کانال تلگرام مهاجرسرا
https://t.me/mohajersara







##### هشدار #####
به تاریخ ارسال مطالب دقت فرمایید.
شرایط و وضعیت پروسه ویزا دائم در حال تغییر است و ممکن است مطالب قدیمی شامل تغییراتی باشد.
USMLE یا امتحان فارغ التحصیلان پزشکی
یاشار عزیز؛
در مورد اون "مرض" که گفتی، خدا رو هزار مرتبه شکر میکنم که یه ایرانی مریض که دچار بیماری "نشر تجارب" هست پیدا شد و در تاپیکهای مهاجرسرا، لااقل برای من خیلی از نکات مبهم مسیر مهاجرت به آمریکا رو روشن کرد. امیدوارم این مرضت همچنان ادامه پیدا کنه و هیچوقت خوب نشه! Smile چون اگه خوب بشی مطمئنا عده زیادی از این راهنمایی های بی منت و اطلاعات ارزشمند محروم میشن. پس سعی کن نه تنها یواش یواش، بلکه اصلا هیچوقت از خودت بدت نیاد. شاید خودت کاملا مطلع نباشی اما من به عنوان یک کاربر مهاجرسرا بهت میگم که خیلی ها از همین اطلاعاتی که شما اینجا ارائه کردی استفاده کردن، میکنن و خواهند کرد. و البته و صد البته، شک نکن که دعای خیرشون پشت سرته. اونم تو مملکتی که خودت در موردش مختصری صحبت کردی و من اون موضوعات رو ادامه نمیدم که تاپیک به "انحراف" کشیده نشه که ما هم یک وقت نشیم خدای نکرده جزئی از "جریان انحرافی"! (راستی دقت کردین جدیدا "استکبارجهانی" که سی سال به عنوان سر منشا تمام مشکلات کشور معرفی شد، جای خودش رو به "جریان انحرافی" داده؟! بدبخت "استکبار جهانی" هم دیگه حناش واسه مردم رنگی نداره که بشه ازش استفاده تبلیغاتی کرد!)
فکر کنم آخرشم منحرف شدم! خلاصه یاشار عزیز، بازم متشکرم.
علی
پ.ن. من هم اون پست ها رو خالی میبینیم.
پاسخ
تشکر کنندگان: یاشار و ماری ، REZA1390 ، kourosh2011 ، jasmine2953 ، Amir-Behnaz
یاشار جون سلام من 2 تا خواهش ازت دارم.
1-میشه برامون از سفرت و ورودت به امریکا و کارهایی که کردی و اینکه تا حالا چقدر خرجتون شده برامون بگی تو همکار و همدرد مایی پس از تو شنیدن بسیار میتونه برامون کمک کننده باشه.
2-در مورد کاهایی که یه پزشک بدون مدرک اونها میتونه انجام بده برامون قراره بگی من بی صبرانه منتظرم
راستی برگشتی ایران یا اونجایی.
دکتر حریری رو دیدی؟
2012as55XXX
مصاحبه: 27 JUNE
کلیرنس: 8 august پس از 42 روز انتظار بسیار سختBig Grin
ورود به امریکا: 3 سپتامبر2012
مقصد:کالیفرنیا/اورنج کانتی
پاسخ
تشکر کنندگان: یاشار و ماری ، REZA1390 ، kourosh2011
(2012-02-22 ساعت 07:20)یاشار و ماری نوشته:  
(2012-02-21 ساعت 23:39)ali_kuchulu نوشته:  با تشکر از یاشار و ماری عزیز که بالاخره مساله واریز پول رو حل کرد......
خلاصه یاشار جان برنده هر سالی که هستی، شانس آوردی که برنده شدی، ....... گرچه همین الان هم این تاپیک USMLE بیشتر متعلق به برندگان لاتاری هست تا کسانی که از ایران قصد امتحان دادن دارن، ......

علی جان خواهش می کنم. همینطوره که گفتی، برای واریز پول به حساب ECFMG لازم نیست که حساب به نام خودتون باشه.
در این مورد که شانس آوردم هم با شما موافقم. ما تقریباً 3 ماه قبل از این جریانا از مملکت خارج شدیم. برنده شدن در لاتاری هم که باعث مشعوف شدن ما شد.
بذارین یه مطلبی رو به شما بگم، حتماً می دونین که من در ایران پزشک خانواده بودم. جایی که من کار می کردم آب آشامیدنی و گاز نداشت و سقف پانسیونش هم از اینور تا اوونور چاک خورده بود و داشت می اومد پایین. مثلاً چند بار همینطوری که تو پانسیون نشسته بودم یه هو یه تیکه گچ از سقف می افتاد روی کله ام و من با نیوتون احساس همدردی می کردم. البته از اونجایی که نیوتون قبلاً قانون جاذبه رو کشف کرده بود من فرصت نکردم استعدادهام رو شکوفا کنم. اوضاع خوب بود، مریض ها من رو دوست داشتن و از اونجایی که من کل کارها رو کامپیوتری کرده بودم شبکه هم از من راضی بود. بهمن ماه سال 1388 به من زنگ زدن و گفتن باید بری گزینش. من هم رفتم. من اعتقاد دارم که افراد نباید دروغ بگن و فکر می کنم یکی از بزرگترین مشکلات فرهنگی مملکت ما اینه که مردم خیلی راحت دروغ می گن. البته دلایل خودشون رو دارن. مثلاً اگه تو یه مصاحبه کاری از یه ایرانی که اصلاً نماز نمی خونه بپرسن که نماز جمعه می ری یا نه؛ معمولاً می گه بله می رم می خوای همین جا هم برات بخونم Big Grin البته فکر می کنم سیستم هم بدش نمی یاد مردم این طوری باشن. هر چقدر از نظر رفتار اجتماعی ضعیف تر بهتر. بگذریم. تو مصاحبه شروع کرد از من پرسیدن که راهپیمایی می ری، نماز جمعه می ری و ... من هم راستش رو گفتم. در ضمن حلقه من هم یه حلقه ساده طلاست از اون طلایی ها که باعث می شه مردا خواص زنانه پیدا کنن Big Grin (اینا رو اون آقای گزینشی به من می گفت) و به من گفت که شما یک سال وقت دارین تا خودتون رو اصلاح کنین و سال بعد مجدداً شما رو بررسی می کنیم. حالا که به اون زمان نگاه می کنم کلی حال می کنم، همین الان هم دارم می خندم جاتون خالی، ولی اون روز من خیلی عصبانی شدم. اومدم پهلوی ماری و گفتم باید از این مملکت بریم. تو همین اوضاع و احوال بود که نامه لاتاری به دستمون رسید (خرداد سال 89). خوب بقیه اش با خودتون(منظورم قسمت نتیجه گیریشِ) ولی من که کلی حال کردم.
در ضمن علی جان من فکر نمی کنم که این مطالب رو فقط برندگان لاتاری می خونن. من چندین نفر رو دیدم که دارن برای USMLE اقدام می کنن و کل سایت رو یه بار جویدن. یه سوزن هم به خودمون بزنیم بعد با جوالدوز بیافتیم دنبال مردم: به نظر من پزشکای ایرانی جزو محافظه کارترین اقشار جامعه ما هستن، البته فکر می کنم سیستم هم تشویق می کنه که قشر تحصیل کرده اینطوری بشن، دردسرش کمتره، دستشون هم درد نکنه فکر می کنم تا حد زیادی هم موفق شدن. ما از همون دوران مدرسه یاد گرفتیم به همکلاسی ها و دوستامون نگیم که چقدر خوندیم، چه طوری می خونیم، معلم خصوصی داریم یا نه و ... مثلاً من همین دو سال پیش متوجه شدم که صمیمی ترین دوستم برای کنکور چهارتا معلم خصوصی داشت. خلاصه همین روحیه باعث می شه که بیایم، بخونیم، بریم. اصلاً بهتره هیچ ردی از خودمون به جا نذاریم. اگه مطلب بدرد بخوری هم داشتیم که نگه می داریم برای خودمون. چه معنی داره مردم از تجربیات چند ساله ما یه روزه استفاده کنن. بذار خودشون سرشون به سنگ می خوره می فهمن چه خبره.
من که فکر می کنم دلیل این که برندگان لاتاری تو اینجا بیشتر به چشم می خورن اینه که برندگان لاتاری انگیزه بیشتری برای درست کردن ID تو مهاجرسرا دارن. مطمئن باش اکثر کسایی که دارن برای USMLE آماده می شن اینجا هم سر زدن. فقط حوصله نداشتن یه خبری از خودشون بدن یا اینکه من رو قابل نمی دونستن که با هم صحبت کنیم Wink (منظورم اینه که من رو لایق نمی دونستن و اگه می دونستن بقیه دوستان هم هستن اوضاع فرق می کرد).
حقیقتش من هم یواش یواش داشت از خودم بدم می اومد. با خودم می گفتم نگا کن، اینگار که من خودم رو استاد ECFMG می دونم. چه معنی داره هر کی یه پست می ذاره من بدو بدو می یام یه چرت و پرتی زیرش می نویسم. من که جای شما بودم حالم از یاشار به هم می خورد. همش اینجا پلاسه، هرکی یه چیزی می گه آقا می یاد نظر می ده، آخه پسر مگه تو همه چی رو می دونی. برای همین تصمیم داشتم یه مدت فقط بخونم شما هم یه نفسی بکشین. ولی خوب مرض دارم، چیکار کنم؟ درمان ارائه کنین.
ارادتمند همه دوستانی که می یان اینجا و می گن ما هم هستیم و همه دوستانی که می یان اینجا و نمی گن ما هم هستیم و همه دوستانی که نمی یان اینجا ولی یه جای برای خودشون هستن.
بازم ببخشین که چشماتون رو خسته کردم
یاشار و ماری
پ.ن. راستی بعضی پست ها خالی یه مثلاً دو تا پست رضا و یه پست کورش. اشکال از گیرنده منه یا فرستنده؟
پ.پ.ن. جاتون خالی الان تلویزیون داره کارتون خانواده ی دکتر ارنست رو می ده(البته به زبان انگلیسی). کلی نوستالژیکه

یاشار عزیز خیلی خیلی خوشحال شدم که باز با اومدنت و اطلاعات مفیدت این قسمت رو حسابی فعال کردی و با خودت صفا آوردی خلاصه ما که خیلی مخلصیم
من همین الان متوجه شدم که قسمت بالا خالی آپ شده مطلبشو دوباره پست میکنم در هر صورت گیرنده شما خیلی هم خوب کار میکنه! خواستم گفته باشم
منتظر پست های مفیدت مث همیشه هستم و مطمئن باش همه مطالبت خیلی مفید و جذابه
پاینده باشی

شماره کیس: *****ANK20058
کنسولگری: آنکارا
نوع ویزا: خانوادگی F3
تاریخ مصاحبه: January 2012
تاریخ دریافت کلیرنس: March 2012
تاریخ دریافت ویزا:
تاریخ ورود به امریکا:
تعداد افراد: 3

در سرزمینی که سایه آدمهای کوچک، بزرگ شد در آن سرزمین آفتاب در حال غروب است !!!
پاسخ
تشکر کنندگان: یاشار و ماری ، REZA1390 ، armanbala
سلام بر یاشار عزیز وبقیه همکارن دوست داشتنی
خیلی خیلی خوشحال شدم که بازم این تاپیک یه رنگ وبویی گرفت وفعال شد .
یاشار جان طبق توصیه قبلی من با بانک از ای را ن تماس تلفنی گرفتم .
چون تجربه خوبیه وبه درد همه می خوره اونو کامل شرح می دم .
با اعتماد به نفس کامل زنگ زدم وگفتم که من ا ی را ن هستم وحین چک ح س ا ب مشگل ورود به حسابم رو پیدا کردم علیر قم اینکه رمز ورود رو صحیح وارد کردم . اون بنده خداها هم حساب رو چک می کردن ومی گفتن که مشگلی نیست . من هم که هم زمان ان لاین بودم مجددا چک می کردم ومی دیدم که فرقی نکرده ومی گفتم که نه بازم نمی تونم وارد حسابم بشم .البته اینم بگم که همه این ها بدون وی پ ی ا ن بود .
خلاصه دیدم که یک جای کار مشگل داره ودرست پیش نمی ره تماس رو خاتمه دادم وتحقیقات زیادی کردم .
نتیجه اون تحقیقات این بود که
1- اگه از اینجا ح س ا ب چگ بشه قابل دسترسی نیست ولی حساب بلوک نمی شه
2-از دوستی که اونجا توی بانک کار می کنه فهمیدم که اصلا نباید بانک اونجا بفهمه که ما ا ی ر ا ن هستیم که در این صورت خود ح س ا ب هم بلاک می شه وحتی ممکنه نشه دیگه به ا ین راحتی ها از اون برداشت کرد .
3- ح س ا ب ه ای ایرانیهای مقیم اونجا بشدت تحت کنترل هست واگه مبا لغ زیادی اضافه بشه ممکنه ب ا ن ک به اف ب ی ای اطلاع بده که در این صورت مشگلات خودشو داره .
خلاصه با بدست اوردن این اطلاعات تصمیم گرفتم که دیگه از اینجا هیچ اقدامی در مورد اکانتم نکنم . از طریق یکی از دوستان انجا از ح س ا ب م پول برداشت شد که مشگلی نبود ومن فهمیدم که ح س ا ب م بلوک نشده .
اما نکته مبهم این برام مونده بود که اگه از اینجا با توجه به ت ح ر ی م های جدید از کردیت یا دبیت استفاده بشه مشگلی پیش می اد یا نه که توضیحات خوب شما راهنمای کرد .
منم دیگه خسته شدم .
کلی نظر در مورد مسایل مطرح شده بالا دارم که الان حس وحال شو ندارم در اولین فرصت کامنتم رو می گزارم .
برای همه ارزوی موفقیت می کنم .
راستی پستهای خالی من همه رو بانوشته می گزاشتم ولی نمی دوم چرا نوشته ها دیده نمی شد.
پاسخ
تشکر کنندگان: یاشار و ماری ، kourosh2011 ، ali_kuchulu ، SH1A2R3
دوستان عزیز سلام
بعد از مشکلات اخیر سایت مهاجرسرا و به خصوص بعد از اینکه دو روز پیش سایت به کل از دسترس خارج شد تصمیم گرفتم که یه وبلاگ راه بندازم و اکثر پست هام رو اونجا بذارم. البته خیلی وقت بود که می خواستم این کار رو بکنم ولی این اتفاقات اخیر باعث شد که انگیزه بیشتری پیدا کنم. ایجاد کردن وبلاگ مزایا و معایب خاص خودش رو داره. بریم سراغ مزایا:
1- از اونجایی که وبلاگ جمع و جور تره، پیدا کردن مطالب توش راحت تره.
2- من مدتها بود که می خواستم پست هایی در زمینه نکات زندگی در آمریکا، پیدا کردن کار، نظرات خودم در مورد بعضی مسایل، تجربیات زندگی خودم و ... بذارم ولی به دو دلیل این کار رو نمی کردم الف- گذاشتن مطالب غیر مرتبط با موضوع تاپیک خلاف قوانین سایته و از طرف دیگه گذاشتن مطلب در تاپیک های مرتبط هم نیاز به این داره که پست های قبلی رو خونده باشم تا از گذاشتن پست تکراری جلوگیری کنم. ب- اکثر خوانندگان مطالب من پزشک هستند و فکر می کنم که مطالب من هم بیشتر به درد پزشکهای مهاجر بخوره و فکر می کنم برای شما اساتید محترم سخت باشه که برین و از لابه لای مطالب دیگه پست های من رو پیدا کنید.
3- تجربه خوبی برای خودم خواهد بود.
4- میشه از قالب های دیگه ای استفاده کرد.
5- چون کنترل بیشتری روی وبلاگ دارم از ویروسی شدن اون تا حد زیادی می شه جلوگیری کرد. از طرف دیگه می شه طبقه بندی بهتری برای مطالب ارائه داد. برای مثال من خیلی دوست داشتم عنوان تاپیک «راهنمای قدم به قدم» به «راهنمای قدم به قدم ثبت نام در ECFMG» تغییر پیدا کنه؛ یا اینکه به نظرم تاپیک USMLE خیلی کلی یه و خودش می تونه چندین تاپیک فرعی داشته باشه.

اما از طرف دیگه وبلاگ یه مشکل بزرگ داره و اون هم اینه که دیگه فروم نیست و حالت صمیمانه سایت مهاجرسرا رو نداره. من از این حالت صحبت دور همی خیلی خوشم می یاد.
ولی خوب به هر حال حیفم می یاد که این مطالبی رو که طی حدود یک سال گذشته گذاشتم از بین بره. دارم دنبال یه اسم خوب می گردم برای وبلاگم. اگه شما دوستان لطف کنین و در موضوعات زیر به من کمک کنین ممنون می شم:
1- اگه اسمی برای وبلاگ به ذهنتون می رسه حتماً به من بگین
2- من دنبال یه سرویس وبلاگ می گردم که سرورش تو ایران نباشه و از طرف دیگه ایران فیلش رو تر نکنه.
3- من اخیراً دیدم که مردم «اصلاً» رو «اصلن» می نویسن. این قوانین نگارش جدیده؟ چون زمانی که ما مدرسه می رفتیم (شما یادتون نمی یاد دهه 40 رو می گمWink) همزه وجود داشت مثلاً تو «مسائل»، ولی بعداً شنیدم که قوانین نگارش عوض شده و همه همزه ها به ی تغییر پیدا کردن و می نویسن «مسایل» یا برای مثال می نویسن «خانواده ی دکتر ارنست». به هر حال اگه بچه کوچیک دور و برتون بود از طرف من ازش خواهش کنین منو روشن کنن. بهش بگین در عوض براش از آمریکا یه عالمه M & M می یارم.
البته باید بگم که همچنان در تاپیک فارغ التحصیلان پزشکی حضور خواهم داشت ولی پست های غیر مرتبط با ادامه تحصیل در آمریکا رو فقط در وبلاگم خواهم گذاشت. بعد از اینکه وبلاگم رو راه انداختم زود می یام اینجا خبرش رو می دم.
شایرا عزیز ما هنوز برنگشتیم ایران و تصمیم دارم تا وقتی کار پیدا نکردم بر نگردم. من هنوز این دوست مشترکمون رو ندیدم ولی تصمیم دارم به زودی باهاشون تماس بگیرم و قرار بذارم. آخه اینجایی که ما هستیم تا LA یک ساعت و نیم راهه و اونجا رفتن به این راحتی ها نیست (مخصوصاً با این بنزین گالنی 5 دلار، اینجا هم از شر حرکات عجیب و غریبی که ایران می کنه در امان نیستیمWink).
ارادتمند
یاشار و ماری
پ.ن. مجدداً (یا مجددن) از مدیرای محترم عذرخواهی می کنم و قول می دم این آخرین ارسال غیر مرتبطم باشه.
شماره کیس :2011AS35XXX
دریافت نامه: 9 خرداد -- 30 می
ارسال فرمها: 11 خرداد-- 1 ژوئن
کنسولگری:آنکارا
مصاحبه: 10 مرداد-- 1 آگوست
دریافت ویزا:23 شهریور-- 14 سپتامبر
ورود به آمریکا: ۱۴ مهر--۶ اکتبر
دریافت سوشال:۱۵ روز بعد از ورود
دریافت گرین کارت: ۲۱ روز بعد از ورود

پاسخ
تشکر کنندگان: kourosh2011 ، ali_kuchulu ، SH1A2R3 ، سو سو ، Amir-Behnaz
یاشار عزیز من هم از این پیشنهاد وبلاگ شدیدا استقبال میکنم با این نثر قشنگی که تو داری حتما مطالب خیلی باحالی میشه تو وبلاگت خوند و استفاده کرد فک کنم قبلا چند تا از دوستان مهاجرسرایی این کار رو کردن.
اینجا شرایط خاص خودشو داره و زیاد نمیشه از هر دری نوشت
من تا حالا یه بار ویندوز عوض کردم به خاطر مشکلات سایت و معلوم نیست این مشکلات تا کی ادامه داشته باشه
ولی همونجوری که خودت گفتی حضور پربارت اینجا خیلی خیلی برای امثال ماها کمک کننده و شدیدا دلگرم کننده اس
در مورد یو اس ام ال ای هم یه توصیه برای دوستان دارم که اگه واقعا قصد امتحان دادن رو دارین از همین الان شروع کنید به خوندن و زیاد به آپ تو دیت بودن رفرانس ها ( بخصوص در استپ یک ) گیر ندین اونقدا هم مهم نیست خوندش مهمتره به خدا (البته این نظر شخصی منه !)
اگه از دوستان کسی از فایل های تاریخ گذشته کاپلان (حوالی دو هزارو هشت ) چیزی خواست بگه براش آپلود کنم
شاد و تندرست باشید
موفق و شاد باشید
شماره کیس: *****ANK20058
کنسولگری: آنکارا
نوع ویزا: خانوادگی F3
تاریخ مصاحبه: January 2012
تاریخ دریافت کلیرنس: March 2012
تاریخ دریافت ویزا:
تاریخ ورود به امریکا:
تعداد افراد: 3

در سرزمینی که سایه آدمهای کوچک، بزرگ شد در آن سرزمین آفتاب در حال غروب است !!!
پاسخ
تشکر کنندگان: یاشار و ماری ، SH1A2R3 ، armanbala
یاشار و ماری عزیز؛
1- در مورد راه انداختن وبلاگ، همونطور که خودت گفتی مزایا و معایبی داره. شاید بزرگترین عیبش همین تر شدن فیلش باشه که تقریبا اجتناب ناپذیره. من اطلاعات زیادی در مورد آی تی و وب ندارم اما به عنوان یه کاربر عادی اینقدر متوجه شدم که سرویس دهنده های خوب، اکثرا فیلشون تر میشه و سرویس دهنده های داخلی هم که دیگه همین "داخلی" بودنشون کافیه که از خیرشون بگذری. نمیدونم این مشکل رو چطور میخوای حل کنی. مگه اینکه بی خیال فیل تر شی و از اولش با خودت فکر کنی هرکس خواست از وبلاگت استفاده کنه از فیل ترشک ن استفاه کنه. شاید اساتید فن بتونن سرویس دهنده ی خوبی معرفی کنن.
2- اون بحث حذف تنوین، به نظر میاد مردم (البته من تو فرهنگستان دستورالعمل مشخصی ندیدم) بخاطر اینکه در زبان فارسی، تنوین وجود نداره از این روش نگارش برای نوشتن کلمات تنوین دار استفاده میکنن. فرهنگستان میگه "در زبان فارسی تنوین وجودندارد بنابراین استفاده از کلمات تنوین دار در زبان فارسی - که تقریبا همشون قید هستند - اشتباه است". با این حساب تمام کلماتی مثل اکثرا، لزوما، دائما، قاعدتا، عموما، کلا، عملا و ... همه از پایه و اساس اشتباه هستند و نباید استفاده بشن و باید از قیدهای فارسی معادل اونها استفاده کرد. این روش استفاده از حرف "ن" بجای تنوین یه روش جایگزین بیشتر توسط کاربران وب هست که شاید به این دلیل باشه که حوصله ندارن دنبال معادل قیدهایی از جمله اونهایی که بالا نوشتم بگردن Smile البته تاکید میکنم این در حداطلاعاتیه که من دارم. شاید واقعا هم استفاده از "ن" بجای تنوین در فرهنگستان تصویب شده باشه (هرچند خیلی دور از انتظاره).
شوربختانه زبان پارسی به اندازه ی زیادی با زبان عربی آمیخته شده آنچنانکه جدا کردن واژه های پارسی از عربی ناممکن است. ولی بهتر است تاآنجا که میتوانیم از واژه های زبان پارسی استفاده کنیم. هرچند گاه ممکن است گفته ها و نوشته هایمان کمی دور از ذهن به نظر بیاید.
پاسخ
تشکر کنندگان: یاشار و ماری ، kourosh2011 ، SH1A2R3 ، cmbt
با سلام به تمام دوستان عزيز.من متخصص كودكان هستم و امسال هم در امتحان فوق كليه قبول شدم ولي بيشتر تمايل دارم به جاي اينكه اينجا آدامه بدم امتحان usmleرا پاس كنم و اونجا آدامه بدم اما واقعا براي اين كار احتياج به راهنمايي و كمك دارم٠سايتecfmg را چك كردم فرم iwرا بايد براشون dhl كرد? چقدر زمان مي بره?إز طرفي با انتشارات تيمور زاده هم تماس گرفتم رفرنس ca LAN ٢٠١٠را دارن بايد تا امدن ٢٠١٢ صبر كنم يا همين براي شروع كافيه?ور آخر اينكه أيا كسي هست كه أونم مثل من تازه اول راه بأشه و بخواد با هم برنامه ريزي و شروع كنيم ? 
پاسخ
تشکر کنندگان: SH1A2R3 ، armanbala
(2012-02-26 ساعت 00:43)M"reza نوشته:  با سلام به تمام دوستان عزيز.من متخصص كودكان هستم و امسال هم در امتحان فوق كليه قبول شدم ولي بيشتر تمايل دارم به جاي اينكه اينجا آدامه بدم امتحان usmleرا پاس كنم و اونجا آدامه بدم اما واقعا براي اين كار احتياج به راهنمايي و كمك دارم٠سايتecfmg را چك كردم فرم iwرا بايد براشون dhl كرد? چقدر زمان مي بره?إز طرفي با انتشارات تيمور زاده هم تماس گرفتم رفرنس ca LAN ٢٠١٠را دارن بايد تا امدن ٢٠١٢ صبر كنم يا همين براي شروع كافيه?ور آخر اينكه أيا كسي هست كه أونم مثل من تازه اول راه بأشه و بخواد با هم برنامه ريزي و شروع كنيم ? 
1- سلام. به این گوشه خلوت مهاجرسرا خوش اومدین.
2- رضا هامون شدن دو تا. یالا زود باشین یه یاشار پیدا کنین، تا در اقلیت قرار نگرفتم.
3- من خودم هم تازه کارم. بیاین همگی با هم شروع کنیم.
4- امتحان های USMLE مثل امتحان های ما نیست که هر سال رفرنسش کلاً منفجر بشه (مثل اتفاقی که برای رفرنس ENT می افته) همونطور که می دونین USMLE رفرنس نداره و تو USMLE بیشتر بررسی می کنن ببینن سوادتون در چه حده نه اینکه چقدر حفظ کردین. سوالهای USMLE خیلی وارد جزییات متغیر بیماری ها نمی شه. معمولاً سوالی پرسیده می شه که دونستنش برای یک پزشک عمومی واقعاً لازمه. برای اینکه متوجه بشین فکر می کنم بهتره یه نگاهی به نمونه سئوالات USMLE مثل سوالات NBME بندازین. در راستای فرمایش کوروش خان فکر می کنم بهتره شروع کنین به خوندن (کوروش از شما به ما اشارتی از ما به سر دویدنBig Grin). اگه از روش من برای خوندن استفاده می کنین پس از First aid برای مرور استفاده خواهید کرد. بنابراین می تونین از کاپلان 2010 بخونین و از آخرین ویرایش First aid برای مرور استفاده کنین.
5- برای ثبت نام فکر می کنم تاپیک راهنمای قدم به قدم رو بخونین جواب اکثر سوالاتون رو دوستان اونجا گذاشتن. اگه سوال دیگه ای بود مطرح کنین حتماً یه نفر پیدا می شه جواب بده.
6- اصلی رو نگه داشتم برای آخر. پس برین بعدی رو بخونین.
7- دیدین بعد از هر پست سریع می پرم وسط.
8- رضا خان (منظورم رضای جدیده ها با reza1390 اشتباه نشه) بهترین تصمیم رو شما می گیرین و مطمئنم هر تصمیمی که بگیرین در اون لحظه بهترین تصمیمه؛ ولی یه چیزی رو باید بگم (هر چند که از این موضوع اصلاً خوشم نمی یاد) گرفتن ویزای تحصیلی یا کاری برای فارغ التحصیلان پزشکی فوق العاده سخته، البته غیر ممکن نیست ولی خوب خیلی سخته. این موضوع رو باید با مشکلات مهاجرت کنارهم بذارین. به نظر من شما یک موقعیت خوب دارین و شاید از دست دادن این موقعیت و سرمایه گذاری روی چیزی که احتمالش خیلی زیاد نیست چندان منطقی به نظر نرسه. به هر حال متغیرهای متعدد دیگه ای هست که خود شما خبر دارین و این شمایین که بهترین تصمیم رو خواهید گرفت. اما از طرف دیگه من همیشه به خودم می گفتم که اگه من رزیدنت سال سه قلب و عروق باشم (رشته مورد علاقه من) و گرین کارد رو برنده بشم شک نمی کنم و حتماً می رم US. به هر صورت امیدوارم هر تصمیمی که گرفتین موفق باشین.
خوب این هم از این. یه کم اعصابم آروم شد. تا پست بعدی خداحافظ.
ارادتمند
یاشار OCD
شماره کیس :2011AS35XXX
دریافت نامه: 9 خرداد -- 30 می
ارسال فرمها: 11 خرداد-- 1 ژوئن
کنسولگری:آنکارا
مصاحبه: 10 مرداد-- 1 آگوست
دریافت ویزا:23 شهریور-- 14 سپتامبر
ورود به آمریکا: ۱۴ مهر--۶ اکتبر
دریافت سوشال:۱۵ روز بعد از ورود
دریافت گرین کارت: ۲۱ روز بعد از ورود

پاسخ
تشکر کنندگان: SH1A2R3 ، kia_0950 ، cmbt ، REZA1390 ، M"reza ، سو سو ، Amir-Behnaz
(2012-02-22 ساعت 15:11)SH1A2R3 نوشته:  یاشار جون سلام من 2 تا خواهش ازت دارم.
1-میشه برامون از سفرت و ورودت به آمریکا و کارهایی که کردی و اینکه تا حالا چقدر خرجتون شده برامون بگی تو همکار و همدرد مایی پس از تو شنیدن بسیار میتونه برامون کمک کننده باشه.
2-در مورد کاهایی که یه پزشک بدون مدرک اونها میتونه انجام بده برامون قراره بگی من بی صبرانه منتظرم
راستی برگشتی ایران یا اونجایی.
دکتر حریری رو دیدی؟

ياشار جان و شايرا جان
دكتر حريري دوست و همكلاس من هم بود ميخواستم ببينم نكنه شما ها هم بوديد
البته حريري چشم پزشكو ميگم
I
کیس نامبر: 2012as2xxxx
کنسولگری:انکارا
مصاحبه: فبريوري ٢٠١٢
کلیرنس: مارچ ٢٠١٢
دريافت ويزا: آپريل ٢٠١٢
تاریخ ورود به آمريكا: جون ٢٠١٢
تعداد افراد در این کیس نامبر: 3 نفر
پاسخ
تشکر کنندگان:
سلام برهمه دوستان وهمکارن عزیز
یاشار عزیز از اینکه اینقدر فعال هستی وراهکارهای خیلی خوبی به ذهنت می رسه واقعا ازت ممنونم .
راستش گرفتاریهای کار انقدر اجازه نمی ده که من بتونم ازاین کارها بکنم . ولی منم یکسری تجره مثل همه بچه های گل مهاجر سرا دارم که با کمال میل اگه اون سایتی که می گی راه انداختی می تونم همه رو بنویسم ولی توی این سایت مهاجر سرا به خاطر اینکه مسایل طبقه بندی هست نمی شه خیلی از همه چیر صحبت کرد .
اما بازم با یک کوله بار سوال امدم که راهنمایی بگیرم : من برای ثبت نام اقدام کردم وسوالات زیر توی مراحل ثبت نام
برام مطرح شده که فکر کنم برای بقیه دوستان هم سطح من هم مورد سوال باشه .
۱- در مورد other medical school attended چی باید بنویسم ؟ ایا دوران تحصیل تخصص رو باید بنویسم یا خیر ؟
۲-در مورد other institution attended چی باید بنویسم ؟
۳-در مورد clinical clerkships چی باید بنویسم ؟
۴- ایا در موردی که سوال کرده سوشیال سکیوریتی رو بنویسین بهتره که سوشیال مون رو بنویسیم یا نه ؟
۵- در صورتی که نتونم توی اون بازه زمانی که تعیین می کنم امتحان بدم و بخوام اون بازه رو تعقیر بدم بازه بعدی که می شه انتخاب کرد حدالقل وحداکثر فاصله زمانی با بازه قبلیه جقدر باید باشه ؟ مثلا می شه اون رو ۶ ماه به تاخیر انداخت ؟
پاسخ
تشکر کنندگان: SH1A2R3 ، یاشار و ماری
(2012-02-26 ساعت 22:50)REZA1390 نوشته:  سلام برهمه دوستان وهمکارن عزیز
یاشار عزیز از اینکه اینقدر فعال هستی وراهکارهای خیلی خوبی به ذهنت می رسه واقعا ازت ممنونم .
راستش گرفتاریهای کار انقدر اجازه نمی ده که من بتونم ازاین کارها بکنم . ولی منم یکسری تجره مثل همه بچه های گل مهاجرسرا دارم که با کمال میل اگه اون سایتی که می گی راه انداختی می تونم همه رو بنویسم ولی توی این سایت مهاجرسرا به خاطر اینکه مسایل طبقه بندی هست نمی شه خیلی از همه چیر صحبت کرد .
اما بازم با یک کوله بار سوال امدم که راهنمایی بگیرم : من برای ثبت نام اقدام کردم وسوالات زیر توی مراحل ثبت نام
برام مطرح شده که فکر کنم برای بقیه دوستان هم سطح من هم مورد سوال باشه .
۱- در مورد other medical school attended چی باید بنویسم ؟ ایا دوران تحصیل تخصص رو باید بنویسم یا خیر ؟
۲-در مورد other institution attended چی باید بنویسم ؟
۳-در مورد clinical clerkships چی باید بنویسم ؟
۴- ایا در موردی که سوال کرده سوشیال سکیوریتی رو بنویسین بهتره که سوشیال مون رو بنویسیم یا نه ؟
۵- در صورتی که نتونم توی اون بازه زمانی که تعیین می کنم امتحان بدم و بخوام اون بازه رو تعقیر بدم بازه بعدی که می شه انتخاب کرد حدالقل وحداکثر فاصله زمانی با بازه قبلیه جقدر باید باشه ؟ مثلا می شه اون رو ۶ ماه به تاخیر انداخت ؟
سلام به همگی
واقعاً شرمنده ام از همه شما. دو سه روزه سرم یه کم شلوغه. رضا جان سعی می کنم به زودی (تا دو روز آینده) تجربیات خودم رو در مورد این مسئله که مطرح کردین به اشتراک بذارم.
ارادتمند
یاشار و ماری

شماره کیس :2011AS35XXX
دریافت نامه: 9 خرداد -- 30 می
ارسال فرمها: 11 خرداد-- 1 ژوئن
کنسولگری:آنکارا
مصاحبه: 10 مرداد-- 1 آگوست
دریافت ویزا:23 شهریور-- 14 سپتامبر
ورود به آمریکا: ۱۴ مهر--۶ اکتبر
دریافت سوشال:۱۵ روز بعد از ورود
دریافت گرین کارت: ۲۱ روز بعد از ورود

پاسخ
تشکر کنندگان: REZA1390 ، SH1A2R3 ، armanbala
من در خصوص ecfmg سوالي داشتم اينكه براي اينكه مدارك را و فرم هايي كه ياشار عزيز با حوصله تمام توضيح داده را كامل كنيم حتما بايد فرم ١٨٦ را توليد كنيم؟ يعني حتما بايد ثبت نام كنيم. يا اينكه حالا كه ايران هستيم ميتوانيم اون سه تاي ديگه را به همراه فرم دوازده آماده كرده و كارهاي مربوط به تاييديه را اينجا انجام دهيم؟
کیس نامبر: 2012as2xxxx
کنسولگری:انکارا
مصاحبه: فبريوري ٢٠١٢
کلیرنس: مارچ ٢٠١٢
دريافت ويزا: آپريل ٢٠١٢
تاریخ ورود به آمريكا: جون ٢٠١٢
تعداد افراد در این کیس نامبر: 3 نفر
پاسخ
تشکر کنندگان:
یاشار عزیز وهمکاران محترم سلام
از این همه احساس مسولیت شما یاشار مهربون ممنونم . تا شما اماده بشی برای اطلاع رسانی من یک کمی در مورد ایتم های سوال شده در طی ثبت نام صحبت می کنم امیدوارم که به درد بقیه بخورده . در جریان ثبت نام برای امتحان 23 ایتم هست که باید جواب داده بشه اینها عبارتند از :
1-امتحان مورد نظر : باید استپ مورد نظر رو انتخاب کنیم
2- بازه زمانی : که بصورت بازه های سه ماهه از قبل تعیین شده وباید یکی از اونها انتخاب بشه
3- محل امتحانه که بازم باید انتخاب بشه
4-این ایتم مربوط افراد دیزیبل هست که در صورتی که محدودیتی داشته باشیم باید اعلام کنیم
5-سابقه امتحان قبلی که اگه وجود داره باید اعلام بشه با شماره اپلیکیشن
6-تو این ایتم اسم وفامیل رو مجددا سوال می کنه . موید این موضوع که اسم وفامیل باید درست ودقیقا منطبق با مدارک ارایه شده ویا مدارکی که قراره بفرستیم مثل پاسپورت ویا مدرک دکتری باشه
7-اطلاعات تماس :من توی این قسمت ادرس یکی از دوستان توی امریکا رو نوشتم . نمی دونم درسته یا نه . امیدوارم یاشار راهنمایی کنه.ای میل رو هم می خواد-
8-این ایتم شماره اس اس ان رو می خواد. اینجا هم نمی دونم بهتره اینو بدیم یا نه
9-تاریخ ومحل تولد
10-14 توی این 5 ایتم اطلاعات بیوگرافی شامل : جنس – زبان مادری – ملیت زمان تولد-ملیت زمان ورد به دانشگاه پزشکی – وملیت در حال حاظر. اینو هم نمی دونم برای کسانی که گرین کارت در زمان ثبت نام دارن باید ملیت خودشون رو چی بنویسن .(یاشار مدد)
15-شغل فعلی ومحل اونو رو وهمچنین تاریخ شروع اونو می خواد
16-این مورد سوال می کنه که ایا اخبار ای سی اف امی جی رو می خواهید که براتون ارسال بشه که خوب طبیعتا بهتره بشه
17-وضعیت تحصیلی : که ایا فارغ التحصیل هستین یا دانشجو
18-مشخصات دانشگاه محل تحصیل دکتری عممومی رو می خواد به همراه تاریخ ورود واتمام دوران تحصیل ومدت وتاریخ دوران اینترنی و تاریخ شروع وخاتمه دوران سر بازی . عنوان مدرک باید ذکر بشه doctor of medical diploma
19-حضور در سایر دانشکده های پزشکی ودوره های که گزرونده شده :اینجا هم نمی دونم که ایا باید دوران تخصص رو هم بنویسیم یا نه .
20-حضور در سایر انستیتو ها : اینجا هم نمی دونم که ایا باید دوران تخصص رو هم بنویسیم یا نه
22- وضعیت ارسال مدارک هست که مشخص شده
23-این مورد هم جوابش بلی هست
دست اخر هم براساس مکان امتحانی که انتخاب کردین مبلغ مورد نیاز برای امتحان مشخص می شه که باید با همون روشهای که یاشار توضیحشو مفصل دادن اقدام کنیم . این که بعد از این کار چی اتفاقی می افته رو بازم نمی دونم .
امیدوارم همگی موفق باشین


پاسخ
تشکر کنندگان: یاشار و ماری ، armanbala ، afrodit7
1- سلام. به این گوشه خلوت مهاجرسرا خوش اومدین.
2- رضا هامون شدن دو تا. یالا زود باشین یه یاشار پیدا کنین، تا در اقلیت قرار
ارادتمند
یاشار OCD

[/quote]

سلام.ممنون إز خير مقدمتون.
شما هيچ وقت در اقليت قرار نمي گيريد أينو بهتون قول ميدم تو دنياي بخيل امروز كه أدماش براي ادرس دادن به همديگه هم وقت نمي ذارن شما و بقيه دوستان اين كنج دنج كه اينطور صادقانه هر انچه رو كه مي دونيد در اختيار بقيه قرار ميديد اكثيرت بينظيري هستيد كه كثرتشون رو نه إز تعداد نفرات كه إز تعداد دوستان مي گيرند.
إز راهنماييتون در هر دو مورد ممنونم حق با شما بود إز تاپيك راهنماي قدم به قدم در حال حاضر جواب خيلي إز سؤالاتم رو گرفتم اگه بازم سؤال داشتم حتما مي پرسمBig Grin
در مورد گرفتن ويزاي دانشجويي يا كارى براي پزشكان حق با شماست اما راه حلهاي ديگه اي هم وجود داره إز جمله اينكه ميشه إز طريق گرفتن ويزاي توريستي وارد خاك امريكا شد (در گذشته ورود به امريكا مشكل أصلى محسوب ميشد و موندن چندان سخت نبود اما امروز ورود به امريكا إمكان پذيره ولى موندن مشكلات زيادي داره چون قبلا اداره امور اجتماعى به توجه به اينكه شما قانوني در امريكا هستيد يا نه به سوشيال نامبر مى داد در حالى كه الان اول قانونى بودن حضورتون چك ميشه)ويزاي توريستي براي شما ٦ ماه فرصت ايجاد مى كنه كه در إين بازه زمانى يا بايد ٢ تا امتحان باقي مونده رو پاس كنيد و مشغول به كار بشيد كه كمي تا اندكي نا ممكن به نظر مى رسه و( قابل توجه متأهلين عزيز)همسرتون مي تونه در يكي إز دانشگاهها مشغول به تحصيل بشه در اين صورت ويزاتون تبديل به ويزاي دانشجويي مي شه و اين كار ٢ سال زمان براتون مي خره كه براي كسي كه ٢ تا استپ اول رو با موفقيت پشت سر گذاشته باشه به نظر مناسب مياد تا بتونه ٢ استپ بعدي رو هم پاس كنه و كاري دست و پا كنه. البته موضوع ويزاي E2 هم مطرحه كه فكر مي كنم حد اقل سرمايه اي كه براش لازمه ٢٠٠،٠٠٠ Us$ باشه(اينو خيلي مطمين نيستم)
ببخشيد كه هم دير جواب دادم و هم خيلي طولانيCool
و در آخر من واقعا به يك همدرس نياز دارمSad

پاسخ
تشکر کنندگان: یاشار و ماری ، armanbala ، SH1A2R3 ، ali_kuchulu




کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان