کانال تلگرام مهاجرسرا
https://t.me/mohajersara







##### هشدار #####
به تاریخ ارسال مطالب دقت فرمایید.
شرایط و وضعیت پروسه ویزا دائم در حال تغییر است و ممکن است مطالب قدیمی شامل تغییراتی باشد.
چه چیزهایی میتوانیم با خود ببریم؟
(2010-04-22 ساعت 11:36)sib 24 نوشته:  سلام.
کسی درباره پرواز لوفتانزا اطلاعاتی دارد که چند کیلو میشه بار برد؟

لطفا سوالتون رو در این تاپیک مطرح کنید:

http://mohajersara.com/showthread.php?ti...8%A7%D8%B2
جهت تبلیغات در سایت با رایانامه ads@mohajersara.com تماس بگیرید.
پاسخ
تشکر کنندگان: R.F ، sh-b ، sib 24 ، shkhmo ، SH1A2R3 ، noobnoobi
راستی‌ اگر علاقه خاصی‌ به میوه خوردن دارید با خودتون چاقوی میوه خوری بیاورید و همچنین قاشق چای خوری،من که اینجا این ۲ مورد را هنوز پیدا نکردم،البته بعد از کلی‌ گشتن تصادفا در مغازه ۱ دلاری چاقی میوه خوری زشتی پیدا کردم،و همچنین دمکنی برای برنج، اگر عادت به استفاده از دم کنی‌ دارید.

امیدوارم آقایون به این مطلب نخندند
پاسخ
با چاقو و قاشق چای خوری موافقم....البته اینجا میتونید از مغازه های ایرونی بخرید ولی دم کنی رو توصیه نمیکنم.
چون کلا اینجا هوا مرطوبه دم کنی بعد از یه مدت کپک میزنه و اصلا از نظر بهداشتی میگن استفاده نکنید .....
از دستمالهای حوله ای آشپزخونه که یکبار مصرف هم هست میتونید به جای دم کنی استفاده کنید.....بعد هم یک راست توی سطل آشغالSmile
جهت تبلیغات در سایت با رایانامه ads@mohajersara.com تماس بگیرید.
پاسخ
(2010-04-22 ساعت 23:37)laili نوشته:  با چاقو و قاشق چای خوری موافقم....البته اینجا میتونید از مغازه های ایرونی بخرید ولی دم کنی رو توصیه نمیکنم.
چون کلا اینجا هوا مرطوبه دم کنی بعد از یه مدت کپک میزنه و اصلا از نظر بهداشتی میگن استفاده نکنید .....
از دستمالهای حوله ای آشپزخونه که یکبار مصرف هم هست میتونید به جای دم کنی استفاده کنید.....بعد هم یک راست توی سطل آشغالSmile
لیلی خانم گفتید هوای اونجا مرطوبه؟ من شنیده بودم هوای کالیفرنیا مثل تهرانه. اگه هوای اونجا مثل شمال ایران باشه (مرطوب و شرجی) که من اصلاً دوست ندارم. Big Grin لطفاً بیشتر توضیح بدید.
سپاس
پاسخ
تشکر کنندگان: balot ، shkhmo ، SH1A2R3 ، honey62 ، sam11 ، adonis2006 ، pv-n ، noobnoobi ، آلیس-1980
لیلی جان ،یادتون نره که همه کالیفرنیا نمی‌ روند و همه جا مغازه ایرانی‌ با امکاناتی که در کالیفرنیا هست پیدا نمی‌شه
پاسخ
تشکر کنندگان: indmehdi ، shkhmo ، SH1A2R3 ، honey62 ، milad_aae ، pv-n ، noobnoobi ، odiseh ، آلیس-1980
(2010-04-23 ساعت 07:06)drkamrani1 نوشته:  
(2010-04-22 ساعت 23:37)laili نوشته:  با چاقو و قاشق چای خوری موافقم....البته اینجا میتونید از مغازه های ایرونی بخرید ولی دم کنی رو توصیه نمیکنم.
چون کلا اینجا هوا مرطوبه دم کنی بعد از یه مدت کپک میزنه و اصلا از نظر بهداشتی میگن استفاده نکنید .....
از دستمالهای حوله ای آشپزخونه که یکبار مصرف هم هست میتونید به جای دم کنی استفاده کنید.....بعد هم یک راست توی سطل آشغالSmile
لیلی خانم گفتید هوای اونجا مرطوبه؟ من شنیده بودم هوای کالیفرنیا مثل تهرانه. اگه هوای اونجا مثل شمال ایران باشه (مرطوب و شرجی) که من اصلاً دوست ندارم. Big Grin لطفاً بیشتر توضیح بدید.
سپاس

نه بابا خدا نکنه هوای اینجا مثل تهران باشه..........
هوای تهران به غیر از آلودگی که داشت خیلی هم خشک بود و این خشکیش آدم رو اذیت میکرد....
هوای اینجا اصلا مثل شمال نیست ولی با وجود نزدیک بودنش به دریا کمی مرطوبه........ولی این رطوبت رو شما احساس نمیکنید ...........
(2010-04-23 ساعت 08:29)ana نوشته:  لیلی جان ،یادتون نره که همه کالیفرنیا نمی‌ روند و همه جا مغازه ایرانی‌ با امکاناتی که در کالیفرنیا هست پیدا نمی‌شه

آنا جان منهم چون میدونم همه کالیفرنیا نمیان در اول جمله ام گفتم که "با چاقو و قاشق چایخوری موافقم" و در ادامه برای کسانی که میان کالیفرنیا گفتم البته اینجا هست اگر بخوان میتونند بخرندSmile
جهت تبلیغات در سایت با رایانامه ads@mohajersara.com تماس بگیرید.
پاسخ
تشکر کنندگان: ana ، Hossein81 ، Monica ، balot ، frozen mind ، tamanna ، shkhmo ، SH1A2R3 ، honey62 ، pv-n ، noobnoobi ، آلیس-1980 ، M0HSeN_US
پريزهاي برق آمريكا با پريزهاي ايران فرق ميكنن. لازمه يه آداپتوري/مبدلي از اينجا با خودمون ببريم كه اينا رو به هم تبديل كنه؟(منظورم تبديل برق 110 به 220 نيستا فقط واسه وسايلي مثل لپ تاپ و اينا ميپرسم) اگر آره اسمش دقيقا چيه و اصلا اينجا بايد بخريم يا اونجا؟
The secret to a rich life is to have more beginnings than endings
پاسخ
تشکر کنندگان: hasti_banoo ، sh-b ، balot ، sanaz2010 ، shkhmo ، SH1A2R3 ، honey62 ، noobnoobi ، آلیس-1980
(2010-04-26 ساعت 17:29)maryamjay نوشته:  پريزهاي برق آمريكا با پريزهاي ايران فرق ميكنن. لازمه يه آداپتوري/مبدلي از اينجا با خودمون ببريم كه اينا رو به هم تبديل كنه؟(منظورم تبديل برق 110 به 220 نيستا فقط واسه وسايلي مثل لپ تاپ و اينا ميپرسم) اگر آره اسمش دقيقا چيه و اصلا اينجا بايد بخريم يا اونجا؟

بله یه همچین چیزیه:

[عکس: attachment.php?aid=1133]

اگه بخواین اینجا بخرین فکر نکنم ارزون تر از دونه ای دو دلار پیدا کنین. یادم نیست تو فروشگاه یه دلاری دیدمش یا نه. تو تهران از طرف میدون توپخونه، سر لاله زار یه چند متری که برین تو لاله زار سمت چپ تو ورودی یه ساختمان یه دست فروش هست که داره. من خریدم دونه ای سیصد تومن. چند تا ازش بخرین اگه اونورا رفتین.
لوازم برقی تون رو هم چک کنین که 110 تا 220 هست یا نه. اگه 110 رو اداپتورش ساپورت نمی کنه که باید به فکر کانورتور باشین.


فایل‌های پیوست پیش‌نمایش تصاویر

شماره کیس: **342
تاریخ دریافت نامه قبولی:خرداد 87 (ژوئن 2008)
کنسولگری: آنکارا
تاریخ کارنت شدن کیس: ژوئیه 2009
تاریخ دریافت نامه دوم: 13 تیر، 2 ژوئن
تاریخ مصاحبه: 18 تیر، 9 ژوئیه
تاریخ دریافت کلیرنس: 1 سپتامبر (بعد از 51 روز)
پاسخ
من حس می کنم قبلا هم راجع به اینکه چی بیاریم جایی چیزی نوشته بودم ولی الان هرچی می گردم پیداش نمی کنم شاید هم پیام خصوصی بوده.حالا در هر صورت به درخواست یکی از دوستان تجربۀ شخصی خودم را می نویسم.

این که چی با خودمون بیاریم ارتباط مستقیم با شهری داره که می خواهید به آنجا بروید .پس بهتر است از کسی که در آن شهر زندگی می کند اطلاعات دقیق تری بگیرید.چون شهر با شهر فرق می کنه.مثلا یکی از دوستان من از کسی که در شهر سردسیری در آمریکا بود شنیده بود که در آمریکا از این پتو نرم پرزدارها مثل مثلا جنس گلبافت پیدا نمی شه با خودت بیار! در حالیکه دوستم به لس انجلس آمده بود و اینجا انواع پتو هست و به خاطر هوایش به هیچ وجه پتو دغدغۀ آدم نمی شود،پتو با خودش تا اینجا خرکش کرده آورده که بیشتر الان برایش حالت جُک پیدا کرده.
اینست که اگر می شنوید می گویند فلان چیز را بیاورید ،اولا شهر طرف را در نظر داشته باشید و ثانیا دغدغۀ هر کسی با دیگری فرق می کند .مثلا آدم چای خور ممکن است به شما پیشنهاد دهد با خودتان قند بیاورید چون در لس آنجلس قند شکسته شده نه حبه ای به نسبت ایران گران است .ولی من چنین پیشنهادی نمی کنم چون بلاخره به سنگینی بارش نمی ارزد و اینجا هم پیدا می شود.

من در لس انجلس -سن فرناندو ولی هستم ، زن هستم ومتاهل و برایم شکل وشمایل وسایل خانه مهم است.یعنی پیشنهادات من شاید برای یک مرد یا آدم مجرد اصلا مهم نباشد.
چیزهایی که مرا در اینجا درگیر خرید خودش کرده و به سختی پیدا می شود و یا خیلی گرانتر از ایران است و دوستانم هم در اینجا آنرا تایید می کنند.اینها هستند:

-قاشق و چنگال و به خصوص کارد میوه خوری.اینجا سرویس قاشق و چنگال معمولا 4 نفره است و واقعا گرانتر از ایران است و کارد میوه خوری تیز کمیاب است.
-قالیچه ها اکثرا زبر هستند و گرانتر از ایران هستند و من طرحهایشان را دوست ندارم.بنابراین من اگر ایران بروم حتما با خودم یک قالیچه یا گلیم میاورم.
-سیخ کباب گران است.ارزانترین چیزی که دیده ام دانه ای 1$.که جنسش هم چنگی به دل نمی زد.
-زعفران و زرشک ونبات و کلا خوراکیهای ایرانی خیلی گرانتر از ایرانست.پسته های ایرانی به خوشمزگی و تازگی ایران نیستند و من پسته های خود کلیفرنیا را که فقط به آن نمک میزنند ونه چیزهای دیگر را چون تازه است ترجیح می دهم .ولی اگر بروم ایران شاید مقداری از خوراکیهای ایران را برای مدتی با خودم بیاورم.البته اگر جای اضافی داشتم.! سوهان قم به شدت اینجا گرانست. .لواشکهای 200-300تومنی اینجا 2-3دلار هستند.ولی کلا به نظرم غیر از زعفران که وزنی ندارد بارتان را برای خوراکی آوردن حرام نکنید.
-لیبل فارسی برای کیبورد هم بیاورید بد نیست.
-گوشی موبایتان را حتما بیاورید که اینجا مجبور نشوید دوباره بخرید.چون وزنی نداردو فوقش اگر اینجا تصمیم گرفتید از شرکتهایی که گوشی هایشان خاص است و سیم کارت نمی خورد خط موبایل بگیرید با آوردن یک گوشی اضافه که وزنی هم ندارد چیز زیادی از دست نداده اید.
-از آوردن هر گونه وسیلۀ برقی که 220ولت است به شدت بپرهیزید.اینجا وسایل برقی خیلی ارزانتر از ایران است.
-اگر وسیله ای دارید که آنرا دوست دارید و زیاد جا و وزن نمی گیرد مثل تابلو، رومیزی و کلا وسایل تزیینی که دوستشان می دارید به خصوص سنتی ها،را اگربا خودتان بیاورید خوب است.چون اینجا تنوع جنس به اندازۀ ایران و اروپا نیست و فکر نکنید اینجا بهترش است .البته این قضیه سلیقه ایست ، شاید خیلیها وسایل اینجا را بیشتربپسندند.ولی مثلا من که وجود رنگ خالص در خانه برایم مهم است،واقعا اجناس آمریکایی که اکثرا تیره رنگ یا با رنگ مرده هستند را دوست ندارم .اینجا رنگ خالص کم است. و اکثر اجناس که قیمتهایشان معمولیست ،کرم و قهوه ای و سفید و یا قرمز تیره که حالت جگری دارد ویا سبز یشمیِ مرده است.خلاصه که اگر رنگهای زنده و شاد را دوست دارید با خودتان بیاورید ،چون فقط در مغازه های گران اینجا وسایلی با رنگ زنده و شاد موجود است.
-چیزهایی که بدون آن زندگی برایتان راحت نیست .مثل لوازم آرایش برای بعضی خانمها و ادکلن و اسپری و کلا چیزهای ضروری شخصی را مقداری در حد مصرف ماههای اول بیاورید. چون طول می کشد که راه وچاه اجناس و مغازه ها را یاد بگیرید و چون قیمت مغازه ها خیلی متفاوت است شاید مجبور شوید برای یک اسپری معمولی در روزهای اول کلی پول دهید، بنابراین در حد مصرف یکی دوماه اول با خود بیاورید.
-دمپایی غیر لا انگشتیِ پلاستیکی ،در اینجا زیاد پیدا نمی شود. اگر برایتان مهم است که در دستشویی و حمام با دمپایی باشید یک جفت بیاورید ،چون وزنی نداردو به دردسر گشتن در اینجا هم نمی ارزد.
-قابل توجه خانمها ! من در اینجا هنوز اکسیدان جدا که در جعبۀ رنگ مو نباشد و پودر یا مایع دکلره پیدا نکرده ام .رنگ موها اینجا در خود جعبه شان همه چیز از جمله اکسیدان دارند که به نظر من برای آن میزان رنگ کم است ولی خود رنگ مو اینجا زیاد است و قیمتش هم خوبست. البته اینها را پس از مدتی گشتن می شود پیدا کرد، ولی خوب تا آدم در محیط جا بیفتد که چی کجا پیدا می شه طول می کشه .اگر برایتان مهم است می توانید با خودتان در حد مصرف اولیه بیاورید.
-دارو به خصوص قرص سرماخوردگی و آموکسی سیلین ومسکن و کلا هر چیزی که زیاد به آن مبتلا می شوید با خودتان حتما بیاورید.

اگر باز هم چیزی یادم آمد اضافه می کنم و تاکید می کنم که اینجا تجربه ها متفاوت است، اگر آمدید ولی آباد و مثلا در کنار یک دمپایی پلاستیکی فروشی بزرگ خانه گرفتید ،لطفا با روح اموات من کاری نداشته باشید ، خدا از بزرگی کمتان نکند.من تجارب شخصی خودم و اطرافیان و دوستانم را گفتم. شاید تجربۀ شما کاملا متفاوت باشد.
برنده لاتاری ۲۰۰۹. ساکن لس انجلس.

وبلاگ: https://rasaraplanet.wordpress.com سیاره راساراسا
پاسخ
آخ آخ گفتید اکسیدان،داغ دلم تازه شد.کسی‌ میدون از کجا می‌شه اکسیدان تهیه کرد؟من رنگ مو آوردم ولی به خیال اینکه اینجا اکسیدان میگیرم و شاید تو چمدان بریزه اکسیدان نیاوردم
پاسخ
تشکر کنندگان: tamanna ، shkhmo ، SH1A2R3
بچه ها کسی از آوردن قلیان خبر داره؟نگیرن تو فرودگاه بگن بساط لحو لعب آوردیBig Grin بعد سر حمل قلیان ببرنم زندانWink
شماره کیس: 2010AS00016XXX
کنسولگری:آنکارا
_____________________________
کسی که دارای عزمی راسخ است ،جهان را مطابق میل خویش عوض می کند .
پاسخ
تشکر کنندگان: honareirani ، frozen mind ، tamanna ، behnam_VA ، shkhmo ، SH1A2R3
بچه ها یه سئوال؟
cd های برنامه king وmp3 و آموزشی و cd های original با خودمون می تونیم ببریم یا نه؟
کلا" این کار قانونی هست یا نه؟
شماره کیس: 2010AS00016XXX
کنسولگری:آنکارا
_____________________________
کسی که دارای عزمی راسخ است ،جهان را مطابق میل خویش عوض می کند .
پاسخ
تشکر کنندگان: R.F ، sh-b ، shkhmo ، SH1A2R3 ، زری وحدتی
بچه ها یه سوال، من شنیدم فقط تا 10000 دلار رو می شه به صورت نقد با خود به امریکا برد
اگه یه نفر بخواد بیشتر ببره باید چه کار کنه ؟؟
شماره کیس: ؟؟؟201
دریافت نامه قبولی: این جمعه که نیومد !! Big Grin
کنسولگری:
ارسال فرمهای اول:
کارنت شدن کیس:

تو دنیا نزدیک 550 میلیون سلاح گرم هست یعنی به ازای هر 12 نفر یک
سلاح وجود داره حالا سوال اینه که ما اون 11 تای دیگه رو چه جوری مسلح کنیم؟
پاسخ
تشکر کنندگان: SH1A2R3
n.d , zero عزیز سوالات شما بارها جواب داده شده .می دونم خواندن همۀ تاپیکها سخته ولی خب جواب دادن چند باره به یک سوال هم سخته. ولی من باز جواب می دم به این امید که آخرین بار باشه .
جوابم به سوال n.d عزیز همون قبلیه که توی ارسال 37 همین تاپیک قبلا گفتم:ما که بردیم شد.درضمن اونا چرا باید به سی دی ها شخصیتون گیر بدهند ؟نقض قانون کپی رایت جرمه ،نه داشتن سی دی برنامه ها یی که خریدی. اگه اینطور بود که سی دی های برنامه ها رو هیچکس نباید می خرید.

جواب سوال دوست دیگرهم اینکه :نفری 10000تا نیست ،خانواده ای 10000تاست. درضمن تا جاییکه من دیده ام فرودگاه آمریکا مشکلی با ورود پول نداره فقط می گن که اگر بالاتر از 10000 تاست به ما اعلام کنید که چقدر پول همراتونه و بعد شما یک فرم تو فرودگاه آمریکا پر می کنی و مبلغت رو می نویسی همین.
کسی که با این قضیه بیشتر مشکل داره فرودگاه ایرانه که می گه از یک مبلغی بیشتر نباید ارز از کشور خارج شه .که مبلغش هم دقیق یادم نیست ولی خیلی کمتر از 10000تاست.اگه کسی می دونه بگه. و در فرودگاه ایران هم به صورت رندوم یا از روی قیافه به بعضیها گیر میدن می گن چقدرپول داری می بری؟ و ازش می خوان پولهاش رو نشون بده. بنابراین شما باید سعی کنید که پولهایتان را یکجا کنار هم نگذارید و پخش کنید و اگر چند نفرید هر کس مقداری از پول همراهش باشد.
نکتۀ آخر این که فکر 10000دلار را از سرتان بیرون کنید چون با 20000 دلارهم یک خانوادۀ 2نفره 4-5 ماه می تواند بدون کار زندگی کند .با 10000تا که رسما نمی شود چند ماه بدون کار دوام آورد.چون همش صرف خرید ماشین و وسایل خانه و دیپازیت خانه می شود وچیزی از آن برای خرج زندگی نمی ماند.
موید باشید
برنده لاتاری ۲۰۰۹. ساکن لس انجلس.

وبلاگ: https://rasaraplanet.wordpress.com سیاره راساراسا
پاسخ
[/align]در مورد طلا چطور؟ اگر قابل توجه باشه تو فرودگاه امریکا موقع ورود ممکنه مشکل پیش بیاد؟
پاسخ
تشکر کنندگان: SH1A2R3




کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان