کانال تلگرام مهاجرسرا
https://t.me/mohajersara







##### هشدار #####
به تاریخ ارسال مطالب دقت فرمایید.
شرایط و وضعیت پروسه ویزا دائم در حال تغییر است و ممکن است مطالب قدیمی شامل تغییراتی باشد.
لس آنجلس، ایالت کالیفرنیا
از جناب fidell و rasarasa تشکر میکنم .

موفق شاد سربلند باشید
پاسخ
تشکر کنندگان: rasarasa ، emankh101 ، tata63 ، پرستو ، SH1A2R3
(2011-03-25 ساعت 20:10)mr.amir نوشته:  از جناب fidell و rasarasa تشکر میکنم .

موفق شاد سربلند باشید

فکر نمی کنم در بهترین و ارزونترین حالت کمتر از 50 $ گیرتون بیاد. حتی Extended stay هم ماهانه اگر بگیرین شبی 55$ می شه. (ارزونیش هم بی دلیل نیست. من خوشم نیومد ازش) اما به اطاق مبله فکر کردین؟من خودم تجربه نکردم البته .شما اگر تجربه کردین خبرشو به ما بدین. مثلاً اینجا رو ببینین. شاید بد نبود. البته همینطوری سرچ کردما نمی دونم اصلا کجا هست.
پیشنهاد دیگه و منطقی ترم هم bed and breakfast ها هستند به جای هتل.اقلا صبحانه می خورین Tongue
پاسخ
تشکر کنندگان: Lamborghini ، OverLord ، mr.amir ، پرستو ، SH1A2R3 ، Leila Amricaie ، alirezanz
هتلی میخوام یگیرم که مبله / آشپزخانه هم داشته باشه ( Big Grin دستپختم خوبه قرمه سبزی . قیمه بلدم Big Grin ) شبی 65 تا 70 دلار میدم چون باید 40 روز اونجا باشم و حدود 2800 دلار بدم .

با تشکر از همه دوستانی که پیشنهاد میدن .
پاسخ
تشکر کنندگان: پرستو ، SH1A2R3 ، Memolk
شما دنبال همچین بحث های بیخود هستید و مطمئنا دنبال اطلاعات درست و حسابی نیستید.
خودتون هم جایی گفتید «اونجوری که من شنیدم به بیشتر ایرانیها نمیشه تو لس آنجلس اطمینان کرد.». نمی تونید بگید اینجا اون بخش «کمتر» ایرانی های لس آنجلس وجود داره. اینجا همه جوره هست و طبق گفته خودتون بیشترشون قابل اعتماد نیستند. پس اگر اعتماد ندارید، سوال نکیند.
اگر واقعا می خواهید قیمت ها رو بررسی کنید، اطلاعات کاربرها کاملا شخصی و اغلب تاریخ گذشته است. اما اگر می خواهید راجع به قرمه سبزی حرف بزنید اشکالی نداره. من ارسالهای شما رو فعلا پاک نمی کنم.
پاسخ
تشکر کنندگان: ParsTrader ، AMIN3Y ، free_free ، پرستو ، SH1A2R3 ، xaxi ، j1970 ، erfan AK ، alirezanz
(2011-03-24 ساعت 23:48)mr.amir نوشته:  در لس آنجلس هتل 2 الی 3 ستاره ارزون شبی چنده برای 40 روز گرین کارت بگیرم برگردم چون کسی را در آمریکا ندارم .

اگه دوستان هتلی را میشناسن که ارزون میگیره نام ببرند تا با اون هتل مکاتبه کنم .

نام هتل را ببرید و بگویید چقدر میگیره تا من مکاتبات را انجام بدم .

لحظه هاتون مبارک باد

هتل دو و سه ستاره رو اصلا فراموش کنید...فکر نکنم اصلا بشه سمتش رفت مثل مسافرخونه های ناصر خسرو می مونه چون یکی از دوستان ما یه هتل چهار ستاره گرفته بود با ماهی حدود 900 دلار زیاد جالب نبود...دیگه چه برسه به دو ستاره اش..
من اگه جای شما بودم تو این 40 روز یه اتاق اجاره میکردم فکر کنم بشه با ماهی حدود 500یا 600 تا با کسی همخونه بشی ..میتونید توی این تاپیک یه پست بزنید شاید کسی دنبال همخونه بود..البته قبل از تصمیم گیری در مورد جای خونه میتونید از دوستانی که ساکن لس آنجلس هستند کمک بگیرید....
http://mohajersara.com/showthread.php?tid=2199&page=7

این سایت هم برای پیدا کردن اتاق شاید بتونه بهتون کمک کنه ...
http://www.easyroommate.com/california/l...s-roommate


جهت تبلیغات در سایت با رایانامه ads@mohajersara.com تماس بگیرید.
پاسخ
سلام به همهٔ دوستان.

من وقتی‌ که وارد آمریکا میشم مجبور هستم که برای ۱سال اول در پرتلند در ایالت ارگون زندگی‌ کنم.

می‌خواستم ببینم کسی‌ از دوستان در مورد این شهر می‌تونه منو راهنمایی‌ کنه که چجوریست؟

باحال هست یا ناا؟

ایرانی توش کم هست یا زیاد؟

وزیت کار چجوریاست؟

و این که به نسبت LA خیلی‌ خسته‌کننده هست زندگی‌ یا نه؟؟
CASE NUMBER:33xxxBig Grin

, What you believe from bottom of your heart will come true
پاسخ
تشکر کنندگان: SH1A2R3 ، f.r
ببخشید من یک سوال داشتم.کار برای کسی که چیزی مثل حقوق در دانشگاه تهران خوانده چطور است؟اخر شنیده ام کسانی که کامپیوترو ریاضی و اینا خوندن لازم نیست دوره خاصی بگذرونند اما چیزی مثل حقوق لازم هست همانجا -یعنی امریکا-یکسری دوره های طولانی را بروند؟درسته یا نه؟این خانم تقریبا50سالشونه و فکر کنم در کارش وارده و در ایران سردفتره کلا در بچگی هم خیلی خرخون بوده!(حتما بوده دیگه!)
کاری براش هست؟
ممنون و متشکر
وای فقط دارم فکر می کنم امضای قبلیم چقدر مزخرف و پر مدعا بود!!!
پاسخ
تشکر کنندگان: SH1A2R3
(2011-04-10 ساعت 15:47)مرجان گلی! نوشته:  ببخشید من یک سوال داشتم.کار برای کسی که چیزی مثل حقوق در دانشگاه تهران خوانده چطور است؟اخر شنیده ام کسانی که کامپیوترو ریاضی و اینا خوندن لازم نیست دوره خاصی بگذرونند اما چیزی مثل حقوق لازم هست همانجا -یعنی امریکا-یکسری دوره های طولانی را بروند؟درسته یا نه؟این خانم تقریبا50سالشونه و فکر کنم در کارش وارده و در ایران سردفتره کلا در بچگی هم خیلی خرخون بوده!(حتما بوده دیگه!)
کاری براش هست؟
ممنون و متشکر

دوست عزیز رشته حقوق در هر کشوری با کشور دیگر کاملا فرق دارد و مانند علوم تجربی و یا مهندسی نیست که تابع یک سری درسهای و قوانین کلی و مشترک باشد..پس ایشان نیاز دارند دوباره به دانشگاه برگردنندو یا احتمالا دوره های طولانی تخصصی مربوطه را بگذرانند.


Lottery 2010
U.S Citizen
Los Angeles, CA

Nothing is impossible
پاسخ
تشکر کنندگان: Linspire ، مرجان گلی! ، پرستو ، SH1A2R3 ، alirezanz
اها!خیلی ممنون ببخشید در لس انجلس چجور کار خوبی هست مه بتونیم اینجا با گذروندن دوره بدستش بیاریم...مثلا ارایشگری خوبه؟خرج دونفرو در میاره؟در یه محله متوسط-متوسط رو به پایین-کارهایی مثل گارسونی یا خدمتکار...(البته فکر کنم دوره های خدمتکاری رو اونجا باید گذروند)
طراحی کنار خیابون چی؟جممون نمی کنن؟ساخت زیورالات چی؟
ساختن صنایع دستی مثل گلیم؟کار در مورد اینها چطوره ؟
ممنون
وای فقط دارم فکر می کنم امضای قبلیم چقدر مزخرف و پر مدعا بود!!!
پاسخ
تشکر کنندگان: SH1A2R3
سلام
من می خواهم در ابتدای سفرم به Irvine برم در رابطه با اون:
می خواستم 1) در رابطه با کار در رشته شیمی بپرسم می تونم کاری متناسب با رشته ام پیدا کنم؟
2) و برای ادامه تحصیل باید چه مراحلی رو طی کنم ؟
3) هزینه دانشگاهها و تحصیل به چه صورت هست؟
4)چه کاری برای خانم ها اونجامناسب تر هست؟
با تشکر
پاسخ
تشکر کنندگان: jan ، SH1A2R3
با سلام خدمت شما دوستان

بنده تا دو ترم دیگه لیسانس معماری خودم رو دارم میگرم به کامپیوتر هم مسط هستم (برنامه نویسی نه ها) زبان هم حالیم نمیشه ولی میخوام برم کلاس به نظر شما اگه بخوام بیا اونجا کاری برام گیر میاد ؟؟؟ تو مطالبتون نوشته بودید اگه مدارک فنی و حرفه ای بگیریم خوبه به نظر شما دنبال چه مدرکی برم که اونجا راحت کار گیرم بیاد ممنون میشم بهم بگید راستی اونجا امنیتش چه جوریا هست
راستی به نظرشما اگه بخوام بیام برم کدوم شهر برم بهتره هم از نظر کار . ارزونی و امنیت ممنون میشم کمی راهنمایی کنید
پاسخ
تشکر کنندگان: SH1A2R3
به نظرم این 100 درصد مهمه کسی که الان تو ایرانه چی یاد بگیره غیر از زبان که اونجا بتونه برای کار روش حساب باز کنه البته برای کسی که هیچ کار فنی بلد نیست
پاسخ
تشکر کنندگان: SH1A2R3 ، alirezanz ، dormanesh
دوستانی که راجع به اینکه چه کاری در فلان شهر یا ایالت مناسبه می پرسند هر وقت توانستند جواب این سوال را در مورد تهران یا ایران بدهند که بعید به نظر میاید جوابی درست و دقیق باشد در حالیکه یک عمر در آنجا زندگی کرده اند ،شاید ما مهاجرها هم بعد از یک عمر زندگی در آمریکا بتوانیم جوابی دست و پا شکسته برایشان داشته باشیم .جواب دادن به چنین سوالهای کلیی از توان همه خارج است ،برای همین هم است که کسی برای پاسخگویی پیشقدم نمیشود. چطور میشود گفت که چه کاری خوب است وقتی که هر کسی فقط در زندگی حول و حوش رشته خودش را تحقیقات نصفه و نیمه ای کرده ؟ والا جواب دادن به این سوال از توانایی یک انسان متولد آمریکا هم خارج است چه رسد به یک مهاجر!!

در جواب کلی که میتوان به این دوستان داد من میتوانم این جواب نصفه و نیمه و غیر اصولی را بدهم که در اینجا طبق دیده های من که هیچ سند رسمی و قانونی هم نیست ، کسانیکه که در کارهای کامپیوتری مثل وب دیزاین تبحر دارند در اینجا ممکن است سریعتر از خیلی از رشته های دیگر کار پیدا کنند، شاید خیلی از رشته های دیگر هم باشند که کار برایشان زیاد باشد ولی کسانیکه اطراف من بوده اند و زود کار پیدا کرده اند دستی در کامپیوتر داشتند که این دلیل بر هیچ چیز نمیشود چون همه ما تجارب محدودی داریم و با آدمهای محدودی در ارتباطیم.

در جواب آقای بهرام 2002 هم باید بگویم که پیدا کردن شغل برای یک آرشیتکت اینجا واقعا سخت است مگر اینکه شما را برای برنامه هایی که بلدید از قبیل اتوکد و ... استخدامتان کنند نه یک آرشیتکت و طراح ، که ممکن است این جاها هیچ ربطی هم به ساختمان نداشته باشد .این شغل بر خلاف اسم و رسمی که دارد تا جایی که من در اطراف خودم دیده ام کار زیادی برای آن نیست ،چرا که در آمریکا ساخت و ساز کم است و بیشتر ریمادل میکنند و در ضمن کل سیستم معماری ، اندازه گیری و مصالحشان با چیزی که شما درسش را خوانده اید و در ایران به کار می رود متفاوت است و در اینجا خیلی چیزها را باید از صفر یاد بگیرید. مثلا در خیلی از شهرها کل بنا را با چوب میسازند و اصلا از آجر و آهن و ... خبری نیست . سیستم اندازه گیری با اینچ و فوت هم که خودش داستان دیگریست و هزاران نکته کوچک و بزرگ دیگر که در برخورد با آنها ممکن است سالها درس خواندنتان لحظه ای هم به کارتان نیاید.

من توصیه ام به دوستان این است که جهت تفنن هم که شده به سایت craigslist بروند و در شهر مورد نظرشان نگاه کنند ببینند که آگهیهای استخدام بیشتر مربوط به چه حرفه هایی است و چه چیزهایی لازم دارند و یا اینکه حداقل در مورد تخصصی که دارند یک سرچی بکنند ببینند چقدر امید به پیدا کردن کار وجود دارد. البته چیزی که در استخدام در آمریکا حرف اول را میزند سابقه کار است که ما به دلیل ایرانی بودنمان انگار که همین الان از شکم مادر متولد شده ایم و سابقه کارمان را هیچ جا به حساب نمی آورند چرا که نمیتوانند بک گراندمان را چک کنند و خیلیها هم نمیدانند اصلا ایران کجا هست که حالا سابقه کارش چه باشد ! برای همین هم اکثر ایرانیهای تازه وارد که در شغلهای تخصصی (نه فروشندگی و کار در رستوران و غیره) کار پیدا میکنند توسط یک ایرانی استخدام میشوند و البته باز در این قضیه هم کامپیوتریها می توانند مستثنا باشند چرا که در اطرافیان بنده رویت شده که توانسته اند در شرکت غیر ایرانی هم کار پیدا کنند.
باز هم تایید میکنم که اینها صرفا تجربۀ شخصیست و جهان بینی من از محیط اطرافم است و هیچ ارزش قانونی و سندیت ندارد و ممکن است خیلیها تجربه ای کاملا متفاوت داشته باشند پس نمیشود روی اینطور حرفهای غیر اصولی، زیاد هم حساب باز کرد.


برنده لاتاری ۲۰۰۹. ساکن لس انجلس.

وبلاگ: https://rasaraplanet.wordpress.com سیاره راساراسا
پاسخ
این شد حرف حساب هر کسی که میخواد بیاد آمریکا باید تو کاری که میکنه استاد باشه حالا هر کاری که میخواد باشه مهم نیست مهم مهارت اون کار و ثابت کردن اونه چون چیزی که معلومه اینه اکثر کارای فنی بدرد میخورن حرف شما هم کاملا درسته سارا خانوم مرسی از اطلعات مفید شما
پاسخ
تشکر کنندگان: rasarasa ، Hornet ، SH1A2R3 ، زری وحدتی ، armin021 ، alirezanz
[quote='rasarasa' pid='103599' dateline='1303381697']
دوستانی که راجع به اینکه چه کاری در فلان شهر یا ایالت مناسبه می پرسند هر وقت توانستند جواب این سوال را در مورد تهران یا ایران بدهند که بعید به نظر میاید جوابی درست و دقیق باشد در حالیکه یک عمر در آنجا زندگی کرده اند ،شاید ما مهاجرها هم بعد از یک عمر زندگی در آمریکا بتوانیم جوابی دست و پا شکسته برایشان داشته باشیم .جواب دادن به چنین سوالهای کلیی از توان همه خارج است ،برای همین هم است که کسی برای پاسخگویی پیشقدم نمیشود. چطور میشود گفت که چه کاری خوب است وقتی که هر کسی فقط در زندگی حول و حوش رشته خودش را تحقیقات نصفه و نیمه ای کرده ؟ والا جواب دادن به این سوال از توانایی یک انسان متولد آمریکا هم خارج است چه رسد به یک مهاجر!!

در جواب کلی که میتوان به این دوستان داد من میتوانم این جواب نصفه و نیمه و غیر اصولی را بدهم که در اینجا طبق دیده های من که هیچ سند رسمی و قانونی هم نیست ، کسانیکه که در کارهای کامپیوتری مثل وب دیزاین تبحر دارند در اینجا ممکن است سریعتر از خیلی از رشته های دیگر کار پیدا کنند، شاید خیلی از رشته های دیگر هم باشند که کار برایشان زیاد باشد ولی کسانیکه اطراف من بوده اند و زود کار پیدا کرده اند دستی در کامپیوتر داشتند که این دلیل بر هیچ چیز نمیشود چون همه ما تجارب محدودی داریم و با آدمهای محدودی در ارتباطیم.

در جواب آقای بهرام 2002 هم باید بگویم که پیدا کردن شغل برای یک آرشیتکت اینجا واقعا سخت است مگر اینکه شما را برای برنامه هایی که بلدید از قبیل اتوکد و ... استخدامتان کنند نه یک آرشیتکت و طراح ، که ممکن است این جاها هیچ ربطی هم به ساختمان نداشته باشد .این شغل بر خلاف اسم و رسمی که دارد تا جایی که من در اطراف خودم دیده ام کار زیادی برای آن نیست ،چرا که در آمریکا ساخت و ساز کم است و بیشتر ریمادل میکنند و در ضمن کل سیستم معماری ، اندازه گیری و مصالحشان با چیزی که شما درسش را خوانده اید و در ایران به کار می رود متفاوت است و در اینجا خیلی چیزها را باید از صفر یاد بگیرید. مثلا در خیلی از شهرها کل بنا را با چوب میسازند و اصلا از آجر و آهن و ... خبری نیست . سیستم اندازه گیری با اینچ و فوت هم که خودش داستان دیگریست و هزاران نکته کوچک و بزرگ دیگر که در برخورد با آنها ممکن است سالها درس خواندنتان لحظه ای هم به کارتان نیاید.

من توصیه ام به دوستان این است که جهت تفنن هم که شده به سایت craigslist بروند و در شهر مورد نظرشان نگاه کنند ببینند که آگهیهای استخدام بیشتر مربوط به چه حرفه هایی است و چه چیزهایی لازم دارند و یا اینکه حداقل در مورد تخصصی که دارند یک سرچی بکنند ببینند چقدر امید به پیدا کردن کار وجود دارد. البته چیزی که در استخدام در آمریکا حرف اول را میزند سابقه کار است که ما به دلیل ایرانی بودنمان انگار که همین الان از شکم مادر متولد شده ایم و سابقه کارمان را هیچ جا به حساب نمی آورند چرا که نمیتوانند بک گراندمان را چک کنند و خیلیها هم نمیدانند اصلا ایران کجا هست که حالا سابقه کارش چه باشد ! برای همین هم اکثر ایرانیهای تازه وارد که در شغلهای تخصصی (نه فروشندگی و کار در رستوران و غیره) کار پیدا میکنند توسط یک ایرانی استخدام میشوند و البته باز در این قضیه هم کامپیوتریها می توانند مستثنا باشند چرا که در اطرافیان بنده رویت شده که توانسته اند در شرکت غیر ایرانی هم کار پیدا کنند.
باز هم تایید میکنم که اینها صرفا تجربۀ شخصیست و جهان بینی من از محیط اطرافم است و هیچ ارزش قانونی و سندیت ندارد و ممکن است خیلیها تجربه ای کاملا متفاوت داشته باشند پس نمیشود روی اینطور حرفهای غیر اصولی، زیاد هم حساب باز کرد.

سارا جان ممنون از جوابت. خیلی منطقی و خوب به نظر رسید ولی بازم خواهش میکنم در باره پیدا کردن کار و زندگی ( خانه- هزینه ها- مدارس - زبان....)درلس آنجلس هر چیزی که این مدت تجربه کردی برامون مطلب بنویس باور کن خیلی کمک میکنی. همه مطالبت رو خوندم میدونم قبلا هم نوشتی منظور اینکه ادامه بدی و نکاتی که قبلا نگفتی یا اینکه گفتی ولی از اهمیت زیادی برخورداره بازم بنویسی. موفق باشی




پاسخ




کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان