردکنه. دیروز من از 2 3 دست لباس پوشیدم داشتم یخ میزنم ولی امروز از گرما خفه شدم . اینجا برف نمیاد. بیادم یه ذره میاد اصلا رو زمین نمیشینه. اینجا جون میده واسه کسایی که از زندگیه شلوغ خوششون نمیاد چون کلا شهره خلوتیه ولی همه باهم صمیمیند. مثل شهرهای بزرگ اصلا نیست. ما روزه دومی که اومدیم اینجا همسایه ها با کلی شیرینیو این حرفا اومدن سزاغمون و کلی تحویلمون گرفتن. از لحاظ جاهای معروف هم ساختمون bank of america وسط شهره که نماده شهره. کاملا هم درسته چون شهر شهره بانکیه. اوضاع اقتصاد مردمم خوبه. اینجا مثلا ایکیا داره که توی کارولینای شمالی دیگه نیست ایکیا و مرکز خیلی چیزها هم توی شارلوته از این جهتم کار زیاده اینجا و اگه دنباله کار باشی سریع گیرت میاد (تجربه شخصی). از لحاظ دانشگاه هم که من دو تا داشگاه بودم یکیش cpcc بود که یه community کالجه. واسه کسایی که undergraduate هستن عالیه بخاطره اینکه فوق العاده ارزونه. یادم میاد یه ترم 14 15 تا واحد برداشتم کمتر از 1000 دلار شده بود! خوبیشم اینه که همه ی واحداش قابل انتقاله ولی کالجه دیگه بعدش باید بری دانشگاه که بهترین دانشگاه اینجا uncc هستش بقیه رشته ها رو نمیدونم ولی اگه میخواین مثل من مهندسی بخونین واستون عالیه(رتبش ریره 100) هر دانشکدش خودش جداست و مثل یه قصره. از اینا بگذریم کلا کسی بخاطره خارجی بودن شما واستون تفاوت نمیذاره و نژاد پرستی نمیکنن. ایرانی های اینجا هم کمن فک نمیکنم که بیشتره 1000 نفر باشن. اکثرا هم موقع انقلاب اومدن چون دوستای ایرانی که من دارم اصلا ایرانی بلد نیستن!

امیدوارم مفید باشه این اطلاعات سوالی بود در خدمتم

سلام ببخشيد شما تو شارلوت هستين اگه هستين پيغام بدين
پاسخ
تشکر کنندگان: soli asali ، پدی ، mhb161 ، kasragtr ، زری وحدتی
سلام به دوستان ، ميخواستم از دوستان بپرسم كسي از دوستان در شارلوت ساكنه؟
پاسخ
تشکر کنندگان: soli asali ، kasragtr
(2013-12-19 ساعت 19:04)negar_karimi6 نوشته:  
(2013-12-11 ساعت 20:33)mohajeran2013 نوشته:  سلام به دوستان ، ميخواستم از دوستان بپرسم كسي از دوستان در شارلوت ساكنه؟

salam aghaye mohajeran
engar faghat mano u tu in shahrim
سلام نگار خانم چند ماه قبل که عازم سفر بودین نوشته بودید که قراره برین پیش فامیلتون در شارلوت منتظر بودم از شارلوت برامون بنویسی حتی من امیدوار بودم شما تاپیک شارلوت را ایجاد و مدیریت کنید پس چی شد ؟
پاسخ
تشکر کنندگان: valencia ، soli asali ، پدی ، nora ، kasragtr ، we are one ، pedam700
(2013-12-19 ساعت 23:38)tabim4 نوشته:  
(2013-12-19 ساعت 19:04)negar_karimi6 نوشته:  
(2013-12-11 ساعت 20:33)mohajeran2013 نوشته:  سلام به دوستان ، ميخواستم از دوستان بپرسم كسي از دوستان در شارلوت ساكنه؟

salam aghaye mohajeran
engar faghat mano u tu in shahrim
سلام نگار خانم چند ماه قبل که عازم سفر بودین نوشته بودید که قراره برین پیش فامیلتون در شارلوت منتظر بودم از شارلوت برامون بنویسی حتی من امیدوار بودم شما تاپیک شارلوت را ایجاد و مدیریت کنید پس چی شد ؟


سلام با تشکر از غفاری عزیز که با راهنمایی شون بالاخره تونستم فونت فارسی رو بکار ببرم
ما دو هفته ای هست که اومدیم اینجا منزل فامیل تو این مدت فقط به همراه اونها اینور و اونور رفتیم تنها چیزی که تا حدی ما رو نگران کرده ارتباط با مردمش هست چون زبان مسلط نیستیم و چون هنوز ماشینی نگرفتیم امکان جابه جایی به تنهایی بدون کمک فامیل نیست و اطلاعات شهریمون کمه
حتی هنوزنتونستیم خودمونو به یه ایستگاه اتوبوس برسونیمو باش جا به جا بشسم
همه هنر ما تو این دو هفته این بوده که فروشگاه رفتیم به همراه فامیل و دو بارش رو خودمون تنها پیاده روی کردیم
والا قبل از اومدنمون بلبل زبون بودم تو حرف زدن انگلیسی ولی نمیدونم چرا اومدیم اینجا لال شدم شاید چون به فامیل میریم و اونا حرف میزنن ما خاموش شدیم
پاسخ
تشکر کنندگان: deineath ، soli asali ، mhb161 ، پدی ، tabim4 ، hamid32 ، ojee ، romance33 ، dana ، valencia ، nora ، shekari ، kasragtr ، gbtm ، we are one ، pari pariaaa ، khder ، maryam_a ، زری وحدتی
سلام

چیزی که من تو این مدت که اومدیم امریکا دستگیرم شده
اینه که دوست و آشناهایی که اینجا زندگی میکنند تصورشون اینه که مثلا ماها که تازه میاییم امریکا ممکنه دچارمشکل بشیم و دردسری برای اونها ایجادکنیم و همین باعث میشه همش درباره ات نگران باشن که مبادا بیرون میری گم بشی مبادا بلد نباشی حرف بزنی و رفع نیاز کنی و یا اینکه اگر تنها بیرون رفتی مشکلی برات بوجود بیاد نکنه باعث زحمت و دردسر بشه برای اونها و خلاصه همه این نگرانی ها شون باعث میشه دل و جرات رو ازت بگیرن و ممکنه زمان زیادی ببره تا به اندوخته هات اضافه بشه پس اگر هنوز نیومدید امریکا واقعا برید برای کسب توانایی هاتون تا اینجا به قولی جرات کنید رو پای خودتون بایستید
بزارید راحت ترو واضح تربگم شاید خیلی ها تو دلشون بهمون بخندن ولی وظیفه انسانیم و حس نوع دوستیم منو تشو یق میکنه مسائل خودمو بازتر کنم
ما در ایران یه گوشی معمولی نوکیای فکسنی داشتیم و فکر میکردیم فقط بشه یه زنگ بزنیم و اس بدیم کافیمونه
سیستم کامپیو تر ما در ایران اینقدر ساده و پیش پا افتاده بود که هرکی میدیدش فکر میکرد عصر حجره
تو فیس بوک و این مسائل تکنولوژی نبودم فقط دلم خوش بود که مثلا وبلاگ می نویسم و دنبال کارهای مهاجرتیمون هستم یعنی به یه سایت ساده بدون پیچیدگی تکنولوژی راضی بودم و حتی اهل گشت و گذار تو ایران هم نبودیم که مثلا با نقشه بخوایم جایی رو پیدا کنیم
خلاصه اینکه خیلی به نظرمون با همون اطلاعات و ابزار زندگی ساده کاملا بی نیاز بودیم و زندگی خوشی داشتیم
اما الان که اومدیم اینجا نیاز به گوشی خوب داشتیم حالا بماند که پدرم در اومد که چه نوع گوشی و اصلا واردشدن به دنیای مبایل خودش نگرانمون کرده بود که اصلا نمیدونستیم اصطلاحات خدماتی گوشی هر کدام چه معنایی می دن و ممکنه نه دوست نه آشنایی حتی نتونه اینجا کمکت کنه یعنی کمکش محدود باشه چون خودشون سالهاست اینجا جا افتادن و نیازی نبوده که مثلا اطلاعاتشون به روز باشه
حلاصه مردیم تا یه گوشی که هم به جیبون بخوره هم به سنمون که بفهمیم چی به چیه خریدیم
رفتیم لب تاب بگیریم بی اطلاع از نوع لب تاب و امکاناتش
فامیل میگفت باید برای نصب برنامه هزینه کنی اینجا کپی ممنوعیت داره و اله و بله خلاصه بنده خدا ها تو مملکتی هستن که کارهای میان بر رو بلد نیستن ولی ما که ازایران اومدیم برای هر کار قانونی یه بی قانونی پیدا میکنیم و بماند که چقدر از بچه های اینجا پرسو جو کردم و علیرغم مقاومتهایی که اطرافیان نشون میدادن ازشون کمک گرفتمو برنا مه هایی که لازم داشتمو نصب کردم
حالا گوشی و لب تاب داریم خدایا طرز استفاده ازسایتها رو اینجا بلد نیستیم چون تو ایران یه سایت مهاجرسرا بود و سفارت و پیرامون اون
تا حالا نیازی نبوده شغلی رو اینترنتی درخواست بدیم و یا خرید اینترنتی هم نکرده بودم حساب کنید یه دفعه افتادیم تو دنیایی که همه کارهاش اینترنتیه و اصلا آدمی نمیبینی که مستقیم بهش مراجعه کنی
حالا شغلا رو پیدا کردیم موندیم چه جوری آدرسشو که پیدا کردیم با نقشه یه خط اتوبوسی پیدا کنیم که بدون کمک فامیل و زحمتی نشه برای اونها خودمونو برسونیم که ای دل غا فل باز بین مسیرا گیر کردیم دیگه مجبورشدم به دوستای خوبمون که اومدن امریکا و یا امر یکا بودن تلفنی و با چت بپرسیم چون دیگه خیلی ضایع است که همین یه ذره کسرو شانی که برامون مونده برای یه آدرس از فامیل بپرسی
خلاصه مطلب دوستان از من به شما نصیحت اگر قصد اومدن دارید اطلاعاتتونو به روز کنید حتی اگر شده گوشی خوب بخرید یاد بگیرید چی به چیه درسته بعد که بیایید یاد میگیرید ولی به این همه نگرا نیش و آبرو ریزی پیش اطرافیان اینجا نمی ارزه همینه که بنده خدا ها همش نگرا
ن میشند و جرات حرکت کردنو ازت میگیرن چون دیدن ساده ترین چیز ها روبلدنیستیم
تا تو ایران هستید اطلاعات پیدا کنید به نظر من دانستن و وارد بودن به اطلاعات کامپیوتری و گوشی و بعد هم نقشه خوانی حرف اول رو میزنه چون تا اینا رو ندونی نمیتونید یه کالجی کتابخونه ای پیدا کنید که کلاس مکالمه هایی که میزارن برید و ازش استفاده کنید
من این همه زبان بلدبودم ( البته بلانسبت ) چی شد بهتر که نشدم هیچ همونی هم که بلد بودم یادم رفت چون بخاطر همون کم اطلاعاتیمون از دنیای ارتباطات و تکنولوزی هنوز نتونستم یه کتابخونه نزدیک خونه فامیلمون پیدا کنمو برم تا تمرین و یاد آوری بشه برام
امیدوارم این مطالبی که گفتم مفید واقع بشه برای شما ها و جدی بگیرید و باز چیزی یادم بیاد مطمئن باشید دراختیارتون میزارم حتی اگر کسر شان محسوب بشه
پاسخ
سلام.
دوستانی که در آمریکا هستند،نمیشه یه شهری رو نام ببرن که هم هزینه اجاره خونه کم باشه،هم نیاز به خرید ماشین نباشه،هم بازار کارش خوب باشه،هم آب و هواش خوب باشه،هم تو اون شهر مردمش نژاد پرست نباشن،هم فروشگاه های مواد غذاییش و کلا خوراک و پوشاکش زیاد باشه،آیا همچین شهری تو آمریکا هست؟
پاسخ
تشکر کنندگان: soli asali
(2014-01-09 ساعت 12:09)we are one نوشته:  سلام.
دوستانی که در آمریکا هستند،نمیشه یه شهری رو نام ببرن که هم هزینه اجاره خونه کم باشه،هم نیاز به خرید ماشین نباشه،هم بازار کارش خوب باشه،هم آب و هواش خوب باشه،هم تو اون شهر مردمش نژاد پرست نباشن،هم فروشگاه های مواد غذاییش و کلا خوراک و پوشاکش زیاد باشه،آیا همچین شهری تو آمریکا هست؟


سلام

اگر از این جور شهرها پیدا کردید ما رو هم در جریان بذارید لطفا
پاسخ
تشکر کنندگان: soli asali ، ParsTrader ، sayeh_m ، amin arefi ، زری وحدتی ، amindv15 ، Tero.guy
(2014-01-10 ساعت 04:09)gbtm نوشته:  
(2014-01-09 ساعت 12:09)we are one نوشته:  سلام.
دوستانی که در آمریکا هستند،نمیشه یه شهری رو نام ببرن که هم هزینه اجاره خونه کم باشه،هم نیاز به خرید ماشین نباشه،هم بازار کارش خوب باشه،هم آب و هواش خوب باشه،هم تو اون شهر مردمش نژاد پرست نباشن،هم فروشگاه های مواد غذاییش و کلا خوراک و پوشاکش زیاد باشه،آیا همچین شهری تو آمریکا هست؟


سلام

اگر از این جور شهرها پیدا کردید ما رو هم در جریان بذارید لطفا

خوب پس این چه کشوریه که هیچیش درست نیست؟ پس واسه چی بریم آمریکا؟ شما هر شهری که برید از یه چیزیش باید بنالید.این شد خوشبختی؟ شهر های آمریکا لامصب یه جوریه که یا وسط بیابونه و باید حتما ماشین بخری یا تو شهرهای پر جمعیتش هزینه ایاب و ذهابش بالاست.اصلا تعادلی وجود نداره.این لاتاری هم واسه کسانی هستش که واقعا میلیونر باشن تا بتونن اونجا رو پای خودشون واستن.
پاسخ
تشکر کنندگان: soli asali
(2014-01-10 ساعت 16:45)we are one نوشته:  
(2014-01-10 ساعت 04:09)gbtm نوشته:  
(2014-01-09 ساعت 12:09)we are one نوشته:  سلام.
دوستانی که در آمریکا هستند،نمیشه یه شهری رو نام ببرن که هم هزینه اجاره خونه کم باشه،هم نیاز به خرید ماشین نباشه،هم بازار کارش خوب باشه،هم آب و هواش خوب باشه،هم تو اون شهر مردمش نژاد پرست نباشن،هم فروشگاه های مواد غذاییش و کلا خوراک و پوشاکش زیاد باشه،آیا همچین شهری تو آمریکا هست؟


سلام

اگر از این جور شهرها پیدا کردید ما رو هم در جریان بذارید لطفا

خوب پس این چه کشوریه که هیچیش درست نیست؟ پس واسه چی بریم آمریکا؟ شما هر شهری که برید از یه چیزیش باید بنالید.این شد خوشبختی؟ شهر های آمریکا لامصب یه جوریه که یا وسط بیابونه و باید حتما ماشین بخری یا تو شهرهای پر جمعیتش هزینه ایاب و ذهابش بالاست.اصلا تعادلی وجود نداره.این لاتاری هم واسه کسانی هستش که واقعا میلیونر باشن تا بتونن اونجا رو پای خودشون واستن.

سلام مجدد
شما هر نقطه ای از دنیا زندگی کنید مزایا و معایب خاص خودش رو داره به ایران و آمریکا هم محدود نمیشه

ضمن اینکه قبولی در لاتاری یک بحثه مقوله مهاجرت بحثی است جدا
در هر حال نظرات بچه های قدیمی فروم در زمینه انتخاب شهر میتونه کمکتون کنه

موفق باشید
پاسخ
تشکر کنندگان: we are one ، ParsTrader ، پدی ، soli asali ، mhb161 ، amir82 ، pari pariaaa
با سلام خدمت استاد سعید عزیز
بنده کارشناسی علوم باغبانی شاخه فضای سبز خوندم و 12 سال سابقه کار در شهرداری دارم و مسلط به نرم افزارهای اتوکد و طراحی هستم.بنظر شما من میتونم تو کار تخصصی یا نزدیک به اون کار پیدا کنم. و اصولا کار فضای سبز اونجا چقدر طرفدار داره؟
پاسخ
تشکر کنندگان: Saeedv13 ، soli asali ، pari pariaaa




کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان